abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143546579
Deel twee

Hee,
Ik zit al best een poosje ergens mee en ik hoop dat jullie je mening willen geven. Ik heb het idee dat ik zelf namelijk een beetje roze bril op heb..
Al bijna een jaar heb ik een hele lieve vriend, hij is 23. Hij heeft nooit een opleiding afgemaakt en ook geen midelbare school diploma. Hij woont nog bij zijn vader thuis (waar ik ook bijna altijd ben) en werkt af en toe. Zijn inkomen is nog geen 300 euro per maand. Ik wist dit allemaal al toen ik met hem begon: ik was/ben gewoon zo verliefd op hem dat ik niet naar andere dingen heb gekeken en ik wil ook niet bij hem weg eigenlijk. Maar er komt geen vooruitgang. Ik wil samen wonen, ik wil dat hij meer werkt of nog beter een studie gaat doen. Hij beloofd van alles maar doet niks. Als ik het er over heb wordt hij boos en zegt niks meer tot ik erover ophoud. Ik ben er heeeelemaal klaar mee maar ik kan niet zonder hem. Wat nu en hoe kan ik hem wel eindelijk berijken. Zo kan het niet langer hij staat stil en ik wil verder.

DEEL TWEE
(:
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 11:33:15 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143546623
Hoezo hij doet niks? Dat is ook iets doen, alleen komt jou dat niet uit.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_143546651
Hee ik heb even deel twee geopend omdat ik nog graag vanavond ofzo een update wil doen over het gesprek straks :) En wat jullie daar dan van vinden.
(:
pi_143546654
Maar TS, verwacht van hem nu niet gelijk een 180 graden omslag. Hij moet eerst stoppen of iig heel veel minderen met blowen.
pi_143546659
Waar haalt hij trouwens het geld vandaan voor die blowtjes?
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:36:46 #6
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143546709
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:33 schreef CoolGuy het volgende:
Hoezo hij doet niks? Dat is ook iets doen, alleen komt jou dat niet uit.
Het levert hem ook niets op natuurlijk. Als hij dat prima vindt, is er ook geen probleem. Maar hij heeft een vriendin die wel verder wil. Dus moet hij kleur bekennen.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143546720
Nee dat verwacht ik ook niet. Een beginnetje zou wel fijn zijn. Ja hij verdiend dus wel een klein beetje per maand, ongeveer 300 euro (soms ook 200.) Hij werkt in oproepdienst bij een schoonmaak bedrijf waar hij dan twee uurtjes per dag kan werken maar niet elke dag. Daarvan haalt hij wiet en shag en wat je er allemaal nog meer voor nodig hebt.

Ik zou het natuurlijk ook fijn vinden als hij hiermee kan stoppen maar dat verwacht ik bijna niet meer want hij is echt verslaafd hieraan. Wordt ook bozig als hij zonder zit.
(:
pi_143546774
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:37 schreef Jeffcha het volgende:
Nee dat verwacht ik ook niet. Een beginnetje zou wel fijn zijn. Ja hij verdiend dus wel een klein beetje per maand, ongeveer 300 euro (soms ook 200.) Hij werkt in oproepdienst bij een schoonmaak bedrijf waar hij dan twee uurtjes per dag kan werken maar niet elke dag. Daarvan haalt hij wiet en shag en wat je er allemaal nog meer voor nodig hebt.

Ik zou het natuurlijk ook fijn vinden als hij hiermee kan stoppen maar dat verwacht ik bijna niet meer want hij is echt verslaafd hieraan. Wordt ook bozig als hij zonder zit.
Wil hij überhaupt minderen? En met zo weinig geld haal je echt niet zoveel blow, dus hij klust er wss nog naast.
  Moderator maandag 18 augustus 2014 @ 11:40:25 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_143546814
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:36 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Het levert hem ook niets op natuurlijk. Als hij dat prima vindt, is er ook geen probleem. Maar hij heeft een vriendin die wel verder wil. Dus moet hij kleur bekennen.
Het levert m wel degelijk wat op, anders deed ie t niet. Het is alleen ontzettend kansloos.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_143546839
Nee hij klust er niet naast hoor. Hij blowt ook vaak met vrienden dus dan blowt hij gewoon mee met andere en met zijn eigen. Dat heb ik er ook bij opgeteld. Hij haalt denk ik een vijfje per dag. Soms zegt hij opeens dat hij wil minderen, terwijl ik het er helemaal niet over had, maar dan gebeurd er niks uiteidenlijk.
(:
pi_143546921
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:34 schreef Scorpie het volgende:
Waar haalt hij trouwens het geld vandaan voor die blowtjes?
Dit wiet is behoorlijk duur 7-10 euro per gram voor een goede zelf nooit gebruikt maar wel mijn research gedaan vind het interessant spul :P

Opzich als hij 0.1 gram draait dan valt het nog wel mee maar dan zou hij wel al zijn geld per maand aan wiet uitgeven.
pi_143546980
Voor vijf euro heb je hier gewoon een zakje, geen idee hoeveel gram dat is maar gok toch zeker wel 1 gram
(:
pi_143547009
Ja, veel geld gaat uit aan wiet. En ik wil ook leuke dingen samen doen. Vind het ook helemaal geen probleem om die voor mezelf te betalen, maar dan moet hij ook voor zichzelf betalen en dat heeft hij dan vaak niet.
(:
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:48:07 #14
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143547035
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:47 schreef Jeffcha het volgende:
Ja, veel geld gaat uit aan wiet. En ik wil ook leuke dingen samen doen. Vind het ook helemaal geen probleem om die voor mezelf te betalen, maar dan moet hij ook voor zichzelf betalen en dat heeft hij dan vaak niet.
Maar wat doen jullie dan samen? Beetje thuis hangen, hij roken en jij ernaast?
pi_143547044
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:45 schreef Jeffcha het volgende:
Voor vijf euro heb je hier gewoon een zakje, geen idee hoeveel gram dat is maar gok toch zeker wel 1 gram
Bij de koffieshop zullen ze je wel vertellen hoeveel gram dat is :P

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:47 schreef Jeffcha het volgende:
Heeft hij iets van spaargeld?
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:49:12 #16
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143547065
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het levert m wel degelijk wat op, anders deed ie t niet. Het is alleen ontzettend kansloos.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij helemaal niet gelukkig is met z'n huidige manier van leven, maar ook niets anders kan opstarten want hij zit vastgeroest/vastgeblowd.

Een verslaving aan wiet is vaak niet veel meer dan een ingesleten patroon. Hij gaat niet schuimbekken of half gek worden als ie stopt, maar hij stopt niet omdat het zo makkelijk (veel gemakkelijker dan werken of leren) is om de volgende op te steken! Komt ook door z'n vrienden die ook in dat patroon zitten.

Eigenlijk levert het hem dus niets op, behalve kostbaar uitstel van een keuze maken over wat je van je leven wilt maken. Hij zal die keuze uiteindelijk toch moeten maken, met en zonder vriendin. Maar ik snap wat je bedoelt en ben het ook wel met je eens!
pi_143547121
@Cue, ja soms. Ik heb nu een vakantiebaantje dus daar moet ik vaak heen en dan gaat hij gamen of met vrienden. En straks weer school, en ik heb natuurlijk ook vriendinnen. Dus ik vermaak me wel maar ik heb niet voor niks een relatie dus ik wil graag leuke dingen doen. Zo af en toe.
@Hmmmm nee hij heeft geen spaargeld. Als er echt iets moet betaald worden dan doet zijn moeder dat. Wat ik trouwens een slecht plan vind want zo leert hij nooit iets.
(:
pi_143547144
Wat een lutser. Tijd om afscheid te nemen. Waarom zou je daar nog meer tijd in steken je kunt vast wel een leukere jongen vinden.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_143547248
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:50 schreef Jeffcha het volgende:
@Cue, ja soms. Ik heb nu een vakantiebaantje dus daar moet ik vaak heen en dan gaat hij gamen of met vrienden. En straks weer school, en ik heb natuurlijk ook vriendinnen. Dus ik vermaak me wel maar ik heb niet voor niks een relatie dus ik wil graag leuke dingen doen. Zo af en toe.
@Hmmmm nee hij heeft geen spaargeld. Als er echt iets moet betaald worden dan doet zijn moeder dat. Wat ik trouwens een slecht plan vind want zo leert hij nooit iets.
Nee dat klopt dat hij dan niks leert maar als je op die leeftijd nog moet leren dat dingen geld kosten....
Jammer dat hij geen spaargeld heeft dat betekend dus dat hij financieel niet zo geweldig kan omgaan met geld tenminste dat zou de logische verklaring zijn.
pi_143547319
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:31 schreef Jeffcha het volgende:
Deel twee

Hee,
Ik zit al best een poosje ergens mee en ik hoop dat jullie je mening willen geven. Ik heb het idee dat ik zelf namelijk een beetje roze bril op heb..
Al bijna een jaar heb ik een hele lieve vriend, hij is 23. Hij heeft nooit een opleiding afgemaakt en ook geen midelbare school diploma. Hij woont nog bij zijn vader thuis (waar ik ook bijna altijd ben) en werkt af en toe. Zijn inkomen is nog geen 300 euro per maand. Ik wist dit allemaal al toen ik met hem begon: ik was/ben gewoon zo verliefd op hem dat ik niet naar andere dingen heb gekeken en ik wil ook niet bij hem weg eigenlijk. Maar er komt geen vooruitgang. Ik wil samen wonen, ik wil dat hij meer werkt of nog beter een studie gaat doen. Hij beloofd van alles maar doet niks. Als ik het er over heb wordt hij boos en zegt niks meer tot ik erover ophoud. Ik ben er heeeelemaal klaar mee maar ik kan niet zonder hem. Wat nu en hoe kan ik hem wel eindelijk berijken. Zo kan het niet langer hij staat stil en ik wil verder.

DEEL TWEE
Zolang jij een roze bril op hebt, zul je hier nooit een heldere kijk op hebben.
Denk dat je misschien ook een te sterke drang naar hem toeschuift, iets waar hij niet van gediend is.
Dit gaat trouwens alleen maar averechts werken bij hem.

Zulke boys hebben meestal een naieve houding en denken er niet bij na.
(geloof me ik kan het weten, zie het ook in mijn eigen omgeving gebeuren)

Zij denken dan dat ze Mr Snoop Doggy Dog zijn, maar realiseren zich niet dat er bij Snoop Dogg Dog genoeg geld binnenstroomt.

Mijn tip, gun het een paar jaar de tjid, is hij dan nog steeds hetzelfde dan weet je eigenlijk meer dan genoeg. Heeft hij nadien zijn leven een beetje op rails gekregen, gun hem dan iets meer van je liefde.

Maar dan moet je jezelf wel afvragen of dit het wachten waard is?
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:59:07 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_143547353
Ik heb ook zo'n vriend die al 25 jaar alleen maar blowt en verder eigenlijk niets doet. Komt nooit meer goed.
pi_143547388
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:57 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Zolang jij een roze bril op hebt, zul je hier nooit een heldere kijk op hebben.
Denk dat je misschien ook een te sterke drang naar hem toeschuift, iets waar hij niet van gediend is.
Dit gaat trouwens alleen maar averechts werken bij hem.

Zulke boys hebben meestal een naieve houding en denken er niet bij na.
(geloof me ik kan het weten, zie het ook in mijn eigen omgeving gebeuren)

Zij denken dan dat ze Mr Snoop Doggy Dog zijn, maar realiseren zich niet dat er bij Snoop Dogg Dog genoeg geld binnenstroomt.

Mijn tip, gun het een paar jaar de tjid, is hij dan nog steeds hetzelfde dan weet je eigenlijk meer dan genoeg. Heeft hij nadien zijn leven een beetje op rails gekregen, gun hem dan iets meer van je liefde.

Maar dan moet je jezelf wel afvragen of dit het wachten waard is?
Snoop dog is ook geen idioot die heeft ook gewerkt in zijn business dan van de buitenkant lijkt alles gemakkelijk.
Zij moet er ook aan werken als ze hem wil veranderen.

quote:
15s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:59 schreef remlof het volgende:
Ik heb ook zo'n vriend die al 25 jaar alleen maar blowt en verder eigenlijk niets doet. Komt nooit meer goed.
Ik denk dat er voor haar vriend nog hoop is.
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:02:49 #23
104871 remlof
Europees federalist
pi_143547434
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:00 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]

Dan moet ie wel snel uit die vicieuze cirkel komen want hoe langer je daarin blijft hoe moeilijker het is om eruit te komen.
pi_143547441
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:00 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Snoop dog is ook geen idioot die heeft ook gewerkt in zijn business dan van de buitenkant lijkt alles gemakkelijk.

[..]

Heb nooit gezegd dat hij niet gewerkt heeft?
Waar zie je dit staan trouwens?

Zij moet er ook aan werken om het te veranderen?
Wooooooooooooow, waar gaat deze wereld heen?
pi_143547450
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef remlof het volgende:

[..]

Dan moet ie wel snel uit die vicieuze cirkel komen want hoe langer je daarin blijft hoe moeilijker het is om eruit te komen.
Klopt maar eruit komen doe je niet snel kleine stapjes zetten en dan is hij binnen een jaar ofzo op de goede weg.
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:03:39 #26
285174 Evienne
never odd or even
pi_143547458
Tijdje stoppen met blowen, als je stoned bent lijkt het prima om de rest van je leven op de bank te hangen en te gamen. Nuchter gaat er misschien weer iets kriebelen.

Aldus sprak de pad tegen de kikker.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:04:07 #27
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_143547472
De hele dag blowen en huilen bij de gedachte aan werken, wat een waardeloze zak. _O-
pi_143547484
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:03 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Heb nooit gezegd dat hij niet gewerkt heeft?
Waar zie je dit staan trouwens?

Zij moet er ook aan werken om het te veranderen?
Wooooooooooooow, waar gaat deze wereld heen?
Zij wilt dat hij verandert dat je dan je vriend meehelpt als je dat zo graag wilt dat lijkt me geen rocket science.
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:03 schreef Evienne het volgende:
Tijdje stoppen met blowen, als je stoned bent lijkt het prima om de rest van je leven op de bank te hangen en te gamen. Nuchter gaat er misschien weer iets kriebelen.

Aldus sprak de pad tegen de kikker.
Hoelang is hij eigenlijk stoned vraag ik me af?
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:05:43 #29
285174 Evienne
never odd or even
pi_143547514
Andere optie is natuurlijk dat Ts eens een joint opsteekt. Lekker samen stil blijven staan. O+
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_143547527
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:04 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Zij wilt dat hij verandert dat je dan je vriend meehelpt als je dat zo graag wilt dat lijkt me geen rocket science.

[..]

Hoelang is hij eigenlijk stoned vraag ik me af?
Zulke personen leven meestal in een eigen "wereldje".
Zij kan hem bij lange na niet helpen.....

En trouwens als je je leven wilt verbeteren begint dat bij jezelf....
En niet bij een ander....
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:06:31 #31
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143547534
Er is hoop als vriendlief inziet dat hij op een doodlopende weg zit. Hij is z'n problemen aan het herkennen en erkennen en dat is een goede eerste stap.

De volgende stap is actie ondernemen.

Helemaal stoppen met blowen zou een mooie zijn, maar ook erg ingrijpend. Beter is om fulltime werk te gaan zoeken. Dan is er al veel minder tijd om te verblowen én hij wordt weer wat actiever. Wellicht dat hij daarvandaan een opleiding wil gaan doen en hopelijk dus steeds actiever wordt.

De vijand is hier, naast het blowen, vooral de leegheid en passiviteit in zijn leven. Het wordt nog een lange weg...
pi_143547554
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:57 schreef RogerFederer_17 het volgende:

Mijn tip, gun het een paar jaar de tjid, is hij dan nog steeds hetzelfde dan weet je eigenlijk meer dan genoeg.
Een paar jaar van haar leven opofferen voor zo'n nutteloze zak? Paar weken max.
Zat van de huidige Fok! layout? Alternatief hier.
pi_143547565
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:05 schreef Evienne het volgende:
Andere optie is natuurlijk dat Ts eens een joint opsteekt. Lekker samen stil blijven staan. O+
Nou een trekje zal niet veel uitmaken dan weet ze tenminste wel wat dat spul met haar vriend doet dus dat zou een wijze ervaring zijn.
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:06 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Zulke personen leven meestal in een eigen "wereldje".
Zij kan hem bij lange na niet helpen.....

En trouwens als je je leven wilt verbeteren begint dat bij jezelf....
En niet bij een ander....
Ze kan het proberen en je kent hem niet eens?
Tuurlijk maar iemand proberen te helpen waar je van houd mag ook wel.
pi_143547576
@hmmmmm kijk: ik stel een 'eis' namelijk dat hij iets moet doen. Werk of studie. Anders hou ik ermee op, dat heb ik gezegd tegen hem. Dan maakt hij duidelijk dat hij echt niet wil dat ik weg ga etc etc. Dus dan moet hij kiezen: of hij doet wat hij wil maar ik ben weg, of hij past zich een beetje aan (waar ik best mee helpen wil) en ik blijf gewoon bij hem. Het liefst blijf ik gewoon maar voor mij moet het ook nog leuk zijn.
En ik heb eigenlijk niet echt het idee dat hij hartstikke stoned is de hele tijd. Hij doet in 1 joint echt het minimale. Volgens mij meer voor het idee?
(:
pi_143547586
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:07 schreef Convergence het volgende:

[..]

Een paar jaar van haar leven opofferen voor zo'n nutteloze zak? Paar weken max.
Ik bekijk het vanuit haar roze bril?
Zou zelf natuurlijk iets anders gedaan hebben....
pi_143547616
Sounds like a catch TS!

Meestal met dit soort figuren zit het er gewoon niet in. Liever lui dan moe enzo. Liever profiteren van geliefden/familie/maatschappij dan zelf wat toevoegen. Ga je niet kunnen veranderen.
pi_143547625
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:07 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Nou een trekje zal niet veel uitmaken dan weet ze tenminste wel wat dat spul met haar vriend doet dus dat zou een wijze ervaring zijn.

[..]

Ze kan het proberen en je kent hem niet eens?
Tuurlijk maar iemand proberen te helpen waar je van houd mag ook wel.
Ik hoef hem niet eens te kennen, ik ken zulke boys door en door...
Dat mag zeker maar of het waard is is natuurlijk een andere vraag....
pi_143547651
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:09 schreef Loveless85 het volgende:
Sounds like a catch TS!

Meestal met dit soort figuren zit het er gewoon niet in. Liever lui dan moe enzo. Liever profiteren van geliefden/familie/maatschappij dan zelf wat toevoegen. Ga je niet kunnen veranderen.
Eindelijk iemand die mijn visie deelt.... :P
pi_143547670
quote:
3s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:51 schreef Deetch het volgende:
Wat een lutser. Tijd om afscheid te nemen. Waarom zou je daar nog meer tijd in steken je kunt vast wel een leukere jongen vinden.
Weinig kans. TS kan niet zonder hem.
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:12:14 #40
285174 Evienne
never odd or even
pi_143547679
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef Jeffcha het volgende:
@hmmmmm kijk: ik stel een 'eis' namelijk dat hij iets moet doen. Werk of studie. Anders hou ik ermee op, dat heb ik gezegd tegen hem. Dan maakt hij duidelijk dat hij echt niet wil dat ik weg ga etc etc. Dus dan moet hij kiezen: of hij doet wat hij wil maar ik ben weg, of hij past zich een beetje aan (waar ik best mee helpen wil) en ik blijf gewoon bij hem. Het liefst blijf ik gewoon maar voor mij moet het ook nog leuk zijn.
En ik heb eigenlijk niet echt het idee dat hij hartstikke stoned is de hele tijd. Hij doet in 1 joint echt het minimale. Volgens mij meer voor het idee?
Vergis je niet, dat zit echt diep in je systeem na een tijdje. Zelfs een beetje wiet.

Als ik stop met blowen (ik rook een jointje per dag) merk ik pas na een paar dagen (na de eerste slapeloze en zonder eetlust) dat ik wat meer energie krijg.

Maar ik zit in de ziektewet en probeer op deze manier de dagen tot ik weer mag werken wat korter te laten lijken. Jouw vriend lijkt zijn toekomst weg te blowen.
pi_143547717
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef Jeffcha het volgende:
Tsja je moet echt niet grote veranderingen verwachten dus als hij minder joints rookt over een maand zou al een ontzettende vooruitgang zijn om een voorbeeld te geven ook al rookt hij niet veel.
Minder gamen ofzo?

Is je vriend er verslaafd aan gamen? Hoelang doet hij dat gemiddeld?

Ik ben een lange tijd verslaafd geweest aan games maar tegenwoordig kan ik direct stoppen en ben meestal klaar na een uurtje of twee.

Ik denk een goed dag en nacht ritme is ook al iets waar hij aan zou moeten beginnen kies iets uit en ga eraan werken met hem.
Kan goed zijn dat jij het steuntje in de rug moet zijn als hij het eigenlijk allemaal best vind.
pi_143547775
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:13 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Tsja je moet echt niet grote veranderingen verwachten dus als hij minder joints rookt over een maand zou al een ontzettende vooruitgang zijn om een voorbeeld te geven ook al rookt hij niet veel.
Minder gamen ofzo?

Is je vriend er verslaafd aan gamen? Hoelang doet hij dat gemiddeld?

Ik ben een lange tijd verslaafd geweest aan games maar tegenwoordig kan ik direct stoppen en ben meestal klaar na een uurtje of twee.

Ik denk een goed dag en nacht ritme is ook al iets waar hij aan zou moeten beginnen kies iets uit en ga eraan werken met hem.
Kan goed zijn dat jij het steuntje in de rug moet zijn als hij het eigenlijk allemaal best vind.
Dit gebeurt alleen in films hoor.... :P
pi_143547797
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:15 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Dit gebeurt alleen in films hoor.... :P
Dat denk jij ja.
Als je niemand hebt en je vind alles best dan verander je niet zomaar.

Om tegen TS die wil dat hij verandert en hoop in de relatie te zeggen maak er maar een einde van want het word toch niks zonder het geprobeerd te hebben vind ik ook niet juist.
pi_143547831
Ik denk niet dat hij verslaafd is aan gamen . Al doet hij het wel veel, hij kan wel zonder. Als er iets anders leuks te doen is doet hij dat ook wel graag. Hij gamed vooral 's nachts en ik weet niet precies wat hij doet als ik er niet ben. Ook veel youtube kijken op de pc enzo.
Een goed nachtritme zou echt heel fijn zijn. We gaan namelijk noooit samen slapen en we worden ook nooit samen wakker. Ik ben nu al een paar uur wakker bijvoorbeeld en hij slaapt nog. Ik lag er rond elf uur in en hij om vijf...
(:
pi_143547912
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:16 schreef hmmmmmmm het volgende:

[..]

Dat denk jij ja.
Als je niemand hebt en je vind alles best dan verander je niet zomaar.
Klopt, vaak moet er dan mensen aanwezig zijn die jou kunnen triggeren in het leven...
Maar of ik dit bij de TS moet zoeken is nog de vraag.

Ik weet niet hoe sterk de liefde is na een jaar tijd.
Stel dat dit sterk genoeg is, dan is het zeker het proberen waard...
pi_143547927
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:17 schreef Jeffcha het volgende:
Ik denk niet dat hij verslaafd is aan gamen . Al doet hij het wel veel, hij kan wel zonder. Als er iets anders leuks te doen is doet hij dat ook wel graag. Hij gamed vooral 's nachts en ik weet niet precies wat hij doet als ik er niet ben. Ook veel youtube kijken op de pc enzo.
Een goed nachtritme zou echt heel fijn zijn. We gaan namelijk noooit samen slapen en we worden ook nooit samen wakker. Ik ben nu al een paar uur wakker bijvoorbeeld en hij slaapt nog. Ik lag er rond elf uur in en hij om vijf...
Ik raak ook vaak een goed slaap ritme kwijt bij mij is dat vaak omdat ik de tijd vergeet of niks anders te doen heb en dan wat langer opblijf elke dag weer tot ik mijn ritme weer kwijt ben.
Een sport of activiteit zou daarbij kunnen helpen dan heb je toch iets van een dag activiteit en dat zou waarschijnlijk een goede vooruitgang zijn.
Fitness abbonement kost 10 euro ofzo per maand.
pi_143547959
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:21 schreef RogerFederer_17 het volgende:

[..]

Klopt, vaak moet er dan mensen aanwezig zijn die jou kunnen triggeren in het leven...
Maar of ik dit bij de TS moet zoeken is nog de vraag.

Ik weet niet hoe sterk de liefde is na een jaar tijd.
Stel dat dit sterk genoeg is, dan is het zeker het proberen waard...
Als hij van haar houd en haar niet kwijt wilt kan dat zeker de moeite waard zijn zoals je zegt.
pi_143548042
Als hij dichtklapt wanneer jij je onvrede over jullie relatie naar boven brengt, en hem probeert in beweging te brengen, dan kiest hij daarmee voor zijn levenswijze en niet voor jou.

Zijn levensstijl is problematisch, zeker op de lange termijn, en ik zou daar als ik jou was ook zeker niet mee blijven zitten. Ik snap dat je 'm lief vindt, maar dit klinkt echt behoorlijk uitzichtloos. Het is jouw keuze om te kiezen om zo door te blijven gaan, of om stappen te gaan nemen - richting verandering aan zijn kant, of meer afstand vanaf jouw kant. Weet dat als je pogingen om hem te veranderen niks uithalen, en je het daarbij laat, dat dat dus betekent dat je kennelijk zijn levenswijze accepteert of gedoogt.

Het heeft misschien geen zin om hem onder druk te zetten, maar dan moet je maar jezelf wat meer terugtrekken uit de situatie.
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:29:01 #49
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143548186
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:17 schreef Jeffcha het volgende:
Het probleem is niet het blowen of het gamen, dit zijn eerder symptomen en geen oorzaken. Puur manieren om tijd te doden. Het heeft alles te maken met niets anders te doen hebben dan die activiteiten.

Ik heb het vaker gezien om me heen. Het gehele leefpatroon moet op de schop. Daarom is het hebben van werk zo belangrijk. Daginvulling, 's avonds moe genoeg om op normale tijden te slapen.

Een manier om het patroon sneller om te gooien is om samen twee weken op vakantie te gaan. Al is dat lastig zonder geld natuurlijk. Maar de verandering van omgeving en ritme heeft een positieve invloed op de sleur van jointjes draaien en gamen. De eerste stappen richting en ander patroon zijn het lastigst, maar als je wilt veranderen, heb je na dat aanloopje vaak genoeg momentum om een andere weg in te slaan.
pi_143548221
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:11 schreef pl4kkie het volgende:

[..]

Weinig kans. TS kan niet zonder hem.
:') dan moet ze het zelf maar weten. Misschien is therapie voor TS dan een verstandiger om haar geld te besteden dan aan deze loser.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')