De vicieuze cirkel doorbreken, maar daar is geen standaard recept voor natuurlijk. Het moet, zoals al vaker gezegd hier, beginnen met initiatief van die gozer. Wat ik heb zelf heb gezien bij vrienden die veel blowden is dat een gedeelte op den duur besefte dat ze meer wilden halen uit het leven. Die jongens zijn dan ook gestopt met blowen en op zoek gegaan naar andere hobby's. Anderen vonden het daarentegen wel prima en die zijn nu 6 jaar verder nog geen zak verder gekomen.quote:
Lijkt me een strak plan voor hem.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:24 schreef DonJames het volgende:
[..]
Om te beginnen: niet meer blowen.
Ik blow al jaren en ik vind dat echt persoonlijk. Ik werk namelijk prima als ik stoned ben... Ben zo ook geslaagd na het eerste examen jaar te falen, juist omdat ik mezelf juist beter kon focussen op werk wat gedaan moest worden. Je moet natuurlijk wel realistisch zijn op 200-300¤ per maand en je moet nog je rekeningen betalen en er van leven dan kun je met dat bedrag geen grammen wiet gaan oproken. Maar stel als iemand niet drinkt maar van dat zelfde geld een zakje wiet koopt, echt wat is het probleem dan...quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:32 schreef quinoahipster het volgende:
Ik heb nooit dramatisch veel geblowd, maar toen ik een keer een stage had op een plek die ik echt graag wilde en waar ik echt graag goed en scherp wilde zijn was dat voor mij de trigger om radicaal te stoppen. Gedurende die hele stage geen gram wiet aangeraakt en daarna het werkende leven ingerold. Sindsdien nog maar heel af en toe (als in: een of 2x per jaar of nog minder) voor old times' sake geblowd.
Blowen is imo gewoon niet te combineren met een geregeld, productief leven. Het maakt je laks en minder scherp.
Kan nooit hoogopgeleid werk zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:49 schreef x.Vira het volgende:
[..]
Ik werk namelijk prima als ik stoned ben...
Alsof dat zo lastig is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan nooit hoogopgeleid werk zijn.
Ja hoor, al het werk voor hoger opgeleiden is eigenlijk heel erg makkelijk. Kak, nu heb je ons doorquote:
Sorry, maar die lucht is van ver te ruiken. Dus dat werk kan hooguit knikkers sorteren of wasknijpers vouwen zijn, want er is geen enkele leidinggevende die je met die lucht om je heen in de buurt van zakelijke klanten laat komen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:49 schreef x.Vira het volgende:
w al jaren en ik vind dat echt persoonlijk. Ik werk namelijk prima als ik stoned ben... Ben zo ook geslaagd na het eerste examen jaar te falen, juist omdat ik mezelf juist beter kon focussen op werk wat gedaan moest worden. Je moet natuurlijk wel realistisch zijn op 200-300¤ per maand en je moet nog je rekeningen betalen en er van leven dan kun je met dat bedrag geen grammen wiet gaan oproken. Maar stel als iemand niet drinkt maar van dat zelfde geld een zakje wiet koopt, echt wat is het probleem dan...
Misschien in de coffeeshop?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:55 schreef Magistic het volgende:
[..]
Sorry, maar die lucht is van ver te ruiken. Dus dat werk kan hooguit knikkers sorteren of wasknijpers vouwen zijn, want er is geen enkele leidinggevende die je met die lucht om je heen in de buurt van zakelijke klanten laat komen.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kan nooit hoogopgeleid werk zijn.
Ok, dus toen ik bij de gemeente belasting heb gewerkt voor ik mijn zoon had (en ze wilde mij enorm graag terug na mijn verlof) heb ik dus gedroomd.. Want stoners kunnen niet beter dan knikkers sorteren en wasknijpers vouwen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:55 schreef Magistic het volgende:
[..]
Sorry, maar die lucht is van ver te ruiken. Dus dat werk kan hooguit knikkers sorteren of wasknijpers vouwen zijn, want er is geen enkele leidinggevende die je met die lucht om je heen in de buurt van zakelijke klanten laat komen.
10 joints per dag?quote:
Hosselen je weet togquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:34 schreef Scorpie het volgende:
Waar haalt hij trouwens het geld vandaan voor die blowtjes?
De ene uitzondering in jouw persoonlijke kring bewijst natuurlijk helemaal niks.quote:
Een programmeur van het HBO. Over de absolute top gesproken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:20 schreef x.Vira het volgende:
[..]
[..]
Ok, dus toen ik bij de gemeente belasting heb gewerkt voor ik mijn zoon had (en ze wilde mij enorm graag terug na mijn verlof) heb ik dus gedroomd.. Want stoners kunnen niet beter dan knikkers sorteren en wasknijpers vouwen?
Dus hoe heeft mijn vader die ook al een vaste stoner is vanaf 17 een HBO kunnen halen en nu al jaren een goede baan als programmeur heeft. Daar zijn hypotheek op een huis mee kan betalen en zijn rekeningen? En zijn dochter te onderhouden? Mijn vader was een van de 10 mensen uit een heel bedrijf van honderden mensen, die mee mocht naar de nieuwe vestiging waar het bedrijf 'samen' mee was gegaan en het oude deel was failliet. Dat is ook echt onmogelijk als stoner naar jou redenering?
Mijn vader heeft samen gewerkt met bedrijven zoals Philips en mee gewerkt aan de software programmering van o.a de jack rabbit een van de eerste usb CD en DVD spelers van Philips een goede 10+ jaar terug.. Maar dat kan kennelijk niet naar jou redenering...
Je komt mij gewoon niet vertellen dat iets wat wel degelijk wel mogelijk is dat het niet mogelijk is.
Ja er zijn bedrijven die je pies zullen gaan testen om te kijken of je niet stiekem (in het weekend) iets gebruikt. Maar er zijn er genoeg die liever uitgaan op het kwaliteit werk dat je kan leveren en als jij iets kan wat bijna niemand anders kan dan heb je geluk en dan kom je echt wel aan de slag. Tuurlijk moet je dan geen joint in het rokershoek buiten het kantoor gaan roken, maar 's avonds na het werk blowen, in het weekend.. Daar komt geen blow politie voor langs. Wat heeft het met jou manager te maken wat jij in het weekend doet, enig professioneel gaat niet met een dikke joint een dikke lijn met twee dikke duimen openbaar op facebook staan voor zijn werkgever om te zien maar laat werk en prive gescheiden.
Gewoon douchen, tandjes poetsen, ervoor zorgen dat je geen rode oortjes hebt en wiet van je af laten galmen wanneer je moet gaan werken dan kun je echt wel 'normaal' tot zelfs (hoog) opgeleid werk te gaan doen..
En daarbij in die "hoog" opgeleide banen waar je continue voor aan het werk bent, waar je leeft op koffie daar is zeker nooit coke in het spel.. Zeker niet bij die "klanten" waar je naar toe moet.. Laat me niet lachen..
Dat zeg ik ook niet maar er zit wel een groot verschil in met knikkers bundelen en programmeren..quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Een programmeur van het HBO. Over de absolute top gesproken.
Och, je hebt binnen een paar maanden wel door of iemand actie onderneemt of nog steeds alleen mooie beloftes kan maken.quote:
Je vader is niet hoogopgeleid. Leuk dat hij een beetje kan programmeren, maar dat is natuurlijk niet zo heel boeiend en zeker geen top. Dat jij een ambtenarenfunctie als hoogopgeleid durft aan te duiden geeft al aan wat jouw context is.quote:
Ze verwoordt het niet heel lekker, eens. Maar je kan natuurlijk prima een goede baan hebben en blowen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vader is niet hoogopgeleid. Leuk dat hij een beetje kan programmeren, maar dat is natuurlijk niet zo heel boeiend en zeker geen top. Dat jij een ambtenarenfunctie als hoogopgeleid durft aan te duiden geeft al aan wat jouw context is.
yupquote:Op maandag 18 augustus 2014 22:55 schreef Zapato het volgende:
Ze verwoordt het niet heel lekker, eens. Maar je kan natuurlijk prima een goede baan hebben en blowen.
Dat is een luie hond en daar hoef je niet eens voor te blowen maar dat type mensen zullen inderdaad minder productief worden na een blowtje en moeten ook niet te veel blowen want die voelen zich nog steeds lam de ochtend erna en hebben geen zin iets te doen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
yupAlleen zou ik iemand die 's avonds en in het weekend een jointje rookt niet direct duiden als een 'stoner'. Maar iemand die niets anders doet dan chillen, blowen en gamen weer wel.
Is toch niet niks vind ik persoonlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kwaliteitsposts van mensen die veel in VBL en KLB posten...science fictionquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:36 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nooit tevreden (met anderen of over anderen)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 01:44 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Is toch niet niks vind ik persoonlijk.
Vreselijk jaquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 02:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nooit tevreden (met anderen of over anderen)
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 02:56 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat moet het toch met de mensheid
Misselijkmakend.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:39 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Ik kan volgend schooljaar ¤ 894,51 per maand lenen als ik zou willen.
Dat geven ze zelfs iemand die op een speciale school heeft gezeten zonder enige toekomst 7 jaar lang.
Het is je enige relatie, dus natuurlijk is het belangrijk voor je.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:05 schreef Jeffcha het volgende:
Ja ik weet dat je groot gelijk hebt hoor. Soms heb ik ook wel eens zoiets van doe nou maar wat ik zeg dan ben je het beste af.. maarja zo makkelijk ligt het niet.
Deze relatie is wel erg belangrijk voor mij daarom wil ik het nog een kans geven. Hopelijk wil hij het ook op deze manier. Ik ga inderdaad goed kijken naar wat hij doet en niet wat hij zegt
Hoezo?quote:
Dit zal wel de eerste keer zijn dat het haar echt stoort en ze ook serieus verder wilt.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 08:45 schreef avotar het volgende:
[..]
Het is je enige relatie, dus natuurlijk is het belangrijk voor je.
En uiteraard is het jouw leven.
Maar voor je hem de kans geeft, pak eens even een briefje en ga even strepen. Kans hoeveel wordt dit?
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 02:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nooit tevreden (met anderen of over anderen)
Ah, nee. Zijn wij het nou ook nog eensquote:Op maandag 18 augustus 2014 22:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je vader is niet hoogopgeleid. Leuk dat hij een beetje kan programmeren, maar dat is natuurlijk niet zo heel boeiend en zeker geen top. Dat jij een ambtenarenfunctie als hoogopgeleid durft aan te duiden geeft al aan wat jouw context is.
Godverdomme. Ik spring NU van een brug af.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ah, nee. Zijn wij het nou ook nog eens
Een Maasbrug. Feyenoorder.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Godverdomme. Ik spring NU van een brug af.
Dus dat.quote:
Je bent vast een schat van een meid, met werkelijk engelengeduld, maar volgens mij ben je zo naïef als de pest. Weer een jaar weggooien? Voor wat?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:05 schreef Jeffcha het volgende:
Ja ik weet dat je groot gelijk hebt hoor. Soms heb ik ook wel eens zoiets van doe nou maar wat ik zeg dan ben je het beste af.. maarja zo makkelijk ligt het niet.
Deze relatie is wel erg belangrijk voor mij daarom wil ik het nog een kans geven. Hopelijk wil hij het ook op deze manier. Ik ga inderdaad goed kijken naar wat hij doet en niet wat hij zegt
Mensen kunnen veranderenquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:59 schreef Magistic het volgende:
[..]
Je bent vast een schat van een meid, met werkelijk engelengeduld, maar volgens mij ben je zo naïef als de pest. Weer een jaar weggooien? Voor wat?
Ga alsjeblieft eens voor jezelf kiezen in plaats van je tijd te verdoen door iemand proberen te 'veranderen'.
People don't change, they adapt.
Ik kaap het niet al lijkt dat vaak wel zo ja.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:09 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Als er íemand is die dit topic gekaapt heeft.....
Mee oneens mensen veranderen zich vaker.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |