abonnement Unibet Coolblue
pi_143625169
En hier weer verder :)
pi_143648562
Nou, huisarts concludeerde dus geen verkort tongriempje.

De voeding van vanmorgen 9 uur was bagger. Meneertje was erg onrustig en het boeren wilde maar niet ... Dus alles kwam er ook weer met een mega golf uit. De overige voedingen van vandaag verliepen een stuk beter en rustiger, met meerdere malen boeren tussendoor en alles bleef binnen. Dus we vermoeden echt dat het de extra lucht is die meneertje mee hapt op de een of andere manier.

We hebben contact opgenomen met een lactatiedeskundige, die tevens kinderverpleegkundige is. Ook zij had geen vermoeden van reflux of een ander, ernstig en medisch probleem. Een brede speen raadde zij ons af, omdat de kans bestaat dat meneertje dan nog lastiger zijn mondje om de speen heen krijgt. Dus ook haar advies: veel laten boeren, en hopen dat ie rustig drinkt. Dat lijkt te helpen :)

Mochten we toch het gevoel hebben dat de voedingen echt slecht blijven gaan, dan wil ze graag een keer mee kijken of ze tips heeft. Nu ruim 3 kwartier mee aan de telefoon gehangen en we hebben er beiden een goed gevoel over :)
pi_143650233
Twinkle fijn dat jullie er nu een goed gevoel bij hebben. Hopelijk gaat het snel beter met voedingen en voeding binnenhouden. :*
pi_143656109
Vraagje,wat is de meerwaarde eigenlijk van rijstebloem? Ik ben het destijds bij mijn zoon door de fles gaan geven toen de laatste fles eraf ging,onder het motto 'doorslapen'
Mijn dochter wordt volgende week 4 maanden maar heeft al wekenlang de laatste fles eraf en slaapt letterlijk elke nacht door.
Ik las dat er eig geen voedingswaarde zit in rijstebloem... dus dan gewoon niet geven?
's ochtends lijkt ze wel meer honger te krijgen momenteel,maar als het eigenlijk een fabeltje is dat rijstebloem meer verzadigd kan ik beter de gewone fles nog iets groter maken toch?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_143656233
Twinkle, andere mogelijkheid is nog een pre-logopediste om advies vragen.

Rijstebloem heb ik nooit gegeven. Pas veel later, als papfles omdat dat sneller ging dan en een boterham en een fles ;)
pi_143669984
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:29 schreef Poppejans het volgende:
Vraagje,wat is de meerwaarde eigenlijk van rijstebloem? Ik ben het destijds bij mijn zoon door de fles gaan geven toen de laatste fles eraf ging,onder het motto 'doorslapen'
Mijn dochter wordt volgende week 4 maanden maar heeft al wekenlang de laatste fles eraf en slaapt letterlijk elke nacht door.
Ik las dat er eig geen voedingswaarde zit in rijstebloem... dus dan gewoon niet geven?
's ochtends lijkt ze wel meer honger te krijgen momenteel,maar als het eigenlijk een fabeltje is dat rijstebloem meer verzadigd kan ik beter de gewone fles nog iets groter maken toch?
In rijstebloem zit wel voedingswaarde, in jbpm niet. Maar als ze ook doorslaapt zonder rijstebloem zou ik het lekker zo laten. Eigenlijk is rijstebloem alleen maar een 'dikmaker', want er zitten wel degelijk kcal in.

Ik heb trouwens dezelfde situatie. L kreeg al met 4 mnd rijstebloem, maar T en S nu met 5.5 maand nog steeds niet. Over 2 weken mogen ze al normale pap. Misschien dat ik dan in de ochtend een papfles ga doen om dezelfde reden als Kyara (sneller), maar ik kijk nog wel even.

Anyway, zolang het niet nodig is zou ik het lekker bij gewone melk laten dus. :)
pi_143698451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:47 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou, huisarts concludeerde dus geen verkort tongriempje.

De voeding van vanmorgen 9 uur was bagger. Meneertje was erg onrustig en het boeren wilde maar niet ... Dus alles kwam er ook weer met een mega golf uit. De overige voedingen van vandaag verliepen een stuk beter en rustiger, met meerdere malen boeren tussendoor en alles bleef binnen. Dus we vermoeden echt dat het de extra lucht is die meneertje mee hapt op de een of andere manier.

We hebben contact opgenomen met een lactatiedeskundige, die tevens kinderverpleegkundige is. Ook zij had geen vermoeden van reflux of een ander, ernstig en medisch probleem. Een brede speen raadde zij ons af, omdat de kans bestaat dat meneertje dan nog lastiger zijn mondje om de speen heen krijgt. Dus ook haar advies: veel laten boeren, en hopen dat ie rustig drinkt. Dat lijkt te helpen :)

Mochten we toch het gevoel hebben dat de voedingen echt slecht blijven gaan, dan wil ze graag een keer mee kijken of ze tips heeft. Nu ruim 3 kwartier mee aan de telefoon gehangen en we hebben er beiden een goed gevoel over :)
Balen dat er geen pasklare oplossing is.. Laten boeren was hier ook altijd een groot probleem.

Je kunt misschien de Mam-fles nog proberen? Die heeft een platte speen, misschien past dat beter bij zn mondvorm? Net zoals een fopspeen zeg maar :) Te koop bij Kruidvat.
pi_143778789
Ervaren anderen flesvoedingmama's soms ook dat er zo negatief gedaan wordt over het geven van flesvoeding?
Door omstandigheden is de borstvoeding hier niet op gang gekomen waardoor ik hier al gauw mee heb moeten stoppen. Dit was voor mij een moeilijke beslissing die mij veel tranen heeft gekost. Ik merk dat men er heel snel vanuit gaat dat een moeder borstvoeding geeft dus iedere keer moet ik dan zeggen dat ik dat dus niet doe waarop er een reactie volgt van; 'oh' op zo'n negatieve toon. Moeilijk vind ik dat, alsof ik gefaald heb ofzo.
(weet niet dit hier past hoor maar ben benieuwd hoe dit voor andere mama's is die flesvoeding geven)
  zondag 24 augustus 2014 @ 17:28:39 #9
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_143778944
Simsolobim,
Hier kreeg ik ook een hele verbaasde blik van 1 van mijn verloskundigen dat ik ons kindje flesvoeding ging geven! Echt zo :{

Ik sta nog steeds 100% achter die keuze en mijn meisje heeft vanaf dag 1 de fles die ik haar heb aangeboden (Avent)..
Voel je zeker niet schuldig hoor, jij weet en voelt immers wat het beste is voor je dochter! :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_143779157
:W

Mijn oudste heeft fv gehad omdat bv op dat moment "niet lukte". Nu vind ik mijzelf wel behoorlijk pro-borstvoeding maar het is en blijft een eigen keuze en die moet je respecteren vind ik.

Aan de andere kant weet ik van mijzelf dat als je het geprobeerd hebt, en het is niet gelukt, er dan toch altijd iets onderhuids blijft knagen. Waardoor je dus ook veel vatbaarder bent voor dit soort "uitingen". Jij hoort bijvoorbeeld een negatieve klant in "oh" terwijl het misschien helemaal niet negatief bedoelt is.
pi_143782886
Hier ook, zelfs op het cb kreeg ik nog de opmerking dat bv toch wel makkelijk is. Tsja, dan heb je een moeder voor je zitten die ontzettend loopt te prutsen met de flesvoeding omdat de baby teveel jonger heeft en niks werkt.
Maar ik trek me daar, en van anderen niet zoveel aan. Ik heb mijn best gedaan, mezelf zo'n beetje een postnatale depressie ingekolfd (koste wel erg veel energie met voeden en mijn herstel van totaal ruptuur).

Bij de tweede ook gestopt na een paar weken, live bv dat wel, omdat ik weer geen energie over hield. Ik stond te duizelen op mijn benen met baby en kleuter in huis.
Toen wist ik zelf ook dat ik zelfs zonder dat kolven en ruptuur waarschijnlijk energie tekort had gehad, ze eten me gewoon op die kinderen. Zelfs de weegschaal ging hard naar beneden.

Ik sta dus 100% achter de keuze. Ik vind het soms jammer, maar geen moment spijt.
pi_143783441
Mn meisje krijgt ook fv, Ik gebruik medicatie en niemand kan mij vertellen wat de gevolgen daarvan zijn voor mn kind, Dan kies ik voor de veilige manier en heb daarom wel voor hypoallergene voeding gekozen, maar ook ik kreeg al snel de opmerking dat bv toch echt veel beter zou zijn, maar ik heb wel overwogen mijn keus gemaakt en daardoor kan ik ook denken "dikke doei"
S. 2014
J. 2016
pi_143784695
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:34 schreef Kyara het volgende:
Aan de andere kant weet ik van mijzelf dat als je het geprobeerd hebt, en het is niet gelukt, er dan toch altijd iets onderhuids blijft knagen. Waardoor je dus ook veel vatbaarder bent voor dit soort "uitingen". Jij hoort bijvoorbeeld een negatieve klant in "oh" terwijl het misschien helemaal niet negatief bedoelt is.
Ja dat speelt ook mee inderdaad. Baal nog steeds dat het niet gelukt is. Ik ben ook erg snel geneigd me te gaan verantwoorden over waarom ik geen borstvoeding geef, stom want daar vragen mensen niet om.

Deepfreeze, mijn cb laat wel merken pro borstvoeding te zijn. Er is mij inmiddels al 3x verteld (beebje is 6 weken) dat baby's van flesvoeding vetcellen aanmaken en ik daarom zolang mogelijk moet wachten met ophogen van voeding en geen nachtvoeding zou moeten geven. Beetje jammer vind ik dat, heb ze daar inmiddels wel duidelijk gemaakt dat ik beebje volg in wat zij wil, dus die krijgt lekker een nachtvoeding als ze dat wil :Y
pi_143789027
Eigenlijk precies wat Kyara zegt Sim, ik was ook veel vatbaarder voor opmerkingen erover.

Zat mezelf ook snel te verdedigen (het kwam niet op gang, ondanks dat ik 6 tot 8x kolfde per dag).

Maar als iemand mij gelijk gaf was ik er ook niet blij mee..

Hormoniaal monster was ik ;)

En die van mij heeft de eerste 10 maanden nachtvoeding(en) gekregen en nu met 19 maanden is hij zeker niet dik!
pi_143790403
Ik vind het vooral erg voor de mamas die het graag wilden, probeerden maar waarbij het uiteindelijk niet lukte.

Ik heb er bij mijn tweede kindje over nagedacht want het lijkt me wel een heel knus idee. Echter ga ik 4 weken na de geboorte starten met school en werken. Wat als mijn kindje de fles zou weigeren? Dan had ik een grandioos probleem.

Ik durf dan ook toe te geven dat ik vanuit gemakzucht voor fv heb gekozen. En wat de hele wereld daarvan vindt interesseert mij werkelijk geen ene mieter.

Maar ik denk ook dat het een typisch vrouwending is om ons iets aan te trekken van wat andere mensen van ons vinden.

Mensen hebben ook niet altijd in de gaten dat ze andere mensen kunnen kwetsen met hun kortzichtigheid en zich gelijk een mening vormen zonder dat ze het hele verhaal kennen. Dus dat jij bijvoorbeeld tot het naadje bent gegaan om bv te kunnen geven, maar dat het door omstandigheden gewoon niet wil lukken.

Lekker links laten liggen dat soort mensen ;)

Het gaat hier over het algemeen best goed met Boaz en het drinken :o . We moeten het ons niet in het hoofd halen om hem zonder boeren te slapen te leggen. Want dan komt de fles er geheid uit. Ook al kan je dus soms een half uur zitten wachten op die boer.

Verder is het soms een onrustige drinker. Laten boeren lijkt de oplossing. En rust en regelmaat zodat hij voldoende energie heeft om te drinken.

Vandaag heeft hij zelfs zijn eersre fles van 150 cc op :o . Wist niet wat me overkwam! Al ben jk stiekem een beetje bang dat ie er ook weer uit komt want het is me nogal een plens melk.

Zijn mondje lijkt hij wel beter om de speen te kunnen sluiten :Y
Het lucht happen is al een stuk minder.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:31:40 #16
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_143791707
Ik mocht geen fv geven, omdat ik een grote dosering vit A moest nemen. Heb ik me erg naar door gevoeld. Zeker nu ze verschillende allergiëen lijkt te hebben.

Iemand trouwens ervaring met de overstap van ha voeding naar andere dieetvoeding?
pi_143805308
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 17:34 schreef Kyara het volgende:
:W

Mijn oudste heeft fv gehad omdat bv op dat moment "niet lukte". Nu vind ik mijzelf wel behoorlijk pro-borstvoeding maar het is en blijft een eigen keuze en die moet je respecteren vind ik.

Aan de andere kant weet ik van mijzelf dat als je het geprobeerd hebt, en het is niet gelukt, er dan toch altijd iets onderhuids blijft knagen. Waardoor je dus ook veel vatbaarder bent voor dit soort "uitingen". Jij hoort bijvoorbeeld een negatieve klant in "oh" terwijl het misschien helemaal niet negatief bedoelt is.
Waarom zet je niet lukte tussen aanhalingstekens?

Ik geloofde nooit zo dat borstvoeding niet lukte, want het is toch iets natuurlijks dat gewoon altijd moet lukken. Mijn moeder heeft bij ons alle drie maar 10 dagen bv gegeven, dus ik zou wel eens laten zien dat dat gewoon een regeldag was. En toen het bij mij niet ging zoals het hoorde wilde ik dus ook niet opgeven. Wat resulteerde in continue ontzettend veel pijn, ook tussen de voedingen door, twee spruw kuurtjes, klieven, drie lactatiekundigen, een zeer ontevreden kind en ik continue aan het huilen. Maar toch doorgaan, want ik vond het te belangrijk om bv te geven en met kolven kreeg ik niet genoeg en met een baby die alleen in de doek wilde wist ik ook niet wanneer ik dat dan in hemelsnaam moest doen. Mijn vriend liep weg, want die kon het niet aanzien hoeveel pijn ik had, maar hij wilde de beslissing bij mij laten. Ik heb uiteindelijk twee maanden bv gegeven en toen trok ik het niet meer, want ik sliep niet van de pijn. Ik vind het nog steeds heel erg dat ik niet mijn gewenste 6 maanden bv heb kunnen geven en ik denk nog regelmatig dat ik gewoon vol had moeten houden. Op het cb is er een vpk die toen zei dat ik toch echt beter kon gaan kolven toen ik daar huilend zat. Die vermijd ik sindsdien ook en de andere vpk en arts vinden het vooral belangrijk dat het met ons allemaal goed gaat en dat is inmiddels zo. Ik ga het bij een volgende net zo hard weer proberen, maar ik snap nu ook dat er soms gewoon omstandigheden zijn waardoor bv gewoon niet gaat. En als iemand vraagt of hij bv krijgt zeg ik eigenlijk altijd helaas niet en als ik het dan uitleg heeft tot nu toe iedereen heel begripvol gereageerd.
pi_143805353
Omdat het hier meer te maken had met verkeerde mensen op het verkeerde moment die de verkeerde dingen zegen. En dan zelf niet in staat zijn om er iets anders van te vinden.

Dus hier is het meer een kwestie geweest van te snel opgeven. En dat overkwam me dus geen 2e keer meer :N En ja, dat vreet ook nog steeds een klein beetje. Anderzijds is het ook heel makkelijk te relativeren want met borstvoeding had het waarschijnlijk langer geduurd voor weer een cyclus had en dan had ik nu mijn meiden niet gehad ;)
pi_143813764
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 09:00 schreef Kyara het volgende:
Omdat het hier meer te maken had met verkeerde mensen op het verkeerde moment die de verkeerde dingen zegen. En dan zelf niet in staat zijn om er iets anders van te vinden.

Dus hier is het meer een kwestie geweest van te snel opgeven. En dat overkwam me dus geen 2e keer meer :N En ja, dat vreet ook nog steeds een klein beetje. Anderzijds is het ook heel makkelijk te relativeren want met borstvoeding had het waarschijnlijk langer geduurd voor weer een cyclus had en dan had ik nu mijn meiden niet gehad ;)
Ah, dat is idd ook balen. Maar wel een hele leuke tweeling idd :Y

Ik had me, volgens mij, heel goed voorbereid, maar alsnog denk ik achteraf dat het ook aan de start heeft gelegen waarom het niet lukte. Hij dronk bijvoorbeeld direct na zijn geboorte om half 8 en toen pas weer 's avonds om 10 uur, ondanks veel aan proberen te leggen en toen had de kraam gezegd dat ik moest gaan wisselvoeden met 5 min per borst, wat ik dus netjes deed. Waardoor hij dus na een uur weer kwam en de volgende ochtend toch wel erg veel was afgevallen en we moesten gaan bijvoeden van de vk en ze zelfs kv achterliet, terwijl ik zei dat ik dat niet wilde. De kolf kwam dus ook pas een dag later helaas en toen hebben we aangekloot met bijvoeden terwijl ik bleef wisselvoeden, terwijl hij dus ook gewoon bij mij had kunnen drinken, want ik kolfde toen makkelijk 80 cc na een voeding.

Ik ken nu iig een hele fijne lactatiekundige en ik ga voor de volgende een prenataal consult doen heb ik me voorgenomen :)

Maar goed, dit is wat offtopic :D

[ Bericht 2% gewijzigd door Dot. op 25-08-2014 14:57:02 ]
pi_143814123
Het hoeft een 2e keer inderdaad niet weer zo te gaan. Een gewaarschuwd met telt voor 2 ;)

Overigens heeft M het ook heel goed gedaan op fv hoor dus je zal mij in elk geval nooit iets negatiefs over fv horen zeggen ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Kyara op 25-08-2014 15:52:11 ]
pi_143814310
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:57 schreef Kyara het volgende:
Het hoeft een 2e keer inderdaad niet weer zo te gaan. Een gewaarschuwd met telt voor 2 ;)

Hieronder ons verhaal (haal het straks even weg ivm tmi en offtopic)

Overigens heeft M het ook heel goed gedaan op fv hoor dus je zal mij in elk geval nooit iets negatiefs over fv horen zeggen ;)
Ik dacht altijd dat fleskindjes heel pappig werden, maar Stip is lang en slank. Hij doet het er idd prima op!
pi_143814326
M was ook heel lang en slank. Tot ie bijvoeding kreeg :D. En volgens het cb is ie nu te dik. Wat trouwens nergens op slaat.
pi_144214977
Lieve mama's ik heb even een vraag...

mag je een baby van 5 weken extra vocht geven? en hoe zit t met venkelthee en rooibosthee bij krampen?
S. 2014
J. 2016
pi_144215603
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Lieve mama's ik heb even een vraag...

mag je een baby van 5 weken extra vocht geven? en hoe zit t met venkelthee en rooibosthee bij krampen?
Ik heb het wel vaker gehoord, maar nooit gedaan. Het leek mij echt nog niet goed voor de darmen...
Ik deed wel eens wat extra water in de fles melk..
pi_144215742
Venkelthee wordt tegenwoordig afgeraden...
Home is where the O+ is...
pi_144216080
ik wil wel extra vocht aan haar fles toevoegen maar vaak drinkt ze de 120 net aan op... dus extra vocht gaat er dan niet in...
misschien 120 met 3.5schep voeding?...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:46:49 #27
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_144216160
Geen ervaringen met de thee, maar waarom wil je extra water toevoegen?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:50:07 #28
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_144216322
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
ik wil wel extra vocht aan haar fles toevoegen maar vaak drinkt ze de 120 net aan op... dus extra vocht gaat er dan niet in...
misschien 120 met 3.5schep voeding?...
Halve schepjes worden afgeraden!
Ik zou dan 100 water en 3 schepjes doen oid :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 5 september 2014 @ 20:59:04 #29
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_144216786
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:50 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Halve schepjes worden afgeraden!
Ik zou dan 100 water en 3 schepjes doen oid :)
Dan is het idd dunner. Ook al drinkt ze het niet op.
pi_144216916
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 20:46 schreef Sylver_ het volgende:
Geen ervaringen met de thee, maar waarom wil je extra water toevoegen?
Dr ontlasting gaat erg moeizaam, heel erg persen voor n harde keutel..
S. 2014
J. 2016
pi_144217012
Ik zou dan idd 100/3 of max 110/3 geven. Geen thee oid..
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:05:06 #32
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_144217095
Waarom wil je extra vocht toevoegen als ze het al maar net aan op drinkt? Alles wat je haar anders geeft in de vorm van water, thee etc zal ze qua flesvoeding laten staan en dat is haar voornaamste voedingsbron dus dat zou ik proberen te vermijden.
Thee zie ik sowieso als bijvoeding en dus niet geschikt voor de darmen van een 5 weken oude baby.

Dit typte ik dus terwijl de laatste paar reacties er nog niet stonden ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_144217201
Oke dames bedankt! Gaan we het zo proberen.
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:09:39 #34
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_144217317
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dr ontlasting gaat erg moeizaam, heel erg persen voor n harde keutel..
Ah ja, dat was bij ons ook de reden. Maar we deden maar 10cc extra, misschien eens proberen hoe ver ze komt met 130/4?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_145523123
Even een schopje hoor :)

Stip is inmiddels ruim 6 maanden en is een echte eter, maar daarnaast drinkt hij toch nog steeds 5-6 flessen per dag van 180-200/6 (ik schenk altijd een beetje ruim in). Nu hebben we altijd Forte gegeven, dus ik had ook Forte nmr. 2 gehaald, maar daar zit rijstebloem in en met de hoeveelheid die hij drinkt leek me dat wat veel, dus heb ik toch maar de standaard gehaald. Maar nu komt hij dus ineens 's nachts weer vaker en hebben we geen enkele nacht dat hij 5 uur haalt. Vaak gaat hij naar bed en wordt hij nog een keer wakker voor een fles en dan slaapt hij, met tussendoor nog een paar keer een speen geven, tot een uur of 5. Dan drinkt hij een fles en slaapt hij weer tot een uur of 7-8. Ik heb gisteren geprobeerd ipv een late fles wat water te geven en dat vond hij ook prima, maar hij dronk toen maar 70 cc oid en werd om 1 uur weer wakker en ging pas weer slapen na een fles.

Overdag eet hij echt best wel goed. 's Ochtends een stuk fruit, tussendoor komkommer en een soepstengel, 's avonds een riante groentehap (200-250 gram) en dan de late fles met Biobim Benjamin pap. Brood geven we ook, maar daar speelt hij voornamelijk mee. Tussendoor water drinkt hij maar kleine slokjes van en het moet ook worden opgewarmd, anders laat hij het gewoon uit zn mond lopen. Maar na het eten drinkt hij ook nog zo een hele fles weg. We kunnen de flessen wel rekken met bijvoeding, maar uiteindelijk hebben we er toch nog vaak 5.

Is het nu handig om weer terug te gaan naar Forte nmr. 1 ook ivm de hoeveelheid flessen die hij nog krijgt? En dan als hij minder drinkt overstappen naar nmr. 2?
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:46:41 #36
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145523733
Ik zou juist op standaard 2 blijven omdat die denk ik gebaseerd is op het feit dat er daar naast nog bijvoeding gegeten wordt.

Voor de nacht kan je dan in de laatste fles los rijstebloem er bij doen of forte 2 geven zodat hij de nacht wel doortrekt.

Die minder flessen gaat echt langzaam aan vanzelf wel is mijn ervaring.
Dobbelsteentjes brood met roomboter en vanaf 7 maanden nog yoghurt toe.

Maar ik zou niet forte blijven geven als er goed en veel bijvoeding wordt gegeten.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145524130
Waarom rijstebloem als hij ook gewone pap mag? Is dat vullender?

En is er niet ook een maximum aan nr. 2, zoals bij nr. 1, dat het schadelijk kan zijn voor zn niertjes oid?
pi_145524317
Van nr2 mag je minder geven toch? Dacht dat nr1 prima voldeed tot 1 jaar, en dat nr2 vooral bestond omdat daar wel reclame voor gemaakt mocht worden itt nr1..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:08:48 #39
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145524327
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dr ontlasting gaat erg moeizaam, heel erg persen voor n harde keutel..
Welk merk voeding geef je?
pi_145524674
Nummer 2 mag je inderdaad minder geven, hebben wij altijd begrepen....Wij geven Kruidvat flesvoeding overigens.

Rijstebloem hebben we hier nooit gegeven. Bij exact 6 maanden begonnen met groentehap, vervolgens fruithap erbij en toen 's ochtends ipv fles een papbord (Bambix naturel)

Ons mannetje is nu bijna 8 maanden en krijgt nog 1 echte fles, 1 papflesje en 1 papbord. Verder is het groente, fruit en brood.
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:45:01 #41
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145525380
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:08 schreef Morretje het volgende:
Van nr2 mag je minder geven toch? Dacht dat nr1 prima voldeed tot 1 jaar, en dat nr2 vooral bestond omdat daar wel reclame voor gemaakt mocht worden itt nr1..
Nee nr3 is onnodig en je kan 2 blijven geven tot een jaar.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145525433
Sja, pap in een bord wil ik ook wel geven, maar omdat hij nog doorslaapt na die hele vroege fles weet ik niet zo goed wanneer dan. Of ik moet hem om 5 uur toch maar gewoon mee naar beneden nemen. Ik geef hem nu vaak na zijn wakker worden wat brood, maar dan heeft hij 2 uur ervoor dus al een gewone fles gehad.

Ik dacht ook 500 cc per dag max met nmr. 2 eigenlijk, maar waar ik dat vandaan heb weet ik niet :')
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:53:26 #43
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145525629
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:00 schreef Dot. het volgende:
Waarom rijstebloem als hij ook gewone pap mag? Is dat vullender?

En is er niet ook een maximum aan nr. 2, zoals bij nr. 1, dat het schadelijk kan zijn voor zn niertjes oid?
Ik miste dat je pap gaf.
Wij gaven flessen met standaard en dan in die laatste rijstebloem om de nacht door te komen. Pap kan ook natuurlijk.

Nutricia geeft op hun site een schema aan waarbij je met 6-8 maanden ook nog 4 flessen geeft en dat is al 800ml dus die 500ml grens is er niet zo ver ik weet.

Ze moeten 500ml zuivel binnen krijgen op een gegeven moment en dat is incl flesvoeding.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145525631
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Nee nr3 is onnodig en je kan 2 blijven geven tot een jaar.
Dat nr3 onnodig was wist ik, maar over nr2 heb ik dat ook al gelezen.

-edit- http://www.efsa.europa.eu/en/press/news/131025.htm
WHO roept het zelfs.

[ Bericht 13% gewijzigd door Morretje op 14-10-2014 12:01:45 ]
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145525834
De chatmevrouw van Nutricia zegt dat 2 wel nodig is vanaf 6 maanden, omdat hij anders ijzer tekort krijgt en dit nog niet voldoende uit bijvoeding kan halen.

Ik weet dat in het Kleintjes-boek idd staat dat je sowieso tot 8 maanden 1 kunt geven, maar waar hij dat dan weer vandaan heeft weet ik niet.
pi_145525947
Ik las juist dat nr2 te veel ijzer bevat, wat ze idealiter juist uit vaste voeding moeten gaan halen.. Het wordt je ook wel heel moeilijk gemaakt om de juiste dingen te doen zo.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 12:07:00 #47
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_145525967
Ja dat zou ik als nutrilon ook zeggen ;)

Wij zij wel overgegaan naar nr 2 en daar zal ze tot zeker 1,5 jaar aanzitten. Maar dat is wel een ander geval.
pi_145526005
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:06 schreef Morretje het volgende:
Ik las juist dat nr2 te veel ijzer bevat, wat ze idealiter juist uit vaste voeding moeten gaan halen.. Het wordt je ook wel heel moeilijk gemaakt om de juiste dingen te doen zo.
Overstappen op chocomel c_/

Maar zij adviseert me toch Forte 2 te gaan geven en dan terug te gaan naar 4 flessen van 200 cc. Dat beetje rijstebloem wat in Forte 2 zit weegt niet op tegen de extra fles van Standaard 2 volgens haar.
pi_145526178
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 11:46 schreef Dot. het volgende:
Sja, pap in een bord wil ik ook wel geven, maar omdat hij nog doorslaapt na die hele vroege fles weet ik niet zo goed wanneer dan. Of ik moet hem om 5 uur toch maar gewoon mee naar beneden nemen. Ik geef hem nu vaak na zijn wakker worden wat brood, maar dan heeft hij 2 uur ervoor dus al een gewone fles gehad.
Ik dacht ook 500 cc per dag max met nmr. 2 eigenlijk, maar waar ik dat vandaan heb weet ik niet :')
Het is heel kort door de bocht maar gewoon rekken? Hij kwam ook een tijdje al om 5 uur en dan rekte we het tot 6 uur voordat hij de fles kreeg. Toen we dat voor elkaar hadden, rekten we naar half 7 en nu wordt ie eigenlijk altijd tussen half 7 en 7 uur wakker. Wij gaven toen nog een fles om 21:00 (geen rijstebloem of iets dergelijks overigens), nu is dat om 19:00 uur.

Het rekken deden wij op allerlei manieren, met hem rondlopen, laten liggen, tussen ons in op bed leggen, alles om die fles pas een uur later te geven. Het was even doorzetten en zwaar maar zo blij dat we het gedaan hebben.

Nu is het wakker worden, luier verschonen, aankleden op maandag en vrijdag (gaat ie naar schoonouders en KDV) en dan naar beneden om pap te maken en hij wacht af in zijn stoel. de ene keer geduldig de andere keer alles behalve geduldig. Uur of 07:15 krijgt ie pap en daarna nog wat water. Het klinkt ideaal maar dat is echt wel even een gedoe geweest om deze gewoonte erin te krijgen. Figuurlijk dan he, want voor eten doet ie altijd zijn mond open.
pi_145526312
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:08 schreef Dot. het volgende:
[..]
Overstappen op chocomel c_/
Maar zij adviseert me toch Forte 2 te gaan geven en dan terug te gaan naar 4 flessen van 200 cc. Dat beetje rijstebloem wat in Forte 2 zit weegt niet op tegen de extra fles van Standaard 2 volgens haar.
Ben een leek qua kv hoor, maar voor welke groep is forte 2 dan ontwikkeld?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145526405
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:17 schreef Morretje het volgende:
[..]
Ben een leek qua kv hoor, maar voor welke groep is forte 2 dan ontwikkeld?
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar Forte 2 is voor hongerige baby's. En dat vond ik dus enigszins vreemd, want die honger zou toch ook te stillen moeten zijn met bijvoeding leek me.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:14 schreef exode het volgende:
[..]
Het is heel kort door de bocht maar gewoon rekken? Hij kwam ook een tijdje al om 5 uur en dan rekte we het tot 6 uur voordat hij de fles kreeg. Toen we dat voor elkaar hadden, rekten we naar half 7 en nu wordt ie eigenlijk altijd tussen half 7 en 7 uur wakker. Wij gaven toen nog een fles om 21:00 (geen rijstebloem of iets dergelijks overigens), nu is dat om 19:00 uur.
Het rekken deden wij op allerlei manieren, met hem rondlopen, laten liggen, tussen ons in op bed leggen, alles om die fles pas een uur later te geven. Het was even doorzetten en zwaar maar zo blij dat we het gedaan hebben.
Nu is het wakker worden, luier verschonen, aankleden op maandag en vrijdag (gaat ie naar schoonouders en KDV) en dan naar beneden om pap te maken en hij wacht af in zijn stoel. de ene keer geduldig de andere keer alles behalve geduldig. Uur of 07:15 krijgt ie pap en daarna nog wat water. Het klinkt ideaal maar dat is echt wel even een gedoe geweest om deze gewoonte erin te krijgen. Figuurlijk dan he, want voor eten doet ie altijd zijn mond open.
Sja, ik ben niet zo'n fan van rekken eigenlijk :@ Ik weet ook niet of rekken uiteindelijk werkt omdat hij zijn schema omgooit of omdat hij gewoon ouder wordt en langer slaapt...
pi_145526458
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:20 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar Forte 2 is voor hongerige baby's. En dat vond ik dus enigszins vreemd, want die honger zou toch ook te stillen moeten zijn met bijvoeding leek me.
[..]
Sja, ik ben niet zo'n fan van rekken eigenlijk :@ Ik weet ook niet of rekken uiteindelijk werkt omdat hij zijn schema omgooit of omdat hij gewoon ouder wordt en langer slaapt...
Wij hebben het vooral gedaan omdat hij oud genoeg was om het te redden van 21:00 tot 07:00 maar dat dus niet deed...Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt!
pi_145526619
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:22 schreef exode het volgende:
[..]
Wij hebben het vooral gedaan omdat hij oud genoeg was om het te redden van 21:00 tot 07:00 maar dat dus niet deed...Maar je moet vooral doen waar je je goed bij voelt!
Sja, mijn vriend is ook oud genoeg om het een hele nacht te redden, maar die gaat soms toch echt naar beneden om iets te eten ;) Mijn vriend is een slanke den, dus hij kan het echt hebben
pi_145527423
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar Forte 2 is voor hongerige baby's. En dat vond ik dus enigszins vreemd, want die honger zou toch ook te stillen moeten zijn met bijvoeding leek me.

[..]

Sja, ik ben niet zo'n fan van rekken eigenlijk :@ Ik weet ook niet of rekken uiteindelijk werkt omdat hij zijn schema omgooit of omdat hij gewoon ouder wordt en langer slaapt...
Ah zo. Denk dat babies in het begin sws niet zo snel genoeg bijvoeding eten omdat op te vangen, dat ze daarop inspelen met forte2?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145528244
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:27 schreef Dot. het volgende:
[..]
Sja, mijn vriend is ook oud genoeg om het een hele nacht te redden, maar die gaat soms toch echt naar beneden om iets te eten ;) Mijn vriend is een slanke den, dus hij kan het echt hebben
:)
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 13:40:17 #56
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145528933
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:56 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ah zo. Denk dat babies in het begin sws niet zo snel genoeg bijvoeding eten omdat op te vangen, dat ze daarop inspelen met forte2?
Er zijn gewoon enorm hongerige baby's die zonder forte 1 huilen van de honger. Als je dan aan de bijvoeding gaat vervangt dat inderdaad niet zomaar meteen direct een fles. Dus dan ga je aan de forte 2 om baby happy te houden.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 14 oktober 2014 @ 14:08:51 #57
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_145529886
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 12:20 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik je helemaal begrijp, maar Forte 2 is voor hongerige baby's. En dat vond ik dus enigszins vreemd, want die honger zou toch ook te stillen moeten zijn met bijvoeding leek me.

[..]

Sja, ik ben niet zo'n fan van rekken eigenlijk :@ Ik weet ook niet of rekken uiteindelijk werkt omdat hij zijn schema omgooit of omdat hij gewoon ouder wordt en langer slaapt...
Wij hebben nooit proberen te rekken en kwam ook vanzelf goed :)

Ik zou gewoon de flessen blijven geven die nodig zijn. Nora dronk ook nog 6 flessen toen ze al behoorlijk wat bijvoeding at. Maar het blijft echt nog bijvoeding he :) Zolang de groei goed gaat en hij netjes zijn lijntje blijft volgen zou ik me geen zorgen maken.

Misschien wel een idee om te kijken wat er gebeurt als je 's avonds nog een papfles geeft? Misschien redt hij het dan wel weer tot de ochtend.

Edit: lees net dat je al pap geeft 's avonds.
Als hij met Forte 2 wel doorslaapt, maar met de normale niet zou ik persoonlijk gewoon Forte 2 geven. Blijkbaar heeft hij het nodig en het wordt vanzelf wel weer minder :)

[ Bericht 9% gewijzigd door Sylver_ op 14-10-2014 14:14:23 ]
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_145772295
Ik ga hier ook maar eens beginnen posten... Wel met een dubbel gevoel...

Voor diegene die me niet kennen (kan goed zijn, want ik ben voornamelijk een lurker :P ) hier de feiten en mijn verhaal.
Ik heb een kindje van nu 3 maanden en ik geef bv. BV loopt naar mijn gevoel niet zo denderend hoewel ze wel genoeg groeit en aankomt. Met aanleggen (maakt niet uit of ik dat liggend of zittend doe) gaat het 5 minuten goed en daarna begint het gespartel, gekreun, tepel loslaten enz. Het lijkt of ze ergens pijn (kramp?) heeft waardoor het op een gegeven moment echt niet meer fijn wordt. Niet voor haar en niet voor mij. Ik probeer haar altijd wel een kwartier te laten drinken wat ook meestal wel lukt. Het is ook erg vermoeiend ; vaak oppakken, van kant veranderen etc. Zo weet ik eigenlijk nooit of zij de achtermelk wel gedronken heeft. Daarom kolf ik de laatste tijd vaak, maar ik krijg er elke keer maar ongeveer maar 100 ml gekolfd. Na het flesje huilt ze ook vaak, geen idee of dat honger is. Het houdt overigens ook snel weer op. Ik voed nu elke keer zo rond de 3.5 uur en ze is bijna 6 kilo.Daarbij komt natuurlijk ook het feit dat ik elke keer het kolfapparaat moet schoonmaken... Kortom, ik ben ondertussen een beetje klaar met bv....

Nu het fv gedeelte,

Over 3 weken ga ik weer aan het werk. Ik ga 30 u per week werken, dus ze is redelijk vaak bij gastouder. Wat betekend dat ik minimaal 2 x op een dag moet kolven op het werk. Ik zie dat gewoon eerlijk gezegd echt niet zitten... Dus is fv wel heel aanlokkelijk, ook omdat de bv voor mijn gevoel niet super gaat.

Nu komt het dus: ik voel me ontzettend egoistisch als ik over ga op fv (niet naar bedoeld naar moeders die wel fv geven). Omdat ik degene ben die er geen zin meer in heeft terwijl het toch het beste is voor mijn kind....

Pfff, ik wist niet dat die keuze zo moeilijk zou zijn -O-
pi_145772413
Heeft er al eens een echte deskundige met een voeding meegekeken? Misschien is het geworstel aan de borst relatief makkelijk op te lossen?
En 100cc per keer kolven vind ik niet weinig!

Niet om voorbij te gaan aan je vraag, maar om te zeggen dat er misschien wel oplossingen zijn waar je je minder schuldig bij voelt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145772491
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:14 schreef Morretje het volgende:
Heeft er al eens een echte deskundige met een voeding meegekeken? Misschien is het geworstel aan de borst relatief makkelijk op te lossen?
En 100cc per keer kolven vind ik niet weinig!

Niet om voorbij te gaan aan je vraag, maar om te zeggen dat er misschien wel oplossingen zijn waar je je minder schuldig bij voelt.
Mja, misschien kijk ik teveel op internet... Daar staat dat een gezonde baby van 6 kilo 150 ml drinkt op 6 voedingen. Ik kom daar bij lange niet aan. Ondanks ze goed groeit enzo, maakt dat me ook erg onzeker.
pi_145772612
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Mja, misschien kijk ik teveel op internet... Daar staat dat een gezonde baby van 6 kilo 150 ml drinkt op 6 voedingen. Ik kom daar bij lange niet aan. Ondanks ze goed groeit enzo, maakt dat me ook erg onzeker.
Maar drinkt ze dan ook maar 6x?

Mijnesen dronken met 3 maanden nog wel een keer of 8 / 9.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145772719
Hulp van een lk is echt niet verkeerd. (Ik weet een goede in de buurt; PM evt). Mogelijk gaat het wel helemaal goed en is N gewoon snel klaar met live drinken. Zolang ze goed groeit/plast/poept/levendig is... Kolven is heel iets anders en wat volumes echt heel wisselend. Sterkte met zoeken/beslissen. :* overstappen kan en mag altijd, maar het is zonde als je niet achter je eigen keuze kunt staan.
pi_145772750
Wel wat vaker. Zo om de 3.5 uur ondanks dat ze geen hongersignalen afgeeft. Omdat ze dus minder als 150 ml binnenkrijgt.

Misschien ben ik gewoon ook heel erg omslachtig bezig met alles zonder dat ik het zelf echt doorheb :')
pi_145773012
Overigens, dat jij 100cc kolft, betekent niet dat zij dat ook drinkt. Babies drinken veel effectiever dan je kolft. En richtlijnen... Ik vraag me altijd af wie die bedacht hebben en waarom. Babies weten zelf wel wat ze nodig hebben. Minder googlen! ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145773024
Lief Kursor, maar als ik alles bij elkaar optel, wil ik (toch wel met pijn in mijn hart) overgaan op fv. Het brengt me denk ik meer rust... Ik begin het ook vaker als een soort van last te zien; als mijn vriend zegt dat ze honger heeft, raak ik geirriteerd. Zo van 'jij hebt makkelijk praten, jij kan lekker blijven doen waar je mee bezig was o.i.d.

Het is allemaal gewoon blegh. En veel hormonen ook op het moment. Dat helpt ook lekker mee -O-
pi_145773095
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lief Kursor, maar als ik alles bij elkaar optel, wil ik (toch wel met pijn in mijn hart) overgaan op fv. Het brengt me denk ik meer rust... Ik begin het ook vaker als een soort van last te zien; als mijn vriend zegt dat ze honger heeft, raak ik geirriteerd. Zo van 'jij hebt makkelijk praten, jij kan lekker blijven doen waar je mee bezig was o.i.d.

Het is allemaal gewoon blegh. En veel hormonen ook op het moment. Dat helpt ook lekker mee -O-
Maar als jij die keuze maakt is het toch goed?

Daar is niets egoistisch aan. Het wordt toch steeds vervelender als het echt zo'n last voor je is. Dat je kindje wilt drinken en jij als eerste denkt, shit heb je dat kind weer. dat meot toch de bedoeling niet zijn?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_145789501
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 13:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Lief Kursor, maar als ik alles bij elkaar optel, wil ik (toch wel met pijn in mijn hart) overgaan op fv. Het brengt me denk ik meer rust... Ik begin het ook vaker als een soort van last te zien; als mijn vriend zegt dat ze honger heeft, raak ik geirriteerd. Zo van 'jij hebt makkelijk praten, jij kan lekker blijven doen waar je mee bezig was o.i.d.

Het is allemaal gewoon blegh. En veel hormonen ook op het moment. Dat helpt ook lekker mee -O-
Ik heb misschien relatief makkelijk praten want ik heb nooit bv gegeven omdat ik het bij de tweede waar ook gelijk een derde bij mee kwam echt niet aandurfde. Toch wil ik er wel iets over kwijt, want jullie mini heeft veel meer aan een mama die goed in haar vel zit met fv dan een gestresste mama die kostte wat kost bv blijft geven.
Ik heb geen idee of het zo makkelijk gaat met je productie, maar wellicht is alleen een avondvoeding en ochtendvoeding geven nog een idee? Dat haalt voor jou misschien de druk eraf en dan krijgt je mini het beste van beide, een blije mama en nog bv ook. Heel veel succes bij het maken van een keuze. :*
pi_145809470
Idd Nikki, dat is precies wat ik wil gaan doen. Ochtend, avond, nachtvoeding bv. De rest fv. Dat betekent waarschijnlijk dat ik wel op het werk moet kolven, maar plan is om dat 1 keer te gaan doen op het midden van de dag. Dat zou hopelijk voldoende moeten zijn :)
pi_145809528
Dan kom je in totaal op 4 keer een voeding uit de borst? Realiseer je je dat je productie dat zeer waarschijnlijk niet gaat trekken?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145809705
Ik moet eerlijk zeggen dat ik echt nul.nul er bekend mee ben, dus het is gewoon proberen denk ik.

Heb jij misschien goede tip omtrent een combi? Of iemand anders toevallig?
pi_145809945
Punt is dat je productie nog lang niet flexibel is om met weinig voedingen constant te blijven. Dat is rond 9 maanden/1 jaar zo. Je kunt prima zo beginnen, voeden als je thuis bent en kolven op je werk, maar dan zie je waarschijnlijk de opbrengst hard teruglopen, en ga je merken dat ze na een voeding aan de borst niet genoeg gekregen heeft.
Eigenlijk ben je dan aan het afbouwen, en als je dat prima vindt is dat natuurlijk ok. Ik zei het vooral dat je dan niet de hoop hebt het zo te houden, dan wordt het zo'n domper. Het kan namelijk best snel afgelopen zijn.
Als je 1 keer kolft op je werk, heb je misschien de eerste dagen wel flinke stuwing.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:18:31 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_145810223
Ik breek even in, morretje, kun je dat probleem met vaker kolven wel opvangen?
En sunshine, ik lees dat ze na vijf minuten aan de borst begint te wurmen, laat je haar tussentijds boeren? Want de mijne hapt ongeduldig aan en krijgt dan veel lucht binnen, als we dat er na een paar minuten drinken even uit kloppen kan ze daarna zo nog tien minuten verder :)
disclaimer
pi_145810299
Ja SQ, dat helpt ook niet. Ze laat wel windjes tijdens het voeden dus ik vermoed dat het toch iets van krampjes zijn o.i.d. Ik stop nu als ze begint te wurmen en kreunen en leg haar nu gewoon vaker aan.

Dank voor je uitleg Morretje :) En wat SQ vraagt, is ook precies mijn vraag.
pi_145810334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:18 schreef Stormqueen het volgende:
Ik breek even in, morretje, kun je dat probleem met vaker kolven wel opvangen?
En sunshine, ik lees dat ze na vijf minuten aan de borst begint te wurmen, laat je haar tussentijds boeren? Want de mijne hapt ongeduldig aan en krijgt dan veel lucht binnen, als we dat er na een paar minuten drinken even uit kloppen kan ze daarna zo nog tien minuten verder :)
Ja, dat kun je met vaker kolven zeker opvangen. Maar in totaal 4 voedingen op 24u is te weinig voor je productie.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145810341
Sunshine, heeft ze niet gewoon genoeg als ze begint te spartelen? Waarom laat je haar een kwartier drinken eigenlijk? :)
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:26:12 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_145810463
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:22 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ja, dat kun je met vaker kolven zeker opvangen. Maar in totaal 4 voedingen op 24u is te weinig voor je productie.
maakt dat het weer aan het werk gaan dan niet aardig onmogelijk? :@ het is voor mij nog ver van mijn bed natuurlijk, maar ik zal toch moeten uiteindelijk.
disclaimer
pi_145810544
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maakt dat het weer aan het werk gaan dan niet aardig onmogelijk? :@ het is voor mij nog ver van mijn bed natuurlijk, maar ik zal toch moeten uiteindelijk.
Ik kolfde twee maal per dag op een werkdag. Aangezien S weinig van de flesjes/lepeltjes/bekertjes/welke andere manier om melk tot zich te krijgen dan rechtstreeks uit de borst moest hebben, kroop ik bij thuiskomst meteen met haar op de bank en zat dan vervolgens een groot deel van de avond met een baby op schoot te knuffelen en te clusteren die even het gemis in wilde halen <3 op de dagen dat ik niet werkte, voedde ik gewoon op verzoek.
Ik heb uiteindelijk 21 maanden gevoed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145810582
Omdat ik dacht dat dat soort van moest :@ Ik heb van kraam geleerd kwartier ene borst, kwartier andere borst. Dus toen ze na 5 minuten al spartelde dacht ik dat ze veel te weinig had gedronken... Nu ik wat verhalen heb gelezen over kindjes die na 5 minuten genoeg hebben, ben ik er wat geruster in.

Wat betreft plasluiers, bomvolle plasluiers heeft ze nooit (ook al iets waar ik onzeker over ben). Gister bij CB ook de hele kwestie aangekaart, maar ze kwam niet verder als te gulzig drinken... En ze kneep en voelde N.ora haar huidje en ze vond dat ze voldoende vocht in haar had. Er was geen reden voor paniek zei ze. Dusja... dan moet ik het maar loslaten....

Waarom komen babietjes niet met een gepersonaliseerd handboek?
pi_145810726
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:26 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

maakt dat het weer aan het werk gaan dan niet aardig onmogelijk? :@ het is voor mij nog ver van mijn bed natuurlijk, maar ik zal toch moeten uiteindelijk.
Waarom? Vaak is 2 keer kolven prima, en dan totaal op verzoek voeden als je wel thuis bent. Zoals Miss Sly zegt dus.
Praktijkvoorbeeldje met 1 keer kolven: Wakker om half 7: voeden. Klaarmaken voor vertrek om 8 uur: voeden, kind afleveren op de creche. Kolven op het werk tussen 12 en 1. Kind ophalen tussen 4 en 5 en voeden. En de rest van de avond en nacht op verzoek. Dan zit er in praktijk maar 4 uur tussen voeden/kolven, maar heb je wel voldoende voedingen voor je productie. Minimum is toch wel 7/8, ook rond die leeftijd.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145810777
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Omdat ik dacht dat dat soort van moest :@ Ik heb van kraam geleerd kwartier ene borst, kwartier andere borst. Dus toen ze na 5 minuten al spartelde dacht ik dat ze veel te weinig had gedronken... Nu ik wat verhalen heb gelezen over kindjes die na 5 minuten genoeg hebben, ben ik er wat geruster in.

Wat betreft plasluiers, bomvolle plasluiers heeft ze nooit (ook al iets waar ik onzeker over ben). Gister bij CB ook de hele kwestie aangekaart, maar ze kwam niet verder als te gulzig drinken... En ze kneep en voelde N.ora haar huidje en ze vond dat ze voldoende vocht in haar had. Er was geen reden voor paniek zei ze. Dusja... dan moet ik het maar loslaten....

Waarom komen babietjes niet met een gepersonaliseerd handboek?
Kan prima idd dat ze met 5 minuten voldaan is. Heb je al eens gekolft? Misschien loopt dat bij jou ook wel heel snel, wat het misschien makkelijker maakt?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:39:28 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_145810850
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Waarom? Vaak is 2 keer kolven prima, en dan totaal op verzoek voeden als je wel thuis bent. Zoals Miss Sly zegt dus.
Praktijkvoorbeeldje met 1 keer kolven: Wakker om half 7: voeden. Klaarmaken voor vertrek om 8 uur: voeden, kind afleveren op de creche. Kolven op het werk tussen 12 en 1. Kind ophalen tussen 4 en 5 en voeden. En de rest van de avond en nacht op verzoek. Dan zit er in praktijk maar 4 uur tussen voeden/kolven, maar heb je wel voldoende voedingen voor je productie. Minimum is toch wel 7/8, ook rond die leeftijd.
oh sorry, dan begreep ik je verkeerd :D Tnx!
disclaimer
pi_145811133
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh sorry, dan begreep ik je verkeerd :D Tnx!
:P Jij dacht dat ik bedoelde dat 1 keer kolven uberhaupt niet voldoende was?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 22 oktober 2014 @ 11:50:35 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_145811189
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 11:49 schreef Morretje het volgende:

[..]

:P Jij dacht dat ik bedoelde dat 1 keer kolven uberhaupt niet voldoende was?
nee, dat je geen 9 uur kon overbruggen zonder de baby aan te leggen :D
disclaimer
pi_145812316
Sunshine, ik begrijp dat je nu nog verlof hebt, is het misschien de moeite waard om eens te proberen om een dag en nacht 100% je dochter te volgen?
Dat je voedt tot ze gaat worstelen/spartelen en gewoon afwacht wanneer ze zich weer meldt voor een volgende voeding. Als ze dat zelf niet/niet goed doet zelf na 3,4-4 uur weer aanleggen. Voeden op verzoek is ook op jouw verzoek ;) Ze regelt het zelf wel dat ze voldoende binnen krijgt, maar het is best moeilijk daar in het begin op te leren vertrouwen!

Maar als je geen 'gevecht' aan hoeft te gaan om haar (naar jouw idee!) voldoende te laten drinken is het voeden zelf voor jou vermoedelijk ook relaxter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 22-10-2014 13:35:51 ]
  woensdag 22 oktober 2014 @ 12:58:19 #85
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145813306
Liefjens, dit is het flesvoedingtopic. Voor alle borstvoedingsvragen en wetenswaardigheden graag in het borstvoedingstopic
OUD / Borstvoeding deel 193
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145813954
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 12:58 schreef debuurvrouw het volgende:
Liefjens, dit is het flesvoedingtopic. Voor alle borstvoedingsvragen en wetenswaardigheden graag in het borstvoedingstopic
OUD / Borstvoeding deel 193
Het ging nu toch over de combi fles- en borstvoeding?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 22 oktober 2014 @ 13:23:06 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_145814008
Ik lees alleen maar bostvoedingsdingen op deze bladzijde?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_145814091
Sunshine kwam met een vraag over de combi en daaruit voortvloeiend zijn ook wel wat antwoorden gekomen die met borstvoeding te maken hebben, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145814099
Mineola, daar heb ik ook aan gedacht. Maar ondanks het spartelen etc. wil ze wel blijven aanhappen. Echter, als ik haar niet meer laat drinken is het ook goed. Dus ik snap haar signaal niet goed. Nog honger of juist niet? En dan komt die onzekerheid weer om de hoek kijken dat ze wrs toch nog honger heeft en niet genoeg krijgt. Vandaar het vaker aanleggen.

Ik heb net voor het eerst nutrilon gegeven. Het ging er gelukkig in als pap! En alle 200 mililiters opgedronken :D Ik had gedacht dat ik het flesje met schuldgevoel zou geven, maar het bracht me rust.

Dus, het is goed zo. Ik heb 3 maanden volledige bv gegeven en daar ben ik al blij mee. Vooral omdat ik eigenlijk heul geen bv wilde geven :') Ik ga nu rustig aan afbouwen.
pi_145814318
Oh ja Sunshine, dat is wel onduidelijk ja! Ik zou zelf ook niet zo goed weten wat je dan moet behalve toch weer laten drinken. Ik bedenk me nu dat Spees volgens mij zoiets bij haar oudste had, zij is toen ook overgestapt naar fv

200 ml leegdrinken is een behoorlijke fles! En als het jou rust geeft ipv het verwachte schuldgevoel, dan lijkt me het alleen daarom al een goede keus! ^O^

solly buurvrouw, ik had helemaal niet door dat dit het fv topic was!
pi_145814490
Als dit je zoveel rust geeft, is het toch een goede beslissing, Sunshine?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145814904
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2014 13:41 schreef miss_sly het volgende:
Als dit je zoveel rust geeft, is het toch een goede beslissing, Sunshine?
Ja, inderdaad. Al is het gevoel nog wel dubbel, ik weet dat dit het beste voor mij en voor haar gaat zijn.
pi_145879386
Dames, ik merk dat kv geven ook best een vak op zich kan zijn (of ik denk te moeilijk). Ik heb besloten om sneller op kv over te gaan dat ik eigenlijk voor ogen had. Melkproductie loopt te snel achteruit. Omdat ik zoekende ben wat betreft voedingstijden en hoeveel voeding, ben ik wel benieuwd naar jullie schema's.

Ik merk bij Noor dat ze een hongerige baby is. Ik heb net geprobeerd wat minder te geven dan ik deed omdat ik dacht dat het misschien toch iets teveel was, maar uiteindelijk heb ik het toch naar bijna 200 ml aangelengd. Het voorgeschreven max. dus. Hier heb ik trouwens ook nog wel een vraagje over; stel, je geeft met de nachtvoeding 200 ml. Dan mag je nog op de rest van de dag maar 4 flessen geven van 200 ml. Is dat dan genoeg? Is het dan dat als je baby niet genoeg heeft dat je dan moet overgaan op forte?
pi_145879827
Wacht die hoeveelheid maar even af mijn beide kinderen rommelden even tijdens de overgang van naar flesvoeding (ene vanaf de borst, andere vanaf fulltime kolven). Eenmaal alle borstvoeding weg en binnen 3 dagen dronken ze een normale hoeveelheid. De ene iets boven gemiddeld, de andere er een stukje onder. Maar de groei was goed, dus dat geeft niks.

Je mag inderdaad maar 1 liter aangemaakte voeding per 24 uur geven. (Of 30 schepjes als je dat fijn vind rekenen).
Als je niet uitkomt dan is forte inderdaad wel een goed plan. Maar hier dronk de oudste even een 3/4 dagen teveel om daarna netjes de goede hoeveelheid te gaan drinken. Dus niet direct panieken ;)

(De oudste is uiteindelijk wel naar forte overgegaan omdat hij echt te hongerig was, maar dat was een maand na het overstappen. Hij wilde liefst 7x200 :Y)
pi_145880072
En wat is een normale hoeveelheid (sorry hoor, ik ben echt een ubern00b wat betreft kv)?

Ik lees ook overal dat kv op verzoek best kan. Maar als je minder dan 4 uur ertussen laat en je geeft 200 ml, dan loop je toch op een gegeven moment spaak later op de dag? Als baby bijvoorbeeld na 3 uur al komt is het dan handig om minder te geven?
pi_145880976
Hier ook n hongerlapje... Zij krijgt nu 5x 180/6 met forte en dat gaat goed :)

Ze is nu 12 weken.

Voeden op verzoek heb ik geen ervaring mee.
S. 2014
J. 2016
pi_145881520
Wij gaven kv op verzoek :) Gestart met 90/3 vanaf 3 weken naar 180/6 toen hij 2 maanden was. Flessen gingen eigenlijk altijd op.
Je baby regelt het meestal zelf wel wb tijden en hoeveelheden. Je hebt zelf tenslotte ook niet precies om de 3 uur honger ;)
Ik merkte dat T. de ene dag +- 3 uur tussen elke fles liet liet (en dan kwamen we uit op 6x180/6) en de volgende dag was het ineens 4x 180/6. En joh, die ene keer dat je baby iets meer krijgt, no worries. Als je baby structureel meer wil, dan zou ik kijken naar Forte.
Maar vergeet niet dat het overstappen naar andere soorten voeding ook belastend is voor de darmen.

Voor nu, laat het maar even z'n beloop gaan.
pi_145881887
Thanks voor de reacties :)

Op een ander forum las ik trouwens dat 180/6 (200 ml) teveel drinken is voor een babietje van 3 maanden die overgaat van borst naar flesvoeding? Kans bestaat dat ze zich overdrinken. Maar aan de andere kant lees ik dat veel babies van die leeftijd die hoeveelheid krijgt?

Da's nog het enige wat ik niet echt snap.
pi_145881935
Gaat de fles helemaal op?
Je kan eventueel proberen om 150/5 te maken en kijken hoe ze reageert daarop. :)
pi_145882008
Ik heb flessen van 180/6 gegeven en die gingen helemaal op. Vanmorgen minder gegeven en toch weer aangelengd tot bijna 200 ml. Daarna was ze wel weer verzadigd.
pi_145882114
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik heb flessen van 180/6 gegeven en die gingen helemaal op. Vanmorgen minder gegeven en toch weer aangelengd tot bijna 200 ml. Daarna was ze wel weer verzadigd.
180/6 komt altijd uit op totaal 200 ml ;)

Het is voor haar nu ook even wennen. Ze kon voorheen zo lang drinken als ze wilde en nu tot de fles leeg is. Hoe lang doet ze over een fles?
pi_145882311
Over die van 180/6 een tien minuutjes zo. Ik gebruik nog wel dezelfde speen als bij de gekolfde borstvoeding. Weet niet of dat goed is? O juist niet?
pi_145882419
Kan gewoon idd :) Als ze zich verder niet verslikt omdat het te snel gaat is het geen probleem. Je kan evt een nr 1 speen (kleinste gat) proberen als je dat al niet doet.

Komt goed :*!
pi_145882753
Ik heb toch ook maar even consultatieburau gebeld, word n de loop van de dag teruggebeld door wijkverpleegdkundige.
pi_145883818
Sun ik heb geen ervaring met overstappen van bv naar fv, maar misschien heb je wat aan mijn fv ervaring.
Als je je er prettig bij voelt kun je ook met fv voeden op verzoek. Soms hield dat bij ons in dat ze een keer en dag of een paar dagen boven de max van 30 schepjes kwamen, maar na een paar dagen vroegen ze dan weer minder voeding en zaten we er soms zelfs onder. In de praktijk kwam het voeden op verzoek soms neer op een voeding na 2 uur en soms zat er 5 uur tussen. Ik volgde de baby's gewoon en vertrouwde erop dat ze prima zelf in staat waren te regelen dat ze voldoende binnen kregen.

Ik hoop dat het cb je ook van wat goede adviezen kan voorzien.
pi_145886463
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 12:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
Sun ik heb geen ervaring met overstappen van bv naar fv, maar misschien heb je wat aan mijn fv ervaring.
Als je je er prettig bij voelt kun je ook met fv voeden op verzoek. Soms hield dat bij ons in dat ze een keer en dag of een paar dagen boven de max van 30 schepjes kwamen, maar na een paar dagen vroegen ze dan weer minder voeding en zaten we er soms zelfs onder. In de praktijk kwam het voeden op verzoek soms neer op een voeding na 2 uur en soms zat er 5 uur tussen. Ik volgde de baby's gewoon en vertrouwde erop dat ze prima zelf in staat waren te regelen dat ze voldoende binnen kregen.

Ik hoop dat het cb je ook van wat goede adviezen kan voorzien.
Hier heb ik ook zeker wat aan hoor! Bedankt! Ik ga jouw voorbeeld volgen en kijk hoe het gaat.

Net heb ik op aandringen van vriend weer gekolft, en :o :o :o ik had in 7 uur 180 ml 'opgebouwd' Ik kan nu toch misschien rustig afbouwen :D

Iedereen, bedankt voor de tips :*
pi_145887111
Net heeft trouwens cb terug gebeld. 200 ml mag (omdat ze bijna 6 kilo is), maarrrrr het beste is om 20 ml van de 200 ml af te gooien zodat ze niet teveel gewend raakt aan grote hoeveelheden. Verder kan ik bv en kv gewoon mengen en dat wist ik dus ook niet.

Fijn, alle hulp :)
pi_145887344
Heeft ze echt honger of is het zuigbehoefte?
Je kan de fles ook met 10ml meer water aanlengen dus 5 schepjes op 160/170ml kijken of dat voldoende is.
pi_145892740
Als je 20 cc weg giet, kun je ook kijken of je 150/5 en dan wat extra water erbij. Heb je dezelfde hoeveelheid, Maar minder schepjes.
Ik heb ook op verzoek gevoed. De jongste zat met 3 maand ng op 6 flessen van 150/5 en dronk die niet leeg. De oudste dronk zijn 5x180/6 heel makkelijk op. Tijden verschilden van om de 2 uur tot max 5 uur overdag.(omdat een van de twee anders in de nacht vaak kwam en overdag veel sliep) de nachten vanaf 6 kg helemaal op verzoek.

Ze adviseerden om te zorgen dat ze minimaal 15 minuten drinken. Die tijd hebben ze vaak nodig om voldaan te raken. Om hun zuigbehoefte te voldoen.

De officiële rekensom is : 150cc per kg per dag. Minimum van 120, maximum van 180 cc per kilo per dag. Tot een max van een liter.
Met 6 kg met je dus ergens tussen de 720 en die liter.
pi_145904972
Ik heb dus 180 cc gegeven, maar nog niet eens 3 uur later had ze alweer een hongerhuiltje :') Ik ga dus gewoon 180/6 geven. Laatste voeding 150 cc gekolfde melk. Nu bed.

Ze is ook best lang (64 cm) dus waarschijnlijk daarom ook dat ze wat meer nodig heeft.
pi_145905177
T. dronk altijd om de 2.5 a 3 uur :)
pi_145905457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:46 schreef GotC het volgende:
T. dronk altijd om de 2.5 a 3 uur :)
180/6? Of?
pi_145905529
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:52 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

180/6? Of?
Hoeveel we hem ook gaven :) 180/6 hebben we tot hij 7 mnd was om de 2.5/3 uur gegeven.
pi_145906016
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:53 schreef GotC het volgende:

[..]

Hoeveel we hem ook gaven :) 180/6 hebben we tot hij 7 mnd was om de 2.5/3 uur gegeven.
Oeh, over hongerige babies gesproken :D
Maar dan kom je toch gigantisch over de 1 liter uit?

Die 1 liter vind ik trouwens ook maar vaag, want het schijnt dat er niet zo krek naar gekeken wordt buiten onze landgrenzen :)
pi_145906637
Mja... hij sliep met 6 weken klokje rond :@ Dus niet zo gek dat hij het zo inhaalde overdag I guess!

Arts vh CB vond het allemaal niet zo dramatisch, mits hij niet consequent boven de 1 liter zat :)

Ben je nog teruggebeld door het CB? En hoe gaat het met jou? :*
pi_145925467
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:15 schreef GotC het volgende:
Mja... hij sliep met 6 weken klokje rond :@ Dus niet zo gek dat hij het zo inhaalde overdag I guess!

Arts vh CB vond het allemaal niet zo dramatisch, mits hij niet consequent boven de 1 liter zat :)

Ben je nog teruggebeld door het CB? En hoe gaat het met jou? :*
Ja, ik was nog teruggebeld. Zie een paar posts hierboven :)

Nu een dag later heb ik een heel andere baby :o Heerlijk rustig en ze slaapt gewoon :o Deed ze normaal echt zelden overdag. Ik geef nu om en om en dat gaat prima tot dusver. Daardoor gaat het met mij ook goed; ik heb de rust teruggevonden lijkt het net. Lief dat je het vroeg ;)

En dan kunnen sommige nog zo hameren op borstvoeding, als ik mijn kleintje zo rustig en voldaan met rode wangetjes zie, weet ik dat kv en later volledige kv de perfecte oplossing is. Voor ons allebei.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:01:30 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_145925531
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oeh, over hongerige babies gesproken :D
Maar dan kom je toch gigantisch over de 1 liter uit?

Die 1 liter vind ik trouwens ook maar vaag, want het schijnt dat er niet zo krek naar gekeken wordt buiten onze landgrenzen :)
In Nederland hanteren wij 30 schepjes max per dag. In de landen om ons heen is het 35.
Nederland is vrij streng met dat soort zaken dus ik zou niet structureel op 35 schepjes gaan zitten maar zo af en toe een dagje waarbij het zo uitkomt gaan ze niet direct stuk van ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_145926024
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 16:01 schreef laziness het volgende:

[..]

In Nederland hanteren wij 30 schepjes max per dag. In de landen om ons heen is het 35.
Nederland is vrij streng met dat soort zaken dus ik zou niet structureel op 35 schepjes gaan zitten maar zo af en toe een dagje waarbij het zo uitkomt gaan ze niet direct stuk van ;)
Nee precies :) Ach ik zie het wel. Ik ben nu gelukkig wat meer ontspannen wat betreft de fv :) Ik ben zo'n autist die heel slecht tegen veranderingen kan :')
pi_146034330
Even nog een vraagje. Ik heb om half 1 een flesvoeding gegeven 170/5. Anderhalf uur later kwam ze weer. Is dat wel normaal? Deze keer 180/6 gedaan. Nu ligt ze voldaan te kletsen in de box :) Ik hoop dat ze nu niet zo vaak meer komt, ze mag nu nog 180/6 en daar 2 flessen van (ze heeft ook al 180/6 vannacht gehad). En ja, ik zit dan al over de 30 schepjes heen. Extra speling heb ik dus niet :)
pi_146035976
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 14:40 schreef Sunshine1982 het volgende:
Even nog een vraagje. Ik heb om half 1 een flesvoeding gegeven 170/5. Anderhalf uur later kwam ze weer. Is dat wel normaal? Deze keer 180/6 gedaan. Nu ligt ze voldaan te kletsen in de box :) Ik hoop dat ze nu niet zo vaak meer komt, ze mag nu nog 180/6 en daar 2 flessen van (ze heeft ook al 180/6 vannacht gehad). En ja, ik zit dan al over de 30 schepjes heen. Extra speling heb ik dus niet :)
Het cb is hier echt de aangewezen bron voor. Als ze het steeds heeft kun je in overleg misschien andere voeding geven die dan beter bij haar behoeften past.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146036115
Ja, dat dacht ik ook al. Kijk het even aan hoe wat verder haar behoeftes zijn vandaag. Anders nog maar een hoeveelheid erbij kolven.
pi_146036153
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook al. Kijk het even aan hoe wat verder haar behoeftes zijn vandaag. Anders nog maar een hoeveelheid erbij kolven.
Oh en de flesvoedingfabrikanten hebben vaak ook zelf een voedingslijn die je kunt bellen voor advies.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146036301
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ja, dat dacht ik ook al. Kijk het even aan hoe wat verder haar behoeftes zijn vandaag. Anders nog maar een hoeveelheid erbij kolven.
Heeft ze van de voedingen die ze gehad heeft, een volledige bv gehad? Want die moet je dan niet meerekenen he?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146037399
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:34 schreef Morretje het volgende:

[..]

Heeft ze van de voedingen die ze gehad heeft, een volledige bv gehad? Want die moet je dan niet meerekenen he?
Nee dat weet ik. Ze heeft alleen fv gehad vandaag. En een beetje bv, maar dat is denk ik te verwaarlozen.
pi_146037709
^O^
Ik dacht, ik noem het nog even. Jammer dat het te verwaarlozen is, anders had je wat ruimte gehad ;)
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146038083
Fijn dat je het nog even vermeld hoor. Voor hetzelfde geld wist ik het niet :)
pi_146124430
even een "wat moet ik nou" vraag:

saar krijgt sinds 6 weken forte voeding,dit leek goed te helpen maar ze verstopt er wel door, Nou toen kreeg ze 4 weken geleden lactulose siroop, maar de 4ml die ze mag (en 5 die ze soms krijgt) hebben niet het gewenste resultaat...
1x per 2-3-4 dagen poept ze, soms dunne volle spuitluiers maar vaker dikke harde keutels waar ze toch flink op moet persen...

nu is mijn idee dat ze beter af is als we terug gaan naar standaard voeding, want toen was poepen niet zo moeilijk....

ze drinkt flessen van 150/5 wel leeg, van 180/6 laat ze vaak wel een laagje staan...

maandag moeten we sowieso naar de cb-arts dus dan overleg ik ook maar misschien hebben jullie tips?
S. 2014
J. 2016
pi_146125186
GM, geen ervaring met harde ontlasting, maar ik heb weleens gehoord dat bronwater ipv kraanwater gunstig kan werken.
pi_146125238
Beetje olijfolie in de fles ook.

Vicky even pmmen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_146125818
olijfolie heb ik idd ook al een aantal keer gedaan voor we lactulose kregen... werkt snel maar kan nooit een standaard oplossing zijn lijkt mij.

kraanwater/bronwater, we gebruiken al vanaf dag 1 kraanwater en poepen ging goed... maar ik neem t mee in het gesprek maandag.
S. 2014
J. 2016
  donderdag 30 oktober 2014 @ 20:08:48 #131
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146125883
Gm welk merk voeding geef je? Heb wel vaker gelezen en zelf gemerkt dat bijv. kruidvatvoeding harde ontlasting geeft.
pi_146125949
ze krijgt idd kruidvat voeding
S. 2014
J. 2016
pi_146130308
GM heeft ze de forte echt nog nodig? Of kun je bijvoorbeeld 50/50 gaan geven? En dan uiteindijk afbouwen naar alleen normale voeding.

Mijn jongens hebben ook kv voeding gehad en geen last van harde ontlasting. Het ligt m.i. gewoon aan de darmpjes van je kind en hoe die met de voeding omgaan.
pi_146130991
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM heeft ze de forte echt nog nodig? Of kun je bijvoorbeeld 50/50 gaan geven? En dan uiteindijk afbouwen naar alleen normale voeding.

Mijn jongens hebben ook kv voeding gehad en geen last van harde ontlasting. Het ligt m.i. gewoon aan de darmpjes van je kind en hoe die met de voeding omgaan.
.

nou das wat ik mij afvraag... kom ik maar op 1 manier achter zeker....
S. 2014
J. 2016
pi_146131154
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:57 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

.

nou das wat ik mij afvraag... kom ik maar op 1 manier achter zeker....
Hier was het inderdaad een kwestie van trial and error. Ik ben toen gestart met 3 forte en 2 normaal en als dat dan 2-3 dagen goed ging paste ik het verder aan naar 1 forte 4 normaal enz. De laatste fles kregen en krijgen ze altijd volledig forte, want ze slapen goed en ik durf het niet aan te passen. :@
pi_146131786
Olie of extra water was volgens mijn cb achterhaald.

Maar heeft ze er ook echt last van gm? Want de spuitluiers waren hier ook voorbij na bv maar ik heb niet het idee dat hij het vervelend vond om te hoeven drukken.
pi_146133495
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 22:14 schreef Dot. het volgende:
Olie of extra water was volgens mijn cb achterhaald.

Maar heeft ze er ook echt last van gm? Want de spuitluiers waren hier ook voorbij na bv maar ik heb niet het idee dat hij het vervelend vond om te hoeven drukken.
ze krijgt er echt krampen en pijn van.

We gaan t eens overleggen
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 31 oktober 2014 @ 06:41:52 #138
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146140131
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2014 21:43 schreef _NIKKI_ het volgende:
GM heeft ze de forte echt nog nodig? Of kun je bijvoorbeeld 50/50 gaan geven? En dan uiteindijk afbouwen naar alleen normale voeding.

Mijn jongens hebben ook kv voeding gehad en geen last van harde ontlasting. Het ligt m.i. gewoon aan de darmpjes van je kind en hoe die met de voeding omgaan.
Ervaring is hier anders, noodgedwongen toen de kruidvatvoeding niet leverbaar was, overgegaan op ah huismerk en toen altijd dunnere ontlasting. Het zal best aan haar darmpjes liggen maar dat verschil was groot.
pi_146140254
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 06:41 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Ervaring is hier anders, noodgedwongen toen de kruidvatvoeding niet leverbaar was, overgegaan op ah huismerk en toen altijd dunnere ontlasting. Het zal best aan haar darmpjes liggen maar dat verschil was groot.
Dat probeerde ik min of meer te zeggen. Het ene kindje zal merk A beter verdragen en het andere kindje merk B.
pi_146144997
Succes GM, hoop dat jullie snel een oplossing vinden. Een kleintje zo zien persen vind ik zo zielig...

Nog een vraagje aan de ervaren KV mama's. We gaan vanavond lekker ergens eten en zeer waarschijnlijk hheeft kind in die tijd dat we daar zijn honger. Hoe lang blijft de voeding in een fles goed op temperatuur? Of kan ik de fles ergens in doen zodat het goed op temperatuur blijft?
pi_146145036
Wij namen altijd een klein thermosflesje kokend water, een flesje koud water en bakjes met al afgemeten kv mee :) Fles maken we daar ter plekke.
Die bakjes kan je bij de Hema of Prenatal (van Difrax) kopen, handig!

Offff flesje koud water mee, kv afgemeten in de fles al doen (als je maar 1 voeding gaat geven), water bij de kv doen als je het wil geven, laten opwarmen in de magnetron :)

Flesje water, fles en bakje met 3 voedingen was mijn standaard uitrusting in de luiertas :P
pi_146145137
Heb je een klein thermosflesje bij blokker dan vandaan ofzo? Ik kom alleen bij grote uit...
pi_146145212
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb je een klein thermosflesje bij blokker dan vandaan ofzo? Ik kom alleen bij grote uit...
We hadden er nog 1 van de Starbucks, dus die ervoor gebruikt :+.

Maar, je hebt ze van 0.5ltr bij de Blokker :Y Je hoeft tenslotte maar een klein beetje kokend water (1/3e) bij koud water (2/3e) te doen om een goede drinktemperatuur te krijgen.
pi_146145281
Oh fijn :) Gaan we vanmiddag nog eventjes samen rondje winkelcentrum doen. Waar prenatal, hema en blokker alledrie zitten. Komt helemaal goed! :)
pi_146145338
Trouwens, hebben jullie dat ook dat jullie kindjes in slaap vallen tijdens de fles maar erna weer klaarwakker zijn? :') Ik heb N.ora net op bed gelegd na fles maar ze is nu alweer 10 minuten in haar bedje aan het brabbelen :)
pi_146145342
Kijk, gaat helemaal goedkomen!
Veel plezier vanavond!
pi_146145498
Komt goed!
pi_146149348
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 11:18 schreef Sunshine1982 het volgende:
Heb je een klein thermosflesje bij blokker dan vandaan ofzo? Ik kom alleen bij grote uit...
wij hebben die van ons voor 5 euro bij kijkshop gekocht.
S. 2014
J. 2016
pi_146149790
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 13:30 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

wij hebben die van ons voor 5 euro bij kijkshop gekocht.
Ik heb er net eentje bij blokker gekocht. Voor het dubbele :')
pi_146227191
Noob-vraagje (is nog een beetje vroeg, maar vroeg het me zomaar af):
Is hypoallergene flesvoeding alleen aan te raden als er koemelkeiwitallergie in de familie voorkomt, of ook bij andere allergieën?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_146227372
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 20:23 schreef twist02 het volgende:
Noob-vraagje (is nog een beetje vroeg, maar vroeg het me zomaar af):
Is hypoallergene flesvoeding alleen aan te raden als er koemelkeiwitallergie in de familie voorkomt, of ook bij andere allergieën?
Ik ben het gaan gebruiken omdat ik astma heb en man hooikoorts... Maar door de kinderarts werd ons verteld dat het effect van HA niet bewezen is en dat het plat gezegd onzin en zonde vh geld is.
Dus toen zijn wij overgestapt op standaard voeding.
S. 2014
J. 2016
pi_146234197
Maar het zal toch wel enigszins nuttig zijn? Gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet" ofzo?

Geloof best dat het vaak onnodig gebruikt wordt, maar dat het complete onzin is lijkt me dan ook weer sterk?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 2 november 2014 @ 22:42:53 #153
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146235595
quote:
0s.gif Op zondag 2 november 2014 22:19 schreef twist02 het volgende:
Maar het zal toch wel enigszins nuttig zijn? Gevalletje "baat het niet dan schaadt het niet" ofzo?

Geloof best dat het vaak onnodig gebruikt wordt, maar dat het complete onzin is lijkt me dan ook weer sterk?
Mij ook hoor. Mijn dochter is van normaal naar ha gegaan toen er vermoed werd dat ze kma had. En dat hielp best wel. Niet genoeg helaas, maar achteraf gezien was ik liever gestart met ha.

Maar een evt volgende krijgt wel ha ook al is het duurder.
pi_146236427
quote:
1s.gif Op zondag 2 november 2014 22:42 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Mij ook hoor. Mijn dochter is van normaal naar ha gegaan toen er vermoed werd dat ze kma had. En dat hielp best wel. Niet genoeg helaas, maar achteraf gezien was ik liever gestart met ha.

Maar een evt volgende krijgt wel ha ook al is het duurder.
T kan helpen om symptomen te bestrijden als de allergie er al is.. Maar t kan t ontstaan niet voorkomen...
Prijs boeit mij ook totaal niet hoor...
S. 2014
J. 2016
pi_146243081
Nee, ik geloof ook wel dat het geen wondermiddel is inderdaad.

Maar wat ik me afvraag: helpt het alleen bij kma of ook bij andere allergieën? Kma komt namelijk in beide families niet voor, maar wel andere allergieën.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_146243280
Als je kindje koemelkallergie heeft helpt HA niet. Het is namelijk nog steeds van koemelk gemaakt, alleen wat meer verknipt waardoor de eiwitten kleiner zijn dacht ik. Het is wat beter te verwerken daardoor.
Als je kleintje bewezen koemelkallergie heeft, krijg je nutramigen, dat is op basis van mineralen gemaakt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 3 november 2014 @ 09:05:00 #157
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146243384
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:43 schreef twist02 het volgende:
Nee, ik geloof ook wel dat het geen wondermiddel is inderdaad.

Maar wat ik me afvraag: helpt het alleen bij kma of ook bij andere allergieën? Kma komt namelijk in beide families niet voor, maar wel andere allergieën.
Ze raden het aan bij alle allergieën en zaken als hooikoorts. Je kindje loopt dan verhoogd risico en de standaard voeding zou de boel sneller triggeren dan de HA voeding.
Juist bij echt KMA helpt HA voeding ook niet meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146243954
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 09:05 schreef laziness het volgende:

[..]

Ze raden het aan bij alle allergieën en zaken als hooikoorts. Je kindje loopt dan verhoogd risico en de standaard voeding zou de boel sneller triggeren dan de HA voeding.
Juist bij echt KMA helpt HA voeding ook niet meer.
Ah, duidelijk, thanks! ^O^
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  maandag 3 november 2014 @ 09:39:59 #159
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_146244062
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 08:57 schreef Morretje het volgende:
Als je kindje koemelkallergie heeft helpt HA niet. Het is namelijk nog steeds van koemelk gemaakt, alleen wat meer verknipt waardoor de eiwitten kleiner zijn dacht ik. Het is wat beter te verwerken daardoor.
Als je kleintje bewezen koemelkallergie heeft, krijg je nutramigen, dat is op basis van mineralen gemaakt.
Of pepti is ook voor kindjes met kma... niet ieder kind heeft het even erg.
pi_146244641
Klopt idd.

Ik vond net dit: http://www.huidziekten.nl(...)igelingenVoeding.htm

Een overzichtje van welke melk en waar het van gemaakt is.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_146255650
Sorry, maar ik heb weer een vraag :') Ik doe nu 6x 150/5 op een dag. Maar vanmorgen had ik ze nog 50 cc laten staan in een fles. Mag ik dan vanavond als laatste fles 180/6 doen?
pi_146255744
Ik zou gewoon weer 150/5 aanbieden :) Als ze 150/5 niet op kreeg, dan zal ze dat niet perse willen inhalen.
pi_146255814
Ik dacht, ik probeer dat eens. Misschien wil ze dan wel doorslapen :') Gebroken nachten breken me best op zeg maar. En ik vond bv in de nacht makkelijker als fv. Na bv tukte ik weer lekker door en bij fv ben ik klaarwakker erna...
pi_146255876
Ja bij bv maakt je lichaam een slaapstofje aan :P

Maarrr helaas staat kv niet gelijk aan doorslapen, ook al geef je extra veel ;).
pi_146256089
Da's toch best jammer dat je een baby niet in een doorslaapstand kan programmeren :')

Nu doe ik trouwens alle nachtvoedingen. Ik ben vrij en vriend werkt dus dat vind ik een beetje lullig als hij er snachts uit moet terwijl zijn wekker op 6.15 staat. Volgende week gaan we rouleren want dan ga ik ook weer aan het werk. Nachtjes doorslapen (hoop ik :P)!
pi_146256205
Wij hadden gewoon een mooie verdeling gemaakt: Alle voedingen voor 2:00 waren voor de een, alles erna voor de ander :+.
  maandag 3 november 2014 @ 20:34:54 #167
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146268154
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 15:38 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik dacht, ik probeer dat eens. Misschien wil ze dan wel doorslapen :') Gebroken nachten breken me best op zeg maar. En ik vond bv in de nacht makkelijker als fv. Na bv tukte ik weer lekker door en bij fv ben ik klaarwakker erna...
Ik vond bv 's nachts ook makkelijker, maar het went ;)

Ik zou het trouwens gewoon proberen, die fles van 180/6. Als ze het niet op krijgt is er ook geen man over boord, toch?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_146271424
quote:
1s.gif Op maandag 3 november 2014 20:34 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Ik vond bv 's nachts ook makkelijker, maar het went ;)

Ik zou het trouwens gewoon proberen, die fles van 180/6. Als ze het niet op krijgt is er ook geen man over boord, toch?
Ik heb net 170/5 gegeven en nu ligt ze op bed. Heb nog 150 cc kunnen kolven... Blijf verbaasd dat dat toch maar doorgaat hoewel ik echt steeds minder kolf (laatste keer was eergister) Dat ga ik dan voor vannacht gebruiken :)
  maandag 3 november 2014 @ 21:36:44 #169
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146271451
Wij dachten ook ooit met een wat grotere voeding haar wat langer te laten slapen.. #fail! Ze kwam zelfs eerder ..

We zijn pas overgestapt naar een schepje meer als de vorige steeds vaker leeg werden we gedronken! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_146271778
Dus nu doen jullie 180/6 en dat 5 flessen Rijst?

Wat kan je trouwens beter doen denken jullie? Flessen van 170/5 of 200/6 of fortevoeding als je een ietwat hongerige baby hebt?
  maandag 3 november 2014 @ 21:43:50 #171
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_146271906
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:36 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Wij dachten ook ooit met een wat grotere voeding haar wat langer te laten slapen.. #fail! Ze kwam zelfs eerder ..

We zijn pas overgestapt naar een schepje meer als de vorige steeds vaker leeg werden we gedronken! :)
Hier werkte het ook nooit, maar wie niet waagt .. ;)
Pap of 'hongerige baby' voeding voor het slapen gaan heeft ook nooit gewerkt, trouwens.

Wij deden idd ook overstappen naar een schepje meer als de flessen steeds helemaal leeg gingen :Y
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  dinsdag 4 november 2014 @ 08:19:12 #172
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_146282081
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 21:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dus nu doen jullie 180/6 en dat 5 flessen Rijst?

Wat kan je trouwens beter doen denken jullie? Flessen van 170/5 of 200/6 of fortevoeding als je een ietwat hongerige baby hebt?
Sunshine, mijn dochter kriigt eigenlijk 210/7 en dat 3 keer op een dag icm met fruithap in de loop van de ochtend en een warme prak in de avond, maar ik zit met een dame die tandjes krijgt (er zitten er nu al 2), en ze drinkt daardoor haar flessen veel minder goed momenteel. Ik krijg er 3 keer 180 per dag in een prakje in de avond! Het is nu eenmaal zo..

Maar in de tijd dat wij 180 geven kreeg ze er 4 óf 5 op een dag.. :)

En hoe oud is N. nu Sunshine?
Als ze 4+ maanden is kun je misschien een bordje pap overwegen? :)

Mijn dochter is nu bijna 7.5 maand en krijgt nu als ontbijt een bordje pap, op die manier hebben wij al een fles kunnen laten vallen, en krijgt ze er nu dus nog maar 3 :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Rijstebuiltje op 04-11-2014 15:11:55 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_146282341
Ohhh Sun dat roept herinneringen op :D Dit was ik vorig jaar, we gaven ook expres een grotere fles:

quote:
1s.gif Op dinsdag 12 november 2013 11:44 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat klinkt ook als mijn nacht :+
We gaven om 22:45 150/5, met de verwachting dat hij iig 4, misschien 5 uur ermee zou doen. Niet echt :') :D

Hij kwam om 2 uur, terwijl hij normaal 's nachts toen al 4 a 5 uur ertussen liet bij een kleinere fles :P

Oh en:

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 12:32 schreef GotC het volgende:
Als ik 210/7 geef, komt T. juist eerder dan met 180/6 :D
:')
pi_146336198
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 november 2014 08:39 schreef GotC het volgende:
Ohhh Sun dat roept herinneringen op :D Dit was ik vorig jaar, we gaven ook expres een grotere fles:

[..]

Hij kwam om 2 uur, terwijl hij normaal 's nachts toen al 4 a 5 uur ertussen liet bij een kleinere fles :P

Oh en:

[..]

:')
Vreemd is dat zeg! Babietjes ... Het is af en toe net rocket science :')
pi_146348440
Ik kom me hier maar eens melden, heb besloten de BV af te gaan bouwen na 8 weken en over te gaan op FV. A. drinkt afgekolfde BV prima uit de fles, dus de komende week ga ik steeds de avondvoeding vervangen door FV.

Een paar vragen, misschien kunnen jullie me helpen:

Ik gebruik de Medela flessen met slow-flow spenen. Vanavond deed ze over 100 ml borstvoeding ongeveer 15 minuten. Is dat OK qua tempo? Ik vond het best snel namelijk, als ze bij mij aan de borst drinkt doet ze er met gemak een uur over :') .

Nog een vraag: we hebben van de kraam een paar proefverpakkingen Hero Hypoallergeen 1 gekregen, omdat mijn man astmatisch is en ik vroeger eczeem heb gehad en nu nog hooikoorts heb. Nu vroeg ik me af: is er verschil tussen de hypoallergenen voedingen van Hero/Nutrilon/huismerken? Ik zie namelijk wel een enorm verschil in prijs, maar wil niet gaan switchen tussen merken als ze eenmaal één merk gewend is.

Vraag 3: Er staat op het pak dat ze met haar gewicht "5 keer 150/5" mag hebben. Maar ik geef de komende week maar één voeding per dag FV. Moet ik dan wel die 150/5 aanhouden voor die ene voeding?

Laatste vraag: Op het pak staat water verhitten in de magnetron, poeder erbij, schudden, geven. Maar ik heb een Medela flessenwarmer, kan ik dan ook de fles met koud water maken en daar de fles in opwarmen? Of is het handiger te doen wat een vriendin mij als tip gaf: thermosfles met kokend water boven neerzetten en een flesje koud water en dan 1/3 kokend en 2/3 koud?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 05-11-2014 21:42:21 ]
pi_146348875
15 minuten vind ik een normale tijd voor een flesje. Bv kan langer duren door andere drinktechniek en misschien ook een stukje mamahonger? Of drinkt ze echt een uur actief?

Alle merken kv moeten zich houden aan de strenge regels die gelden. Dus een duurder merk is niet beter dan een goedkoop merk. Wat je kan doen om te kijken wat voor merk kv jij wil gebruiken is vragen wat ze gebruiken op het eventuele kinderdagverblijf of bij de gastouder (als je daar gebruik van gaat maken)
Als je nu bijvoorbeeld Nutrilon gebruikt en je wil over gaan naar Hero kan je dat doen om de voedingen te mengen (dus 4 streepjes oude merk/1 streepje nieuwe merk en langzaam aan steeds meer nieuwe streepjes nieuwe merk)
Nu ben ik hier niet heel goed thuis in, omdat mijn dochtertje nooit last heeft gehad van verschillende merken (maar ik wisselde pas met ruim 6 maanden en dan zijnde darmpjes toch al wat meer gewend)

Ik zou inderdaad dan voor een hele voeding gaan. Als ze laat staan is het niet erg.

En qua opwarmen van water is echt wat voor jou het beste voel. Ik heb altijd opgewarmd in de magnetron. En onderweg 2/3 en 1/3 warm en koud mengen via thermosfles.

Als laatste nog een :* voor jouw keus om bv af te bouwen. Altijd moeilijke keus.
Maar *O* voor de 8 weken bv
pi_146348897
Razz, heet water blijft niet echt kokend warm in de thermos. Het wordt dan dus wat meer warm water en wat minder koud. Kwestie van voelen.

Ik weet niet hoe het met ha voeding zit, maar de standaard voeding kan je van elk willekeurig merk kopen, ze zijn allemaal goed volgens cb.

En 15 min drinken klinkt goed hoor. Als ze rustig blijft na het flesje is er niks aan de hand. Nora doet over 180/6 iets van 20 minuten.
pi_146348949
Spuit 11 zie ik :')
pi_146386189
Ha, dank voor de antwoorden!

Ik heb vanavond voor het eerst wat FV gegeven. Had 150/5 gemaakt en de helft daarvan gemengd met borstvoeding. Dat opgewarmd in de flessenwarmer tijdens haar badje. Toen ze klaar was kon ik zo de fles geven. Ze dronk het met smaak op, maar ze was wel overduidelijk helemaal in de war dat er geen borst uit dat shirt kwam -O- . Na een tijdje drinken keek ze me steeds aan, draaide haar hoofd richting borst, en begon dan te huilen. *Slik ;( * . Daarna ging ze wel weer vrolijk verder met drinken, maar ze was wel in de war, arm ding!

Nouja, ik heb het wel volgehouden maar ze heeft daardoor wel onrustig gedronken. Er kwamen flink wat boeren uit toen ik haar rechtop tegen me aan hield, dus ik hoop niet dat het haar later vannacht dwars gaat zitten.

Ik had ook het idee dat het ondanks de 'slow flow' speen er toch vrij snel uitkwam. Maakt het nog uit hoe strak je de speen erop draait? En zit er nog verschil in het kantelen van de fles? Ik heb het eens geprobeerd boven de gootsteen. Als ik de fles vul met water en dan de speen strak draai en de fles op de kop houd dan komt het er gewoon als een straal uit :{ . Kantel ik de fles langzaam dan drupt het met ongeveer een drupje per seconde.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-11-2014 22:44:02 ]
  donderdag 6 november 2014 @ 23:29:32 #180
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_146388187
Ik zou die avondvoeding laten geven door je man. Dat maakt de verwarring minder groot. Jouw geur associeert ze met de borst. Zeker als je enkel de avondvoeding vervangt op het moment.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_146391094
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2014 23:29 schreef laziness het volgende:
Ik zou die avondvoeding laten geven door je man. Dat maakt de verwarring minder groot. Jouw geur associeert ze met de borst. Zeker als je enkel de avondvoeding vervangt op het moment.
Dat doen we in principe ook, maar hij moest overwerken en ze moet toch eten ;) .
pi_146391568
Razz wat betreft de speen, ik gebruik nog steeds een newborn. Dat werkt het beste denk ik aangezien er niet teveel in 1 keer uitkomt.
pi_146391674
Voor de Medela flessen is die 'slow flow' de speen van 0-3 maanden. Een aparte newborn speen hebben ze niet. Of ik moet weer de Calma speen gebruiken maar daar snapt ze helemaal niks van.

Ik heb net nog eens wat geprobeerd met die fles en wat water. Volgens mij werkt het zo dat ik de ring met speen er heel strak op moet draaien en van tevoren even de fles op de kop moet houden. Dan hoor ik de lucht eruit gaan en komt het er wel rustig druppelend uit.

Ze heeft overigens vannacht geen krampjes gehad en zich gewoon netjes om 3:30 en 6:30 gemeld, dus prima.
pi_146391852
Heb een vraagje. We kwamen in het Ziekenhuis tot de conclusie dat speen 1 van avent te snel gaat voor E.mma.
Ze kan maar 10ml in 1x en je ziet dat het niet lekker valt.

Hebben jullie ook een idee voor een andere fles waarbij het wat langzamer gaat?

(excuus als t al besproken is. Heb maar 3uren geslapen en was sinds 6u gister al op dus we zijn moe)
  vrijdag 7 november 2014 @ 08:05:52 #185
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_146391975
Met een spuitje voeden?

Wij hebben bij V na de spuit de difrax s fles gebruikt, maar dat ging hem in het begin ook te snel.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_146392030
Difrax was hier weer veel te snel en nu vind hij de speen niet fijn voelen in zn mond. Breastflow gaat heel langzaam, maar dan moeten ze wel echt kunnen zuigen en een grote hap kunnen maken. Dr. Brown ging bij ons beter, daar zit ook iets tussen de melk en de speen. Daar hebben ze ook een prematuren fles van volgens mij.

Hier bijv te krijgen: https://www.deonlinedrogi(...)ematuur-p-19063.html
pi_146392080
Hier ook dr Brown. Heel fijne fles en speen
pi_146392540
Emma's doen het goed op dr brown flessen ;)
pi_146394985
Bedankt!

Ze hap niet echt en als de speen er goed in zit sabbelt ze wel maar ze drinkt nauwelijks. En als ze wel een keer drinkt dan gaat het dus te snel :?
Zusje S.ophie drinkt supergoed. Echt een groot verschil.

We gaan de dr.brown proberen :)
pi_146400855
Hopelijk helpt het Zoë! Fijn dat S.ophie het wel goed doet.

Drogen jullie de flessen trouwens met een theedoek af na het uitkoken?
Ik zet ze op de kop weg om te drogen, maar er blijft toch altijd vocht in de binnenkant zitten. Is dat OK, of kan dat weer bacterieën aantrekken?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 14:09:15 ]
  vrijdag 7 november 2014 @ 14:01:35 #191
149959 SQ
snelle trees
pi_146400951
Ik droog ze wel af, maar altijd met een schone theedoek.
disclaimer
pi_146401031
Ik droog ze ook af, maar met papier wat je uit zo'n ding trekt wat aan de muur hangt.
pi_146401716
Ik droogde ze in het begin af, daarna gewoon op zo'n afdroogrekje voor flessen gezet ^O^
pi_146401843
Deed ik ook op die manier, afdrogen met een schone hydrofiel. En voor het vullen met melk even omspoelen met kokend water..was toen een tip van het CB. Water kookte ik toch al, dus was geen extra werk.
pi_146402466
Ha thanks :) Ik ben even aan het opschrijven hoe & wat voor m'n lief die het vanavond gaat doen. Ik ga voor het eerst een avond alleen weg :o retespannond.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-11-2014 14:47:45 ]
pi_146402709
Hier ook dr brown fan. En in het begin een prematuur speen gebruikt ivm gulzig drinken en dat werkte heel goed.
hopelijk werkt het zoe
pi_146833524
Ben ik weer :') FV-n00b meldt zich weer eens..

Het loopt overigens nu heel goed met de Medela slow-flow speen *O* ! A. drinkt rustig en doet ongeveer 20 minuten over een fles. En ze hikt en hoest eigenlijk helemaal niet meer. Alles went dus, gelukkig.

Heb ik wel weer een vraag: Hoeveel moet ze straks eigenlijk minimaal per dag drinken als ze helemaal over is op KV?

Ik ken de richtlijn van 150ml per kilo lichaamsgewicht, die staat ook op het pak. Dus dan zou ze 5,2*150=780ml per dag mogen hebben. Is dat ook meteen het minimale wat erin moet? Ik weet dat ze niet meer dan een liter per dag mogen hebben, en dat lijkt me ook wel heel veel. Maar onder welke hoeveelheid mag ze in elk geval niet komen? Dat kan ik eigenlijk nergens vinden :? .
pi_146833679
ik weet alleen dat wanneer een baby ziek is, ze dan minimaal 300 cc 'moeten' drinken. als je daaronder komt moesten we naar de huisarts.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_146843589
Die richtlijn ken ik als 120-180cc per kg. 150 is het gemiddelde, tot de max van een liter. maar geen kind is gemiddeld. En per periode wil het ook wel wisselen.
Dus met 5 kilo dan tussen de 600 en 900cc.

In geval van ziekte is het 300 cc of de helft van wat ze normaal drinken. Maar doorsnee dus die 120cc per kg..
pi_147015966
Stip is inmiddels 8 maanden en hij drinkt eigenlijk altijd nog 4 flessen en soms wil hij er s nachts ook nog een. Nu ging z'n lijntje iets omhoog qua gewicht, maar hij eet ook gewoon erg goed. Hij drinkt alleen slecht, want behalve melk gaat er eigenlijk niets in. Ja, aangelengde appelsap lust meneer wel, maar dat wil ik niet structureel geven.

De flessen zijn eigenlijk ook niet gebonden aan een maaltijd, maar hij drinkt vaak s ochtends (meestal tussen 5-7), dan vaak rond 11-12, in de middag (3-4) nog een en dan een slaapfles. Hij drinkt z'n flessen ook goed leeg als we bijv maar 3 schepjes doen met 180 water. Zou dat nu handig zijn om overdag te gaan doen zodat hij eigenlijk zo schepjes mindert?
pi_147067403
Dot ik heb eigenlijk geen idee! Kom pas net kijken op het gebied van KV. Maar het klinkt wel logisch om overdag te gaan minderen.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 november 2014 15:50 schreef Deepfreeze het volgende:
Die richtlijn ken ik als 120-180cc per kg. 150 is het gemiddelde, tot de max van een liter. maar geen kind is gemiddeld. En per periode wil het ook wel wisselen.
Dus met 5 kilo dan tussen de 600 en 900cc.

In geval van ziekte is het 300 cc of de helft van wat ze normaal drinken. Maar doorsnee dus die 120cc per kg..
Hey thanks! Deze reactie had ik even gemist. Dus met haar 5,5 kilo zou ze tussen de 660 en 990 ml per dag moeten drinken.

Maandag dronk ze 710, dinsdag zat ze op 700, gisteren zat ze op 550, vandaag tot nu toe op 580. Ik vind het niet veel, maar ze produceert goede plasluiers en is vrolijk, dus ik neem aan dat het wel goed zit. Ze is sinds de overgang naar KV ook prima gegroeid, van 5160 twee weken geleden naar 5470 gisteren.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2014 20:54:24 ]
pi_147211217
Ben ik weer :D :') Ik post m'n vragen toch ook maar hier omdat niet iedereen in het babytopic meeleest.

A. drinkt nu Hero 1 Hypoallergeen en dat gaat prima. Ze drinkt haar flesjes meestal bijna leeg en heeft geen moeite met poepen (elke ochtend stipt 8:00 een HELE volle luier en een blij kind dat me aankijkt alsof ze net het wiel heeft uitgevonden O+ ) .

Alleen - de poep is olijfgroen :? Is dat normaal? Ook laat ze véél meer scheetjes dan met BV. En die stinken :X niet normaal! Soms roep ik boos naar m'n lief dat hij ze wel eens in mag houden, maar dan was het de baby :') . Ze heeft overigens geen last van die scheetjes, is niet huilerig of kramperig ofzo. Ze knetteren er vrolijk uit.

Kortom, mijn baby wordt een kleine viezerik met stinkscheten en groene poep. Moet ik nu naar andere KV op zoek, of hoort dit erbij?
pi_147211469
Mijn oudste had ook altijd groene poep met kv. Het cb zei destijds dat zolang ze verder nergens last van heeft, het geen kwaad kan (en het stonk verschrikkelijk!)
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_147211503
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 december 2014 10:08 schreef Fuente het volgende:
Mijn oudste had ook altijd groene poep met kv. Het cb zei destijds dat zolang ze verder nergens last van heeft, het geen kwaad kan (en het stonk verschrikkelijk!)
Ja, ik moet na die verschoning echt het raam op de babykamer openzetten en even met kind naar beneden om de rest van de fles te geven :') niet te harden die lucht. (Ze poept standaard halverwege de fles. Altijd met één keer moeilijk kijken en dan zo'n " :D " uitdrukking, alsof ze net het wiel heeft uitgevonden O+ ) .

Fijn dat het normaal is! Ik wilde het morgen bij het weeguurtje ook even vragen.

Oh, en nog gefeliciteerd met je zwangerschap ^O^ !

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2014 10:11:42 ]
pi_147462219
Hoi, ik meld me ook hier, met nog veel onzekerheid over wat ik ga doen en veel vragen.

M. is bij a zeven weken en de bv is vanaf het begin een strijd voor me. Ik wilde het echt heel graag maar heb veel pijnklachten en M clustert de hele dag en voorsl dat put me emotioneel en fysiek uit. Ik heb een weekend fulltime gekolfd wat twee dingen opleverde: ik weet zeker dat ik nooit fulltime wil gaan kolven, ik haat dat ding nu al, en ik merkte dat M op de twee dagen met flesjes veel relaxter was, meer sliep en blijer was. En ikzelf was ook een totaal ander mens.

Dinsdagochtend leek het ritme aan te houden met live voeden, maar die middag kreeg hij weer flesjes omdat ik weg was voor eht eerst. S avonds begon het clusteren alweer een beetje, s nachts zoals altijd redelijk goed, en vandaag was het weer bal.

Of het nou objectief gezien allemaal wel meevalt, het gaat vooral met mij helemaal niet goed meer al na 1 dag. Daarom net na een goed gesprek met mijn vriend een pro/con list gemaakt en ik denk dat ik de bv ga afbouwen...die beslissing komt sneller dan ik gedacht had, maar ik heb ook t idee dat ik na twee weken met 1 of 2 vervallen voedingen evt nog van gedachten kan veranderen.

Ik ga momenteel heen en weer tussen opluchting en heel erg verdrietig en onzeker over de toekomst zijn.

Voor de moeders die de bv afgebouwd hebben, hoe ervaren jullie het aflsuiten van deze periode, dat je op een gegeven moment niet meer terugkan? En hoe vind je het om niet meer zomaar met de borst te kunnen troosten? Hebben julliebkindjes zelf een ritme gevonden? Hoe bepaal je welke voedingen je vervangt, want hij clustert nu hele dagen dus ik heb dan geen idee welke 'tjd' ik het flesje moet geven. :? Dat zijn de dingen waar ik me nu vooral zorgen over maak.

En het praktische afbouwen hebben jullie daar nog tips voor?

*diepe zucht*
Kwak
pi_147462720
Kwak! Ik heb je verhaal gevolgd en wil je ten eerste een hele dikke knuffel geven :*

Herken veel van je verhaal, al vanaf de ks in hetzelfde ziekenhuis en dezelfde slechte begeleiding in het ziekenhuis.
Ik heb maar kort bv gegeven (2 weken), maar ik werd gek van de pijn, continu verantwoordelijk zijn voor alle voedingen, kolven, borstontsteking..alles.
En ook ik werd een veel toffere mama die veel beter in haar vel zat toen ik stopte. Ja ik denk er regelmatig aan (met weemoed), maar het was een bewuste keuze waar ik achter sta, dus dat hou ik vast :) T. is opgegroeid tot een vrolijke, heerlijke vent dus dat is het belangrijkste ^O^
Troosten was even een omschakeling maar na een tijdje werkte knuffelen even goed.

Er zijn volgens mij schema's voor het afbouwen, welke voeding je het beste als eerste kunt stoppen.

Afbouwen deed ik door voeding te laten vervangen door fles en hoogstens de druk eraf kolven als ik het niet meer hield.

Komt goed meis :*!
pi_147462769
Ik denk dat je het gewoon moet proberen. En kijkt welke problemen je tegen komt.

Bij de oudste kolfde ik fulltime, dat kostte me teveel energie, waardoor ik moest stoppen. Tijdens het wisselen van bv naar fv hadden we een onrustige periode van zo'n 2 weken. Pas toen we vol op fv zaten werd het weer rustig.

Bij de jongste ben ik met 4 weken overgestapt, omdat ik wederom energie tekort had. Die keer ging sneller, met een week was het al over. Maar ook weer een onrustige week. Beetjes als clusteren wel..

Ik ben gewoon doorgegaan met voeden zoals bij bv. Op verzoek. Bij het avond clusteren maakte ik een flesje van 30/1 en ging lekker op de bank hangen voor een uurtje. Daarna nieuw flesje, etc, tot hij echt zijn honger tekens gaf en een hele fles dronk. Voor troost op de arm, evt met speentje of pink. Ik vond het net zo makkelijk, en kon het ook aan mijn man overlaten..

De oudste vond zelf een ritme, redelijk op de klok,al wisselde dat wel iets per week.
De jongste maakte er een puinhoop van. Trok zijn eigen plan qua voedingen. Maar kwam wel altijd goed uit aan het eind van de dag, qua hoeveelheid. Op ons verzoek voeden had ook geen zin. Dan kwam hij ook nog op zijn eigen tijd en dronk nog een fles. Hem hebben we echt op verzoek gevoed, en dat werkte prima.
pi_147464951
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik vervang deze week een voeding rond zes uur s avonds/vijf uur s middags. Met het idee dat ik nu nog terug kan als ik toch niet over wil.
Kwak
pi_147465522
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:43 schreef kwakz0r het volgende:

Voor de moeders die de bv afgebouwd hebben, hoe ervaren jullie het aflsuiten van deze periode, dat je op een gegeven moment niet meer terugkan? En hoe vind je het om niet meer zomaar met de borst te kunnen troosten? Hebben julliebkindjes zelf een ritme gevonden? Hoe bepaal je welke voedingen je vervangt, want hij clustert nu hele dagen dus ik heb dan geen idee welke 'tjd' ik het flesje moet geven. :? Dat zijn de dingen waar ik me nu vooral zorgen over maak.

En het praktische afbouwen hebben jullie daar nog tips voor?

*diepe zucht*
Ik heb lang over de beslissling gedaan, want het liep hier eigenlijk prima. Geen pijn ofzo, geen problemen bij voeden. Alleen ik werd er gewoon zelf helemaal niet gelukkig van, de verantwoordelijkheid die bij mij lag, het moeten kolven wat ik écht vreselijk vind - dat drukte enorm op mijn gemoed. Dus ik ging afbouwen.

Praktisch gezien: Ik begon met de voeding voor de nacht en daarna de voeding ergens rond het middaguur en daarna de voeding half op de ochtend. Daar is het bij mij opgehouden, want eenmaal aan het afbouwen bleek dat mijn productie zo kelderde dat A. niet meer genoeg had aan de voedingen die ik nog wel BV gaf en ben ik helemaal overgestapt en heb alleen nog gekolfd om de druk eraf te halen.

Toen was het in een dag of vijf helemaal prima. En dat voelde heel bevrijdend, eigenlijk. Het feit dat ik niet als enige het probleem 'honger' kan oplossen voelt heerlijk. Ik kan haar zo bij m'n man achterlaten, zonder een kolf mee te nemen of BV klaar te hoeven zetten. 's Nachts kan hij er ook uit om te voeden, en hoef ik niet te kolven om de productie op peil te houden. Van dat gevoel word ik echt een vrolijker mens, en kan ik de lastige momenten met A. ook beter aan.

Ze had al een prima ritme, maar met FV laat ze wel meer tijd tussen de voedingen. Het is nu meestal rond 7:00 / 10:00 / 13:00 / 17:00 / 20:00 . Soms nog een keer 's nachts, maar soms slaat ze die ook over. Daar is eigenlijk geen peil op te trekken, en het maakt niet uit of we haar 's avonds laat nog een keer wakker maken of niet. Dus dat doen we niet meer .

Troosten / Clusteren vond ik ook spannend. Maar.. Knuffelen, pinken, speentje, wandelen in de wagen, ritje in de auto, dragen in de doek werken bij A. eigenlijk allemaal net zo prima als een tiet erin.

Lang verhaal - hoop dat je er wat aan hebt!
pi_147465733
Ja zeker! Heel veel. Bij mij is t ook meer mentaal dan fysiek (die pijn nu valt te overzien). Fijn om te lezen hoe t gegaan is.
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 21:09 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik heb lang over de beslissling gedaan, want het liep hier eigenlijk prima. Geen pijn ofzo, geen problemen bij voeden. Alleen ik werd er gewoon zelf helemaal niet gelukkig van, de verantwoordelijkheid die bij mij lag, het moeten kolven wat ik écht vreselijk vind - dat drukte enorm op mijn gemoed. Dus ik ging afbouwen.

Praktisch gezien: Ik begon met de voeding voor de nacht en daarna de voeding ergens rond het middaguur en daarna de voeding half op de ochtend. Daar is het bij mij opgehouden, want eenmaal aan het afbouwen bleek dat mijn productie zo kelderde dat A. niet meer genoeg had aan de voedingen die ik nog wel BV gaf en ben ik helemaal overgestapt en heb alleen nog gekolfd om de druk eraf te halen.

Toen was het in een dag of vijf helemaal prima. En dat voelde heel bevrijdend, eigenlijk. Het feit dat ik niet als enige het probleem 'honger' kan oplossen voelt heerlijk. Ik kan haar zo bij m'n man achterlaten, zonder een kolf mee te nemen of BV klaar te hoeven zetten. 's Nachts kan hij er ook uit om te voeden, en hoef ik niet te kolven om de productie op peil te houden. Van dat gevoel word ik echt een vrolijker mens, en kan ik de lastige momenten met A. ook beter aan.

Ze had al een prima ritme, maar met FV laat ze wel meer tijd tussen de voedingen. Het is nu meestal rond 7:00 / 10:00 / 13:00 / 17:00 / 20:00 . Soms nog een keer 's nachts, maar soms slaat ze die ook over. Daar is eigenlijk geen peil op te trekken, en het maakt niet uit of we haar 's avonds laat nog een keer wakker maken of niet. Dus dat doen we niet meer .

Troosten / Clusteren vond ik ook spannend. Maar.. Knuffelen, pinken, speentje, wandelen in de wagen, ritje in de auto, dragen in de doek werken bij A. eigenlijk allemaal net zo prima als een tiet erin.

Lang verhaal - hoop dat je er wat aan hebt!
Kwak
pi_147465788
Kwak, wat kut dat het niet lijkt te lukken. Je was zo goed voorbereid en gemotiveerd, je kunt jezelf niets kwalijk nemen! :*

Ik heb maar een goede week bv gegeven en ik kolfde maar 1 kleine voeding bij elkaar in 24 uur dus echt afbouwen heb ik niet gehoeven. Daar kan ik je geen tips bij geven.
Ik vond de keuze om te moeten stoppen verschrikkelijk, was denk ik veel langer doorgegaan met proberen als ik geen medicijnen had gekregen waarbij ik geen bv meer mocht geven.
Wij hebben fv trouwens altijd op verzoek gegeven, ze regelde zelf wel een ritme.

Nu ik erop terug kijk baal ik nog steeds dat het niet gelukt is, in het bv topic kijken steekt ook nog wel maar Eva is een geweldige dreumes die het geweldig doet. En toen eenmaal de keus gemaakt was om te stoppen met bv voelde ik me minstens tien kilo lichter.

Sterkte, het is gewoon waardeloos.
E.
pi_147467540
Hier is het afbouwen ook heel natuurlijk gegaan. Ik gaf al een tijd een combinatie van bv en fv. En tijdens de viermaandensprong weigerde ze de borst. En was het echt heel snel afgelopen
Ook hier steekt het nog steeds wel dat het niet gelukt is en heb ik wel eens 'wat als ik dit nou gedaan had' gedachten
Maar net als bij Spark is mijn dreumes geweldig. En ben ik zelf ook zekerder geworden in mijn rol als mama.
Troosten zonder borst heb ik nooit moeilijk gevonden. Maar ik had dan ook een baby die zich niet liet troosten met de borst.
pi_147468982
Kwak :*

Ik herken echt bijna alles in je verhaal. Ik had veel pijn, platte tepels na het drinken, waardoor het pijnlijk bleef en ik hem niet lang kon laten drinken en ik was ook zo vastberaden om het te laten slagen. Wij hebben zelfs laten klieven omdat twee lk's zeiden dat dat de oplossing zou zijn. Helaas niet...

Ik heb een tijdje voedingen gekolfd, maar toen ik s nachts voor de zoveelste keer niet op m'n buik kon liggen door stuwing ben ik langzaamaan spanning gaan afkolven. Dus gewoon kolven tot je borsten iets soepeler zijn, maar niet leeg.

Ik ben begonnen met ook die voeding rond het avondeten afbouwen. Bij de volgende voeding moest ik dan wel zelf een beetje kolven voor ik hem aanlegde, want anders was de tsr te heftig. Vervolgens een voeding s ochtends zodat je telkens maar 1 voeding overslaat tot je op een punt komt waarbij je twee voedingen achter elkaar vervangt.

Wat ik ook heb gedaan is bewust afscheid nemen van bv door nog een laatste keer aan te leggen en mijn vriend daar foto's van te laten maken. Die zijn uiterst charmant met mijn huilhoofd omdat ik toen een hele dag alleen heb gejankt :') Geeft wmb ook wel aan dat ik er enigszins doorheen zat ;)

Ik heb later nog geprobeerd om hem weer eens aan te leggen want ik bleef best lang nog kleine beetjes kunnen kolven met de hand, maar hij zoog meteen een gigantische kloof en toen begonnen we ook te merken dat hij niks meer uit de Breastflow fles kreeg. Uiteindelijk kwam het er bij ons dus op neer dat hij gewoon echt een hele slechte drinktechniek had en toen de lk aan kwam met een craneosacraaltherapeut en oefeningen met zijn mond waren we er een beetje klaar mee :@

Ik zou zeggen, kijk het lekker aan per voeding. Zie je het zitten? Leg hem aan! Trek je het even niet? Dan kolven of een flesje :)

Goed opletten dat je de echt harde plekken wegkolft en als ze warm worden goed leegkolven om een ontsteking te voorkomen.
pi_147469415
Het lastige vind ik dat het (achteraf gezien) vandaag heel redelijk gegaan is: 8 voedingen waarvan 1 fles kv. Zo voelt het alleen niet en ik ben echt een wrak al de hele dag. Dat maakt het nog meer 'mijn ding' als ik besluit over te stappen.

Maar goed, we kijken het idd eerst even rustig aan, die ene voeding (of twee) van de 8-10 die hij nu neemt die ik als eerste afbouw kan ik evt weer opbouwen als ik spijt krijg. Daarna zal het denk ik sneller gaan.
Kwak
pi_147470123
Lieve kwak, jouw/mijn/zijn ding... Aan t eind vd dag zijn er 3 dingen echt belangrijk:
1- dat M voldoende heeft gegeten
2- Dat M ontspannen is en misschien zelfs vrolijk
3- Dat de Mama van M ontspannen en tevreden is.

En of dat met bv gaat of met een gekolfde voeding of met kv.... /care....

ik bedoel t heus goed :*
S. 2014
J. 2016
pi_147470871
Kwak wat enorm lastig. Ik heb geen ervaring met bv, omdat ik het bij L niet wilde en met de tweeling durfde ik het niet aan.

Ik ben niet pro bv of pro fv, eenieder moet zelf bepalen wat hey best past. Ik hoopdat je snel een oplossing vindt waar je achter staat, zodat je weer voor de volle 100% kunt gaan genieten van je mooie kleine M. :*
pi_147474460
Kwak, misschien helpt het om het vooruit kijken een beetje los te laten. Je hebt jouw kleintje al de beste start meegegeven. Dat is toch ook heel wat waard?
pi_147477312
quote:
0s.gif Op woensdag 10 december 2014 19:43 schreef kwakz0r het volgende:

Voor de moeders die de bv afgebouwd hebben, hoe ervaren jullie het aflsuiten van deze periode, dat je op een gegeven moment niet meer terugkan? En hoe vind je het om niet meer zomaar met de borst te kunnen troosten? Hebben julliebkindjes zelf een ritme gevonden? Hoe bepaal je welke voedingen je vervangt, want hij clustert nu hele dagen dus ik heb dan geen idee welke 'tjd' ik het flesje moet geven. :? Dat zijn de dingen waar ik me nu vooral zorgen over maak.
Ik bent bij Ivan gestopt met de borstvoeding na drie maanden, toen ik ging werken, het kolven waardeloos ging en hij niet goed groeide. Dat vond ik een heel moeilijke beslissing. Hoewel ik achter de beslissing stond, had ik er nog best lang moeite mee. Bij Lena was ik extra gedreven om borstvoeding te geven en dat is ruim een jaar gelukt (ze is er zelf mee gestopt).

Het is nu allemaal alweer best lang geleden. Ik heb geen last meer van hormonale schommelingen, de kinderen slapen door, de kinderen doen het prima. Het is voor mij nu nog heel moeilijk te begrijpen waarom ik er indertijd zo'n drama van maakte. Mijn lief was er heel nuchter onder, maar ik bleef maar zoeken naar onderzoeken over borstvoeding. Ik wou mijn kind een zo goed mogelijke start geven in het leven. Er was niets belangrijker dan dat.

Achteraf denk ik dat het posten op het forum niet alleen maar goed is geweest voor me. Ik heb er veel geleerd, maar ik heb me ook laten beïnvloeden door de wat geforceerde sfeer rondom borstvoeding. Ik had me minder aan moeten trekken van wat men vindt van borstvoeding versus flesvoeding en meer moeten kijken naar wat op dat moment goed was voor mij en m'n gezin.

Het lijkt mij vooral heel zonde als je moet terugkijken op een babytijd waar je niet van hebt kunnen genieten. In dat opzicht is er ook geen weg terug. Ze zijn zo kort zo klein. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_147478087
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik bent bij Ivan gestopt met de borstvoeding na drie maanden, toen ik ging werken, het kolven waardeloos ging en hij niet goed groeide. Dat vond ik een heel moeilijke beslissing. Hoewel ik achter de beslissing stond, had ik er nog best lang moeite mee. Bij Lena was ik extra gedreven om borstvoeding te geven en dat is ruim een jaar gelukt (ze is er zelf mee gestopt).

Het is nu allemaal alweer best lang geleden. Ik heb geen last meer van hormonale schommelingen, de kinderen slapen door, de kinderen doen het prima. Het is voor mij nu nog heel moeilijk te begrijpen waarom ik er indertijd zo'n drama van maakte. Mijn lief was er heel nuchter onder, maar ik bleef maar zoeken naar onderzoeken over borstvoeding. Ik wou mijn kind een zo goed mogelijke start geven in het leven. Er was niets belangrijker dan dat.

Achteraf denk ik dat het posten op het forum niet alleen maar goed is geweest voor me. Ik heb er veel geleerd, maar ik heb me ook laten beïnvloeden door de wat geforceerde sfeer rondom borstvoeding. Ik had me minder aan moeten trekken van wat men vindt van borstvoeding versus flesvoeding en meer moeten kijken naar wat op dat moment goed was voor mij en m'n gezin.

Het lijkt mij vooral heel zonde als je moet terugkijken op een babytijd waar je niet van hebt kunnen genieten. In dat opzicht is er ook geen weg terug. Ze zijn zo kort zo klein. O+
Amen to that.

Ik heb het bij L erg lang volgehouden, zo'n tweeëneenhalf jaar. Ik was vastbesloten: flessen kwamen er niet in. Maar als ik nu achteraf zie wat een moeite en energie me dat gekost heeft... pfoe. Domperidon om mn productie op peil te houden, me helemaal debiel kolven op onmogelijke tijdstippen en in onmogelijke ruimtes.

Ik ben voornemens om er straks stukken rekaxter in te staan. In zal me inspannen in zo lang mogelijk bv te geven, maar het wordt geen doel op zich. Dat is een fijn gezin zijn, met ontspannen ouders en kinders en een moeder die ook aan zichzelf durft te denken.
pi_147478378
Kwak, niet schuldig voelen. Wat je ook besluit, het is prima als jij en M. het daar goed op doen.
Ik herken het echt, en ik had niet eens de pijn. Bv liep bij mij gewoon niet, want premature baby, en J. heeft (denk ik, ondanks hulp van lactatiekundige) nooit echt effectief gedronken.

Achteraf denk ik dat ik echt eerder had moeten stoppen, dan had ik gewoon veel leukere eerste maanden gehadmet J. Bij mij ging de knop om toen ik een hekel kreeg aan het voeden van mijn eigen kind. Dat is zo naar, dat gun ik niemand. Toen gingen de alarmbellen rinkelen, en heb ik gekozen vooreen blije mama.
pi_147478562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 10:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik bent bij Ivan gestopt met de borstvoeding na drie maanden, toen ik ging werken, het kolven waardeloos ging en hij niet goed groeide. Dat vond ik een heel moeilijke beslissing. Hoewel ik achter de beslissing stond, had ik er nog best lang moeite mee. Bij Lena was ik extra gedreven om borstvoeding te geven en dat is ruim een jaar gelukt (ze is er zelf mee gestopt).

Het is nu allemaal alweer best lang geleden. Ik heb geen last meer van hormonale schommelingen, de kinderen slapen door, de kinderen doen het prima. Het is voor mij nu nog heel moeilijk te begrijpen waarom ik er indertijd zo'n drama van maakte. Mijn lief was er heel nuchter onder, maar ik bleef maar zoeken naar onderzoeken over borstvoeding. Ik wou mijn kind een zo goed mogelijke start geven in het leven. Er was niets belangrijker dan dat.

Achteraf denk ik dat het posten op het forum niet alleen maar goed is geweest voor me. Ik heb er veel geleerd, maar ik heb me ook laten beïnvloeden door de wat geforceerde sfeer rondom borstvoeding. Ik had me minder aan moeten trekken van wat men vindt van borstvoeding versus flesvoeding en meer moeten kijken naar wat op dat moment goed was voor mij en m'n gezin.

Het lijkt mij vooral heel zonde als je moet terugkijken op een babytijd waar je niet van hebt kunnen genieten. In dat opzicht is er ook geen weg terug. Ze zijn zo kort zo klein. O+
Ik ben het niet zo eens wat betreft de geforceerde sfeer rondom borstvoeding op het forum. Ik heb dat helemaal niet zo ervaren, maar ik heb ook geen enkel probleem gehad met bv of willen overstappen. Ik denk dat zodra je, om wat voor reden dan ook, wilt stoppen met bv en overstappen of kv, je veel eerder het gevoel hebt dat er een geforceerde sfeer heerst. Ik denk dat dat vaak ook meer bij jezelf ligt dan bij de sfeer :)

Zoals met zoveel dingen als het om baby's en de manier waarop je dingen doet/wil doen, gaat.
Ik had dat gevoel bijvoorbeeld met slaapgedrag, maar achteraf denk ik dat dat niet zo was, maar omdat ik het er moeilijk mee had, ervoer ik het zo.

Verder heel erg eens met je laatste alinea :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147478680
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben het niet zo eens wat betreft de geforceerde sfeer rondom borstvoeding op het forum. Ik heb dat helemaal niet zo ervaren, maar ik heb ook geen enkel probleem gehad met bv of willen overstappen. Ik denk dat zodra je, om wat voor reden dan ook, wilt stoppen met bv en overstappen of kv, je veel eerder het gevoel hebt dat er een geforceerde sfeer heerst. Ik denk dat dat vaak ook meer bij jezelf ligt dan bij de sfeer :)

Zoals met zoveel dingen als het om baby's en de manier waarop je dingen doet/wil doen, gaat.
Ik had dat gevoel bijvoorbeeld met slaapgedrag, maar achteraf denk ik dat dat niet zo was, maar omdat ik het er moeilijk mee had, ervoer ik het zo.

Verder heel erg eens met je laatste alinea :Y
Het is denk ik ook een kwestie van je aangesproken voelen, want voor mij voelde het echt als falen en het feit dat anderen, waar het ook moeilijk ging, wel doorgingen en dat hier zeiden benadrukte dat alleen maar. Ik denk dat als ik idd niet mee las hier ik toch wat makkelijker de beslissing had genomen om te stoppen, want ik zat nu in een als-zij-het-kunnen-moet-ik-het-toch-ook-kunnen-modus.

Daarentegen voelde ik me ook aangesproken door het Nutrilon pak waar op staat dat bv de beste voeding is voor je baby :P
pi_147478871
quote:
1s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:43 schreef Dot. het volgende:

[..]

Het is denk ik ook een kwestie van je aangesproken voelen, want voor mij voelde het echt als falen en het feit dat anderen, waar het ook moeilijk ging, wel doorgingen en dat hier zeiden benadrukte dat alleen maar. Ik denk dat als ik idd niet mee las hier ik toch wat makkelijker de beslissing had genomen om te stoppen, want ik zat nu in een als-zij-het-kunnen-moet-ik-het-toch-ook-kunnen-modus.

Daarentegen voelde ik me ook aangesproken door het Nutrilon pak waar op staat dat bv de beste voeding is voor je baby :P
Dat bedoel ik ook, dat je je aangesproken voelt omdat je ermee bezig bent. En dat het dan aan kan voelen als een geforceerde sfeer, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_147479968
Ervaringen uitwisselen is goed maar soms wordt er te veel (van beiden kanten) getrokken als iemand met iets worstelt terwijl het niet zo zwart wit hoeft te zijn.
Als iemand worstelt met bv komen altijd een paar (goed bedoeld) vertellen dat kv heus geen vergif is. Aan de andere kant wordt er misschien van de andere kant te veel geroepen dat iemand vooral door moet gaan.
Een flesje kv af en toe zal geen probleem zijn als je daarbij meer "lucht" krijgt. Mijn ervaring zelf is dat ik moest mijn verwachtingen heel erg bij stellen. Ja ik voelde me benauwd, ja ik kon nergens heen ja mijn kind wou alleen mij MAAR toen het tijd was om haar naar het kdv te brengen omdat ik moest gaan werken heb ik het vreselijk gevonden! ik wou niet zonder haar, ik wou haar zelf voeden en nu 3 jaar later kan ik wel af en toe weg maar heb ik bijna geen behoefte aan. Ben echt heel erg veranderd wat dat betreft.

Ze dronk om het uur, ze clusterde veel, ze huilde veel, ze was om de 2 uur wakker maar de mooie en fijne momenten overheersten en zo ben ik gewoon blijven voeden :)

Wat je ook doet je doet het goed :*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_147480398
Ik voel het trekken van beide kanten minder nu ik besloten heb dat ik niet op stel en sprong een keuze HOEF te maken. Ik geef nu s avonds/eind van de middag een flesje kv. Kan altijd weer terug, dat geeft lucht, kan ook verder gaan ermee wanneer dat voor mezelf goed voelt.

Soort bewijs voor mezelf dat de wereld niet vergaat.

Vandaag gaat bv tot nu toe ineens weer heel goed. Dan heeft afbouwen ineens ook niet zo'n haast. Maar ik weet wel dat ik op den duur sowieso wel ga afbouwen. Dat was heel duidelijk door de pro/con lijst van gisteren :Y
Kwak
pi_147480824
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 11:37 schreef miss_sly het volgende:

Ik ben het niet zo eens wat betreft de geforceerde sfeer rondom borstvoeding op het forum. Ik heb dat helemaal niet zo ervaren, maar ik heb ook geen enkel probleem gehad met bv of willen overstappen. Ik denk dat zodra je, om wat voor reden dan ook, wilt stoppen met bv en overstappen of kv, je veel eerder het gevoel hebt dat er een geforceerde sfeer heerst. Ik denk dat dat vaak ook meer bij jezelf ligt dan bij de sfeer :)
Dat er een geforceerde sfeer heerst, staat voor mij wel buiten kijf. Daarmee bedoel ik overigens niet zozeer geforceerd als in 'borstvoeding wordt opgelegd door een bepaalde groep'. Het is een beladen onderwerp waar mensen krampachtig mee omgaan. Dat zie je nu ook in het babytopic, waarin mensen het moeilijk vinden om hun persoonlijke keuzes uit te leggen en daaraan toevoegen dat ze niet het één willen promoten ten koste van het ander. Ook buiten het forum is de sfeer geforceerd, maar hier is het per definitie veel persoonlijker en is het moeilijker afstand te nemen.

Dat het moeilijker is om afstand te nemen als iets niet lekker loopt dan als iets wel lekker loopt, is natuurlijk het geval. In die zin lag het bij mezelf. Dat gaf ik ook in mijn posting aan: ik heb nu meer afstand en daardoor ben ik beter in staat om me vooral bezig te houden met wat goed is voor mij en mijn gezin. Die afstand komt denk ik ook wel met de tijd, als je wereld weer wat groter wordt dan je baby.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_147485510
quote:
0s.gif Op donderdag 11 december 2014 13:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat er een geforceerde sfeer heerst, staat voor mij wel buiten kijf. Daarmee bedoel ik overigens niet zozeer geforceerd als in 'borstvoeding wordt opgelegd door een bepaalde groep'. Het is een beladen onderwerp waar mensen krampachtig mee omgaan. Dat zie je nu ook in het babytopic, waarin mensen het moeilijk vinden om hun persoonlijke keuzes uit te leggen en daaraan toevoegen dat ze niet het één willen promoten ten koste van het ander.
Oh, ik vind het in het baby topic nu niet krampachtig hoor. De moeders die er posten, zijn op dit punt heel divers. Sommigen hebben vanaf het begin geen bv gegeven, anderen een tijdje en zijn toen gaan afbouwen, weer anderen geven wel lang bv, bij de een gaat bv ongecompliceerd, bij de ander niet en iedereen deelt er eerlijk zijn verhaal zonder dat het ontaardt in algemene discussies over de voor- en nadelen. Volgens mij is dat wel bijzonder.

Wat wel begrijpelijk is, is dat je daarbij rekening houdt met die gevoeligheden. Je schrijft zelf dat als je er middenin zit het lastig is te relativeren, hormonen spelen op, etc. Dat is zo. Ik heb nu zelf een goede ervaring met de combi bv/fv, maar ik weet ook dat bij sommige moeders (waarvan ik er een aantal maanden geleden eentje was) alleen al de suggestie van die combi kan leiden tot een huiluitbarsting. Dus ja, ik kan mijn persoonlijke 'juichverhaal' dus alleen vertellen met zo'n opmerking erbij. Het is mijn hoogstpersoonlijke verhaal/beleving, niets meer of minder dan dat. Een van de valkuilen in gesprekken hierover is nu juist dat mensen hun eigen ervaring gaan gebruiken om algemene stelligheden te verkondigen.

Ik kan me overigens wel voorstellen dat dit op een meelezer krampachtig overkomt, maar toch heb ik dat gevoel zelf nu niet. Ik waardeer de uitwisseling van ervaringen en de openheid en eerlijkheid zeer.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_147874333
Even een vraagje. Kind is nu ruim 5 maanden. Moet dus binnenkort over naar standaard 2. Maar wanneer kan je dat doen? Ik heb nu nog anderhalve pak standaard 1. Daarmee red ik het denk ik tot ze ongeveer 5 maanden en 3 weken is. Kan je dan al beginnen met standaard 2? Of is het het beste om echt met 6 maanden of ruim 6 maanden te beginnen?
pi_147874381
Het is geen vaste grens Sun, dus als je na dit pak 1 met 2 wil starten, ^O^. Als je liever nog een pak 1 haalt, ^O^.

Makkelijk he? 8-)
pi_147874489
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:24 schreef GotC het volgende:
Het is geen vaste grens Sun, dus als je na dit pak 1 met 2 wil starten, ^O^. Als je liever nog een pak 1 haalt, ^O^.

Makkelijk he? 8-)
Ja :Y Ok dan haal ik hierna 2. Aan dit soort dingen merk je hoe snel de tijd gaat!
pi_147874532
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 11:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ja :Y Ok dan haal ik hierna 2. Aan dit soort dingen merk je hoe snel de tijd gaat!
Bijzonder he? Gewoon ineens over op 2!

Hier nu al 3.5 mnd geen fv meer. Ook raar :D Mis de momenten wel af en toe.
pi_147874655
Ja dat snap ik :) Vind het altijd een fijn moment als ik de fles geef. Komen we allebei eventjes tot rust ook :)

Hoe oud is de jouwes?
pi_147874886
Nu ruim 14 mnd :) Hij bouwde echt heel vlot z'n flessen af, raar!
pi_147899047
Hallo daar ben ik weer met een update en vragen.

M is nu 8,5 week oud, woog anderhalve week geleden 5,5 kilo dus gaat nu richting 6...

We zijn begonnen met afbouwen met 1 flesje kv rond 18u, eerst 90/3 want hij kwam zeker acht/negen keer per dag nog. Dat werd al snel acht en nu 7.

Hij komt nu uit zichzelf op zeer ongeveer dit schema
5/6.00 bv
8/9.00 bv
11/12/13.00 150/5
15/16.00 bv
18/19.00 150/5
20/21.00 bv
22/23.00 bv
Soms nog een 8e voeding in de nacht...

Vooral s avonds komt hij snel weer, ook na een grote fles (150/5 is groot volgens mij, hij mag er daar geen 7 per dag van maar t gaat nu steeds tot de laatste druppel op, doet er 20-45 minuten over).

Hij heeft vandaag omdat ik er in de middag niet was bijvoorbeeld het volgende gedaan:
5.30 bv
9.00 bv
12.00 150/5
16.00 gewekt voor 150/5
18.00 ik kwam thuis, bv (matige stuwing na 7 uur...wel volle borsten)
20.30 150/5
22.00 bv


Ik word een beetje nerveus van hoe snel hij weer komt... Straks kom ik niet uit met de flessen. Het zou kunnen dat mijn bv al terugloopt, maar juist in de ochtend is hij daar tevreden mee en slaapt er goed op :? Dus weinig ruimte voor winst daar...

Iemand tips? Ik denk er over om helemaal over te gaan op flessen en bij mezelf de druk eraf te kolven wanneer nodig... Maar hoe groot zal ik ze dan geven?

[ Bericht 12% gewijzigd door kwakz0r op 23-12-2014 22:53:35 ]
Kwak
pi_147899536
A. had dat ook Kwak, maar toen ze helemaal overging regelde ze prima hoeveel ze nodig had. Sommige dagen drinkt ze maar 600, andere dagen 900. Juist die periode dat ze nog BV én FV kreeg maakte ik me veel zorgen of ze straks niet teveel zou krijgen, maar met alleen FV ging dat meteen prima. En met 5,5 kilo mag hij al best 180/6 toch, als hij er maar niet meer dan 5 per dag krijgt?
pi_147899663
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:53 schreef Razztwizzle het volgende:
A. had dat ook Kwak, maar toen ze helemaal overging regelde ze prima hoeveel ze nodig had. Sommige dagen drinkt ze maar 600, andere dagen 900. Juist die periode dat ze nog BV én FV kreeg maakte ik me veel zorgen of ze straks niet teveel zou krijgen, maar met alleen FV ging dat meteen prima. En met 5,5 kilo mag hij al best 180/6 toch, als hij er maar niet meer dan 5 per dag krijgt?
Ja ik had nog geedit...

Als ik m nu al 180/6 ga geven ben ik bang dat hij straks aan die grote fles gewend is maar nog wel 7/8 keet per dag wil eten :@ vind t maar eng...

Hij kwam vanmiddag niet vanzeld binnen 4 uur van de vorige fles maar vanavond eigenlijk al na een uur...
Kwak
pi_147899971
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 december 2014 22:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ja ik had nog geedit...

Als ik m nu al 180/6 ga geven ben ik bang dat hij straks aan die grote fles gewend is maar nog wel 7/8 keet per dag wil eten :@ vind t maar eng...

Hij kwam vanmiddag niet vanzeld binnen 4 uur van de vorige fles maar vanavond eigenlijk al na een uur...
Mijn hongerlapje wilde na de overstap van bv op fv inderdaad wel eens meer dan de maximale hoeveelheid. Omdat dit max. een keer per week voorkwam, heb ik verder geen actie ondernomen. Honger is honger. Maar er bestaat extra vullende fv, zodat ze niet teveel binnenkrijgen. Je wil je kind natuurlijk niet vetmesten...
Professioneel gifmenger.
pi_147900194
Misschien eens aankijken hoe hij het doet op helemaal FV, en als blijkt dat hij een paar dagen toch over de maximale hoeveelheid heengaat even bellen met CB of voeding voor hongerige kindjes beter is? (Ik weet niet hoe dat spul heet, Nutriton o.i.d.?)
pi_147900484
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 december 2014 23:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Misschien eens aankijken hoe hij het doet op helemaal FV, en als blijkt dat hij een paar dagen toch over de maximale hoeveelheid heengaat even bellen met CB of voeding voor hongerige kindjes beter is? (Ik weet niet hoe dat spul heet, Nutriton o.i.d.?)
Forte.
pi_147900976
Mja ik hoop zo dat dat niet hoeft :@ nu al forte voeding... Al lees ik wel dat t in kleine beetjes al kan helpen en ook weer geminderd kan worden. Nou eerst maar eens zien hoe hij het doet op alleen flessen. Misschien went hij dan de mamahonger ook wat af (heb t idee dat hij nu soms gewoon een paar slokjes en sabbeltjes borst wil omdat hij het nog regelmatig krijgt en gewoon fijn vindt... Wel een rotgevoel om daar dan mee te stoppen).

Nutriton is johannesbroodpitmeel, dat verdikt. Begonnen ze op t CB meteen over toen hij een weekje wat meer spuugde. Dat wil ik in elk geval niet, is in feite gewoon bijvoeding en hij is pas twee maanden morgen :N
Kwak
pi_147909013
Geen zorgen kwak :* Ik vond dat ook altijd heel spannend en zorgwekkend, maar uiteindelijk bleek dat hij idd de ene dag eroverheen ging, andere dag iets onder de max dronk.
Wij hebben nooit Forte gegeven, hij kwam altijd netjes om de 3 uur.

Kijk het even aan en laat het z'n beloop. Hij regelt het wel :Y Daarbij telt de bv niet mee voor zijn totaal, dat mag hij zoveel als hij wil :).

Kiek, ik had dezelfde soort vraag O+:
OUD / Flesvoeding deel 15

[ Bericht 14% gewijzigd door GotC op 24-12-2014 06:56:13 ]
pi_147909477
Hier hetzelfde als GotC hoor. Ik heb in het begin weleens meer water toegevoegd om te kijken hoe dat ging. 170/5 bijvoorbeeld.
pi_147910684
Hij heeft vanochtend maar 100 van de 120/4 gedronken dus het zal zich idd wel regelen.

Wel met veel tranen deze fles. Heerlijk voor je zelfvertrouwen. Maar goed, ligt nu vrolijk met papa te kletsen O+

[ Bericht 0% gewijzigd door kwakz0r op 24-12-2014 10:45:31 ]
Kwak
pi_147911312
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 09:46 schreef kwakz0r het volgende:
Hij heeft vanochtend maar 100 van de 120/5 gedronken dus het zal zich idd wel regelen.

Wel met veel tranen deze fles. Heerlijk voor je zelfvertrouwen. Maar goed, ligt nu vrolijk met papa te kletsen O+
Heerlijk, zo'n kletsende kleine. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Professioneel gifmenger.
pi_147911560
Wij zijn ook redelijk snel naar Forte overgestapt, omdat hij graag veel dronk. Als het idd een dagje een fles meer was gaf ik hem ook gewoon. In het buitenland is de max trouwens 35 schepjes en niet 30, zoals bij ons, dus af en toe is dat echt geen ramp. Als de flessen goed leeg gaan kun je hem ook foppen met wat extra water.

Wij hielden ons redelijk aan die formule 150*lichaamsgewicht/aantal voedingen. Als hij dan niet tevreden was met de fles gaf ik eerst een speentje om te kijken of het zuigbehoefte was en was het dat niet, dan maakte ik nog een schepje klaar. Vaak ging dat dan niet eens op.

Een fles 120/5 is misschien wat lastig weg te drinken trouwens ;)
pi_147911814
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:19 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Heerlijk, zo'n kletsende kleine. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat doorgaan met bv nog lastiger is. M en ik werken niet zo goed samen aan de borst, wat resulteert in heel vaak en lang drinken, slechte hap, gefrustreerde mama en baby, nu al voor de derde keer kloven en mijn hormonen zijn daarbij helemaal aan de rel. Heb twee keer een LK erbij gehad, een goede, fulltime gekolfd, echt alles eraan gedaan...

Ik vind het best erg om te stoppen, maar als ik mezelf dan herinner aan de momenten dat ik tijdens het voeden M in mijn hoofd met zijn lieve koppie tegen een muur smijt :@ of mijn vriend een schop verkoop of afsnauw dan weet ik weer waarom.
Kwak
pi_147911861
quote:
0s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:31 schreef Dot. het volgende:
Wij zijn ook redelijk snel naar Forte overgestapt, omdat hij graag veel dronk. Als het idd een dagje een fles meer was gaf ik hem ook gewoon. In het buitenland is de max trouwens 35 schepjes en niet 30, zoals bij ons, dus af en toe is dat echt geen ramp. Als de flessen goed leeg gaan kun je hem ook foppen met wat extra water.

Wij hielden ons redelijk aan die formule 150*lichaamsgewicht/aantal voedingen. Als hij dan niet tevreden was met de fles gaf ik eerst een speentje om te kijken of het zuigbehoefte was en was het dat niet, dan maakte ik nog een schepje klaar. Vaak ging dat dan niet eens op.

Een fles 120/5 is misschien wat lastig weg te drinken trouwens ;)
Oh t was 120/4 sorry, half wakker :')
Kwak
pi_147912177
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 10:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Omdat doorgaan met bv nog lastiger is. M en ik werken niet zo goed samen aan de borst, wat resulteert in heel vaak en lang drinken, slechte hap, gefrustreerde mama en baby, nu al voor de derde keer kloven en mijn hormonen zijn daarbij helemaal aan de rel. Heb twee keer een LK erbij gehad, een goede, fulltime gekolfd, echt alles eraan gedaan...

Ik vind het best erg om te stoppen, maar als ik mezelf dan herinner aan de momenten dat ik tijdens het voeden M in mijn hoofd met zijn lieve koppie tegen een muur smijt :@ of mijn vriend een schop verkoop of afsnauw dan weet ik weer waarom.
Oef, wat een ellende. Nou, dan is fv inderdaad de betere keus. Ik had het allang opgegeven in jouw plaats...

Ik stopte destijds met bv omdat ik geen zin meer had in kolven. Dat was echt een luxeprobleem...
Professioneel gifmenger.
pi_147912259
Vandaag is de eerste dag dat ik alleen nog afkolf en verder flesjes geef, en ik vier het expres een beetje door kleding en beha te dragen die bv ongeschikt zijn (om t positief te benaderen voor mezelf).

Alleen vergeten dat ik nu voor kolven dus halfnaakt moet :')
Kwak
pi_147912513
quote:
1s.gif Op woensdag 24 december 2014 11:00 schreef kwakz0r het volgende:
Vandaag is de eerste dag dat ik alleen nog afkolf en verder flesjes geef, en ik vier het expres een beetje door kleding en beha te dragen die bv ongeschikt zijn (om t positief te benaderen voor mezelf).

Alleen vergeten dat ik nu voor kolven dus halfnaakt moet :')
*grinnik* herkenbaar!
Professioneel gifmenger.
pi_147912946
:D Yup, herkenbaar!
pi_147957987
Ladies, vraagje;
ik wil overdag gaan afbouwen met bv en dit vervangen met flesvoeding. Nu heb ik hier al even zitten neuzen maar ik kan er niet echt wijzer van worden.

Welke fv gebruiken jullie en waarom? Ik heb toen F <6 mnd af en toe Biobimlac gebruikt maar nog geen fv gebruikt na 6 mnd (hij is nu 7,5 mnd) Zit er überhaupt verschil tussen de merken?
pi_147958075
In Nederland tellen hele strenge regels voor de babyvoeding dat het niet uitmaakt wat voor merk je koopt.
pi_147958178
Vriend kwam thuis met Nutrilon, ik had liever hero willen gebruiken. Puur om het feit dat ik bij nutrilon vaak misgrijp. Ik word ook best pissig als ik een 1 of andere Aziaat met het maximaal aantal pakken de drogist zie verlaten (ook al hebben de babietjes daar ook voeding nodig).
  donderdag 25 december 2014 @ 21:23:30 #255
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_147958265
Ik heb puur gekeken naar een merk dat ik bij winkels kon kopen waar ik vaak kom en die uitgebreide openingstijden hebben. De supermarkt dus :P. Daarom heb ik toen Nutrilon gekozen.
pi_147958782
Er wordt wel aangeraden om merkvast te zijn. Maar een collega van mij is dat niet en ondervindt er geen hinder van...dus blijkbaar verschilt dat ook van kind tot kind.
Professioneel gifmenger.
pi_147959174
Hier zelfde 'eis' als Buurpoes: Overal verkrijgbaar en niet alleen bij de Kruidvat bv.

Sunshine, gewoon bestellen via bol.com ^O^ Volgende dag in huis en naar mijn weten bijna altijd leverbaar.
pi_147959194
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:56 schreef GotC het volgende:
Sunshine, gewoon bestellen via bol.com ^O^ Volgende dag in huis en naar mijn weten bijna altijd leverbaar.
Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip!
pi_147959234
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:56 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Daar had ik nog niet aan gedacht! Bedankt voor de tip!
Of wehkamp btw :P
pi_147959289
Ik ben nog best ouderwets wat online shoppen betreft :Y Ga vaak braaf naar de winkel :P
pi_147959346
Deed ik idd ook, tot ik de maandboxen Pampers ontdekte :+. Dat icm Nutrilon scheelt weer wat gesjouw.
Wel enorm irritant dat er nog steeds zo weinig Nutrilon verkrijgbaar is in de winkels :r
pi_147959458
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:01 schreef GotC het volgende:
Deed ik idd ook, tot ik de maandboxen Pampers ontdekte :+. Dat icm Nutrilon scheelt weer wat gesjouw.
Wel enorm irritant dat er nog steeds zo weinig Nutrilon verkrijgbaar is in de winkels :r
Heel irritant. En dan vraagt de verkoopster braaf aan zo'n kerel/vrouw of hij/zij babyzegels wilt, bonnetje, etc. Alsof ze ook maar 1 woord Nederlands spreken
pi_147960022
quote:
1s.gif Op donderdag 25 december 2014 21:23 schreef Tante_Soesa het volgende:
Ik heb puur gekeken naar een merk dat ik bij winkels kon kopen waar ik vaak kom en die uitgebreide openingstijden hebben. De supermarkt dus :P. Daarom heb ik toen Nutrilon gekozen.
Zo heb ik inderdaad ook gekozen toentertijd. De AH om de hoek had geen Friso dus, dus daarom nutrilon gekozen.
En omdat ik de verpakking zo handig vond om de schepjes mee af te meten :@
pi_147960075
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Heel irritant. En dan vraagt de verkoopster braaf aan zo'n kerel/vrouw of hij/zij babyzegels wilt, bonnetje, etc. Alsof ze ook maar 1 woord Nederlands spreken
is het echt zo erg ja?
pi_147960102
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:20 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

is het echt zo erg ja?
Zonder overdrijven, ja. Hier in Rotterdam althans. Hoe het elders is weet ik niet.
pi_147960160
:{ had er natuurlijk wel eens wat over gelezen maar heb er zelf nog niet mee te maken gehad. Hence mijn vraag hier :Y)
pi_147960290
In Den Haag ook. Onbewust kijk ik altijd even naar de schappen en ik viel laatst om van verbazing: Er stond zowaar 1 pak standaard 2! Unicum! -O-
..normaal is het dus leeg.
pi_147960405
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:26 schreef GotC het volgende:
In Den Haag ook. Onbewust kijk ik altijd even naar de schappen en ik viel laatst om van verbazing: Er stond zowaar 1 pak standaard 2! Unicum! -O-
..normaal is het dus leeg.
Ik reserveer sinds kort op t werk (werk bij AH), maar voor ik op dat idee was gekomen ( :') ) greep ik overal behalve bij etos mis.
pi_147960641
Hier moet je de nutrilon bij de servicebalie halen zag ik laatst.
Ik geloof dat ik nu voor een ander merk zou gaan als ik iets zou moeten kiezen :D
4 jaar geleden was dat allemaal nog niet :p
pi_147960974
Ik heb niet voor Nutrilon gekozen, vooral omdat het zo slecht verkrijgbaar is én duur. Omdat ik een tweeling heb moet ik ook de dubbele hoeveelheid voeding hebben (dúúh) en met een max. van 2 pakken per persoon zou ik zeker in de beginperiode meerdere keren per week naar de winkel hebben gemoeten. Dat zag ik niet zitten en daardoor viel Nutrilon af.

Mijn keuze is nu op Kruidvat eigen merk gevallen omdat het niet duur is, even goed als andere merken is (er is hier in NL eigenlijk geen slechte voeding verkrijgbaar zei mijn VK), goed verkrijgbaar (ook online) is én omdat ze ook de bijzondere varianten voeding hebben (forte, comfort, HA). AH eigen merk, Dirk eigen merk hadden dat bijvoorbeeld niet, vandaar mijn keuze voor Kruidvat.
pi_147961440
Maar ik vraag me af, als er geen slechte babyvoeding bestaat (ook volgens consternatiebureau maakt het geen bal uit welk merk je neemt) waarom nemen ze dan standaard die nutrilon telkens mee?
pi_147961696
quote:
0s.gif Op donderdag 25 december 2014 22:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar ik vraag me af, als er geen slechte babyvoeding bestaat (ook volgens consternatiebureau maakt het geen bal uit welk merk je neemt) waarom nemen ze dan standaard die nutrilon telkens mee?
Goede vraag, misschien omdat ze daar in China het merk Nutrilon wel vertrouwen, maar de simpele huismerken niet? Geen idee. :?
Het schijnt wel zo te zijn dat in Nutrilon duurdere bacteriën etc. gaan, dus er is in die zin dan wel degelijk verschil. Verder doet Nutrilon allerlei onderzoeken, o.a. om kv zoveel mogelijk op bv te laten lijken en daardoor is het duurder, de onderzoeken moeten toch ergens door bekostigd worden. De huismerken kunnen goedkoper zijn doordat zij goedkopere bacteriën gebruiken en ze liften uiteindelijk mee op het onderzoek dat door Nutrilon gedaan is (aldus mijn collega wiens broer bij Nutricia werkt).
pi_147963627
Hier in het begin met kv bij moeten voeden en heb toen mijn moeder naar de winkel gestuurd in het dorp waar zij woont. Daar geen gezeik met lege schappen of maximale hoeveelheden (weinig Aziaten denk ik) dus die heeft 6 pakken meegenomen en had ik mijn voorraadje.
pi_147967268
Hier ook kruidvat voeding, en ik ben zo blij dat we dat gezeik met voeding niet hebben. Altijd voorradig en goedkoop.
S. 2014
J. 2016
pi_147967585
Ik mis wat denk ik. Wat doen Aziaten met babyvoeding dan? Ik moet bij de AH ook nummer 1 bij de service balie kopen. Van nutrilon dus.

Wat bedoelen jullie met bijv 120/4? 120 water, 4 schepjes?
Ik ben een noob ..

Ik geef Elin 100 kv.. En probeer snachts BV te doen. Totaal zit ze dan op 6/7 soms 8 voedingen per dag. Waaronder 2 BV en vaak nog eens 1 a 2x afgekolfde melk. (Ook 100cc)

Is dat teveel? Ze weegt 3490
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147967874
LT, Aziaten verkopen ze voor grof geld aan thuisland. Ze hebben Nederlandse babyvoeding (met name dus nutrilon) héél hoog zitten. Snap het ook wel hoor, als moeder zijnde wil je je kind het beste geven.

En 120/4 is 120 water er 4 schepjes inderdaad.

8 voedingen lijkt me prima voor een kindje van anderhalve maand (toch?). Voed je op verzoek?
pi_147968024
LT, bij fv gaat het om de hoeveelheid melk dat een kindje gemiddeld per 24 uur krijgt. Een richtlijn hierin is 150 tot 175 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.
Bv tel je hierin niet mee, ook niet de afgekolfde bv die je geeft. Aantal voedingen maakt dus niet zoveel uit, het gaat om de totale hoeveelheid fv :).

Wb Aziaten: Er was vorig jaar? een probleem ontdekt met de fv in Azië. Daardoor vertrouwen ze die fv niet meer. Ik las ergens dat ze 1 pak Nutrilon door kunnen verkopen voor ¤50 daar :X
pi_147968065
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:21 schreef GotC het volgende:
LT, bij fv gaat het om de hoeveelheid melk dat een kindje gemiddeld per 24 uur krijgt. Een richtlijn hierin is 150 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.
Bv tel je hierin niet mee, ook niet de afgekolfde bv die je geeft. Aantal voedingen maakt dus niet zoveel uit, het gaat om de totale hoeveelheid fv :).

Wb Aziaten: Er was vorig jaar? een probleem ontdekt met de fv in Azië. Daardoor vertrouwen ze die fv niet meer. Ik las ergens dat ze 1 pak Nutrilon door kunnen verkopen voor ¤50 daar :X
Wut? 50 euro?! Ik ga ook maar een handeltje beginnen denk ik :')
pi_147968129
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wut? 50 euro?! Ik ga ook maar een handeltje beginnen denk ik :')
Echt he :') Toen ik dacht las snapte ik het ineens :+
pi_147968316
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:21 schreef GotC het volgende:
LT, bij fv gaat het om de hoeveelheid melk dat een kindje gemiddeld per 24 uur krijgt. Een richtlijn hierin is 150 tot 175 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.
Bv tel je hierin niet mee, ook niet de afgekolfde bv die je geeft. Aantal voedingen maakt dus niet zoveel uit, het gaat om de totale hoeveelheid fv :).

Wb Aziaten: Er was vorig jaar? een probleem ontdekt met de fv in Azië. Daardoor vertrouwen ze die fv niet meer. Ik las ergens dat ze 1 pak Nutrilon door kunnen verkopen voor ¤50 daar :X
dus dan krijgt ze te weinig?

Jeetje, dan wil ik dat ook wel verpatsen
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147968539
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:50 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

dus dan krijgt ze te weinig?

Jeetje, dan wil ik dat ook wel verpatsen
Nee want ze krijgt ook bv.

Het is lastig inschattrn bij een combi maar als je op verzoek voedt krijgt ze wat ze moet hebben nu.

Als je op schema voedt kun je de milliliters bv wel meetellen in de hoeveelheid voor of ze genoeg heeft, maar aan de borst kun je dat toch niet meten dus als ze goed plast en tevreden is zou ik zeggen dat ze genoeg krijgt.

Die rekensom is pas van belang als het gaatbom alleen flesjes, of ze dan niet over het max. aantal sxhepjes/ml flesvoeding voor haar leedtijd heen gaat.
Kwak
  vrijdag 26 december 2014 @ 10:12:11 #282
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147968598
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 09:21 schreef GotC het volgende:
LT, bij fv gaat het om de hoeveelheid melk dat een kindje gemiddeld per 24 uur krijgt. Een richtlijn hierin is 150 tot 175 ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur.
Bv tel je hierin niet mee, ook niet de afgekolfde bv die je geeft. Aantal voedingen maakt dus niet zoveel uit, het gaat om de totale hoeveelheid fv :).

Wb Aziaten: Er was vorig jaar? een probleem ontdekt met de fv in Azië. Daardoor vertrouwen ze die fv niet meer. Ik las ergens dat ze 1 pak Nutrilon door kunnen verkopen voor ¤50 daar :X
180 is de max toch?
pi_147968623
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:12 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

180 is de max toch?
De meningen zijn verdeeld over 210. Ik zag hier dat het ene consultatiebureau het afraadde, terwijl de ander zei dat het best kon.
  vrijdag 26 december 2014 @ 10:16:46 #284
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147968686
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:13 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De meningen zijn verdeeld over 210. Ik zag hier dat het ene consultatiebureau het afraadde, terwijl de ander zei dat het best kon.
Dit gaat over de formule ;)
pi_147968698
Ik hou alles bij in een schema wanneer xe drinkt hoeveel, of het mm of kV is en wanneer ze plast en poept, hoeveel ik kolf en hoelang ze drinkt. Ik ga er namelijk vanuit dat ze met dertig min aan de borst meer binnen krijgt dan met 5 minuten.

Dus ik zal eens kijken hoeveel kV ze binnenkrijgt voor haar lichaamsgewicht
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147968710
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:16 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Dit gaat over de formule ;)
Ik lees het nu ook :') Het is nog vroeg :')
pi_147968717
Laat maar. :')
pi_147968751
KV mag je toch niet onbeperkt geven? Dus al geeft ik 3x 100cc mm per dag extra mag dat toch gewoon als ze wil ? Maar ik mag niet een extra kV fles geven toch?


Ik vind dat kV zo lastig en ik kan ook absoluut niet rekenen :') ;(
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147969077
KV is in het begin lastig. Daarna vond ik het appeltje eitje. Kind had ook een voedritme te pakken vrij snel nadat ik overgestapt was naar KV. Dat maakt het ook wel wat makkelijker.

Niet meer als 30 scheppen per dag. Incidenteel mag je er wel ietsje over.

Heb trouwens veel gehad aan de mama's hier toen ik begon :D
pi_147969451
LT ik had precies dezelfde vragen deze week. ;) het begin is even rommelen.

Ik meng nu ook nog kv em bv en hij drinkt best veel, maar get schijnt dat ze na de overgang op kv volledig missxhien eerst iets teveel willen en dat het dan bijtrekt.

Als E nu maar 3 flesjes kv krijgt krijgt ze sowieso niet teveel.
Als ze verder goed plast krijgt ze geen bv te weinig.
Ook in 5 minuten kan ze een borst helemaal leegdrinken, terwijl ze in 30 minuten missxhien meer sabbelt en speelt.
Kwak
  vrijdag 26 december 2014 @ 11:13:20 #291
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_147969693
Ze mag 523.5 ml per dag als je de normale richtlijn pakt. En dus 628,20 maximaal.

Daar zit ze dus nog lang niet aan.
pi_147974397
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 december 2014 10:12 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

180 is de max toch?
Zou ook kunnen, al zo lang geleden weer ( :')).

LT, kijk naar je baby: Tevreden/vrolijk en volle plasluiers = ^O^

Als je niet structureel teveel kv geeft, is er niks aan de hand.
pi_147975378
Thnx dames! Ze plast goed, lekkere zware luiers :)

Ik word er soms alleen zo onzeker van. Vooral als ze eerder om drinken roept binnen 3 uur. Maar gister sliep ze van half 12 tot half 7 :')!! Aan 1 stuk... En ze had met wakker worden flinke plas en ze was über vrolijk.. Dus dan zal het wel goed gaan toch? Soms wil ze om
De 2,5 uur eten en dan wacht ze met roepen tot 3,5/4 uur.


Ik wil haar gewoon niet overvoeden of vetmesten :)

Ik heb het even opgeschreven. Bedankt bub
Born to Lose, but Built to Win.
pi_147975650
Ik dacht altijd maar zo: Wij hebben soms na 2 uur honger, soms na 4 uur pas. En die mini's ook ;).
pi_147978072
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 15:11 schreef GotC het volgende:
Ik dacht altijd maar zo: Wij hebben soms na 2 uur honger, soms na 4 uur pas. En die mini's ook ;).
:Y na een nacht van 7 uur komt hij vaak wat sneller voor de volgende fles daarna. Lijkt me logisch.
Kwak
pi_147979477
True :)
Born to Lose, but Built to Win.
pi_148142262
weet iemand duidelijk het verschil tussen de difrax normal S en de difrax ultra S fles? behalve de prijs?

ik kan niet echt vinden wat er nou anders aan is.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_148142906
quote:
2s.gif Op dinsdag 30 december 2014 15:38 schreef LadyTagliatelle het volgende:
weet iemand duidelijk het verschil tussen de difrax normal S en de difrax ultra S fles? behalve de prijs?

ik kan niet echt vinden wat er nou anders aan is.
Ander materiaal, de ultra s kan tegen hogere temperaturen (tot 220°).

quote:
S-fles UltraS
Het steriliseren van een babyfles is enorm belangrijk voor de gezondheid van een baby. Daarom heeft Difrax besloten om naast haar beroemde S-fles een babyfles te ontwikkelen van een nieuw, innovatief materiaal dat opgewarmd kan worden tot 220°C, is krasvrij en blijft mooi.
Vd Difrax site.
pi_148143398
Maar wie warmt het op tot 220? :@ ik bedoel, ik kook ze gewoon uit in een pannetje. dat wordt toch geen 220?
Born to Lose, but Built to Win.
pi_148147105
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 december 2014 16:04 schreef LadyTagliatelle het volgende:
Maar wie warmt het op tot 220? :@ ik bedoel, ik kook ze gewoon uit in een pannetje. dat wordt toch geen 220?
Ouders met haast die een snelkookpan gebruiken? :+
Professioneel gifmenger.
pi_148148370
Geeeen idee. Maar dat is iig het verschil :s)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')