abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143862709
http://www.aljazeera.com/(...)826184743190343.html

"Turkmen Shia from Amerli find shelter in refugee camp in Erbil after two months of terrible conditions."

Verschrikkelijk dit, die mensen hebben niets meer.
pi_143862774
quote:
8s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 21:48 schreef Peunage het volgende:
Deze man heeft trouwens altijd wel interessante posts/videos. Het meeste is wel in het Arabisch.

https://www.facebook.com/stevennabiliraq
Zo te zien geeft hij in het Engels wel aan wat er globaal te zien is in de filmpjes.

Bedankt !
pi_143862981
http://www.nytimes.com/20(...)l?smid=tw-share&_r=0

"For Yazidis Betrayed by Arab Neighbors, ‘It Will Never Be the Same"
pi_143863865
"Breaks siege"?!

Een airlift is iets heel anders hoor...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143864054
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 20:46 schreef UpsideDown het volgende:
Vanavond weer reportage uit Irak @ Nieuwsuur 22:00
Nu dus
know'm sayin?
word? word.
pi_143864157
Alsof de Nederlandse media iets nuttigs te melden heeft.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143864323
Barzani: Iran supplied weapons to peshmerga forces

http://www.dailystar.com.(...)i.ashx#axzz3BWzzqw93
pi_143864465
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:17 schreef Montana_ir het volgende:
Barzani: Iran supplied weapons to peshmerga forces

http://www.dailystar.com.(...)i.ashx#axzz3BWzzqw93
Hmmmm, zelfs landen als Syrië bezitten weinig Iraanse wapens. Ben erg benieuwd of ze de "homemade" wapens leveren, zou maar zo door de Amerikanen bekeken kunnen worden dan.
pi_143865049
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:15 schreef IPA35 het volgende:
Alsof de Nederlandse media iets nuttigs te melden heeft.
Nieuwsuur heeft op zich prima reportages laten zien de afgelopen weken. Ze lopen soms alleen wat achter...
★★★
pi_143865147
Niemand neemt de VS serieus.
pi_143865244
Nieuwsuur was heel duidelijk: er word niet geluisterd naar de VS, de Koerden zullen alleen hun eigen gebieden beschermen , maar verder niet vechten tegen ISIS.

De VS een supermacht? ja, militair gezien, land tegen land. Maar in dit soort conflicten moeten ze gewoon hun arrogante masker afdoen. Andere landen, groeperingen doen toch lekker wat ze willen.
pi_143865545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:34 schreef theunderdog het volgende:
Nieuwsuur was heel duidelijk: er word niet geluisterd naar de VS, de Koerden zullen alleen hun eigen gebieden beschermen , maar verder niet vechten tegen ISIS.

Dat hebben de Koerden in het begin al duidelijk gemaakt en ik denk dat de VS ook niet meer verwacht van de Koerden.
★★★
pi_143865599
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:39 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Dat hebben de Koerden in het begin al duidelijk gemaakt en ik denk dat de VS ook niet meer verwacht van de Koerden.
Dan zou ik niet weten wat de rol van de VS in dit conflict is. Het Iraakse leger gaat namelijk niets beginnen tegen ISIS. Waarom? ja dat hoef ik toch niet uit te leggen zeker.
pi_143865869
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dan zou ik niet weten wat de rol van de VS in dit conflict is. Het Iraakse leger gaat namelijk niets beginnen tegen ISIS. Waarom? ja dat hoef ik toch niet uit te leggen zeker.
Ze hebben een belangrijke rol gespeeld in het terugdringen van de ISIS toen ze een gevaar vormden voor Erbil. Voor de rest valt hun rol in dit conflict wel mee, ze hebben nog steeds een afwachtende houding, en terecht.
★★★
pi_143865932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:46 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Ze hebben een belangrijke rol gespeeld in het terugdringen van de ISIS toen ze een gevaar vormden voor Erbil. Voor de rest valt hun rol in dit conflict wel mee, ze hebben nog steeds een afwachtende houding, en terecht.
Ze hadden zich nooit met dit conflict moeten bemoeien.

Nu ze dat toch doen, moeten ze het ook goed doen.
pi_143866203
Wie heeft nieuwsuur gezien?
pi_143866356
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze hadden zich nooit met dit conflict moeten bemoeien.

Nu ze dat toch doen, moeten ze het ook goed doen.
Koerden mogen blij zijn dat de VS zich hiermee heeft bemoeid. Zonder VS was Koerdistan nu ook al volledig ingenomen. Middels een paar luchtaanvallen hebben ze dit weten te voorkomen.

Wat zouden ze nog meer moeten doen? Zich mengen in de strijd tussen de soennieten en sjiieten? Heb je niks aan.
★★★
pi_143866403
RudawEnglish twitterde op maandag 25-08-2014 om 10:31:37 Protesters take to the streets in #Erbil, urging immediate action for Yezidi girls kidnapped by ISIS. #TwitterKurds http://t.co/5sgpBchPl0 reageer retweet
pi_143866514
pi_143866636
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:56 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Koerden mogen blij zijn dat de VS zich hiermee heeft bemoeid. Zonder VS was Koerdistan nu ook al volledig ingenomen. Middels een paar luchtaanvallen hebben ze dit weten te voorkomen.

Wat zouden ze nog meer moeten doen? Zich mengen in de strijd tussen de soennieten en sjiieten? Heb je niks aan.
Waar het omgaat is dat de VS op deze manier steeds minder te vertrouwen is. Ze hebben Libië achtergelaten in Chaos, en machtsvacuüms gemaakt voor allerlei groeperingen, Irak in chaos achtergelaten (en daar bemoeien ze zich nu weer mee).

Egypte die Libië heeft gebombardeerd (waar de VS zogenaamd niets van wist, maar eigenlijk trekt Egypte zich gewoon niets aan van de VS).

Nee zoals ik al zei: de VS zal nog heel lang militair baas blijven (land tegen land), maar met dit soort conflicten zullen ze toch echt wat minder arrogant tewerk moeten gaan. Of zich er gewoon buiten houden natuurlijk.
pi_143866645

Ik vind ze wel baas hoor :)
pi_143866723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 22:19 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Hmmmm, zelfs landen als Syrië bezitten weinig Iraanse wapens. Ben erg benieuwd of ze de "homemade" wapens leveren, zou maar zo door de Amerikanen bekeken kunnen worden dan.
Zal waarschijnlijk liggen door bedreigen tegen Najaf en Karbala dat Iran nu heel bezorgd wordt

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2014 23:03:38 ]
pi_143866748
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:01 schreef vigen98 het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind ze wel baas hoor :)
Ik vind het ook wel iets hebben, maar serieus worden ze niet genomen natuurlijk.
pi_143866964
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar het omgaat is dat de VS op deze manier steeds minder te vertrouwen is. Ze hebben Libië achtergelaten in Chaos, en machtsvacuüms gemaakt voor allerlei groeperingen, Irak in chaos achtergelaten (en daar bemoeien ze zich nu weer mee).

Ze bemoeien zich er minimaal mee en schieten vooral de Koerden te hulp. En terecht, het zijn de Koerden die na de oorlog in Irak iets hebben weten op te bouwen. Ik snap wel dat de VS dit beschermt. :)
★★★
pi_143866993
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 23:03 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel iets hebben, maar serieus worden ze niet genomen natuurlijk.
Onderschat je tegenstander nooit ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')