 
		 
			 
			
			
			Het manen vs ingebreke stellen, en de volgorde van antwoord krijgen en weer wegbrengen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 08:27 schreef scoober het volgende:
[..]
wat zou er niet kloppen dan?
dat van die 100km is ook maar bijzaak.
 
			 
			
			
			Wel als ze aanbieden jouw motor te repareren.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 21:47 schreef scoober het volgende:
[..]
Dat weet de verkoper toch niet? dat de motor al ergens anders ter reparatie is aangeboden.
 
			 
			
			
			Dat hebben ze gedaan, alleen TS is er niet op ingegaan. Toch? Of heb ik dat stukje verkeerd begrepen?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:56 schreef bijdehand het volgende:
Wel als ze aanbieden jouw motor te repareren.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Lol.. ja zo heb je iets aan rechtsbijstand..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
 
											 
			 
			
			
			Dit ga je verliezen hoor. Je moet ze een laatste kans geven en dat heb je niet gedaan. Niet zo slim.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
Ik snap er niets van, met die halfbakken infoquote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:20 schreef Queller het volgende:
[..]
Dat hebben ze gedaan, alleen TS is er niet op ingegaan. Toch? Of heb ik dat stukje verkeerd begrepen?
 
											 
			 
			
			
			De RB zal het zelfde zeggen; je hebt geen poot om op te staan.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Allemaal waar. Dus stuur je een ingebrekestelling met een eis, een termijn en een consequentie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:31 schreef scoober het volgende:
feit blijft dat zij geen openheid in zaken hebben gegeven wat vreemd is, en dat zij niet in staat zijn gebleken een deugdelijk product af te leveren na 4/5 gelegenheden te hebben gekregen.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Daar is de ingebrekestelling voor hequote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:31 schreef scoober het volgende:
feit blijft dat zij geen openheid in zaken hebben gegeven wat vreemd is, en dat zij niet in staat zijn gebleken een deugdelijk product af te leveren na 4/5 gelegenheden te hebben gekregen.
 
											 
			 
			
			
			Dat had ie ook al lang moeten doen.. maar ja..quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:33 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Volgens mij mag je dan (zover ik weet) gewoon de koop ontbinden?
 
			 
			
			
			Ik snap ook niet waarom hij hem toch nog wil laten repareren door derden of zelf. Maar ja, om advies vragen en er dan niets/weinig mee doen, dat is slim.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat had ie ook al lang moeten doen.. maar ja..
 
			 
			
			
			Ik vraag mij nog steeds af waar bepaalt is dat je recht hebt op inzicht in specificatie van werkzaamheden onder garantie.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:33 schreef Broodjekipkorn het volgende:
Het klopt niet dat jij geen inzicht krijgt in die facturen. Dat ze intern zijn, slaat nergens op. Als jij die wilt bekijken en dat eist, mag dat gewoon. Je betaalt er ook voor. Beetje apart geval, maar jij hebt sowieso recht op een degelijk product en dat kunnen ze je niet bieden.
Volgens mij mag je dan (zover ik weet) gewoon de koop ontbinden?
 
			 
			
			
			De exacte regels weet ik niet (quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik vraag mij nog steeds af waar bepaalt is dat je recht hebt op inzicht in specificatie van werkzaamheden onder garantie.
 ), maar het slaat toch nergens op dat je dat niet in mag zien? En dan hoeft het niet eens om directe facturen te gaan, maar normaal krijg je toch een duidelijk rapportje met 'dit en dat en zus en zo is er aan gedaan'. Maar zelfs dat krijgt hij niet, of begrijp ik het nou verkeerd?
 ), maar het slaat toch nergens op dat je dat niet in mag zien? En dan hoeft het niet eens om directe facturen te gaan, maar normaal krijg je toch een duidelijk rapportje met 'dit en dat en zus en zo is er aan gedaan'. Maar zelfs dat krijgt hij niet, of begrijp ik het nou verkeerd?
											 
			 
			
			
			Je hebt zelf die brief gestuurd met de opties. Zij kozen voor de andere optie dan jij maar jij noemde die optie wel dus konden ze die keuze maken. Als ze daarna weer niet goed zouden repareren had je alle mogelijkheden die je wou maar nu ben je gedwongen hun de reparatie te laten doen of je moet het zelf maar oplossen en betalen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:22 schreef scoober het volgende:
luister nou eens, zij hebben 4 kansen gehad de motor te repareren. meer dan genoeg.
Ze gaan er maar mee akkoord en anders schakel ik mijn rechtsbijstand in.
 
			 
			
			
			Dat het ronduit kinderachtig is dat ze geen inzicht geven daar zijn we het over ééns. Maar ik kan nergens vinden dat zij dit inzicht ook daadwerkelijk moeten geven.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:44 schreef Broodjekipkorn het volgende:
[..]
De exacte regels weet ik niet (), maar het slaat toch nergens op dat je dat niet in mag zien? En dan hoeft het niet eens om directe facturen te gaan, maar normaal krijg je toch een duidelijk rapportje met 'dit en dat en zus en zo is er aan gedaan'. Maar zelfs dat krijgt hij niet, of begrijp ik het nou verkeerd?
 
			 
			
			
			Ja, ik dacht van wel, maar zeker weten doe ik het niet en kunnen vinden doe ik het ook niet inderdaad.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 11:55 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat het ronduit kinderachtig is dat ze geen inzicht geven daar zijn we het over ééns. Maar ik kan nergens vinden dat zij dit inzicht ook daadwerkelijk moeten geven.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Beetje vreemd.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef scoober het volgende:
Ik heb gezegd dat er 3 opties zijn, niet dat zij 3 opties hebben.
 
			 
			
			
			Ja, zo werkt het!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:10 schreef scoober het volgende:
Daarmee wekken ze het vermoeden dat ze wat achterhouden/ verzwijgen.
Ik heb gezegd dat er 3 opties zijn, niet dat zij 3 opties hebben.
Heb gezegd dat ik voor optie 2 kies ( reparatie door derden ) en als ze het er niet mee eens zijn ontbinding van de koop.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dat is geen ingebrekestelling. Dan had je ze namelijk nog een kans moeten geven om het te repareren.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 12:13 schreef scoober het volgende:
mijn ingebreke stelling:
Onderwerp: ingebrekestelling ondeugdelijk product
locatie, 27-08-14
Geachte heer ......,
Op 17-04-2014 kocht ik bij u een motorfiets, om precies te zijn een Honda cbr600f4.
Volgens het Burgerlijk Wetboek moet de motor alle eigenschappen hebben die nodig zijn om het normaal te kunnen gebruiken. Dat is nu niet zo. De motor hapert.
Ik heb u minstens 3x verzocht het product te repareren of te vervangen, en daarmee voldoende gelegenheid gegeven. Tot nu toe is dat u nog steeds niet gelukt.
Middels deze brief verzoek ik u daarom mee te werken aan een reparatie door derden op uw kosten. Kunt of wilt u dat niet doen, dan dient u de koopovereenkomst als ontbonden te beschouwen, en voel ik mij genoodzaakt gebruik te maken van mijn rechtsbijstand verzekering.
Bovendien stel ik u in dat geval aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Bijgevoegd vind u de probleem historie.
Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.
Met vriendelijke groet,
eerste probleem: Motor zou afgeleverd worden op vol vermogen ( was volgens verkoper geen 25 KW meer )
op afleverdatum bleek motor wel nog op 25 KW te staan. Dit moest verholpen worden. Daarbij zijn nog wat problemen ontdekt met een carburateur membraan. Motor is gemaakt en +/- 2 weken later afgeleverd ( er was al betaald)
tweede probleem: Motor hapert onderin de toeren dusdanig erg dat veilig rijden praktisch onmogelijk werd.
Motor weg gebracht ter reparatie. Motor 2 weken later heb ik zelf contact opgenomen. De motor zou gerepareerd zijn en weer goed zijn. Er moest nog een laatste testrit gedaan worden. Motor bleek helemaal niet gerepareerd te zijn, en ik moest nog enkele dagen wachten.Daarna terug gekregen als zijnde gerepareerd. Ik heb hiervan niets op schrift ontvangen over de gedane werkzaamheden.
Derde probleem: Stilstaan langs snelweg tot 2 keer toe. Anwb Ingeschakeld
Bleek een beknelde/ defecte vacuüm slang. Dit ter plekke op kunnen lossen.
Vierde probleem: Motor hapert wederom, zelfde problemen als voorheen. Motor terug gebracht onder garantie.
enkele dagen later zou de motor gerepareerd zijn. Op de terugweg naar huis bleek het tegendeel waar. Motor haperde opnieuw. Bij thuiskomst heb ik de tank eraf gehaald om even te kijken of er misschien iets lekte of los zou zitten.
Tot mijn verbazing zie ik dat er slangen ontbreken zijnde; de afwatering van de benzinetank, en de tankontluchting.
Ik heb verkoper x hierover opgebeld, zij konden op afstand niet zien wat er mis was en ik moest de motor maar weer brengen:
ruim 100 kilometer heen en terug. Ze erkenden dat het slecht was dat de slangen ontbraken.
Vijfde probleem: Motor opnieuw terug gebracht. De bedrijfsleider vertelde mij met zijn handen in het haar te zitten omdat ze niet wisten wat het probleem kon zijn. Enkele dagen later was mijn motorfiets weer gerepareerd. Ditmaal zou hij 100% moeten zijn zoals hij hoort te zijn. Na mijn vakantie +/- 3 weken, getracht eindelijk zorgeloos op mijn fiets te kunnen stappen.
Al gauw als de motor warm werd begon het gehaper weer.
Conclusie: Ik heb het vertrouwen in u verloren en wil mijn fiets graag door derden laten repareren en deze kosten verhalen op u.
Dit bericht is ook naar de BOVAG verzonden.
 
			 
			
			
			http://nl.wikipedia.org/wiki/Ingebrekestellingquote:De ingebrekestelling (Latijn: interpellatio) is de schriftelijke mededeling van de schuldeiser waarbij de schuldenaar wordt aangemaand om de overeengekomen prestatie te verrichten, waarbij tevens een redelijke termijn wordt gegeven om alsnog die prestatie te verrichten. Als de schuldenaar dan niet binnen die termijn heeft gepresteerd dan is hij in verzuim. Uiteraard moet de prestatie van de schuldenaar dan wel opeisbaar zijn.

 
			 
			
			
			Je verstuurde dat nadat ze hebben aangeboden te repareren maar zonder hun de kans te bieden te repareren, je gaat dus volledig de fout in. Volgens mij ben je op deze manier volstrekt kansloos dat je enige vergoeding krijgt tenzij ze erg coulant zijn naar jou toe.quote:
|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |