ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Helaas zal de stek vanaf waar ik de foto in de OP heb gemaakt nooit meer hetzelfde zijn. De kolencentrale op de achtergrond is een jaar geleden gesloten, voor de spoorlijn (de Great Western Mainline) is men druk bezig met elektrificatie.
Ach, 't is jammer dat treinreizen zo ontzettend kut gemaakt wordt en zo duur is, want het is best een aangename manier van reizen. Wandelingetje maken, luchtje scheppen, praatje maken met medereizigers (op de een of andere manier lukt me dat in een internationale trein toch sneller dan in een vliegtuig).
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Op woensdag 20 augustus 2014 21:40 schreef _JdM_ het volgende: Tijdens mijn Off-topic rondje in Twente zag ik op station Enschede De Eschmarke zowel iemand instappen als iemand uitstappen.
Geen idee waarom, er is daar NIETS in de omgeving namelijk...
binnen 21km van dat station zitten er meer mensen met een strafblad dan in de rest van de hele gemeente
- Roosendaal - Essen is ¤3,00 bij B-Rail - Roosendaal - Essen is ¤3,20 bij NS-International doordeweeks - Roosendaal - Essen is ¤5,60 bij NS-International in het weekend - Roosendaal - Roosendaal-grens is ¤2,80 voor volwassenen maar ¤3,20 voor jongeren
Oftewel: - Roosendaal - Roosendaal-grens is duurder dan Roosendaal - Essen - Essen - Antwerpen is doordeweeks duurder dan Roosendaal-grens - Antwerpen - Essen - Antwerpen is in het weekend letterlijk 2x goedkoper dan Roosendaal - Antwerpen
Wie zijn toch de mensen die deze prijzen ter plekke uit hun anus graaien bij het boeken. Er zit echt 0,0 logica in.
- Roosendaal - Essen is ¤3,00 bij B-Rail - Roosendaal - Essen is ¤3,20 bij NS-International doordeweeks - Roosendaal - Essen is ¤5,60 bij NS-International in het weekend - Roosendaal - Roosendaal-grens is ¤2,80 voor volwassenen maar ¤3,20 voor jongeren
Oftewel: - Roosendaal - Roosendaal-grens is duurder dan Roosendaal - Essen - Essen - Antwerpen is doordeweeks duurder dan Roosendaal-grens - Antwerpen - Essen - Antwerpen is in het weekend letterlijk 2x goedkoper dan Roosendaal - Antwerpen
Wie zijn toch de mensen die deze prijzen ter plekke uit hun anus graaien bij het boeken. Er zit echt 0,0 logica in.
Ik ben benieuwd hoe duur Breda - Antwerpen zou zijn geweest als de Fyra zou hebben gereden zoals men 2 jaar terug overeen was gekomen. Dat zou een niet-reserveringsplichtige trein worden met een normaal tarief.
Station Geerdijk is het op een na minst gebruikte station van Nederland. Het kent volgens tellingen van ProRail over 2005[2] slechts 60 in- en uitstappers per dag. Alleen Enschede De Eschmarke wordt minder gebruikt.
54 p.dag voor die laatste volgens diezelfde tellingen.
Station Geerdijk is het op een na minst gebruikte station van Nederland. Het kent volgens tellingen van ProRail over 2005[2] slechts 60 in- en uitstappers per dag. Alleen Enschede De Eschmarke wordt minder gebruikt.
Volkomen onnacceptabel dat zulke stations bestaansrecht hebben, maar dat Roosendaal-Noord, Roosendaal-Oost, Roosendaal-Zuid en Roosendaal-West er nog steeds niet zijn . RIKUS!
Als je toch bezig bent, wat kost Oldenzaal Grens - Bad Bentheim?
The summer is magic! Nobody on the road, nobody on the beach. I feel it in the air, the summer is out of reach. "Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
Op woensdag 20 augustus 2014 21:50 schreef Ireyon het volgende: Volkomen onnacceptabel dat zulke stations bestaansrecht hebben, maar dat Roosendaal-Noord, Roosendaal-Oost, Roosendaal-Zuid en Roosendaal-West er nog steeds niet zijn . RIKUS!
Je denkt dat ik een grapje maak, maar kijk op de kaart dan. De spoorlijnen lopen perfect over alle windrichtingen en allemaal langs een drukbevolkte woonwijk m.u.v. Noord waar een significant industrieterrein ligt. Mijn woonwijk (Tolberg in het westen) heeft meer inwoners dan fucking Etten-Leur en de Kortendijk (oosten) zit daar ook niet ver vanaf.
Je denkt dat ik een grapje maak, maar kijk op de kaart dan. De spoorlijnen lopen perfect over alle windrichtingen en allemaal langs een drukbevolkte woonwijk m.u.v. Noord waar een significant industrieterrein ligt. Mijn woonwijk (Tolberg in het westen) heeft meer inwoners dan fucking Etten-Leur en de Kortendijk (oosten) zit daar ook niet ver vanaf.
Tijd voor Zoetermeer HSL! Meer inwoners dan schiphol...
Zie ik goed dat een sparangebot een vaste trein heeft en een normale dure treinticket jou de keuze geeft?
De Spanjaarden doen overigens precies hetzelfde geintje. Nagelnieuwe HSL's met overal stations, maar ze liggen lang niet altijd in de buurt van de dorpen/stadjes waar de stations naar vernoemd zijn. Het natransport vanaf die HST-stations zal vast wel ruk zijn, zodat je 3 km moet gaan lopen omdat er geen bushalte in de buurt is ofzo.
Op woensdag 20 augustus 2014 22:01 schreef Pizza_Boom het volgende: Zie ik goed dat een sparangebot een vaste trein heeft en een normale dure treinticket jou de keuze geeft?
Op woensdag 20 augustus 2014 22:01 schreef James1988 het volgende: De Spanjaarden doen overigens precies hetzelfde geintje. Nagelnieuwe HSL's met overal stations, maar ze liggen lang niet altijd in de buurt van de dorpen/stadjes waar de stations naar vernoemd zijn. Het natransport vanaf die HST-stations zal vast wel ruk zijn, zodat je 3 km moet gaan lopen omdat er geen bushalte in de buurt is ofzo.
[..]
Groningen - Bremen is iets waar de laatste tijd veel over gesproken wordt, maar waar nog niets concreets is.
Het allernieuwste initiatief is de Meinlijn, men wil de IJzeren Rijn tussen Roermond en Dalheim heractiveren voor personenvervoer.
Hmmm, toch maar op bahn.de boeken, denk, sparangebot is denk ik niet beschikbaar in een DB kaartautomaat? NS Hispeed geeft zelfs de goedkoopste optie duurder aan. En met 4x overstappen ofzo. Normale tarief is gelijk aan het normale DB tarief.
Op woensdag 20 augustus 2014 22:11 schreef Pizza_Boom het volgende: Hmmm, toch maar op bahn.de boeken, denk, sparangebot is denk ik niet beschikbaar in een DB kaartautomaat? NS Hispeed geeft zelfs de goedkoopste optie duurder aan. En met 4x overstappen ofzo. Normale tarief is gelijk aan het normale DB tarief.
Kijkvoer De (reizigers-)trein had geen 5 minuten, 5 uur.. maar 5 dagen vertraging. Bewapende HC's, hoogspanningskabels (? iig stroomkabels tussen de loc en de rijtuigen) die maar even aan elkaar worden geknoopt en met tape worden vastgemaakt en defect raken ik een tunnel omdat de motoren oververhit raakte...
54 p.dag voor die laatste volgens diezelfde tellingen.
2005, het is nu 9 jaar later!!
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Kijkvoer De (reizigers-)trein had geen 5 minuten, 5 uur.. maar 5 dagen vertraging. Bewapende HC's, hoogspanningskabels (? iig stroomkabels tussen de loc en de rijtuigen) die maar even aan elkaar worden geknoopt en met tape worden vastgemaakt en defect raken ik een tunnel omdat de motoren oververhit raakte...
Tof. Heb toch nachtdienst.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op woensdag 20 augustus 2014 22:01 schreef Yreal het volgende: Hell, maak een volledig klaverblad bij de kruising van de hsl op de lijn den haag gouda. Kan je ook utrecht bereikbaar maken
Verleg jij even de A12 daar en schuif je het net aangelegde bedrijvenpark even op?
Fantastisch! Wou er vanalles over zeggen, maar ga zelf kijken!
Lalala. Sta je met je goede fatsoen op de trein van 7:02 te wachten. .. ja hoor een aanrijding. Trein van 7:00 naar Enschede keert terug naar Schiphol, maar dat duurt veel te lang. Vuilnistrein naar Apeldoorn er voor langs. Overstap in Amersfoort is allang naar de kloten. Gaat weer lekker dus
Aan de andere kant: als die aanrijding net aan de andere kant van Deventer geweest was, had ik al in die trein gezeten en dus minstens twee uur opgelopen. Met wat geluk blijft het nu bij een kwartiertje.
ga er maar vanuit dat het geen ongeval is, aangezien NS het classificeert als een 'aanrijding met een persoon' en dat dat bijna altijd zelfmoord betreft...
OV-magazine heeft een lezenswaardig interview gepubliceerd met Arco Groothedde, sinds 2012 de directeur van Trans Link Systems. Het gaat over de chipkaart, de toekomst en hoe TLS probeert het systeem reizigersvriendelijker te maken.
Altijd lekker zo'n trein die bij ieder station hortend en stotend in beweging komt en je maar hoopt dat het ding niet ergens in de middle of nowhere kapoet gaat.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
“We weten precies bij hoeveel reizen er niet wordt in- of uitgecheckt,
Dat kunnen ze helemaal niet precies weten.
quote:
We hebben nu eenmaal gekozen voor marktwerking met verschillende vervoerders en concessiehouders die hun eigen tarieven bepalen. Dan is de consequentie dat je per vervoerder apart moet in- en uitchecken.
Dat is geen consequentie maar een keuze.
quote:
Een alternatief is dat alle tarieven overal gelijk worden en dat je op parallelle trajecten een schatting maakt welke vervoerder de opbrengsten krijgt, net zoals bij het verrekensysteem van Wroov. Willen we dat echt terug?
In- ķf uitgecheckt kunnen ze wel weten, dat is een kwestie van kijken naar de incomplete transacties. Wat ze niet kunnen weten is in- én uitgecheckt, want dat is zwartrijden.
quote:
Dat is geen consequentie maar een keuze.
Vooral een gevolg van niet op elkaar afgestemde tariefsystemen.
Geen idee of er nog mensen toevallig tussen Nijmegen en Emmerich staan, maar er is nu (15:53) een RRF loc met 24 (!) ICK-rijtuigen onderweg naar Duitsland volgens Op De Rails.
Met de OV-chiplaart zijn dit soort gegevens inmiddels bekend bij NS/TLS: hoeveel kilometer zou de grootste kilometervreter jaarlijks in de trein afleggen, personeel niet meegerekend?
Ik kan me voorstellen dat er onder onze 17 miljoen inwoners vast mensen zijn: - die vertegenwoordiger zijn of bezorgdiensten doen met de trein - treinofielen die echt alleen maar de hele dag in de trein zitten - personen die op een andere wijze een groot deel van de dag doorbrengen in de trein.
Het is voor mij nu voordeliger om met de auto of de bromfiets te gaan dan om de auto(En dat met een auto die gemiddeld 1 op 9/10 loopt..) te pakken als ik naar mijn vriendin wil, indien ik losse kaartjes koop. Iets wat ik altijd deed, omdat ik 16/20 (weet niet precies hoeveel dat nou is) borg onzin vind. Zeker omdat ik vervolgens wéér met minimaal 5 euro kan opwaarderen om boven het minimum bedrag tekomen. Oh ja, met korting reizen is ook al zo makkelijk geworden.
Drempelvrij reizen mijn aarsch. Juist voor de kortere stukjes was de trein ideaal en milieuvriendelijk. Ik pak de auto voortaan wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
Op donderdag 21 augustus 2014 15:37 schreef boriq het volgende: Hangt dat Grou, Akkrum, Wolvega en Steenwijk ook niet boven het hoofd als de sprinter wordt door getrokken naar Zwolle en 2x per uur gaat rijden?
Ja, maar Meppel wordt dan wel weer een echt IC-station
Op donderdag 21 augustus 2014 15:38 schreef Bitlord het volgende: Met de OV-chiplaart zijn dit soort gegevens inmiddels bekend bij NS/TLS: hoeveel kilometer zou de grootste kilometervreter jaarlijks in de trein afleggen, personeel niet meegerekend?
Ik kan me voorstellen dat er onder onze 17 miljoen inwoners vast mensen zijn: - die vertegenwoordiger zijn of bezorgdiensten doen met de trein - treinofielen die echt alleen maar de hele dag in de trein zitten - personen die op een andere wijze een groot deel van de dag doorbrengen in de trein.
Wat denken jullie? 500.000 km per jaar ofzo?
is wel erg veel. Dan moet je totaal geen leven hebben. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die boven de 200.000 kilometer op jaarbasis uitkomen, maar veel zullen het er niet zijn.
Ik ving net op Amsterdam Amstel een gesprek op van mensen die nog niet helemaal weten hoe het werkt, ze wilden saldo laden om met de trein te reizen, maar twijfelden over bij welke automaat "nee die daar staat een gvb-logo op dat is alleen voor de tram"
Als alles goed gaat, gaan we vanaf december de HHPI 29008 (PowerHaul) en 29009 in Nederland planmatig zien met kolentreinen HHPI heeft de concessie van enkele kolentreinen tussen Nederland en Duitsland gewonnen. De locs zijn al toegelaten in Nederland, voor Duitsland is men op dit moment bezig met testritten.
is wel erg veel. Dan moet je totaal geen leven hebben. Kan me wel voorstellen dat er mensen zijn die boven de 200.000 kilometer op jaarbasis uitkomen, maar veel zullen het er niet zijn.
Die doen weinig anders dan in de trein zitten. Ga maar eens na, 550 km per dag. ELKE dag.
Nee joh. 's ochtends heen, rond het middaguur aankomen, uurtje vergaderen en weer terug naar huis om om 6 uur aan tafel te zitten waar de piepers klaar staan.
Hoeveel kilometer legt een machinist of conducteur dan af? Een enkele dienst Roosendaal - Zwolle v.v. is al 400km en dan heb je een werkdag van 6 uur erop zitten.
Die doen weinig anders dan in de trein zitten. Ga maar eens na, 550 km per dag. ELKE dag.
Ja inclusief de weekenden. Dat is echt gekkenwerk, ik denk dat vertegenwoordigers en consorten nog niet eens de 200.000km halen met de auto. Dan woon je echt in je auto (of in de trein )
Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef Ireyon het volgende: Hoeveel kilometer legt een machinist of conducteur dan af? Een enkele dienst Roosendaal - Zwolle v.v. is al 400km en dan heb je een werkdag van 6 uur erop zitten.
Meer meters van/naar de pauze en de kiosk dan in de trein werkend.
Op donderdag 21 augustus 2014 19:55 schreef Ireyon het volgende: Hoeveel kilometer legt een machinist of conducteur dan af? Een enkele dienst Roosendaal - Zwolle v.v. is al 400km en dan heb je een werkdag van 6 uur erop zitten.
Ik heb mijn dienst eens nagekeken: ik heb vandaag iets meer dan 200km afgelegd met de bus. Dat is best een redelijke afstand, ik had er veel streekdienst in vandaag.
Een machinist lijkt me zeker meer dan het dubbele af te leggen. Maar dat hangt er natuurlijk wel vanaf of de sprinter of de ic gereden wordt, en welke: Groningen-Zwolle leg je in een uur ruim 100km af met de IC, terwijl je op Dordrecht-Den Haag met de sprinter op nog geen 50km zit in dezelfde tijd.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Het is inderdaad veel. Maar als er hier al wat gekkies rondfokken, dan zou het mij toch ook niet verbazen als er mensen, althans levende wezens, zijn die er voldoening uit halen om alleen maar in de trein te zitten?
Het is inderdaad veel. Maar als er hier al wat gekkies rondfokken, dan zou het mij toch ook niet verbazen als er mensen, althans levende wezens, zijn die er voldoening uit halen om alleen maar in de trein te zitten?
Heel nuttig om de eerste sprinter naar Apeldoorn (die in Almelo begint) vijf minuten in Wierden stil te laten staan. Overdag is dit om een aansluiting vanuit Zwolle te hebben in combinatie met een strakke kwartiersdienst Wierden-Enschede. Maar op dit tijdstip komt er nog helemaal geen trein uit Zwolle.... dus waarom niet gewoon vijf minuten later uit Almelo?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
dat is gewoon waardeloos. Uitslapen okee. Maar midden op je reisdag ineens van 16:00 tot 18:30 opgehokt zitten maakt zo'n ding in één klap waardeloos. Eten doe je daarna pas namelijk.
Vragen ze in zo'n EN of EC naar paspoort bij de Poolse grens? Ik kan mijn paspoort nergens vinden. Heb wel mijn rijbewijs maar dat is dan weer geen reisdocument.
Ik dacht, laat ik min paspoort eens opzoeken. Laatste keer dat ik hem heb gebruikt was een jaar geleden
dat is gewoon waardeloos. Uitslapen okee. Maar midden op je reisdag ineens van 16:00 tot 18:30 opgehokt zitten maakt zo'n ding in één klap waardeloos. Eten doe je daarna pas namelijk.
Als je om 16:00 inchecked in Amersfoort kan je om 18:00 aan de piepers in Groningen zitten anders..
Op donderdag 21 augustus 2014 15:38 schreef Bitlord het volgende: Met de OV-chiplaart zijn dit soort gegevens inmiddels bekend bij NS/TLS: hoeveel kilometer zou de grootste kilometervreter jaarlijks in de trein afleggen, personeel niet meegerekend?
Op vrijdag 22 augustus 2014 10:50 schreef derLudolf het volgende: Vragen ze in zo'n EN of EC naar paspoort bij de Poolse grens? Ik kan mijn paspoort nergens vinden. Heb wel mijn rijbewijs maar dat is dan weer geen reisdocument.
Ik dacht, laat ik min paspoort eens opzoeken. Laatste keer dat ik hem heb gebruikt was een jaar geleden
Zorg maar dat je het vindt anders kun je beter thuisblijven
Op vrijdag 22 augustus 2014 10:50 schreef derLudolf het volgende: Vragen ze in zo'n EN of EC naar paspoort bij de Poolse grens? Ik kan mijn paspoort nergens vinden. Heb wel mijn rijbewijs maar dat is dan weer geen reisdocument.
Je bent een rund als je zonder geldig reisdocument op reis gaat.
Ja, eens. Die conducteurs moeten beter opgeleid worden, dat is geen gebrek in de OV-chipkaart an sich.
Klopt ook. Ik heb een paar jaar geleden een conducteur erop moeten wijzen dat deze VIRM toch écht niet naar Brussel-Zuid/Midi rijdt, wat de CTA's ook aangeven. Meneer had net een groep huisvrouwen op weg naar Antwerpen vrolijk die trein in gestuurd
Je bent een rund als je zonder geldig reisdocument op reis gaat.
Ik acht de kans klein. Is allemaal Schengen, dus ze mogen maar iets van 5% van de tijd grenscontroles houden ofzo. Ik heb het toch een keer gehad tussen Nieuweschans en Weener, toen was een rijbewijs ok. Maar geldig is het niet en in het ergste geval zetten ze je vast tot je identiteit bekend is.
Heb je geen kopietje van je paspoort icm rijbewijs? Is beter dan niks.
Het is niet alleen vanwege grenscontroles dat je een identiteitsbewijs meeneemt op reis. Je wilt gewoon niet zonder zitten als er iets onverwachts gebeurt.
Op vrijdag 22 augustus 2014 12:46 schreef Bitlord het volgende: Ik acht de kans klein. Is allemaal Schengen, dus ze mogen maar iets van 5% van de tijd grenscontroles houden ofzo
Er is een verschil tussen wat men mag en wat men doet. Zie Jon Worth's website, hij schrijft vaak zat over Schengenschendingen.
Dan heeft Blokker de voorwaarden verkeerd verwoord. (Het komt wel vaker voor dat de werkelijke voorwaarden anders zijn.)
Ze verkopen het onder de noemer Dal Vrij, dan mag je er toch van uit gaan dat dezelfde voorwaarden gelden als bij een Dal Vrij-abonnement. Vķķr 6:30 op je bestemming aankomen klinkt ook niet erg realistisch.
Ik weet wel beter. Zeker met de trein krijg je echt heel vaak paspoortcontrole op weg naar of terug vanuit Polen. En met die lui wil je gewoon geen ruzie hebben, midden in de nacht in je onderbroek.
Een uitgeprinte forumpost van Bitlord gaat waarschijnlijk ook NET onvoldoende zijn, maar je kunt het er op wagen natuurlijk
Op vrijdag 22 augustus 2014 13:09 schreef ReisT het volgende: Dan heeft Blokker de voorwaarden verkeerd verwoord. (Het komt wel vaker voor dat de werkelijke voorwaarden anders zijn.)
Ze verkopen het onder de noemer Dal Vrij, dan mag je er toch van uit gaan dat dezelfde voorwaarden gelden als bij een Dal Vrij-abonnement.
alsof Wilma en Bertolien op de hoogte zijn van de voorwaarden van Dal Vrij
Op vrijdag 22 augustus 2014 13:09 schreef ReisT het volgende: Dan heeft Blokker de voorwaarden verkeerd verwoord. (Het komt wel vaker voor dat de werkelijke voorwaarden anders zijn.)
Ze verkopen het onder de noemer Dal Vrij, dan mag je er toch van uit gaan dat dezelfde voorwaarden gelden als bij een Dal Vrij-abonnement. Vķķr 6:30 op je bestemming aankomen klinkt ook niet erg realistisch.
Of dit is wat NS met Blokker heeft afgesproken.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
• Bij NS alleen geldig na inchecken. Dit kan: ma. t/m vr. vķķr 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur) en za. en zo. de hele dag geldig. Uitchecken kan altijd. • Afstempelen bij Arriva, Breng, Connexxion, Syntus of Veolia kan de hele dag. Reizen kunt u alleen in de daluren (ma. t/m vr. vķķr 6.30 uur, tussen 9.00 – 16.00 uur en ná 18.30 uur en op za. en zo. de hele dag).
Die laatste zin lijkt me alleen van toepassing op het reizen bij de geprivatiseerde lijnen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2014 13:40:12 ]
Op vrijdag 22 augustus 2014 14:54 schreef ReisT het volgende: Jammer dat het nog zo lang duurt voor we de Flirt 3 ook in Nederland kunnen zien. Al is dat dan helaas niet de stoere Scandinavische versie.
Vanaf december 2016 (en dus eerder vanwege proefritten voor het materieel): Gouda - Alphen a/d Rijn. Dit worden FLIRTs in R-Net-kleurstelling, als dat enigszins lijkt op de HTM-Avenio's gaat dat er erg goed uitzien
Flirt5 zeker tussen Arnhem - Oberhausen straks? En heeft de Westfalenbahn geen Flirt-3? Die gaat - als ik mij niet vergis - straks ook naar Hengelooooo
Nog 2 nachtdiensten en dan weer weekend. Afgelopen nacht had ik ziggyziggyziggy als treindienstleider. Altijd leuk. Binnen de club van treindienstleiders is hij één van de 3-4 die precies door heeft hoe en waar er 'tijd gesmokkeld' kan worden. Even bellen dat je gereed bent om een trein af te rangeren in plaats van wachten tot je volgens het briefje/tijdspad mag vertrekken om af te rangeren. De treindienstleider kijkt of er een gaatje is en gooit je er nog tussendoor. Hulde
Jep, dat zijn inderdaad de fijnere treindienstleiders Vandaag zelf toevallig ook weer zo'n fijne meegemaakt. Ik moest een treinstel voorbrengen vanaf het opstelterrein en bij het perron combineren met het al gereedstaande stel en daarna helpen met het beproeven van de treinen. Volgens de planning had ik daar exact 5 minuten voor. Laat ik het zo zeggen: normaal is het iets van 15 minuten (5 voor de rangeerbeweging, 5 voor combineren plus beproevingen en 5 uitloop/instappen van reizigers bij beginnende treinen), dus ik gok dat er iets met de planning van vandaag even was misgegaan Gelukkig had ik een treindienstleider (en een knooppunt coördinator) die dat ook wel inzag(en), dus de treindienstleider heeft mij een kwartiertje eerder er tussendoor laten glippen. Met heel veel dank aan een onbekende collega van ziggy3 is die trein dus keurig op tijd vertrokken
Een kennis zit voor 7 dagen in Parijs, en heeft een Pass Navigo (opgeladen voor Ticket Semaine ofzoiets, Een weekkaart voor zones 1-2). Nu wil hij zaterdag meegaan naar tramlijn 5, die in zones 4 en 5 liggen. Je kan zones bijboeken in het weekend, maar tarieven meldt de website van de RATP niet. Iemand hier die daar iets over weet?
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 22-08-2014 19:18:22 ]