abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143731394
Welkom in het babytopic! *O*

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :s)

pi_143731403
Ik sloot 'm met:

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:50 schreef Dyre het volgende:
Weinig nachtvoedingen hier, of ben ik de enige die tussen het voeden en het boertje een beetje doelloos op internet rondstruint? :D

L. lijkt alweer heel wat opgeknapt. Paar keer flink gehuild nog wel, maarja zo'n vaccinatie is ook niet niks voor zo'n klein lijfje. Temp was mooi 37,4 en ze heeft vanaf 10 uur netjes geslapen tot 1. Hopelijk slaapt ze nu even goed verder door en slaat ze misschien een nachtvoeding over straks :)

En omdat ik zelf niet kon slapen heb ik mijn post-natale hormonen weer blij gemaakt: alle spulletjes die we vanuit het ziekenhuis hebben meegenomen heb ik in ziplockzakjes gesorteerd en zelfs met van die labeltjes genoteerd wat er in het zakje zit. Nu nog een mooie bewaardoos waar alles in past. L. zal later wel denken: wat móet ik ermee? :') Maar voor nu vind ik het wel echt leuk om te bewaren O+ : eerste mutsje, navelklemmetje, een setje plakkers en snoertjes die ze op haar lijfje had. Ook van hier thuis heb ik al wat in een zakje gestopt: een reepje van haar behang en gordijnstof. ik twijfel een beetje of ik nu niet doorsla, maar als ik foto's van mijn oude babykamer terugkijk had ik het supertof gevonden om gewoon nog een stukje van dat foute behang te hebben, en misschien denken ze er over 30 jaar ook wel zo over :D)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 02:31:32 #3
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_143732012
Had ik maar een baby.
Eergisteren opgepast op mijn tweeling nichtjes van net geen 1 jaar.

Super leuk!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 04:12:45 #4
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_143732989
Nee hoor je bent niet de enige op Internet midden in de nacht. Alleen ander tijdstip :P

En tof idee wel! Las laatst ook iets leuks: emailadres aanmaken en regelmatig verhaaltjes, foto's etc erheen mailen en dan het password aan je kind geven als ie 18 wordt O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_143733444
Dyre ik heb een grote houten kist gegooid waar ik dat soort dingen allemaal in mik :Y

Eat ie er later mee doet moet ie zelf weten. Maar voor nu vind ik het zonde om weg te gooien :@
pi_143733468
Ik was laatst oude kleertjes aan het uitzoeken, kijken of er nog wat voor mini bij zat. Toen vond ik ook de eerste rompers die ik voor maxi had gekocht voordat zij geboren was. Ik kon het niet wegdoen :') dus die bewaar ik maar met ook wat pakjes die ik erg leuk vind.
Wat ik ermee ga doen, geen idee :')
Tralalalaaa
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 07:30:25 #7
386633 Adnap
I love Life !
pi_143733607
*duikt even boven*

Mijn bijna 15 jarige vond zijn box met spullen bij toeval deze week. Vol verwondering heeft hij mijn verzameling bekeken en mede gedeeld dat dit never nooit weg mocht O+ Op mijn vraag waarom dan niet zei hij : mam dit is mijn geschiedenis, das toch tof O+ Ik O+ mijn zoon (en mijn andere ook)
Nu is hij wel geschiedenisfreek, maar dit had ik niet verwacht

*duikt onder*
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_143733613
Ik kreeg tijdens de zwangerschap kleertjes die ik zelf aangehad heb toen ik baby was!
Lekker retro (37 jaar oud spul :+ )
Alleen ik heb een jochie en hem nu jurkjes aan te trekken?
Misschien maar een meisje gaan knutselen nog :D
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 07:57:52 #9
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143733724
Dames,

Hoelang mogen baby's van 5 maanden 'zonder voeding'?
Gister ging om 20:30 uur de laatste voeding erin en mijn dame slaapt nog steeds (21:30 uur erin)! :o .. Alles is in goede maten aanwezig: plas- en poepluier en een grote dosis vrolijk- en alertheid! :)

Ik heb gister het Magisch Liedjesboek gekocht voor haar, ze vind m prachtig! :) O+
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:07:12 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143733765
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 07:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames,

Gister ging om 20:30 uur de laatste voeding erin en mijn dame slaapt nog steeds (21:30 uur erin)! :o .. Alles is in goede maten aanwezig: plas- en poepluier en een grote dosis vrolijk- en alertheid! :)

Ik heb gister het Magisch Liedjesboek gekocht voor haar, ze vind m prachtig! :) O+
Rond die tijd sliep T. ook rustig 13 uur achter elkaar..no problemo :)
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:08:42 #11
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143733775
Lijkt me geen probleem Rijst :D lekker toch? Uitslapen O+.

Ik heb voor kuiken een doos met allemaal spulletjes er in, de krant van zijn geboortedag, zijn eerste pakje, etc. Als hij het niet leuk vindt, kan hij het altijd zelf nog tzt weg doen ;)
KuikenGuppy
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:11:00 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143733795
Maar hoezo is jouw dame alweer vijf maanden rijst? :o :D Wat gaat het snel he O+.
KuikenGuppy
pi_143733808
Ooh Rijst wat klinkt dat lekker!
En als alles goed is, lekker van genieten!
Wij krijgen (nu al? 7 weken vandaag) 7-8 uur kado per nacht, vind dat echt een feestje.
pi_143733827
Mogguh!

Nee hoor dyre normaal zit ik ook op internet tijdens de voeding maar mijn man heeft een nacht doorgehaald zodat ik n paar uur aan 1 stuk kon slapen O+ O+ O+
niet helemaal gelukt trouwens want bij de minste kik van saar ben ik wakker

Een doos met eerste spul heb ik niet... Ik ben zelfs dr ziekenhuisbandje kwijt ;( maar ik heb wel n volledig ingevuld 9 mnd dagboek en n zwangerschaps plakboek.
S. 2014
J. 2016
pi_143733881
Ik heb m'n zwangerschapsboek en eerstejaarsboek ook aangevuld met foto's, en die gaan in een koffer met haar eerste pakje en ons favo jurkje, de eerste romper die ik kocht, alle kaarten die ze heeft gekregen, de ziekenhuiskaart, vk kaart, een foto en nog wat meuk O+. Is toch tof?

Daarnaast hebben we aan haar muur rimte gehouden voor een serie 30 x 30 canvassen. Er hangen er nu 2, met Ellie foto's van een week en 6 maanden oud. Bedoeling is dat het een Wall of Fame wordt met zo'n 9 foto's - hopelijk vindt ze het later ook nog leuk! Nu in elk geval nog wel, ze zwaait 's ochtends altijd even naar zichzelf :D.

En ik laat het internet tijdens de nachtvoedingen lekker uit. Anders slaapt 't zo moeilijk weer in.

Enorm onweer hier, trouwens!
Home is where the O+ is...
pi_143733956
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 07:31 schreef BlueEyes het volgende:
Ik kreeg tijdens de zwangerschap kleertjes die ik zelf aangehad heb toen ik baby was!
We steken je over een jaar gewoon nog eens aan :D
pi_143733982
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 07:57 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Dames,

Hier sliep Djen vanaf een maand of 3 al van 19 - 7 :Y
Eerder maakten we haar wakker voor de voeding rond 22 - 23 uur ... totdat ze ineens begon te huilen als we haar wakker maakten. Hebben dat een weekje aan gekeken maar de situatie bleef hetzelfde. Toen besloten om haar niet te wekken en gewoon te kijken wat ze deed. Met het gevolg dat ze rond 7 uur prima wakker werd :Y
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:41:55 #18
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143733986
Ik voed rond 19:00 en dan ongeveer van 20:30 tot 22:30
Dan om 00:00 en 01:00 en 2:00 en om 03:00 en om 4:23 om 6:00 en dan wil hij het bed uit.

En soms nog iets vaker.. Dus absoluut wel nachtvoedingen. Maar dat doe ik meestal zonder internet :)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:47:53 #19
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143734020
Hoe lang drinkt hij dan Moppert? Hier duurt een voeding namelijk zo 40-45 minuten, dus met elk uur voeden zouden we dus geen van twee slapen.
KuikenGuppy
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:47:59 #20
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143734022
Gewoon laten slapen zeker met 5 maanden. S. doet dat al vanaf een maand of 3.
Ze komt zelf wel wanneer het tijd is Rijst.
pi_143734038
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:41 schreef Moppert het volgende:
Ik voed rond 19:00 en dan ongeveer van 20:30 tot 22:30
Dan om 00:00 en 01:00 en 2:00 en om 03:00 en om 4:23 om 6:00 en dan wil hij het bed uit.

En soms nog iets vaker.. Dus absoluut wel nachtvoedingen. Maar dat doe ik meestal zonder internet :)
Die 4.23 is wel een beetje afwijkend :P. Herkenbaar patroon overigens, duurde hier van 3-9 maanden. Daarna nog maar 2-3 voedingen tussen 22 en 6 uur.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143734056
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:47 schreef Burdie het volgende:
Hoe lang drinkt hij dan Moppert? Hier duurt een voeding namelijk zo 40-45 minuten, dus met elk uur voeden zouden we dus geen van twee slapen.
Wat ik me herinner was het meestal tussen de 15 en 20 min bij ons. Hij dronk ook geen hele voedingen, maar viel aan de borst in slaap en dan kon ik hem weer wegleggen. Verschonen deed ik niet meer 's nachts, tenzij poep (maar dat was heel zeldzaam).

In de eerste weken zat ik nog wel te internetten, maar toen moest ik zelf ook wakker blijven om mini wakker te houden. Daarna niet meer, toen wist ik 's ochtends vaak echt niet hoe vaak mini gedronken had en hoe laat :D. En soms werd ik na 2 uur wakker op de stoel in zijn kamertje :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143734068
Ooh Burdie is dat inclusief verschonen etc?
Ik kom op max 20/30 minuten uit.

Heb wel een borstplakker in de avond, dus afgevuld gaat menerr zijn bed in lijkt wel.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:57:38 #24
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143734102
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:53 schreef BlueEyes het volgende:
Ooh Burdie is dat inclusief verschonen etc?
Ik kom op max 20/30 minuten uit.

Heb wel een borstplakker in de avond, dus afgevuld gaat menerr zijn bed in lijkt wel.
Dat is de hele uitgebreide variant ;) 20-25 minuten aan de ene kant drinken, even kort wegdommelen en dan nog een kwartiertje aan de andere kant. Zo drinkt kuiken in de ochtend, dan zijn we sowieso geen van twee al echt wakker. Overdag voed ik een stuk korter ;).

Verschonen doe ik eigenlijk nooit zo standaard meer icm een voeding, ik vind het zelf ook niet lekker om kou op mijn volle buik te hebben :P.

Maar ik mag verder niet klagen, kuiken drinkt keurig 5-7 keer op een dag en slaapt al tijden door O+,
KuikenGuppy
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:57:55 #25
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143734108
Haha ja maar om de 1 of andere manier wijkt die voeding zo af ik heb echt weken gehad dat ik ging voeden en op de klok keek en het 04:23 was.

Het hangt van het moment af hoe lang het duurt. Ik denk zo ongeveer 20-40 minuten maar er zijn ook nachten dan drinkt hij heel kort en maximaal 10 minuten. Hij ligt naast mij in bed dus hij kan makkelijk aanhappen als hij naast mij ligt en als hij de weg kwijt is (met voeten bij hoofdeind ofzo) dan moppert hij en leg ik aan. Hij slaapt dus eigenlijk gewoon verder (en ik ben idd heeeeeel erg moe. :'(
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:01:33 #26
52229 Chanty
pi_143734143
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 07:31 schreef BlueEyes het volgende:
+1
En het zijn nog wel zo leuke jurkjes dus ik MOET nog een meisje maken eigenlijk...
pi_143734168
Het is ook zwaar vermoeiend! Jij heb bovendien nog 2 andere kinderen rondlopen. Ik kon overdag ook niet echt bijslapen omdat mini altijd maar 30 min achter elkaar sliep overdag, en ik werkte 3-4 dagen, maar dat is toch wel heel anders dan voor 3 kinderen moeten zorgen. :*
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:07:38 #28
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143734203
Hij gebruikt jou eigenlijk als speen dus, Moppert? Kuiken heeft ook wel eens zo'n nacht gehad, maar dan probeerden we eigenlijk altijd meteen dat te doorbreken (door bijvoorbeeld eens een fles te geven, zodat hij zijn buikje echt goed vol heeft en goed kan slapen om weer energie op te doen om de keer daarop wel weer gewoon goed te drinken ipv steeds een mini slokje). Ik trok dat anders echt niet. En kuiken op zijn eigen kamer scheelde ook enorm. Maar goed, dat is voor jou misschien vloeken in de kerk, of misschien heb je het al geprobeerd. Maar ik zou daar persoonlijk aan onderdoor gegaan zijn.
KuikenGuppy
pi_143734230
OMG wat een weer!! De ramen trilde echt van de klappen onweer! Saar dr bedje staat bij t raam, maar ik heb dr nu naast me liggen... K haat onweer.
S. 2014
J. 2016
pi_143734382
In nachtvoedingen ben ik niet zo thuis. Maar als moppert en verkeerd ligt. Wil hij dan per se een voeding? Hier moppert sac ook wel eens 's nachts maar na een paar min is ze weer stil.

Wij zitten zonder kinderen in Amsterdam in de regen :'(
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:29:39 #31
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143734415
Ik vind onweer wel gezellig juist O+ mits ik de deur niet uit hoef :P.
Wat doen jullie in Amsterdam, FR?
KuikenGuppy
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:36:32 #32
52229 Chanty
pi_143734488
Moppert Ik heb diep respect voor jou! Ik zou helemaal gek worden denk ik.

Blue is dat 7-8 achter elkaar? :o Wij krijgen dat in drie etappes en daar ben ik echt blij mee. En ik dommel doordeweeks Nog wat uurtjes.

We hebben 1 echte nacht voeding en een late en een vroege. Meestal om 22 a 23 uur, 3 a 4 uur en tussen 6 en 7. Maar vannacht was het om 11, 4 en 9 uur :o :D

Voeding is met verschonen ca 30 min. Zit nog op 7 voedingen per 24 uur. Vonden ze bij het cb Veel :')
pi_143734523
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:29 schreef Burdie het volgende:
Ik vind onweer wel gezellig juist O+ mits ik de deur niet uit hoef :P.
Wat doen jullie in Amsterdam, FR?
Wij gaan naar anne. Gisteren al aangekomen en blijven tot morgen. Rustig ontbeten zonder kinderen.
pi_143734568
Ik heb in de avond een plakkertje tot 22-23u, dan is het 1 borst drinken, rondkijken en nog even 'spenen' aan de borst waarbij hij in een minuut slaapt en dan kan ik hem voor 7/8 uur wegleggen.
Leg ik hem weg zonder het spenen weet ik dat ik terug kan binnen 5 minuten.
En na de ochtendvoeding is het een half uur kletsen en slaapt hij weer 3 uur aaneengesloten :@

Vind het knullig te zeggen hier, maar hij doet het zo goed.
Vandeweek wel even CB bezoek gebracht om te kijken dat we wel groei blijven houden.
6090 g, dus in 2 weken weer 500g gegroeid. Dus vandaar dat ik de lange pauzes wel aandurf ook.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:46:43 #35
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143734603
Klinkt heerlijk Blue :D fijn dat hij het zo goed doet O+
KuikenGuppy
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:52:26 #36
52229 Chanty
pi_143734654
Nice blue! Hier groeit hij ook prima ondanks spugen maar zolang hij elke drie uur vraagt, krijgt hij gewoon. Speelt ook wel mee dat hij veel wakker is overdag dus als na drie uur bij mama zijn niet meer goed is en hij gaat huilen dan leg ik m gewoon maar aan.
pi_143734734
Ik voed verder ook volledig op verzoek. Alleen is meneer ons goed gezind en heb ik hem overdag wat meer O+

Ik heb net de verwarming aangezet :@
Moet! Voor het kind, anders te koud *)
Kan merken dat ik niet meer zwanger ben, de kou is weer ingetreden in mijn lichaam.
pi_143734748
Mag toch ook gezegd worden Blue! Fijn dat je 'beer' het zo goed doet.

Hier ook wel nachtvoeding(en), maar goed te doen. Meestal eentje, vannacht toevallig twee en heel soms geen. Probeer niet op de klok te kijken en heb geen flauw idee hoe lang zo'n voeding duurt. Ben wel echt wakker, want ik doe het nog steeds zittend, maar ga niet met m'n telefoon zitten spelen. Dan val ik moeilijk in slaap erna. (Een keer wel gedaan en toen precies de mail dat een baby van zwangerschapsyoga was overleden. :'( ) Zulke nachten als Moppert zou ik ook niet echt trekken, zeker niet met andere kleintjes erbij. (Overdag even gaan liggen gaat eigenlijk niet, hooguit even rustig voorlezen of samen aan tafel knutselen).

Gister ging oudste weer eens flink los met toneel. Ging ze haar zusje nadoen en ging kruipend de kamer door. Wij: 'maar dat kan ze toch nog niet?' M.: 'Nee, maar ik heb mijn eigen stijl! :D.'
pi_143734823
Gewoon melden hoor blue, is toch juist heerlijk dat hij het zo goed doet! O+

Hier is t ongeveer 23-2-5-8 waarvan (8> die van 23 en 2 doet en ik die van 5 en 8 uur, tussen de voedingen door slaapt ze lekker, al merk ik wel dat ze meer wakker is.
S. 2014
J. 2016
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:19:56 #40
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143734966
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:07 schreef Burdie het volgende:
Hij gebruikt jou eigenlijk als speen dus, Moppert? Kuiken heeft ook wel eens zo'n nacht gehad, maar dan probeerden we eigenlijk altijd meteen dat te doorbreken (door bijvoorbeeld eens een fles te geven, zodat hij zijn buikje echt goed vol heeft en goed kan slapen om weer energie op te doen om de keer daarop wel weer gewoon goed te drinken ipv steeds een mini slokje). Ik trok dat anders echt niet. En kuiken op zijn eigen kamer scheelde ook enorm. Maar goed, dat is voor jou misschien vloeken in de kerk, of misschien heb je het al geprobeerd. Maar ik zou daar persoonlijk aan onderdoor gegaan zijn.
Nee hoor hij gebruikt zijn speen als speen :D Als hij niet effectief drinkt of geen honger signalen geeft dan krijgt hij de speen :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 09:26 schreef ferrari_rood het volgende:
Maar als moppert en verkeerd ligt. Wil hij dan per se een voeding? Hier moppert sac ook wel eens 's nachts maar na een paar min is ze weer stil.
Ja want hij ligt verder graag verkeerd.
Ik bedoelde dat hij zelf aanhapt of hij moet in zijn slaap de weg naar de borst niet kunnen vinden.
Dan is het mopperen omdat hij de weg kwijt is. Het is niet mopperen en dat ik denk hij wil drinken.
Hij wil drinken en als dat niet lukt is het pas mopperen.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143735632
Ik vond de nachtvoedingen echt heel zwaar, gelukkig heeft dat maar een week of 8 geduurd hier :)

Slapen gaat nu zo goed dat er juist iets aan gedaan moest worden :+ over 10 dagen ga ik weer werken en ik wil hem voor ik weg ga voeden. Nu al 4 dagen de wekker om 6:30 en dit gaat best aardig :) nu kan ik daarna nog weg dommelen maar dat is straks toch echt over :'( F. Valt ook gewoon weer on slaap, tot een uur of 9.

Vanochtend voelde ik me trouwens echt een slechte moeder }:| F had 2 muggenbeten deze week, op z'n gezicht. Dus ik heb gisteravond weer gecheckt maar geen mug gevonden. Had ie vanochtend opeens 8 rode plekken op z'n hoofdje :'( vriend heeft net 4 muggen doodgemept, allemaal vol bloed. Vandaag toch maar op zoek naar een klamboe oid
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:21:13 #42
52229 Chanty
pi_143736014
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:01 schreef Fazzoletti het volgende:
Ik vond de nachtvoedingen echt heel zwaar, gelukkig heeft dat maar een week of 8 geduurd hier :)

Slapen gaat nu zo goed dat er juist iets aan gedaan moest worden :+ over 10 dagen ga ik weer werken en ik wil hem voor ik weg ga voeden. Nu al 4 dagen de wekker om 6:30 en dit gaat best aardig :) nu kan ik daarna nog weg dommelen maar dat is straks toch echt over :'( F. Valt ook gewoon weer on slaap, tot een uur of 9.

Vanochtend voelde ik me trouwens echt een slechte moeder }:| F had 2 muggenbeten deze week, op z'n gezicht. Dus ik heb gisteravond weer gecheckt maar geen mug gevonden. Had ie vanochtend opeens 8 rode plekken op z'n hoofdje :'( vriend heeft net 4 muggen doodgemept, allemaal vol bloed. Vandaag toch maar op zoek naar een klamboe oid
Och dat is zielig ;( Maar muggen zijn gewoon nasty. Die kunnen zich heel goed verstoppen.
pi_143736158
Nachtvoedingen vind ik de hel... Maar ik mag er nog altijd 2,3,4 of 5 keer per nacht aan geloven. Moppert, diep respect, ook al is het gewoon een kwestie van doorgaan. Het is gewoon zwaar :(.

Nog een week jongens, en dan is ze alweer 1! :o
pi_143736514
Pff, heftig hoor dames die meerdere keren moeten voeden :o Hier is de eerste fles meestal rond 5 uur, maar dan slaapt hij vervolgens wel door tot een uur of 8 en vindt het dan ook gezellig om te spelen tot half 9, zodat wij ook even wakker kunnen worden. Hij wordt wel een aantal keer per nacht wakker, maar dan is het genoeg om een speen te geven :)

Stip was gisteren lekker aan het keutelen op zn kleedje, hoor ik ineens gesmak, heeft hij zich naar de salontafel verplaatst en hij was lekker aan de rvs poot aan het lebberen :') Het eerste tandenricheltje is hier trouwens goed te voelen!
pi_143736525
Oh zielig, die muggenbeten..

Sterkte voor mama's met veel nachtvoedingen. Slapen is zo belangrijk.

Blue, heerlijk dat het zo goed gaat!

Sinds I vanaf drie maanden in haar eigen bedje en eigen kamertje slaapt, zijn de nachtvoedingen voorbij. Op vakantie was ze twee keer 's avonds wat van streek en ook afgelopen week een keertje en toen nam ik haar weer in bed. Maar dan wordt ze ook vaak wakker en als ze wakker is, wil ze aan de borst. Dus ik ben er nu wel over uit dat apart slapen voor ons allebei beter is. En voor mijn melkproductie heeft het ook geen kwaad gedaan.

Maar ja, ieder kindje is weer anders...I. heeft bijv ook nog geen speen gehad. Heb ik een keertje geprobeerd en toen spuugde ze hem weer uit. Eerlijk gezegd vind ik het ook wel prima, geen speen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 11:54:55 #46
52229 Chanty
pi_143736662
Pfff cwen jij ook al zo vaak eruit -O-

Mijn baby is vandaag alweer 9 weken O+

En hij kan zo mooi lachen en ik krijg dan altijd tranen in mijn ogen :') O+

En hij kan ook heeeeel serieus kijken :D

En vandaag komen mijn schoonouders en blijven slapen. Gelukkig heb ik een vluchtplan voor vanavond :+
pi_143736805
Mini krijgt na haar bad savonds nog een voeding en gaat daarna over in spenen. Ik lig soms een uur met haar naast me, maar dan hangt ze denk een half uur aan m'n borst. Als ik haar te snel weg leg dan wordt ze wakker en is het huilen, meestal ga ik na dat uurtje weg van de kamer en leg haar pas in haar eigen bedje als ik zelf naar bed ga. Dat gaat goed.
Meestal als ze wakker wordt is het een uurtje of 4, en dan slaapt ze weer tot of 7 uur, of door tot half 10. Das wel lekker.
Dan krijgt ze weer een voeding en ga ik haar aankleden en met haar naar beneden. Na een uurtje is ze het alweer zat dus gaat dan weer een uurtje slapen. En zo blijft het dan gaan tot het weer savonds is.
Ze drinkt alleen vrijwel nooit 2 borsten, de ene borst drinkt ze leeg en daarna hoeft ze gewoon niet meer...

Maxi werd vaak 2-3 keer wakker snachts, totdat ze 1 jaar was. Toen heb ik 1 nachtje haar steeds even een aai over haar bol gegeven en lief tegen haar gepraat etc, ze had de nachtvoeding toen niet meer nodig. En dat nachtje was ik nog geen half uurtje met haar in de weer, sindsdien slaapt ze zo goed als door (behalve als ze nachtmerries heeft of moet plassen).
Tralalalaaa
pi_143737507
Chanty, wat een heerlijke lach!
quote:
1s.gif Op
zaterdag 23 augustus 2014 08:13 schreef BlueEyes het volgende:

Wij krijgen (nu al? 7 weken vandaag) 7-8 uur kado per nacht, vind dat echt een feestje.
Oh wat leuk voor je }:|

;)

Wij kwamen uit het ziekenhuis met een 11-2-5-8 schema, maar omdat we merken dat het beter gaat als we haar op verzoek voeden is het voortaan iedere dag anders. (wel 7-8 keer per dag) En vaak toch wel 2 keer 's nachts.

Ik kan geloof ik wel zeggen dat L. nu bijna helemaal is opgeknapt. Vanochtend hebben we even lekker op bed met elkaar geknuffeld terwijl vriendje het flesje maakte (dat was eerst gillengillengillen) en nu ligt ze na de fles lekker te 'spelen' in de box, ze is zo wakker! Ik krijg er zelfs bijna een lach uit :D We hebben onze blije baby weer terug geloof ik.
Wel even een massagemomentje inplannen vandaag, want er is nog geen nieuwe poepluier gekomen en ze heeft er zó'n last van als dat te lang duurt.

Hier ook flink aan het onweren ineens, ik vind het wel gezellig O+
(zolang ik niet hoef te douchen of naar buiten moet)
pi_143737589
Mijn dame is al een half jaar :o . En de J. van Klap ook! *O*
Datkantochheulniet?! :o

Halfjaarfotospam!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_143737660
Oooh chanty O+ O+

En rfr en klaproos al een half jaar mama!
S. 2014
J. 2016
pi_143737725
TAP, herkenbaar. Overdag is kleintje geen slaper (de eerste 2 weken alleen) en dan savonds bij de laatste voeding zet ik de tv zachtjes aan en terwijl ik haar voed zit ik met 1 oog tv te kijken. Ik bied allerlei de borsten aan en bij de tweede is het meestal luikjes toe. Omdat zij ook bij te snel oppakken weer wakker wordt, blijf ik nog minimaal een half uur liggen en tv kijken. Zo heb ik alle afleveringen 4 handen op 1 buik gezien, best leuk!
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:01:06 #52
52229 Chanty
pi_143739505
Oh RFR wat is zij veranderd in een half jaar zeg!

[ Bericht 2% gewijzigd door Chanty op 23-08-2014 17:20:45 ]
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:18:30 #53
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143740038
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:11 schreef Burdie het volgende:
Maar hoezo is jouw dame alweer vijf maanden rijst? :o :D Wat gaat het snel he O+.
Ik stond erbij en keek ernaar Burd, gaat snel joh! O+
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 14:49:43 #54
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143740817
N gefeliciteerd met je verhalfjaardag! *O* leuk overzichtje zo met die foto's. En J ook gefeli *O*.
KuikenGuppy
pi_143742347
RFR wat een plaatje! :D

Oh Chanty jouw ukje heeft al z'n haar nog!
*jaloers*
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:21:38 #56
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143743150
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:27 schreef Cwen het volgende:
Nachtvoedingen vind ik de hel... Maar ik mag er nog altijd 2,3,4 of 5 keer per nacht aan geloven. Moppert, diep respect, ook al is het gewoon een kwestie van doorgaan. Het is gewoon zwaar :(.

Nog een week jongens, en dan is ze alweer 1! :o
Omg :o nog maar een week?

Ja het is heel zwaar, maar tegelijkertijd heb ik wel heel bewust gekozen voor onze manier van opvoeden. :Y
En daar hoort samen slapen en borstvoeding en pakken bij eerste huiltje bij. Aan pax heb ik ook niet heel veel want hij moet echt minstens 6 uur aan 1 stuk slapen.

Vooral lastig vind ik om dingen te ondernemen en 3 kinderen blij te houden zoals vandaag met boodschappen en verjaardag en ook nog wat dingen moeten kopen.
We wonen natuurlijk in een plaats zonder winkels dus dan ben je zo weer een poos onderweg.

Om de midi tevreden te stellen zitten we nu in een indoor speeltuin. Ben ik even een poosje wezen winkelen met de maxi en midi en hebben we boodschappen gedaan met z'n allen en dan vanavond weer een verjaardag ^O^
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 16:23:01 #57
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143743185
Oh dat laatste is een beetje dubbel. Mobiel en editen wil niet goed.

Leuke foto's rfr!
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143743849
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 14:01 schreef Chanty het volgende:
Oh RFR wat is hij veranderd in een half jaar zeg!
Zij ;).

Wel hè!
En ze kan al zo enorm veel, ik verbaas me er elke keer over.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:19:44 #59
52229 Chanty
pi_143744766
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:46 schreef RunForrestRun het volgende:

[..]

Zij ;).

Wel hè!
En ze kan al zo enorm veel, ik verbaas me er elke keer over.
Sorry swypen en zo :')
pi_143751815
Zo, kon ik gewoon mini op bed leggen zonder een voeding die een uur duurt ofzo... Uiteraard was het maar een illusie en lig ik nu alsnog weer te voeden :')
Ze is alleen veulste wakker :')
Tralalalaaa
pi_143752078
Ik denk dat ik het over me uit heb geroepen dat ik de komende nacht wakker zal zijn dankzij Dikkie Dikje hier....
Hij doet de hele dag niks anders dan slapen en is nu akelig klaarwakker!
En speelt Chuckie aan de borst af en toe met razend geluid en met grote ogen en hoofd schudden aanvallen op de borst.
Gek kind :D

[ Bericht 23% gewijzigd door BlueEyes op 23-08-2014 21:39:49 ]
pi_143752389
Wakkere kindjes O+

Saar ligt al n uur op mn borst te slapen,.ik kan daar zo van genieten.
Ik had vanmiddag n paar selfies met haar gemaakt en dr zit er 1 bij waar ik telkens weer van in de lach schiet, moeders mooiste :P

Morgen gaan we voor t eerst op visite bij mn ouders met haar, kennismaken met de hond van mn ouders, ben benieuwd.
S. 2014
J. 2016
pi_143752686
Hier vandaag een beebje wat absoluut niet wilde slapen overdag wat resulteerde in huilen huilen en nog eens huilen. Heb haar enkele keren geprobeerd in haar bed te leggen maar dan was het krijsen. Hopelijk is ze nu zo moe dat ze vannacht doorslaapt :z

Verder zie ik weer leuke foto's voorbij komen. Chanty wat een mooi mannetje heb je toch en ik zie dat hij ook zo'n mooie bos haar heeft *; Beebje is bijna 6 weken en nog geen haar uitgevallen, ik hoop zo dat dat zo blijft :)
pi_143753019
Mini hier heeft alle haartjes nog, behalve het plekje op haar achterhoofd waar ze met haar hoofd ligt als ze draait, dat is kaal geworden :P
Tralalalaaa
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 21:33:18 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143753256
Zo S. liet me even schrikken vanmiddag. Ze tijgert zo naar buiten maar dat is nog best een afstapje. :X
maar met haar handjes eerst dus gelukkig geen pijn of verdriet. Een verbaasde baby hoe heb ik dit gedaan _O-
pi_143753555
Bubsel :X
En dan ook onverschrokken reageren terwijl mama vol adrenaline zit!
pi_143753907
Oeh Bubs, is dat schrikken! Gelukkig ging 't goed.

Hier is een heel moeie baby op bed gegooid... Volgens mij is de combi tandjes + sprongetje weer toegeslagen.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 22:04:00 #68
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143754333
Mama was net te laat :X

Ze wil nu zo graag achter papa aan.

Stomme tandjes bij ellie -O-
pi_143755049
Fijn zo'n ochtendje oefenen op het kdv, beide jongens zijn verkouden. -O- T huilt sinds 8 uur vanavond ongeveer elk kwartier in zijn slaap. ;(

Cwen, sneu dat Ellie last heeft van tandjes/een sprongetje. Beiden zouden verboden moeten worden.

Bubsel dat is schrikken. :o Gelukkig liep het goed af.

Chanty wat heb je een mooi mannetje. O+ Hij heeft dezelfde blik al jij.
pi_143755408
Wat vervelend dat Ellie zon last heeft van d'r tandjes zeg.

Bubs gelukkig kwam ze goed terecht!

Saar heerlijk aan het slapen op de borst O+ Daar kon ik ook altijd zo heerlijk van genieten. Jammer genoeg kan madam nu niet eens meer stil op schoot zitten. Ze is niet zo knuffelig als haar broer.

RFR mooie foto's zag ik nog voorbij komen!

Nikki wat sneu zon verkoudheid

Hier gaat het allemaal hard, Eline heeft gisteren haar eerste stapjes los gedaan (2 per ongeluk en daarna niet meer, en ik heb ze niet eens gezien ;( )
Verder is ze heerlijk alles aan het ontdekken en kan niet even rustig stil zitten. En ook kan ze heerlijk onze kitten uitdagen (en andersom) ze doen elkaar niet eens heel erg pijn (nou ja Eline kan nog wel een beetje lomp uit de hoek komen maar de kitten accepteerde dat gewoon en gaat lekker mee spelen :o )

Ook spotte ik vandaag haar eerste kies :o ze heeft hier gelukkig (nagenoeg) geen last van gehad, tenminste had het niet echt gemerkt.
En nog een weekje en dan is ze jarig (nou ja dan is d'r verjaardag alweer bijna voorbij rond deze tijd). Jeetje wat gaat de tijd hard, nog harder als bij de oudste

En zo kan ik wel blijven vertellen, ze is zon leuk ding.

Nog een beetje aan het twijfelen of we de box al weg doen. Ze zit er toch nooit (zeer zelden) meer in, vind het ook echt niet leuk. Als ik nu even naar het toilet moet durf ik dat wel even aan met de deur op een kier, maar durf ik dat straks ook nog als ze bijvoorbeeld de bank op kan klimmen.. Of zou ze er tegen die tijd ook al goed af kunnen.. Haar meenemen is ook niet handig aangezien ze dan de trap op kan.
Kortom ik twijfel nog even door. (Staat best een beetje in de weg namelijk :{ )
pi_143755982
Ik heb 'm deze week weggedaan, ik geloof 't wel. Sta in de weg, dat ding.
pi_143757969
RFR! Een half jaar! Onze baby's O+. Morgen kom ik ook even zo'n leuke spam doen *O* .
wat een leukerd is ze zeg! Snel gegaan hè, Pff.

Verder even eens snelle hoi naar alle andere mama's! :*
♥ J & S
pi_143758051
Hoi klap! Ook nog zo laat op?

Trouwens mama... Nog steeds onwerkelijk af en toe. Maar het is echt zo, ik ben mama :D
pi_143763330
Dat is wel echt minder NIKKI! Lang leve t viruswalhalla dat kdv heet!

Hillie, klinkt heerlijk zo samen met de kat "spelen" onze kat vind t maar niks zo'n herriemaker die dan ook nog in haar box/bed/wagen gaat liggen... :')
S. 2014
J. 2016
pi_143763720
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 06:02 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Dat is wel echt minder NIKKI! Lang leve t viruswalhalla dat kdv heet!
Ja mèh, ik ben nu al bang voor wat de winter ons gaat brengen. -O- L is in het eerste jaar kdv bijna vaker ziek dan gezond geweest. En nu heb ik twee mini's, straks word ik elke week gebeld dat ik er weer een moet ophalen met koorts ofzo, dan kom ik nieteens meer aan werken toe. Dat telkens ziek zijn vind ik echt een groot nadeel van naar het kdv gaan.

Gelukkig is het met Tim vanacht heel goed gegaan, we hebben hem nket meer gehoord. Em we werden om 8 uur pas wakker. Met zijn allen. O+
pi_143764019
Luxe Nikki! Hopelijk houdt het gesnotter snel op. Stip had gisteren maar 4 flessen op, dus die vond het om 4 uur toch echt wel tijd voor een volgende fles. Hij was gisteren mee naar de bbq van de buurman en hij heeft het zo goed gedaan. Lekker slapend in de doek, rondkijkend in de doek en vervolgens kauwend op een stukje komkommer :)

De box is hier de laatste tijd vooral een verzamelplek van zooi, omdat we Stip eigenlijk altijd op het boxkleed op de grond leggen, omdat hij toch niet stil ligt. Mis ik straks iets als ik hem opruim? Volgens de cb vpk zouden we hem er wel af en toe in moeten leggen, omdat hij anders straks niet meer wil, maar ik zie het probleem daar niet zo. Ja, we moeten beter op hem letten en even naar zolder lopen wordt misschien wat lastig als hij klautert.

En een halfjaarkindje voor klap en rfr! :o

Mooie kerel Chanty! Ik ben het met Nikki eens idd dat hij je blik heeft :)
pi_143764093
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:16 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ja mèh, ik ben nu al bang voor wat de winter ons gaat brengen. -O- L is in het eerste jaar kdv bijna vaker ziek dan gezond geweest. En nu heb ik twee mini's, straks word ik elke week gebeld dat ik er weer een moet ophalen met koorts ofzo, dan kom ik nieteens meer aan werken toe. Dat telkens ziek zijn vind ik echt een groot nadeel van naar het kdv gaan.

Gelukkig is het met Tim vanacht heel goed gegaan, we hebben hem nket meer gehoord. Em we werden om 8 uur pas wakker. Met zijn allen. O+
T is nu zwaar ruk maar over een jaar heb je er zoveel voordeel van, dan hebben ze een betere weerstand tov kinderen die niet naar de opvang gaan en dan zul je ook zien dat ze minder vaak snotterig zijn. maar voor nu is t gewoon bagger!
S. 2014
J. 2016
pi_143764284
Wat gek, Dot, dat het cb ook al uitspraken doet over het gebruik van een box... Wij hebben helemaal geen box.

Verder vervelend dat het wennen op het kdv meteen tot verkoudheid leidt, Nikki. Ik hoop dat het mee gaat vallen. Ik kreeg de tip om borstvoeding te geven in het kdv, omdat I dan via mij direct anti-stoffen krijgt. Heb het donderdag maar meteen gedaan. Ben benieuwd of dat werkt.

Van harte, klap en rfr!!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143764319
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:03 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

T is nu zwaar ruk maar over een jaar heb je er zoveel voordeel van, dan hebben ze een betere weerstand tov kinderen die niet naar de opvang gaan en dan zul je ook zien dat ze minder vaak snotterig zijn. maar voor nu is t gewoon bagger!
En dit geloof ik niet. Het is idd zo dat je weerstand opbouwt tegen virussen als je ze oppikt. Maar virussen veranderen continue dus daar kan een babylijfje nog niet zoveel mee. Dat het na een jaar beter gaat heeft meer te maken met de normale ontwikkeling van het immuunsysteem dan dat er echt weerstand wordt opgebouwd, imho.
pi_143764451
Vraagje: M maakt sinds gisteren een ontzettend freaky krakend geluid met zijn mond/tandjes. Het klinkt als een combi van tandenknarsen en vastzittende kaak knakken. Iemand die dit herkent?
Hij heeft 2 tandjes onder en rechtsboven lijkt door te komen (want dik!) maar ik voel m nog niet.

Oh en veel nachtvoedingen: check.
Maar ik leg 'm aan en slaap verder dus vaak geen idee hoevaak en hoe laat.
pi_143764534
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:33 schreef Cwen het volgende:

[..]

En dit geloof ik niet. Het is idd zo dat je weerstand opbouwt tegen virussen als je ze oppikt. Maar virussen veranderen continue dus daar kan een babylijfje nog niet zoveel mee. Dat het na een jaar beter gaat heeft meer te maken met de normale ontwikkeling van het immuunsysteem dan dat er echt weerstand wordt opgebouwd, imho.
een immuunsysteem wat veel virussen tegenkomt is sterker dan een immuunsysteem wat dat niet heeft... dat werkt bij kinderen en ook bij volwassenen, Het is niet per definitie zo dat een kdv kindje altijd een sterker immuunsysteem heeft maar de meerderheid wel.
Ik merk het bij mezelf ook, als ik een poosje niet aan het werk ben geweest dan kan ik erop rekenen dat ik de eerste weken een snotkop heb, om daarna gelukkig niet meer alles mee te pikken.

volgens mij zijn er zelfs onderzoeken naar geweest waaruit bleek dat een kindje wat van het kdv/psz kwam in de kleuterklas minder vaak ziek is dan een kindje wat niet op regelmatige basis in aanraking is geweest met kinderen/virussen.
maar daar moet ik ff naar op zoek :) want dat is al een poosje geleden en het kan zelfs zijn dat ik het in een blad van mn werk heb gelezen.

edit:vrij snel gevonden: http://vorige.nrc.nl/wetenschap/article2647388.ece

sorry NIKKI, het is iets langer dan n jaar...
S. 2014
J. 2016
pi_143764559
quote:

[..]

Toch is het zo hoor. Op de basisschool merkt een vriendin ook verschillen tussen wel/niet kdv kindjes. De kindjes die niet zijn geweest zijn in die eerste periode veel vaker ziek dan kindjes die wel zijn geweest.
Ik merkte het ook aan L (al kon dat best toeval zijn natuurlijk). Maar de is dat eerste jaar om de haverklap ziek geweest en daarna bijna nooit meer.
pi_143764607
quote:

[..]

Ik lurk normaal altijd alleen maar. Maar hier wil ik wel op inhaken.
Dat het na ongeveer een jaar beter gaat kan kloppen. Maar lang niet altijd. Werk zelf al een aantal jaar in de kinderopvang. En het ene kind is er gewoon gevoeliger voor als het andere kind. De snotneusjes zijn af en toe niet bij te houden. Virussen veranderen. Kleine babytjes zijn misschien vatbaarder. Maar ga er niet zo makkelijk vanuit dat het na een jaar wel beter zal zijn.
En zelf ben ik ook vaker wel verkouden als niet verkouden ;) Ben zelf heel gevoelig op KNO-gebied. Buikgriepjes heb ik echt NOOIT! *klopt af*

Dat is echt wel een groot nadeel van een kdv (bso in mindere mate) ze nemen alles mee.. en het erge is nog dat kinderen nog maar weinig geweerd worden van het kdv. Denk aan waterpokken, looporen, krentenbaard. Ze mogen allemaal gewoon komen!

En nu ga ik weer in de lurkstand ;)
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_143764957
Hm, en hoe zit t dan met t verhaal dat kindjes die te schoon en steriel worden gehouden thuis later ook slechtere weerstand/ meer kans op allergieën hebben?

Ik ben benieuwd omdat vriend en ik beiden allergisch zijn en ik een echt kno/eczeem kind was (wel 9 mnd borstvoeding gehad overigens, maar geboren met spoed KS, vriendje gewoon thuis in bed)... Zou graag willen dat mijn kleintje straks een goede start maakt...

Ik merk het als docent ook hoor, eerste twee jaar voor de klas was io constant verkouden en ziek, nu beperkt het zich alleen heb ik pech dat elk virusje bij mij direct op MN bronchiën slaat...
Kwak
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:43:02 #85
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143765126
Allergie/eczeem bepaalde soorten worden bijna 1 op 1 doorgegeven. Ik denk niet dat je daar heel veel aan kan doen. Hier verre van steriel ;) maar wel eczeem etc. De kant van papa zit vol met eczeem astma etc.
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:44:57 #86
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143765160
Over de box,. Weghalen ik zou vooral afwachten tot ze kruipen/lopen met het weghalen,
Want even iets uit de auto pakken gaat gewoon makkelijker met de box.

Nu gebruik ik hem alleen als veilige plek voor de Rufter zodat ze niet steeds aan hem en boven op hem gaan liggen. Maar het hangt ook gewoon heel erg af van je huis en hoe praktisch het is om ze even 2 minuten secondes alleen te laten.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:49:54 #87
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143765222
Hier blijft de box ook nog wel even. Veilige plek en ze vind het nog niet erg om er even in te liggen.
pi_143765289
Mabawa, dat 'knak'geluid heeft Ellie ook een tijdje gedaan! Was gewoon een nieuw trucje waar ze heel trots op was :D. Ze heeft 't nu al een tijdje niet meer gedaan.

Wbt virussen... Tja, ik twijfel er gewoon aan. Of beter gezegd, ik twijfel eraan hoe goed het is dat die kinderen meteen maar àlles meekrijgen van wat er rondzweeft. Tegelijkertijd: doe ik dan m'n kind niet tekort als ze niet met al die virussen in aanraking komt vóór ze naar school gaat? Kijk, vroegâh kregen we waterpokken, griep en buikvirussen op school. Maar als nou 3/4 van de klas (als het niet meer is) dat allemaal al heeft gehad? Wat doet dat dan voor de kindjes die nog wel zo vatbaar zijn?
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:55:33 #89
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_143765295
Hier gebruiken we de box ook om even te parkeren als we gaan douchen/vuilnis wegbrengen/ochtendspits in huis.
pi_143766650
wb allergie ed, dat wordt idd gewoon doorgegeven, je hebt aanleg of niet.

verder weet ik niet in hoeverre n te steriele omgeving goed is voor een kind, Ik ben persoonlijk erg voor het in aanraking komen met.. ( al zijn er grenzen). en ik kan al helemaal niet tegen het panische gedoe als mn kind n keer zand eet of als de honden dr n keer n lik op dr hand geven, ik ben er ook niet slechter van geworden, een kind moet imo kind kunnen zijn, en dus vies mogen worden.

maar mijn kind gaat niet naar n kdv.
Wel naar psz trouwens maar das voor t sociale aspect.
S. 2014
J. 2016
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:04:20 #91
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_143766786
De box vind ik ook ideaal, kuiken speelt er graag in en dan vallen de honden hem tenminste niet lastig ;). Ik denk dat hij voorlopig nog heel lang blijft staan (de vraag wordt wel: waar zetten we dan straks de kerstboom, want die stond altijd in die hoek :+ #firstworldproblems)

Over virii kan ik niet meepraten, mini gaat niet naar het kdv. Wij zijn beiden ook echt nooit ziek, dus hopelijk heeft mini dat ook van ons meegekregen.

Maar Nikki, wel balen dat je jongens verkouden zijn -O-.

Wij waren gisterenavond naar een verjaardag, en kuiken deed het zo goed O+. Hij was zo lekker open en sociaal, heerlijk O+ en hij maakte heel goed duidelijk als hij bij iemand wilde zitten. Alleen was de terugweg huilen omdat hij te moe was ;( :').
KuikenGuppy
pi_143767368
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:54 schreef Cwen het volgende:
Mabawa, dat 'knak'geluid heeft Ellie ook een tijdje gedaan! Was gewoon een nieuw trucje waar ze heel trots op was :D. Ze heeft 't nu al een tijdje niet meer gedaan.

Wbt virussen... Tja, ik twijfel er gewoon aan. Of beter gezegd, ik twijfel eraan hoe goed het is dat die kinderen meteen maar àlles meekrijgen van wat er rondzweeft. Tegelijkertijd: doe ik dan m'n kind niet tekort als ze niet met al die virussen in aanraking komt vóór ze naar school gaat? Kijk, vroegâh kregen we waterpokken, griep en buikvirussen op school. Maar als nou 3/4 van de klas (als het niet meer is) dat allemaal al heeft gehad? Wat doet dat dan voor de kindjes die nog wel zo vatbaar zijn?
Natuurlijk doe je je kind niet tekort, ik ben er ook niet blij mee dat ze alles wat daar rondzweeft oppikken. Die arme wurmpjes kunnen er niets mee. Goede neusspray gebruiken mag niet, dus drinken en slapen ze vaak slecht door verstopte neusjes. Nee, ik zou ook liever hebben dat ze het later pas krijgen, maar ze moeten nu eenmaal naar het kdv dus ik heb geen keus.

Ikzelf pikte het eerste jaar alle virussen ook op trouwens. Voor L geboren werd wist ik niet wat griep was, nou dat eerste jaar lag ik (en man) ook ineens regelmatig met koorts op bed. Ik wist bijna niet wat me overkwam. }:| De juffen van het kdv vertelden me ook dat zij in hun beginperiode daar allemaal vaak ziek geweest zijn. Part of the job ofzo. ;)
  zondag 24 augustus 2014 @ 13:09:00 #93
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143768626
Hoezo mag je geen goede neusspray gebruiken? zoutoplossing (zeker een monodose) werkt enorm goed om te spoelen en als je dat gewoon de hele dag door doet is er ook geen verstopte neus.
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143769832
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:09 schreef Moppert het volgende:
Hoezo mag je geen goede neusspray gebruiken? zoutoplossing (zeker een monodose) werkt enorm goed om te spoelen en als je dat gewoon de hele dag door doet is er ook geen verstopte neus.
Het hielp bij L allemaal niet. Neusspray niet, zo'n knijpflesje (monodose denk) niet, zo'n neuspeer niet, niks. }:| Een ui in haar kamer werkte nog het best. Nu heb ik voor de jongens wel weer zoutoplossing klaarliggen, dus als het nodig is ga ik het wel proberen. Fingers crossed dat het werkt.
pi_143779787
Chanty, wat een leuke foto's van Fernando ;) noem je hem nog wel eens zo? Wij gebruiken de 'werknaam' eigenlijk nog best regelmatig :')

-O- Nikki, van het wennen al ziek... Ik dacht dus dat F iets had opgepikt op het kdv toen ik gisteren al die rode plekken zag, maar het bleken toch de muggen te zijn O-)

Burd, leuk he als ze zo gezellig zijn op een feestje O+

Wij hadden gisteren een familiefeest en F. heeft zo lief bij al m'n tantes gezeten en gelachen *;
Vanochtend lag meneer opeens op z'n buik in de box :o Daarna heeft ie het natuurlijk niet nog een keer gedaan, ik ben benieuwd of het een toevalstreffer was of dat hij echt al begint met rollen...
  zondag 24 augustus 2014 @ 18:03:11 #96
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143780209
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:45 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Het hielp bij L allemaal niet. Neusspray niet, zo'n knijpflesje (monodose denk) niet, zo'n neuspeer niet, niks. }:| Een ui in haar kamer werkte nog het best. Nu heb ik voor de jongens wel weer zoutoplossing klaarliggen, dus als het nodig is ga ik het wel proberen. Fingers crossed dat het werkt.
Ik heb de zoutoplossing tot nu toe maar 2 keer nodig gehad.. Ik hoefde het alleen maar in het neusje te spuiten en mevrouw moest een paar seconden later al niezen! :o er kwamen gelijk enorme groene kikkers mee naar buiten en je zag naderhand de opluchting die het haar gaf!

Volgens mij wordt er hier weer flink gegroeid! Mevrouw slaapt al een paar daagjes veel op een dag en ze is lekker op haar maniertje aan het kletsen ! :)

Vanmorgen deed ze bij opa en oma zelfs haar handje omhoog en deed ze m steeds op en neer wapperen, het was net een soort zwaaien! O+

Verder gaan de hapjes prima.. Bloemkool, broccoli, sperzie- en snijboon met een aardappeltje worden gezellig naar binnen geharkt :Y)

Verder heeft ze afgelopen donderdag voor het eerst een konijntje geaaid en is ze met mijn ouders naar de kinderboerderij geweest, zo leuk! O+
pi_143783591
groeispurtje voor rijstebeeb O+

Volgens mij ga ik zelf snotverkouden worden, en dikke kans dat dit natuurlijk over gaat op Saar, kan dat kwaad bij een baby van nog geen 4 weken?
S. 2014
J. 2016
pi_143784939
GM gewoon in de gaten houden. Bij koorts sowieso aan de bel trekken en bij slecht drinken goed in de gaten houden of ze wel aan de minimale hoeveelheid per dag komt. En misschien even de symptomen van het rs virus nalezen, want dat virus kan wel gevaarlijk zijn voor mini's.

Rijst wat fijn dat de zoutoplossing bij jullie wel werkt. Ik hoop dat het bij T en S ook gewoon werkt als we het nodig hebben. Ze zijn nu ook verkouden, maar drinken en slapen goed en hun neusjes zitten gelukkig ook niet dicht, maar er komt wel de hele dag door een snotwaterval uit. :')

Ik bracht net S naar bed. Na 5 minuten begon hij uit het niets te gillen dus ik ging vlug kijken, lag hij halfdwarsop/halfondersteboven in bed en ook nog op zijn buik. En dat alles met zak en al. :o Hij was met draaien denk ik met zijn koppie tegen de spijlen gekomen want hij had een hele rode plek op zijn hoofd.
pi_143790814
Herkenbaar, Nikki!

Wat goed dat ze al zo goed eet, Rijstebuiltje! En je klinkt zo gelukkig!

I. wordt ineens toch zo groot weer. En ik weet niet wat ik meemaak.. moest ik haar eerst iedere avond in slaap voeden en was het telkens drama als ik haar in haar bedje wilde leggen voordat ze echt goed sliep.. Nu maakt ze zichzelf los van de borst, kruipt tegen mijn schouder in slaaphouding en ik kan haar gewoon nog wakker in haar bedje doen, weglopen en dan slaapt ze rustig in. _O_ .

Fotootje: appeltje eten en pim&pom kijken. O+ .

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:26:58 #100
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143791324
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:20 schreef Franny_G het volgende:
Herkenbaar, Nikki!

Wat goed dat ze al zo goed eet, Rijstebuiltje! En je klinkt zo gelukkig!

I. wordt ineens toch zo groot weer. En ik weet niet wat ik meemaak.. moest ik haar eerst iedere avond in slaap voeden en was het telkens drama als ik haar in haar bedje wilde leggen voordat ze echt goed sliep.. Nu maakt ze zichzelf los van de borst, kruipt tegen mijn schouder in slaaphouding en ik kan haar gewoon nog wakker in haar bedje doen, weglopen en dan slaapt ze rustig in. _O_ .

Fotootje: appeltje eten en pim&pom kijken. O+ .

SPOILER
Wat een lieve opmerking Franny O+ :*

Zo voel ik me ook.. Het gaat gewoon zo fijn allemaal! Ik geniet en die roze wolk is heerlijk :) ook na 5 maanden!

Jullie I. ziet er anders ook erg happy uit! :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')