Zal ik zeker doen!quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:44 schreef Fylax het volgende:
[..]
Laat je ons weten hoe het was woensdag?
Vertel hem je probleem. Van begin tot eind. Mijn moeder snapte ook niet waarom ik dingen deed totdat op een moment ik in huilen uitbarstte en alles heb verteld.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:22 schreef kuolema het volgende:
Ik denk vaak dat als anderen er rekening mee houden, het helemaal niet zo'n probleem zou zijn.
Als ik flip komt dat meestal doordat mijn vader expres doorgaat als ik hem vraag om iets niet te doen (bijvoorbeeld mijn spullen aanraken of op mijn kamer komen). Het is dan eigenlijk al te laat want al gebeurd, maar ik wil dan toch voorkomen dat het erger wordt.
Dan lacht hij me uit. Ik zeg dan echt duidelijk dat ik het serieus meen, maar dat vindt hij dan grappig en dan zegt hij dat ik normaal moet doen. En ja, dan raak ik overstuur.
Ik heb hem echt al vaker gezegd dat ik weet dat hij het niet snapt maar dat het voor mij echt serieus is maar het helpt niet. Hij luistert gewoon niet. Als hij dat nou wel zou doen zou dat me een hoop stress besparen.
Heeft iemand misschien een tip?
Ik bedenk me net dat ik vrijdag een systeemgesprek heb en ik het dan wel kan aankaarten.
Hier zit wel een kern van waarheid in.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef Fylax het volgende:
[..]
Vertel hem je probleem. Van begin tot eind. Mijn moeder snapte ook niet waarom ik dingen deed totdat op een moment ik in huilen uitbarstte en alles heb verteld.
Ouders vinden het denk ik altijd raar in het begin... Ze hebben het zelf niet dus ze kunnen niet zo goed begrijpen wat wij denken/doen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Eigenlijk zou Kuo gewoon een keertje moeten flippen (echt totaal losgaan) voordat haar vader het eindelijk snapt.
Ik weet niet, maar ik herken het een beetje zoals mijn eigen ouders waren toen ik nog thuis woonde. Het kwam op mij over als een soort uitlokkerij (alsof ze "iets" wouden forceren..een reactie wellicht) en eigenlijk eindigde dat in enkele stappen (bijvoorbeeld toen iemand anders mijn verhaal aan mn vader vertelde ipv ikzelf, want als ik het deed, dan was het toch niet waar).
Echt bizar, want die vriendin van mijn vader vertelde -exact- hetzelfde als ikzelf verteld had en uit haar mond kwam hij tot een soort van inkeer, maar als ik dat vertelde dan was het -per definitie- niet waar ofzo.
Geen idee eigenlijk.
Ja dat snap ik, maar dat is ook (minstens deels) hun eigen schuld. Mijn ouders wisten heel goed dat ze iets fouts deden en toch deden ze het. Heeft denk ik ook met macht te maken. Tis niet voor niets dat dit bij mij ook zo rond mn 20e speelde (plusminus wat jaartjes).quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:12 schreef Fylax het volgende:
[..]
Ouders vinden het denk ik altijd raar in het begin... Ze hebben het zelf niet dus ze kunnen niet zo goed begrijpen wat wij denken/doen.
In wat moeilijkere tijden komt het soms tevoorschijn maar probeer ik het z.s.m. de kop in te drukken. Gaat nog goed zoquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:01 schreef Fylax het volgende:
[..]
Het kan zeker terug komen (bij mij kwam het terug).
Gelukkig datxhet goed gaat!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 01:11 schreef Woods het volgende:
[..]
In wat moeilijkere tijden komt het soms tevoorschijn maar probeer ik het z.s.m. de kop in te drukken. Gaat nog goed zo
Maar er valt niet veel over te vertellen. Dat ik ervan overstuur raak zou toch wel duidelijk moeten maken hoe stressvol het voor mij is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:05 schreef Fylax het volgende:
[..]
Vertel hem je probleem. Van begin tot eind. Mijn moeder snapte ook niet waarom ik dingen deed totdat op een moment ik in huilen uitbarstte en alles heb verteld.
Schreeuwen en janken heb ik al meerdere keren gedaan hoor, maar dat helpt dus niet. Wat moet ik nog meer doen? Slaan, met dingen gooien? Dat is niet mijn stijl.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in.
Eigenlijk zou Kuo gewoon een keertje moeten flippen (echt totaal losgaan) voordat haar vader het eindelijk snapt.
Ik weet niet, maar ik herken het een beetje zoals mijn eigen ouders waren toen ik nog thuis woonde. Het kwam op mij over als een soort uitlokkerij (alsof ze "iets" wouden forceren..een reactie wellicht) en eigenlijk eindigde dat in enkele stappen (bijvoorbeeld toen iemand anders mijn verhaal aan mn vader vertelde ipv ikzelf, want als ik het deed, dan was het toch niet waar).
Echt bizar, want die vriendin van mijn vader vertelde -exact- hetzelfde als ikzelf verteld had en uit haar mond kwam hij tot een soort van inkeer, maar als ik dat vertelde dan was het -per definitie- niet waar ofzo.
Geen idee eigenlijk.
Echt zoveel dingen uit die clip storen mij ook in het echt. Het MOET recht/symmetrisch/logisch gemaakt worden om de spanning te verminderen.quote:
Papier van de muur afquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:40 schreef kuolema het volgende:
[..]
Maar er valt niet veel over te vertellen. Dat ik ervan overstuur raak zou toch wel duidelijk moeten maken hoe stressvol het voor mij is.
[..]
Schreeuwen en janken heb ik al meerdere keren gedaan hoor, maar dat helpt dus niet. Wat moet ik nog meer doen? Slaan, met dingen gooien? Dat is niet mijn stijl.
Ik kan me ergens ook wel voorstellen als je zoiets van een ander hoort dan degene op wie het betrekking heeft.
[..]
Echt zoveel dingen uit die clip storen mij ook in het echt. Het MOET recht/symmetrisch/logisch gemaakt worden om de spanning te verminderen.
Door dit filmpje heb ik een geniaal woord ontdekt: toiletpapieroriëntatie.Officieel mijn lievelingswoord sinds gister.
Dat stukje waarin hij zingt over de toiletrol die verkeerd om hangt, deed me googlen naar de juiste manier om een toiletrol op te hangen. En toen kwam ik hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Toiletpapierori%C3%ABntatie
Ik doe het zelf altijd zoals in de clip.
Eerste date/kennismakingsgesprek met wie dan ook. Eerste vraag: wat is je toiletpapieroriëntatie?
Het is gewoon leuk okee![]()
Je wilt niet weten hoe lang het duurt voordat ik naar school kan ofzo. Alleen douchen doe ik al n half uur overquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Als je maar wel eerst je handen wast.
Dat laatste is volgens mij helemaal niet zo raarquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:47 schreef Fylax het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe lang het duurt voordat ik naar school kan ofzo. Alleen douchen doe ik al n half uur over
Waarom stuurde je datquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:50 schreef kuolema het volgende:
[..]
Dat laatste is volgens mij helemaal niet zo raar
Maar weet je dat je eigenlijk helemaal niet zo schoon wordt van douchen? De douchekop zit echt barstensvol met bende.
http://www.kennislink.nl/publicaties/douchekop-zit-vol-bacterien
quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Als je maar wel eerst je handen wast.
Ik heb dat losgelaten. Ik weet best wel dat ik zelf ook vol zit met weet ik wat allemaal..maar ja, zelf ben ik ook niet meer dan een grote klomp cellen dat z'n vorm behoudt door bot en huid met een grijze massa daarboven die soms storing heeftquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 17:58 schreef kuolema het volgende:
Het is de waarheid!
Ik zou soms ook liever niet hebben geweten wat er bijvoorbeeld allemaal in mijn bed krioelt. Maar aan de andere kant wil ik alles weten zodat ik er rekening mee kan houden.
Nee, geen last van. Als ebola in Europa opduikt, dan merk ik het vroeger of later snel genoeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:07 schreef Fylax het volgende:
Zijn jullie ook zo bang voor dat ebola? Ik durf echt niet meer naar buiten
Er is wss al iemand in Duitsland met ebola...quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
[..]
Ik heb dat losgelaten. Ik weet best wel dat ik zelf ook vol zit met weet ik wat allemaal..maar ja, zelf ben ik ook niet meer dan een grote klomp cellen dat z'n vorm behoudt door bot en huid met een grijze massa daarboven die soms storing heeft![]()
[..]
Nee, geen last van. Als ebola in Europa opduikt, dan merk ik het vroeger of later snel genoeg.
Het ding is, ik heb gewoon geen zin meer om me druk te maken over al die kleine dingetjes, ik zou psychisch wegrotten als ik dat deed
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |