Ze dachten flink te gaan verdienen

aan de autobiografie van Samantha 'Barbie' van der Plas-de Jong. Uitgever Jaylen Books, distributeur Betapress-Audax en natuurlijk Samantha en echtgenoot Michael. Maar dat viel tegen
Van het boek
Van Bimbo tot Business Babe 
zijn maar een paar honderd exemplaren verkocht. En daarom is er nu heibel.
Samantha en Michael zijn boos op uitgeverij Jaylen. 'Jaylen komt de afspraken niet na. Op een voorschot van 1000 euro na hebben wij geen cent gezien,' meldt hun woordvoerder Michel Aarden. Maar volgens Jaylen-eigenaar Elènne van Put, die 5000 boeken liet drukken, valt er niks uit te betalen. 'Het boek verkoopt niet. Dan houdt het op.'
DrukkerDaar is ook drukker OCC De Hoog het slachtoffer van. 'Ik krijg nog zo'n 8000 euro van Jaylen,' zegt directeur Mark Vermeijs somber.
Tussen Jaylen en het Haagse glamourstel is het definitief mis. De eerder aangekondigde Samantha- schoolagenda komt er niet. Elènne van Put van Jaylen: 'Ik wil niets meer met ze te maken hebben.' 'En wij niet met haar,' zegt Aarden namens zijn cliënten
Jaylen is nu in een juridisch conflict gewikkeld met Betapress (Audax) dat 3000 boeken heeft afgenomen. Volgens Van Put moet Betapress dokken voor die boeken, namelijk 16.000 euro. 'Nee,' zegt haar tegenstrever Eric Willems, 'het is een distributiecontract. Wij betalen alleen voor de in de winkels verkochte exemplaren. De rest gaat terug naar Jaylen.'
Jaylen wil via de rechter afdwingen dat Betapress alsnog voor alle boeken betaalt. Dat bedrijf heeft de meer dan 2000 niet verkochte exemplaren inmiddels uit de winkels gehaald. Via internet is het boek nog wel te koop.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)pt-boek-Barbie.dhtmlDom Blondje wordt business babe
Voor de die hards:
http://www.bol.com/nl/p/samantha/9200000025450435/Samantha de Jong, bekend van televisie en al op jonge leeftijd berucht in de uitgaanswereld van Den Haag. Voorzien van witblonde haren, make-up, kunstnagels, tattoos, zonnebankbruine huid, witte lippen, wilde feesten, gek doen... Dat is Samantha de Jong toch? Hmmm ja dat is een deel van de waarheid. De Samantha van nu, is niet meer de vrouw met de bijnaam Barbie van toen. De bimbo is een business babe geworden. Over die transformatie gaat dit boek. Over vallen en opstaan. Over knokken, letterlijk, over doorzetten door de pijn heen. Over gehaat worden en bewonderd worden. De totale gekte van het bekend zijn, maar ook de eenzaamheid. Het zoeken naar troost, het verdriet van verloren familieleden, eindeloze onzekerheid. De humor, stuiteren van de lach, het belang van mensen kennen en vertrouwen op je gevoel.
En dan recensies liefst 4 ****
Zo nep als barbie zelluf