Dat klopt wel, maar echt goedkoop zijn ze daar ook niet. Er hangt best een prijskaartje aan. Volgens mij is daar hier gewoon geen markt voor, althans niet op supermarktschaal.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:58 schreef Snowballed het volgende:
en in Spanje heb je in de supermarkt 6 meter schappen (links en rechts) met schaal en schelpdieren uit Nederland
Mwoa ik weet het niet... het is ook de marketing.. een hollandse nieuwe word je bijna door je strot gedouwd he.. en die zijn ook niet goedkoop...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat klopt wel, maar echt goedkoop zijn ze daar ook niet. Er hangt best een prijskaartje aan. Volgens mij is daar hier gewoon geen markt voor, althans niet op supermarktschaal.
Inderdaad erg lekker alleen jammer van de service. Mag allemaal wel wat vriendelijker daar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:10 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Tokyo lounge. İn Tiel, Gelderland.
Klopt ook wel weer. Als is maatjesharing wel een mooie wending in een topic over sushi in hollandquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Mwoa ik weet het niet... het is ook de marketing.. een hollandse nieuwe word je bijna door je strot gedouwd he.. en die zijn ook niet goedkoop...
Het word nog leuker als je zo'n ding aan een Japanner aanbiedt.. Die vinden het echt helemaal niets..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:13 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Klopt ook wel weer. Als is maatjesharing wel een mooie wending in een topic over sushi in holland
Inderdaad een echt goed restaurant of zelf maken. Ik woon hier ergens waar ik veel suoerverse vis en schaaldieren kan krijgen, daarmee maak ik ook wel eens sushi. Overigens vind ik de half gegrilde sushi ook lekker.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 15:47 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit sushi gegeten...![]()
Maar weet toevallig dat Japan de grootste afzetmarkt voor Noorwegen is.. (erg hoge kwaliteit vis en dat continue) dus de kennis hebben de Noren ook wel in huis door contacten over en weer..
Ben wel dol op vis daar niet van, maar ik vertrouw het voor geen meter hier.. (in Oost Groningen) en idd dan zou ik een keer naar het Okura moeten oid..
Tot die tijd is de enige rauwe vis die ik hier eet, een zoute haring of een gerookt vissie..
Ja maar de pest met zelf maken is.. is dat ik geen idee heb hoe het hoort te smaken..quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:18 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Inderdaad een echt goed restaurant of zelf maken. Ik woon hier ergens waar ik veel suoerverse vis en schaaldieren kan krijgen, daarmee maak ik ook wel eens sushi. Overigens vind ik de half gegrilde sushi ook lekker.
Het geheim van goede sushi zit 'm in ieder geval niet in de vis maar in de rijst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:20 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja maar de pest met zelf maken is.. is dat ik geen idee heb hoe het hoort te smaken..
Onzin.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Het geheim van goede sushi zit 'm in ieder geval niet in de vis maar in de rijst.
Ook de rijstazijn waar de vis in "gaart" is wel belangrijk geloof ik.. maar ik weet er echt de ballen van.. dus dat word echt een soort Knorr wereldgerechten sushi ben ik bang...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Het geheim van goede sushi zit 'm in ieder geval niet in de vis maar in de rijst.
Lang niet alle sushi heeft überhaupt vis of zeewier. De bewerkte rijst is het basiselement, daar gaat het om. Die moet precies de goeie smaak en consistentie hebben, en dat is vakwerk. De 'topping' moet natuurlijk ook van goede kwaliteit zijn, maar ik zou zeggen dat je geen sushi-expert hoeft te zijn om goede vis te kunnen herkennen.quote:
Goede rijst is de basis van goede sushi: het is niet het geheim ervan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:38 schreef Igen het volgende:
[..]
Lang niet alle sushi heeft überhaupt vis of zeewier. De bewerkte rijst is het basiselement, daar gaat het om. Die moet precies de goeie smaak en consistentie hebben, en dat is vakwerk. De 'topping' moet natuurlijk ook van goede kwaliteit zijn, maar ik zou zeggen dat je geen sushi-expert hoeft te zijn om goede vis te kunnen herkennen.
Ik zou niet weten wat je, qua smaak, nou echt fout kan doen aan een komkommer-sushi, behalve de rijst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:39 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Goede rijst is de basis van goede sushi: het is niet het geheim ervan.
Ben je echt zo geretardeerd? Sowieso heeft een maki nauwelijks te doen met het algehele concept 'sushi' en je snapt hopelijk zelf natuurlijk wel dat dat gebrabbel dat je nu uit lachverwekkend is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:40 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat je, qua smaak, fout kan doen aan een komkommer-sushi, behalve de rijst.
Leg jij het dan eens uit, meneer de expert.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:41 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ben je echt zo geretardeerd? Sowieso heeft een maki nauwelijks te doen met het algehele concept 'sushi' en je snapt hopelijk zelf natuurlijk wel dat dat gebrabbel dat je nu uit lachverwekkend is.
Het is niet heel lastig. Sushi draait voornamelijk om vis. Een goed stuk vis is dus een belangrijke voorwaarde voor goede sushi. Als je dit soort opmerkingen maakt:quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:42 schreef Igen het volgende:
[..]
Leg jij het dan eens uit, meneer de expert.
Snap je er geen biet van. Jij kan waarschijnlijk geen kweekzalm van een nieuwe haring onderscheiden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:38 schreef Igen het volgende:
maar ik zou zeggen dat je geen sushi-expert hoeft te zijn om goede vis te kunnen herkennen.
Zoals ik al zei, lang niet alle sushi heeft überhaupt vis. Je hebt ook sushi met kuit, met natto, met omelet, met tofu, met komkommer, noem maar op. Dus wie is hier nou lachwekkend bezig.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:45 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Het is niet heel lastig. Sushi draait voornamelijk om vis. Een goed stuk vis is dus een belangrijke voorwaarde voor goede sushi. Als je dit soort opmerkingen maakt:
[..]
Snap je er geen biet van. Jij kan waarschijnlijk geen kweekzalm van een nieuwe haring onderscheiden.
Dat hoef je mij niet uit te leggen. Maar het element dat naast de rijst gegeten wordt als "topping" zien...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, lang niet alle sushi heeft überhaupt vis. Je hebt ook sushi met kuit, met natto, met omelet, met tofu, met komkommer, noem maar op. Dus wie is hier nou lachwekkend bezig.
Die plukte ik in Japan van zo'n lopende band, argeloos. Smaakte het maar naar karton. Maar het was rot en weeïg.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:19 schreef Igen het volgende:
Als je de echte Japanse "experience" wil, dan zou je natto-temaki moeten eten. De smaak van verschimmelde sojabonen, rijst en zeewier hebben een zeer interessante wisselwerking op elkaar, die netto het resultaat oplevert van ongeveer de smaak van een stuk karton.
Het schijnt wel gezond te zijn, maar ik eet dan liever een perzik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |