quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:50 schreef Dyre het volgende:
Weinig nachtvoedingen hier, of ben ik de enige die tussen het voeden en het boertje een beetje doelloos op internet rondstruint?
L. lijkt alweer heel wat opgeknapt. Paar keer flink gehuild nog wel, maarja zo'n vaccinatie is ook niet niks voor zo'n klein lijfje. Temp was mooi 37,4 en ze heeft vanaf 10 uur netjes geslapen tot 1. Hopelijk slaapt ze nu even goed verder door en slaat ze misschien een nachtvoeding over straks
En omdat ik zelf niet kon slapen heb ik mijn post-natale hormonen weer blij gemaakt: alle spulletjes die we vanuit het ziekenhuis hebben meegenomen heb ik in ziplockzakjes gesorteerd en zelfs met van die labeltjes genoteerd wat er in het zakje zit. Nu nog een mooie bewaardoos waar alles in past. L. zal later wel denken: wat móet ik ermee?Maar voor nu vind ik het wel echt leuk om te bewaren
: eerste mutsje, navelklemmetje, een setje plakkers en snoertjes die ze op haar lijfje had. Ook van hier thuis heb ik al wat in een zakje gestopt: een reepje van haar behang en gordijnstof. ik twijfel een beetje of ik nu niet doorsla, maar als ik foto's van mijn oude babykamer terugkijk had ik het supertof gevonden om gewoon nog een stukje van dat foute behang te hebben, en misschien denken ze er over 30 jaar ook wel zo over
)
Rond die tijd sliep T. ook rustig 13 uur achter elkaar..no problemoquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames,
Hoelang mogen baby's van 5 maanden 'zonder voeding'?
Gister ging om 20:30 uur de laatste voeding erin en mijn dame slaapt nog steeds (21:30 uur erin)!.. Alles is in goede maten aanwezig: plas- en poepluier en een grote dosis vrolijk- en alertheid!
Ik heb gister het Magisch Liedjesboek gekocht voor haar, ze vind m prachtig!![]()
We steken je over een jaar gewoon nog eens aanquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kreeg tijdens de zwangerschap kleertjes die ik zelf aangehad heb toen ik baby was!
Lekker retro (37 jaar oud spul)
Alleen ik heb een jochie en hem nu jurkjes aan te trekken?
Misschien maar een meisje gaan knutselen nog
Hier sliep Djen vanaf een maand of 3 al van 19 - 7quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames,
Hoelang mogen baby's van 5 maanden 'zonder voeding'?
Gister ging om 20:30 uur de laatste voeding erin en mijn dame slaapt nog steeds (21:30 uur erin)!.. Alles is in goede maten aanwezig: plas- en poepluier en een grote dosis vrolijk- en alertheid!
Ik heb gister het Magisch Liedjesboek gekocht voor haar, ze vind m prachtig!![]()
Die 4.23 is wel een beetje afwijkendquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:41 schreef Moppert het volgende:
Ik voed rond 19:00 en dan ongeveer van 20:30 tot 22:30
Dan om 00:00 en 01:00 en 2:00 en om 03:00 en om 4:23 om 6:00 en dan wil hij het bed uit.
En soms nog iets vaker.. Dus absoluut wel nachtvoedingen. Maar dat doe ik meestal zonder internet
Wat ik me herinner was het meestal tussen de 15 en 20 min bij ons. Hij dronk ook geen hele voedingen, maar viel aan de borst in slaap en dan kon ik hem weer wegleggen. Verschonen deed ik niet meer 's nachts, tenzij poep (maar dat was heel zeldzaam).quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:47 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang drinkt hij dan Moppert? Hier duurt een voeding namelijk zo 40-45 minuten, dus met elk uur voeden zouden we dus geen van twee slapen.
Dat is de hele uitgebreide variantquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:53 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Burdie is dat inclusief verschonen etc?
Ik kom op max 20/30 minuten uit.
Heb wel een borstplakker in de avond, dus afgevuld gaat menerr zijn bed in lijkt wel.
+1quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kreeg tijdens de zwangerschap kleertjes die ik zelf aangehad heb toen ik baby was!
Lekker retro (37 jaar oud spul)
Alleen ik heb een jochie en hem nu jurkjes aan te trekken?
Misschien maar een meisje gaan knutselen nog
Wij gaan naar anne. Gisteren al aangekomen en blijven tot morgen. Rustig ontbeten zonder kinderen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:29 schreef Burdie het volgende:
Ik vind onweer wel gezellig juistmits ik de deur niet uit hoef
.
Wat doen jullie in Amsterdam, FR?
Nee hoor hij gebruikt zijn speen als speenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:07 schreef Burdie het volgende:
Hij gebruikt jou eigenlijk als speen dus, Moppert? Kuiken heeft ook wel eens zo'n nacht gehad, maar dan probeerden we eigenlijk altijd meteen dat te doorbreken (door bijvoorbeeld eens een fles te geven, zodat hij zijn buikje echt goed vol heeft en goed kan slapen om weer energie op te doen om de keer daarop wel weer gewoon goed te drinken ipv steeds een mini slokje). Ik trok dat anders echt niet. En kuiken op zijn eigen kamer scheelde ook enorm. Maar goed, dat is voor jou misschien vloeken in de kerk, of misschien heb je het al geprobeerd. Maar ik zou daar persoonlijk aan onderdoor gegaan zijn.
Ja want hij ligt verder graag verkeerd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar als moppert en verkeerd ligt. Wil hij dan per se een voeding? Hier moppert sac ook wel eens 's nachts maar na een paar min is ze weer stil.
Och dat is zieligquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vond de nachtvoedingen echt heel zwaar, gelukkig heeft dat maar een week of 8 geduurd hier![]()
Slapen gaat nu zo goed dat er juist iets aan gedaan moest wordenover 10 dagen ga ik weer werken en ik wil hem voor ik weg ga voeden. Nu al 4 dagen de wekker om 6:30 en dit gaat best aardig
nu kan ik daarna nog weg dommelen maar dat is straks toch echt over
F. Valt ook gewoon weer on slaap, tot een uur of 9.
Vanochtend voelde ik me trouwens echt een slechte moederF had 2 muggenbeten deze week, op z'n gezicht. Dus ik heb gisteravond weer gecheckt maar geen mug gevonden. Had ie vanochtend opeens 8 rode plekken op z'n hoofdje
vriend heeft net 4 muggen doodgemept, allemaal vol bloed. Vandaag toch maar op zoek naar een klamboe oid
Oh wat leuk voor jequote:Op
zaterdag 23 augustus 2014 08:13 schreef BlueEyes het volgende:
Wij krijgen (nu al? 7 weken vandaag) 7-8 uur kado per nacht, vind dat echt een feestje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
Ik stond erbij en keek ernaar Burd, gaat snel joh!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:11 schreef Burdie het volgende:
Maar hoezo is jouw dame alweer vijf maanden rijst?![]()
Wat gaat het snel he
.
Omgquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:27 schreef Cwen het volgende:
Nachtvoedingen vind ik de hel... Maar ik mag er nog altijd 2,3,4 of 5 keer per nacht aan geloven. Moppert, diep respect, ook al is het gewoon een kwestie van doorgaan. Het is gewoon zwaar.
Nog een week jongens, en dan is ze alweer 1!
Zijquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 14:01 schreef Chanty het volgende:
Oh RFR wat is hij veranderd in een half jaar zeg!
Sorry swypen en zoquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:46 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Zij.
Wel hè!
En ze kan al zo enorm veel, ik verbaas me er elke keer over.
Ja mèh, ik ben nu al bang voor wat de winter ons gaat brengen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 06:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat is wel echt minder NIKKI! Lang leve t viruswalhalla dat kdv heet!
T is nu zwaar ruk maar over een jaar heb je er zoveel voordeel van, dan hebben ze een betere weerstand tov kinderen die niet naar de opvang gaan en dan zul je ook zien dat ze minder vaak snotterig zijn. maar voor nu is t gewoon bagger!quote:Op zondag 24 augustus 2014 08:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ja mèh, ik ben nu al bang voor wat de winter ons gaat brengen.L is in het eerste jaar kdv bijna vaker ziek dan gezond geweest. En nu heb ik twee mini's, straks word ik elke week gebeld dat ik er weer een moet ophalen met koorts ofzo, dan kom ik nieteens meer aan werken toe. Dat telkens ziek zijn vind ik echt een groot nadeel van naar het kdv gaan.
Gelukkig is het met Tim vanacht heel goed gegaan, we hebben hem nket meer gehoord. Em we werden om 8 uur pas wakker. Met zijn allen.
En dit geloof ik niet. Het is idd zo dat je weerstand opbouwt tegen virussen als je ze oppikt. Maar virussen veranderen continue dus daar kan een babylijfje nog niet zoveel mee. Dat het na een jaar beter gaat heeft meer te maken met de normale ontwikkeling van het immuunsysteem dan dat er echt weerstand wordt opgebouwd, imho.quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
T is nu zwaar ruk maar over een jaar heb je er zoveel voordeel van, dan hebben ze een betere weerstand tov kinderen die niet naar de opvang gaan en dan zul je ook zien dat ze minder vaak snotterig zijn. maar voor nu is t gewoon bagger!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |