abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143579353
Een topic waar we weer verder kunnen kletsen over het opvoeden van 1-jarigen ... Voor zover mogelijk :P

pi_143579401
Juist ja, eerste post hier en gelijk ook een nieuw deel.

Ik sloot dus af met:
quote:
pssst... Hoi, mijn de Senn is een dreumes :D
pi_143580553
Welkom Hilz!

Fijn Spirit :D

Hoe gaat t met de slechte slapers van gisterennacht?
Hier is t ook alweer drie nachten prut :( maar t mannetje riep net drinken en wou water.. Als hij langzaam kan gaan aangeven wat er is zijn we ook al stukken verder :)

Nou slaapse nog iedereen!
pi_143581029
Due van mij kon ook prima aangeven om 6 uur vanochtend dat ze Bumba wilde kijken :')

Waar ben ik de fout in gegaan ;(

Gefeliciteerd Hilz!
Sarcasme. Herken het.
pi_143581054
Mijn kind klimt net gewoon zomaar in 1 keer in recordtempo de trap op :D O+ Zomaar! Ineens!
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:54:27 #6
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_143581101
Gefeliciteerd Hilz! *O*

Balen Loj -O- Maar idd handig als hij het kan aangeven, als hij daarna dan ook weer gast slapen.

Handig Spirit :D
En wat goed!

Ik heb elk uur Nora wakker gemaakt de hele avond en nacht. Revanche!
ze heeft een hersenschudding ;(
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_143581143
Hilzillah gefeliciteerd! *O*

Slecht in slaap komende kindjes. :*

Wereldrecord trap klimmen. *O*

Sylver wat zielig, beterschap :*

Loj wat goed, zeggen wat hij wil.

Hier vannacht een dreumes met nachtmerrie, compleet met trillend huilen en al. ;( Maar na een knuffel viel hij gelukkig wel zo weer in slaap.
pi_143581681
Och Sylver, wat sneu ;(. Hoe komt ze daaraan?

Hier gaan de nachten momenteel weer aardig...

Oh wacht - verkeerde topic. Hilz! Jouw schuld! En nog gefeliciteerd ;)
Home is where the O+ is...
pi_143581805
Hilzillah en Senn welkom! *O*

Sylver ai... dat lijkt me heel naar ;(

Loj, dat scheelt sowieso ja! Balen dat t toch zo moeilijk blijft gaan soms. Wanneer ben je uitgerekend? :X

Zolena jemig, dat us een nare droom geweest! Arm jochie...

Spirit, jammer dat t maar tot 6:00 was, maar fijn dat ze de rest vans nacht zo lekker slaapt ^O^
Oh en 3 dagen en nachten, wow!! Ik lig echt al half in de kreukels omdat E's eerste nachtje logeren er rap aan komt :X

Omen, hoe is ie daar? Lekker aan het bijkomen en leuke dingen doen met Riley?
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:10:16 #10
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143581837
Hilz gefeliciteerd!

Slechte nachten zijn stom :* (Helaas ben ik ervaringsdeskundige :X)

LB, was dat een uitnodiging dat groene ding op je aanrecht uit te komen proberen? ;) :P

Laat ik weer eens wat vertellen over mijn kleine, al is ze volgens mij best groot :P. Sinds de vakantie kan ze uit een open beker drinken, en het liefst doet ze dat dus alleen nog maar. Verder loopt en rent ze overal heen, is ontzettend eigenwijs en als iets niet gaat zoals ze wil gilt ze als een gillende keukenmeid. Op vakantie gingen we bijna elke dag zwemmen in het meer bij de camping, ze zag grote broer drijven op zijn zwembandjes, dus zij kan dat nu ook :') . Ze kan heerlijk spelen, stapelt voortdurend duplo blokjes op elkaar en stopt als ik het vraag papiertjes ed in de prullenbak. Ze is zo tof! Een meisje is echt heel anders dan een jongentje, maar net zo leuk! En het reizen ging ook best goed. Uiteindelijk hebben we tijdens onze vakantie ruim 4000 km gereden, ging prima!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:13:51 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143581879
4000 km :o Waaaauw!

Dan is 10 km naar Groningen een eitje oO< en ja lijkt me gezellig!!

En ik had ook van die zwemvleugeltjes voor E gekocht, maar dat was nog erg groot en ze vond ze maar niks :')
pi_143582028
Mwahaha Spirit! Ow wil ook altijd Bumba kijken... Maar t mag nooit hier (behalve als ik aan t koken ben). En trapklimmen :D

Hilz, zeg ik wel welkom, maar geen gefeliciteerd :@ *O*

Ah die Nora een hersenschudding :'(
Wat was er gebeurt Sylver? (Je hebt t vast al verteld, maar ik heb het een beetje gemist :@ )

Ah Zolena, zo zielig :'(

Een illegale Cwen hier! Ach Ellie is ook gewoon een dreumes! En wat fijn dat de nachten weer wat beter gaan!

Ik denk LB, dat het de tandjes zijn... Z'n hele mond zit vol met bobbels en witte puntjes. Over een week of twee heeft Ow een compleet gebit denk ik ;)
Maar t is irritant (we zijn van half 3 tot 6 weer bezig geweest).
En je zult t zien, stiekem is t logeren best wel ook fijn hoor!
Ik ben trouwens 12 okt uitgerekend, nog twee maanden :o
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:29:28 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143582090
Dan duim ik voor je dat Ow dan zn tandjes door heeft ^O^ en voor hem ook trouwens... stom pijnlijk gedoe!
pi_143582167
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:29 schreef LadyBlack het volgende:
Dan duim ik voor je dat Ow dan zn tandjes door heeft ^O^ en voor hem ook trouwens... stom pijnlijk gedoe!
Ja tanden zijn stom!
M'n opa heeft toen hij 40 was al z'n tanden eruit laten trekken, dan deed t geen pijn meer...
Misschien is dat een idee :P
pi_143582251
Ja, die tanden,... Dat is toch onaardig dat die er niet bij aflevering al fatsoenlijk ingemonteerd zitten....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:49:53 #16
378192 -mandy-
I am who I am
pi_143583474
Dat zou heel veel ellende minder betekenen voor baby's en dreumesjes
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_143586474
Ik wil jullie nog bedanken voor jullie reacties op mijn lange post van laatst: over mijn buien, lagere irritatiegrens etc.

Iemand gaf als tip om de omgeving meer dreumes-toegankelijk te maken ipv 'nee-omgeving'.
Ik weet wel dat ik niet overal een strijd om moet maken en dat is er ook helemaal niet. Maar: ik kan hem moeilijk in de keukenkastjes laten de hele tijd. Of tegen de tv aan laten slaan en nee, hij mag ook niet steeds de stofzuiger openmaken. Of op de krabpaal klimmen.
Dus hele gekke dingen vraag ik niet.
Dus ik vind het heel moeilijk om met dergelijk gedrag om te gaan.

Ja, ik heb dus ook de fout gemaakt dat ik een paar keer een tikje op zijn handen gaf. Niet keihard tot huilend toe maar wel te merken voor hem.
FOUT!! :( Ja. ;(
Het mooiste gebeurde dan ook gisteren: nadat ik hem zeker 4 keer bij de tv zijn handje wegdeed, wilde hij mij slaan.
Ik reageerde kalm en heb hem in de box gezet. Met de boodschap: niet slaan.
Ik ken alle regels rondom slaan. Ik weet precies welke boodschap ik afgeef: slaan mag als je de grootste bent. ;(
Dus ik ben hier de grote verliezer. ;(
Man zegt ook al dat Aiden nu al over mij heen loopt. En dat voelt klote.
Maar goed, het is nog niet te laat.
Hoe kan ik hem afleren (zo lief mogelijk) dat hij bepaalde dingen gewoon niet doet?
pi_143587055
Venco, ik denk niet dat hij over je heen loopt.
Dreumessen proberen waar de grens ligt en kijken daarna of hij daar nog steeds ligt en nog een keer en nog een keer en nog een keer. Wat je dus moet doen is steeds opnieuw die grens aangeven tot hij er niet meer overheen gaat.
Mijnes wil altijd de wasmachine aanzetten bijvoorbeeld. Dat mag niet. Dat weet hij inmiddels ook. Maar dat helpt verder helemaal niet om zijn pogingen tegen te houden. Ik zie het als positief dat hij weet dat hij het niet mag, als in, hij gaat stiekem, en als ik kom kijken wat hij doet gaat hij spontaan iets anders bekijken in de berging O-) en ook dan doet hij het soms toch om me daarna uitdagend aan te kijken. Waarop ik weer herhaal dat ik het niet wil hebben. En ik probeer dan dus te denken, hij weet het al, we hoeven alleen nog maar bij niet meer doen uit te komen *O* :')

Wat ik wil zeggen, ik snap je gevoel van onmacht, dat heb ik ook soms, bij de 100ste herhaling. Maar het ligt niet aan jou, het ligt aan de ontwikkeling van je dreumes. Dat moet je jezelf duidelijk maken zodat je niet je onzekerheid laat zien door een tik te geven. Want dat doe je dan juist eigenlijk volgens mij, je onzekerheid/onmacht laten zien. Tanden op elkaar en weer herhalen. :*
pi_143587856
Hij begrijpt het zeker maar waarom luistert hij dan wel naar mijn man?

Thx voor je post trouwens. Het stelt wel gerust. :)
pi_143588166
Is je man misschien minder thuis? Dat hij bij jou meer de kans heeft om het fout te doen?
pi_143589900
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:28 schreef vencodark het volgende:
Ik wil jullie nog bedanken voor jullie reacties op mijn lange post van laatst: over mijn buien, lagere irritatiegrens etc.

Iemand gaf als tip om de omgeving meer dreumes-toegankelijk te maken ipv 'nee-omgeving'.
Ik weet wel dat ik niet overal een strijd om moet maken en dat is er ook helemaal niet. Maar: ik kan hem moeilijk in de keukenkastjes laten de hele tijd. Of tegen de tv aan laten slaan en nee, hij mag ook niet steeds de stofzuiger openmaken. Of op de krabpaal klimmen.
Dus hele gekke dingen vraag ik niet.
Dus ik vind het heel moeilijk om met dergelijk gedrag om te gaan.

Deurenstoppers op je keukenkastjes zetten? Salontafel voor de tv-kast schuiven zodat hij niet bij de tv kan? Krabpaal ergens anders zetten? De stofzuiger mag hier wel, ik zie daar geen kwaad in. Het is leuk speelgoed voor hem.

Verder is het een kwestie van een lange adem hebben. Het duurt echt wel even voordat ze in hun hersenen de verbinding kunnen maken die ervoor zorgt dat als jij zegt dat hij iets niet mag, hij dat zelf ook kan bedenken alvorens hij iets wil gaan doen. Ze zijn nog zooo klein he.. :)
pi_143589980
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:09 schreef vencodark het volgende:
Hij begrijpt het zeker maar waarom luistert hij dan wel naar mijn man?

Thx voor je post trouwens. Het stelt wel gerust. :)
Hier probeert Fee ook van alles uit. Inmiddels weet ze wel wat niet mag want dan roept ze al Nee! en zwaait met haar vingertje. Maar ze probeert me gewoon uit.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_143591148
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:00 schreef Tally het volgende:

[..]

Hier probeert Fee ook van alles uit. Inmiddels weet ze wel wat niet mag want dan roept ze al Nee! en zwaait met haar vingertje. Maar ze probeert me gewoon uit.
Ja dat doet M. ook. Iets verkeerds doen, vinger in de lucht, neenee. :')
pi_143591411
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:58 schreef L-E het volgende:

[..]

Deurenstoppers op je keukenkastjes zetten? Salontafel voor de tv-kast schuiven zodat hij niet bij de tv kan? Krabpaal ergens anders zetten? De stofzuiger mag hier wel, ik zie daar geen kwaad in. Het is leuk speelgoed voor hem.

Verder is het een kwestie van een lange adem hebben. Het duurt echt wel even voordat ze in hun hersenen de verbinding kunnen maken die ervoor zorgt dat als jij zegt dat hij iets niet mag, hij dat zelf ook kan bedenken alvorens hij iets wil gaan doen. Ze zijn nog zooo klein he.. :)
Deurenstoppers kan wel, al schijnen 'ze' dat ook heel snel door te hebben.
En verder ga ik niet mijn halve huiskamer verbouwen zodat hij niet bij de tv kan. Daar is echt geen beginnen aan.
Hij maakt de stofzuiger open en haalt er troep uit, dat is niet zo tof. :P

Maar geduld moet ík dan weer leren. ;)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:39:56 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_143591631
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:28 schreef vencodark het volgende:
Man zegt ook al dat Aiden nu al over mij heen loopt. En dat voelt klote.

Vind ik geen toffe opmerking van je man :N en bovendien weinig constructief.

Ik zit denk ik een beetje tussen de dames boven mij in; ik denk niet dat een kindje je uitprobeert, of dat ze doelbewust je wensen negeren. Maar ik wil ook niet mijn halve huis verbouwen omdat mijn kind dan geen kwaad kan. Of overal van die lelijke hoek-handjes op plakken ;(

Wij hebben de grens gesteld bij wat voor E gevaarlijk is. Dus de schoonmaakmiddelen staan in een kastje met deurstopper, en de glazen vazen in een kastje met een sleutel. Andere spullen, zoals de tv / stereo, mag ze niet aankomen, maar zijn wel bereikbaar. Als ze erheen gaat zeg ik een keertje dat t niet mag, en als ze er toch wat mee wil, gaan we samen even wat anders doen (uiteraard in eerste instantie met krijsende zichzelf in het gezicht krabbende dreumes oO< ).

Nou moet ik wel zeggen dat ik volgens mij niet zo'n ondeugend kindje heb als sommige van jullie, dus misschien scheelt dat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')