Nee maar voor je het weet heb je er een te pakken he.quote:
You kidding mequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:15 schreef STING het volgende:
[..]
Ik had weleens een date die helemaal into Tarantino films was, was ook wel grappig
Dan denk ik dat je een rationele vrouw bent die eerst denkt en dan doet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als ik zeg dat ik vreemdgaan niet zo erg vind dat ik gelijk breek met mn partner en het huis uit ga enzo, wat denken jullie dan?
Ik denk dan dat dat jouw keuze is, en dat je dat dus helemaal lekker zelf moet weten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Als ik zeg dat ik vreemdgaan niet zo erg vind dat ik gelijk breek met mn partner en het huis uit ga enzo, wat denken jullie dan?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:24 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik denk dan dat dat jouw keuze is, en dat je dat dus helemaal lekker zelf moet weten.
Maar dus niet dat ik dan zelf ook wel vreemd zal gaan ofzo?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je een rationele vrouw bent die eerst denkt en dan doet.
Vreemdgaan heeft vaak een reden. Neemt niet weg dat ik het een van de laagste acties vind die je kunt doen tegenover iemand waarmee je een relatie hebt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Nee dat denk ik dan niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Maar dus niet dat ik dan zelf ook wel vreemd zal gaan ofzo?
Of als ik zeg dat ik het niet zou vertellen tegen de vrouw van een collega die vreemdgaat?
Waarom zou je zelf vreemdgaan als je partner dat wel heeft gedaan? Payback of zo? Dat is sneu.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
[..]
Maar dus niet dat ik dan zelf ook wel vreemd zal gaan ofzo?
Of als ik zeg dat ik het niet zou vertellen tegen de vrouw van een collega die vreemdgaat?
Nou ja, ik zit in een discussie over vreemdgaan en daarin geeft iemand aan dat het als je het niet vertelt logisch is dat je dat niet doet omdat je zelf ook vreemdgaat of iets dergelijks. Ik weet alleen niet of ik het nou helemaal goed begrijp.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom zou je zelf vreemdgaan als je partner dat wel heeft gedaan? Payback of zo? Dat is sneu.
In dat laatste geval ben je een slimme vrouw.
Ja logische redenering welquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit in een discussie over vreemdgaan en daarin geeft iemand aan dat het als je het niet vertelt logisch is dat je dat niet doet omdat je zelf ook vreemdgaat of iets dergelijks. Ik weet alleen niet of ik het nou helemaal goed begrijp.
Dan haal ik mijn schouders op en ga verder met schoonmaken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Dat klinkt niet logisch.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou ja, ik zit in een discussie over vreemdgaan en daarin geeft iemand aan dat het als je het niet vertelt logisch is dat je dat niet doet omdat je zelf ook vreemdgaat of iets dergelijks. Ik weet alleen niet of ik het nou helemaal goed begrijp.
Dan denk ik dat je zelf misschien ook redelijk makkelijk vreemdgaat en daarom vergevingsgezind bent.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:22 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ja, die conclusie werd dus elders ook getrokken!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je zelf misschien ook redelijk makkelijk vreemdgaat en daarom vergevingsgezind bent.
Omdat als je zelf niet makkelijk vreemdgaat, het mijns inziens moeilijker te begrijpen is waarom je vriend dat wel zou doen. En iets wat moeilijk te begrijpen is, valt ook lastiger te vergeven. Andersom als bij jou zelf die drempel ook niet heel laag is, dan kan je er beter begrip voor hebben omdat je het jezelf ook wel ziet doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:34 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, die conclusie werd dus elders ook getrokken!
Ik snap dat niet, waarom is dat de redenatie?
Ik vind niet gelijk breken en uit huis gaan wel iets anders dan vergevingsgezind zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan denk ik dat je zelf misschien ook redelijk makkelijk vreemdgaat en daarom vergevingsgezind bent.
Ik heb ze allemaalquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:34 schreef -Strawberry- het volgende:
Tarantino films
Ik hou ook wel van Woody Allen.
Ik zou zelf nooit vreemdgaan, maar ik kan me wel verplaatsen in redenen waarom iemand vreemdgaat. Niet dat ik akkoord ga met die redenen, begrijp me niet verkeerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat als je zelf niet makkelijk vreemdgaat, het mijns inziens moeilijker te begrijpen is waarom je vriend dat wel zou doen. En iets wat moeilijk te begrijpen is, valt ook lastiger te vergeven. Andersom als bij jou zelf die drempel ook niet heel laag is, dan kan je er beter begrip voor hebben omdat je het jezelf ook wel ziet doen.
Dat ik het gemakkelijker vergeef als ik het begrijp, klopt wel, maar moeilijker en niet begrijpen is ook nog een verschil.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Omdat als je zelf niet makkelijk vreemdgaat, het mijns inziens moeilijker te begrijpen is waarom je vriend dat wel zou doen. En iets wat moeilijk te begrijpen is, valt ook lastiger te vergeven. Andersom als bij jou zelf die drempel ook niet heel laag is, dan kan je er beter begrip voor hebben omdat je het jezelf ook wel ziet doen.
Ben in het verleden zelf ook vreemdgegaan, jaaaaren terug. Ik kan me daarom prima verplaatsen, maar weet ook heel goed waarom ik het sindsdien nooit meer doe.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit vreemdgaan, maar ik kan me wel verplaatsen in redenen waarom iemand vreemdgaat. Niet dat ik akkoord ga met die redenen, begrijp me niet verkeerd.
Ik mag zelf ook graag iets meer nuanceren, inderdaadquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het gewoon een rare conclusie die je trekt, als je vreemdgaan kan vergeven, zul je het zelf ook wel doen, of ervoor open staan.
En als je het niet zou vertellen tegen een vreemde, wil je het zelf ook niet weten, steek je je kop in het zand, of zal je het zelf ook wel doen.
Zo zie ik dat helemaal niet.
Dat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou zelf nooit vreemdgaan, maar ik kan me wel verplaatsen in redenen waarom iemand vreemdgaat. Niet dat ik akkoord ga met die redenen, begrijp me niet verkeerd.
Wat een achterlijk wijfquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:40 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben in het verleden zelf ook vreemdgegaan, jaaaaren terug. Ik kan me daarom prima verplaatsen, maar weet ook heel goed waarom ik het sindsdien nooit meer doe.
M'n laatste ex ging vreemd en toen ik dat afkeurde en het direct afkapte met haar, zei ze: Maar jij bent toch ook vreemdgegaan?
Uh... ja, dus?! Dat was bijna 10 jaar terug, wat heeft dat met jou te maken?
Ik kan het soms wel begrijpen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik snap oprecht niet dat iemand vreemd gaat.
Nooit gesnapt en zal het waarschijnlijk ook nooit snappen.
Heb eigenlijk wel medelijden met haar, want gezien haar denken en doen, móet er wel een steekje los zitten ergens. Iets mist, ergens.quote:
Ik kan er in bepaalde situaties wel begrip voor opbrengen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:41 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik snap oprecht niet dat iemand vreemd gaat.
Nooit gesnapt en zal het waarschijnlijk ook nooit snappen.
Is ze narcist, toevalligquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:43 schreef Gray het volgende:
[..]
Heb eigenlijk wel medelijden met haar, want gezien haar denken en doen, móet er wel een steekje los zitten ergens. Iets mist, ergens.
Jammer dat anderen erdoor gekwetst worden wel.
Zo heel goed kunnen. Bij te weinig aandacht gaat ze iig gekke dingen doen. En wanneer ze niets meer aan je hebt, laat ze je keihard vallen.quote:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Zo heel goed kunnen. Bij te weinig aandacht gaat ze iig gekke dingen doen. En wanneer ze niets meer aan je hebt, laat ze je keihard vallen.
Dat doet ze zowel met jongens, als vriendinnen.
Maar die komt zichzelf wel tegen, want aan zo'n vraag om aandacht kan nooit worden voldaan.
Lekker type.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Zo heel goed kunnen. Bij te weinig aandacht gaat ze iig gekke dingen doen. En wanneer ze niets meer aan je hebt, laat ze je keihard vallen.
Dat doet ze zowel met jongens, als vriendinnen.
Maar die komt zichzelf wel tegen, want aan zo'n vraag om aandacht kan nooit worden voldaan.
Hier is er iig éénquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:51 schreef Gray het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er zat leuke mensen in de wereld.
Oeh! Das wel herkenbaarquote:
Ik begrijp een aantal nog steeds nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:53 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Oeh! Das wel herkenbaar
Ook van mezelf trouwens
Omdat ik het niet begreep vooral
Nou, ik was dus wel lastig, omdat ik niet snapte waarom. Hij kon het me ook niet duidelijk maken telefonisch (ook telefonisch gedumpt) en toen ben ik onverwacht langsgegaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik begrijp een aantal nog steeds niet.
Ik vind dat niet lastig zijn, ik vind dat (terecht) uitleg eisen. Helemaal wanneer iemand je telefonisch (:')__!) dumpt, heb je daar recht op.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:56 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou, ik was dus wel lastig, omdat ik niet snapte waarom. Hij kon het me ook niet duidelijk maken telefonisch (ook telefonisch gedumpt) en toen ben ik onverwacht langsgegaan.
Hij balen, maar goed, het hielp wel, toen 'voelde' ik dat het voor hem echt over was en was het wat mij betreft ook klaar. Daarna heb ik geen contact meer gezocht, alleen af en toe vragen hoe het was enzo, en was mn verliefdheid eigenlijk ook gelijk weg.
Hey dat hoeft ook niet, maar is wel het eerste wat ik dan denk. Ik weet niet of vreemdgaan bij mij meteen exit zou zijn. Dat durf ik nu niet te voorspellen. Ik weet pas wat ik zou doen als ik het meemaak.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind het gewoon een rare conclusie die je trekt, als je vreemdgaan kan vergeven, zul je het zelf ook wel doen, of ervoor open staan.
En als je het niet zou vertellen tegen een vreemde, wil je het zelf ook niet weten, steek je je kop in het zand, of zal je het zelf ook wel doen.
Zo zie ik dat helemaal niet.
Dat heb ik hetzelfde. Kan me in veel dingen wel inleven.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:37 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het zal vast wel verschillen per persoon, maar ze zeggen weleens dat waar mannen meer moeite hebben met het sex met een ander, vrouwen meer moeite hebben met eventuele liefdesgevoelens voor een ander.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat heb ik hetzelfde. Kan me in veel dingen wel inleven.
Maar als iemand mij vraagt wat het eerste is wat ik denk als zij zegt vreemdgaan niet zo erg te vinden, dan denk ik wel aan iemand die er zelf ook niet veel waarde aan hecht om het te doen. Of misschien was haar verwoording dan verkeerd gekozen, kan ook.
Bedoelde niet zo erg als de mensen die iemand gelijk zouden dumpenquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar als iemand mij vraagt wat het eerste is wat ik denk als zij zegt vreemdgaan niet zo erg te vinden, dan denk ik wel aan iemand die er zelf ook niet veel waarde aan hecht om het te doen. Of misschien was haar verwoording dan verkeerd gekozen, kan ook.
Ik vraag me dan eerder af in welke context gezegd is dat vreemdgaan niet zo erg wordt gevonden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:10 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dank je Art. Als ik een vrouw was had ik je ook zeker gedate met hoop op meerquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:14 schreef artelligence het volgende:
Kaneel, als je vrouw was geweest en niet van comics en fantasy zou houden, zou je mijn soulmate zijn.
Beide is gewoon kut.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:15 schreef STING het volgende:
[..]
Het zal vast wel verschillen per persoon, maar ze zeggen weleens dat waar mannen meer moeite hebben met het sex met een ander, vrouwen meer moeite hebben met eventuele liefdesgevoelens voor een ander.
Dat snap ik ook niet! Ik las laatst een artikel waarin mensen die vreemd gingen zich bloot gaven. Er was een man bij die dus om de haverklap vreemd ging, maar toch bij zijn vriendin bleef omdat hij van haar hield. Die andere vrouwen waren puur voor de seks. Het emotionele deel had hij bij haar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:16 schreef Myraela het volgende:
Ik kan vreemdgaan van andere best begrijpen. Als je daaraan dan ook de conclusie verbind dat er blijkbaar iets niet goed zat in je relatie etc. Wat ik niet snap is vreemdgaan en je relatie willen behouden.
Dat zeker, gelukkig zelf nog nooit overkomen (of zelf gedaan for that matter)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Beide is gewoon kut.Maar volgens mij is dat meestal wel zo ja.
Nah nee, ik maak me zelf nergens zorgen om ofzo, ik snap alleen niet dat mensen menen dat iedereen er hetzelfde over moet denken en dat er anders iets mis met ze isquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:17 schreef perro. het volgende:
maar het zit je wel al lang best hoog, jbtje, nietwaar? in topics op fok ook weleens.
omdat mensen over het algemeen in hun eigen realiteit leven, net als jij die hen dan weer niet begrijpt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nah nee, ik maak me zelf nergens zorgen om ofzo, ik snap alleen niet dat mensen menen dat iedereen er hetzelfde over moet denken en dat er anders iets mis met ze isDat is nl wat ik vaak wel proef in dat soort topics
Afwijkende meningen zijn altijd lastig. Op fok word je dan redelijk snel aan de figuurlijke schandpaal genageld.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:20 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nah nee, ik maak me zelf nergens zorgen om ofzo, ik snap alleen niet dat mensen menen dat iedereen er hetzelfde over moet denken en dat er anders iets mis met ze isDat is nl wat ik vaak wel proef in dat soort topics
Oh, waar lees je dat? Ik haal dat nergens uit?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:22 schreef perro. het volgende:
[..]
omdat mensen over het algemeen in hun eigen realiteit leven, net als jij die hen dan weer niet begrijpt.
trouwens best apart dat je wel begrip voor vreemdgaan kunt opbrengen maar kennelijk niet dat zelfde begrip voor mensen die dat dan weer niet begrijpen. als je begrijpt wat ik bedoel.
Nee zelfs dan snap ik het niet. Zorg dan dat je eerst het ene afsluit en dan pas aan iets anders begint.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:16 schreef Myraela het volgende:
Ik kan vreemdgaan van andere best begrijpen. Als je daaraan dan ook de conclusie verbind dat er blijkbaar iets niet goed zat in je relatie etc. Wat ik niet snap is vreemdgaan en je relatie willen behouden.
Niet alleen op FOK!.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Afwijkende meningen zijn altijd lastig. Op fok wordt je dan redelijk snel aan de figuurlijke schandpaal genageld.
Ik heb wel begrip voor mensen die vreemdgaan niet begrijpen, ik snap dat je het verraad en de pijn die je veroorzaakt niet op vindt wegen tegen het eventuele genot wat je ervan hebt en dat je het schuldgevoel niet wil. Ik snap ook best dat mensen het meteen uitmaken, dat veroordeel ik ook niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:22 schreef perro. het volgende:
[..]
omdat mensen over het algemeen in hun eigen realiteit leven, net als jij die hen dan weer niet begrijpt.
trouwens best apart dat je wel begrip voor vreemdgaan kunt opbrengen maar kennelijk niet dat zelfde begrip voor mensen die dat dan weer niet begrijpen. als je begrijpt wat ik bedoel.
Nou, ik begrijp wel dat je niet een relatie afkapt waarvan je hoopt dat het nog goed kan komen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:24 schreef aeque het volgende:
[..]
Nee zelfs dan snap ik het niet. Zorg dan dat je eerst het ene afsluit en dan pas aan iets anders begint.
Dat vind ik gewoon raar. Ik heb ook een vriendin die met meerdere vreemd is gegaan, haar vriend weet ervan. Toch zijn ze nog bij elkaar. Ik snap dat niet. Als je iets beters/anders wilt moet je gaan, het netste is als je dat van te voren aangeeft, dat wel. Maar ik snap niet hoe je een ander kunt willen en dan toch in je huidige relatie blijft.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet! Ik las laatst een artikel waarin mensen die vreemd gingen zich bloot gaven. Er was een man bij die dus om de haverklap vreemd ging, maar toch bij zijn vriendin bleef omdat hij van haar hield. Die andere vrouwen waren puur voor de seks. Het emotionele deel had hij bij haar.
Maar zij mocht absoluut niet vreemdgaan, want dan zou hij haar meteen verlaten.
dat zeg ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik heb wel begrip voor mensen die vreemdgaan niet begrijpen, ik snap dat je het verraad en de pijn die je veroorzaakt niet op vindt wegen tegen het eventuele genot wat je ervan hebt en dat je het schuldgevoel niet wil. Ik snap ook best dat mensen het meteen uitmaken, dat veroordeel ik ook niet.
Ik snap alleen niet waarom er geen begrip is voor het feit dat er ook mensen zijn die er anders over denken.
Ik begrijp niet dat je verwacht dat een relatie goed kan komen als een van de twee vreemdgaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou, ik begrijp wel dat je niet een relatie afkapt waarvan je hoopt dat het nog goed kan komen.
Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker is om er een punt achter te zetten als je al eenmaal bent vreemdgegaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:24 schreef aeque het volgende:
[..]
Nee zelfs dan snap ik het niet. Zorg dan dat je eerst het ene afsluit en dan pas aan iets anders begint.
uit haar posts. ik beken dat ik het niet zo helder omschrijf zie ik. die kou buiten heh.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:23 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh, waar lees je dat? Ik haal dat nergens uit?
Dat is ook wel het netste. Maar dingen afsluiten is niet altijd makkelijk. Zeker niet als er meer omstandigheden zijn, als een huis, kinderen of iets.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:24 schreef aeque het volgende:
[..]
Een kwestie of je erna nog genoeg vertrouwen kan opbrengen in de ander.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker is om er een punt achter te zetten als je al eenmaal bent vreemdgegaan.
Toch kan dat wel.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:26 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat je verwacht dat een relatie goed kan komen als een van de twee vreemdgaat.
Is niet ineens. Het is een ontluikende liefde, openstaan voor romantiek en seksuele escapades. Tot ik me ineens bedenk dat ik niet op mannen val.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:18 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dank je Art. Als ik een vrouw was had ik je ook zeker gedate met hoop op meer
Mag ik vragen waar dit ineens vandaan komt? Is het mijn kontje?
Ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat vind ik gewoon raar. Ik heb ook een vriendin die met meerdere vreemd is gegaan, haar vriend weet ervan. Toch zijn ze nog bij elkaar. Ik snap dat niet. Als je iets beters/anders wilt moet je gaan, het netste is als je dat van te voren aangeeft, dat wel. Maar ik snap niet hoe je een ander kunt willen en dan toch in je huidige relatie blijft.
Zou je dat uit kunnen leggen?quote:
Amen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Zou je dat uit kunnen leggen?
Ik kan met de beste wil van de wereld niet verzinnen waarom je vrijwillig bij iemand zou blijven die je bedondert en dus kennelijk niet voldoende om je geeft.
Nouja, een gebrek aan zelfrespect, angst om alleen te zijn, dat soort dingen. Maar dan had je al geen goede relatie.
Dan moet je niet vreemdgaan lijkt mij. Als je al vreemd gaat zit er dus iets niet goed, door vreemd te gaan duw je een oplossing alleen maar verder weg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:25 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Nou, ik begrijp wel dat je niet een relatie afkapt waarvan je hoopt dat het nog goed kan komen.
True, maar dan ben je gewoon gevoelloos als je zo met andere mensen om gaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het makkelijker is om er een punt achter te zetten als je al eenmaal bent vreemdgegaan.
Klopt, maar ook dat vind ik geen reden om vreemd te gaan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:28 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat is ook wel het netste. Maar dingen afsluiten is niet altijd makkelijk. Zeker niet als er meer omstandigheden zijn, als een huis, kinderen of iets.
zou jij een open relatie kunnen hebben? en zo nee, hoe zou je daar dan mee omgaan, als je ineens wat anders wilt in bed en hij niet?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Qua wat het emotionele vlak betreft.
Ik kan me op het seksuele vlak goed indenken dat er behoefte kan zijn aan wat anders.
Vanuit rationeel oogpunt is dat natuurlijk ook onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik kan met de beste wil van de wereld niet verzinnen waarom je vrijwillig bij iemand zou blijven die je bedondert en dus kennelijk niet voldoende om je geeft.
Nouja, een gebrek aan zelfrespect, angst om alleen te zijn, dat soort dingen. Maar dan had je al geen goede relatie.
Wanneer er duidelijke afspraken zijn, dan zou ik dat denk ik wel kunnen, jaquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:32 schreef perro. het volgende:
[..]
zou jij een open relatie kunnen hebben? en zo nee, hoe zou je daar dan mee omgaan, als je ineens wat anders wilt in bed en hij niet?
Helaas. Niemand is perfect.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:29 schreef artelligence het volgende:
[..]
Is niet ineens. Het is een ontluikende liefde, openstaan voor romantiek en seksuele escapades. Tot ik me ineens bedenk dat ik niet op mannen val.
Ik weet dat er mensen zijn met die behoefte, maar dan moet je het in mijn ogen ook uitspreken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:30 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ben ik het mee eens. Qua wat het emotionele vlak betreft.
Ik kan me op het seksuele vlak goed indenken dat er behoefte kan zijn aan wat anders.
Ik denk dat ik te autistisch ben om zoiets niet rationeel te benaderen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:33 schreef STING het volgende:
[..]
Vanuit rationeel oogpunt is dat natuurlijk ook onbegrijpelijk.
Maar liefde zorgt er toch voor dat je die persoon sneller kan vergeven en nog genoeg kan blijven vertrouwen. Je hebt mensen die zelfs mishandeld worden door hun partner, maar alsnog van ze blijven houden.
Zeker. Eerst uitspreken, niet zomaar doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet dat er mensen zijn met die behoefte, maar dan moet je het in mijn ogen ook uitspreken.
oki.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wanneer er duidelijke afspraken zijn, dan zou ik dat denk ik wel kunnen, ja.
En wanneer ik geen open relatie zou kunnen hebben, dan weet ik oprecht niet hoe ik ermee om zou gaan wanneer dat zou gebeuren.
Inderdaad. Als je van jezelf weet dat je 'variatie' nodig hebt op de langere termijn, zou je alleen open relaties moeten aan gaan, of dat de partner open staat voor het betrekken van anderen in de sex. (bijv. parenclubs etc.)quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik weet dat er mensen zijn met die behoefte, maar dan moet je het in mijn ogen ook uitspreken.
das juist niet autistisch. denk ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik te autistisch ben om zoiets niet rationeel te benaderen.
Sowieso kan het dus zijn dat iemand minder zwaarte hangt aan vreemdgaan, die dat dus niet zozeer ziet als een gebrek aan respect voor jou als partner, die het ziet als iets dat niet persé een waardeoordeel over jullie relatie of de liefde die de ander voelt, is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:31 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Rationeel benaderen doen we allemaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:35 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik te autistisch ben om zoiets niet rationeel te benaderen.
Om veel psychologische (liefde) situaties te kunnen begrijpen heb je alleen aan logisch denken niet genoeg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:36 schreef perro. het volgende:
[..]
das juist niet autistisch. denk ik.
gevoel in dat soort situaties is niet objectief etc.
nee dat snap ik. ik bedoelde meer te zeggen dat je vaak het minste schade oploopt als je dit soort situaties met een rationele blik benadert. althans, dat is mijn ervaring. kan niet voor anderen spreken natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:38 schreef STING het volgende:
[..]
Om veel psychologische (liefde) situaties te kunnen begrijpen heb je alleen aan logisch denken niet genoeg.
Klopt, soms moet je ergens boven kunnen staan, zeker als iets dreigt te escaleren. Dan moet je een soort "rationele time-out" inlassen om er uit te kunnen komen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:39 schreef perro. het volgende:
[..]
nee dat snap ik. ik bedoelde meer te zeggen dat je vaak het minste schade oploopt als je dit soort situaties met een rationele blik benadert. althans, dat is mijn ervaring. kan niet voor anderen spreken natuurlijk.
Dus meer bang dat hij niet meer je van houdt gaat houden, dan dat hij sex heeft met een ander?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ehh, daarmee bedoelik dus niet dat ik bang zou zijn dat hij iets zou beginnen met die vriend, maar meer dat hij niet meer met mij zou praten waardoor onze relatie stuk zou gaan zeg maar.
Dat is dus simpel gezegd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |