Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ligt er een beetje aan hoe je dat indeelt/doet niet? Als je in die 2 keer per week alsnog een beetje varieert met tempo/interval en wat meer rustig/lange afstand zal het nog steeds wel helpen. Niet enorm snel, maar toch.
Vind zelf 3x per week wel de sweetspot, flexibel genoeg voor de rest van je week qua plannen. Regelmatig 2 dagen rust ipv 1, goed in te delen op die manier.
Over het algemeen genomen verbeter je dan niet meer, hoe je het ook indeelt. Je doet dan gewoon genoeg om je conditie en tempo op peil te houden. Meer niet. Wil je conditie of snelheid verder verbeteren, zul je echt drie keer moeten lopen.
Ook niet als je nog een andere sport doet? Ik zaalvoetbal 1 á 2 keer in de week dus die tellen een beetje als interval/tempo. Kan me voorstellen dat dat voor veldvoetbal en andere sporten (handbal, volleybal etc. en squash, tennis etc.) dan ook wel een beetje geldt (daar heb je over het algemeen ook wel conditie voor nodig) en je dus met 2 keer wel kan verbeteren?
Ik ga lekker niets doen vandaag En morgen misschien ook, gewoon voor het lekker. En over lekker gesproken: lekker leesvoer, je verslag Jero Misschien ooit... Dromen mag.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Ook niet als je nog een andere sport doet? Ik zaalvoetbal 1 á 2 keer in de week dus die tellen een beetje als interval/tempo. Kan me voorstellen dat dat voor veldvoetbal en andere sporten (handbal, volleybal etc. en squash, tennis etc.) dan ook wel een beetje geldt (daar heb je over het algemeen ook wel conditie voor nodig) en je dus met 2 keer wel kan verbeteren?
Ik denk dat het met 2 keer hardlopen in de week naast het zaalvoetballen ook wel moet lukken. Ben zelf ook begonnen met hardlopen naast het (veld)voetballen en dat beviel mij prima qua intensiteit en herstel. Je zal wel het beste kunnen aanvoelen wat voor jou het beste werkt.
Net ook bij de LIDL de reflectorbandjes, reflectorvest en sokken (geen hardloopsokken maar dunne nette sokken, ik word altijd enorm blij als ik nieuwe sokken koop ) gekocht.
Altijd handig om goedkoop dat soort dingen te kunnen kopen. Houd je nog eens wat over voor een nieuw paar schoenen.
Elk huis z’n kruiswoordraadsels Iedereen z'n plaats aan tafel Maar ik kom wat later, ik kom wat later
Op maandag 18 augustus 2014 20:13 schreef LasTeR het volgende: Net ook bij de LIDL de reflectorbandjes, reflectorvest en sokken (geen hardloopsokken maar dunne nette sokken, ik word altijd enorm blij als ik nieuwe sokken koop ) gekocht.
Altijd handig om goedkoop dat soort dingen te kunnen kopen. Houd je nog eens wat over voor een nieuw paar schoenen.
Ik had ook de gewone sokken bij de Lidl zitten fijn! Vest en bandjes had ik nog, van vorig jaar
wel met een hoop ballen hoop ik.... of whey erbij!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Nu weer even zwelgen omdat mijn knie bomvol vocht zit en ik geen idee heb waarom... In de loop van de dag werd hij wat stijfjes en inmiddels ook erg dik
als je een andere sport beoefend dan kan je in mijn ogen met twee keer lopen een heel eind komen. Je snelheid zal niet 1,2,3 omhoog vliegen, maar dat gebeurt op een gegeven moment ook niet meer met 4 keer per week lopen, maar je conditie kan je evengoed uitbouwen door je lange duurloop langer te maken
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Nu weer even zwelgen omdat mijn knie bomvol vocht zit en ik geen idee heb waarom... In de loop van de dag werd hij wat stijfjes en inmiddels ook erg dik
als troost.... een zwelgje!
Heb vrijdag voor het laatst gelopen en geen centje pijn.. Het is echt even een mysterie.. Misschien heb ik me vandaag ergens verstapt en het niet in de gaten gehad.. Het is wel mijn "probleem knie" waaraan ik al tig keer geopereerd ben. Maar dit is de eerste keer sinds ik hardloop dat hij opspeelt en niet eens van het hardlopen.