abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:59:03 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143514757
Fok team Marmotte 2013

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet:

* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers
ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland
Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrennen in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje
SPOILER: online shoppen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
ons favoriete hersteldrankje:

En soms als we het professioneel aan willen pakken:

pi_143514777
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik weet niet of jij wel eens Tramadol of een ander opiaat hebt geslikt maar als je dat op hebt ga je dus echt niet beter koersen, ergo je bent zo suf dat je geheel nergens meer zin in hebt.
Er wordt dan toch weer gezegd dat er cafeïne tabletjes worden ingenomen om de suffigheid weer tegen te gaan?

Het zou mee kunnen spelen, maar ik denk eigenlijk ook dat het meer "gewoon niet goed opletten" is, of - zoals jij zegt - gebrek aan ervaring in een peloton te rijden. Maar over dat laatste kan ik niks zeggen, want zelf heb ik nog niet eens met iemand anders gefietst
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:07:25 #3
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143515050
Er wordt zoveel gezegd maar een coureur die in vorm is heeft heel geen finale poeders of pillen nodig. Van peppers wordt je onrustig en van downers wordt je suf. Als je goede vorm hebt en wilt presteren moet je juist een soort mentale stabiele balans hebben en vertrouwen in je eigen kunnen.
pi_143515571
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:52 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zie btw int profpeloton laatste tijd veel idiote valpartijen. Had het er recent over met papakaas die mij finale eneco tour toonde van een Giant Shimano renner die in volle spurt ineens stopt met sprinten, opzij kijkt en van zijn lijn afwijkt, en zo tegen een fiets kwakt van een andere sprinter, ten val komt en 6-7 renners meeneemt.

Vandaag weer; een Trek factory team rijder wil inschuiven maar kijkt niet over de schouder, hij voegt in met lagere snelheid maar ziet een renner niet die iets naast rijdt en gaat bam op de straat.

Boze tongen beweren dat renners Tramadol suppleren om in finale minder pijn te voelen en bijgevolg is het middel op de WADA dopinglijst gezet dit jaar.

Ik weet niet of jij wel eens Tramadol of een ander opiaat hebt geslikt maar als je dat op hebt ga je dus echt niet beter koersen, ergo je bent zo suf dat je geheel nergens meer zin in hebt.

Onzin dus, en ik heb een andere theorie en jullie mogen oordelen.

Ik denk dat huidige generatie profs te weinig peloton ervaring hebben omdat ze veel op wattage trainen en te weinig koersen. Vroeger reden renners van Maart tot Oktober koersen en tegenwoordig is het normaal dat een prof alleen de Tour rijdt, of alleen de voorjaarsklassiekers.

Conclusie: Er worden domme fouten gemaakt omdat renners te weinig ervaring hebben in het peloton.

Geld niet voor iedereen maar denk voor sommigen zeker wel.
Die van die Trek van vandaag was idd een kwestie van niet opletten. Of het te weinig ervaring is weet ik niet, maar was volstrekt overbodig.
pi_143515840
Kaas, ik denk dat het vooral komt doordat renners meer keuzes maken in het seizoen wat ze wel en niet rijden. Daardoor krijg je meer renners aan de start die die wedstrijd kunnen winnen. Gevolg is dat je meer renners op elkaar krijgt en er extra risico's genomen moeten worden. Je ziet dat ook in sprints waar eigenlijk nog teveel mensen fris zitten en mee gaan sprinten.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_143516768
Zo, net wakker van de middagdut. Niet te lang doorslapen nu, anders kom je vanavond niet meer in slaap :)
Voel me ook best ok, billen beetje beursig van het zitten maar niet heel erg.

Kano, grappig verhaal weer vorig topic :)
De relatie tussen al die personen klopte weer precies hoor!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:59:45 #7
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143520275
http://www.dumpert.nl/med(...)en_als_een_baas.html
Fietsers inhalen op je longboard :D
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:11:52 #8
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_143520831
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:26 schreef Patroon het volgende:
Kaas, ik denk dat het vooral komt doordat renners meer keuzes maken in het seizoen wat ze wel en niet rijden. Daardoor krijg je meer renners aan de start die die wedstrijd kunnen winnen. Gevolg is dat je meer renners op elkaar krijgt en er extra risico's genomen moeten worden. Je ziet dat ook in sprints waar eigenlijk nog teveel mensen fris zitten en mee gaan sprinten.
Nee, die gasten rijden zioch gewoon te barsten omdat ze het halve seizoen op de Taxc met SRM gezeten hebben. En stages ook nog es derbij.
pi_143521669
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:59 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)en_als_een_baas.html
Fietsers inhalen op je longboard :D
En de cameraman zat op de fiets en kon nog veel sneller.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:42:39 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143522310
Vredestein Fortezza Senso All Weather

Zijn die goed?
pi_143522450
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:42 schreef kanovinnie het volgende:

Zijn die goed?
Ik heb er net m'n eerste 400 km mee op zitten en ze zijn goed bevonden! Neem meteen de 25 mm. Lekker rollen, en ze sturen ook lekker :)

Was in t begin wel ff bang want een of andere malloot die de weg wel wist leidde ons na de start al meteen over een mountainbike route door de loenermark, grint weggetjes en zandpaden. :') Fijn, waren er al meteen een paar lek. Maar ik zie geen spoortje van schade op m'n banden.

Je hebt ook nog de extreme weather. Die zijn denk ik wel heel fijn voor in de winter!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143522491
quote:

Zijn die goed?
Zijn toch de nieuwe fortezza tricomps?
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:51:31 #13
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143522747
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:45 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb er net m'n eerste 400 km mee op zitten en ze zijn goed bevonden! Neem meteen de 25 mm. Lekker rollen, en ze sturen ook lekker :)

Was in t begin wel ff bang want een of andere malloot die de weg wel wist leidde ons na de start al meteen over een mountainbike route door de loenermark, grint weggetjes en zandpaden. :') Fijn, waren er al meteen een paar lek. Maar ik zie geen spoortje van schade op m'n banden.

Je hebt ook nog de extreme weather. Die zijn denk ik wel heel fijn voor in de winter!
Vooruit, ik zoek de 25 mm wel. :P
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:46 schreef gerwinner het volgende:

[..]

Zijn toch de nieuwe fortezza tricomps?
Si

http://www.strava.com/clubs/fok-recreatieve-fietsers
Hier staat volgende week 3 man met 400+ :D
pi_143523029
quote:

Zijn die goed?
Zitten op de giant. Heb niet veel ervaring met bandjes maar ivm de 23mm 60TPI bontragers van hiervoor zijn ze een stuk beter. Althans, minder 'ruw/hard' zeg maar.. moeilijk te omschrijven. Of dat het komt door de 25mm of het hogere TPI weet ik niet maar ik ben er tot nu toe tevreden mee. Maar ik koers er niet mee en rij niet zo hard als jij natuurlijk :P
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:57:43 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143523078
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:56 schreef muzas het volgende:

[..]

Zitten op de giant. Heb niet veel ervaring met bandjes maar ivm de 23mm 60TPI bontragers van hiervoor zijn ze een stuk beter. Althans, minder 'ruw/hard' zeg maar.. moeilijk te omschrijven. Of dat het komt door de 25mm of het hogere TPI weet ik niet maar ik ben er tot nu toe tevreden mee. Maar ik koers er niet mee en rij niet zo hard als jij natuurlijk :P
nou 't canvas komt door m'n achterband heen dus elke band is beter dan de huidige. En dat na krap 6000 km....
pi_143523191
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:51 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Vooruit, ik zoek de 25 mm wel. :P

[..]

Si

Prima banden, merk geen verschil met de tricomps. Ze zijn wel grijs ipv zwart, das wel jammer.
pi_143523461
Prima toch na 6000km ?
Mijn achterband zag er ook zo uit na 6500km :

zondag 17 augustus 2014 @ 20:05:36 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143523548
Oh, dacht dat ze wel langer mee zouden gaan.
pi_143523776
Ja als je 40kg weeg ja..
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_143523803
Mja misschien als je heel rustig afremt en altijd op perfect asfalt rijd.
Ondertussen alweer 5400km met huidige achterband gereden zal dus binnenkort wel weer aan vervanging toe zijn.
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:11:16 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143523852
Zo kennie wel weer he? Ik denk dat 't kwam omdat ik vorige week zaterdag zo snoeihard de sprint voor je aantrok dat het rubber er af vloog.

Ik zou je fiets/kleren/gezicht nog even checken, misschien zit er nog ergens wat rubber op :)
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:14:03 #22
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143523998
Oja, bracket toe aan vervanging. Ben ik bijna thuis, zit mijn rechtercrank opeens lossig. Dus de laatste 2 km op 1 been gefietst en de andere op m'n bidonnen gezet.

De tering.
pi_143524025
6/7 k is wel prima, op gp4000s deed ik dat ook maar dan nog niet echt dat je het canvas zag.

Ps. grapje hè

Ps 2. Dinsdag nog naar Ulysses? Heb gehoord dat het helemaal los gaat daar (qua regen ;-) )

Ps 3
Nog steeds respect wat je vorige week deed! Baas
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_143524033
Kano moet een nieuwe fiets *O*
pi_143524174
Wel zo makkelijk ja, hoeft hij ook geen nieuwe banden te kopen ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')