abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_153295415
Gisteravond was een mooie opwarmer. Nu nog even die kater kwijtraken.
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 6 juni 2015 @ 10:05:15 #252
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_153295681
Drie uur slaap, at the gates was tof. Op naar vandaag *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_153297730
Het weer lijkt prima *O*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_153308875
D_A wer bisto?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2015 20:56:04 ]
pi_153313690
Damn wat een strakke show van slipknot.
pi_153316702
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 23:07 schreef Loveless85 het volgende:
Damn wat een strakke show van slipknot.
Erg goeie show ja, mijn linkeroor is nog steeds verdoofd :')
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 juni 2015 @ 01:19:34 #257
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_153317505
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 juni 2015 20:55 schreef Loveless85 het volgende:
D_A wer bisto?
Oh aan het werk :@

Helemaal niet op FOK! Gekeken.
pi_153318028
Dit was echt het beste festival. Super weer, super chille sfeer, super bands, alles

Echt genoten.
Bringing them big boy toys, I do big boy things, I make big boy noise
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 10:33:20 #259
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_153321472
ja, het was gaaf.

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_153321718
Naast Slipknot vond ik Hatebreed er ook heel positief uitspringen, toffe set!

Epica daarentegen viel toch een beetje dood in het publiek, wellicht ook doordat ze nog in het licht stonden op te treden.
pi_153321768
Epica is beter in zalen en past ook niet echt tussen de rest van het programma (en dus het publiek), het is toch iets heel anders dan Slipknot ofzo (waar ik dan weer helemaal niks mee heb), maar ik heb me prima vermaakt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 juni 2015 @ 11:32:46 #262
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_153322290
Had Slipknot 2x eerder gezien. Weer een keertje in Nijmegen en volgens mij als support-act van Metallica in de Arena jaren geleden. Damn, wat zijn die lui gegroeid en wat een super strakke show was het gisteren.

_O_

Epica had publiek wat tegen, kregen ze niet echt mee, verder ook prima show. Was ook positief verrast met Papa Roach ;)

Super foto weer Tokus =)
pi_153324156

Mooi feestje. Heerlijk weer en top sfeer.

[ Bericht 3% gewijzigd door xibalba op 08-06-2015 10:13:15 ]
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 juni 2015 @ 14:17:59 #264
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 7 juni 2015 @ 19:28:24 #265
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_153332604
mijn foto's zijn overigens hier te vinden:
https://www.facebook.com/(...).206916209301&type=1

maar wordt nog aangevuld, want nog niet elke band die ik geschoten heb staat er in.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zondag 7 juni 2015 @ 20:03:25 #266
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153333598
Leuke dag gehad gisteren :Y

We begonnen de dag met Enforcer, enorm cheesy, maar toch ook wel tof :)
Converge, keek ik erg naar uit, maar maakte het niet helemaal waar. Ondanks volledige inzet van de band, kwam de sound van hun niet helemaal over in de vroege middag in de open lucht (het geluid waaide af en toe weg). Tijdens de 2e helft van het concert zat ik er wel beduidend meer in :)
Godsmack, niet veel verwacht, maar live toch best leuk. Lekker recht toe, recht aan, dus ideaal om in het zonnetje met een biertje te bekijken. Het viel me op dat ze eigenlijk qua geluid best dicht bij Nickelback zitten, maar dan zonder akelige ballads :P
Dying Fetus was verdomd lomp zoals verwacht, maar waar ik normaal die brutal death metal gewoon erg saai vind, vond ik dit live erg goed te pruimen :D
Nog een stukje Flotsam & Jetsam meegepikt, fijne thrash metal -> altijd goed :D
Van Papa Roach had ik echt niets verwacht. In mijn nu-metal dagen vond ik ze al niet zo bijzonder en gaandeweg heb ik alleen maar minder met hun muziek gehad. Maar ze bleken live goed hun mannetje te staan, geen moment verveeld :)
Daarna de eerste helft gezien van veteranen Exodus en ook hier gelde: fijne thrash metal -> altijd goed :D
Vanaf de hamburger-kraam nog even wat nummers meegepikt van Red Fang. Een band die ik al zo vaak heb kunnen zien, maar ze stonden altijd tegelijk met een band die ik net even leuker vond. Zaterdag dus ook, maar het moest er nu maar eens van komen. Moeten het toch wel een beetje hebben van de 'hits', maar ondanks erg fijne muziek.
Lamb of God was wel ok, niet heel bijzonder..
Van Hatebreed had ik ook niet bijster veel verwacht, maar wat een energie _O_ Elk nummer leek alsof het de laatste zou zijn.
Van de zijlijn Epica meegekregen, maar dat vond ik totaal niet boeiend. De rest van het publiek was ook wel erg tam..
Toen naar mijn persoonlijke favoriet van de dag: Venom. Wat een bazenband blijft dit toch :D _O_
en uiteindelijk dus bij Slipknot. Ik had gehoopt dat mijn innerlijke puber (die het debuut en Iowa in een ver verleden toch wel grijs heeft gedraaid) dit nog wel kon waarderen, maar nee. Het komt gewoon niet geloofwaardig over. Gasten van in de 40, die nog steeds van die puberal teksten ('fuck it all, fuck this world', 'cut, cut, cut me up and fuck fuck fuck me up' etc.. :') ) schreeuwen. Het gescripte 'extreme' image: clown krijgt een honkbalknuppel aangeworpen, tikt 4x op de maat op een biervat en geeft het weer terug', cakewalk dansjes, en die lange neus die zo z'n best doet om maar psychotisch over te komen, maar wel gewoon heel braaf z'n 3/4 maatje drum wanneer het verwacht wordt. Die pauzes na elk nummer, het gelul over liefde dat we het 'beste publiek ooit' zijn, de helft van de bandleden die gewoon niets toevoegt aan het geluid. Ik heb verder niets tegen poppy industrial, maar Slipknot slaat de plank voor mij tegenwoordig compleet mis. Maar goed, veel mensen leken het fantastisch te vinden, dus blijkbaar doen ze toch iets goed :P

Jammer van die anti-climax, maar verder een erg fijn dagje gehad :D
Robert Moog died for our synths
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 7 juni 2015 @ 20:06:54 #267
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_153333701

Papa Roach was content met FortaRock.
pi_153345719
quote:
14s.gif Op zondag 7 juni 2015 20:03 schreef Gehenna het volgende:
Leuke dag gehad gisteren :Y

We begonnen de dag met Enforcer, enorm cheesy, maar toch ook wel tof :)
Converge, keek ik erg naar uit, maar maakte het niet helemaal waar. Ondanks volledige inzet van de band, kwam de sound van hun niet helemaal over in de vroege middag in de open lucht (het geluid waaide af en toe weg). Tijdens de 2e helft van het concert zat ik er wel beduidend meer in :)
Godsmack, niet veel verwacht, maar live toch best leuk. Lekker recht toe, recht aan, dus ideaal om in het zonnetje met een biertje te bekijken. Het viel me op dat ze eigenlijk qua geluid best dicht bij Nickelback zitten, maar dan zonder akelige ballads :P
Dying Fetus was verdomd lomp zoals verwacht, maar waar ik normaal die brutal death metal gewoon erg saai vind, vond ik dit live erg goed te pruimen :D
Nog een stukje Flotsam & Jetsam meegepikt, fijne thrash metal -> altijd goed :D
Van Papa Roach had ik echt niets verwacht. In mijn nu-metal dagen vond ik ze al niet zo bijzonder en gaandeweg heb ik alleen maar minder met hun muziek gehad. Maar ze bleken live goed hun mannetje te staan, geen moment verveeld :)
Daarna de eerste helft gezien van veteranen Exodus en ook hier gelde: fijne thrash metal -> altijd goed :D
Vanaf de hamburger-kraam nog even wat nummers meegepikt van Red Fang. Een band die ik al zo vaak heb kunnen zien, maar ze stonden altijd tegelijk met een band die ik net even leuker vond. Zaterdag dus ook, maar het moest er nu maar eens van komen. Moeten het toch wel een beetje hebben van de 'hits', maar ondanks erg fijne muziek.
Lamb of God was wel ok, niet heel bijzonder..
Van Hatebreed had ik ook niet bijster veel verwacht, maar wat een energie _O_ Elk nummer leek alsof het de laatste zou zijn.
Van de zijlijn Epica meegekregen, maar dat vond ik totaal niet boeiend. De rest van het publiek was ook wel erg tam..
Toen naar mijn persoonlijke favoriet van de dag: Venom. Wat een bazenband blijft dit toch :D _O_
en uiteindelijk dus bij Slipknot. Ik had gehoopt dat mijn innerlijke puber (die het debuut en Iowa in een ver verleden toch wel grijs heeft gedraaid) dit nog wel kon waarderen, maar nee. Het komt gewoon niet geloofwaardig over. Gasten van in de 40, die nog steeds van die puberal teksten ('fuck it all, fuck this world', 'cut, cut, cut me up and fuck fuck fuck me up' etc.. :') ) schreeuwen. Het gescripte 'extreme' image: clown krijgt een honkbalknuppel aangeworpen, tikt 4x op de maat op een biervat en geeft het weer terug', cakewalk dansjes, en die lange neus die zo z'n best doet om maar psychotisch over te komen, maar wel gewoon heel braaf z'n 3/4 maatje drum wanneer het verwacht wordt. Die pauzes na elk nummer, het gelul over liefde dat we het 'beste publiek ooit' zijn, de helft van de bandleden die gewoon niets toevoegt aan het geluid. Ik heb verder niets tegen poppy industrial, maar Slipknot slaat de plank voor mij tegenwoordig compleet mis. Maar goed, veel mensen leken het fantastisch te vinden, dus blijkbaar doen ze toch iets goed :P

Jammer van die anti-climax, maar verder een erg fijn dagje gehad :D
Snap op zich wel wat je bedoelt over Slipknot, ik zag ze voor de eerste keer en ken ook maar een handvol nummers, nieuwe album ook maar paar keer geluisterd, dus dan ga je er wat meer blanco in misschien. Het klonk in ieder geval erg strak, das toch de eerste vereiste :P Verder prik je na wat jaren festival- en concertervaringen wel heen door de 'you're the best' en 'we will never forget this' blabla heen, maar dat hadden ze er dus net zo goed uit kunnen laten.

Twee percussionisten was vooral show, voegden volgens mij weinig aan de sound toe, zeker niet dusdanig dat je er twee man voor nodig had, maar ach :D
  maandag 8 juni 2015 @ 09:16:46 #269
323106 Audreyoot
Goat lady
pi_153345727
Wat een gave dag was dat!
Enige wat me tegen was gevallen was het geluid van lamb of god (erg slecht afgesteld?) en dat papa roach mijn ding niet helemaal was (maar ze speelden wel goed), dit was mijn lijstje:
slipknot
lamb of god
parkway drive
hatebreed
papa roach
sylosis
carach angren
  maandag 8 juni 2015 @ 10:41:41 #271
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153347222
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2015 09:15 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Snap op zich wel wat je bedoelt over Slipknot, ik zag ze voor de eerste keer en ken ook maar een handvol nummers, nieuwe album ook maar paar keer geluisterd, dus dan ga je er wat meer blanco in misschien. Het klonk in ieder geval erg strak, das toch de eerste vereiste :P Verder prik je na wat jaren festival- en concertervaringen wel heen door de 'you're the best' en 'we will never forget this' blabla heen, maar dat hadden ze er dus net zo goed uit kunnen laten.
Ja het is me gewoon allemaal wat te Amerikaans denk ik. Veel show, weinig oprechtheid. De daadwerkelijke bandleden waren wel aardig strak inderdaad. Maar Corey Taylor vond ik ook niet zo sterk, op de oude nummers was het meer fonetisch dan de daadwerkelijke tekst. Maar goed, dat is ook wel mierenneuken. Bij Dying Fetus zeg ik ook niet dat ze beter moeten articuleren :P

quote:
Twee percussionisten was vooral show, voegden volgens mij weinig aan de sound toe, zeker niet dusdanig dat je er twee man voor nodig had, maar ach :D
Ja en vergeet ook vooral die 2(!) Dj's niet. Zelfs als er een hoorbaar sampletje wordt opgezet (zoals het intro en de toegift '742617000027') zijn ze niet eens in de buurt :') Wat doen ze in vredesnaam? :P
  maandag 8 juni 2015 @ 10:42:13 #272
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_153347238
quote:
_O_

haha ik had 'm gespot inderdaad _O-
pi_153347306
Aldus Oor vertrok de helft van het publiek toen Slipknot ging/moest spelen _O- zo heb ik het niet beleefd, maar stond vrij ver vooraan, dus had geen zicht wat er achterop gebeurde.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2015 10:50:46 ]
  maandag 8 juni 2015 @ 10:47:10 #274
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_153347342
Je bent dus toch gegaan?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_153347374
quote:
2s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:47 schreef Mark het volgende:
Je bent dus toch gegaan?
Avondje :Y Liep net binnen toen Epica begon, daarna even terrein verkend en blik geworpen op Venom, daarna uiteraard Slipknot, wat ik dus echt een prima show vond, ondanks de wellicht wat geoverproduceerdheid (das geen woord hé) van de show.

quote:
0s.gif Op maandag 8 juni 2015 10:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ja het is me gewoon allemaal wat te Amerikaans denk ik. Veel show, weinig oprechtheid. De daadwerkelijke bandleden waren wel aardig strak inderdaad. Maar Corey Taylor vond ik ook niet zo sterk, op de oude nummers was het meer fonetisch dan de daadwerkelijke tekst. Maar goed, dat is ook wel mierenneuken. Bij Dying Fetus zeg ik ook niet dat ze beter moeten articuleren :P

[..]

Ja en vergeet ook vooral die 2(!) Dj's niet. Zelfs als er een hoorbaar sampletje wordt opgezet (zoals het intro en de toegift '742617000027') zijn ze niet eens in de buurt :') Wat doen ze in vredesnaam? :P
Ja eentje doet de keyboards en de ander de turntables volgens mij, maar die rennen ook meer heen en weer dan dat ze daadwerkelijk iets toevoegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')