abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143907576
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 08:27 schreef scoober het volgende:

[..]

wat zou er niet kloppen dan?

dat van die 100km is ook maar bijzaak.
Het manen vs ingebreke stellen, en de volgorde van antwoord krijgen en weer wegbrengen.
pi_143910219
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 21:47 schreef scoober het volgende:

[..]

Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
Wel als ze aanbieden jouw motor te repareren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143910672
quote:
99s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef bijdehand het volgende:

Wel als ze aanbieden jouw motor te repareren.
Dat hebben ze gedaan, alleen TS is er niet op ingegaan. Toch? Of heb ik dat stukje verkeerd begrepen?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:22:16 #104
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143910708
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:23:25 #105
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143910733
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
Lol.. ja zo heb je iets aan rechtsbijstand.. _O-
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_143910819
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
Dit ga je verliezen hoor. Je moet ze een laatste kans geven en dat heb je niet gedaan. Niet zo slim.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:20 schreef Queller het volgende:

[..]

Dat hebben ze gedaan, alleen TS is er niet op ingegaan. Toch? Of heb ik dat stukje verkeerd begrepen?
Ik snap er niets van, met die halfbakken info :')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143910862
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
De RB zal het zelfde zeggen; je hebt geen poot om op te staan.
Heb je nog gebeld met de dealer dat ze verder van je motor moeten afblijven tot nader bericht?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:31:28 #108
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143910938
feit blijft dat zij geen openheid in zaken hebben gegeven wat vreemd is, en dat zij niet in staat zijn gebleken een deugdelijk product af te leveren na 4/5 gelegenheden te hebben gekregen.
pi_143910962
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:31 schreef scoober het volgende:
feit blijft dat zij geen openheid in zaken hebben gegeven wat vreemd is, en dat zij niet in staat zijn gebleken een deugdelijk product af te leveren na 4/5 gelegenheden te hebben gekregen.
Allemaal waar. Dus stuur je een ingebrekestelling met een eis, een termijn en een consequentie.
pi_143910975
Het klopt niet dat jij geen inzicht krijgt in die facturen. Dat ze intern zijn, slaat nergens op. Als jij die wilt bekijken en dat eist, mag dat gewoon. Je betaalt er ook voor. Beetje apart geval, maar jij hebt sowieso recht op een degelijk product en dat kunnen ze je niet bieden.

Volgens mij mag je dan (zover ik weet) gewoon de koop ontbinden?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_143910984
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:31 schreef scoober het volgende:
feit blijft dat zij geen openheid in zaken hebben gegeven wat vreemd is, en dat zij niet in staat zijn gebleken een deugdelijk product af te leveren na 4/5 gelegenheden te hebben gekregen.
Daar is de ingebrekestelling voor he ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 28 augustus 2014 @ 11:40:16 #112
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143911136
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:33 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Volgens mij mag je dan (zover ik weet) gewoon de koop ontbinden?
Dat had ie ook al lang moeten doen.. maar ja..
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_143911178
quote:
14s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:40 schreef Snowballed het volgende:

[..]

Dat had ie ook al lang moeten doen.. maar ja..
Ik snap ook niet waarom hij hem toch nog wil laten repareren door derden of zelf. Maar ja, om advies vragen en er dan niets/weinig mee doen, dat is slim.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_143911202
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:33 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Het klopt niet dat jij geen inzicht krijgt in die facturen. Dat ze intern zijn, slaat nergens op. Als jij die wilt bekijken en dat eist, mag dat gewoon. Je betaalt er ook voor. Beetje apart geval, maar jij hebt sowieso recht op een degelijk product en dat kunnen ze je niet bieden.

Volgens mij mag je dan (zover ik weet) gewoon de koop ontbinden?
Ik vraag mij nog steeds af waar bepaalt is dat je recht hebt op inzicht in specificatie van werkzaamheden onder garantie.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143911265
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:42 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik vraag mij nog steeds af waar bepaalt is dat je recht hebt op inzicht in specificatie van werkzaamheden onder garantie.
De exacte regels weet ik niet ( O-) ), maar het slaat toch nergens op dat je dat niet in mag zien? En dan hoeft het niet eens om directe facturen te gaan, maar normaal krijg je toch een duidelijk rapportje met 'dit en dat en zus en zo is er aan gedaan'. Maar zelfs dat krijgt hij niet, of begrijp ik het nou verkeerd?
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_143911362
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
Je hebt zelf die brief gestuurd met de opties. Zij kozen voor de andere optie dan jij maar jij noemde die optie wel dus konden ze die keuze maken. Als ze daarna weer niet goed zouden repareren had je alle mogelijkheden die je wou maar nu ben je gedwongen hun de reparatie te laten doen of je moet het zelf maar oplossen en betalen.
pi_143911609
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:44 schreef Broodjekipkorn het volgende:

[..]

De exacte regels weet ik niet ( O-) ), maar het slaat toch nergens op dat je dat niet in mag zien? En dan hoeft het niet eens om directe facturen te gaan, maar normaal krijg je toch een duidelijk rapportje met 'dit en dat en zus en zo is er aan gedaan'. Maar zelfs dat krijgt hij niet, of begrijp ik het nou verkeerd?
Dat het ronduit kinderachtig is dat ze geen inzicht geven daar zijn we het over ééns. Maar ik kan nergens vinden dat zij dit inzicht ook daadwerkelijk moeten geven.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143911747
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 11:55 schreef hottentot het volgende:

[..]

Dat het ronduit kinderachtig is dat ze geen inzicht geven daar zijn we het over ééns. Maar ik kan nergens vinden dat zij dit inzicht ook daadwerkelijk moeten geven.
Ja, ik dacht van wel, maar zeker weten doe ik het niet en kunnen vinden doe ik het ook niet inderdaad.
That dude there. I need his prosthetic leg.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:10:26 #119
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143912047
Daarmee wekken ze het vermoeden dat ze wat achterhouden/ verzwijgen.

Ik heb gezegd dat er 3 opties zijn, niet dat zij 3 opties hebben.

Heb gezegd dat ik voor optie 2 kies ( reparatie door derden ) en als ze het er niet mee eens zijn ontbinding van de koop.
pi_143912079
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef scoober het volgende:
Ik heb gezegd dat er 3 opties zijn, niet dat zij 3 opties hebben.
Beetje vreemd.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143912085
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef scoober het volgende:
Daarmee wekken ze het vermoeden dat ze wat achterhouden/ verzwijgen.

Ik heb gezegd dat er 3 opties zijn, niet dat zij 3 opties hebben.

Heb gezegd dat ik voor optie 2 kies ( reparatie door derden ) en als ze het er niet mee eens zijn ontbinding van de koop.
Ja, zo werkt het!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 28 augustus 2014 @ 12:13:14 #122
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_143912128
mijn ingebreke stelling:

Onderwerp: ingebrekestelling ondeugdelijk product

locatie, 27-08-14

Geachte heer ......,

Op 17-04-2014 kocht ik bij u een motorfiets, om precies te zijn een Honda cbr600f4.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet de motor alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo. De motor hapert.

Ik heb u minstens 3x verzocht het product te repareren of te vervangen, en daarmee voldoende gelegenheid gegeven. Tot nu toe is dat u nog steeds niet gelukt.

Middels deze brief verzoek ik u daarom mee te werken aan een reparatie door derden op uw kosten. Kunt of wilt u dat niet doen, dan dient u de koopovereenkomst als ontbonden te beschouwen, en voel ik mij genoodzaakt gebruik te maken van mijn rechtsbijstand verzekering.
Bovendien stel ik u in dat geval aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.

Bijgevoegd vind u de probleem historie.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,

eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan. Dit moest verholpen worden. Daarbij zijn nog wat problemen ontdekt met een carburateur membraan. Motor is gemaakt en +/- 2 weken later afgeleverd ( er was al betaald)

tweede probleem: Motor hapert onderin de toeren dusdanig erg dat veilig rijden praktisch onmogelijk werd.
Motor weg gebracht ter reparatie. Motor 2 weken later heb ik zelf contact opgenomen. De motor zou gerepareerd zijn en weer goed zijn. Er moest nog een laatste testrit gedaan worden. Motor bleek helemaal niet gerepareerd te zijn, en ik moest nog enkele dagen wachten.Daarna terug gekregen als zijnde gerepareerd. Ik heb hiervan niets op schrift ontvangen over de gedane werkzaamheden.

Derde probleem: Stilstaan langs snelweg tot 2 keer toe. Anwb Ingeschakeld
Bleek een beknelde/ defecte vacuüm slang. Dit ter plekke op kunnen lossen.

Vierde probleem: Motor hapert wederom, zelfde problemen als voorheen. Motor terug gebracht onder garantie.
enkele dagen later zou de motor gerepareerd zijn. Op de terugweg naar huis bleek het tegendeel waar. Motor haperde opnieuw. Bij thuiskomst heb ik de tank eraf gehaald om even te kijken of er misschien iets lekte of los zou zitten.
Tot mijn verbazing zie ik dat er slangen ontbreken zijnde; de afwatering van de benzinetank, en de tankontluchting.
Ik heb verkoper x hierover opgebeld, zij konden op afstand niet zien wat er mis was en ik moest de motor maar weer brengen:
ruim 100 kilometer heen en terug. Ze erkenden dat het slecht was dat de slangen ontbraken.

Vijfde probleem: Motor opnieuw terug gebracht. De bedrijfsleider vertelde mij met zijn handen in het haar te zitten omdat ze niet wisten wat het probleem kon zijn. Enkele dagen later was mijn motorfiets weer gerepareerd. Ditmaal zou hij 100% moeten zijn zoals hij hoort te zijn. Na mijn vakantie +/- 3 weken, getracht eindelijk zorgeloos op mijn fiets te kunnen stappen.
Al gauw als de motor warm werd begon het gehaper weer.

Conclusie: Ik heb het vertrouwen in u verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repareren en deze kosten verhalen op u.

Dit bericht is ook naar de BOVAG verzonden.
pi_143912349
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:13 schreef scoober het volgende:
mijn ingebreke stelling:

Onderwerp: ingebrekestelling ondeugdelijk product

locatie, 27-08-14

Geachte heer ......,

Op 17-04-2014 kocht ik bij u een motorfiets, om precies te zijn een Honda cbr600f4.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet de motor alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo. De motor hapert.

Ik heb u minstens 3x verzocht het product te repareren of te vervangen, en daarmee voldoende gelegenheid gegeven. Tot nu toe is dat u nog steeds niet gelukt.

Middels deze brief verzoek ik u daarom mee te werken aan een reparatie door derden op uw kosten. Kunt of wilt u dat niet doen, dan dient u de koopovereenkomst als ontbonden te beschouwen, en voel ik mij genoodzaakt gebruik te maken van mijn rechtsbijstand verzekering.
Bovendien stel ik u in dat geval aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.

Bijgevoegd vind u de probleem historie.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,

eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan. Dit moest verholpen worden. Daarbij zijn nog wat problemen ontdekt met een carburateur membraan. Motor is gemaakt en +/- 2 weken later afgeleverd ( er was al betaald)

tweede probleem: Motor hapert onderin de toeren dusdanig erg dat veilig rijden praktisch onmogelijk werd.
Motor weg gebracht ter reparatie. Motor 2 weken later heb ik zelf contact opgenomen. De motor zou gerepareerd zijn en weer goed zijn. Er moest nog een laatste testrit gedaan worden. Motor bleek helemaal niet gerepareerd te zijn, en ik moest nog enkele dagen wachten.Daarna terug gekregen als zijnde gerepareerd. Ik heb hiervan niets op schrift ontvangen over de gedane werkzaamheden.

Derde probleem: Stilstaan langs snelweg tot 2 keer toe. Anwb Ingeschakeld
Bleek een beknelde/ defecte vacuüm slang. Dit ter plekke op kunnen lossen.

Vierde probleem: Motor hapert wederom, zelfde problemen als voorheen. Motor terug gebracht onder garantie.
enkele dagen later zou de motor gerepareerd zijn. Op de terugweg naar huis bleek het tegendeel waar. Motor haperde opnieuw. Bij thuiskomst heb ik de tank eraf gehaald om even te kijken of er misschien iets lekte of los zou zitten.
Tot mijn verbazing zie ik dat er slangen ontbreken zijnde; de afwatering van de benzinetank, en de tankontluchting.
Ik heb verkoper x hierover opgebeld, zij konden op afstand niet zien wat er mis was en ik moest de motor maar weer brengen:
ruim 100 kilometer heen en terug. Ze erkenden dat het slecht was dat de slangen ontbraken.

Vijfde probleem: Motor opnieuw terug gebracht. De bedrijfsleider vertelde mij met zijn handen in het haar te zitten omdat ze niet wisten wat het probleem kon zijn. Enkele dagen later was mijn motorfiets weer gerepareerd. Ditmaal zou hij 100% moeten zijn zoals hij hoort te zijn. Na mijn vakantie +/- 3 weken, getracht eindelijk zorgeloos op mijn fiets te kunnen stappen.
Al gauw als de motor warm werd begon het gehaper weer.

Conclusie: Ik heb het vertrouwen in u verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repareren en deze kosten verhalen op u.

Dit bericht is ook naar de BOVAG verzonden.
Dat is geen ingebrekestelling. Dan had je ze namelijk nog een kans moeten geven om het te repareren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143912435
Even voor TS:

quote:
De ingebrekestelling (Latijn: interpellatio) is de schriftelijke mededeling van de schuldeiser waarbij de schuldenaar wordt aangemaand om de overeengekomen prestatie te verrichten, waarbij tevens een redelijke termijn wordt gegeven om alsnog die prestatie te verrichten. Als de schuldenaar dan niet binnen die termijn heeft gepresteerd dan is hij in verzuim. Uiteraard moet de prestatie van de schuldenaar dan wel opeisbaar zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ingebrekestelling

En ja wiki, maar overal staat hetzelfde :)

Ik zou er gewoon een 2e brief achteraan sturen waarin je excuses maakt voor het weglaten van de redelijke termijn en dat zij hier desondanks natuurlijk wel recht op hebben.

Want wettelijk kan de brief van TS zo de vuilnisbak in.

Redelijk hangt altijd van de situatie af. Zelf zou ik denk ik gaan voor 1 maand waarbinnen de motorfiets moet functioneren zoals te verwachten is. Pas als daar niet aan voldaan kun je naar derden gaan of aansturen op ontbinding.

Tevens. Als jij het spel niet correct speelt en je gaat naar een 3e, lees dan goed je aankoop en garantievoorwaarden door, want als er een regel instaat dat jij je garantie verspeeld als anderen de werkzaamheden uitvoeren (Tenzij noodzakelijk en op locatie natuurlijk) breng je jezelf alleen maar meer in de problemen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_143912795
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 12:13 schreef scoober het volgende:
mijn ingebreke stelling:
Je verstuurde dat nadat ze hebben aangeboden te repareren maar zonder hun de kans te bieden te repareren, je gaat dus volledig de fout in. Volgens mij ben je op deze manier volstrekt kansloos dat je enige vergoeding krijgt tenzij ze erg coulant zijn naar jou toe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')