abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143551539
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:48 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar als hij een relatie met zo'n vrouw onderhoudt, spoort hij ook niet helemaal. :)
Dat is waar maar laten we niet uit het oog verliezen wie de dader en wie het slachtoffer is in dit verhaal.
pi_143551551
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:31 schreef Fok-it het volgende:

[..]

:')
Een psychopaat is wat anders dan iemand met borderline, dat weet je he?
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:51:09 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143551553
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:47 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Jouw woorden, niet de mijne.
Je kan natuurlijk ook gewoon dit soort gekke shit veroordelen in plaats van het voor ze op te nemen omdat zij toevallig een vrouw is.
We weten beiden dat als de situatie omgedraaid was je niet zo zou praten.
Waarom zouden we dit topic van TS serieus moeten nemen? Het leek me wel duidelijk uit de reeks over relaties met borderliners dat hij zijn lesje wel geleerd heeft. Dus waarom hij nou een OP post die de indruk wekt dat hij nog steeds met een borderliner het bed deelt...
The love you take is equal to the love you make.
pi_143551581
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:50 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat is waar maar laten we niet uit het oog verliezen wie de dader en wie het slachtoffer is in dit verhaal.
Wie zegt dat hij niet genoeg gekke streken heeft? Misschien verdienen ze elkaar.
pi_143551617
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:48 schreef Fascination het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, maar als hij een relatie met zo'n vrouw onderhoudt, spoort hij ook niet helemaal. :)
Zelfkastijding. Je hebt van die types die gewoon op de een of andere manier dit soort drama nodig hebben. En straks weer een berg posts in Depressie & Angst dat het allemaal zo zwaar is, en niemand er voor hem is, of hem begrijpt :'(
pi_143551647
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom zouden we dit topic van TS serieus moeten nemen? Het leek me wel duidelijk uit de reeks over relaties met borderliners dat hij zijn lesje wel geleerd heeft. Dus waarom hij nou een OP post die de indruk wekt dat hij nog steeds met een borderliner het bed deelt...
Misschien klopt de crazy/hot scale en heeft ze dus een gouden poes?
pi_143551666
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen idee, ik vind het net zo'n raar topic als jij.
pi_143551670
quote:

[..]

Je bent een slachtoffer als dingen je overkomen. Niet als je er zelf bewust voor kiest.
pi_143551685
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Je bent een slachtoffer als dingen je overkomen. Niet als je er zelf bewust voor kiest.
_O_
pi_143551708
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:53 schreef Myraela het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen als TS een vrouw was en haar vriend haar elke dag in elkaar sloeg maar ze toch steeds bij hem bleef?
  maandag 18 augustus 2014 @ 13:55:09 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143551762
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:53 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Geen idee, ik vind het net zo'n raar topic als jij.
Je neemt het alleen wel serieus. Mensen steken er nu de draak mee en dat schijn jij kwalijk te vinden, op te vatten als 'opkomen voor de dader'.
The love you take is equal to the love you make.
pi_143551813
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:55 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je neemt het alleen wel serieus. Mensen steken er nu de draak mee en dat schijn jij kwalijk te vinden, op te vatten als 'opkomen voor de dader'.
Ik zie een aantal posts die naar mijn idee serieus zijn en daar reageer ik op.
pi_143551836
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zou je dat ook zeggen als TS een vrouw was en haar vriend haar elke dag in elkaar sloeg maar ze toch steeds bij hem bleef?
Als iemand keer op keer voor mannen met losse handjes kiest dan ben je ook gewoon dom bezig, net als TS. Misschien heeft hij een labiel iemand nodig om aan zich te binden en heeft zij een instabiel persoon nodig om grensoverschijdend gedrag te kunnen vertonen. Perfect match.
pi_143552009
quote:

[..]

Ja.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:00:49 #115
319979 Fok-it
All is well
pi_143552032
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een psychopaat is wat anders dan iemand met borderline, dat weet je he?
Ja dat weet ik.
Maar jij bagatelliseert haar gedrag nogal.
En je ontkent niet dat hij ook niet behoorlijk labiel is, wat mij logisch lijkt gezien zijn PoHi en het feit dat hij alles pikt.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_143552251
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:00 schreef Fok-it het volgende:

[..]

Ja dat weet ik.
Maar jij bagatelliseert haar gedrag nogal.
En je ontkent niet dat hij ook niet behoorlijk labiel is, wat mij logisch lijkt gezien zijn PoHi en het feit dat hij alles pikt.
Helemaal niet, ik vind haar gedrag ook belachelijk. :D
pi_143552347
quote:

[..]

Ja heur, alhoewel er bij kanten op wel wat nuances zijn, afhankelijkheidsrelatie e.d. Maar daar lijkt hier al totaal geen sprake van te zijn. Dus run while you can.
  maandag 18 augustus 2014 @ 14:09:39 #118
319979 Fok-it
All is well
pi_143552491
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Helemaal niet, ik vind haar gedrag ook belachelijk. :D
Oke dan heb ik je verkeerd geïnterpreteerd, mijn excuus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_143552503
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:06 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ja heur, alhoewel er bij kanten op wel wat nuances zijn, afhankelijkheidsrelatie e.d. Maar daar lijkt hier al totaal geen sprake van te zijn. Dus run while you can.
Ik hoop dat het hem lukt. Hij is niet de eerste en vast ook niet de laatste die na een fucked up relatie met een borderliner/predator/misbruiker vatbaar is om weer misbruikt te worden.
pi_143552525
quote:

[..]

Ik denk dat in dit verhaal beide zowel dader als slachtoffer zijn en ik heb eigenlijk hetzelfde idee bij zijn vorige relatie (wat niet in lijn is met het beeld wat TS probeert te schetsen of waarvan hij serieus denkt dat het klopt). Maar goed, ongeacht waar (zijn jeugd?) of bij wie de schuld ligt, TS lijkt op een destructief pad te zitten als ik zo een gedeelte van zijn PoHi zie... Hoop oprecht dat hij daar vanaf kan komen. :Y

Volgens mij reageer ik veels te serieus in dit topic :')
Edit: voelt (voor mij in ieder geval) eigenlijk ook een beetje aan als roddelen, dit. I'm out...

[ Bericht 1% gewijzigd door Forbry op 18-08-2014 14:19:13 ]
Tails tell tales
pi_143552575
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:56 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als iemand keer op keer voor mannen met losse handjes kiest dan ben je ook gewoon dom bezig, net als TS. Misschien heeft hij een labiel iemand nodig om aan zich te binden en heeft zij een instabiel persoon nodig om grensoverschijdend gedrag te kunnen vertonen. Perfect match.
Dat 'dom' noemen is ietwat kortzichtig. Het lijkt me niet dat dergelijke mensen hier serieus keer op keer bewust voor kiezen. Ik denk dat het voornamelijk komt door onderliggende psychologische issues van desbetreffende mensen. Als belangrijke figuren om je heen (met name opvoeders) bepaalde gedragspatronen hebben vertoond, ben je sneller geneigd dit op te zoeken bij anderen. Het is immers vertrouwd en bekend. Zo ook bij TS, zie voorgaande posts.

Verder heb je volkomen gelijk. Er is werk aan de winkel, TS moet zelf dit cirkeltje gaan doorbreken. En waarschijnlijk gaat hij voordat hij dat doet nog een paar keer z'n kop stoten (zie hiervoor "Cirkel/fasen van gedragsverandering: Prochaska en DiClemente").
pi_143552742
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:

[..]

Dat 'dom' noemen is ietwat kortzichtig. Het lijkt me niet dat dergelijke mensen hier serieus keer op keer bewust voor kiezen. Ik denk dat het voornamelijk komt door onderliggende psychologische issues van desbetreffende mensen. Als belangrijke figuren om je heen (met name opvoeders) bepaalde gedragspatronen hebben vertoond, ben je sneller geneigd dit op te zoeken bij anderen. Het is immers vertrouwd en bekend. Zo ook bij TS, zie voorgaande posts.

Verder heb je volkomen gelijk. Er is werk aan de winkel, TS moet zelf dit cirkeltje gaan doorbreken. En waarschijnlijk gaat hij voordat hij dat doet nog een paar keer z'n kop stoten (zie hiervoor "Cirkel/fasen van gedragsverandering: Prochaska en DiClemente").
Bla. Fucking. Bla.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_143552798
quote:
2s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:14 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Bla. Fucking. Bla.
Zelf een labiele snol in je nest liggen zeker?
pi_143552881
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:11 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:

[..]

Uiteraard, maar de eigen verantwoordelijkheid is dan niet compleet weg of zo. Als je er keer op keer voor kiest kan je nog steeds slachtoffer zijn door de onderliggende psychologische schade die jij beschrijft, maar neemt niet weg dat ik het wel dom vind. We accept the love we think we deserve.

quote:
Mee eens. Hopelijk sturen de reacties in dit topic hem een beetje in de juiste richting.
pi_143552896
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef Hatsl_Flatsl het volgende:

[..]

Zelf een labiele snol in je nest liggen zeker?
Overduidelijk :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')