quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:50 schreef Dyre het volgende:
Weinig nachtvoedingen hier, of ben ik de enige die tussen het voeden en het boertje een beetje doelloos op internet rondstruint?
L. lijkt alweer heel wat opgeknapt. Paar keer flink gehuild nog wel, maarja zo'n vaccinatie is ook niet niks voor zo'n klein lijfje. Temp was mooi 37,4 en ze heeft vanaf 10 uur netjes geslapen tot 1. Hopelijk slaapt ze nu even goed verder door en slaat ze misschien een nachtvoeding over straks
En omdat ik zelf niet kon slapen heb ik mijn post-natale hormonen weer blij gemaakt: alle spulletjes die we vanuit het ziekenhuis hebben meegenomen heb ik in ziplockzakjes gesorteerd en zelfs met van die labeltjes genoteerd wat er in het zakje zit. Nu nog een mooie bewaardoos waar alles in past. L. zal later wel denken: wat móet ik ermee?Maar voor nu vind ik het wel echt leuk om te bewaren
: eerste mutsje, navelklemmetje, een setje plakkers en snoertjes die ze op haar lijfje had. Ook van hier thuis heb ik al wat in een zakje gestopt: een reepje van haar behang en gordijnstof. ik twijfel een beetje of ik nu niet doorsla, maar als ik foto's van mijn oude babykamer terugkijk had ik het supertof gevonden om gewoon nog een stukje van dat foute behang te hebben, en misschien denken ze er over 30 jaar ook wel zo over
)
Rond die tijd sliep T. ook rustig 13 uur achter elkaar..no problemoquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames,
Hoelang mogen baby's van 5 maanden 'zonder voeding'?
Gister ging om 20:30 uur de laatste voeding erin en mijn dame slaapt nog steeds (21:30 uur erin)!.. Alles is in goede maten aanwezig: plas- en poepluier en een grote dosis vrolijk- en alertheid!
Ik heb gister het Magisch Liedjesboek gekocht voor haar, ze vind m prachtig!![]()
We steken je over een jaar gewoon nog eens aanquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kreeg tijdens de zwangerschap kleertjes die ik zelf aangehad heb toen ik baby was!
Lekker retro (37 jaar oud spul)
Alleen ik heb een jochie en hem nu jurkjes aan te trekken?
Misschien maar een meisje gaan knutselen nog
Hier sliep Djen vanaf een maand of 3 al van 19 - 7quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames,
Hoelang mogen baby's van 5 maanden 'zonder voeding'?
Gister ging om 20:30 uur de laatste voeding erin en mijn dame slaapt nog steeds (21:30 uur erin)!.. Alles is in goede maten aanwezig: plas- en poepluier en een grote dosis vrolijk- en alertheid!
Ik heb gister het Magisch Liedjesboek gekocht voor haar, ze vind m prachtig!![]()
Die 4.23 is wel een beetje afwijkendquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:41 schreef Moppert het volgende:
Ik voed rond 19:00 en dan ongeveer van 20:30 tot 22:30
Dan om 00:00 en 01:00 en 2:00 en om 03:00 en om 4:23 om 6:00 en dan wil hij het bed uit.
En soms nog iets vaker.. Dus absoluut wel nachtvoedingen. Maar dat doe ik meestal zonder internet
Wat ik me herinner was het meestal tussen de 15 en 20 min bij ons. Hij dronk ook geen hele voedingen, maar viel aan de borst in slaap en dan kon ik hem weer wegleggen. Verschonen deed ik niet meer 's nachts, tenzij poep (maar dat was heel zeldzaam).quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:47 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang drinkt hij dan Moppert? Hier duurt een voeding namelijk zo 40-45 minuten, dus met elk uur voeden zouden we dus geen van twee slapen.
Dat is de hele uitgebreide variantquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:53 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Burdie is dat inclusief verschonen etc?
Ik kom op max 20/30 minuten uit.
Heb wel een borstplakker in de avond, dus afgevuld gaat menerr zijn bed in lijkt wel.
+1quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kreeg tijdens de zwangerschap kleertjes die ik zelf aangehad heb toen ik baby was!
Lekker retro (37 jaar oud spul)
Alleen ik heb een jochie en hem nu jurkjes aan te trekken?
Misschien maar een meisje gaan knutselen nog
Wij gaan naar anne. Gisteren al aangekomen en blijven tot morgen. Rustig ontbeten zonder kinderen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:29 schreef Burdie het volgende:
Ik vind onweer wel gezellig juistmits ik de deur niet uit hoef
.
Wat doen jullie in Amsterdam, FR?
Nee hoor hij gebruikt zijn speen als speenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:07 schreef Burdie het volgende:
Hij gebruikt jou eigenlijk als speen dus, Moppert? Kuiken heeft ook wel eens zo'n nacht gehad, maar dan probeerden we eigenlijk altijd meteen dat te doorbreken (door bijvoorbeeld eens een fles te geven, zodat hij zijn buikje echt goed vol heeft en goed kan slapen om weer energie op te doen om de keer daarop wel weer gewoon goed te drinken ipv steeds een mini slokje). Ik trok dat anders echt niet. En kuiken op zijn eigen kamer scheelde ook enorm. Maar goed, dat is voor jou misschien vloeken in de kerk, of misschien heb je het al geprobeerd. Maar ik zou daar persoonlijk aan onderdoor gegaan zijn.
Ja want hij ligt verder graag verkeerd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar als moppert en verkeerd ligt. Wil hij dan per se een voeding? Hier moppert sac ook wel eens 's nachts maar na een paar min is ze weer stil.
Och dat is zieligquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vond de nachtvoedingen echt heel zwaar, gelukkig heeft dat maar een week of 8 geduurd hier![]()
Slapen gaat nu zo goed dat er juist iets aan gedaan moest wordenover 10 dagen ga ik weer werken en ik wil hem voor ik weg ga voeden. Nu al 4 dagen de wekker om 6:30 en dit gaat best aardig
nu kan ik daarna nog weg dommelen maar dat is straks toch echt over
F. Valt ook gewoon weer on slaap, tot een uur of 9.
Vanochtend voelde ik me trouwens echt een slechte moederF had 2 muggenbeten deze week, op z'n gezicht. Dus ik heb gisteravond weer gecheckt maar geen mug gevonden. Had ie vanochtend opeens 8 rode plekken op z'n hoofdje
vriend heeft net 4 muggen doodgemept, allemaal vol bloed. Vandaag toch maar op zoek naar een klamboe oid
Oh wat leuk voor jequote:Op
zaterdag 23 augustus 2014 08:13 schreef BlueEyes het volgende:
Wij krijgen (nu al? 7 weken vandaag) 7-8 uur kado per nacht, vind dat echt een feestje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ik stond erbij en keek ernaar Burd, gaat snel joh!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:11 schreef Burdie het volgende:
Maar hoezo is jouw dame alweer vijf maanden rijst?![]()
Wat gaat het snel he
.
Omgquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:27 schreef Cwen het volgende:
Nachtvoedingen vind ik de hel... Maar ik mag er nog altijd 2,3,4 of 5 keer per nacht aan geloven. Moppert, diep respect, ook al is het gewoon een kwestie van doorgaan. Het is gewoon zwaar.
Nog een week jongens, en dan is ze alweer 1!
Zijquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:01 schreef Chanty het volgende:
Oh RFR wat is hij veranderd in een half jaar zeg!
Sorry swypen en zoquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:46 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Zij.
Wel hè!
En ze kan al zo enorm veel, ik verbaas me er elke keer over.
Ja mèh, ik ben nu al bang voor wat de winter ons gaat brengen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 06:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat is wel echt minder NIKKI! Lang leve t viruswalhalla dat kdv heet!
T is nu zwaar ruk maar over een jaar heb je er zoveel voordeel van, dan hebben ze een betere weerstand tov kinderen die niet naar de opvang gaan en dan zul je ook zien dat ze minder vaak snotterig zijn. maar voor nu is t gewoon bagger!quote:Op zondag 24 augustus 2014 08:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja mèh, ik ben nu al bang voor wat de winter ons gaat brengen.L is in het eerste jaar kdv bijna vaker ziek dan gezond geweest. En nu heb ik twee mini's, straks word ik elke week gebeld dat ik er weer een moet ophalen met koorts ofzo, dan kom ik nieteens meer aan werken toe. Dat telkens ziek zijn vind ik echt een groot nadeel van naar het kdv gaan.
Gelukkig is het met Tim vanacht heel goed gegaan, we hebben hem nket meer gehoord. Em we werden om 8 uur pas wakker. Met zijn allen.
En dit geloof ik niet. Het is idd zo dat je weerstand opbouwt tegen virussen als je ze oppikt. Maar virussen veranderen continue dus daar kan een babylijfje nog niet zoveel mee. Dat het na een jaar beter gaat heeft meer te maken met de normale ontwikkeling van het immuunsysteem dan dat er echt weerstand wordt opgebouwd, imho.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
T is nu zwaar ruk maar over een jaar heb je er zoveel voordeel van, dan hebben ze een betere weerstand tov kinderen die niet naar de opvang gaan en dan zul je ook zien dat ze minder vaak snotterig zijn. maar voor nu is t gewoon bagger!
een immuunsysteem wat veel virussen tegenkomt is sterker dan een immuunsysteem wat dat niet heeft... dat werkt bij kinderen en ook bij volwassenen, Het is niet per definitie zo dat een kdv kindje altijd een sterker immuunsysteem heeft maar de meerderheid wel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:33 schreef Cwen het volgende:
[..]
En dit geloof ik niet. Het is idd zo dat je weerstand opbouwt tegen virussen als je ze oppikt. Maar virussen veranderen continue dus daar kan een babylijfje nog niet zoveel mee. Dat het na een jaar beter gaat heeft meer te maken met de normale ontwikkeling van het immuunsysteem dan dat er echt weerstand wordt opgebouwd, imho.
Toch is het zo hoor. Op de basisschool merkt een vriendin ook verschillen tussen wel/niet kdv kindjes. De kindjes die niet zijn geweest zijn in die eerste periode veel vaker ziek dan kindjes die wel zijn geweest.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:33 schreef Cwen het volgende:
[..]
En dit geloof ik niet. Het is idd zo dat je weerstand opbouwt tegen virussen als je ze oppikt. Maar virussen veranderen continue dus daar kan een babylijfje nog niet zoveel mee. Dat het na een jaar beter gaat heeft meer te maken met de normale ontwikkeling van het immuunsysteem dan dat er echt weerstand wordt opgebouwd, imho.
Ik lurk normaal altijd alleen maar. Maar hier wil ik wel op inhaken.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:33 schreef Cwen het volgende:
[..]
Natuurlijk doe je je kind niet tekort, ik ben er ook niet blij mee dat ze alles wat daar rondzweeft oppikken. Die arme wurmpjes kunnen er niets mee. Goede neusspray gebruiken mag niet, dus drinken en slapen ze vaak slecht door verstopte neusjes. Nee, ik zou ook liever hebben dat ze het later pas krijgen, maar ze moeten nu eenmaal naar het kdv dus ik heb geen keus.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:54 schreef Cwen het volgende:
Mabawa, dat 'knak'geluid heeft Ellie ook een tijdje gedaan! Was gewoon een nieuw trucje waar ze heel trots op was. Ze heeft 't nu al een tijdje niet meer gedaan.
Wbt virussen... Tja, ik twijfel er gewoon aan. Of beter gezegd, ik twijfel eraan hoe goed het is dat die kinderen meteen maar àlles meekrijgen van wat er rondzweeft. Tegelijkertijd: doe ik dan m'n kind niet tekort als ze niet met al die virussen in aanraking komt vóór ze naar school gaat? Kijk, vroegâh kregen we waterpokken, griep en buikvirussen op school. Maar als nou 3/4 van de klas (als het niet meer is) dat allemaal al heeft gehad? Wat doet dat dan voor de kindjes die nog wel zo vatbaar zijn?
Het hielp bij L allemaal niet. Neusspray niet, zo'n knijpflesje (monodose denk) niet, zo'n neuspeer niet, niks.quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:09 schreef Moppert het volgende:
Hoezo mag je geen goede neusspray gebruiken? zoutoplossing (zeker een monodose) werkt enorm goed om te spoelen en als je dat gewoon de hele dag door doet is er ook geen verstopte neus.
Ik heb de zoutoplossing tot nu toe maar 2 keer nodig gehad.. Ik hoefde het alleen maar in het neusje te spuiten en mevrouw moest een paar seconden later al niezen!quote:Op zondag 24 augustus 2014 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Het hielp bij L allemaal niet. Neusspray niet, zo'n knijpflesje (monodose denk) niet, zo'n neuspeer niet, niks.Een ui in haar kamer werkte nog het best. Nu heb ik voor de jongens wel weer zoutoplossing klaarliggen, dus als het nodig is ga ik het wel proberen. Fingers crossed dat het werkt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:20 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar, Nikki!
Wat goed dat ze al zo goed eet, Rijstebuiltje! En je klinkt zo gelukkig!
I. wordt ineens toch zo groot weer. En ik weet niet wat ik meemaak.. moest ik haar eerst iedere avond in slaap voeden en was het telkens drama als ik haar in haar bedje wilde leggen voordat ze echt goed sliep.. Nu maakt ze zichzelf los van de borst, kruipt tegen mijn schouder in slaaphouding en ik kan haar gewoon nog wakker in haar bedje doen, weglopen en dan slaapt ze rustig in..
Fotootje: appeltje eten en pim&pom kijken..
Wat een lieve opmerking FrannySPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zo voel ik me ook.. Het gaat gewoon zo fijn allemaal! Ik geniet en die roze wolk is heerlijkook na 5 maanden!
Jullie I. ziet er anders ook erg happy uit!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
De uitleg over de kokhalsreflex uit het boek van Kleintjes heb ik voorgelezen aan mijn vriend voordat we gingen Rapleyen. Dat was een geruststellende uitleg. Mijn vriend zei laatst nog: het is goed dat je dat toen hebt voorgelezen, anders was ik geschrokken en had ik ingegrepen. Het kokhalzen was ook echt maar een keer of drie. Daarna was het over.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wauw Twinkle wat knap dat je dat gaat doen. En ook zo snel al.![]()
Franny wat is I toch een leukerd!Ik vind het zo tof dat ze appeltjes Rapleyed. Ik schiet bij het eerste kokhalsneiginkje (is dat een woord?
) al helemaal in de stress, ik vind het echt eng maar wel heel tof en goed.
Bij L durfde ik destijds ook niet. Ja pas met een maand of 9 à 10. Nu zal dat wel weer hetzelfde worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik zie wel veel van jou in Lucas hoor Chanty
Uhhh... Ik mis iets? Wie vindt wat hoe?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:57 schreef Mabawa. het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang hij het leuk zal vinden Cwen! ik vind het in ieder geval erg onaangenaam
Franny wat een lief meisje heb je daar. Met mooie grote ogen!
Twinkle heel veel succes alvast! Heel erg fijn dat je je zo goed voelt dat je dat al kan!
Dat knak geluidje toch?quote:
quote:Op maandag 25 augustus 2014 08:04 schreef Cwen het volgende:
[..]
Uhhh... Ik mis iets? Wie vindt wat hoe?
Ja dat! Ja filmpje graagquote:
+1quote:Op maandag 25 augustus 2014 13:41 schreef Burdie het volgende:
Ik voel me echt heel lui als ik dat allemaal lees, hier gaat het 's morgens zo:
7 uur kuiken naast me in bed leggen om te drinken
8 uur ik ga douchen, aankleden, kuiken aankleden
9/9.30 uur kuiken speelt in de box terwijl ik ontbijt en kolf
Hierna krijgt hij fruit en melk en daarna ga ik werken.
In het weekend slapen we langer uit![]()
.
Je bent niet alleenquote:Op maandag 25 augustus 2014 14:36 schreef Chanty het volgende:
Noh die van ons poept vijf keer per dag met borstvoeding
Jaah flink rood aanlopend hoofdjequote:Op maandag 25 augustus 2014 14:54 schreef Kursor het volgende:
...is nooit grappig! En toen maar samen onder de douche Sunshine? Hier ook meerdere poepluiers per dag, helaas wel spuitpoep...en dat resulteert bijna dagelijks in een vieze rug en dito kleertjes
Tips?
Ja bizar he, hoeveel ze dan weer kunnen poepenquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:49 schreef Franny_G het volgende:
Hi Dyre, I had dat ook, in iets mindere mate. Echt wel beetje zielig ja. Hier is het vanzelf minder geworden en nu met de overgang naar bijvoeding poept ze ineens een stuk meer..
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:16 schreef BlueEyes het volgende:
Poepverhalen doen het altijd goed![]()
Mijn vriend zei vorige week nog dat hij het mee vind vallen qua lucht.
Weet hij veel dat het erger wordt als we starten met vast voedsel.
Heb hem nog even in de waan gelaten
+1, maar dan met fv-luiersquote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef Burdie het volgende:
[..]bv luiers vind ik soms zelfs lekker ruiken
![]()
!
Nee hoor GM, idemdito hierquote:Op maandag 25 augustus 2014 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik.vind pampers stinken als ze volgeplast zijn of ligt dat aan mij?
Oh ja, ik vond t zo vies!!quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik.vind pampers stinken als ze volgeplast zijn of ligt dat aan mij?
Ja, dat vind ik zo'n tip..Als ik zo naar buiten kijk, denk ik dat die rompers pas ergens midden 2015 weer schoon zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2014 18:12 schreef Fazzoletti het volgende:
Dyre, wat groeit je meisje goed! Al uit de eerste pakjes gegroeid![]()
Nikki, respect!![]()
De ochtend verloopt hier nu zo: 06:30 wekker om F te voeden. Straks ga ik dan om 7:20 de deur uit, vriend brengt F naar het kdv om een uur of 9. Ik haal hem daar dan op in de middagNu bijna een week aan't wennen aan dit vroege opstaan want volgende week is alweer m'n 1e werkdag
![]()
Hier ook geen stinkende luiers hoorWel alleen nog maar spuitluiers tegenwoordig, gelukkig niet dagelijks, maar dan zit ook wel meteen alles vol. Zowel met Pampers als KV luiers. Ik sluit me aan bij Kursor, tips anyone?! Rompers/kleding wordt wel weer goed schoon als je het in de zon legt/hangt (na wassen uiteraard
) . Alle vlekken zijn er zo uitgegaan hier
Vanaf Utrecht schijnt het voordeliger te zijn om in Duitsland te shoppen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Poppejans dat is heul niet duur! Misschien dan toch maar over de grens boodschappen doen. Zo ver wonen we er niet vanaf!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:30 schreef Limone het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht schijnt het voordeliger te zijn om in Duitsland te shoppen.Ik heb een eigen Duitse luier-dealer en wij voelen ook liefde voor de DM luiers. Zing je dan ook altijd dat liedje, Poppejans?
oooooeeeehhhooooeeee
Ik wel ja!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hier ook een DM liefhebber. Voorheen alleen als ik er toevallig was maar vorige maand voor het eerst gegaan om voorraad aan te vullen en dat proberen we (zus en ik) er wel in te houden.
Ik heb ook een pak pampers gehad waarvan ik de luiers vond stinken. Volgens mi jwas dat maat 2 van New baby.
[..]
Vanaf Utrecht schijnt het voordeliger te zijn om in Duitsland te shoppen.Ik heb een eigen Duitse luier-dealer en wij voelen ook liefde voor de DM luiers. Zing je dan ook altijd dat liedje, Poppejans?
oooooeeeehhhooooeeee
HAHAHA omg!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou nee zoveel luierliefde is er ook weer niet“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
quote:Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik zo'n tip..Als ik zo naar buiten kijk, denk ik dat die rompers pas ergens midden 2015 weer schoon zijn.![]()
We gaan komend weekend kamperen, ik eet wel wat extra marshmallowsquote:Op maandag 25 augustus 2014 19:43 schreef Limone het volgende:
[..]
Oioioi Fazz, wat ga je doen op je laatste dag verlof? Lijkt mij leuk om dat te vieren. Zelf niet gedaan.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:11 schreef Poppejans het volgende:
Ik heb nog nooit een luier uit zichzelf vinden stinken eigenlijk
Nu het toch over luiers gaat;ik ben fan van de Duitse BabyLove luiers van de DM drogist!Prima kwaliteit en voor wie vlakbij de grens woont zijn ze ook nog eens echt heel voordelig om in te slaan!
Ik betaal voor een doos maat 3 met 100 stuks 11 euro.
Sowieso zaaaalige winkel voor babyspul.Echt een enorm groot assortiment voeding e.d
[..]
oooooeeeehhhooooeeee
Dat betwijfel ik, 100 voor ¤11 is bijna even duur als KV in de 3=2 aanbieding (dan heb je er 100 voor ¤12). Voor die euro rij ik niet naar DldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Nee, niet voor luiers alleen hè? Bijna alles is goedkoper in Dld (behalve koffie). Benzine auch.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:00 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, 100 voor ¤11 is bijna even duur als KV in de 3=2 aanbieding (dan heb je er 100 voor ¤12). Voor die euro rij ik niet naar Dld.
Ik leg eigenlijk nooit kleren klaar en dat resulteert in gezellige combinaties en knoopjes die eeuwig open zijn. Gisteren kwam ik thuis bij een baby met een grijs, wit, oranje gestreept truitje en een broekje met blauw-zwarte driehoeken. Hij heeft ook wel eens een maat 1 Jaar aangehad, want die hing toch aan de waslijn en hij had de mouwen opgeroldquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 08:57 schreef Limone het volgende:
Dank L-E! Dat wist ik niet. Wat een opluchting.
Vlekken van rood fruit (dus ook tomaat) krijg je eruit door gekookt water (net uit de waterkoker) er overheen te laten gaan..
Wat een strak schema, Nikkie!Ik zie bij jou (en bij f_r) een essentieel onderdeel dat ik mis. Namelijk mijn man. Bij ons werkt het het beste als 1 iemand de baby doet en dat is hij niet. In het weekend dan weer wel. Dan mag ik uitslapen en maakt hij ontbijt. Kleren voor haar klaarleggen doe ik al, maar ik kan natuurlijk ook mijn eigen kleren alvast klaarleggen. En nu ze steeds zo takkevroeg wakker is, kan ik daar maar beter gebruik van maken.
Lekker Franny! Hoe ging de eerste wendag?
Thanks voor de tip! Ik zie dat onze billendoekjes daar ook goedkoper zijn dan in de aanbieding van de Kruidvat. Gelukkig is mijn meneer zzp-erquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:18 schreef hilliebillie het volgende:
Over pampers gesproken.. Hier Duitsland pointe ver weg en pampers zitten hier het best. Bij de Makro hebben ze ook regelmatig goede aanbiedingen qua maandboxen (stuk goedkoper nog als bol of wehkamp). En ook als ze niet in de aanbieding zijn zijn ze niet slecht geprijsd (maar ik sla groots in tijdens aanbiedingen, gisteren 6 dozen besteld voor Eline) maar in ieder geval t/m vandaag zijn de maandboxen twee plus een gratis (en gratis thuis bezorgd) dus als je ergens een makropas kan lenen of iemand die voor je in kan loggen op de website is dat wel een tip
![]()
Kursor je oudste in maat 4 geëindigdEline zit al vanaf ruim 10 maanden in maat 4+ (en Jelle toentertijd nog eerder omdat hij erg van het doorlekken was). Maat 4 gaat bij Eline nog net maar dan moet ik wel heel goed haar plasluiers in de gaten houden want die stromen dan vrij snel vol (terwijl maat 4+ lijk het altijd net of ze maar weinig plast.. Zit veel verschil in)
Oh hopelijk helpt het! Pepti is ook niet compleet koemelkvrij toch? Hebben jullie zelf ook een KMA?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 09:24 schreef -Bubseltje- het volgende:
Tnx voor de tomaat tips![]()
De Makro heeft ook goede aanbiedingen idd.
Vanaf morgen gaat S. over op Pepti ben benieuwd of ze het lust.
Ik heb dat bij de oudste ook een tijd gehad (hij was toen wel wat ouder) heb toen vanalles geprobeerd wat ik aan tips kon vinden. Een maandverband er in (zo'n kotex ding) werkte wel. En op een gegeven moment overgestapt naar kruidvat, die sloten voor snachts beter aan, dat werkte ook goed. (Voor overdag is kruidvat hier te smal, of m'n kind te beweeglijk).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:23 schreef WupWup het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraagmijn zesmaander lekte door haar nachtluier heen, dus ik heb gisteren een maat groter gekocht. Nu was ze vanmorgen alweer doorgelekt... Het is echt dat ie propvol zit en daarom overloopt bij haar buik, niet omdat hij te los zit. Is het nu handig om nóg een maat groter te halen of kan ik beter naar een ander merk kijken?
In het ziekenhuis bij kindjes die hyperhydratie kregen (dus megaveel vocht a 24uur) deden wij voor de nacht een dubbele luier om.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:23 schreef WupWup het volgende:
Ik kom even binnenvallen met een vraagmijn zesmaander lekte door haar nachtluier heen, dus ik heb gisteren een maat groter gekocht. Nu was ze vanmorgen alweer doorgelekt... Het is echt dat ie propvol zit en daarom overloopt bij haar buik, niet omdat hij te los zit. Is het nu handig om nóg een maat groter te halen of kan ik beter naar een ander merk kijken?
Ik had het van de week ook! Een week lang doorlekken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 11:23 schreef WupWup het volgende:
ik ben na het lezen van deze berichten dan weer blij dat ik me aardig heb ingehouden met inslaanquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 13:13 schreef BlueEyes het volgende:
Nikki geweldige jongen![]()
En ja als je meer dan 6 kilo bent en spekbillen krijgt, groei je uit maat 2 luiers![]()
Vorige week woensdag even voor de fun gewogen; 6090 gram bij 6 weken
Ik hou mijn hart vast voor 1 september bij de 8 weken weging
En het leuke is van die maat 2 luiers, we hebben nog 5 volledige pakken van 45 stuks per pak over.
Wist ik veel bij mijn koopjesjacht dat ik een dikbil ging produceren![]()
Dus 5 pakken maat 2 zijn nog opgegaan, en toen bleef er een restantje over.
Ik vond het prima! Heb wat planningen gemaakt voor het aankomende schooljaar. Wat een hoop werk kun je verrichten in een paar uurtjes als je je even helemaal kan concentreren. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee. Maar dat komt ook gewoon door I. die zo makkelijk alles doet. Ben wel benieuwd hoe het zal zijn als het een hele dag is, want dat vind ik voor mijn gevoel eigenlijk wel te lang voor zo'n kleintje. Maar daar kom ik wellicht ook op terug als dat ook goed blijkt te gaan.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:30 schreef Burdie het volgende:
Fijn dat het wennen goed ging Franny. Wat vond je er zelf van?
Nou zo lang passen ze hier echt niet hoor. Met 9,5 kilo ongeveer over naar maat 4+ en dan is ze echt niet stevig ofzo.. Dat zou betekenen dat m'n peuter d'r nog in zou moeten passen.. Nèh..quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:30 schreef Burdie het volgende:
Over luiers gesproken, wat zitten ze lang in maat 3 zegtot 18 kilo ofzo. Dan is mijn kind al haast een puber
.
Ik ben in de war met maat 4quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:29 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Nou zo lang passen ze hier echt niet hoor. Met 9,5 kilo ongeveer over naar maat 4+ en dan is ze echt niet stevig ofzo.. Dat zou betekenen dat m'n peuter d'r nog in zou moeten passen.. Nèh..
Ook dat klopt niet helemaalquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:34 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik ben in de war met maat 47-18 kilo is dat. Kuiken past idd al lang niet meer in 3...
![]()
.
Stapje voor stapje gaat het beter. Soms is het nog teveel voor haar, maar ze is dan ook druk bezig met ontwikkelen.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:38 schreef Dot. het volgende:
Wat is eigenlijk het idee van de plusmaten? Mijn moeder had 3+ gekocht en die past op zich wel, maar 4 zit ook prima.
Ze gaat goed TAP! Zit ze ook al wat beter in haar vel?
quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 20:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
[..]
En! Ze heeft vandaag voor het eerst echt geschaterd van het lachen. En waarom? Omdat ik 'opperdepop!' zei
Dat vind ik ook het enige niet-leuke aan de gastouder: dat N na een dag naar haar ruikt en niet naar zichzelfquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:03 schreef _NIKKI_ het volgende: En het enige waar ik niet tegen kan m.b.t. het kdv, T en S roken weer naar andere vrouw.
Het gaat vast wel weer wennen dat dat zo is, maar voor nu vind ik het gewoon nog even mèh.
Hier gebeurt dat dus ook.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:47 schreef BlueEyes het volgende:
Ik zou denk ik in staat zijn hem dan na een dag KDV in bad te doen om zijn eigen luchtje weer terug te krijgen![]()
Heb nu al die neiging nadat hij bij bezoek gelegen heeft waarvan hij het luchtje heeft overgenomen
Ohh dat doe ik ook hoor. Is toch ook normaal?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:50 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Hier gebeurt dat dus ook.Ze worden denk ik helemaal mesjogge van mij want elke ochtend is het billen, handjes en snoet wassen en elke avond gaan ze in bad (op kdv dagen)
Maar verder ben ik best normaal hoor.
Hiep hoi! Welke features heeft hij nu?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:54 schreef Mabawa. het volgende:
Oh en hoi! Ik ben al 9 maanden mama en het kind is zoooo gaaf!!
Giechelbaby!quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:59 schreef Mabawa. het volgende:
* Loopfunctie (wel met ondersteuning)
* Kusjesfunctie (errug nat)
* Giechelfunctie (heel aanstekelijk)
* Bunkerfunctie (jammer genoeg niet icm opruimfunctie)
En nog veeeeeeeel meer
Wat tof dat hij het zo goed doet. En die kusjesfunctie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 21:59 schreef Mabawa. het volgende:
* Loopfunctie (wel met ondersteuning)
* Kusjesfunctie (errug nat)
* Giechelfunctie (heel aanstekelijk)
* Bunkerfunctie (jammer genoeg niet icm opruimfunctie)
En nog veeeeeeeel meer
Hihi, ik had dat vandaag met een druif. Ik had per ongeluk een hele gegeven, maar die wist ze toch in één keer naar binnen te werken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:03 schreef Mabawa. het volgende:
Yup! Soms zoek ik in z'n stoel naar een stuk aardappel omdat ik niet kan geloven dat het dan op is.
En Nellie dan? Hoe gaat het bij het kdv?
Hihih Nellie aan de druifjes! Drinken met een rietjequote:Op dinsdag 26 augustus 2014 22:10 schreef Limone het volgende:
[..]
Hihi, ik had dat vandaag met een druif. Ik had per ongeluk een hele gegeven, maar die wist ze toch in één keer naar binnen te werken.
Nellie trekt zich op aan tafeltjes, zwaait en drinkt met een rietje.Op het kdv gaat het heel goed. De hele dag shinen en dan thuis compleet instorten.
![]()
Hoe heeft de kleine koning het op het kdv? Of gaat hij nu uiteindelijk naar een andere go? Even vergeten. Jij had het toch over die ontzwangerdementie? Heul herkenbaar. Ik onthoud echt niets meer.
Fijn dat het al iets beter gaat! Dat niet wakker kunnen wegleggen is heel herkenbaar helaas. Ik kan hem ook bij de allereerste vermoeidheidssignalen wegleggen en dan is het 15 minuten later toch brullen, omdat hij niet kan slapen. Het stomme is dat het dan serieus helpt om met hem op je arm naar een lichte kamer te lopen en dan kan hij zn ogen niet meer openhouden. Het is net of hij dan moet zien dat er echt niks gebeurd terwijl hij slaapt ofzoquote:Op woensdag 27 augustus 2014 00:12 schreef Take_A_Picture het volgende:
Fazz, ze lijkt geen last te hebben van haar prikje gelukkig. Alleen mag ze nu niet in haar pacco, (wel de puckababy) en in de puckababy heeft ze meer bewegingsruimte... Ben benieuwd hoe t met slapen gaat. Had haar een uurtje geleden op bed gelegd maar ze was net alweer wakker. Dus weer in slaap gevoed en zo maar opnieuw proberen.
Daar baal ik soms wel van; bij maxi kon ik haar gewoon oppakken en ik bed leggen en ze ging gewoon slapen, of ze sliep al op m'n arm. Mini doet dat niet, die moet ik met uiterste voorzichtigheid in haar bedje leggen en hopen dat ze dan blijft slapen. Maarja zo'n onwijs probleem is het nou ook weer nietmaar ik ben gewoon zo mooee...
Fazz spannend trouwens, een hele dag kdv! Mini mag volgende week voor het eerst (en dan meteen een hele dag). En dat is dan ook het langst dat ik dan zonder haar ben. En dat voelt heel erg dubbel (maar stiekum kijk ik er wel een beetje naar uit, ontaarde moeder die ik daar ben!). Maar komt vast goed, die juffies zijn superleuk en lief. En mijn purkie is ook superlief
Wel een spring foto he?!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:44 schreef Limone het volgende:
Je hebt gelijk, Dot! M. is vandaag precies 40.4!Vanavond een foto maken (of morgen).
Die Stip! Ik vind sperziebonen ook heel smerig.
Volgende week vrijdag!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:36 schreef Dot. het volgende:
[..]
Fijn dat het al iets beter gaat! Dat niet wakker kunnen wegleggen is heel herkenbaar helaas. Ik kan hem ook bij de allereerste vermoeidheidssignalen wegleggen en dan is het 15 minuten later toch brullen, omdat hij niet kan slapen. Het stomme is dat het dan serieus helpt om met hem op je arm naar een lichte kamer te lopen en dan kan hij zn ogen niet meer openhouden. Het is net of hij dan moet zien dat er echt niks gebeurd terwijl hij slaapt ofzoHeeft ze nog een beetje geslapen? En hoe gaat het met de fles?
Kdv lijkt me idd zo spannend! Even wennen aan jezelf denk ik ook![]()
Ik vind het heel vervelend als Stip naar een van zn omas ruiktIk draag zelf geen parfum en lief geen after shave oid, dus hij ruikt eigenlijk altijd gewoon naar zichzelf. Ik heb wel, een beetje grappend, tegen mn moeder gezegd dat ik het niet leuk vind dat hij altijd onder de glitters zit van haar lippenstift
Dus ik snap kdv baddersessies erg goed!
En M. alweer 9 maanden! Tijd voor een in-de-buik-uit-de-buik-foto?
Stip is vandaag 5 maandenEn sperziebonen zijn heel smerig, maar zoete aardappel en komkommer is de bom!
+1 voor die tip idd!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 07:46 schreef _NIKKI_ het volgende:
TAP ik las ergens een tip, ik geloof van Elamanilo (oid), dat een baby een soort mechanisme heeft waarbij hij wakker wordt als je hem op zijn rug legt. Op de zij neerleggen zou dit kunnen voorkomen.
of course of course!quote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:11 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wel een spring foto he?!
Kuiken heeft de halve nacht liggen gillen wegens verkoudheid, zo sneu
+1! Zo heb ik dus een mooi lijstje voor vandaag maar een aanbod om met vriendinnen koffie te gaan drinken op het strand kan ik toch echt niet weerstaan nu de zon weer schijntquote:Op woensdag 27 augustus 2014 08:37 schreef Franny_G het volgende:
Vroeger maakte ik to-do lijstjes omdat ik zo leuk alles kon wegstrepen dan. Nu maak ik lijstjes omdat ik anders echt vergeet wat ik ook al weer moest doen. En zelfs dan nog..
Ja zelf, Bubs!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:27 schreef -Bubseltje- het volgende:
Harig kind heb je Blue![]()
Zelf Limone?![]()
Mijn kind is een vreetzak. Zelfs vieze melk is zo op
Ze heeft nu geleerd hoe kaarsen voelen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:43 schreef BlueEyes het volgende:
Limone is er nog iets uit het salontafel liggen gekomen alsin lief liggen of was het een echte ikdaagmamauitactie?
De geur zit dieper dan dat. Het is jouw geur.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:46 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat ik daar zelf niet opgekomen ben zeg van die melkgeur zeg... Dat klinkt superlogischMisschien dat een bh aandoen uitkomst biedt?
Met pain au chocolat en de geur van verse koffiequote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:49 schreef Limone het volgende:
[..]
De geur zit dieper dan dat. Het is jouw geur.Je ruikt naar een Frans bakkertje op zondagmorgen, naar verse croissantjes en cupcakes.
Ik zou ook onrustig worden als ik daar alleen maar op mocht liggen
De een serveert haar kind hier vieze melk en de ander laat haar kind kaarsen voelen...quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Ze heeft nu geleerd hoe kaarsen voelen.
Hier is dat ook zo. Zodra S mij ziet als ik uit mijn werk kom gaat hij huilen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:42 schreef Franny_G het volgende:
Ja, dat is net zoiets als I die naar iedereen aan het lachen is, maar als ze mij ziet gaat huilen (want mamahonger die instant bevredigd moet worden en dat moet je kenbaar maken natuurlijk).
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:39 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja zelf, Bubs!![]()
Ze ruikt je melk Sunshine. M. kon daardoor ook niet rustig op mij blijven liggen.
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:54 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
De een serveert haar kind hier vieze melk en de ander laat haar kind kaarsen voelen...
Hum, wat moet ik met deze info
Ik weet waar jij bentquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:54 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Hier is dat ook zo. Zodra S mij ziet als ik uit mijn werk kom gaat hij huilen.
T en S zijn op het kdv en ik zit met L in Bungelland in Rotterdam. Onze nieuwe auto moet even gecheckt worden en Bungelland zit tegenover de garage. En we moesten toch wachten, dus ik dacht why not.
Damage controlquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:59 schreef BlueEyes het volgende:
Jah! Dat snapte ik nog wel
Anders gaat het laten ontdekken van je kind wel heul ver
Ja, ongelofelijk! L. is dag en nacht aan het piepen, kraken en kreunen. Ik vraag me af of ze zelf wel slaapt, maar blijkbaar heeft zij er minder moeite mee dan ikquote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Limone
Maken jullie babies soms ook zo'n herrie? De mijnes oefende voor leadzanger bij Een heavy metal band vannacht. Allemachtig! Zo'n raar schrapend geluid. En maar doortukken die kleine meid. Mamma daarentegen.
Boksquote:Oh en ik heb een toevoeging voor de dingen die ze je van tevoren niet vertellen: dat jezelf mamma noemen geen keus is. Dat gaat bloody vanzelf!
(Had me voorgenomen gewoon ik te zeggen. Kansloze missie..)
Check en check!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 09:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Limone
Maken jullie babies soms ook zo'n herrie? De mijnes oefende voor leadzanger bij Een heavy metal band vannacht. Allemachtig! Zo'n raar schrapend geluid. En maar doortukken die kleine meid. Mamma daarentegen.
Oh en ik heb een toevoeging voor de dingen die ze je van tevoren niet vertellen: dat jezelf mamma noemen geen keus is. Dat gaat bloody vanzelf!
(Had me voorgenomen gewoon ik te zeggen. Kansloze missie..)
quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:00 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik weet waar jij bent![]()
Serieus je bent om de hoek van mn huis!
Kan iemand Saar uitleggen dat 5 uur geen goed tijdstip is om klaarwakker te zijn... Druif
Ja, ik heb heel lang "ik" gezegd, maar mijn man niet. Nu ze dus vooral heel veel papapapapapapap zegt tegen mij, ben ik bezig met een mama-inhaalslag.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:34 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier komt er langzaamaan een dag- en nachtritme in gelukkig. Met als nadeel dat ze dus idd vaak klaarwakker is als ik eens wil slapen omdat mevr aan het grunten was vannacht.
(Ja! Ik kan het! Ik zei ik en niet mamma!)
(Oh en er is niets mis met mamma zeggen maar ik vond dat altijd zo stom - je kan toch gewoon "ik" zeggen, dacht ik dan.)
Wil ze niet gewoon graag en e bordje pap?quote:Op donderdag 28 augustus 2014 10:38 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja, ik heb heel lang "ik" gezegd, maar mijn man niet. Nu ze dus vooral heel veel papapapapapapap zegt tegen mij, ben ik bezig met een mama-inhaalslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |