abonnement Unibet Coolblue
pi_144193201
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Indie games zijn tof. Ze durven vaak risico's te nemen die grote studio's niet durven.

Een aanrader is bijvoorbeeld Fez. :)
genoeg indy's die echt goed zijn inderdaad, maar er zitten ook echt gedrochten tussen..

en gisteren even train fever geprobeerd.. het voelt niet af, alsof ik een vroege early access speel (En dan zijn er genoeg early acces games die beter aanvoelen)

[ Bericht 10% gewijzigd door mschol op 05-09-2014 08:56:57 ]
  vrijdag 5 september 2014 @ 09:01:38 #227
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_144193377
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 00:34 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Indie games zijn tof. Ze durven vaak risico's te nemen die grote studio's niet durven.

Een aanrader is bijvoorbeeld Fez. :)
Fez :')
Phil fish :')
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:08:41 #228
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144196175
Fez vind ik fantastisch, ik zie niet in waarom de persoon achter de game je spelervaring zou moeten beinvloeden.
Please Move The Deer Crossing Sign
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:16:07 #229
248025 Pettigrew81
do re mi solativeren
pi_144196371
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 11:08 schreef JimmyJames het volgende:
Fez vind ik fantastisch, ik zie niet in waarom de persoon achter de game je spelervaring zou moeten beinvloeden.
Idem voor films en muziek. Ik kom die lui toch nooit tegen.
It's a bird! It's a plane! Wait, it's just that flying fuck I don't give.
[i]Heavy metal and mullets, it's how we were raised.
Maiden and Priest were the gods that we praised.[/i]
Just broke my personal record for most consecutive days lived.
  vrijdag 5 september 2014 @ 11:44:15 #230
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144197190
quote:
9s.gif Op donderdag 4 september 2014 23:48 schreef 2Happy4U het volgende:
[ afbeelding ]

Waarom is mijn font ineens anders? pls halp
Door jou ben ik erop gaan letten, can't unsee :'(
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144198074
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 08:44 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Had?
Sorry, heb ik ook. Vreemde is, ik heb dit een keer eerder gehad en toen kreeg ik 't wel weg. Ben vergeten hoe...echt kut typen en lezen dit.

Lijkt wel alsof alles kleiner is dan eerst...

[ Bericht 4% gewijzigd door SuperHarregarre op 05-09-2014 12:23:13 ]
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_144198160
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:13 schreef Salt_Seafood het volgende:
Iemand payday 2 van me overkopen voor 5 euro?
Is dat gewoon de "vanilla" versie zonder DLC's of heb je toevallig ook de DLC's erbij?
Ik hoef namelijk alleen nog de DLC's te hebben en die zijn me nu simpelweg te duur.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not even sure about the first." - Albert Einstein
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:14:59 #233
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144205906
Het is met eindelijk gelukt om Spelunky uit te spelen :o :o :o

Dat is maar 7,1% van de bezitters van het spel gelukt, wat ben ik toch een baas 8-)
http://steamcommunity.com/stats/239350/achievements
(anderzijds heeft maar 16,7% van de bezitters het spel überhaupt serieus gespeeld zo te zien)

Ik heb er wel beschamend lang over gedaan.

Een tip: houd de ankh (die je kunt kopen voor 50k op de black market) zo heb je een tweede kans tegen de eindbaas.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144205999
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is jullie ervaring met de vele Indy-games die je gemakkelijk via Steam kan kopen? Ik heb er weinig ervaring mee. Kan ik me er bij voorstellen dat je dan spellen zoals Quantum Conundrum krijgt, als je de pareltjes daarvan neemt, waarbij een paar goede mensen eraan werkten maar je duidelijk ziet dat het team klein was (simpele graphics, geen derde persoons perspectief geanimeerd, ...)? Of valt het meestal tegen?
Indie games ftw. Het gaat om gameplay, niet hoe het eruit ziet :). Dingen als FTL, To The Moon, Papers Please, Rogue Legacy, The Swapper, etc. etc. etc. zijn allemaal goeie games. Vaak hebben ze betere gameplay dan grote budget games die vooral om de graphics draaien :). Er zijn natuurlijk ook slechte indie games, maar dat is logisch :).
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:22:27 #235
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_144206100
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:18 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Indie games ftw. Het gaat om gameplay, niet hoe het eruit ziet :). Dingen als FTL, To The Moon, Papers Please, Rogue Legacy, The Swapper, etc. etc. etc. zijn allemaal goeie games. Vaak hebben ze betere gameplay dan grote budget games die vooral om de graphics draaien :). Er zijn natuurlijk ook slechte indie games, maar dat is logisch :).
In mijn ogen zijn er ook zat indie-games die er naast een geslaagde gameplay ook gelikt uitzien; Guacamelee, Braid, The Swapper, Spelunky, Dust om er een paar te noemen. Ik heb dat toch liever dan de indie-games die nauwelijks aandacht besteden aan het grafische aspect.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_144208558
Brothers a tale of two sons is ook een aanrader als indie game (staat -50% op gamersgate). Je hebt wel een controller nodig.

Early acces meestal vermijden is mijn advies. Heb het tot nu toe nog maar 1 keer gedaan (voor lague inc, toen die in sale stond), en alleen omdat ik hem toch niet direct ging spelen en hij al veel verder staat dan de gemiddelde early acces

momenteel Mark of the Ninja aan het spelen. zit nog niet ver maar is ook erg leuk
pi_144214438
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:18 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Indie games ftw. Het gaat om gameplay, niet hoe het eruit ziet :). Dingen als FTL, To The Moon, Papers Please, Rogue Legacy, The Swapper, etc. etc. etc. zijn allemaal goeie games. Vaak hebben ze betere gameplay dan grote budget games die vooral om de graphics draaien :). Er zijn natuurlijk ook slechte indie games, maar dat is logisch :).
Ik ga eens kijken naar de titels die jij noemt. Ik ben het met je eens dat de gameplay het belangrijkste is maar er zijn grenzen aan wat de gamer aan amateuristische aspecten (doordat je met een klein team werkt ;)) kan hebben.

Ik vind Quantum Conuncrum, uitgegeven door Square Enix maar ontwikkeld door een indy of iets wat er bij in de buurt komt, best een leuk spel maar sommige gebreken zijn best vervelend en dan heb ik het niet over de minimalistische graphics. Bij de levels What Goes Around en A path to higher learning heb je een lastig platformstuk waarbij je dankzij het ontbreken van de 3de-persoonsview al snel tig keer in de afgrond valt (op Youtube kan je de levels volledig zien), bij een van de twee gemakkelijk meer dan 10 keer. Elke keer die pauze bij het doodgaan - onnodig want er is geen technische reden voor - en weer dezelfde grappige/cynische opmerking horen die de eerste keer leuk is maar de 10de keer je strot uitkomt of weer een trap op en neer lopen om een batterijtje aan te sluiten alvorens je weer eens een poging kan wagen om aan de andere kant te komen is niet echt leuk.
De gameplay is dan weer af en toe briljant: de tijd weer normaal laten lopen terwijl je springt om het hoogteverschil te overgbruggen, je moet er maar op komen. _O_

Kortom, die gebrekjes die het gevolg zijn van zo'n klein team kunnen een spel minder speelbaar maken ondanks dat de gameplay goed is. Vandaar dat ik me afvraag hoe erg dit is bij de goede indy's. Anderzijds zie je bij AAA-titels ook onnozele blunders en technische onvolmaaktheden. Om nog maar te zwijgen over NVidia die er alles aan doet om AMD-gamers te treiteren. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144214650
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:22 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

In mijn ogen zijn er ook zat indie-games die er naast een geslaagde gameplay ook gelikt uitzien; Guacamelee, Braid, The Swapper, Spelunky, Dust om er een paar te noemen. Ik heb dat toch liever dan de indie-games die nauwelijks aandacht besteden aan het grafische aspect.
Ook die games ga ik eens bekijken. :)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144215483
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ga eens kijken naar de titels die jij noemt. Ik ben het met je eens dat de gameplay het belangrijkste is maar er zijn grenzen aan wat de gamer aan amateuristische aspecten (doordat je met een klein team werkt ;)) kan hebben.

Ik vind Quantum Conuncrum, uitgegeven door Square Enix maar ontwikkeld door een indy of iets wat er bij in de buurt komt, best een leuk spel maar sommige gebreken zijn best vervelend en dan heb ik het niet over de minimalistische graphics. Bij de levels What Goes Around en A path to higher learning heb je een lastig platformstuk waarbij je dankzij het ontbreken van de 3de-persoonsview al snel tig keer in de afgrond valt (op Youtube kan je de levels volledig zien), bij een van de twee gemakkelijk meer dan 10 keer. Elke keer die pauze bij het doodgaan - onnodig want er is geen technische reden voor - en weer dezelfde grappige/cynische opmerking horen die de eerste keer leuk is maar de 10de keer je strot uitkomt of weer een trap op en neer lopen om een batterijtje aan te sluiten alvorens je weer eens een poging kan wagen om aan de andere kant te komen is niet echt leuk.
De gameplay is dan weer af en toe briljant: de tijd weer normaal laten lopen terwijl je springt om het hoogteverschil te overgbruggen, je moet er maar op komen. _O_

Kortom, die gebrekjes die het gevolg zijn van zo'n klein team kunnen een spel minder speelbaar maken ondanks dat de gameplay goed is. Vandaar dat ik me afvraag hoe erg dit is bij de goede indy's. Anderzijds zie je bij AAA-titels ook onnozele blunders en technische onvolmaaktheden. Om nog maar te zwijgen over NVidia die er alles aan doet om AMD-gamers te treiteren. ;)
Ik denk dat die "gebrekjes' waar je het over hebt eerder keuzes zijn van de developers, in tegenstelling dat het komt doordat het een klein team is :).
pi_144216420
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:32 schreef VelitoX het volgende:

[..]

Ik denk dat die "gebrekjes' waar je het over hebt eerder keuzes zijn van de developers, in tegenstelling dat het komt doordat het een klein team is :).
Geen 3de-persoonsview (terwijl er lastige sprongen in zitten met veel afgrond), vergeten om die uitspraak uit te zetten als je die al eens hebt gehoord en de 10de poging waagt om aan de andere kant van de afgrond te komen, geen savepunt plaatsen nadat je een remedial task hebt uitgevoerd die veel tijd kost maar die je moet doen voordat je het echte werk kan doen, ... dat zijn zaken die niet zomaar het gevolg zijn van slechte/bewuste keuzes maar die het gevolg zijn van onvoldoende mankracht of onvoldoende testen. No problem, ik begrijp dat je voor zo'n type spel geen AAA-budgetten krijgt (normaal gesproken) maar het zijn de redenen waarom de reviews voor dit spel nogal gemengd zijn. De puzzelelementen worden geprezen, op deze punten wordt flink ingehakt.

Concreet voorbeeldje: je drukt op een knop om een kubus te laten afschieten, je vertraagt de tijd, gaat naar de fluffy-dimensie om de kubus te pakken, de grappige opmerking komt om je er op te wijzen dat als je het blok neerzet bij de geweertjes dat je dan dood gaat, je zet het blok neer, vertraagt de tijd weer (die weer normaal is gaan lopen nadat je bent geschakeld naar de fluffy-dimensie), je drukt twee knopjes in, vervolgens moet je razendsnel weer schakelen naar de fluffydimensie, het blok gooien, de tijd vertragen, op het blok springen, op een balk springen en uiteindelijk van die balk op een bank springen die wordt uitgespuugd. Op zich leuke gameplay: eventjes nadenken over hoe je het moet aanpakken, snelle handelingen en goed timen en mikken. Probleem: de meeste spelers gaan +10 keer dood als ze dit voor het eerst spelen aangezien er zoveel fout kan gaan. Elke keer die opmerking opnieuw horen is voor niemand leuke gameplay.

Ander concreet voorbeeld: je pakt op de begane grond een batterij en je plaatst die in de houder, je gaat naar boven waar de eerst uitdaging wacht. Je gaat 10+ keer dood aangezien je een sprong net niet haalt doordat het te hoog is, totdat je er achter komt dat het doenbaar is om de tijd weer normaal te laten lopen terwijl je al gesprongen bent en hierdoor niet dat hoogteverschil hebt. Leuk en aardig maar doordat het savepunt verkeerd is ingesteld moet je elke keer dat je in de afgrond valt eerst van boven naar beneden lopen om de batterij in de houder te plaatsen tussen de sprongen in (de remedial task waar ik het over had). Bóóóóring.

Jammer! Het houdt me niet tegen om het spel uit te spelen maar het maakt het wel minder leuk.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_144217066
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Geen 3de-persoonsview (terwijl er lastige sprongen in zitten met veel afgrond), vergeten om die uitspraak uit te zetten als je die al eens hebt gehoord en de 10de poging waagt om aan de andere kant van de afgrond te komen
Duidelijk nooit de Xen levels van Half-Life gespeeld? :P. 3rd person camera toevoegen als je een game maakt die volledig first person is, alleen maar omdat dr wat moeilijke platform elementjes inzitten is een beetje onzinnig en totale verspilling van tijd imo :). Als je dat soort punten eindelijk door bent geeft het natuurlijk ook aardig wat voldoening :).
pi_144217528
Quantem werd mij veel teveel herhaling, erg jammer voor de rest stond het mij wel aan
  zaterdag 6 september 2014 @ 02:14:35 #243
219246 Salt_Seafood
Im A Salty Belfast
pi_144229611
Rebirth!!
<a href="http://steamcommunity.com/id/outlandos/" rel="nofollow" target="_blank">Seafood! on Steam</a>
  zaterdag 6 september 2014 @ 03:26:50 #244
388993 ItsTheSebbe
Praise the Sun!
pi_144230492
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2014 02:14 schreef Salt_Seafood het volgende:
Rebirth!!
Shit yes! Ik kan eindelijk mijn binding of isaac verslaving doorzetten! Ik van die blog van Edmund letterlijk elk bericht gezien van de laatste 6 maanden. En nu is het eindelijk zo ver. Volgens Edmund kost het nu 500 uur om hem te 100%, dat is 3x zoveel als het me in de non-rebirth versie heeft gekost. Heb er zin in!!
pi_144261407
_O- :|W check ook die voetganger..
  zondag 7 september 2014 @ 08:55:01 #246
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_144264744
State of Decay: Breakdown aan het spelen sinds een week. Hooked. Blijf het een geweldig spel vinden :D
pi_144273572
Weer veel games in de sale. Aanraders voor zowel offline (storymode) als online (multiplayer)?

http://www.steamgamesales.com/

[ Bericht 0% gewijzigd door Super-B op 07-09-2014 17:29:22 ]
pi_144274076
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 08:55 schreef toetsenbordridder het volgende:
State of Decay: Breakdown aan het spelen sinds een week. Hooked. Blijf het een geweldig spel vinden :D
Lekkere game he, zo'n enorme timesink!
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
  zondag 7 september 2014 @ 16:45:26 #249
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_144275911
quote:
0s.gif Op zondag 7 september 2014 15:51 schreef SpankmasterC het volgende:

[..]

Lekkere game he, zo'n enorme timesink!
Jaaaa er gaat flink wat tijd in zitten :P
pi_144276254
quote:
14s.gif Op zondag 7 september 2014 08:55 schreef toetsenbordridder het volgende:
State of Decay: Breakdown aan het spelen sinds een week. Hooked. Blijf het een geweldig spel vinden :D
Erg toffe game die barst van de potentie. Hoewel ik me er heel erg mee vermaakt heb zaten er toch een hoop tekortkomingen in en dingen die simpelweg niet goed doordacht waren. Als ze daar wat mee doen voor de opvolger zou dat weleens een echt pareltje kunnen worden :)
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')