Ik denk dat SlipKnot op zichzelf minder publiek trekt dan Maiden. En natuurlijk zeker minder dan Rammstein.quote:Op maandag 10 november 2014 21:11 schreef Hoogstaande het volgende:
Slipknot op Sonisphere was anders dringen geblazen. Beetje uit de lucht gegrepen aannames over dat het niet druk zal zijn.
Echt serieursquote:Op maandag 10 november 2014 17:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Gewoon hier, heerlijk die verzuurde rammstein fans.
Mwah, betwijfel het. Vergeet niet dat die ook aardig hun hand aan het overspelen zijn qua touren. Ik ben echt wel een Metallica-liefhebber, maar sla ze deze zomer ook gewoon over (of tenminste; het gaat geen doorslaggevende factor zijn in mijn keuze voor een festival, wat het eerst zeker wel was) aangezien die de afgelopen jaren ook flink getoured hebben zonder nieuw materiaal. Maiden was leuk, maar was ook niet exclusief natuurlijk, ze stonden met die tour al eerder in de Ziggo Dome. Zelfde geldt nu voor Slipknot. Het is jammer dat ze niet (weer) een grote act (ala Rammsteinquote:Op maandag 10 november 2014 17:27 schreef JackHerrer het volgende:
[..]
dus 95% van het metal-publiek.
Die zijn er vrij weinig in de metal scene...quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:19 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah, betwijfel het. Vergeet niet dat die ook aardig hun hand aan het overspelen zijn qua touren. Ik ben echt wel een Metallica-liefhebber, maar sla ze deze zomer ook gewoon over (of tenminste; het gaat geen doorslaggevende factor zijn in mijn keuze voor een festival, wat het eerst zeker wel was) aangezien die de afgelopen jaren ook flink getoured hebben zonder nieuw materiaal. Maiden was leuk, maar was ook niet exclusief natuurlijk, ze stonden met die tour al eerder in de Ziggo Dome. Zelfde geldt nu voor Slipknot. Het is jammer dat ze niet (weer) een grote act (ala Rammstein) exclusief voor NL kunnen pakken.
Tjah dat is ook het probleem, en als ze er zijn (metallica, maiden) dan is de exclusiviteit nou niet bepaalt 'exlusief' meer gezien hun touring de afgelopen jaren, en iets als AC/DC of Guns n Roses (gaan nog geruchten dat die touren) is weer te groot voor Forta, of past er sowieso nietquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:22 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Die zijn er vrij weinig in de metal scene...
Dat ben ik niet met je eens. Een AC/DC of Van Halen en wellicht zelfs Kiss zouden prima als headliner kunnen dienen. IK heb AC/DC in 1991 na Metallica en Queensryche zien spelen en alle metalheads hadden een fantastische avond. Dit zijn bands die gewend zijn om grote menigtes plat te spelenquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:24 schreef Loveless85 het volgende:
iets als AC/DC of Guns n Roses (gaan nog geruchten dat die touren) is weer te groot voor Forta, of past er sowieso niet
Doelde meer op G'nR, weet niet zo goed of dat nou zou passen daarquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:30 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Een AC/DC of Van Halen en wellicht zelfs Kiss zouden prima als headliner kunnen dienen. IK heb AC/DC in 1991 na Metallica en Queensryche zien spelen en alle metalheads hadden een fantastische avond. Dit zijn bands die gewend zijn om grote menigtes plat te spelen
Ach, Metallica, Maiden, AC/DC en Kiss wel?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:31 schreef Mark het volgende:
Die zijn al jaren niet meer relevant, imho
Ach een band als AC/DC gaat touren dan zet Mojo ze vandaag de dag gewoon neer op Pinkpop. Foo Fighters kan ook nog wel, maar ook daar geld het verhaal voor dat ze die gewoon op Pinkpop neerzetten.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:30 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens. Een AC/DC of Van Halen en wellicht zelfs Kiss zouden prima als headliner kunnen dienen. IK heb AC/DC in 1991 na Metallica en Queensryche zien spelen en alle metalheads hadden een fantastische avond. Dit zijn bands die gewend zijn om grote menigtes plat te spelen
Vind ik wel: maken platen, touren in een vaste bezetting. GnR heeft feitelijk al 20 jaar niets meer laten zien of horen, als het al meer was dan een eenmansbandquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ach, Metallica, Maiden, AC/DC en Kiss wel?
Chinese Democracy kwam later uit dan het laatste studioalbum van Metallicaquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:35 schreef Mark het volgende:
[..]
Vind ik wel: maken platen, touren in een vaste bezetting. GnR heeft feitelijk al 20 jaar niets meer laten zien of horen, als het al meer was dan een eenmansband
En heeft iemand hier die gekocht? Irrelevante plaatquote:Op dinsdag 11 november 2014 09:38 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Chinese Democracy kwam later uit dan het laatste studioalbum van Metallica
nee, maar kom op, alsof Kiss en AC/DC, en ook Metallica nog hele relevante platen uitbrengen. Das ook gewoon iets uitpoepen, tourtje er achteraan, geld scheppen, en als 1 nummer van zo'n album uiteindelijk vaste prik in de setlist wordt is het veel...quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:41 schreef Mark het volgende:
[..]
En heeft iemand hier die gekocht? Irrelevante plaat
Wel gedown... uhhh nee niet gekocht.quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:41 schreef Mark het volgende:
[..]
En heeft iemand hier die gekocht? Irrelevante plaat
Black Ice is in de eerste week 1.762.000 keer verkocht, waaronder 184.000 exemplaren in de Verenigde Staten en 110.000 in het Verenigd Koninkrijk. Het album stond in 29 verschillende landen op nummer 1, waaronder in Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In januari 2009 waren er wereldwijd zes miljoen exemplaren verkocht.[1]quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:43 schreef Loveless85 het volgende:
nee, maar kom op, alsof Kiss en AC/DC, en ook Metallica nog hele relevante platen uitbrengen. Das ook gewoon iets uitpoepen, tourtje er achteraan, geld scheppen, en als 1 nummer van zo'n album uiteindelijk vaste prik in de setlist wordt is het veel...
Ach, het zal heus verkopen, kijk eens in hoeveel landen Chinese Democracy gold of platinum certified is?quote:Op dinsdag 11 november 2014 09:49 schreef Mark het volgende:
[..]
Black Ice is in de eerste week 1.762.000 keer verkocht, waaronder 184.000 exemplaren in de Verenigde Staten en 110.000 in het Verenigd Koninkrijk. Het album stond in 29 verschillende landen op nummer 1, waaronder in Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. In januari 2009 waren er wereldwijd zes miljoen exemplaren verkocht.[1]
Het album behaalde de 41ste plaats op de lijst: "The 50 Best Albums of 2008" van het Rolling Stone magazine.[2] Metal Hammer, een heavy metal tijdschrift, gaf Black Ice de derde plaats op de lijst "Albums of 2008"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Black_Ice
Toch geen slechte cijfers
Ja Body Count lijtk me ook wel tof (en ken ik ze pas netquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:05 schreef Mark het volgende:
Tja, goede headliners zijn dun gezaaid. Maar op welke bands hopen we verder nog?
Zelf zou ik (zoals gezegd) Body Count graag willen zien, en een goude oude thrashband zoals Sabbat
Er moet ook nog iets naar Bospop natuurlijkquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:22 schreef Mark het volgende:
Van die namen zou ik Judas Priest wel weer willen zien
Liever Deftones dan Limp Bizkit danquote:Op dinsdag 11 november 2014 10:45 schreef indiaantje89 het volgende:
Limp Bizkit als subheadliner zou ik wel tof vinden. Of Deftones nog ergens op het affiche plaatsen.
KoRn doet wel de Oosterpoort in NL, verder nog geen data.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:25 schreef indiaantje89 het volgende:
Zo te zien gaat KoЯn en King 810 ook mee op festival tournee met Slipknot. 1+1=2??????
ik verwacht die toevoeging ook pas na de show.. als ze al worden toegevoegd.quote:Op woensdag 19 november 2014 12:26 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
KoRn doet wel de Oosterpoort in NL, verder nog geen data.
Dit gaat ook een moeilijk jaar worden voor Forta vrees ik. Geen idee ze dat ook gaan volhouden daar in het Goffert. De Metalscene in NL is niet groet genoeg tenzij je met iets komt als Rammstein of Metallica. Zelfs bij een toch vrij grote Iron Maiden kwamen al veel minder bezoekers op af.quote:Op zaterdag 13 december 2014 01:29 schreef Mark het volgende:
Ik heb ook nog steeds geen kaartje gekocht, maar een paar bands waarvoor ik zou gaan en ik heb die al eens gezien
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |