abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143774286
James Foley een CIA gelinkt persoon die ontvoerd was in Libye en 1 van de redenen van het massa bombardement van NAVO op Libye met honderd duizend doden als gevolg.
Wederom ontvoerd in Syrie, eerst werd ons verteld dat hij ontvoerd was door Assad hemzelf, waar later werd verteld dat hij door al-qaida(isis, isil, haqqanis, al nusra of wat voor nieuwe naam om on te verwarren het blijft gewoon al-qaida.) ontvoerd was.

Aangezien ik al genoeg onthoofdings filmpjes heb gezien ern ze niet erg prettig meer vind nooit de video bekeken. Nu blijkt echter dat het o zo schuwelijke filmpje van de meest wrede terroristische organisatie door henzelf gecensord is..... en er helemaal geen onthoofding te zien is.
Blijkt bij nader onderzoek dat het niet eens dezelfde vent is in de video en James foly zelf.

Lookalikes

Sandy Hoax template

[ Bericht 6% gewijzigd door Lavenderr op 25-08-2014 13:46:33 ]
pi_143774924
Wat boeit het? Ook al is het vrij erg wat er gebeurt is, het is misschie voor vele een eyeopener geweest naar wat daar gebeurt in die landen.
pi_143775039
Ja maar.... als mensen doorhebben dat het helemaal niet is gebeurd en slechts een opgezet fabeltje is door 1 of meerdere overheden dan is het wellicht een eye-opener over hoe overheden werkelijk opereren en dat het misschien helemaal niet zo slim is om de overheid alles maar te bepalen.
pi_143775142
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:50 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
Ja maar.... als mensen doorhebben dat het helemaal niet is gebeurd en slechts een opgezet fabeltje is door 1 of meerdere overheden dan is het wellicht een eye-opener over hoe overheden werkelijk opereren en dat het misschien helemaal niet zo slim is om de overheid alles maar te bepalen.
Dat was sowieso wel duidelijk, toch? :)
pi_143775275
ver gezocht
pi_143776948
Maar z'n ouders durven te lachen! Dan moet het wel een hoax zijn!!1

:')
Conscience do cost.
pi_143777129
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 16:30 schreef ems. het volgende:
Maar z'n ouders durven te lachen! Dan moet het wel een hoax zijn!!1

:')
Walgelijke suggestieve filmpjes.
Men is weer helemaal losgegaan . Schaamteloos.
pi_143777266
Walgelijk om dit te suggereren.
pi_143779596
Filmpjes uit OP niet gekeken.

Toch is er iets vreemds aan die hele video van de onthoofding. Ik bedoel... IS past ineens censuur toe terwijl het normaliter de meest gruwelijke slachtpartijen in vol ornaat laat zien. Nee, deze keer even niet en editen ze het werkelijke onthoofden er uit.

Er is ook nog geen raw footage van de onthoofding terug te vinden.

De beul ragt met zijn mes een keer of 7 flink langs de keel van Foley, maar geen druppel bloed te zien. Ik heb zelf (helaas) toch wel aardig wat ranzige onthoofdingen gezien, maar dit lijkt me onmogelijk.

Foley is er erg rustig onder.

Het geheel komt een beetje als geacteerd op me over. De beul wil wat mij betreft ook wat te dramatisch overkomen waardoor het juist een beetje Hollywoodesque oogt.
pi_143779955
Waarom alle vingers naar Amerika wijzen wat betreft het faken van de beelden ontgaat me compleet. We zijn op BNW dames, wat nou als het een complot is van Isis om de onthoofding niet te laten zien omdat ze heel goed weten dat de simpele westerse man dan meteen gaat roepen dat het hollywood is en zich dus niet tegen isis schaart?

Genoeg mensen die zo keihard geplayed kunnen worden, en die denken meteen allemaal dat ze slim zijn enzo dus die blijven dat ook geloven 8-)
Conscience do cost.
pi_143781274
Als je dit echt denkt heb je hulp nodig.
Edensnator over 'n out
pi_143781322
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:56 schreef ems. het volgende:
Waarom alle vingers naar Amerika wijzen wat betreft het faken van de beelden ontgaat me compleet. We zijn op BNW dames, wat nou als het een complot is van Isis om de onthoofding niet te laten zien omdat ze heel goed weten dat de simpele westerse man dan meteen gaat roepen dat het hollywood is en zich dus niet tegen isis schaart?

Genoeg mensen die zo keihard geplayed kunnen worden, en die denken meteen allemaal dat ze slim zijn enzo dus die blijven dat ook geloven 8-)
We zullen het binnenkort weten want ze hebben de waarschijnlijke moordenaar ontmaskerd:

'Moordenaar James Foley ontmaskerd'

De vermoedelijke moordenaar van de Amerikaanse journalist James Foley zou zijn herkend en ontmaskerd. Het zou gaan om de Brit Abdel-Majed Abdel Bary, zo meldt Sunday Times. 'Jihadi John' is inmiddels zijn beruchte bijnaam.

Bary is een 23-jarige Londenaar die ook wel bekendstaat als Lyricist Jinn, een rapper wiens muziek meerdere keren gedraaid werd op de BBC Radio. De knaap verkocht in 2013 zijn huis voor 1 miljoen pond om 'Allah te dienen' in Syrië. Recentelijk twitterde de koppensneller zichzelf met een afgehakt hoofd van een ander slachtoffer.

Eerder deze week werd al bekend dat de dader die Foley onthoofde waarschijnlijk een Brit zou zijn vanwege zijn accent. Ondertussen zit zowat de halve wereld van de geheime diensten achter Bary aan. De Britse geheime dienst SAS, Delta Force van de Verenigde Staten willen Bary maar wat graag in de kraag vatten.

bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)mes-foley-ontmaskerd
pi_143783316
Artikel uit de Volkskrant:

Reconstructie: James Foley was de zondebok van zijn gijzelnemers

Aan de onthoofding van de Amerikaanse fotojournalist James Foley, waarvan gisteren een video verscheen, ging een gevangenschap van twee jaar vooraf. Tijdens zijn gevangenschap was Foley volgens medegevangenen de zondebok: hij had namelijk de Amerikaanse nationaliteit en zijn broer was piloot voor de Amerikaanse luchtmacht. Een reconstructie van zijn ontvoering, vanaf begin tot het noodlottige einde van Foley.

http://www.volkskrant.nl/(...)n-gijzelnemers.dhtml
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:21:22 #14
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143807887
Foley murder video 'may have been staged'
quote:
But a study of the four-minute 40-second clip, carried out by an international forensic science company which has worked for police forces across Britain, suggested camera trickery and slick post-production techniques appear to have been used.

A forensic analyst told The Times that no blood can be seen, even though the knife is drawn across the neck area at least six times.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_143808164
Wag the Dog
pi_143808169
quote:
'It concluded: “No one is disputing that at some point an execution occurred.” '
pi_143808645
quote:
En hier is MSM wel geloofwaardig?
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:03:48 #18
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143810551
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

'It concluded: “No one is disputing that at some point an execution occurred.” '
Dat zegt niks over of het wel is gebeurd , het zegt wel iets over de betrouwbaarheid van de bron die met het filmpjel komt . Ik vond het al zo'n vaag nietszeggend nieuwsbericht " De V.s heeft bevestigt dat het filmpje echt is " dat is ook al geen betrouwbare bron .
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:04:54 #19
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143810595
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

En hier is MSM wel geloofwaardig?
Ik heb het filmpje gezien en ook ik zag geen spat bloed .
pi_143810900
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:04 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik heb het filmpje gezien en ook ik zag geen spat bloed .
Het gaat mij om de wispelturigheid bij de complotdenker, je kunt niet in 1 discussie de msm ongeloofwaardig noemen en in een andere het als bron gebruiken voor je complot omdat het toevallig in je straatje past.

Juist omdat het nu wel past in wat jij denkt dat er speelt geeft aan dat de msm, weliswaar niet foutloos is, zeker wel te vertrouwen is en geen deel uit maakt van het "grote enge complot".
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:34:22 #21
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143811528
http://www.telegraph.co.u(...)ing-James-Foley.html
niet het filmpje, maar alleen de speech!

Nou lijkt me duidelijk, britse Jihadist moet zijn strepen verdienen door iemand te onthoofden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_143831141
Ik doe ook ff mee in BNW :P

Wat denken jullie, is de linker vrouw hieronder ook degene aan de rechter kant? Of zijn het zussen?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 22:51:36 ]
pi_143831196
Ik zie 4x dezelfde rotkop. Dus ik zet mn geld op ja.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143831516
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:51 schreef Geralt het volgende:
Ik denk ook dat het één de dezelfde is.
pi_143831811
Als Amerika meer dan 3000 burgers offert (911) voor olie, waarom dan nu niet één man?
pi_143831929
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk ook dat het één de dezelfde is.
quote:
7s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:51 schreef Geralt het volgende:
Fout!! (althans, dat wordt op internet beweerd)

De linker zou "Alex Israël" zijn (Klasgenote van de schutter van Sandy Hook) en de rechter is "Katie Foley" (De zus van de recentelijk onthoofde journalist).

Als dat klopt, dan is dit wel een what-the-fuck-momentje.

Alex Israël? En Katie Aluminium Foley? :')

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 23:09:59 ]
pi_143832077
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[..]

De linker zou "Alex Israël" zijn (Klasgenote van de schutter van Sandy Hook) en de rechter is "Katie Foley" (De zus van de recentelijk onthoofde journalist).

Oh men. Hoe verzinnen ze het toch allemaal :')
pi_143832118
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:07 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

[..]

Trouwens dat het de zus van Foley is klopt weer wel. Heb een interview met haar en Foley's andere broer gezien.
pi_143832191
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Trouwens dat het de zus van Foley is klopt weer wel. Heb een interview met haar en Foley's andere broer gezien.
Maar hoe kan het dan Foley zijn zus zijn en tegelijkertijd ook Alex Israël zijn? Of zijn deze 2 dames dan toch niet dezelfde persoon?
pi_143832272
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dan Foley zijn zus zijn en tegelijkertijd ook Alex Israël zijn? Of zijn deze 2 dames dan toch niet dezelfde persoon?
Ik denk niet dat het Alex Israël is en ik denk wel dat het de zus van Foley is.

En nu duizelt het me en duik ik zo mijn bed in.
pi_143832335
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het Alex Israël is en ik denk wel dat het de zus van Foley is.

En nu duizelt het me en duik ik zo mijn bed in.
Heb ik je nog maar even laten duizelen, zo laat op de avond. :')

Slaap lekker zo. :)

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 23:15:56 ]
pi_143832456
quote:
14s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Heb ik je nog maar even laten duizelen, zo laat op de avond. :')

Slaap lekker zo. :)
Thanks JB ;)
  maandag 25 augustus 2014 @ 23:20:09 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143832576
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:12 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:? ik vat er niks meer van..
pi_143833149
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:20 schreef theguyver het volgende:

[..]

:? ik vat er niks meer van..
Nou, heel simpel.

Áls links dezelfde vrouw is als rechts, dan is dat gek.

Waarom is dat gek? Nou, het linker shot komt uit een interview met de klasgenote van de schutter tijdens de Sandy Hook shooting. Haar naam is Alex Israël.

Het rechter fragment komt uit een interview dat van de week is opgenomen. Dat is de zus van James Foley, je weet wel, degene die onlangs zou zijn onthoofd door een Brit die voor IS zou strijden. Haar naam is Katey Foley.

Dat is dus best vreemd. Tenzij het toch niet dezelfde vrouw is, wat dan ook weer heel gek is aangezien ze haast als 2 druppels water op elkaar lijken in die shots.

Anyway, voor mij is het nu ook ff te laat voor deze ongein. Adios! :)

EDIT: Wat ik denk? Nee, ze zijn niet dezelfde persoon. De afbeelding is misleidend, want rechts en linksonder zijn dezelfde gezichten. Links gekopieerd en rechts geplakt. De bovenste 2 gezichten hebben gelijkenissen, maar zijn toch verschillend genoeg om door te gaan voor 2 andere personen.

Damn, trapte hier bijna ff in :P

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2014 23:43:53 ]
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 00:13:44 #35
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143834777
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:33 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Nou, heel simpel.

Áls links dezelfde vrouw is als rechts, dan is dat gek.

[ afbeelding ]

Waarom is dat gek? Nou, het linker shot komt uit een interview met de klasgenote van de schutter tijdens de Sandy Hook shooting. Haar naam is Alex Israël.

Het rechter fragment komt uit een interview dat van de week is opgenomen. Dat is de zus van James Foley, je weet wel, degene die onlangs zou zijn onthoofd door een Brit die voor IS zou strijden. Haar naam is Katey Foley.

Dat is dus best vreemd. Tenzij het toch niet dezelfde vrouw is, wat dan ook weer heel gek is aangezien ze haast als 2 druppels water op elkaar lijken in die shots.

Anyway, voor mij is het nu ook ff te laat voor deze ongein. Adios! :)

EDIT: Wat ik denk? Nee, ze zijn niet dezelfde persoon. De afbeelding is misleidend, want rechts en linksonder zijn dezelfde gezichten. Links gekopieerd en rechts geplakt. De bovenste 2 gezichten hebben gelijkenissen, maar zijn toch verschillend genoeg om door te gaan voor 2 andere personen.

Damn, trapte hier bijna ff in :P
filmpjes?
Bronnen dit ruikt naar hoax photoshop to proof a point.
misleiding dan inderdaad.
pi_143836832
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_143836848
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_143837068
Best comish hoe de britse geheime dienst zogenaamd precies uit weten te viden wie de gemaskerde man is, maar niet doorhebben dat de video in scene is gezet en dat er geen onthoofding te zien was.
Je zou bijna denken dat de britse geheime dienst er wat mee te maken heeft gehad.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:09:29 #39
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143839222
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het gaat mij om de wispelturigheid bij de complotdenker, je kunt niet in 1 discussie de msm ongeloofwaardig noemen en in een andere het als bron gebruiken voor je complot omdat het toevallig in je straatje past.

Juist omdat het nu wel past in wat jij denkt dat er speelt geeft aan dat de msm, weliswaar niet foutloos is, zeker wel te vertrouwen is en geen deel uit maakt van het "grote enge complot".
Bij alles wat je leest zelf blijven nadenken zodat het niet uitmaakt wat de bron is of wie het zegt .
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:11:44 #40
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_143839274
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 06:36 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
Best comish hoe de britse geheime dienst zogenaamd precies uit weten te viden wie de gemaskerde man is, maar niet doorhebben dat de video in scene is gezet en dat er geen onthoofding te zien was.
Je zou bijna denken dat de britse geheime dienst er wat mee te maken heeft gehad.
In het nieuws werd er ook gezegt : "America heeft bevestigt dat het filmpje echt is " , owww dan is het goed :Y
pi_143839496
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

filmpjes?
Bronnen dit ruikt naar hoax photoshop to proof a point.
misleiding dan inderdaad.
Mja, die interviews zijn nog wel terug te vinden met wat Googlen.
pi_143839660
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:09 schreef Summers het volgende:

[..]

Bij alles wat je leest zelf blijven nadenken zodat het niet uitmaakt wat de bron is of wie het zegt .
Jij gaat er zomaar vanuit dat men dat niet doet?
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:35:15 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143839847
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:11 schreef Summers het volgende:

[..]

In het nieuws werd er ook gezegt : "America heeft bevestigt dat het filmpje echt is " , owww dan is het goed :Y
Maar wat is de logica door een man eerst te filmen dan niet echt te vermoorden in beeld, en dan achter de schermen alsnog te vermoorden, dat lees ik zo veel..
http://www.news.com.au/wo(...)dir2ev-1227034541900

Ik kan me er iets bij voorstellen dat zoals in veel filmpjes amateur of proffesioneel dat ze meerdere keren moeten schieten omdat ze een foutje maken tijdens de speech.
En nu moet ik zeggen dat het ook een behoorlijke speech was van de man in het zwart.

Misschien moeten we ipv deze discussie over de echtheid van het filmpje, even verder kijken
Naar het slachtoffer, bijvoorbeeld waar is zijn lichaam?
Is het ergens gedumpt hebben ze zijn hoofd op een hek gezet ( vaker gezien afgelopen paar weken)
Waar is het lichaam?

En klopt het dat deze journalist al langer vastgehouden werd?
http://www.minnpost.com/g(...)ley-remains-missing- ja hij was dus wel vermist.

website is aangemaakt in 2012
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:36:58 #44
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143839905
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:22 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mja, die interviews zijn nog wel terug te vinden met wat Googlen.
zal straks even zoeken, ik vraag me af wat er nu met het lichaam gebeurt is, waar hebben ze het gelaten.
Massagraf, of zoals wat ik helaas wel eerder heb gezien is dat ze het tentoon gaan stellen en zo!
om mensen af te schrikken.
;(
pi_143840635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:36 schreef theguyver het volgende:

[..]

zal straks even zoeken, ik vraag me af wat er nu met het lichaam gebeurt is, waar hebben ze het gelaten.
Massagraf, of zoals wat ik helaas wel eerder heb gezien is dat ze het tentoon gaan stellen en zo!
om mensen af te schrikken.
;(
Het schijnt dat de Kalief Bagdadi het lichaam heeft opgegeten.
pi_143846222
Pakkende laatste brief van onthoofde journalist

De familie van de vermoorde Amerikaanse journalist James Foley heeft zijn laatste brief vrijgegeven. Het is meteen ook de enige brief die de familie ooit heeft gekregen. Alle eerder brieven die hij schreef werden in beslag genomen door diegenen die Foley gevangen hielden. Dat meldt VTM NIEUWS.

In juni bedacht Foley een andere tactiek: hij gaf de brief mee aan iemand die zou vrijgelaten worden. Die belde dan na zijn vrijlating de moeder van de journalist op en dicteerde haar de brief.

De brief werd nu gepubliceerd op de website freejamesfoley.org.

Lees hier de volledig brief:

Lieve Familie en Vrienden

Ik herinner me dat ik naar het winkelcentrum ging met papa, en de ontzettend lange fietstochten met mama. Ik herinner zoveel leuke momenten met ons gezin. Die momenten laten me toe even te ontsnappen aan deze gevangenis. Dromen over familie en vrienden doen me ontsnappen en vreugde vult dan mijn hart.

Ik weet dat jullie aan me denken en voor me bidden. Ik ben zo dankbaar. Ik voel jullie, in het bijzonder wanneer ik bid. Ik bid ervoor dat jullie sterk blijven en blijven geloven. Ik voel dat ik jullie zelfs in deze duisternis echt kan raken wanneer ik bid.

We zitten met achttien samen in een cel. Dat heeft me erg geholpen. We hadden eindeloze gesprekken met elkaar over films, banaliteiten en sport. We hebben spelletjes gespeeld met dingetjes die we in onze cel vinden... We hebben manieren gevonden op te dammen, schaken en Risk te spelen... We hebben competities georganiseerd waarbij we de tijd gebruikten om onze strategie voor de volgende dag te bepalen. Samen spelen en elkaar nieuwe dingen leren heeft ons geholpen om de tijd voorbij te laten gaan. Ze waren echt een grote hulp. We vertellen verhalen opnieuw en lachen om de spanning te breken.

Ik heb sterke en zwakke dagen gehad. We zijn zo blij voor iedereen die bevrijd wordt, maar uiteraard verlangen we ook naar onze eigen vrijheid. We proberen elkaar aan te moedigen en we delen onze sterktes. We krijgen nu beter en elke dag te eten. We hebben thee en af en toe koffie. Al het gewicht dat ik vorig jaar verloren was is er weer bijna helemaal bij.

Ik denk veel aan mijn broers en zus. Ik herinner me dat ik met Michael weerwolf speelde in het donker en aan de vele andere avonturen samen. Ik herinner me dat ik achter Mattie en T rond het keukeneiland rende. Het maakt me blij als ik aan hen denk. Als er nog geld op mijn bankrekening zou staan, dan wil ik dat het naar Michael en Matthew gaat. Ik ben zo trots op jou, Michael. Ik ben je dankbaar voor de vrolijke herinneringen uit de kindertijd en voor de leuke momenten met jou en Kristie toen we al volwassen waren.

En grote John, ik vond het zo leuk om jou en Cress te bezoeken in Duitsland. Bedankt voor de gastvrijheid. Ik denk veel aan RoRo en probeer me voor te stellen hoe Jack eruitziet. Ik hoop dat hij de persoonlijkheid van RoRo heeft!

En Mark... ook op jou ben ik zo trots, broer. Ik denk aan jou aan de westkust en hoop dat je geregeld snowboardt en gaat kamperen. Ik herinner me in het bijzonder die keer toen we samen naar Comedy Club in Boston gingen en onze geweldige knuffel daarna. Deze speciale momenten blijven me hoop geven.

Karie, ik ben zo trots op jou. Je bent de sterkste en beste van ons allemaal! Ik denk aan hoe hard je werkt en mensen helpt als verpleegster. Ik ben zo blij dat we nog ge-sms't hebben vlak voordat ik gevangen genomen werd. Ik bid ervoor dat ik naar je huwelijk kan komen.... Nu klink ik als Oma!!

Oma, neem alstublieft je medicijnen, ga wandelen en blijf dansen. Ik ben van plan je mee te nemen naar Margarita's wanneer ik thuiskom. Hou je sterk, want ik ga je nodig hebben om mijn leven weer op het juiste spoor te krijgen.

Jim

http://www.hln.be/hln/nl/(...)fde-journalist.dhtml

Aangrijpend :{
pi_143851484
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 14:09 schreef Lavenderr het volgende:
Pakkende laatste brief van onthoofde journalist

De familie van de vermoorde Amerikaanse journalist James Foley heeft zijn laatste brief vrijgegeven. Het is meteen ook de enige brief die de familie ooit heeft gekregen. Alle eerder brieven die hij schreef werden in beslag genomen door diegenen die Foley gevangen hielden. Dat meldt VTM NIEUWS.

In juni bedacht Foley een andere tactiek: hij gaf de brief mee aan iemand die zou vrijgelaten worden. Die belde dan na zijn vrijlating de moeder van de journalist op en dicteerde haar de brief.

De brief werd nu gepubliceerd op de website freejamesfoley.org.

Lees hier de volledig brief:

Lieve Familie en Vrienden

Ik herinner me dat ik naar het winkelcentrum ging met papa, en de ontzettend lange fietstochten met mama. Ik herinner zoveel leuke momenten met ons gezin. Die momenten laten me toe even te ontsnappen aan deze gevangenis. Dromen over familie en vrienden doen me ontsnappen en vreugde vult dan mijn hart.

Ik weet dat jullie aan me denken en voor me bidden. Ik ben zo dankbaar. Ik voel jullie, in het bijzonder wanneer ik bid. Ik bid ervoor dat jullie sterk blijven en blijven geloven. Ik voel dat ik jullie zelfs in deze duisternis echt kan raken wanneer ik bid.

We zitten met achttien samen in een cel. Dat heeft me erg geholpen. We hadden eindeloze gesprekken met elkaar over films, banaliteiten en sport. We hebben spelletjes gespeeld met dingetjes die we in onze cel vinden... We hebben manieren gevonden op te dammen, schaken en Risk te spelen... We hebben competities georganiseerd waarbij we de tijd gebruikten om onze strategie voor de volgende dag te bepalen. Samen spelen en elkaar nieuwe dingen leren heeft ons geholpen om de tijd voorbij te laten gaan. Ze waren echt een grote hulp. We vertellen verhalen opnieuw en lachen om de spanning te breken.

Ik heb sterke en zwakke dagen gehad. We zijn zo blij voor iedereen die bevrijd wordt, maar uiteraard verlangen we ook naar onze eigen vrijheid. We proberen elkaar aan te moedigen en we delen onze sterktes. We krijgen nu beter en elke dag te eten. We hebben thee en af en toe koffie. Al het gewicht dat ik vorig jaar verloren was is er weer bijna helemaal bij.

Ik denk veel aan mijn broers en zus. Ik herinner me dat ik met Michael weerwolf speelde in het donker en aan de vele andere avonturen samen. Ik herinner me dat ik achter Mattie en T rond het keukeneiland rende. Het maakt me blij als ik aan hen denk. Als er nog geld op mijn bankrekening zou staan, dan wil ik dat het naar Michael en Matthew gaat. Ik ben zo trots op jou, Michael. Ik ben je dankbaar voor de vrolijke herinneringen uit de kindertijd en voor de leuke momenten met jou en Kristie toen we al volwassen waren.

En grote John, ik vond het zo leuk om jou en Cress te bezoeken in Duitsland. Bedankt voor de gastvrijheid. Ik denk veel aan RoRo en probeer me voor te stellen hoe Jack eruitziet. Ik hoop dat hij de persoonlijkheid van RoRo heeft!

En Mark... ook op jou ben ik zo trots, broer. Ik denk aan jou aan de westkust en hoop dat je geregeld snowboardt en gaat kamperen. Ik herinner me in het bijzonder die keer toen we samen naar Comedy Club in Boston gingen en onze geweldige knuffel daarna. Deze speciale momenten blijven me hoop geven.

Karie, ik ben zo trots op jou. Je bent de sterkste en beste van ons allemaal! Ik denk aan hoe hard je werkt en mensen helpt als verpleegster. Ik ben zo blij dat we nog ge-sms't hebben vlak voordat ik gevangen genomen werd. Ik bid ervoor dat ik naar je huwelijk kan komen.... Nu klink ik als Oma!!

Oma, neem alstublieft je medicijnen, ga wandelen en blijf dansen. Ik ben van plan je mee te nemen naar Margarita's wanneer ik thuiskom. Hou je sterk, want ik ga je nodig hebben om mijn leven weer op het juiste spoor te krijgen.

Jim

http://www.hln.be/hln/nl/(...)fde-journalist.dhtml

Aangrijpend :{
Dat is het zeker!
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alles gevolgd heb, maar nav deze tragedie wordt er eindelijk opgetreden tegen de praktijken van de IS?
pi_143852029
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is het zeker!
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik niet alles gevolgd heb, maar nav deze tragedie wordt er eindelijk opgetreden tegen de praktijken van de IS?
In zoverre dat Syrië nu zelfs wil overleggen met de VS hoe dit tuig aan te pakken.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 18:07:10 #49
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143853734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 16:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is het zeker!
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In zoverre dat Syrië nu zelfs wil overleggen met de VS hoe dit tuig aan te pakken.
Kontspiracy hekel punt, exact de reden waarom dit dus een hoax (false flag) is!
USA bemoeienis!
pi_143857534
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 17:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ah ok.. Ik heb me er bewust even niet teveel mee bezig gehouden. Het walgelijkheidsniveau van die hele toestand is gewoon té hoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')