ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
Je betaalt als verkoper op een creditcardtransactie een paar procent extra, dit is gewoon een gigantische prijsverhoging bij de goedkopere kaartjes.
Als ik het goed begrijp heb ik dus de keus tussen of steeds 10tjes opladen en dus 50 cent steeds bij iedere transactie, of 1 maal 150 pop erop zodat ik niet steeds hoef op te laden en dat geld als "dood geld" te laten staan.
Als ik het goed begrijp heb ik dus de keus tussen of steeds 10tjes opladen en dus 50 cent steeds bij iedere transactie, of 1 maal 150 pop erop zodat ik niet steeds hoef op te laden en dat geld als "dood geld" te laten staan.
Ik vind t belachelijk.
Goed begrepen
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nog mensen die naar Petersburg of Helsinki gaan? De Allegro is afgeprijsd bij de Russische spoorwegen in oktober (boeken tussen 1 en 10 september, niet op vrij- en zondagen).
Wat van dwaas bij de NS heeft bedacht om een reismogelijkheid in Breda aan te bieden met 4 minuten overstap? Alle reizigers die daardoor gratis +30/60 oplopen, bedanken NS uiteraard enorm Moeder had gister een overstap op Breda gemist vanaf de IC uit Nijmegen op de Sprinter naar Zwijndrecht (en verder naar Den Haag). 4 hele minuten om van spoor 8 naar spoor 5-Tokyo te komen. Ze is toen maar met de IC naar Dordrecht meegegaan, en daar de Sprintert uit Roosendaal genomen. Uiteindelijk resultaat was +48, en dat vanwege een defecte goederentrein tussen Dordrecht Zuid en de Moerdijkbrug. Maar ik durf te wedden dat die kwezels daar bij NS haar GtbV-claim afwijzen "want haar IC was op tijd, en die Sprinter ook" .... Naast mijn moeder waren er gisteravond nog een 15-tal reizigers die de Sprinter gemist hadden.
Maar sowieso. Welke dwaas bedenkt het om zo'n overstap in de reisplanner aan te bieden ??? Tegenrichting precies hetzelfde: In 4 minuten van spoor 5-Tokyo naar spoor 2. Een enkele reiziger haalt het, maar genoeg niet.
Ik heb alvast geen idee wat in Breda haalbaar is. Ik weet dat er iets verbouwd wordt, dat is volgens mij al meer dan de doorsnee incidentele reiziger weet.
De reisplanner zegt dat je naar spoor 5 moet. Maar als je eenmaal op spoor 5 bent, moet je nog een pokke-eind rennen naar een verlengd perron die bijna in Prinsenbeek lijkt te liggen. Als de trein bij de trap van de tunnel staat, haalt men het allemaal nog wel (maar blijft vrij krap). Die overstap van 4 minuten haalt de gemiddelde reiziger dus niet. Tenzij je een getrainde hardloper bent, die de exacte looproute door het station kan dromen.
4 minuten. Dat is één minuut minder. 4 Minuten van spoor 8 naar spoor 5-Tokyo, of 4 minuten van spoor 5-Tokyo naar spoor 2. Allemaal onmogelijk haalbaar.
Tijdens de vorige ronde van de verbouwing was er nog zo'n leuke overstap: de IC naar Venlo kwam om .50 binnen op spoor 3 en stopte redelijk ver vooraan. De sprinter richting Gilze-Rijen vertrok om .54 van spoor 2, maar stopte helemaal aan de Prinsenbeekkant van het station.
Gevolg: je zag mensen vanuit de IC de trap op rennen, over de sporen heen, bij spoor 2 naar beneden om een SLT-lengte over het perron te moeten lopen om bij de trein uit te komen. En dat allemaal in hoogstens 4 minuten.
De kortere route was via de stationshal, maar die moet je maar net weten...
Ik vind sowieso dat je teveel treden moet lopen tegenwoordig, of het nou omhoog of omlaag is. Tunnels moeten gewoon max. 2,3m hoog zijn. Daar kan iedereen doorheen, en je hebt veel minder trappen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Of 5-Prinsenbeek of 5-Etten-Leur. Je mag zelf kiezen wat je wil. Dat tijdelijk verlengde perronspoor 5.
Bij de vorige fase kon men die overstap vaak wel halen vanuit de richting Den Bosch NAAR Dordrecht ev, want over spoor 6/7 moest men lopen via een tijdelijke loopweg over het spoor (op perronhoogte). Daar had de HC beter zicht op aankomende reizigers, en werd er nogal eens één of twee minuten gewacht (de Sprintert staat vervolgens 5/6 minuten stil in Lage Zwaluwe...).
Nu wil men ook wel één minuut wachten, maar het probleem is, is dat je het dan nog bijna niet haalt. Gister ging de Sprinter met +1 weg ofzo, en toch nog een stuk of 20 achterblijvende reizigers. Zelfs reizigers die zich aardig aan het haasten waren.
OOK toen werd de overstap van 4 minuten geboden van spoor 6-Prinsenbeek naar de IC Zwolle. Dat was dus van spoor 6-Prinsenbeek, via spoor 8 naar spoor 3. Dat haalde men ook zeer zelden ....
Op maandag 18 augustus 2014 14:45 schreef Sandrvich het volgende: [ afbeelding ] Nog mensen die naar Petersburg of Helsinki gaan? De Allegro is afgeprijsd bij de Russische spoorwegen in oktober (boeken tussen 1 en 10 september, niet op vrij- en zondagen).
Raarr.. Vandaag 2x een trein gehad die écht te vroeg vertrok. Vanochtend de sprinter Tilburg - Eindhoven van 8:58 die om 8:56 al wegreed en daarnet de IC Den Bosch - Roosendaal van 14:20 die om 14:18 z'n deuren sloot en om 14:19 begon te rijden..
Dan stond het horloge van de conducteur verkeerd. Gisteren ook nog gehoord op Utrecht: 'Hc, waarom sleutel je nu al?' 'Het is toch vertrektijd?' 'Nee hoor, we hebben nog een hele minuut' 'Sorry, ik keek verkeerd'
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Is er ook nog positief nieuws? Ja, mijn trein rijdt met 10 bakken SLT in plaats van 4.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op maandag 18 augustus 2014 19:09 schreef James1988 het volgende: Ik zit hier in Rotterdam op het perron te kijken naar een mooie +10 voor de ICd die mij naar Breda moet gaan brengen.
Het zal er wel op neerkomen dat dat ding opgeheven gaat worden vanwege de gigantische vertraging.
Maegrim komt toch wel eens op de HSL? Hij kan vast wel wat betekenen
Een paar bodemplaten uit het raam flikkeren of zo.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Één dag reizen met de trein door Nederland + een gratis broodje naar keuze bij de Broodzaak voor ¤18,00
quote:
KOOP UW NS DAGRETOUR BIJ DEEN Van zondag 17 t/m zaterdag 30 augustus kunt u bij DEEN een NS Dagkaart kopen, met fikse korting! Geef bij de kassa aan dat u een NS Dagkaart wilt kopen zodat de kassamedewerker dit kan aanslaan op de kassa. U ontvangt vervolgens na betaling een kassabon waarop uw unieke code vermeldt staat.
Hoe werkt het verzilveren van de e-ticket? De vouchercode dient voor gebruik online te worden verzilverd voor een geldig e-ticket, volg hiervoor de volgende stappen:
2. Kies voor de optie: ik wil een couponcode invoeren.
3. Voer de couponcode in.
4. Klik daarna op ‘bevestig’.
5. Voer het vertrek- en aankomststation in.
6. Klik daarna op ‘bevestig’.
7. Vul de reisdatum, geboortedatum en naam van de persoon die gaat reizen in.
8. Klik op ‘bevestig’ en print uw e-ticket uit.
9. Uw e-ticket is uw reisdocument. U heeft geen OV-chipkaart nodig.
U kunt de NS Dagretour + broodje van De Broodzaak t/m 2 november 2014 online verzilveren. Daar printen zij hun echte dagkaart uit welke direct dient als vervoersbewijs. Zij hebben dan geen OV-chipkaart nodig, het poortje bij het station herkent de uitgeprinte versie als vervoersbewijs.
De aanbieding bestaat uit een NS Dagretour inclusief een broodje bij De Broodzaak. Deze bakker is te vinden op zeker 25 grote stations in Nederland.
Dat stukje wat ik cursief heb gemaakt, vindt ik alleen een beetje kromme tekst. Eerst gaat het over u, en daarna ineens over "een ander persoon"... Wel een leuke actie.
Op maandag 18 augustus 2014 20:27 schreef Salatrel het volgende: Wtf is een DEEN? Werkelijk nog nooit van gehoord.... nou ja wel van de Denen natuurlijk
Regionale supermarktketen. Die heb je wel meer in Nederland. Bijvoorbeeld Dirk (Bas en Digros), Jan Linders of de Poiesz
Is een plaats in het zuiden van Fryslân. Het is redelijk bekend vanwege de watersport en ook de bekende Elfstedentocht gaat door het dorp heen. Begin vorig jaar is de schaatstocht mede niet doorgegaan omdat het ijs rond Balk veel te dun bleek te zijn.
Dat stukje wat ik cursief heb gemaakt, vindt ik alleen een beetje kromme tekst. Eerst gaat het over u, en daarna ineens over "een ander persoon"... Wel een leuke actie.
Wat is deze?! Waarom eerst bij landelijke ketens en nu opeens bij een Noord-Hollandse supermarkt?
Het gaat mij erom dat dit een landelijke kaart is die enkel in Noord-Holland te krijgen is. What's next? NS Dagkaart met een kop koffie die je enkel op Ameland kan kopen?
Het volgende lijkt me ook nog een interessante optie. Vertrek woensdagavond vanuit Arnhem. 20:07 - 9:33 EuroNight Arnhem Poznan 10:31 - 12:55 EIC 1601 Poznan -Wroclaw
Had ik nog drie vraagjes: - Ik zie dat bij de EN het "1 spar night" tarief wordt aangeboden. Klopt dit dat dat op beschikbaarheid wordt verkocht, of moet ik daar nog een speciale kortingskaart voor hebben? Dat is ¤69 voor een economy 3 persoons slaapwagon, dat lijkt me prima? - Kun je dit voordeeltarief ook aan het loket op bijvoorbeeld station Arnhem kopen of kan dat alleen online? - Die Poolse EIC 1601 moet je reserveren. Heeft iemand toevallig een idee of dit soort treinen snel vol zitten? Het lijkt mij het handigste om daar een kaartje te kopen omdat ik misschien dan in aanmerking kom voor een of ander korting (<25, student?). Aangezien ik toch een uur de tijd heb daar. Aan de andere kant, het volle tarief kost ook nog geen ¤25. Maar toch, ons blieft zuuneg
Excuses voor de vele vragen. Ik kom eigenlijk niet verder dan elke week Emmen - Ede-Wageningen op en neer en heb nog nooit zo'n lange treinreis gemaakt
Het volgende lijkt me ook nog een interessante optie. Vertrek woensdagavond vanuit Arnhem. 20:07 - 9:33 EuroNight Arnhem Poznan 10:31 - 12:55 EIC 1601 Poznan -Wroclaw
Had ik nog drie vraagjes: - Ik zie dat bij de EN het "1 spar night" tarief wordt aangeboden. Klopt dit dat dat op beschikbaarheid wordt verkocht, of moet ik daar nog een speciale kortingskaart voor hebben? Dat is ¤69 voor een economy 3 persoons slaapwagon, dat lijkt me prima? - Kun je dit voordeeltarief ook aan het loket op bijvoorbeeld station Arnhem kopen of kan dat alleen online? - Die Poolse EIC 1601 moet je reserveren. Heeft iemand toevallig een idee of dit soort treinen snel vol zitten? Het lijkt mij het handigste om daar een kaartje te kopen omdat ik misschien dan in aanmerking kom voor een of ander korting (<25, student?). Aangezien ik toch een uur de tijd heb daar. Aan de andere kant, het volle tarief kost ook nog geen ¤25. Maar toch, ons blieft zuuneg
Excuses voor de vele vragen. Ik kom eigenlijk niet verder dan elke week Emmen - Ede-Wageningen op en neer en heb nog nooit zo'n lange treinreis gemaakt
-Spar-Night is gewoon op beschikbaarheid, kan ook bij fysieke verkooppunten, maar die loketmedewerkers zijn soms nogal dom en gaan dan volledig op de computer af. Bovendien moet je 7,50 lokettoeslag betalen. Ik raad dus aan het online te kopen. -Als ik de site van de poolse spoorwegen bekijk zie ik geen korting waarvoor je in aanmerking komt. Bij student discount staat namelijk dat je een studentenkaart van een Poolse universiteit nodig hebt.
Op maandag 18 augustus 2014 22:43 schreef derLudolf het volgende: Dankje! Hebben die EC vaak vertraging? Is een overstap van een uur 'veilig'? De EIC van Poznan naar Wroclaw rijdt namelijk maar twee keer per dag
Ik had vorig jaar 4 uur overstap in Poznan gepland, en dat was maar goed ook, want voordat ik uit Utrecht weg was, waren we al 2 uur kwijt. Springer bij Driebergen. Tsja, doe je niks aan.
Op maandag 18 augustus 2014 14:53 schreef greavy het volgende: Wat van dwaas bij de NS heeft bedacht om een reismogelijkheid in Breda aan te bieden met 4 minuten overstap? Alle reizigers die daardoor gratis +30/60 oplopen, bedanken NS uiteraard enorm Moeder had gister een overstap op Breda gemist vanaf de IC uit Nijmegen op de Sprinter naar Zwijndrecht (en verder naar Den Haag). 4 hele minuten om van spoor 8 naar spoor 5-Tokyo te komen. Ze is toen maar met de IC naar Dordrecht meegegaan, en daar de Sprintert uit Roosendaal genomen. Uiteindelijk resultaat was +48, en dat vanwege een defecte goederentrein tussen Dordrecht Zuid en de Moerdijkbrug. Maar ik durf te wedden dat die kwezels daar bij NS haar GtbV-claim afwijzen "want haar IC was op tijd, en die Sprinter ook" .... Naast mijn moeder waren er gisteravond nog een 15-tal reizigers die de Sprinter gemist hadden.
Maar sowieso. Welke dwaas bedenkt het om zo'n overstap in de reisplanner aan te bieden ??? Tegenrichting precies hetzelfde: In 4 minuten van spoor 5-Tokyo naar spoor 2. Een enkele reiziger haalt het, maar genoeg niet.
Standaard normen die worden gebruikt: 2 minuten bij cross platform, 3 minuten voor ander platform (gelijkvloers te bereiken), 4 of 5 minuten voor gebruik van trap.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op maandag 18 augustus 2014 22:43 schreef derLudolf het volgende: Dankje! Hebben die EC vaak vertraging? Is een overstap van een uur 'veilig'? De EIC van Poznan naar Wroclaw rijdt namelijk maar twee keer per dag
Ongeveer elk uur gaat er wel een trein (EIC, TLK of R), alleen 's middags is er een wat langer gat van 2,5 uur. Nou weet ik niet hoe het in Polen gaat, maar volgens mij mag je van de EU-regels (waar Polen zich ook aan hoort te houden) bij vertraging de eerstvolgende trein nemen.
Standaard normen die worden gebruikt: 2 minuten bij cross platform, 3 minuten voor ander platform (gelijkvloers te bereiken), 4 of 5 minuten voor gebruik van trap.
Maar Breda is toch wel een situatie waar iemand even apart over na mag gaan denken. In Den Haag Centraal wordt die 3 minuten norm toch ook niet aangehouden ook al zijn alle platforms gelijkvloers te bereiken.
Dat geouwehoer bij Almere kan nog wel een behoorlijke tijd voor problemen gaan zorgen in de omloop denk ik door treinen die op andere trajecten gaan ontbreken?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Maar Breda is toch wel een situatie waar iemand even apart over na mag gaan denken. In Den Haag Centraal wordt die 3 minuten norm toch ook niet aangehouden ook al zijn alle platforms gelijkvloers te bereiken.
Ach ja, over 2,5 week is de situatie wéér anders. Tenminste, ik ga er van uit dat spoor 2 dan op slot moet.
Ach ja, over 2,5 week is de situatie wéér anders. Tenminste, ik ga er van uit dat spoor 2 dan op slot moet.
Dat denk ik niet, eerst zal de overkapping boven sporen 4 en 5 klaar moeten zijn, zodat de treinen die nu van 2 vertrekken dat vanaf 4 kunnen doen. Daar zal men meer tijd voor nodig hebben dan één maand.
Dat denk ik niet, eerst zal de overkapping boven sporen 4 en 5 klaar moeten zijn, zodat de treinen die nu van 2 vertrekken dat vanaf 4 kunnen doen. Daar zal men meer tijd voor nodig hebben dan één maand.
Hm. Dat wordt dan dus stevig omlopen naar m'n trein . Of m'n fiets in de bouwput aan de zuidkant parkeren, maar daar bedank ik voor eigenlijk.