Kijk, hier word ik blij van..quote:
Verschillende westerse landen hebben Saddam allerlei wapens gegeven. De spullen en grondstoffen voor productie van chemische wapens zijn onder meer geleverd door bedrijven uit Nederland, Frankrijk en voornamelijk West-Duitsland. En de regeringen hebben ze inderdaad geen strobreed in de weg gelegd, profiteerde vaak juist. Kan je daar wel een mooi boek over aanraden als je wilt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 14:25 schreef theunderdog het volgende:
Ze zeggen dat de gifgassen tijdens de Anfal-Campagne geleverd waren door westerse landen..
Wats met dat? kan iemand mij daar meer over vertellen?
En wij (het westen) waar ook degene die daarna zeurde over dat Saddam gifgas had.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Verschillende westerse landen hebben Saddam allerlei wapens gegeven. De spullen en grondstoffen voor productie van chemische wapens zijn onder meer geleverd door bedrijven uit Nederland, Frankrijk en voornamelijk West-Duitsland. En de regeringen hebben ze inderdaad geen strobreed in de weg gelegd, profiteerde vaak juist. Kan je daar wel een mooi boek over aanraden als je wilt.
Ik wil de naam ook weten eigenlijkquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En wij (het westen) waar ook degene die daarna zeurde over dat Saddam gifgas had.
Hahahha, wauw... het lef. En ja graag, maar doe dat maar via dm anders .
Vraag je het hem ook via dm.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:34 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik wil de naam ook weten eigenlijk
Heel erg hypocriet inderdaad. Maargoed eigenbelang enzo. Het is trouwens een misvatting dat de Amerikanen een groot aandeel hadden in het chemische wapenprogramma van Irak. Die leverden meer intelligence enzo en ook zooi voor Saddam's biologische wapenprogramma. Zoals... Antrax.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En wij (het westen) waar ook degene die daarna zeurde over dat Saddam gifgas had.
Hahahha, wauw... het lef. En ja graag, maar doe dat maar via dm anders .
Dit is een oud filmpje. Heb ik namelijk al gezien maanden geledenquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:47 schreef Montana_ir het volgende:
Pas op: film bevat schokkende beelden
Klopt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:42 schreef SteelDogg het volgende:
[..]
Dit is een oud filmpje. Heb ik namelijk al gezien maanden geleden
Waar van?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kijk, hier word ik blij van..
Rolling Thunder op de pro-ISIS steden? Helaas, helaas...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:26 schreef theunderdog het volgende:
http://www.oklahomasentin(...)ndamentally-changed/
Gaat het dan nu echt los?
Met welke reden?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:28 schreef Peunage het volgende:
ISIS doodt soennieten in Anbar;
https://www.facebook.com/photo.php?v=445138222291382
Dat niet perse, hoop ik ook niet.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:32 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Rolling Thunder op de pro-ISIS steden? Helaas, helaas...
Was jij het niet die steeds zei dat Obama zich er niet mee moest bemoeienquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat niet perse, hoop ik ook niet.
Maar dat Obama wel vastbesloten is om ISIS weer terug in hulp schulp te duwen.
Zijn deze mensen niet onschuldig dan? Ze zijn niet eens gewapend, hebben burgerkleding aan, hele jonge mensen ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aah oke, dacht dat het om onschuldige burgers ging.
Als je bij het leger zit, dan weet je dat dit kan gebeuren.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:39 schreef Peunage het volgende:
[..]
Zijn deze mensen niet onschuldig dan? Ze zijn niet eens gewapend, hebben burgerkleding aan, hele jonge mensen ook.
Zo te zien geeft hij in het Engels wel aan wat er globaal te zien is in de filmpjes.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:48 schreef Peunage het volgende:
Deze man heeft trouwens altijd wel interessante posts/videos. Het meeste is wel in het Arabisch.
https://www.facebook.com/stevennabiliraq
Nu dusquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:46 schreef UpsideDown het volgende:
Vanavond weer reportage uit Irak @ Nieuwsuur 22:00
Hmmmm, zelfs landen als Syri bezitten weinig Iraanse wapens. Ben erg benieuwd of ze de "homemade" wapens leveren, zou maar zo door de Amerikanen bekeken kunnen worden dan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:17 schreef Montana_ir het volgende:
Barzani: Iran supplied weapons to peshmerga forces
http://www.dailystar.com.(...)i.ashx#axzz3BWzzqw93
Nieuwsuur heeft op zich prima reportages laten zien de afgelopen weken. Ze lopen soms alleen wat achter...quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef IPA35 het volgende:
Alsof de Nederlandse media iets nuttigs te melden heeft.
Dat hebben de Koerden in het begin al duidelijk gemaakt en ik denk dat de VS ook niet meer verwacht van de Koerden.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:34 schreef theunderdog het volgende:
Nieuwsuur was heel duidelijk: er word niet geluisterd naar de VS, de Koerden zullen alleen hun eigen gebieden beschermen , maar verder niet vechten tegen ISIS.
Dan zou ik niet weten wat de rol van de VS in dit conflict is. Het Iraakse leger gaat namelijk niets beginnen tegen ISIS. Waarom? ja dat hoef ik toch niet uit te leggen zeker.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat hebben de Koerden in het begin al duidelijk gemaakt en ik denk dat de VS ook niet meer verwacht van de Koerden.
Ze hebben een belangrijke rol gespeeld in het terugdringen van de ISIS toen ze een gevaar vormden voor Erbil. Voor de rest valt hun rol in dit conflict wel mee, ze hebben nog steeds een afwachtende houding, en terecht.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan zou ik niet weten wat de rol van de VS in dit conflict is. Het Iraakse leger gaat namelijk niets beginnen tegen ISIS. Waarom? ja dat hoef ik toch niet uit te leggen zeker.
Ze hadden zich nooit met dit conflict moeten bemoeien.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ze hebben een belangrijke rol gespeeld in het terugdringen van de ISIS toen ze een gevaar vormden voor Erbil. Voor de rest valt hun rol in dit conflict wel mee, ze hebben nog steeds een afwachtende houding, en terecht.
Koerden mogen blij zijn dat de VS zich hiermee heeft bemoeid. Zonder VS was Koerdistan nu ook al volledig ingenomen. Middels een paar luchtaanvallen hebben ze dit weten te voorkomen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze hadden zich nooit met dit conflict moeten bemoeien.
Nu ze dat toch doen, moeten ze het ook goed doen.
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 25-08-2014 om 10:31:37Protesters take to the streets in #Erbil, urging immediate action for Yezidi girls kidnapped by ISIS. #TwitterKurds http://t.co/5sgpBchPl0 reageer retweet
Waar het omgaat is dat de VS op deze manier steeds minder te vertrouwen is. Ze hebben Libi achtergelaten in Chaos, en machtsvacums gemaakt voor allerlei groeperingen, Irak in chaos achtergelaten (en daar bemoeien ze zich nu weer mee).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Koerden mogen blij zijn dat de VS zich hiermee heeft bemoeid. Zonder VS was Koerdistan nu ook al volledig ingenomen. Middels een paar luchtaanvallen hebben ze dit weten te voorkomen.
Wat zouden ze nog meer moeten doen? Zich mengen in de strijd tussen de soennieten en sjiieten? Heb je niks aan.
Zal waarschijnlijk liggen door bedreigen tegen Najaf en Karbala dat Iran nu heel bezorgd wordtquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:19 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hmmmm, zelfs landen als Syri bezitten weinig Iraanse wapens. Ben erg benieuwd of ze de "homemade" wapens leveren, zou maar zo door de Amerikanen bekeken kunnen worden dan.
Ik vind het ook wel iets hebben, maar serieus worden ze niet genomen natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:01 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind ze wel baas hoor
Ze bemoeien zich er minimaal mee en schieten vooral de Koerden te hulp. En terecht, het zijn de Koerden die na de oorlog in Irak iets hebben weten op te bouwen. Ik snap wel dat de VS dit beschermt.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar het omgaat is dat de VS op deze manier steeds minder te vertrouwen is. Ze hebben Libi achtergelaten in Chaos, en machtsvacums gemaakt voor allerlei groeperingen, Irak in chaos achtergelaten (en daar bemoeien ze zich nu weer mee).
Onderschat je tegenstander nooitquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 23:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel iets hebben, maar serieus worden ze niet genomen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |