De maatschappij is nu eenmaal verhard he, dat zie je overal in terugquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het geweld word ook explicieter in beeld gebracht denk ik.
Dat zie je ook in games tegenwoordig.
Ja dahaag. Jij kijkt geen nieuw spul, hoe kun je er dan ooit uitspraken over doen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:48 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nou en ik ben bekend met oud spul, en ik zeg dat het toen allemaal net zo gewelddadig was
Het soort geweld was misschien anders.
Zo'n beetje alles van toenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:48 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Ze deden het er ook om.
[..]
Neuh.
True true, nog meer voorbeelden?
Er zit echt wel een verschil in.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:48 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nou en ik ben bekend met oud spul, en ik zeg dat het toen allemaal net zo gewelddadig was
Het soort geweld was misschien anders.
Dit ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:48 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Het geweld word ook explicieter in beeld gebracht denk ik.
Dat zie je ook in games tegenwoordig.
quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Giertje het volgende:
waarom moet ik denken aan beavis and butthead
quote:
Dat betekent niet dat ik nooit iets langs zie komenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja dahaag. Jij kijkt geen nieuw spul, hoe kun je er dan ooit uitspraken over doen?
Maar dan wel de originele versies.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:53 schreef Gray het volgende:
Inspector Gadget![]()
Dexter's Lab![]()
Adventure Time
Dan kijk je het toch wel?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:53 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ik nooit iets langs zie komen
Oh ja, wanneer iets langskomt weet je precies wat er allemaal gebeurt. Natuurlijkquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:53 schreef Faxie het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat ik nooit iets langs zie komen
Zeker, zeker.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar dan wel de originele versies.
Wat lul je nou manquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Er zit echt wel een verschil in.
[..]
Dit ja.
[..]
JoeBravo?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef Samzz het volgende:
Ik vond Johnny Bravo ook wel grappig. De eeuwig falende hosselaar.
Oeh, aan wie doet dat ons denken.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:54 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wat lul je nou manIk weet niet welke series jij allemaal in gedachten hebt verder?
![]()
Zelfs de fokking Gummiberen waren gewelddadig
Jawel hoor, want juist een van de kenmerken van een serie zijn dat elke aflevering dezelfde elementen weeer terugkomenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh ja, wanneer iets langskomt weet je precies wat er allemaal gebeurt. Natuurlijk. Nee, daar wil je je discussies wel mee. Ik zag iets langs komen.
Je kijkt het, of je kijkt het niet. Simpel. Één of twee afleveringen zijn niet representatief.
Dat blijft een baas, sowieso een baas omdat hij altijd probeerde en zich niet uit het veld liet slaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef Samzz het volgende:
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef Samzz het volgende:
Juist ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jawel hoor, want juist een van de kenmerken van een serie zijn dat elke aflevering dezelfde elementen weeer terugkomen
#firstworldproblemsquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef aeque het volgende:
Verdomme, heb ik een paar shirts besteld waarvan ik dacht: "ach wel leuk maar de helft gaat waarschijnlijk terug". Zijn ze allemaal leuk. Dag geld...
Vertelquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef Samzz het volgende:
Uhuhquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:56 schreef Faxie het volgende:
[..]
Jawel hoor, want juist een van de kenmerken van een serie zijn dat elke aflevering dezelfde elementen weeer terugkomen
En daar leef ik nu eenmaal in.quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:56 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat blijft een baas, sowieso een baas omdat hij altijd probeerde en zich niet uit het veld liet slaan.
Oh, dat zou wel kunnen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:56 schreef STING het volgende:
[..]
Die postte toen een tijdje in Singles geloof ik. Tijdje terug alweer
Was wel een volhouder jaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:56 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Dat blijft een baas, sowieso een baas omdat hij altijd probeerde en zich niet uit het veld liet slaan.
Ik hou me toch nooit aan het terugsturen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef aeque het volgende:
Verdomme, heb ik een paar shirts besteld waarvan ik dacht: "ach wel leuk maar de helft gaat waarschijnlijk terug". Zijn ze allemaal leuk. Dag geld...
En vroeger was dat anders omdat? ....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Uhuh. Dus je kijkt gewoon moderne tekenfilms. Dat is prima, hoor. Maar zeg het gewoon eerlijk.
En als je de moderne tekenfilms kijkt, dan weet je ook dat er flink geweld in voorkomt, zo ook wilde achtervolgingen, explosies en ontvoeringen.
Ik doe dat ookquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik hou me toch nooit aan het terugsturen.Ik bewaar het gewoon tot ik het ooit wel pas. Of voor die ene speciale gelegenheid dat het wel leuk is.
Johnny Bravoquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:57 schreef STING het volgende:
911 emergency, there is a handsome guy in my house!
Oh wait.
Cancel that.
It's only me
Daar hebben we net een topic aan gewijd...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:59 schreef Faxie het volgende:
[..]
En vroeger was dat anders omdat? ....
Ach ja, ik hou ze ook lekker, op een na die niet leuk is. Ach heb nog wat spaargeld dus het is niet zo dat ik het niet kan betalen ofzo.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:59 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik hou me toch nooit aan het terugsturen.Ik bewaar het gewoon tot ik het ooit wel pas. Of voor die ene speciale gelegenheid dat het wel leuk is.
Totaal niet, ik begrijp het probleem!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:57 schreef aeque het volgende:
[..]
En daar leef ik nu eenmaal in.
Ben jij zo'n moraalridder ja?
Gelukkigquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:01 schreef Gray het volgende:
[..]
Totaal niet, ik begrijp het probleem!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:02 schreef Samzz het volgende:
Whoooo, ik wil mijn juhuuuuurk. Die staat echt zo mooi bij m'n nudes
. En m'n rode hakken.
En fuck, bij mij natuurlijk ook.
Sowieso, jij in jurkjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hm hoe dan want ik kijk het niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef Royco1 het volgende:
Damn, wat triest om zo een wedstrijd te moeten spelen. Net zoveel publiek als hier bij de 5e klasse amateurs.
Punten pakken en snel naar huis.
Wellicht dat de nostalgiebril je visie een beetje vertroebelt dan, en dat je het toendertijd niet als geweld zag. Nu je ouder bent kijk je er anders tegenaan bij nieuwe series.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:00 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Daar hebben we net een topic aan gewijd...
Ja héquote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:02 schreef Samzz het volgende:
Whoooo, ik wil mijn juhuuuuurk. Die staat echt zo mooi bij m'n nudes
. En m'n rode hakken.
En fuck, bij mij natuurlijk ook.
Pics als hij binnen isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Stadion zo goed als leeg.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Hm hoe dan want ik kijk het niet.
Verheerlijking van criminaliteit, en inderdaad veel geweld ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Pas op hier kwam ook geweld in voor, mensen die hardhandig werden geboeit enzo boohoo.
Enige die je aangeeft is daffy duck met zijn geweer.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef Faxie het volgende:
[..]
Wellicht dat de nostalgiebril je visie een beetje vertroebelt dan, en dat je het toendertijd niet als geweld zag. Nu je ouder bent kijk je er anders tegenaan bij nieuwe series.
Kijk anders eens wat oude series terug zonder die bril. Dan zul je je nog verbazen.
In mijn bed komt ook geweld voor. Pas maar opquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Pas op hier kwam ook geweld in voor, mensen die hardhandig werden geboeit enzo boohoo.
Denken dat Feyenoord punten gaat pakken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:03 schreef Royco1 het volgende:
Damn, wat triest om zo een wedstrijd te moeten spelen. Net zoveel publiek als hier bij de 5e klasse amateurs.
Punten pakken en snel naar huis.
Ach, als kind boeit dat niet.quote:
Wat?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef Faxie het volgende:
[..]
Verheerlijking van criminaliteit, en inderdaad veel geweld ja.
Je was net iets sterker dan het jurkje?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja hé.
En deze is toch wel zo ongelooflijk mooi. Ongelooflijk duur. Maar ik kon 'm toch net laten hangen, zeker
.
Ach je mag jezelf soms wel verwennen hequote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja hé.
En deze is toch wel zo ongelooflijk mooi. Ongelooflijk duur. Maar ik kon 'm toch net laten hangen, zeker
.
Nou, niet toen ik een episode langskwamquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
In mijn bed komt ook geweld voor. Pas maar op
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef Samzz het volgende:
Ik keek vroeger het liefst X-Men. En dat speelden we dan na. Ik was altijd Rogue. Zo'n deceptie toen ze in de film gespeeld werd door Anna Paquin.
Nee, klopt, toen boeide dat zeker nietquote:
Rogue was wel sexy daarinquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef Samzz het volgende:
Ik keek vroeger het liefst X-Men. En dat speelden we dan na. Ik was altijd Rogue. Zo'n deceptie toen ze in de film gespeeld werd door Anna Paquin.
quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nou, niet toen ik een episode langskwam
Jaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef STING het volgende:
[..]
Je was net iets sterker dan het jurkje?
Vond die serie echt super goedquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Rogue was wel sexy daarin
Ik vond Apocalypse en Sinister altijd zo tof daarin
[..]![]()
Pokemon wel, Pokemon kon je niet omheen. Dragonball alleen als je een geek was. Die andere ken ik niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:06 schreef STING het volgende:
[..]
Nee, klopt, toen boeide dat zeker niet
Ben benieuwd of ik als kind Pokemon/Dragonball Z/Yu-Gi-Yo leuk had gevonden.
"De Losse Flodder" heette die.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Nou, niet toen ik een episode langskwam
Nee, de Behaarde Rug.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
"De Losse Flodder" heette die.
In de tekenfilm ja, met dat strakke groene pakkiequote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Rogue was wel sexy daarin
Ik vond Apocalypse en Sinister altijd zo tof daarin
[..]![]()
Dat was die met het schild he?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef muhahaha het volgende:
Ik keek Dungeonmaster en deed Eric altijd na.
Waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:06 schreef STING het volgende:
[..]
Nee, klopt, toen boeide dat zeker niet
Ben benieuwd of ik als kind Pokemon/Dragonball Z/Yu-Gi-Yo leuk had gevonden.
Volgens mij was dat ook gewoon bodypaintquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de tekenfilm ja, met dat strakke groene pakkie.
Hoeveel wil je er hebben?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Enige die je aangeeft is daffy duck met zijn geweer.
Jij vind springen al gewelddadig dus misschien moet je de term even opzoeken.
quote:geweld
het geweld zelfst.naamw.Uitspraak: [xəˈwɛlt] hevige kracht die iemand kwaad doet of schade veroorzaakt Voorbeelden: `bruut geweld gebruiken`, `oorlogsgeweld`, `natuurgeweld` ...
Gevonden op http://www.woorden.org/woord/geweld
geweld
force, fors, hevigheid, kracht agressie herrieschopperij, drukte, lawaai
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/geweld
Geweld
Met geweld wordt over het algemeen de gewelddadige agressie bedoeld die voortkomt uit egocentrisme, onbewustheid, frustratie en respect- loosheid.
Respectloosheid uit het ontbreken van het fundamentele besef dat de andere mens wezenlijk is als wijzelf; uit het ontbreken van empathie.
Daarnaast echter ook uit een negatief of gedemoniseerd zelf
Gevonden op http://www.universele-bes(...)ng__definit/body_uni
geweld
Het gebruiken van fysieke kracht om te doden, verwonden, schade aan te brengen of te mishandelen.
Categorie: Abstracte Begrippen > sociale kwesties.
Gevonden op http://www.encyclo.nl/lokaal/10491
geweld
Geweld is eigen aan de mens. Het is echter lang niet zeker dat de neiging tot geweld `aangeboren` is. Zo is bekend dat bepaalde Afrikaanse pygmeeënstammen hoegenaamd geen geweld kennen, omdat ze bij dreiging het oerwoud in kunnen vluchten. Dieren kennen geen `geweld`, omdat ze hun kracht alleen gebruiken voor zover direct noodzakelijk voor het kri
Gevonden op http://www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1170
Geweld
Let op: Spelling (deels) uit 1864: o. [geen meervoud] onregtvaardig gebruik van kracht of magt, overmagt,
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0010.htm
geweld
[zelfstandig naamwoord]• ruwe kracht of dwang
vb:met geweld heeft de politie hem meegenomen
• hij wilde met alle geweld mee [hij wilde absoluut mee]
• je moet jezelf geen geweld aandoen [jezelf niet dwingen te doen wat je niet wilt of kunt]
• fysiek geweld gebruiken [gaan slaan]
&
Gevonden op http://oud.digischool.nl/ne/nt2/LTR_G/W925.HTM
geweld
•elke kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen, goederen of zaken.
Gevonden op http://nl.wiktionary.org/wiki/geweld
GEWELD
1) Agressie 2) Brute kracht 3) Boze handeling 4) Dwang 5) Drift 6) Drukte 7) Droevige gebeurtenis 8) Force 9) Fysieke kracht 10) Geraas 11) Gewelddadigheid 12) Gebruik van het recht van de sterkste 13) Grote kracht 14) Heerschappij 15) Hevigheid 16) Kracht 17) Lawaai 18) Leven 19) Machtsmisbruik 20) Macht 21) Misbruik van kracht 22) Misbruik van ma
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/GEWELD/1
geweld
Elke kracht van meer dan geringe betekenis uitgeoefend op personen, goederen of zaken.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/geweld
Geweld
Er zijn twee definities van geweld: * Iemand die geweld ‘heeft’, beschikt over macht, machtsmiddelen, bevoegdheid macht uit te oefenen en kracht. Dit wordt bedoeld wanneer men het over het gewelds- of machtsmonopolie van de staat heeft. Het is een vorm van formeel, in zekere zin abstract, geweld. * Iemand die gebruik maakt van geweld, .
Gevonden op http://www.menselijk-lichaam.com/psychologie/geweld
Geweld
1. (c) Dwang. 2. (s) Het misdrijf van openlijke geweldpleging. 3. (s) Het opzettelijk uitlokken van een strafbaar feit door geweld. 3. (s) Het brengen in een staat van bewusteloosheid of onmacht.
Gevonden op http://bellevueholidayrentals.com/juridisch/
geweld
(strafrecht) bestanddeel van een strafbaar feit. Bijv. diefstal met ~, openlijke geweldpleging. In het wetboek van strafrecht (art. 81 WvSr) is met het plegen van ~ gelijkgesteld het brengen van iemand in een staat van bewusteloosheid of onmacht. De definitie van ~ is niet in het Wetboek van Strafrecht omschreven. Per strafbepaling is in de jurispr
Gevonden op http://jw.juridischwoorde(...)p?termRechtsgebiedId
Geweld
Geweld is een algemene term om acties te beschrijven die verwonding of schade bij mensen, dieren, of voorwerpen veroorzaken of bedoeld zijn om die te veroorzaken. Geweld wordt vaak geassocieerd met agressie. Er zijn hoofdzakelijk twee soorten geweld: willekeurig geweld, dat kleinschalige, willekeurige handelingen zijn, en gecoördineerd geweld, da
Gevonden op http://nl.wikipedia.org/wiki/Geweld
Geweld
Geweld wordt vaak geassocieerd met agressie en omvat het veroorzaken van verwondingen of schade bij mensen, dieren, of voorwerpen. Er worden twee soorten geweld van elkaar onderscheiden: willekeurig geweld en gecoördineerd geweld. Een ruzie in de kroeg of op het station zijn voorbeelden van willekeurig geweld. Gecoördineerd geweld wordt uitgevoer
Gevonden op http://www.ensie.nl/definitie/Geweld
geweld
hevigheid, onstuimigheid; misbruik van macht (toon de herkomst via de etymologiebank)
Gevonden op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/geweld
Ja die ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
Dat was die met het schild he?
En dan zaten jullie uiteraard saampjes om de tafel thee te drinken, net als in de seriequote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:05 schreef Samzz het volgende:
Ja, die ken ik!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:06 schreef Gray het volgende:
Heb ook ooit nog een tekenfilm gezien van Spiderman, Iceman en Firestar.
Pijl en boog had die toch altijd?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:08 schreef Samzz het volgende:
En ik was ook altijd de roze Power Ranger.
Ik weet het niet hoor, ook als kind en tiener had ik natuurlijk al een erg verfijnde smaakquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dat was die met het schild he?
[..]
Waarschijnlijk wel.Speciaal daarop gericht.
Dat was mijn eerste crush geloof ik.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:08 schreef Samzz het volgende:
En ik was ook altijd de roze Power Ranger.
Nee serieus, zie je echt geen geweld in die serie?quote:
Was die ook wel.quote:
Jij mag volgende keer niet meer blijven slapenquote:
En haar sexy stem.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:07 schreef Samzz het volgende:
[..]
In de tekenfilm ja, met dat strakke groene pakkie.
Al 5 jaar geen punt gepakt geloof ikquote:
Nee, jij snapt ons niet. Geeft niet kerel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:09 schreef Faxie het volgende:
[..]
Nee serieus, zie je echt geen geweld in die serie?![]()
Hoe fucking blind kun je zijn man![]()
Zit je nou te trollen of wat?
Geloof het wel, ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:08 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Pijl en boog had die toch altijd?
In tranen allesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Jij mag volgende keer niet meer blijven slapen
Dat is sowieso nooit een goed planquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
Jij mag volgende keer niet meer blijven slapen
Dat opent wel ruimte voor anderen in mijn bedquote:
Hoezo niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:11 schreef STING het volgende:
[..]
Dat is sowieso nooit een goed plan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |