abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 12:15:01 #101
403973 crew  Gijscoman
Hou hoog de naam van N.E.C.
pi_148636748
En ook Igorrr komt:
Rekening houdend met het conservatieve karakter van de meeste metalfans, gaat dat gezeik opleveren. :)
EDIT: Zie nu dat het voor een losse show is. Overheen gelezen.
EDIT2: Niet voor een losse show, maar voor "Fortarock in the City" t.o.v. "Fortarock in the Park".
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:22:31 #102
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148637004
Fortarock in the City? :?

Dat is tegelijkertijd en ook toegankelijk voor de 'park'-gangers?

ah:

quote:
De avond voor het festival wordt in Doornroosje in Nijmegen FortaRock In The City gehouden. Hierin zal het Buma Rocks! showcase festival dat voorheen plaatsvond, worden geïntegreerd. In totaal zullen daar elf à twaalf bands optreden, verdeeld over drie podia. De eerste band die hiervoor bevestigd is is Igorrr. Kaarten kosten 5 euro indien je ook een ticket hebt voor FortaRock - The Festival, of 15 euro als je alleen naar FortaRock In The City gaat.
Dat ga ik niet redden dus.. :{ Jammer Igorrr vind ik wel tof
Robert Moog died for our synths
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 12:26:02 #103
403973 crew  Gijscoman
pi_148637117
Van de site:
quote:
Behalve bovenstaande bands en FortaRock in the City introduceert FortaRock vanaf nu ook een vriendenkorting voor FortaRock. Mensen die van plan zijn om deze zomer met een vriendengroep naar FortaRock te gaan, raden wij aan om de kaarten in één keer te kopen in plaats van allemaal apart; bij een bestelling van vier kaarten krijg je er namelijk eentje gratis bij!
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2015 @ 12:28:03 #104
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_148637191
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:26 schreef Gijscoman het volgende:
Van de site:

[..]

Oei.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_148637285
Zo ga ik nooit van die 3 kaarten afkomen ;(

Maar zegt wel veel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 12:32:42 #106
403973 crew  Gijscoman
pi_148637334
Je zou bij zoiets inderdaad denken dat het wel erg slecht gaat met de kaartverkoop. Aan de andere kant, zou het organiseren van Fortarock in the City niet iets zijn, dat je doet, als het financieel slecht gaat.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 12:37:37 #107
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148637467
Zelfs de earlybirds kun je nog gewoon kopen, dat zegt wel heel veel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 12:39:48 #108
403973 crew  Gijscoman
pi_148637523
De bands die overigens spelen op When Copenhell Freezes Over, waarvan een van de bands geselecteerd wordt voor Fortarock in the City, zijn Fossils, Hexis, Förtress, Deus Otiosus, Night Fever en het Nederlandse Paceshifters.
pi_148639238
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:32 schreef Gijscoman het volgende:
Je zou bij zoiets inderdaad denken dat het wel erg slecht gaat met de kaartverkoop. Aan de andere kant, zou het organiseren van Fortarock in the City niet iets zijn, dat je doet, als het financieel slecht gaat.
Tjah, je laat ook je early bird korting niet oneindig doorlopen, en gaat geen 4=5 acties introduceren als je kaartverkoop crescendo loopt. Slipknot spreekt gewoon minder aan dan ze hadden gehoopt waarschijnlijk (en sowieso minder als een Rammstein, Maiden, Metallica), en staat natuurlijk paar maanden er voor nog in de HMH, met een van de andere acts van Forta (King 810). Dat zal ook niet helpen. Tel daarbij op dat Slipknot in de zomer zo'n beetje op ieder hardrock/metal festival staat...

Vindt het 'in de breedte' ook gewoon te zwak.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 13:41:04 ]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 13:40:56 #110
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148639263
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 13:40 schreef Loveless85 het volgende:
Vindt het 'in de breedte' ook gewoon te zwak.
Dat vooral :Y
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Dommage arachide-fromage
pi_148639282
Ja terwijl er toch genoeg boeiends te boeken is. Als je kijkt naar andere metal festivals zoals. o.a. Hellfest of Graspop.
pi_148639931
Denk dat ze zelfs nog beter af waren met bv. Metallica + wat goeie subs. Alhoewel dat misschien ietwat boven budget lag.
pi_148640042
Als je eerlijk bent heeft Fortarock geen bestaansrecht in zijn huidige vorm. Als Metallica al te duur is dan heb je bar weinig headliners die wel een Goffertpark vol kan krijgen. Zelfs voor een grote band als Iron Maiden moesten ze halveren.

Slipknot is in NL nog minder populair. Nee een groots metal festival ten grote van het Goffertpark is gewoon teveel gevraagd. Willen ze toch iets groots blijven doen dan zullen hun stijlen toch moeten gaan combineren met Punk/Hardrock imo.
pi_148640118
True, het is ook vrij opmerkelijk dat Slipknot eerst in de HMH staat, en vervolgens op een festival waar ze toch richten op 25k+ bezoekers.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2015 14:14:18 ]
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 13 januari 2015 @ 14:39:23 #115
403973 crew  Gijscoman
pi_148640817
Ondanks het feit dat ik de line-up niet geweldig vind, ga ik denk ik toch. Slipknot, Lamb of God, Parkway Drive, Clutch en Red Fang vind ik bijzonder tof. En verder kan ik me met de meeste andere bands vast ook wel vermaken.
Desondanks hoop ik dat er tussen de laatste 6 namen nog een paar afwijkende dingen zitten. Tot nu toe veel metalcore en nu metal. Iets als Alice Cooper, Mastodon, Triptykon, Skyforger, God Seed of Danko Jones zou wel prettig zijn voor de afwisseling.
pi_148640986
Moet er niet nog een subheadlinertje bij? Vraag is wat ze doen, gaan ze nog iets 'groots' er bij mikken om de kaartverkoop aan te laten trekken, of schuiven ze dat naar Pinkpop (daar kan een Motley Crue, Alice Cooper, Danko Jones ook prima staan) en laten ze hier de kosten niet verder oplopen?
pi_148641169
De line-up had er wat mij betreft ongeveer zo mogen uit zien:

Main:
Epica
Five Finger Death Punch
Lamb Of God
Korn
Faith No More
Slipknot

Tent:
King 810
Kvelertak
Cannibal Corpse
Meshuggah
Body Count feat. Ice-T
Venom

Stage 3 (weet even niet hoe die heet)
Skindred
Red Fang
Parkway Drive
Godsmack
Exodus
Judas Priest

Zoiets :P.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:02:38 #118
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148641552
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:50 schreef indiaantje89 het volgende:
De line-up had er wat mij betreft ongeveer zo mogen uit zien:

Main:
Epica
Five Finger Death Punch
Lamb Of God
Korn
Faith No More
Slipknot

Tent:
King 810
Kvelertak
Cannibal Corpse
Meshuggah
Body Count feat. Ice-T
Venom

Stage 3 (weet even niet hoe die heet)
Skindred
Red Fang
Parkway Drive
Godsmack
Exodus
Judas Priest

Zoiets :P.
Ik teken ervoor _O_

Maar het mag inderdaad wel iets spannender allemaal, al die bandjes als slipknot, godsmack en dat metalcore spul mogen ze van mij houden, eerlijk gezegd.. :{

De voorgaande line-ups waren allemaal prima als ik zo teruglees, dus ik verwacht wel (of ze moeten dit jaar ineens een andere weg willen inslaan..) dat er nog wat leuke bands komen.
pi_148642041
Ik ben wel een Slipknot liefhebber. Echter zijn ze in NL niet (meer) populair genoeg om een 1 daags festival opzichzelf te nemen.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 15:25:45 #120
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_148642353
Ik vond ze vroeger (debuut en Iowa-tijd) wel heel tof, ze waren één van mijn tickets naar de metal-wereld :) Maar in tegenstelling tot veel andere muziek uit die tijd (korn, deftones, tool, etc..), boeit me Slipknot tegenwoordig totaal niet meer.

Ik denk dat ze live nog wel wat neer kunnen zetten, dus ik ga denk ik wel even kijken. En ze zijn ook indirect de reden dat ik überhaupt een kaartje heb, voor een paar vrienden van me waren ze namelijk wel DE reden om heen te gaan, zodoende ga ik ook :D
pi_148642600
Mojo/Friendly Fires mag mij altijd DM'en voor advies :P.
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:13:09 #122
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_148645928
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 14:10 schreef indiaantje89 het volgende:
Als je eerlijk bent heeft Fortarock geen bestaansrecht in zijn huidige vorm. Als Metallica al te duur is dan heb je bar weinig headliners die wel een Goffertpark vol kan krijgen. Zelfs voor een grote band als Iron Maiden moesten ze halveren.
Daar maak je een denkfout: het was helemaal niet de bedoeling om weer zo groot te zijn cq te blijven. Mensen denken dat omdat het weer in het Goffertpark is, maar die verhuizing is vooral ingegeven door (on)mogelijkheden van de beide lokaties.
Er is bij de verhuizing al aangegeven dat men in De Goffert ook een kleinschaliger terrein kan maken.

Wat mij betreft heeft Fortarock zeker bestaansrecht, maar dan moet je wel bands programmeren die men wil zien. En dat hoeven echt niet per definitie bands te zijn die 30.000+ bezoekers trekken. In dit topic zijn al genoeg suggesties qua bands gedaan
Dommage arachide-fromage
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 13 januari 2015 @ 17:20:25 #123
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_148646145
Voordeel van de Goffert is dat je het zo groot of zo klein kan maken als je zelf wilt. Als ze de kosten van de bands eruit hebben met de kaartverkoop hoeft er geen 30K man te staan. Je bent beetje afhankelijk van het aanbod en tuurlijk is er in de breedte veel te winnen maar uiteindelijk kan je altijd groter als je weer een dikke headline act heb (zie Rammstein paar jaar geleden).
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  dinsdag 13 januari 2015 @ 17:50:42 #124
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_148646983
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 15:25 schreef Gehenna het volgende:
Ik vond ze vroeger (debuut en Iowa-tijd) wel heel tof, ze waren één van mijn tickets naar de metal-wereld :) Maar in tegenstelling tot veel andere muziek uit die tijd (korn, deftones, tool, etc..), boeit me Slipknot tegenwoordig totaal niet meer.

Ik denk dat ze live nog wel wat neer kunnen zetten, dus ik ga denk ik wel even kijken. En ze zijn ook indirect de reden dat ik überhaupt een kaartje heb, voor een paar vrienden van me waren ze namelijk wel DE reden om heen te gaan, zodoende ga ik ook :D
ze zijn tegenwoordig echt heel vet live plus dat het laatste album echt heel goed is. Goede mix van alles wat ze ervoor hebben gemaakt.
pi_148668033
Ik heb kaarten besteld maar vind dit verreweg de minste line-up van alle edities.
Hopelijk komen er nog wat toffe bands bij, ik hoop stiekem op Megadeth.

Parkway Drive, vet, maar al 3 keer gezien
Slipknot, ooit vet, gezien op Dynamo Open Air. Ik verwacht niet dat ze die show kunnen evenaren.
Red Fang. leuk, gezien op Speedfest. Niet echt iets voor Fortarock
Converge, Dying Fetus, Exodus. Nooit gezien maar wel interessant.

De rest boeit me niet echt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')