SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.![]()
![]()
James, waarom regent het in die stad van jou als ik hem wil bekijken met de familie?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Mark en Aa moeten samen stromen. Dat gaat niet van niks
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Juist. Anders is het zo gedaan met die Brede Aa.quote:Op zondag 24 augustus 2014 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Mark en Aa moeten samen stromen. Dat gaat niet van niksIt's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Staan zonder machinist op Den Haag HS. Zijn wel vertrokken vanaf Centraal. IC Venlo betreft het.
Omroep meldt 5 minuten dat mcn er is.
Edit: +6 vertrokken, machinist is weer gevonden dus.![]()
Rijdt daar nog wat ICRm?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:30 schreef greavy het volgende:
Staan zonder machinist op Den Haag HS. Zijn wel vertrokken vanaf Centraal. IC Venlo betreft het.
Omroep meldt 5 minuten dat mcn er is.
Edit: +6 vertrokken, machinist is weer gevonden dus.![]()
Ik had gisteren ook een leuke onderweg naar Mysteryland.
Vertrokken vanaf Rotterdam om 10:54 met IC Direct om 20 min uit te sparen op de reis, 7min overstap op schiphol naar de IC die ons naar Hoofddorp zou brengen, overstap gelukt, rijdt de trein voorbij hoofdorp, eerst volgende station : Leiden Centraal, uiteindelijk op hoofddorp aangekomen met +30 op geplande tijd.
Dus voor niets toeslag gekocht, en +30 kadowegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.![]()
In de 3600 nog wel? Of nergens meer?quote:Op zondag 24 augustus 2014 14:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee. DDZ,ICM. Soms (niet gepland) ook VIRM.![]()
Daar nog wel, maar alleen doordeweeksPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
hc roept bij station barendrecht (ja, bij het perron al) om dat we Dordrecht binnenreden. Nig voor de Kijfhoek was de omroep voorbij.....![]()
Gisteren in vijf treinen gezeten, 1 SLT en 4 VIRM. Zulks een eenheidsworst van/naar de hoofdstad.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Van tevoren de treinreis goed plannen zodat er in IC Berlin of ICE International Amsterdam Centraal binnengereden wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:02 schreef JDude het volgende:
Gisteren in vijf treinen gezeten, 1 SLT en 4 VIRM. Zulks een eenheidsworst van/naar de hoofdstad.
![]()
Gisteren ICM van Amsterdam naar Heerhugowaardquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:02 schreef JDude het volgende:
Gisteren in vijf treinen gezeten, 1 SLT en 4 VIRM. Zulks een eenheidsworst van/naar de hoofdstad.
![]()
![]()
Vanuit Breda? Ik ben gekke Henkie zeker.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:04 schreef Socios het volgende:
Van tevoren de treinreis goed plannen zodat er in IC Berlin of ICE International Amsterdam Centraal binnengereden wordt.It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Huh, dan kun je prima via Arnhem Centraal of Utrecht Centraal per ICE naar Amsterdam Centraal óf in ICRm met de D-trein.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:08 schreef JDude het volgende:
[..]
Vanuit Breda? Ik ben gekke Henkie zeker.![]()
![]()
Vroeger was Den Helder - Nijmegen standaard ICMquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Gisteren ICM van Amsterdam naar Heerhugowaard![]()
![]()
Wanneer?quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:13 schreef Socios het volgende:
[..]
Vroeger was Den Helder - Nijmegen standaard ICM![]()
Volgens mij nog voordat er een m achter de M kwam.quote:Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
1977.quote:
Het was het proeftraject voor de proto-ICM.
Oh, en tot de komst van IRM ook nog.Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
1e klas in de ongemoderniseerde koplopers![]()
Met van die mockup wannabee "gordijntjes"![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Die stoelen met oranje stof in de ligstand.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:21 schreef Dr_Flash het volgende:
1e klas in de ongemoderniseerde koplopers![]()
Met van die mockup wannabee "gordijntjes"![]()
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Oh ja, ICE in Utrecht had nog wel gekund ja. Echter had op tijd arriveren in het afgesproken bier-etablissement sterker de voorkeur.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:12 schreef Socios het volgende:
Huh, dan kun je prima via Arnhem Centraal of Utrecht Centraal per ICE naar Amsterdam Centraal óf in ICRm met de D-trein.
Op de ICd heb ik maar niet gegokt.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"![]()
Ik kan me nog herinneren dat toen ik klein was ik nog met ICM en DD-AR naar Amsterdam ging met de trein. Dat is dan zo'n 15-20 jaar geleden..quote:![]()
Ik heb de foto's van de camera van gleufdier nog niet ontvangen, staat wel e.e.a. op..quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef James1988 het volgende:
Ik zie dat mijn defecte trein nog een rondje meedraait in de OP?![]()
![]()
Ik kan me niet herinneren dat er ooit iets anders dan VIRM tussen Roosendaal en Amsterdam heeft gereden. Volgens mij is dat zo'n beetje het eerste traject waar ze zijn ingezet 20 jaar geleden.
Maarja van sporadisch een paar bakken ICMm word je op dat traject tegenwoordig ook niet blij![]()
![]()
Dat is toch echt hetzelfde nummerquote:Op zondag 24 augustus 2014 15:53 schreef greavy het volgende:
NS-lok 186 001 is inmiddels omgenummerd:
Was: 91 84 1186 001-1 NL-NS
Is: 91 84 1186 001-1 NL-HSA![]()
![]()
Nou, niet echt. Het geheel is niet meer hetzelfde, dus wordt in de spoorwereld van omnummeren gesproken. NL-NS is nu NL-HSA.![]()
Broekzak <> vestzak.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
De houder is wel anders. De loc was van NS en is nu van HSA.
Waarom??Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ik ben zo blij dat ik nog in de tijd getreind heb dat er diversiteit op het spoor was:
Plan T/V, ICM, VIRM, mat '54, Wadloper, Plan U, Railhopper, Blauwe Engel, Plan W, ik heb er allemaal nog ingezeten.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Yep, ik ook. Het laatste wat ik net gemist heb was de verbinding Maastricht-Aachen en station Visvliet.
Die rode Belgische K2-rijtuigen op de IJssellijn achter (meestal) een 1100, dat was ook tof
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Visvliet en Soestduinen kan ik me nog herinneren.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Yep, ik ook. Het laatste wat ik net gemist heb was de verbinding Maastricht-Aachen en station Visvliet.
Die rode Belgische K2-rijtuigen op de IJssellijn achter (meestal) een 1100, dat was ook tof![]()
Die Belgische rijtuigen heb ik in 1992 ingezeten en ik vond ze niks. Geen beenruimte en nog hardere banken dan in DDAR.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
Soestduinen ook ja, dat is pas in 1997 gesloten ook dachtik.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
zoiets ja. Voor die tijd reed er wel ICM. Zie onder meer het ongeval in 1993 bij Hoofddorp. Het was de IC naar Vlissingen die ontspoorde, gereden met ICM die ontspoorde.quote:Op zondag 24 augustus 2014 15:53 schreef Ireyon het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat er ooit iets anders dan VIRM tussen Roosendaal en Amsterdam heeft gereden. Volgens mij is dat zo'n beetje het eerste traject waar ze zijn ingezet 20 jaar geleden.
Maarja van sporadisch een paar bakken ICMm word je op dat traject tegenwoordig ook niet blijAltijd onderweg naar het avontuur![]()
![]()
SNCF 567414 + 567450 & TER 48311 by Durk Houtsma., on Flickr
Tijdens de overstap in Amiens richting Parijs, kon nog een fraai treintje gefotografeerd worden.
Keurig op tijd arriveerde de TER-trein naar Le Tréport-Mers vanuit Laeon met een dubbeltractie SNCF BB 67400, die als bonus ook nog eens uit 2 verschillende huisstijlen bestonden.
Aan de haak heeft de trein 8 rijtuigen van de TER-regio Picardie.
De trein rijdt het grootste deel op bovenleidingloos spoor.
Of het standaard is om met twee loks te rijden, durf ik niet te zeggen. Ik zag ook langere (Intercité) treinen vertrekken met maar één diesellok voorop. Maar ook dit vinden wij niet erg ;-)![]()
Mooie dingen, inderdaad!Krachtiger dan een 6400 (1180 kW) maar lang niet zo krachtig als een Class 66 (2420 kW) of een PowerHaul (2600 kW).quote:Top speed
140 km/h (87 mph)
Power output
1,765 kW (2,367 hp)![]()
Maar die loks zijn ook al een 40-tal jaar oud hè. Een Class66 is van 1998, een PowerHaul van 2007 ofzo?
Dat het minder vermogen heeft, kan ik nog wel ergens begrijpen dan hoor.![]()
Ja, precies. Vind het best nette specs voor locs uit de jaren '70.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:42 schreef greavy het volgende:
Maar die loks zijn ook al een 40-tal jaar oud hè. Een Class66 is van 1998, een PowerHaul van 2007 ofzo?
Dat het minder vermogen heeft, kan ik nog wel ergens begrijpen dan hoor.![]()
![]()
De dieselloks die veelal dienst doen tussen Parijs en Mulhouse, de CC 72100, heeft een vermogen van 2650 kW & maximum snelheid van 160 km/h, en in 2002-2004 gebouwd.![]()
Er zijn volgens mij nog wel een paar prototypes geweest die een hoger vermogen hadden, maar die zijn volgens mij altijd bij 2 gebleven.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, precies. Vind het best nette specs voor locs uit de jaren '70.
Zou gaan om de CC 70000 uit 1965 volgens Wikipedia. Prototype met 3000kW.
Maar voor zulke "oudjes" is dit uiteraard ook prima, en ze trokken lekker vlot op. Ook de treinen die ik solo zag rijden, deden het netjes.![]()
Vandaag een ICE gestrand ten oosten van station Zevenaar. Problemen met ERTMS zou niet zo gek zijn, gezien de locatie waar de trein strandde![]()
![]()
Op drie trajecten in Sachsen-Anhalt gaat de treindienst worden vervangen door bussen. Er maken maar weinig reizigers van de treinen gebruik terwijl er grote investeringen gedaan moeten worden om de infrastructuur beschikbaar te houden. NASA, de verantwoordelijke vervoersautoriteit, vindt dit 'zonde van het geld' en heeft daarom besloten om bussen te laten rijden:
- Merseburg - Schafstädt vanaf half december
- Wittenberg - Bad Schmiedeberg vanaf de jaarwisseling
- Klostermansfeld - Wippra vanaf half april 2015
Bron: MDR![]()
![]()
http://fr.wikipedia.org/wiki/CC_40100
Mijn favoriete loc uit Frankrijk. Brute vorm met ditto kleurenschema![]()
![]()
Die kwamen nog wel eens in Amsterdam ooit.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Kleine correctie: dat was in 1992quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zoiets ja. Voor die tijd reed er wel ICM. Zie onder meer het ongeval in 1993 bij Hoofddorp. Het was de IC naar Vlissingen die ontspoorde, gereden met ICM die ontspoorde.Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!![]()
komt er ook nog een compleet verslag greavy? Met de gereden route en dag-tot-dag verhaaltje en zo?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Dat proeftraject was Amsterdam-Nijmegen.quote:
Pas ergens tussen 1990-1994 is Den Helder-Amsterdam en Amsterdam-Nijmegen aan elkaar gekoppeld.
Oh, er was nog een pagina
Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Kan. Heb wel weinig foto's geschotenquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:08 schreef Dr_Flash het volgende:
komt er ook nog een compleet verslag greavy? Met de gereden route en dag-tot-dag verhaaltje en zo?Heb nog 3 of 4 in de aanbieding, ofzo.
Eigenlijk was het wel een idioot ritje, dus zal zo wel ff een (kort) verslagje maken.![]()
Ben vooral benieuwd naar je route eigenlijk. En in hoeveel dagen je alles gedaan hebt etcquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:15 schreef greavy het volgende:
[..]
Kan. Heb wel weinig foto's geschotenHeb nog 3 of 4 in de aanbieding, ofzo.
Eigenlijk was het wel een idioot ritje, dus zal zo wel ff een (kort) verslagje maken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ik zit te kijken naar een leuk dagretourtje vanuit Nimes voor de vakantie. Wil eigenlijk wel even naar de Mediterranee, maar Istres, Miramas, Marseille ben ik al geweest. Le Grau du Roi is alleen per bus bereikbaar, twee keer per dagVoor de rest heb je de lijn richting Sète, ogenschijnlijk langs de kust maar er zitten steeds industrieterreinen of van die kutEtangs tussen. Dan wordt het al Portbou zowat. Prachtig station, nieuw land
![]()
Maar DUURbijna 40 euro voor een enkeltje poffedikkie
![]()
Iemand nog een goed idee in die hoek?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mag ik brutaal vragen wat je nou kwijt bent aan zo'n geintje? Ik wil ook nog eens die kant op om van m'n Disney-abo te genieten, maar heb het idee dat je voor een simpel tweedaags retourtje al gauw 100 euro kan aftikkenquote:![]()
![]()
denk dat 100 balle wel vrij netjes is nog, voor zo'n geintje. 1000+ km heb je al snel, en er zit natuurlijk een flink stuk Thalys / TGV in. Kom dan nog maar eens onder de 10 cent per km..Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
greavy had de route via Lille/Amiens gedaan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:33 schreef Dr_Flash het volgende:
denk dat 100 balle wel vrij netjes is nog, voor zo'n geintje. 1000+ km heb je al snel, en er zit natuurlijk een flink stuk Thalys / TGV in. Kom dan nog maar eens onder de 10 cent per km..![]()
![]()
Dus. Was een keer onderweg met de reisgenoot, en kwamen op het idiote idee om met een Intercité naar Parijs te gaan. Het makkelijkste zou Amiens worden.
Maar een eerste datum werd vroegtijdig afgebroken door werkzaamheden in België, en werd nu de nieuwe datum 23 augustus geprikt.
Alle Tickets online kopen was niet mogelijk, zoals hier al eerder voorbij gekomen was. Uiteindelijk het stuk Moeskroen - Amiens in België aan het loket gekocht, 2 weken voor de aanvang reis.
Zaterdag 23 augustus. De reisgenoot uit Nootdorp stapte om 03:00 op de fiets naar Delft station, om daar 03:45 de nachttrein naar Dordrecht te pakken, alwaar ik hem ging oppikken om 04:15 met de auto.
Om 05:25 stonden we op het perron in Antwerpen Berchem, en werd even naar Centraal gereisd werd, zodat we geen halfuur in de kou hoefden te staan. GoPass werd ingevuld, en de volgende etappe kon van start gaan.
Stipt op tijd arriveerden wij om 07:54 op Lille Flandres, spoor 12. Om 08:02 vertrok onze aansluitende trein naar Amiens. Een TER-trein, bestaande uit één dubbeldekstreinstel van het type Z24500.
En uiteraard, keurig optijd in Amiens om 09:21.
10:14 vertrok de aansluitende Intercité-trein naar Parijs, dus werd een rondje over het station gelopen. Perrons waren zwaar verouderd, maar de stationshal en voorplein waren hypermodern. Het busstation was nog droeviger dan de perrons van de treinen
Om 11:32 werd op spoor 18 in Paris Nord gearriveerd, alwaar een kennis - die toevallig een week in Parijs zat voor het muziekevenement Rock en Seine - ons opwachtte.
Dagticket voor Parijs (Ticket Weekend Jeune, zones 1-5 voor ¤8,10) gekocht, en werd naar Saint-Michel afgereisd om ergens bij één van de eettentjes in de zijstraten te eten. Voor ¤10 hadden wij een simpel driegangenmenu.
Daarna het plan om RER C te nemen, en dan tram 3a te pakken, maar door werkzaamheden aan RER C konden wij niet naar die kant (enkel bus), dus werd uiteindelijk RER B opgezocht. Maar door werkzaamheden in het metrostation Saint Michel moest ook nog eens een andere ingang - die barslecht aangegeven stond - bereikt worden, dus gingen wij maar met metro 4 de reis vervolgen naar Porte d'Orleand (ipv RER B naar Cité Université), en dan tram 3a pakken. Toppie trams, een soort van Rotterdamse Citadissen, maar dan een iets ander model. Vrij nieuw ook.
Na een stukje met tram 3a en 3b, werd metro 7 genomen naar La Courneuve, en dan tram 1 naar Marché de Saint-Denis. Oude afgetrapte meuk van Dietrich uit 1992. Toen wij in Saint-Denis aankwamen, en tram 5 (bandentram) wilden meepakken, ging het feest niet door. Een demonstratie in de wijk, de tramverbinding was zwaar verstoort, en de politie was massaal op de been. Ook wij moesten ons identificeren, maar die agenten die ons aanspraken, spraken nauwelijks Engels, en wij nauwelijks Frans. Dus mochten wel verder, maar niet de wijk in "voor onze veiligheid".
Toen maar teruggelopen naar Basilique Saint-Denis, en met metro 13 naar station Saint-Lazare. Daar een rondje gelopen, en na 45 minuten weer verder naar gare du Nord, waar onze trein naar Amiens ging vertrekken.
Toen de dwaaltocht naar RER E aangegaan. Die ligt diep, met vele roltrappen te bereiken. Een meter of 400 trein stond klaar, en wij liepen helemaal naar voren. Aardig rustig, maar meer mensen deden dat. Toen wij beneden stonden, stond de trein daar nog 6 minuten.
Toeristen stapten direct bij de eerste deur in uiteraard.
En ja, op Magenta (gare du Nord) moest het hele eind weer teruggewandeld worden, om uiteindelijk weer vele meters te stijgen. Maar uiteindelijk waren wij daar. Was toen 16:20 ongeveer, en de treinenloop bekeken.
Keurig op tijd, om 17:01, werd vertrokken door de Intercité naar Amiens (a. 18:10). Terugreis in deze IC vond plaats in de eerste klas. Aldaar anderhalf uur overstap, dus werd een Turk bezocht voor wat goedkoop (maar wel goed en lekker!) voedsel, en kon keurig op tijd weer naar Lille vertrokken worden om 19:38. Maar ergens in de middle of fucking nowhere kwamen we abrupt tot stilstand. En daar sta je. 6 Minuten. Geen één trein die doorrijdt. Omroep brabbelde vanalles, maarja ....
Om 21:06 (ipv 20:58) stonden we uiteindelijk aan het perron, spoor 5, te Lille Flandres. 21:08 zou de trein naar Kortrijk (en dan overstap naar Antwerpen) vertrekken. Met een sprint werd die gehaald, want +60 kon nog, maar liever niet.
Om 23:06 stonden we aan het perron van Antwerpen Berchem, en de reisgenoot zette ik om 23:58 af bij station Dordrecht, net toen de IC naar Den Haag de deuren sloot. Maar gelukkig ging de IC van 0:05 ook, dus die kon hij halen. Anders mocht-ie met de Sprinter.
Totale kosten pp:
2x GoPass-strip à ¤5/strip = ¤10
Ticket Moeskroen - Lille weekendretour: ¤7,40 (is ¤0,60 duurder geworden sinds de laatste keer)
Ticket Lille - Amiens, heenreis: ¤21,70
Ticket Amiens - Lille, terugreis: ¤16,40 (met treinbinding)
Ticket Amiens - Paris, Intercité 2e klas: ¤10
Ticket Paris - Amiens, Intercité 1e klas: ¤15
Parkeerkosten Antwerpen Berchem: ¤5 voor 1 dag (enkel op zaterdag!!)
Brandstofkosten delen voor ritje Dordrecht - Antwerpen - Dordrecht: ¤10
Totaal: ¤85,50
Ja, vroegboeken met Thalys is goedkoper (en makkelijker)![]()
![]()
Klinkt als een slopend dagje, maar wel erg leuk! Speelden ze in tram 3 nog steeds bij iedere halte een ander melodietje?![]()
![]()
De treinen die we namen waren dus concreet:
05:54 Antwerpen Berchem IC, MS96 "Deense Neus"
07:54 Lille Flandres
08:02 Lille Flandres TER, Z24500
09:21 Amiens Ville
10:14 Amiens Ville IC, CoRail-rtgn met loc 422208
11:32 Paris Nord
17:01 Paris Nord IC, CoRail-rtgn met loc 4222??
18:10 Amiens
19:38 Amiens TER, Z24500
20:58 Lille (aankomst met +8....)
21:08 Lille IC, MS96 "Deense Neus"
21:39 Kortrijk
21:48 Kortrijk IC, MS96 "Deense Neus"
23:06 Antwerpen Berchem![]()
Dat melodietje veranderde wel regelmatig, maar of dat bij iedere halte was, heb ik niet specifiek opgelet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:44 schreef James1988 het volgende:
Klinkt als een slopend dagje, maar wel erg leuk! Speelden ze in tram 3 nog steeds bij iedere halte een ander melodietje?
Was idd een slopend dagje. Maar wel leuk, inderdaad. Eens iets anders als die HSL.![]()
Dáárom dat ik dus niet blij was dat het stuk Lille - Amiens niet als E-ticket kan "want TER-treinen kan u niet met E-ticket reizen". Gelukkig kon ik de tickets aan het loket in België vooraf ook kopen....![]()
Welkom in kuttrein zoveel Utrecht - Den Helder.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja maar dat duurt met de trein slechts 10 minuten langer dan met de auto. Dit is wel een heel groot verschil.Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.![]()
Volgens mij welquote:Op zondag 24 augustus 2014 17:47 schreef greavy het volgende:
[..]
Dat melodietje veranderde wel regelmatig, maar of dat bij iedere halte was, heb ik niet specifiek opgelet.
Dan krijg je zoiets:
Dat lijkt me trouwens bloedirritant als je er dagelijks gebruik van maakt. Vooral omdat in sommige halteafroepen ook van die schriele piepstemmetjes van kinderen zijn verwerkt...quote:Was idd een slopend dagje. Maar wel leuk, inderdaad. Eens iets anders als die HSL.![]()
![]()
Oh ja en zelf rijden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 17:53 schreef Ireyon het volgende:
Ik ga wel met de auto naar Parijs, 80 euro aan benzine en that's it
Ik pak de Thalys wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Thalys retour Paris Nord kan voor ¤70, als je vroeg boekt.
Als je écht goedkoop naar Lille kan reizen, kan je daar nog vrij cheap met de binnenlandse TGV naar Paris Nord reizen, maar dan moet je zo ongeveer < 8 euro betalen t/m Lille.
En als je dan geluk hebt, kan je voor ¤2 toeslag met de TGV 1e klas naar Parijs.![]()
Het maakt mij eigenlijk niet zo vreselijk veel uit wat het kost.
Hey trouwens, fuckit inderdaad, het wordt Portbou dan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ongeveer 830 kilometer gister per trein gereisd zie ik
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 24-08-2014 18:15:37 ]![]()
Matig. Daarmee ga je het niet redden tegen mij dit jaarquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:02 schreef greavy het volgende:
Ongeveer 830 kilometer gister gereisd zie ik
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Op 20 september opent de SNCF-werkplaats te Bischheim (nabij Straatsburg) haar deuren voor het publiek. Het Technicentre te Bischeim is gespecialiseerd in onderhoud en vernieuwing van TGV's. Tijdens de open dag zijn er verschillende demonstraties en exposities, en ook aan de allerkleinste bezoekers is gedacht: er is een springkasteel.
Details: http://www.ville-bischheim.fr/actu/actualite-02![]()
Kijk, waar zouden we toch zijn zonder de nuttige tips van James in dit topic?quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:06 schreef James1988 het volgende:
aan de allerkleinste bezoekers is gedacht: er is een springkasteel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kij, waar zouden we toch zijn zonder de nuttige tips van James in dit topic?![]()
![]()
20 september is Haarlem ook open
[ Bericht 3% gewijzigd door dennistd op 24-08-2014 18:31:57 ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Nee, dat klopt. Bij lange na niet. Maar ik forens ook niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Matig. Daarmee ga je het niet redden tegen mij dit jaar![]()
Houwe zoquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:14 schreef greavy het volgende:
[..]
Nee, dat klopt. Bij lange na niet. Maar ik forens ook niet.is geen flikker aan
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mwah.. In Breda of Tilburg moeten overstappen en een kwartier lang studentenmeisjes langs zien huppelen is niet vervelend hoor.![]()
Zoveel zijn er nietquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens. Ik kan Breda - Den Haag inmiddels ook wel dromen, via alle mogelijke routes.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Er is wel wat variatie mogelijk hoorquote:
Breda - Dordrecht - Rotterdam
Breda - weiland - Rotterdam
Rotterdam - Delft - Den Haag
Rotterdam - Pijnacker - Den Haag
Rotterdam - Gouda - Den Haag
Rotterdam - Schiphol - Den Haag
Of als het helemaal kut is:
Breda - Den Bosch - Utrecht - Den Haag
Breda - Den Bosch - Amsterdam - Den Haag![]()
Mijn standaard route is Deventer - Utrecht - Den Haag - Delft. 1e uitwijk Deventer - Utrecht - Rotterdam - Delft. Tweede uitwijk Deventer - Amersfoort - Schiphol - Delft. "ook weleens moeten rijden" Deventer - Arnhem - Utrecht - Den Haag - Delft en Deventer - Zwolle - Amersfoort - Den Haag - Delft. Plus nog wat "oh dit kan toch niet" op-en-neertjes.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
thx, ik heb heb zaterdag 22 november de Oberweissbacher-bergbahn op de agenda staan maar die is voorlopig niet weg. Schafstäd is wel te doen vanaf Erfurt, Bad Schmiedeberg wordt lastiger, zijn wel kleine frutstukjes btw, dus echt gek is het niet.quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:55 schreef James1988 het volgende:
Op drie trajecten in Sachsen-Anhalt gaat de treindienst worden vervangen door bussen. Er maken maar weinig reizigers van de treinen gebruik terwijl er grote investeringen gedaan moeten worden om de infrastructuur beschikbaar te houden. NASA, de verantwoordelijke vervoersautoriteit, vindt dit 'zonde van het geld' en heeft daarom besloten om bussen te laten rijden:
- Merseburg - Schafstädt vanaf half december
- Wittenberg - Bad Schmiedeberg vanaf de jaarwisseling
- Klostermansfeld - Wippra vanaf half april 2015
Bron: MDRI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Doe het dan tenminste goed, als je moet omreizen. Breda - Venlo - Nijmegen - Zwolle - Amsterdam - Utrecht - Leiden - Den Haagquote:Op zondag 24 augustus 2014 18:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Er is wel wat variatie mogelijk hoor
Breda - Dordrecht - Rotterdam
Breda - weiland - Rotterdam
Rotterdam - Delft - Den Haag
Rotterdam - Pijnacker - Den Haag
Rotterdam - Gouda - Den Haag
Rotterdam - Schiphol - Den Haag
Of als het helemaal kut is:
Breda - Den Bosch - Utrecht - Den Haag
Breda - Den Bosch - Amsterdam - Den Haag![]()
![]()
![]()
![]()
Forum Opties Forumhop: Hop naar: