abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143618855
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:41 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Wat is doorsnee? Zonder dictatuur is het daar gewoon kut dan gaan ze gelijk elkaar allemaal kapot schieten. Iets wat ze in Irak al sinds 2003 doen met zeer veel bomaanslagen op elkaar.
Oh, is "democratie" of dictatuur de enige keuze? Zijn er geen andere samenlevingsmogelijkheden mogelijk?

Je weet waar onze wortels vandaan komen? Landbouw, sterrenkunde, architectonische hoogstandjes, vroege filosofie? Taal?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143618903
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Oh, is "democratie" of dictatuur de enige keuze? Zijn er geen andere samenlevingsmogelijkheden mogelijk?

Je weet waar onze wortels vandaan komen? Landbouw, sterrenkunde, architectonische hoogstandjes, vroege filosofie? Taal?
De wortels zijn ineens stuk goedkoper geworden en welke sterrenkundige en geweldige architectonische prestaties bedoel je?
pi_143618921
quote:
5s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De wortels zijn ineens stuk goedkoper geworden
De wortels zijn ineens een stuk goedkoper geworden?

Welke metafoor moet ik hierin zien?

quote:
welke sterrenkundige en geweldige architectonische prestaties bedoel je?
Ik neem aan dat je de gebruikelijke kanalen kent; de bibliotheek, de en-wiki en YouTube zullen je kunnen verlichten in de grootse ontdekkingen, ontwikkelingen en ontwerpen van de oudheid, toen men leefde in een vrije samenleving zonder veel staatsinvloed en met een religie die dichter bij de natuur stond dan al die Abrahamistische onzin erna.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143618941
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De wortels zijn ineens een stuk goedkoper geworden?

Welke metafoor moet ik hierin zien?

Het gaat zoals het zijn loop heeft en dan helpen die kanalen niet meer. :N
pi_143618943
Wat een raar filmpje, wat een rare toespraak.. Ik vraag me af hoeveel hier daadwerklijk echt van is en niet gemonteerd. Ik denk dat de IS ergens een IT-kantoortje heeft aangevallen ze nu volgas met Adobe bezig zijn om zieltjes te winnen.
pi_143618963
Propaganda war is er al sinds deze:

pi_143618978
quote:
3s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:02 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het gaat zoals het zijn loop heeft en dan helpen die kanalen niet meer. :N
Jij bent als 40+-er gewoon de wegwerp-iPhone-generatie (en -denkwijze) aan het verdedigen? Historisch erfgoed ingeruild voor een snelle smartphone of bermbom?

pi_143618993
quote:
19s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij bent als 40+-er gewoon de wegwerp-iPhone-generatie (en -denkwijze) aan het verdedigen? Historisch erfgoed ingeruild voor een snelle smartphone of bermbom?
50+ zelfs en ik heb nog een prepaid.
pi_143618997
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

50+ zelfs en ik heb nog een prepaid.
Koester het en draag het uit.

Met de snelle technologische ontwikkelingen worden ook historische waarheden, "grootmoederswijsheid" en andere elementaire tot nog toe bekende kennis steeds verder en vooral sneller naar de achtergrond gedrukt.

pi_143619000
quote:
11s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 07:46 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ergens rond de Eufraat waren ze schijnbaar ook de eerste die bier hebben gemaakt. Wat bedoel je precies? Ze zijn een voorbeeld? Het wiel is meerdere keren uitgevonden in verschillende gebieden van de wereld.
pi_143619016
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Koester het en draag het uit.

Met de snelle technologische ontwikkelingen worden ook historische waarheden, "grootmoederswijsheid" en andere elementaire tot nog toe bekende kennis steeds verder en vooral sneller naar de achtergrond gedrukt.
Daarom ga ik mee daarmee alleen dat gedoe met zo'n klein scherm vind ik maar niks. :{w
pi_143619038
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:12 schreef Speculant. het volgende:

[..]

Ergens rond de Eufraat waren ze schijnbaar ook de eerste die bier hebben gemaakt. Wat bedoel je precies? Ze zijn een voorbeeld? Het wiel is meerdere keren uitgevonden in verschillende gebieden van de wereld.
Wat ik bedoel is dat vrijheid, vrijhandel en vrede creativiteit, ontplooiing, ontwikkeling en wetenschappelijke vooruitgang betekenen.
Elk systeem dat dat allemaal juist tegengaat (en zowel dictatuur als "democratie" doen dat, om over oorlog nog maar te zwijgen) bereikt exact het tegenovergestelde.

pi_143619672
alaashehabi twitterde op dinsdag 19-08-2014 om 23:43:16 RIP Ro'a Diab a dentist executed by IS ysterday. #RIP to the thousands murdered whatever their sect, race, profession http://t.co/WlamtXkIx2 reageer retweet
pi_143619834
liamstack twitterde op woensdag 20-08-2014 om 01:08:38 When Iraqi and Kurdish forces retook Mosul dam they found women "naked & bound, who had been repeatedly raped" http://t.co/01bePd6ZZp reageer retweet
Charles_Lister twitterde op woensdag 20-08-2014 om 03:34:42 PTs: Not only has the IS now virtually been removed from Twitter, but its secondary platform, Diaspora, has also removed all accounts. #Iraq reageer retweet
glcarlstrom twitterde op woensdag 20-08-2014 om 08:45:02 The US military is considering new airstrikes against the Islamic State in Anbar province: http://t.co/lTCR7Q8kDh reageer retweet
pi_143619865
oksel12:

IDF dat moslims ombrengt, "ye(w)ah, go ahead!"
ISIS dat moslims ombrengt: "Schande, stomme moslims"

Stout trolletje dat je bent. :*

pi_143619910
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:22 schreef El_Matador het volgende:
El_Matador:

Iraaks leger, Koerden en de VS dat moslims ombrengt, "ye(w)ah, go ahead!"
ISIS dat moslims ombrengt: "Schande, stomme moslims"

Stout trolletje dat je bent. :*
pi_143620881
AlArabiya_Eng twitterde op woensdag 20-08-2014 om 09:29:32 BREAKING: Kurdish ministers have rejoined Iraqi government, ending suspension - Iraqi foreign minister. #Iraq reageer retweet
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:30:01 #218
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143621250
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
Propaganda war is er al sinds deze:

[ afbeelding ]
Als sinds de Romeinen, propaganda is heus geen nieuw fenomeen.
Say what?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 10:43:48 #219
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143621534
Peshmerga's en dode baardmannen (fapfapfap):

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Koerdische en Iraakse militairen hebben gelijk alweer ruzie bij Mosuldam:

Say what?
pi_143621580
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 09:24 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bijzonder slecht gelezen dan.

pi_143621599
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:30 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als sinds de Romeinen, propaganda is heus geen nieuw fenomeen.
Daar zijn geen beelden van.
pi_143621622
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:43 schreef UpsideDown het volgende:

Koerdische en Iraakse militairen hebben gelijk alweer ruzie bij Mosuldam:

Tsja dat is niets nieuws.

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 10:48:54 ]
pi_143621663
Wanneer dat IS plat ligt vliegen die elkaar in de haren. -O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2014 10:50:27 ]
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:13:38 #224
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143622180
Tijd voor wat positief nieuws:

quote:
Koerden terug in regering Irak

woensdag 20 aug 2014, 10:31 (Update: 20-08-14, 10:42)

De Koerdische ministers die zich hadden teruggetrokken uit de regering-Maliki in Irak, zijn teruggekeerd in het kabinet. De Koerd Zebari deelde vanochtend mee dat hij weer in Bagdad is als minister van Buitenlandse Zaken.

Zebari deed op zijn ministerie meteen een oproep aan de wereld om Irak te hulp te komen in de strijd tegen de Islamitische Staat. Die vormt niet alleen een bedreiging voor de minderheden in Irak, maar voor de hele wereld, zei Zebari. In juni, toen hij nog in functie was, vroeg hij om Amerikaanse luchtsteun in de strijd tegen ISIS.

Woede om Maliki
De Koerdische ministers verlieten de regering uit onvrede over het beleid van de vorige week afgetreden sjiitische premier Maliki. Die had de woede van de Koerden onder meer gewekt met zijn verklaring dat de Koerden onderdak boden aan terroristen toen de ISIS-strijders aan hun opmars in Irak begonnen.

Maliki had zich ook vervreemd van de soennieten, die meenden dat zij werden achtergesteld in Irak. Afgelopen vrijdag boden soennietische stamleiders en geestelijken hun voorwaardelijke medewerking aan aan de nieuwe premier van Irak, Haider al-Abadi. Een invloedrijke stamleider bood Abadi zijn steun aan op voorwaarde dat de nieuwe regering toezegt de rechten van de soennitische minderheid te respecteren. Onder Saddam Hussein maakten de soennieten de dienst uit in Irak.
Say what?
pi_143622409
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:26 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hoe generaliseert hij dan? hij heeft het over de islam, niet over moslims.
klassieker deze :') :') :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')