abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143545201

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

Topicreeks: [gadgets] Chinese webshops reviewtopic
Het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart
DIG / [Het Grote Audio Gear Topic #1] Het begin!

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je, onder vermelding van wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om aan het antwoord te geraken, het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
Hello, is it me you are looking for!?
pi_143545212
Lapo: Ben opzoek naar een mechanische horloge, nu zie ik het merk KS (KS royal carving bv.) iemand hier ervaringen mee?
pi_143545623
Bij de AliExpress coupon sales wel ff op de voorwaarden letten... Vooral de 'Eligible Uses'.

Enne, misschien niet helemaal on-topic. Maar waren hier nou niet lui bezig met van die kistradio's?
Check deesche: https://www.kickstarter.c(...)ooler-thats-actually
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_143545771
Zelfde topictitel?
You can't be late if you don't show up.
pi_143545795
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:02 schreef l0lownkill het volgende:
Zelfde topictitel?
Nope :D deze is nog slechter
pi_143546358
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:03 schreef roflmaker het volgende:

[..]

Nope :D deze is nog slechter
Komt omdat mijn mobiel geen vreemde tekens support dus ging ik uit van hetzelfde :/
You can't be late if you don't show up.
pi_143546429
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:55 schreef shiznuts het volgende:
Bij de AliExpress coupon sales wel ff op de voorwaarden letten... Vooral de 'Eligible Uses'.
Niet echt interessant na de puntencoupons dus..
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:38:19 #8
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_143546755
Ik hoop dat deze TT-trend niet doorzet. :P

Mi bandje was overigens al uitverkocht voordat de taobao-agent 'm kon aanschaffen. Viel ook wel te verwachten en misschien maar goed ook. Chinese handleiding en Chinese app hadden vast niet tot succes geleid. Ook is het niet 100% zeker of ie ook werkt met niet-Xiaomi telefoons.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_143547590
Bamboo horloges vind ik ook wel wat hebben.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_143547667
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf!
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:00:11 #11
393106 roflmaker
The Rofl rolls
pi_143549332
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:08 schreef rene90 het volgende:
[ afbeelding ]
Link?
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:19:14 #12
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_143550109
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:00 schreef roflmaker het volgende:

[..]

Link?
Ik vind hem na even zoeken hier: http://www.aliexpress.com(...)tal-2/731708033.html
I am just a dreamer, but you are just a dream
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:27:14 #13
393106 roflmaker
The Rofl rolls
pi_143550473
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:19 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik vind hem na even zoeken hier: http://www.aliexpress.com(...)tal-2/731708033.html
Danks :)
pi_143551321
Ik wist niet dat die coupons van Ali Express maar op 1 dag gebruikt kunnen worden. Mooi dat iemand even linkte naar de voorwaarden:

"5. Use of Coupons:
a) Each type of coupon you purchased at a discount can only be used on August 19, 2014 from 00:000:00 PST to 23:59:59 PST for the following transactions at AliExpress"
pi_143552181
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:27 schreef roflmaker het volgende:

[..]

Danks :)
Het is de XS-W1016

Je hebt ook nog de XS-W1017, 18 en weet ik het wat nog meer :P Hier is het wat makkelijker zoeken:
http://www.aliexpress.com(...)28592_253527174.html
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_143557256
Wat staat er eigenlijk in deze TT?
google translate vertaald hem als:
quote:
Cent per transactie op de weg
Dan was mijne toch leuker :D..
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:31:04 #17
393106 roflmaker
The Rofl rolls
pi_143558213
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:11 schreef Downstar het volgende:
Wat staat er eigenlijk in deze TT?
google translate vertaald hem als:

[..]

Dan was mijne toch leuker :D..
FF naar engels doen :P
pi_143558320
Voor een toneeluitvoering ben ik op zoek naar een gouden horloge dat zo groot en fout mogelijk is. Aangezien het maar 1 keer gebruikt gaat worden is het budget beperkt (+/-¤10 max)
Ben de diverse webshops en Ebay al aan het afstruinen maar nog niet echt iets geschikts gevonden. Iemand van jullie nog een idee? Eventueel ook grote/foute gouden armbanden/kettingen mogen ook.
pi_143558401
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:31 schreef roflmaker het volgende:

[..]

FF naar engels doen :P
krijg ik hem gewoon letterlijk vertaald :P
  maandag 18 augustus 2014 @ 16:39:10 #20
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143558600
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:33 schreef Duconda het volgende:
Voor een toneeluitvoering ben ik op zoek naar een gouden horloge dat zo groot en fout mogelijk is. Aangezien het maar 1 keer gebruikt gaat worden is het budget beperkt (+/-¤10 max)
Ben de diverse webshops en Ebay al aan het afstruinen maar nog niet echt iets geschikts gevonden. Iemand van jullie nog een idee? Eventueel ook grote/foute gouden armbanden/kettingen mogen ook.
Dan ben je slecht in zoeken... gewoon 'men gold watch -woman -women -lady -girl -boy -kid -child' ingeven en je komt een berg resultaten tegen, zoiets als: http://www.eachbuyer.com/(...)d-gold--p314946.html bijvoorbeeld ( eBay ).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:11:04 #21
393106 roflmaker
The Rofl rolls
pi_143559940
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:34 schreef Downstar het volgende:

[..]

krijg ik hem gewoon letterlijk vertaald :P
Hmpf idd terugvertalen is ook mooi :P
pi_143560556
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:11 schreef roflmaker het volgende:

[..]

Hmpf idd terugvertalen is ook mooi :P
Daarom mijn titel vertaald, en weer terug en dan weer heen.
Om te zien of het wel klopte :P
pi_143560597
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:26 schreef remcosw het volgende:

[..]

Niet echt interessant na de puntencoupons dus..
Je kan ze dus niet stacken? Eerst puntencoupon eraf en dan coupon via de sale? Zal wel niet, kost Ali teveel :+ Heb iig een $30 coupon voor $15 gekocht zojuist, wou nog zo'n $20 puntencoupon meepakken maar die stond al op 0 > idem voor $15/$10 dus dan maar genoegen genomen met $7.

Dacht dat je ze wel kon stapelen door bij de checkout dit te zien staan (heb al wat items in mijn mandje gestopt voor morgen)

Apply AliExpress Coupon:
You don’t have any coupons
- US $0.00
Enter coupon code:

Dus die gekochte coupon verwacht ik na mijn bevestiging terug te zien bij Apply AliExpress coupon. En die $7 coupon wou ik middels de coupon code verzilveren. Vraag me sowieso af hoe hoog de korting morgen gaat zijn. De items die ik op het oog heb staan bij: -15% discount morgen. Met beperkt aantal beschikbaar natuurlijk. Dus zolang ik die $30 coupon en -15% instant discount krijg want big sale day = moi happy want ZTE Nubia Z7 mini voor zo goed als Chinese prijs *O*

[ Bericht 4% gewijzigd door Joosie200 op 18-08-2014 17:40:06 ]
mag het weten
pi_143561313
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:30 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Je kan ze dus niet stacken? Eerst puntencoupon eraf en dan coupon via de sale? Zal wel niet, kost Ali teveel :+ Heb iig een $30 coupon voor $15 gekocht zojuist, wou nog zo'n $20 puntencoupon meepakken maar die stond al op 0 > idem voor $15/$10 dus dan maar genoegen genomen met $7.

Dacht dat je ze wel kon stapelen door bij de checkout dit te zien staan (heb al wat items in mijn mandje gestopt voor morgen)

Apply AliExpress Coupon:
You don’t have any coupons
- US $0.00
Enter coupon code:

Dus die gekochte coupon verwacht ik na mijn bevestiging terug te zien bij Apply AliExpress coupon. En die $7 coupon wou ik middels de coupon code verzilveren. Vraag me sowieso af hoe hoog de korting morgen gaat zijn. De items die ik op het oog heb staan bij: -15% discount morgen. Met beperkt aantal beschikbaar natuurlijk. Dus zolang ik die $30 coupon en -15% instant discount krijg want big sale day = moi happy want ZTE Nubia Z7 mini voor zo goed als Chinese prijs *O*
Welke $7 bedoel je?
Puntencoupons en de coupons van de verkoop net zijn iig niet te stapelen. Beide Ali Coupon. Nog tips voor producten?
pi_143561449
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 17:50 schreef remcosw het volgende:

[..]

Welke $7 bedoel je?
Puntencoupons en de coupons van de verkoop net zijn iig niet te stapelen. Beide Ali Coupon. Nog tips voor producten?
$7 als puntencoupon die je met die game kon kopen zolang de voorraad strekte. Tips niet echt, tenzij je op zoek bent naar een nieuwe smartphone ;)
mag het weten
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:50:38 #26
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143565605
Oh, enne...

En hij is _O_ :9 . More soon...
pi_143568017
Benieuwd nu hoor...
pi_143568386
Had iemand hier nog een coupon voor?
http://www.banggood.com/O(...)Silver-p-923637.html
pi_143568586
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:53 schreef ridsel het volgende:
Had iemand hier nog een coupon voor?
http://www.banggood.com/O(...)Silver-p-923637.html
ja
SPOILER
pi_143569624
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:58 schreef EugeneKrabs het volgende:

[..]

ja
SPOILER
tx meteen besteld :D
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:45:28 #31
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_143570899
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 16:33 schreef Duconda het volgende:
Dit blijft toch een favoriete van mij. Ik zal hem toch een keer moeten gaan kopen :7

http://www.dx.com/p/golde(...)st-watch-1-377-54994

Is trouwens een copy van een echte Folex :')

pi_143579184
Het is 'big sale' bij eachbuyer.
http://www.eachbuyer.com/promote
Ziet iemand iets leuks?

Ik vind deze muis en deze zaklamp wel cool
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 01:19:42 #33
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_143579323
Dat zijn wel heel erg gefabriceerde 'van'-prijzen. Alsof die Q5 BIN-zaklamp echt $22.99 kost... :O
Zit niet echt wat bij geloof ik.
pi_143579361
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:45 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Dit blijft toch een favoriete van mij. Ik zal hem toch een keer moeten gaan kopen :7

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ieuw
we don't let bygones be bygones we buy guns and squeeze like a python until the night come typical flow to keep you n*ggas on the tip of your toes lo and behold make your temple explode
pi_143579905
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 01:19 schreef shiznuts het volgende:
Dat zijn wel heel erg gefabriceerde 'van'-prijzen. Alsof die Q5 BIN-zaklamp echt $22.99 kost... :O
Zit niet echt wat bij geloof ik.
oke je hebt gelijk
http://www.eachbuyer.com/(...)e-black-p326055.html
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:43:19 #36
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143581040
Nieuwe muist besteld 7 dagen geleden. Vandaag een melding gekregen van post NL dat hij bezorgd wordt _O_

Verzonden via postnl international. Best verdomd snel zou ik zeggen
Op donderdag 20 augustus 2020 17:36 schreef Notorious_Roy het volgende:
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
Op dinsdag 10 augustus 2021 16:32 schreef yvonne het volgende:
@:Jimbo voor mod, yeah *O*
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:43:44 #37
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143581041
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 21:45 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
waus is die lelijk _O-
Naast alle onzin die je uitkraamt heb je af en toe ook gewoon heel verstandige posts.
pi_143582104
ALS ice bucket challenge van de Xiaomi CEO

pi_143582108
Voor ¤194,71 de ZTE Nubia 7 mini een half uur geleden gekocht. Bijna voor de Chinese omgerekende prijs van ¤180 *O* Snapdragon 801/2GB ram en dualsim voor zo weinig :7
mag het weten
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:25:26 #40
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_143584376
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:30 schreef Joosie200 het volgende:
Voor ¤194,71 de ZTE Nubia 7 mini een half uur geleden gekocht. Bijna voor de Chinese omgerekende prijs van ¤180 *O* Snapdragon 801/2GB ram en dualsim voor zo weinig :7
NOICE!

Dat is geen geld voor die telefoon.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_143585178
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 09:30 schreef Joosie200 het volgende:
Hoe? Die telefoon is 280 euro bij de eerste shop die ik tegenkom.
pi_143585250
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:50 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Hoe? Die telefoon is 280 euro bij de eerste shop die ik tegenkom.
http://www.aliexpress.com(...)-2GB/1964292094.html

Omdat ie >$199 kost heb je al -$20 reductie. Heb gisteren voor $15 een $30 coupon gekocht. Dus $295-$50 = $245 + $15 kosten $30 coupon = $260,73 = ¤194,71 euro slechts betaald. :)
mag het weten
pi_143586517
http://gaga.aliexpress.com/254624020-1991277758-detail.html

weet niet of het goedkoop is, heb het zelf niet nodig. Het klinkt iig goedkoop: Micro SD Card 128GB voor 8,19 dollar.

SPOILER
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:41:07 #44
230491 Zith
pls tip
pi_143586903
$30 off $99,
$20 off $69,
$20 off $120

$70 USD bespaard op $288 USD.

coupons opgemaakt nu.. ;(

oa. schoenen ( :') van 70 USD naar 50 USD ),

mechanisch keyboard (blue switch) en authentic Razer Deathadder (samen van 120 USD naar 90 USD)...

En dan nog een hoop jassen, shirts, en broeken, LEDs die ik al op mn lijst had staan om van 120 USD naar 100 USD te gaan.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 12:44:09 #45
389626 dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_143586990
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 11:52 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

http://www.aliexpress.com(...)-2GB/1964292094.html

Omdat ie >$199 kost heb je al -$20 reductie. Heb gisteren voor $15 een $30 coupon gekocht. Dus $295-$50 = $245 + $15 kosten $30 coupon = $260,73 = ¤194,71 euro slechts betaald. :)
Zelfs met die 20 dollar reductie is het het waard om te bestellen.
Voor ¤205 is het namelijk alsnog een koopje. Twijfel twijfel twijfel. Moet eigenlijk geld sparen voor andere dingen maar dit is wel heel mooi.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_143587793
Wanner is de volgende tijd dat je die coupons kan kopen?
pi_143588077
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:29 schreef KdwPPr het volgende:
http://gaga.aliexpress.com/254624020-1991277758-detail.html

weet niet of het goedkoop is, heb het zelf niet nodig. Het klinkt iig goedkoop: Micro SD Card 128GB voor 8,19 dollar.

SPOILER
Faker dan fake :(
Beste tip is om geheugen niet uit china te halen..
  Moderator dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:21:22 #48
1424 crew  Jimbo
Gråtrunka
pi_143588276
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 12:41 schreef Zith het volgende:
$30 off $99,
$20 off $69,
$20 off $120

$70 USD bespaard op $288 USD.

coupons opgemaakt nu.. ;(

oa. schoenen ( :') van 70 USD naar 50 USD ),

mechanisch keyboard (blue switch) en authentic Razer Deathadder (samen van 120 USD naar 90 USD)...

En dan nog een hoop jassen, shirts, en broeken, LEDs die ik al op mn lijst had staan om van 120 USD naar 100 USD te gaan.
die zogenaamde authentic razers zie ik overal ook voor 10dollar staan, weet je zeker dat ie echt is ? :+ ('t blijft china he ?)
  † In Memoriam † dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:24:17 #49
230491 Zith
pls tip
pi_143588392
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 13:21 schreef Jimbo het volgende:

[..]

die zogenaamde authentic razers zie ik overal ook voor 10dollar staan, weet je zeker dat ie echt is ? :+ ('t blijft china he ?)
Mijne was 42 USD, niet 10... :P
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143588482
Heb op aliexpress een order staan voor boven de $200, krijg $20 korting vanwege die sale maar kan er geen coupon voor $7 korting voor items boven de $49 bij zetten, dan verdwijnt de $20 korting weer. Kan je die kortingen niet stapelen? Volgens de voorwaarden zou dat wel moeten kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')