abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_149636510
Vanaf deze vrijdag tot aan het festival (!) iedere week een winactie...
pi_150103043
quote:
Met de reeds geboekte bands voor FortaRock (Slipknot, Lamb of God, Epica, Parkway Drive, Papa Roach, Godsmack, Exodus, Clutch, Red Fang, Converge, Dying Fetus, Flotsam and Jetsam, Leprous, Sylosis, Enforcer en King 810) zijn we ervan overtuigd dat het weer een hele mooie dag gaat worden in het Nijmeegse Goffertpark, zaterdag 6 juni. Binnenkort worden de laatste namen bekend gemaakt. Ondanks dat we uitkijken naar de optredens van alle artiesten, beseffen we ook dat we met deze line-up niet direct de namen bieden die jullie waarschijnlijk verwachtten, met het oog op het programma van de voorgaande twee jaren. We hebben alles uit de kast getrokken, maar het is ons helaas niet gelukt om nog een aantal grotere acts te boeken onder Slipknot. Dit heeft met name te maken met de sterke internationale concurrentie en het beschikbare aanbod op 6 juni. Er worden zoals gezegd nog enkele bands toegevoegd aan het programma, maar hele grote namen zitten er niet meer in, hoezeer we dat ook gewenst hadden.

We zijn dan ook van mening dat het programma voor de komende editie niet geheel in verhouding staat met de huidige ticketprijs. Vandaar dat we hebben besloten om de ticketprijs te verlagen van ¤ 67,50 naar ¤ 49 (excl. 2,50 servicekosten). Deze verlaging gaat met terugwerkende kracht in. Alle huidige kaartkopers krijgen hierover persoonlijke bericht en een dezer dagen het teveel betaalde bedrag teruggestort op hun rekening.
Pijnlijk
  Redactie Sport vrijdag 27 februari 2015 @ 10:13:42 #153
274204 crew  Mexicanobakker
pi_150103431
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:01 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Pijnlijk
_O-
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_150103528
Ouch dat is echt zonde. En deels gelul natuurlijk, er is genoeg in die buurt in die periode. Een Nightwish staat nog nergens, Marylin Manson, Motley Crue, Motorhead, Korn, etc. etc. Maar goed, die bands komen ook niet op een noodlijdend festival wat een prijsverlaging moet doorvoeren om nog wat volk op de wei te krijgen.

Snap ook écht niet dat ze dan juist dit jaar nog een extra 'festival' lanceren met dat Forta in the City, de avond vóór Fortarock.
pi_150103639
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
Ouch dat is echt zonde. En deels gelul natuurlijk, er is genoeg in die buurt in die periode. Een Nightwish staat nog nergens, Marylin Manson, Motley Crue, Motorhead, Korn, etc. etc. Maar goed, die bands komen ook niet op een noodlijdend festival wat een prijsverlaging moet doorvoeren om nog wat volk op de wei te krijgen.

Snap ook écht niet dat ze dan juist dit jaar nog een extra 'festival' lanceren met dat Forta in the City, de avond vóór Fortarock.
Ja je zou zeggen dat juist door dat festival geweld er genoeg metal in de buurt is. Nightwish hebben ze geprobeerd maar dat was niet gelukt hebben ze eerder geschreven.
pi_150103804
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:20 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja je zou zeggen dat juist door dat festival geweld er genoeg metal in de buurt is. Nightwish hebben ze geprobeerd maar dat was niet gelukt hebben ze eerder geschreven.
Ah ja klopt, maar goed, leg de lineup eens naast RaR, Graspop, Der Ring. Genoeg wat nog geen plekje in NL heeft hoor. Maarja, het heeft ook met haalbaarheid te maken en wss de keuze tussen 'gooi je er nu nog wat knaken tegenaan in de hoop dat de VVK aantrekt' of 'verlies pakken, volgend jaar beter'.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 februari 2015 @ 10:28:57 #157
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_150103946
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:16 schreef Loveless85 het volgende:
Ouch dat is echt zonde. En deels gelul natuurlijk, er is genoeg in die buurt in die periode. Een Nightwish staat nog nergens,
die staan die dag in Finland ;)

quote:
Marylin Manson, Motley Crue, Motorhead, Korn, etc. etc. Maar goed, die bands komen ook niet op een noodlijdend festival wat een prijsverlaging moet doorvoeren om nog wat volk op de wei te krijgen.
Motley Crue denkt dat ze in europa net zoveel publiek trekken als Rammstein, en vragen dus absurde bedragen. Realiteit is echter dat mensen er hier amper op zitten te wachten. Marilyn Manson? Die zal headliner willen zijn maar daar krijg je het Goffertpark ook niet mee vol. Korn en Motörhead, daar komt ook niemand speciaal voor naar een festival want die kun je overal al zien (al is Motörhead wel de ultieme festivalband. maar niet als headliner).
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_150104138
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:28 schreef Tokus het volgende:

[..]

[..]

Motley Crue denkt dat ze in europa net zoveel publiek trekken als Rammstein, en vragen dus absurde bedragen. Realiteit is echter dat mensen er hier amper op zitten te wachten. Marilyn Manson? Die zal headliner willen zijn maar daar krijg je het Goffertpark ook niet mee vol. Korn en Motörhead, daar komt ook niemand speciaal voor naar een festival want die kun je overal al zien (al is Motörhead wel de ultieme festivalband. maar niet als headliner).
Marilyn headlinen Rock Am Ring niet. Maar los daarvan zijn bijna alle metal acts in Nederland niet populair genoeg. Je hebt een Rammstein of Metallica nodig om een groot publiek aan te spreken hier in NL. Iron Maiden lukte het ook nog enigszins.
pi_150104201
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:28 schreef Tokus het volgende:

[..]

[..]

Neuh maar we hebben het niet over headliner meer toch? Ik denk dat je met bv. een Motorhead en Korn wel twee aansprekende namen aan je lineup toe kan voegen die net wat mensen over de streep trekken. Maar het blijft koffiedik kijken en is uiteraard niet zo simpel als 'kijk eens wat op RaR, Der Ring, Graspop staat, boek dat dan ook!'. Maar dat er niks in de buurt is dat is ook onzin, dat weet je ook best. Dat het niet haalbaar is is wat anders, en ook best begrijpelijk.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 10:37:08 #160
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150104227
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:01 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Pijnlijk
Pijnlijk inderdaad :{

Maar ik hoef ook geen grote namen, ik wil gewoon leuke namen.
Robert Moog died for our synths
pi_150104383
Het is niet mogelijk denk ik in Nijmegen? Maar een meerdaags festival zou misschien een betere optie zijn. Als ik een uber die hard metal liefhebber zou zijn dan zou ik toch richting België afreizen voor Graspop (al zou ik dan persoonlijk naar Frankrijk gaan voor Hellfest).

Maar metal is een moeilijk genre in NL blijkbaar. Je hebt deels toch de grote namen nodig (Rammstein, Metallica, Maiden, Slipknot, Black Sabbath, Aerosmith, Kiss etc.). Maar ik denk dat de meeste metalheads juist weer wat minder op deze namen kickt. Voor hun heb juist wat een wat spannendere programmering nodig. Als je dit meerdaags zou doen dan kan je deze dingen combineren.

+ Je ziet met hele gedoe: mensen kunnen niet drinken, je moet savonds weer naar huis, jongeren moeten met OV reizen en moeten op de klok letten dat ze niet te laat zijn. etc. etc.

Ik denk dat ze beter gewoon terug pakken naar hun oude vorm. En lekker weer Slayer laten headlinen of iets dergelijks. Jammer want het was een mooie poging.
pi_150104754
Gewoon terug naar de roots en alleen 'Forta XL' als je echt wereldtop hebt: AC/DC, Metallica, Rammstein.

Denk dat je zelfs bij een Kiss, Aerosmith (das nie eens metal), Slipknot en Black Sabbath beter een Ziggo Dome showtje kan doen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 februari 2015 @ 10:56:57 #163
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_150104851
Ik vind het vooral dapper van de organisatie. Toegeven dat het niet gelukt is en daar dan ook conclusies aan trekken.

Wat betreft Korn en Motörhead, die werden genoemd. Motörhead speelde er in 2013 al. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat een band terugkomt, maar dat optreden viel toen vies tegen. Tevens heb je als probleem dan dat er weer geroepen wordt dat er teveel herhaling in de line-up zit.
Korn zou ik leuk vinden, maar dan zou er weer gezeikt worden dat er teveel moderne metal tussenzit.

Overigens is deze line-up nooit Fortarock XL geweest. Ook in het logo niet. Echter is het wel groter dan in Brakkenstein. Misschien is het gewoon Fortarock L. En dat vind ik eigenlijk wel prima; vooral nu de prijs er ook op aangepast is. En dan nog i.c.m. Fortarock in the City. Heb je een leuk meerdaags festival.
pi_150105392
Erg dapper en prijzenswaardig sowieso. Zouden meer festivals gewoon eens moeten doen.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:25:10 #165
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150105682
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:14 schreef Loveless85 het volgende:
Erg dapper en prijzenswaardig sowieso. Zouden meer festivals gewoon eens moeten doen.
Dat wel, ook sympathiek :)
pi_150106127
Ik vind het ook wel dapper. En ik weet nu zeker dat ik een kaartje ga kopen :Y
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  vrijdag 27 februari 2015 @ 11:44:32 #167
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_150106281
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 10:56 schreef Gijscoman het volgende:
Overigens is deze line-up nooit Fortarock XL geweest. Ook in het logo niet.
Dat vergeten mensen wel eens. De verhuizing naar De Goffert is niet ingegeven vanuit de wens blijvend groot te zijn, maar omdat daar meer mogelijk is.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_150106549
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 11:44 schreef Mark het volgende:

[..]

Dat vergeten mensen wel eens. De verhuizing naar De Goffert is niet ingegeven vanuit de wens blijvend groot te zijn, maar omdat daar meer mogelijk is.
Neuh, maar dat was wel de wens, ook met deze line-up. Anders zou er sowieso niet zo'n berichtje komen. Prijs was ook gelijk aan vorig jaar volgens mij?
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:15:39 #169
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_150107513
5 tientjes is wel een mooie prijs voor een dagje muziek. Pinkpop is 2x zo duur.
pi_150107991
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:15 schreef AgeEll het volgende:
5 tientjes is wel een mooie prijs voor een dagje muziek. Pinkpop is 2x zo duur.
Dotan of Exodus zit ook wel enig verschil in ;).
  vrijdag 27 februari 2015 @ 12:56:00 #171
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_150108682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja, Exodus is een stuk toffer. ;)

Dotan was één van de saaiste concerten die ik vorig jaar gezien heb. Alleen bij het bekende nummertje, kwam er een beetje leven in. Het publiek leek ook massaal te zitten wachten op dat ene nummer :')
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:08:41 #172
10863 AgeEll
pi_150109040
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:56 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja, Exodus is een stuk toffer. ;)

Dotan was één van de saaiste concerten die ik vorig jaar gezien heb. Alleen bij het bekende nummertje, kwam er een beetje leven in. Het publiek leek ook massaal te zitten wachten op dat ene nummer :')
het stikt tegenwoordig van dat soort concerten. Maar het vreemde is dat dan iedereen toch tevreden naar huis gaat na een avondje uit.

Ik beleef concerten anders.
  vrijdag 27 februari 2015 @ 13:11:24 #173
10863 AgeEll
pi_150109124
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 12:30 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik vind vooral belachelijk dat de vrijdag als volledige dag wordt gezien door Pinkpop. Hoewel deze dit jaar erg sterk is. Maar kwantitatief vind ik het aan de magere kant.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 27 februari 2015 @ 16:27:58 #174
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_150115104
Oslo Faenskap en Vredehammer & Satyricon toegevoegd aan de line-up.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_150115198
quote:
6s.gif Op vrijdag 27 februari 2015 16:27 schreef Dark_Angelus het volgende:
Oslo Faenskap en Vredehammer & Satyricon toegevoegd aan de line-up.
Is zo te zien voor een evenement in Doornroosje, niet voor Forta zelf (niet echt duidelijk nee).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')