Dat gebrek aan besef bij een hoop mensen mbt het belang van persoonlijke vrijheid. Zodra iets iemand ook maar een beetje niet zint dan wordt er door iedereen al meteen gedacht over welk nieuwe verbod we nu weer nodig hebben. Vooral als het gaat om dingen die wat mij betreft een ander geen ruk aan gaat. Of je nou in drag loopt, met een boerka of op 5 december met black-face.
Er is in NL bijna altijd wel een meerderheid (of ten minste een significant deel) te vinden die niet verder kan kijken dan zijn/haar eigen emoties en die het blijkbaar normaal vindt om te denken dat "het zint mij niet" dus "verbieden die hap".
Gelukkig hebben we een rechtstaat die dat vaak tegen weet te houden maar ik vind het ergens toch wel een eng idee dat dat de enige barriere is die een hoop mensen er van weerhoud om elk aspect van het leven van een ander persoon te beheersen. En laten we eerlijk zijn. Dit is ook wel de reden dat we in zo'n nanny-state wonen als we nu doen.
In de VS hoef je daar niet mee aan te komen.
[ Bericht 4% gewijzigd door SpecialK op 22-08-2014 12:28:27 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. -
https://www.healthinharmony.org/