abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 14:35:49 #26
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_143664991
Wat je wel kan doen is het volgende: Ephorus checkt elke vijf woorden achter elkaar of die gekopieerd zijn. dan moet je gewoon elke vijf woorden in 1 woord een spatie zetten en die spatie lettergrootte 1 maken. Dan is er dus niks van zichtbaar.

dus zo: van het woord frontpage maak je fro ntpage, enzovoort
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:45:06 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143665332
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wat je wel kan doen is het volgende: Ephorus checkt elke vijf woorden achter elkaar of die gekopieerd zijn. dan moet je gewoon elke vijf woorden in 1 woord een spatie zetten en die spatie lettergrootte 1 maken. Dan is er dus niks van zichtbaar.

dus zo: van het woord frontpage maak je fro ntpage, enzovoort
Dus als je een programma ontwikkeld dat een heel groot synoniemenwoordenboek heeft en voor woorden synoniemen voorstelt terwijl hij door je tekst loopt omzeil je het nog beter
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 14:46:53 #28
pi_143665389
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus als je een programma ontwikkeld dat een heel groot synoniemenwoordenboek heeft en voor woorden synoniemen voorstelt terwijl hij door je tekst loopt omzeil je het nog beter
wat
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:54:03 #29
45206 Pietverdriet
pi_143665674
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

wat
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus wanneer jij een App programmeert welke een zeer groot synoniemenwoordenboek bezit en voor woorden, woorden met dezelfde betekenis aangeeft in de tijd dat deze door je tekst gaat omga je het nog beter
pi_143665863
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Dus wanneer jij een App programmeert welke een zeer groot synoniemenwoordenboek bezit en voor woorden, woorden met dezelfde betekenis aangeeft in de tijd dat deze door je tekst gaat omga je het nog beter
:D
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 15:14:40 #31
pi_143666429
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 14:46 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

wat
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_143669105
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 12:59 schreef yvette1982 het volgende:
Een collega heeft een programma nodig om te kijken of hij niet teveel plagiaat heeft gepleegd. Weet iemand zo'n programma te vinden, zo ja waar?
Die 'collega' weet zelf toch wel of en waar hij plagiaat heeft gepleegd? :')

En plagiaat mag niet, of dat nu 'een beetje' of 'volledig' is.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 16:32:30 #33
45206 Pietverdriet
pi_143669237
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 15:14 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

[..]

Erg snel van begrip ben je niet, hmmm?
pi_143669377
quote:
1s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De gemiddelde (plagiaat plegende) student kennende zal zoiets waarschijnlijk resulteren in zinnen die nergens meer op slaan en vaktechnische termen die (inconsistent) veranderd worden. De plagiaatscanner kunnen ze dan heel misschien omzeilen, maar je krijgt er wel een beroerd stuk voor terug :D
pi_143669790
Tegenwoordig als je op hogeschool of uni iets inlevert wordt het gecheckt door Ephorus. Dat programma geeft een % om aan te geven in hoeverre het stuk overeenkomsten heeft met andere stukken, boeken, websites, enz.

Het probleem is alleen dat je nooit 0% krijgt, zelfs al heb je alles zelf geschreven. Dat komt omdat sommige zinnen nou eenmaal vaker gebruikt zijn en je gebruikt citaten (weliswaar netjes met referentie) en dan krijg je procenten..

Waarschijnlijk heeft de opleiding een bepaald percentage als max gegeven. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat er ellenlange citaten opgevoerd worden.

Dus wil de TS weten of diegene onder dat percentage zit...

Andere mogelijkheid is dat er wel fraude is geleegd en dat TS wil checken of Ephorus dat gaat signaleren... alles in eigen woorden overschrijven is dan de oplossing :)
pi_143669990
Pas trouwens op, sommige van die programmas 'onthouden' hetgeen reeds ge-upload is. Dus als je toevallig hetzelfde programma gebruikt als je universiteit komt hij er de eerste keer doorheen, maar gaat het alarm af als je begeleider scant.

Also, plagiaat is bad, mmkay?
pi_143670205
Vond het zo kut als ik een perfect lopende zin tegenkwam in een bron, en ik met mijn eigen woorden alleen op iets minder moois kon uitkomen. Ook omdat die goede zin in je hoofd blijft hangen.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 17:34:10 #38
pi_143671151
quote:
1s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 16:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet bij zulke onleesbare zinnen waarbij niet duidelijk wordt waar je heen wil inderdaad
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 17:35:15 #39
pi_143671194
quote:
9s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 17:04 schreef Anoonumos het volgende:
Vond het zo kut als ik een perfect lopende zin tegenkwam in een bron, en ik met mijn eigen woorden alleen op iets minder moois kon uitkomen. Ook omdat die goede zin in je hoofd blijft hangen.
gewoon de spatietechniek hanteren ^O^
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
pi_143672609
Waarschijnlijk doet hij een opleiding waarbij 20% van de doctorandusjes die hem lesgeven op hun scriptie ook plagiaat gepleegd hebben.

quote:
9s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 17:04 schreef Anoonumos het volgende:
Gewoon zin citeren en bron erbij.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 18:29:04 #41
45206 Pietverdriet
pi_143672875
quote:
1s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 17:34 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Niet bij zulke onleesbare zinnen waarbij niet duidelijk wordt waar je heen wil inderdaad
Niet bij deze nietleesbare zinnen bij welke het geenszinds helder wordt welke de richtings is, ja.
pi_143681978
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 16:50 schreef Poolbal het volgende:
Tegenwoordig als je op hogeschool of uni iets inlevert wordt het gecheckt door Ephorus. Dat programma geeft een % om aan te geven in hoeverre het stuk overeenkomsten heeft met andere stukken, boeken, websites, enz.

Het probleem is alleen dat je nooit 0% krijgt, zelfs al heb je alles zelf geschreven. Dat komt omdat sommige zinnen nou eenmaal vaker gebruikt zijn en je gebruikt citaten (weliswaar netjes met referentie) en dan krijg je procenten..

Waarschijnlijk heeft de opleiding een bepaald percentage als max gegeven. Bijvoorbeeld om te voorkomen dat er ellenlange citaten opgevoerd worden.

Dus wil de TS weten of diegene onder dat percentage zit...

Andere mogelijkheid is dat er wel fraude is geleegd en dat TS wil checken of Ephorus dat gaat signaleren... alles in eigen woorden overschrijven is dan de oplossing :)
Ja, nee dus. Die programma's zijn voor de correctoren een hulpmiddel, meer niet. Plagiaat kenmerkt zich nog altijd door het gebruik van teksten van anderen zonder bronverwijzing.
Als elke pagina van je scriptie ongeveer zo is:

quote:
Professor Bokhoven weet dit als volgt te verwoorden:
"Bla bla bla bla bla"
(B. Bokhoven, 2008, 'Ellenlang Onderzoek', p.p. 234)
Is er geen plagiaatprobleem. Hooguit je supervisor die zegt "En? Heb je zelf nog wat geschreven?".
Uiteraard zal de plagiaatmeter wel helemaal uitslaan.

En ook bij veel citaten slaat de plagiaatmeter lekker uit. Bij mijn masterthesis kwam dat ding op een waarschijnlijkheid van plagiaat uit van 60%. Mijn begeleider liet me glimlachend dat rapport zien; elk citaat was netjes gemarkeerd met "help dit is plagiaat!" door dat achterlijke programma :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_143683616
quote:
1s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 17:35 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

gewoon de spatietechniek hanteren ^O^
je kan ook onzichtbare trema's en andere tekens boven letters zetten. zijn speciale programma's voor. dan zal een programma als ephorus ze niet herkennen.
There are only 151 Pokémon.
pi_143685634
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 21:43 schreef destrovel het volgende:

[..]

Ja, nee dus. Die programma's zijn voor de correctoren een hulpmiddel, meer niet. Plagiaat kenmerkt zich nog altijd door het gebruik van teksten van anderen zonder bronverwijzing.
Als elke pagina van je scriptie ongeveer zo is:

[..]

Is er geen plagiaatprobleem. Hooguit je supervisor die zegt "En? Heb je zelf nog wat geschreven?".
Uiteraard zal de plagiaatmeter wel helemaal uitslaan.

En ook bij veel citaten slaat de plagiaatmeter lekker uit. Bij mijn masterthesis kwam dat ding op een waarschijnlijkheid van plagiaat uit van 60%. Mijn begeleider liet me glimlachend dat rapport zien; elk citaat was netjes gemarkeerd met "help dit is plagiaat!" door dat achterlijke programma :')
Volgens mij zeg je exact hetzelfde als ik :) Het programma checkt het percentage overeenkomsten. Er zal altijd enige overeenkomst zijn, maar bij hoge percentages moet je kijken waar het aan ligt.

[ Bericht 5% gewijzigd door Poolbal op 21-08-2014 23:13:30 ]
pi_143686385
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Volgens mij zeg je exact hetzelfde als ik :) Het programma checkt het percentage overeenkomsten. Er zal altijd enige overeenkomst zijn, maar bij hoge percentages moet je kijken waar het aan ligt.
Nee, het percentage is de statistische kans dat je plagiaat pleegt. Iets heel anders dan het percentage absolute tekst ;)

Zo zal een zin die uit een paper over het paringsgedrag van apen komt minder zwaar meetellen als dat ding doorheeft dat al je andere "plagiaat" naar artikelen over economie gaat, om maar wat te noemen.
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_143686465
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 23:16 schreef destrovel het volgende:

[..]

Nee, het percentage is de statistische kans dat je plagiaat pleegt. Iets heel anders dan het percentage absolute tekst ;)
Ik vat m, dacht dat het absoluut was! Maar je moet toch hoe dan ook inzage kunnen hebben in wat de hoge score veroorzaakt?
pi_143689617
quote:
0s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 12:59 schreef yvette1982 het volgende:
Een collega heeft een programma nodig om te kijken of hij niet teveel plagiaat heeft gepleegd. Weet iemand zo'n programma te vinden, zo ja waar?
PlagCtrl is een goede programma. ;)
  Moderator vrijdag 22 augustus 2014 @ 08:09:28 #48
pi_143693560
quote:
1s.gif
Op donderdag 21 augustus 2014 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niet bij deze nietleesbare zinnen bij welke het geenszinds helder wordt welke de richtings is, ja.
ga je jezelf nog verklaren of ga je nog langer door met deze bagger
Moderator DIG
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:12:34 #49
286575 Roces18
Chef de party
pi_143816501
Vroeger was alles beter - Toen had je nog geen Ephorus ^O^
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  maandag 25 augustus 2014 @ 16:57:57 #50
45206 Pietverdriet
pi_143817878
quote:
1s.gif
Op vrijdag 22 augustus 2014 08:09 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

ga je jezelf nog verklaren of ga je nog langer door met deze bagger
Sorry, anderen hier snappen het wel, en dat jij dat niet doet maakt het alleen maar grappiger
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop