Te Vrede weet ook wel dat hij geen 1e keus is. Als er genoeg versterkingen rondom die positie bij komen kan het echter wel voldoende zijn om keurig bovenin mee te draaien. Hij pakt zijn doelpuntjes mee, maar zal niet zo veel invloed hebben op hoe die bal voor die goal terecht moet komen. Hetzelfde verwacht ik overigens een beetje bij Dost, ik denk dat Dost niet per se zo veel meer zal brengen dan Te Vrede. Hij loopt iets beter, en is iets explosiever, maar zal zich ook niet te veel met het voetballende spel gaan bemoeien denk ik...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:03 schreef erik013 het volgende:
[..]
Ah ok. Maar met je maandenlange fanatieke zoektocht door heel Europa naar een spits spreek je jezelf volledig tegen als je straks roept dat je altijd al alle vertrouwen in Te Vrede/Kazim als eerste spits had. Ze zouden dan 8e keuze ofzo zijn, na bankzitters van Wolfsburg en de 20e spits van CityHoewel je dan wel minimaal een half jaar met ze verder zal moeten en je er alleen maar het beste van kan proberen te maken...
Kongoloquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:06 schreef erik013 het volgende:
[..]
The fuckIs het WK nu alweer zo lang geleden? met wie haal ik hem in de war? Ik was er van overtuigd dat ie mee was en zelfs speelminuten heeft gemaakt, toen Indi wegviel...
Dat kan, maar toen je me quoote en over het wk begon had ik het zelfs over Vilhena...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:09 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nee, Kongolo bedoelde ik. Boetius viel als een van de laatsten af, dat weet ik nog.
Toch wel dus. Nou, zo'n maand meetrainen met het Nederlands elftal en speelminuten maken in wedstrijden is meer ervaring waard dan een heel jaar eredivisie.quote:
Ok, maar daar hadden we het toen niet overquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:13 schreef erik013 het volgende:
[..]
Toch wel dus. Nou, zo'n maand meetrainen met het Nederlands elftal en speelminuten maken in wedstrijden is meer ervaring waard dan een heel jaar eredivisie.
Sorry, was niet helemaal duidelijk neequote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:10 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
Dat kan, maar toen je me quoote en over het wk begon had ik het zelfs over Vilhena...
Nee. Ik denk eerder aan Wonderen, Bosvelt, etc.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Toornstra is er eentje voor de rij Jochemsen, De Visser, Hofs of toch niet ?
Neuh, schat Toornstra wel wat hoger in maar doe toekomst zal het uitwijzenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:36 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee. Ik denk eerder aan Wonderen, Bosvelt, etc.
Welnee. Ik denk idd eerder in het rijtje Bosvelt, Kuijt en Vlaar.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:33 schreef Dr.Mikey het volgende:
Hou op zeg, daar zit gewoon geen talent in. Hij schat hoge en diepe ballen structureel fout in, hij komt in als een wijf, hij staat altijd stil en op het verkeerde been, ook vliegen er opvallend veel vrije trappen in.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:55 schreef erik013 het volgende:
[..]
Het zal geen wereldkeeper meer worden, maar keepers beleven meestal hun top pas na hun 26-27e. Er zit bij Mulder nog wel iets rek
En een coach werkt meestal best wel lang naar een definitief strijdplan en selectie toe. Het feit dat hij ineens aardig ging draaien in een kleine competitie was dan geen aanleiding om hem op het laatste moment aan het wk-team toe te voegen. Net na een wk is er natuurlijk meer ruimte om spelers af te testen. Nu is het eerstvolgende toernooi pas weer over 2 jaar...quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:00 schreef erik013 het volgende:
Wel een beetje dom en minderwaardig naar de eredivisie overigens dat Pelle na 2 jaar opeens bij de voorselectie van Italië zit. Wat is er veranderd tussen nu en voor het WK, behalve z'n club? (Of speelt ie een geweldige voorbereiding/seizoensstart?) Blijkbaar valt de bondscoach überhaupt een plek bij de selectie van de nummer 7 van Engeland meer op dan 2 keer op rij 25+ goals maken in NederlandAls ze daar nou even eerst even hadden aangekeken of ie er daar ook z'n goals meepikt...
toevoeging:
Ah, het is natuurlijk wel zo dat de bondscoach daar die er gedurende afgelopen tijd zat vertrokken is. Wellicht had z'n opvolger Conte Pelle al wel een tijd in het vizier.
In de onderlinge wedstrijden zag je juist het individuele niveauverschil overduidelijk. Dat vond ik erg vervelend om te constateren, omdat ik Feyenoord door het jaar heen net individueel wat sterker achtte.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:49 schreef erik013 het volgende:
[..]
Verder mee eens. Hét verschil tussen waarom Feyenoord 2e werd en Ajax 1e vorig seizoen zag je in mijn ogen in de onderlinge wedstrijden overduidelijk. Beide teams speelden precies even goed (of eigenlijk: even slecht) maar Feyenoord incasseerde door defensief gekut elke keer 1 of 2 tegengoals meer. En dat probleem had Feyenoord ook in andere wedstrijden: steeds onnodig zo'n kutgoal tegen in de 2e helft waardoor je elke keer weer 2 punten verspeeld.
Uiteraard. Maar als je dan bekijkt welke aanvallers wél in elk geval een keer in 2013 zich in de voorselectie mochten proberen te bewijzen:quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:11 schreef ace_eleven het volgende:
[..]
En een coach werkt meestal best wel lang naar een definitief strijdplan en selectie toe. Het feit dat hij ineens aardig ging draaien in een kleine competitie was dan geen aanleiding om hem op het laatste moment aan het wk-team toe te voegen. Net na een wk is er natuurlijk meer ruimte om spelers af te testen. Nu is het eerstvolgende toernooi pas weer over 2 jaar...
Je zag denk ik niet het individuele verschil in kwaliteit (de ene positie had Ajax een betere speler, de andere Feyenoord) maar vooral in het feit dat Ajax die ervaring van de CL en EL had opgedaan in de afgelopen jaren. Ze hielden het hoofd koel en speelden alsof ze gewoon echt wisten: die goal voor ons komt sowieso wel, het komt goed. Dat zag je ook in de rest van het seizoen ook steeds weer terug. En dan kwam ie ook... Bij Feyenoord andersom: in de 2e helft (als ze vaak op 1-0 voorsprong ofzo stonden) zag je daar juist die elke keer weer die angst toeslaan: straks komt nog die tegengoal, net zoals de vorige keer. Het leek wel of die gedachte verlammend werkte.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:43 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
In de onderlinge wedstrijden zag je juist het individuele niveauverschil overduidelijk. Dat vond ik erg vervelend om te constateren, omdat ik Feyenoord door het jaar heen net individueel wat sterker achtte.
Ik had thuis geen moment het idee dat er meer in zat dan een nederlaag. Looplijnen bij Ajax waren beter zowat alle cruciale duels gingen verloren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:53 schreef erik013 het volgende:
[..]
Je zag denk ik niet het individuele verschil in kwaliteit (de ene positie had Ajax een betere speler, de andere Feyenoord) maar vooral in het feit dat Ajax die ervaring van de CL en EL had opgedaan in de afgelopen jaren. Ze hielden het hoofd koel en speelden alsof ze gewoon echt wisten: die goal voor ons komt sowieso wel, het komt goed. Dat zag je ook in de rest van het seizoen ook steeds weer terug. En dan kwam ie ook... Bij Feyenoord andersom: in de 2e helft (als ze vaak op 1-0 voorsprong ofzo stonden) zag je daar juist die elke keer weer die angst toeslaan: straks komt nog die tegengoal, net zoals de vorige keer. Het leek wel of die gedachte verlammend werkte.
Hoewel De Boer daarin natuurlijk ook een rol in speelt, die bleef ook zo enorm rustig, doelgericht en stoïcijns.
Hier ookquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:46 schreef Jorwol het volgende:
Voor de mensen die wachten op kaarten Feyenoord - Luhansk, heb ze net met de post gekregen (ook al had ik voor ophalen gekozen)
Hm, dan zal dat voor de mensen die post hebben gekozen dus wel ophalen wordenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:46 schreef Jorwol het volgende:
Voor de mensen die wachten op kaarten Feyenoord - Luhansk, heb ze net met de post gekregen (ook al had ik voor ophalen gekozen)
Voor zover ik het me kan herinneren viel dat erg mee. Ik kan me nog wel herinneren dat in die thuiswedstrijd Ajax ook echt 2 keer een hele periode onder druk heeft gestaan en zelfs periodes rijp voor de slacht leek. Alleen Feyenoord was ook te slecht om er wat mee te doen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:01 schreef Dieter_Dengler het volgende:
[..]
Ik had thuis geen moment het idee dat er meer in zat dan een nederlaag. Looplijnen bij Ajax waren beter zowat alle cruciale duels gingen verloren.
Die spelers voelden vooral de manier waarop de trainers het seizoen ingingen:quote:Waarschijnlijk voelden de spelers dat ook.
quote:Ronald Koeman duikt liever weg in de discussie over de titel. De trainer van Feyenoord schaart zijn eigen ploeg niet onder de serieuze kanshebbers. "We doen mee", zo beperkt hij zijn commentaar op de beschouwingen over het vervolg van de titelrace.
Koeman hoeft niet direct te schreeuwen dat ze grote topfavoriet waren, maar hoe kun je van je spelers zelfvertrouwen verwachten als je zelf uitstraalt en zelfs hardop zegt dat ze niet echt serieus een kans maakten. In zo'n jaar als dat!quote:Zelfs als De Boer voor de transferperiode belangrijke krachten als Christian Eriksen en Toby Alderweireld kwijtraakt, dan nog blijft Ajax in zijn ogen favoriet voor de titel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |