Politiegeweld ook niet.quote:
Niet in alle gevallen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 01:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politiegeweld ook niet.
quote:
quote:
quote:Twee mannen zijn opgepakt door de FBI op verdenking van het plannen van een aanslag in de Amerikaanse stad Ferguson. De twee zouden explosieven hebben gekocht en die tot ontploffing willen brengen bij de juryuitspraak over de dood van Michael Brown. Dat melden Amerikaanse media.
Dat is een ander probleem. Er is nu een ontwikkeling gaande waarbij de Amerikaanse politie ver is afgedreven van 'to serve and protect' naar selfserving en selfprotecting. Dat zie je aan het schieten op willekeurige auto's wanneer er een copkiller actief is, aan het bij de geringste twijfel schieten op een verdachte, aan de aanschaf van militair materieel, aan het verbieden van het filmen van agenten, aan het negeren van wettelijke vrijheden en 'mijn wil is wet'-houding, aan inbeslagnames voor eigen gebruik naar aanleiding van een verdenking, aan de klachtprocedures, aan het daadkrachtig optreden in het belang van instituties die de pensioenkas spekken etc.quote:Op vrijdag 21 november 2014 23:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, het "white power" mentaliteit is in de VS vrij populair. Je ziet ook dat zwarte mensen veel vaker onschuldig de gevangenis in komen, hogere straffen krijgen dan de blanke medemens enz.
Zeker niet, maar het racisme blijft wel een onderdeel. Het feit dat zwarten vaker slachtoffer zijn van politiegeweld afdoen als "toeval" is mijn ogen ook te simplistisch.quote:Op zaterdag 22 november 2014 10:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is een ander probleem. Er is nu een ontwikkeling gaande waarbij de Amerikaanse politie ver is afgedreven van 'to serve and protect' naar selfserving en selfprotecting. Dat zie je aan het schieten op willekeurige auto's wanneer er een copkiller actief is, aan het bij de geringste twijfel schieten op een verdachte, aan de aanschaf van militair materieel, aan het verbieden van het filmen van agenten, aan het negeren van wettelijke vrijheden en 'mijn wil is wet'-houding, aan inbeslagnames voor eigen gebruik naar aanleiding van een verdenking, aan de klachtprocedures, aan het daadkrachtig optreden in het belang van instituties die de pensioenkas spekken etc.
Dat zwarten daar eerder en vaker slachtoffer van zijn dan blanken maakt niet dat dat probleem zich beperkt tot racisme zoals dat al decennia in de strafrechtketen zit.
Ik doe dat ook niet af als toeval, ik zeg dat dat een ander probleem is.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeker niet, maar het racisme blijft wel een onderdeel. Het feit dat zwarten vaker slachtoffer zijn van politiegeweld afdoen als "toeval" is mijn ogen ook te simplistisch.
Je spreekt jezelf tegen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet af als toeval, ik zeg dat dat een ander probleem is.
Het laatste (natuurlijk).quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:28 schreef Platina het volgende:
Misschien is het ook de vraag of de agenten racistisch zijn of juist eerder op zwarten schieten omdat die groep in verhouding geweldadiger is.
geweldadiger vast niet.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:28 schreef Platina het volgende:
Misschien is het ook de vraag of de agenten racistisch zijn of juist eerder op zwarten schieten omdat die groep in verhouding geweldadiger is.
Dat negers geweldadiger zijn?quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:53 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
De misdaadcijfers spreken dat toch tegen.
Ze plegen (in verhouding) meer violent crimes dan andere groepen, ja.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat negers geweldadiger zijn?
quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ze plegen (in verhouding) meer violent crimes dan andere groepen, ja.
Dit is niet iets nieuws, maar al jaren bekend.
Waar het aan ligt, is een tweede.
Maar ze hebben geen zware wapens dus de politie is de gewelddadigste groep.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:58 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ze plegen (in verhouding) meer violent crimes dan andere groepen, ja.
Dit is niet iets nieuws, maar al jaren bekend.
Waar het aan ligt, is een tweede.
omdat die groep, de politie, gewelddadiger is.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:28 schreef Platina het volgende:
Er is wel degelijk racisme aan de hand. De zwarte criminelen zijn racistisch tegen de blanke agenten.quote:Op zaterdag 22 november 2014 12:28 schreef Platina het volgende:
Tuurlijk hebben ze wapens. Kijk maar eens voor de lol op youtube hoeveel van die gettostrontapen een vuyrwapen onbewust uit hun broekriem laten vallen.quote:Op zaterdag 22 november 2014 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ze hebben geen zware wapens dus de politie is de gewelddadigste groep.
Van jouw kant.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
Er is wel degelijk racisme aan de hand.
Ik heb helemaal geen kant in deze. Ik ben geen belanghebbende of een neger of juist blanke agent wordt neergeschoten.quote:
Maar je bent wel een racist.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:08 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen kant in deze. Ik ben geen belanghebbende of een neger of juist blanke agent wordt neergeschoten.
Ga maar janken.quote:Op zaterdag 22 november 2014 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar je bent wel een racist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |