Als je fysiek grotere lenzen gebruikt dan je sensor nodig heeft kan dat (kennelijk, geen eigen ervaring mee).quote:Op maandag 22 december 2014 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een lens wijder maken door een voorzet optiek ken ik, maar dat het ze ook een lager f getal geeft wist ik niet.
Je bedoeld, lenzen die voor 120 bedoeld waren op kleinbeeld FF gebruiken, of FF lenzen op een cropsensor? Dan kan je beter een FF camera gebruiken denk ikquote:Op maandag 22 december 2014 14:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Als je fysiek grotere lenzen gebruikt dan je sensor nodig heeft kan dat (kennelijk, geen eigen ervaring mee).
Scheidend vermogen verschil tussen hoek en centrumquote:Op maandag 22 december 2014 14:24 schreef angel008 het volgende:
[..]
wat wil je zien ?
roep maar hoor
Ik weet niet of er ook speedboosters bestaan voor crops of FF's. Ze zijn mij bekend voor de micro 4/3, zodat je (oude) FF-lenzen optimaal kan gebruiken. Het deel van de beeldcirkel wat buiten de (kleine) sensor valt gebruik je met een speedbooster ook. In theorie een goed idee.quote:Op maandag 22 december 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld, lenzen die voor 120 bedoeld waren op kleinbeeld FF gebruiken, of FF lenzen op een cropsensor? Dan kan je beter een FF camera gebruiken denk ik
Het probleem met het gebruiken van een FF-camera is het afrekenen van een FF-cameraquote:Op maandag 22 december 2014 14:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld, lenzen die voor 120 bedoeld waren op kleinbeeld FF gebruiken, of FF lenzen op een cropsensor? Dan kan je beter een FF camera gebruiken denk ik
quote:Op maandag 22 december 2014 14:32 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het probleem met het gebruiken van een FF-camera is het afrekenen van een FF-camera.
Voor die anderhalve keer dat ik een groothoek gebruik lijkt me zo'n reducer een prima alternatief.
Voor het geld wat die speedbooster kost kan je ook gewoon een goede groothoek kopenquote:Op maandag 22 december 2014 14:32 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Het probleem met het gebruiken van een FF-camera is het afrekenen van een FF-camera.
Voor die anderhalve keer dat ik een groothoek gebruik lijkt me zo'n reducer een prima alternatief.
Mja, ik zeg ook niet dat het onzin is, maar dat ik sceptisch ben. Ik heb bv een Panagor Auto Makro converter voor Pentax K. Ding maakt van een standaard 50mm lens een macrolens door optiek achter te zetten. Maakt alleen de boel zo zacht als boter, contrast loopt weg als speedy gonzalesquote:Op maandag 22 december 2014 14:32 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik weet niet of er ook speedboosters bestaan voor crops of FF's. Ze zijn mij bekend voor de micro 4/3, zodat je (oude) FF-lenzen optimaal kan gebruiken. Het deel van de beeldcirkel wat buiten de (kleine) sensor valt gebruik je met een speedbooster ook. In theorie een goed idee.
lees dit stukje even (helaas had de beste man zelf niet het leukste glas maar er zijn genoeg reviews te zien van jongens die wel wat canon glas hebben liggen)quote:Op maandag 22 december 2014 14:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
[..]
Voor het geld wat die speedbooster kost kan je ook gewoon een goede groothoek kopen
Als iets er te goed uit ziet om waar te zijn is het dat meestal ook.quote:Op maandag 22 december 2014 14:38 schreef angel008 het volgende:
[..]
lees dit stukje even (helaas had de beste man zelf niet het leukste glas maar er zijn genoeg reviews te zien van jongens die wel wat canon glas hebben liggen)
het nadeel is..
waar koop ik voor de prijs van 1 speedbooster a 599 euro
10-35 f2
24-70 f2
70-200 f2
glas ?
(voordeel van veel canon gebruikers is dat ze het glas al hebben en voor 599 euro opeens al hun glas op een gh4/sony/whatever kunnen gooien)
als je alleen groothoek wilt kan je idd voor 599 net zo goed een groothoek lens kopen..
Dat is het wel als de fabrikant het belooft, alleen hebben we daar tegenwoordig internet voor om het af te straffen.quote:Op maandag 22 december 2014 14:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als iets er te goed uit ziet om waar te zijn is het dat meestal ook.
+1quote:Op dinsdag 23 december 2014 19:46 schreef Ener-G het volgende:
Niice, welkom bij de club der Fujianen
En travelling lightquote:Op dinsdag 23 december 2014 18:00 schreef Nalbandian het volgende:
Leuke camera voor straatfotografie
Da's een bestequote:Op maandag 29 december 2014 15:42 schreef Ener-G het volgende:
Ik had em al een paar keer geleend ooit van mijn pa, maar afgelopen kerst mocht ik hem toch eindelijk 'permanent' hebben:
[ afbeelding ]
Nikkor 1000mm F11 reflex
Binnenkort maar weer eens op een heldere nacht wat maanfoto's schieten
quote:Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Da's een beste
Probeer hem voor de grap ook eens op 'aardse doelen'. Wel op een heel stevig statief monteren en een dag met goed zicht uitkiezen.
Die enorme eigenbouw zonnekap is trouwens wel een aanrader. Mijn Sigma 8/600 knapte zienderogen op toen ik er een zonnekap bij vond die nagenoeg net zo lang was als de lens zelf.quote:Op maandag 29 december 2014 16:43 schreef Uncle het volgende:
[..]![]()
http://blog.darrencarroll(...)-with-mirror-lenses/
#genietenquote:Op maandag 29 december 2014 16:53 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Die enorme eigenbouw zonnekap is trouwens wel een aanrader. Mijn Sigma 8/600 knapte zienderogen op toen ik er een zonnekap bij vond die nagenoeg net zo lang was als de lens zelf.
Binnenkort die spiegelemmer weer eens op de K20 binden en ermee op veldtocht #zin-an
Je moet inderdaad een statief van graniet/gietijzer hebben met dat ding, en zelfs dan nog doet de spiegel het beeld enorm natrillen. Of het beroeren van de sluiterknop, dus een remote/selftimer werkt het beste. Focussen is ook een biaatch, (met 2 handen om de focusringquote:Op maandag 29 december 2014 16:18 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Da's een beste
Probeer hem voor de grap ook eens op 'aardse doelen'. Wel op een heel stevig statief monteren en een dag met goed zicht uitkiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |