genoeg indy's die echt goed zijn inderdaad, maar er zitten ook echt gedrochten tussen..quote:Op vrijdag 5 september 2014 00:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Indie games zijn tof. Ze durven vaak risico's te nemen die grote studio's niet durven.
Een aanrader is bijvoorbeeld Fez.
Fezquote:Op vrijdag 5 september 2014 00:34 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Indie games zijn tof. Ze durven vaak risico's te nemen die grote studio's niet durven.
Een aanrader is bijvoorbeeld Fez.
Idem voor films en muziek. Ik kom die lui toch nooit tegen.quote:Op vrijdag 5 september 2014 11:08 schreef JimmyJames het volgende:
Fez vind ik fantastisch, ik zie niet in waarom de persoon achter de game je spelervaring zou moeten beinvloeden.
Door jou ben ik erop gaan letten, can't unseequote:Op donderdag 4 september 2014 23:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom is mijn font ineens anders? pls halp
Sorry, heb ik ook. Vreemde is, ik heb dit een keer eerder gehad en toen kreeg ik 't wel weg. Ben vergeten hoe...echt kut typen en lezen dit.quote:
Is dat gewoon de "vanilla" versie zonder DLC's of heb je toevallig ook de DLC's erbij?quote:Op donderdag 4 september 2014 21:13 schreef Salt_Seafood het volgende:
Iemand payday 2 van me overkopen voor 5 euro?
Indie games ftw. Het gaat om gameplay, niet hoe het eruit ziet . Dingen als FTL, To The Moon, Papers Please, Rogue Legacy, The Swapper, etc. etc. etc. zijn allemaal goeie games. Vaak hebben ze betere gameplay dan grote budget games die vooral om de graphics draaien . Er zijn natuurlijk ook slechte indie games, maar dat is logisch .quote:Op donderdag 4 september 2014 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is jullie ervaring met de vele Indy-games die je gemakkelijk via Steam kan kopen? Ik heb er weinig ervaring mee. Kan ik me er bij voorstellen dat je dan spellen zoals Quantum Conundrum krijgt, als je de pareltjes daarvan neemt, waarbij een paar goede mensen eraan werkten maar je duidelijk ziet dat het team klein was (simpele graphics, geen derde persoons perspectief geanimeerd, ...)? Of valt het meestal tegen?
In mijn ogen zijn er ook zat indie-games die er naast een geslaagde gameplay ook gelikt uitzien; Guacamelee, Braid, The Swapper, Spelunky, Dust om er een paar te noemen. Ik heb dat toch liever dan de indie-games die nauwelijks aandacht besteden aan het grafische aspect.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:18 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Indie games ftw. Het gaat om gameplay, niet hoe het eruit ziet . Dingen als FTL, To The Moon, Papers Please, Rogue Legacy, The Swapper, etc. etc. etc. zijn allemaal goeie games. Vaak hebben ze betere gameplay dan grote budget games die vooral om de graphics draaien . Er zijn natuurlijk ook slechte indie games, maar dat is logisch .
Ik ga eens kijken naar de titels die jij noemt. Ik ben het met je eens dat de gameplay het belangrijkste is maar er zijn grenzen aan wat de gamer aan amateuristische aspecten (doordat je met een klein team werkt ) kan hebben.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:18 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Indie games ftw. Het gaat om gameplay, niet hoe het eruit ziet . Dingen als FTL, To The Moon, Papers Please, Rogue Legacy, The Swapper, etc. etc. etc. zijn allemaal goeie games. Vaak hebben ze betere gameplay dan grote budget games die vooral om de graphics draaien . Er zijn natuurlijk ook slechte indie games, maar dat is logisch .
Ook die games ga ik eens bekijken.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:22 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
In mijn ogen zijn er ook zat indie-games die er naast een geslaagde gameplay ook gelikt uitzien; Guacamelee, Braid, The Swapper, Spelunky, Dust om er een paar te noemen. Ik heb dat toch liever dan de indie-games die nauwelijks aandacht besteden aan het grafische aspect.
Ik denk dat die "gebrekjes' waar je het over hebt eerder keuzes zijn van de developers, in tegenstelling dat het komt doordat het een klein team is .quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ga eens kijken naar de titels die jij noemt. Ik ben het met je eens dat de gameplay het belangrijkste is maar er zijn grenzen aan wat de gamer aan amateuristische aspecten (doordat je met een klein team werkt ) kan hebben.
Ik vind Quantum Conuncrum, uitgegeven door Square Enix maar ontwikkeld door een indy of iets wat er bij in de buurt komt, best een leuk spel maar sommige gebreken zijn best vervelend en dan heb ik het niet over de minimalistische graphics. Bij de levels What Goes Around en A path to higher learning heb je een lastig platformstuk waarbij je dankzij het ontbreken van de 3de-persoonsview al snel tig keer in de afgrond valt (op Youtube kan je de levels volledig zien), bij een van de twee gemakkelijk meer dan 10 keer. Elke keer die pauze bij het doodgaan - onnodig want er is geen technische reden voor - en weer dezelfde grappige/cynische opmerking horen die de eerste keer leuk is maar de 10de keer je strot uitkomt of weer een trap op en neer lopen om een batterijtje aan te sluiten alvorens je weer eens een poging kan wagen om aan de andere kant te komen is niet echt leuk.
De gameplay is dan weer af en toe briljant: de tijd weer normaal laten lopen terwijl je springt om het hoogteverschil te overgbruggen, je moet er maar op komen.
Kortom, die gebrekjes die het gevolg zijn van zo'n klein team kunnen een spel minder speelbaar maken ondanks dat de gameplay goed is. Vandaar dat ik me afvraag hoe erg dit is bij de goede indy's. Anderzijds zie je bij AAA-titels ook onnozele blunders en technische onvolmaaktheden. Om nog maar te zwijgen over NVidia die er alles aan doet om AMD-gamers te treiteren.
Geen 3de-persoonsview (terwijl er lastige sprongen in zitten met veel afgrond), vergeten om die uitspraak uit te zetten als je die al eens hebt gehoord en de 10de poging waagt om aan de andere kant van de afgrond te komen, geen savepunt plaatsen nadat je een remedial task hebt uitgevoerd die veel tijd kost maar die je moet doen voordat je het echte werk kan doen, ... dat zijn zaken die niet zomaar het gevolg zijn van slechte/bewuste keuzes maar die het gevolg zijn van onvoldoende mankracht of onvoldoende testen. No problem, ik begrijp dat je voor zo'n type spel geen AAA-budgetten krijgt (normaal gesproken) maar het zijn de redenen waarom de reviews voor dit spel nogal gemengd zijn. De puzzelelementen worden geprezen, op deze punten wordt flink ingehakt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:32 schreef VelitoX het volgende:
[..]
Ik denk dat die "gebrekjes' waar je het over hebt eerder keuzes zijn van de developers, in tegenstelling dat het komt doordat het een klein team is .
Duidelijk nooit de Xen levels van Half-Life gespeeld? . 3rd person camera toevoegen als je een game maakt die volledig first person is, alleen maar omdat dr wat moeilijke platform elementjes inzitten is een beetje onzinnig en totale verspilling van tijd imo . Als je dat soort punten eindelijk door bent geeft het natuurlijk ook aardig wat voldoening .quote:Op vrijdag 5 september 2014 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Geen 3de-persoonsview (terwijl er lastige sprongen in zitten met veel afgrond), vergeten om die uitspraak uit te zetten als je die al eens hebt gehoord en de 10de poging waagt om aan de andere kant van de afgrond te komen
Shit yes! Ik kan eindelijk mijn binding of isaac verslaving doorzetten! Ik van die blog van Edmund letterlijk elk bericht gezien van de laatste 6 maanden. En nu is het eindelijk zo ver. Volgens Edmund kost het nu 500 uur om hem te 100%, dat is 3x zoveel als het me in de non-rebirth versie heeft gekost. Heb er zin in!!quote:
Lekkere game he, zo'n enorme timesink!quote:Op zondag 7 september 2014 08:55 schreef toetsenbordridder het volgende:
State of Decay: Breakdown aan het spelen sinds een week. Hooked. Blijf het een geweldig spel vinden
Jaaaa er gaat flink wat tijd in zittenquote:Op zondag 7 september 2014 15:51 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
Lekkere game he, zo'n enorme timesink!
Erg toffe game die barst van de potentie. Hoewel ik me er heel erg mee vermaakt heb zaten er toch een hoop tekortkomingen in en dingen die simpelweg niet goed doordacht waren. Als ze daar wat mee doen voor de opvolger zou dat weleens een echt pareltje kunnen wordenquote:Op zondag 7 september 2014 08:55 schreef toetsenbordridder het volgende:
State of Decay: Breakdown aan het spelen sinds een week. Hooked. Blijf het een geweldig spel vinden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |