Leuke dag gehad gisteren
We begonnen de dag met
Enforcer, enorm cheesy, maar toch ook wel tof
Converge, keek ik erg naar uit, maar maakte het niet helemaal waar. Ondanks volledige inzet van de band, kwam de sound van hun niet helemaal over in de vroege middag in de open lucht (het geluid waaide af en toe weg). Tijdens de 2e helft van het concert zat ik er wel beduidend meer in
Godsmack, niet veel verwacht, maar live toch best leuk. Lekker recht toe, recht aan, dus ideaal om in het zonnetje met een biertje te bekijken. Het viel me op dat ze eigenlijk qua geluid best dicht bij Nickelback zitten, maar dan zonder akelige ballads
Dying Fetus was verdomd lomp zoals verwacht, maar waar ik normaal die brutal death metal gewoon erg saai vind, vond ik dit live erg goed te pruimen

Nog een stukje
Flotsam & Jetsam meegepikt, fijne thrash metal -> altijd goed

Van
Papa Roach had ik echt niets verwacht. In mijn nu-metal dagen vond ik ze al niet zo bijzonder en gaandeweg heb ik alleen maar minder met hun muziek gehad. Maar ze bleken live goed hun mannetje te staan, geen moment verveeld

Daarna de eerste helft gezien van veteranen
Exodus en ook hier gelde: fijne thrash metal -> altijd goed

Vanaf de hamburger-kraam nog even wat nummers meegepikt van
Red Fang. Een band die ik al zo vaak heb kunnen zien, maar ze stonden altijd tegelijk met een band die ik net even leuker vond. Zaterdag dus ook, maar het moest er nu maar eens van komen. Moeten het toch wel een beetje hebben van de 'hits', maar ondanks erg fijne muziek.
Lamb of God was wel ok, niet heel bijzonder..
Van
Hatebreed had ik ook niet bijster veel verwacht, maar wat een energie

Elk nummer leek alsof het de laatste zou zijn.
Van de zijlijn
Epica meegekregen, maar dat vond ik totaal niet boeiend. De rest van het publiek was ook wel erg tam..
Toen naar mijn persoonlijke favoriet van de dag:
Venom. Wat een bazenband blijft dit toch
en uiteindelijk dus bij
Slipknot. Ik had gehoopt dat mijn innerlijke puber (die het debuut en Iowa in een ver verleden toch wel grijs heeft gedraaid) dit nog wel kon waarderen, maar nee. Het komt gewoon niet geloofwaardig over. Gasten van in de 40, die nog steeds van die puberal teksten ('fuck it all, fuck this world', 'cut, cut, cut me up and fuck fuck fuck me up' etc..

) schreeuwen. Het gescripte 'extreme' image: clown krijgt een honkbalknuppel aangeworpen, tikt 4x op de maat op een biervat en geeft het weer terug', cakewalk dansjes, en die lange neus die zo z'n best doet om maar psychotisch over te komen, maar wel gewoon heel braaf z'n 3/4 maatje drum wanneer het verwacht wordt. Die pauzes na elk nummer, het gelul over liefde dat we het 'beste publiek ooit' zijn, de helft van de bandleden die gewoon niets toevoegt aan het geluid. Ik heb verder niets tegen poppy industrial, maar Slipknot slaat de plank voor mij tegenwoordig compleet mis. Maar goed, veel mensen leken het fantastisch te vinden, dus blijkbaar doen ze toch iets goed

Jammer van die anti-climax, maar verder een erg fijn dagje gehad