abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143668447

Dit jaar zal weer de 7e editie plaatsvinden van Nederlands grootste Metal festival Fortarock in Nijmegen. Er is helaas nog niets bekend over de datum + line-up van deze editie. Na alle waarschijnlijkheid zal dit evenement wederom in het Goffertpark worden gehouden. Maar dit is nog niet officieel bevestigd.

Voorgaande Fortarock topics op FOK!:
Fortarock 2010: MUZ / Fortarock 2010, 3 juli Nijmegen
Fortarock 2011: MUZ / Fortarock 2011
Fortarock 2012: Geen topic Beschikbaar
Fortarock 2013: MUZ / FortaRock XL 1 juni 2013 in Nijmegen, met o.a. Rammstein - Teil Zwei!!
Fortarock 2014: MUZ / Fortarock 2014: 31 mei in Goffertpark Nijmegen met o.a. Iron Maiden

Artiesten op Fortarock uit het verleden:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Website: http://www.fortarock.nl/
Twitter: https://twitter.com/fortarock
Facebook: https://www.facebook.com/fortarockfestival
Youtube: https://www.youtube.com/channel/UCmXhuPRx9tNm9SUi7AQA-Dw

Het beroemde Goffertpark is een prachtige locatie en kan bogen op een rijke historie op het gebied van live muziek. Grote artiesten als The Rolling Stones, Red Hot Chilli Peppers, Coldplay, Muse, AC/DC hebben er in het verleden opgetreden. Ook gerenommeerde festivals als Fields of Rock, Ozzfest, Dynamo Open Air, Rockin’ Park, Sonisphere, Monsters of Rock hebben er in het verleden plaats gevonden.

Het is één van de mooiste festivallocaties van West Europa en ook in 2014 zal dit park weer het decor zijn voor het FortaRock festival. We zullen er alles aan doen de kenmerkende sfeer van voorgaande edities te behouden. We zijn er van overtuigd dat we ook in dit park een geweldig FortaRock Festival neer kunnen zetten.

2014 Aftermovie:

Tickets:
De voorverkoop van FortaRock start op vrijdag 28 november; verdere ticketinformatie volgt nog.

Line-Up

[ Bericht 3% gewijzigd door indiaantje89 op 13-02-2015 15:25:42 ]
pi_143670475
Om te starten met een aantal geruchten:

Savatage Reunion, In Flames, Sabaton, Cannibal Corpse, Running Wild, Amorphis – Tales From The Thousand Lakes Show, Death Angel, Powerwolf, Kataklysm, U.D.O. and the Orchestra of Germanys Armed Forces, Ensiferum, In Extremo, Thyrfing, Sepultura zijn al bekend gemaakt voor het Duitse Wacken festival.

Ook staat Trans-Siberian Orchestra daar, maar zij staan exclusief op Wacken.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 21 augustus 2014 @ 22:45:06 #3
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_143684855
Ik verwacht dat Slipknot wel weer een tourtje gaat doen, staan op Soundwave. En wat mij betreft de gedroomde headliner voor Fortarock.

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_143694378
Zou heel tof zijn ja, zou ik nog weleens willen zien. Megadeth zou ik als subheadliner wel tof vinden, kan ik zeggen dat ik de Big 4 compleet heb gezien.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 augustus 2014 @ 12:34:45 #5
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_143878522
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:12 schreef indiaantje89 het volgende:
Om te starten met een aantal geruchten:

Savatage Reunion

Ook staat Trans-Siberian Orchestra daar, maar zij staan exclusief op Wacken.
voor zowel Savatage als TSO is de enige Europese show op Wacken, dus die komen niet op FortaRock.

Plus, het is vrij onzinnig om de bands van Wacken als gerucht voor FortaRock te noemen, want ten eerste heeft Wacken veel exclusieve dingen, en ten tweede zit er twee maanden tussen die festivals.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_143878554
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:34 schreef Tokus het volgende:

[..]

voor zowel Savatage als TSO is de enige Europese show op Wacken, dus die komen niet op FortaRock.
Ok jammer, had die eerste graag gezien :)

Slipknot lijkt me een heel goede optie, Megadeth komt ook met nieuw werk. Lijkt me prima!
pi_143878571
Soberso, dit is wel een beetje topics openen om het openen. Locatie en datum nog niet bekend, en alles wat enigszins het genre past en in een ruime periode rond de mogelijke datum in Europa is als gerucht :D
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 27 augustus 2014 @ 12:39:30 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_143878654
quote:
2s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:36 schreef Loveless85 het volgende:
Soberso, dit is wel een beetje topics openen om het openen. Locatie en datum nog niet bekend, en alles wat enigszins het genre past en in een ruime periode rond de mogelijke datum in Europa is als gerucht :D
indiaantje houdt er gewoon van om als eerste iets over een festival(line-up) te zeggen, dat weet je toch inmiddels wel. Het is een beetje de sunchaser van dit nieuwe forum, hij opent ook graag topics.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_143880137
quote:
1s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 12:39 schreef Tokus het volgende:

[..]

indiaantje houdt er gewoon van om als eerste iets over een festival(line-up) te zeggen, dat weet je toch inmiddels wel. Het is een beetje de sunchaser van dit nieuwe forum, hij opent ook graag topics.
Nieuw forum hé ;) moet je wel beetje goed beginnen, zal later wel minderen wees maar niet bang :).
pi_144136409
FORTAROCK 2015 UPDATE!

ZATERDAG 6 JUNI 2015

Schrijf deze datum, maar in je agenda, want dit wordt de dag voor FortaRock 2015!!

Jullie kunnen niet wachten op meer informatie, en wij ook niet! Het vizier staat gericht op de bekendmaking van de eerste namen, we wachten nog op de benodigde vette bevestigingen. Het ziet er goed uit!

Waarom duurt het nou zo lang? Heel simpel: goed werk heeft tijd nodig. We zullen binnenkort de eerste namen bekend maken, dus nog even geduld.
pi_144817626
Judas Priest ook in de buurt, zou een mooie subheadliner zijn voor Slipknot (die ik toch wel verwacht :P).
pi_145485297
Slipknot in de HMH, ik hoop toch echt dat ze ook nog langskomen bij Fortarock.
pi_145485333
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:05 schreef indiaantje89 het volgende:
Slipknot in de HMH, ik hoop toch echt dat ze ook nog langskomen bij Fortarock.
Oeh das wel jammer ja, nou ja het kan nog, dan hebben ze ze gewoon niet exclusief. Plus zingt er genoeg anders moois rond, Pinkpop kan het niet allemaal pakken :D
pi_145485408
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:07 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Oeh das wel jammer ja, nou ja het kan nog, dan hebben ze ze gewoon niet exclusief. Plus zingt er genoeg anders moois rond, Pinkpop kan het niet allemaal pakken :D
Op het gebied van Fortarock zijn er toch weinig mooiere headliners dan Slipknot. Of ze moeten met Foo Fighters aan de haal gaan, maar dat vind ik niet Fortarock genoeg.
pi_145485437
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2014 11:09 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
Op het gebied van Fortarock zijn er toch weinig mooiere headliners dan Slipknot. Of ze moeten met Foo Fighters aan de haal gaan, maar dat vind ik niet Fortarock genoeg.
Neuh, dat is niet echt een mooie fit, die moeten lekker Pinkpop doen, of hopelijk een eigen show in de Ziggo Dome :9
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 14:16:23 #16
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146329785
Volgende week info / namen.
pi_146329868
Genoeg in de buurt, met nu ook Der Ring op de Nurburgring;

Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 5 november 2014 @ 14:24:33 #18
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_146330128
En natuurlijk.

pi_146393416
Ben er wederom bij. Ik denk toch dat het Metallica gaat worden. Iemand op een ander forum had het zelfs over Slipknot & Metallica. Dat zie ik niet zitten eerlijk gezegd.

Ik hoop zelf ook nog op Nightwish (weer wat anders er tussendoor), Godsmack, Machine Head, Testament. Judas Priest zou ik ook wel tof vinden maar die staan exclusief in Tivoli al geloof ik.

Rise Against zou me overigens ook niet verbazen als subheadliner.
pi_146393982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 09:39 schreef indiaantje89 het volgende:
Ben er wederom bij. Ik denk toch dat het Metallica gaat worden. Iemand op een ander forum had het zelfs over Slipknot & Metallica. Dat zie ik niet zitten eerlijk gezegd.

Ik hoop zelf ook nog op Nightwish (weer wat anders er tussendoor), Godsmack, Machine Head, Testament. Judas Priest zou ik ook wel tof vinden maar die staan exclusief in Tivoli al geloof ik.

Rise Against zou me overigens ook niet verbazen als subheadliner.
Het is het enige festival waar Metallica zou passen, er van uit gaande dat ze niet nóg een keer Pinkpop doen. Weet niet of Slipknot komt om vóór Metallica te spelen, of een tweede podium te sluiten, zeker bij een wat kleiner festival. En als Metallica komt, dan komen ze om af te sluiten.

Nightwish is denk ik wel een mooie Pinkpop naam.

Verder hebben ze het best lastig denk ik, aan de ene kant tourt er echt heel veel wat prima op Forta past (of Bospop, de wat meer 'classic' meuk). Aan de andere kant is er een grote speler bij die zich specifiek richt op dezelfde doelgroep, en alle 'crap' die RaR programmeerde juist weg laat. En die hebben net wat meer slagkracht en kunnen 3 headliners pakken ipv 1. Dus de vraag is hoeveel van de doelgroep al voor GH kiest, of toch gewoon RaR. Of Graspop.
pi_146491348
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 november 2014 10:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Het is het enige festival waar Metallica zou passen, er van uit gaande dat ze niet nóg een keer Pinkpop doen. Weet niet of Slipknot komt om vóór Metallica te spelen, of een tweede podium te sluiten, zeker bij een wat kleiner festival. En als Metallica komt, dan komen ze om af te sluiten.

Nightwish is denk ik wel een mooie Pinkpop naam.

Verder hebben ze het best lastig denk ik, aan de ene kant tourt er echt heel veel wat prima op Forta past (of Bospop, de wat meer 'classic' meuk). Aan de andere kant is er een grote speler bij die zich specifiek richt op dezelfde doelgroep, en alle 'crap' die RaR programmeerde juist weg laat. En die hebben net wat meer slagkracht en kunnen 3 headliners pakken ipv 1. Dus de vraag is hoeveel van de doelgroep al voor GH kiest, of toch gewoon RaR. Of Graspop.
Ach er is al genoeg om een mooie line-up van te maken hoor. En niet alle bands hebben hun tourdata bekend gemaakt. Zo zie ik Machine Head ook wel komen dit jaar (nieuw album, en zouden gaan touren).

Ik gok nu eigenlijk meer op Metallica als headliner dan Slipknot.
pi_146492039
https://www.facebook.com/MachineHead/posts/10152541213568823

Die doen geen festivals meer voorlopig;

quote:
Another thing to look forward (?) to is we’re going to do touring a little differently this time around, we’re going to stop doing all summer festivals.
It looks weird to see that, to type that, let alone say that…
But that’s right; we’re going to stop doing festivals.
As it stands now we have passed on a headline slot on Wacken, Soundwave Festival in Australia, Download UK, Sonisphere UK, Knotfest, Hellfest, and a plethora of other festivals throughout the world. In fact, we have made a decision to not do ANY festivals for the entire “Bloodstone & Diamonds” album cycle.
So yeah, if you want to see The Head, we’ll only be headlining the shows we play in support of the new album.
Verder een huge verhaal op hun Facebook, met pareltjes als 'Het is altijd kutweer in Europa, want zomer begint daar pas in September, dus dan sta je om 1700 in de kou naar Machine Head te kijken' en '130.000 man zag ons op Dynamo in 1995'.
pi_146492399
quote:
14s.gif Op maandag 10 november 2014 10:34 schreef Loveless85 het volgende:
https://www.facebook.com/MachineHead/posts/10152541213568823

Die doen geen festivals meer voorlopig;

[..]

Verder een huge verhaal op hun Facebook, met pareltjes als 'Het is altijd kutweer in Europa, want zomer begint daar pas in September, dus dan sta je om 1700 in de kou naar Machine Head te kijken' en '130.000 man zag ons op Dynamo in 1995'.
Ah ok jammer, had ze graag gezien.

Benieuwd waar ze mee gaan komen. Vermaak me er altijd prima. Judas Priest staat ook exclusief in Tivoli geloof ik, dus die zal het ook niet worden.

Body Count lijkt me best grappig al weet ik niet of Fortarock zo iets gaat boeken. Lamb Of God lijkt me wel een zekerheidje, eveneens als Godsmack.
pi_146502114
FortaRock - The Festival
3 min. ·

Met trots presenteren we de headliner voor FortaRock 2015: SLIPKNOT!

---------

With great pride we announce the headliner for FortaRock 2015: SLIPKNOT!
pi_146502147
quote:
0s.gif Op maandag 10 november 2014 16:29 schreef indiaantje89 het volgende:
FortaRock - The Festival
3 min. ·

Met trots presenteren we de headliner voor FortaRock 2015: SLIPKNOT!

---------

With great pride we announce the headliner for FortaRock 2015: SLIPKNOT!
Je verwacht 't niet... :P
Mooie naam, benieuwd naar de rest :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')