abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143514177
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar ik echt heel erg mee zit.

Een tijdje geleden heb ik iemand leren kennen waar ik in eerste instantie alleen maar vrienden mee was. Na een tijdje kwamen er voor ons beiden gevoelens en hebben we een aantal keer seks gehad. Ik was niet aan de pil en dat wist hij. Ik wist dat hij een scharrel had en ik heb hem na een aantal keer voor het blok gezet. Of hij zou met haar stoppen of het zou tussen ons ophouden. We hebben daar ruzie over gehad en toen hebben we besloten om onze "relatie"/gescharrel te beëindigen.

Die ruzie's zijn vrij hoog opgelopen en hij heeft een ander nummer. Daarna pas kwam ik erachter dat ik zwanger ben van hem. Ik heb via via gevraagd of hij mij wilde bellen en ik heb het hem verteld. Hij blijft bij hoog en laag volhouden dat het niet van hem kan zijn omdat hij geen zaadlozing in mij heeft gehad.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben zelf 26 en hij 28 maar hij heeft nogal een problematische jeugd gehad waardoor hij heel hard is geworden en mij nu dus laat zitten. Ik heb één vriendin in vertrouwen genomen maar ik wil er gewoon met hem over praten maar dat kan dus niet omdat hij weigert.

Ik wil mijn kindje wel graag houden maar alleen als hij afstand doet van al zijn rechten. Ik kan hem zelfs daarover niet benaderen.

Wat moet ik nu doen? Hebben jullie goed advies voor mij?
pi_143514223
Hij heeft ook nog helemaal geen rechten op jouw kindje. :)
Make my day!
pi_143514310
Waar ik bang voor ben is als mijn kindje geboren wordt en een DNA test wordt uitgevoerd, toch ineens een rol wil spelen in het leven van mijn kindje.

Hij is het tegenovergestelde van mijn normen en waarden. Ik gun geen enkel kind zo een vader. Ik weet dat dit hard klinkt maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat ik dat niet wil.

Het liefst zou ik willen dat hij nu iets tekent waarmee hij zijn rechten opgeeft ook al ziet hij zwart op wit dat het zijn kindje is. Ik wil hiervoor best een advocaat in handen nemen. Hij hoeft mij financieel geen cent te geven want ik kan het financieel heel goed zelf onderhouden.
pi_143514323
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:41 schreef opzoeknaarraad het volgende:
Hoi allemaal,

Ik heb een probleem waar ik echt heel erg mee zit.

Een tijdje geleden heb ik iemand leren kennen waar ik in eerste instantie alleen maar vrienden mee was. Na een tijdje kwamen er voor ons beiden gevoelens en hebben we een aantal keer seks gehad. Ik was niet aan de pil en dat wist hij. Ik wist dat hij een scharrel had en ik heb hem na een aantal keer voor het blok gezet. Of hij zou met haar stoppen of het zou tussen ons ophouden. We hebben daar ruzie over gehad en toen hebben we besloten om onze "relatie"/gescharrel te beëindigen.

Die ruzie's zijn vrij hoog opgelopen en hij heeft een ander nummer. Daarna pas kwam ik erachter dat ik zwanger ben van hem. Ik heb via via gevraagd of hij mij wilde bellen en ik heb het hem verteld. Hij blijft bij hoog en laag volhouden dat het niet van hem kan zijn omdat hij geen zaadlozing in mij heeft gehad.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik ben zelf 26 en hij 28 maar hij heeft nogal een problematische jeugd gehad waardoor hij heel hard is geworden en mij nu dus laat zitten. Ik heb één vriendin in vertrouwen genomen maar ik wil er gewoon met hem over praten maar dat kan dus niet omdat hij weigert.

Ik wil mijn kindje wel graag houden maar alleen als hij afstand doet van al zijn rechten. Ik kan hem zelfs daarover niet benaderen.

Wat moet ik nu doen? Hebben jullie goed advies voor mij?
Totdat je een keer in geldnood zit, zeker wanneer je in de bijstand zou komen en de gemeente voor het kostenplaatje alsnog bij de vader aanklopt. Lekkere ben jij, niet aan de pil bij het scharrelen, stiekem hopend op een zwangerschap. :r

En dan de vader uit het leven van je kind proberen te forceren. Denk ook eens aan dat kind dat je bij voorbaat al z'n vader ontzegt. Sowieso dat hij op latere leeftijd nieuwsgierig wordt en als het echt zo'n fout type is als jij nu zegt zal het vast wonderen doen voor z'n zelfbeeld.

Prachtmens ben je TS. Geheel niet egoistisch hoor. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_143514356
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:46 schreef opzoeknaarraad het volgende:

Hij is het tegenovergestelde van mijn normen en waarden. Ik gun geen enkel kind zo een vader. Ik weet dat dit hard klinkt maar ik ken hem goed genoeg om te weten dat ik dat niet wil.

Maar je gaat wel zonder bescherming met hem naar bed?? Goed idee. Zucht.
  zondag 17 augustus 2014 @ 16:48:00 #6
180174 Diemux
People vs Me
pi_143514369
Een man heeft helemaal geen rechten bij dat kind. Zonder geregistreerd partnerschap of vruchterkenning kan hij helemaal niks ;)
pi_143514400
quote:
13s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:46 schreef NotYou het volgende:

[..]

Totdat je een keer in geldnood zit, zeker wanneer je in de bijstand zou komen en de gemeente voor het kostenplaatje alsnog bij de vader aanklopt. Lekkere ben jij, niet aan de pil bij het scharrelen, stiekem hopend op een zwangerschap. :r

En dan de vader uit het leven van je kind proberen te forceren. Denk ook eens aan dat kind dat je bij voorbaat al z'n vader ontzegt. Sowieso dat hij op latere leeftijd nieuwsgierig wordt en als het echt zo'n fout type is als jij nu zegt zal het vast wonderen doen voor z'n zelfbeeld.

^
pi_143514401
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:48 schreef Diemux het volgende:
Een man heeft helemaal geen rechten bij dat kind. Zonder geregistreerd partnerschap of vruchterkenning kan hij helemaal niks ;)
Het recht ervoor te mogen betalen als moederlief er met de pet naar gooit. Oh nee, dat is een plicht. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_143514407
quote:

[..]

En beweren dat de vader heel hard is. :')
pi_143514429
Hoe dom kan je zijn om bij een scharrel, waarbij je al weet dat t niet exclusief is, totaal geen anticonceptie te gebruiken...

Wel penetratie gehad dus, maar voor zingen de kerk uit?
pi_143514434
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:49 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Inderdaad
pi_143514442
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:49 schreef KoningPils het volgende:

[..]

De vader had wel wat hards ja, anders was TS nu niet zwanger
pi_143514536
quote:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Je had ook morgen after pil kunnen nemen of 1 van de andere oplossingen.
Maar je wilde gewoon egoistisch zijn en een kind hebben blijkbaar.
pi_143514537
quote:

[..]

Jij bent de vader?
Make my day!
pi_143514568
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:52 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens.

Je had ook morgen after pil kunnen nemen of 1 van de andere oplossingen.
Maar je wilde gewoon egoistisch zijn en een kind hebben blijkbaar.
Dat is toch haar goed recht?ik snap jullie probleem niet helemaal.
Ze vraagt nergens om geld.
Make my day!
pi_143514608
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:53 schreef agter het volgende:

[..]

Ze valt er wel die gast mee lastig.
Die wil het niet eens.
pi_143514634
quote:
12s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:52 schreef agter het volgende:

[..]

Jij bent de vader?
Hij heeft gelijk, als ze hem niet als vader wil had ze moeten zorgen dat ze niet zwanger kon worden.

Als zij in bijstand komt wordt ze gedwongen hem alimentatie te laten betalen, en daarmee krijgt hij uiteraard ook een berg rechten. En terecht natuurlijk.
pi_143514659
dit topic :')
pi_143514673
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:53 schreef agter het volgende:

[..]

Had ze lekker een zaaddonor moeten regelen of open en eerlijk zijn van tevoren. Hij wordt nu al op voorhand de mogelijkheid ontzegt om vader te zijn
pi_143514711
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Had ze lekker een zaaddonor moeten regelen of open en eerlijk zijn van tevoren. Hij wordt nu al op voorhand de mogelijkheid ontzegt om vader te zijn
Vrouwen die misbruik maken van een al vrouwvoordelige situatie...
pi_143514724
Wel condoom gebruikt maar idd pas vlak voordat hij klaar kwam. Ik weet dat ik dom ben geweest maar hij wil er nu niets van weten.

Ik heb hem leren kennen op een moment dat ik zelf in een hele zware emotionele periode zat. Ik zeg niet dat hij misbruik van mij heeft gemaakt. Ik was er tenslotte zelf bij maar ik heb hem dingen vergeven die ik hem anders nooit vergeven zou hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er destijds helemaal niet over na had gedacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik wilde geen kind, maar nu ik zwanger ben vind ik het wel heel moeilijk om abortus te laten plegen. Neemt niet weg als hij een rol wil spelen in het leven van mijn kind, dat ik nog liever abortus laat plegen. Hij heeft gedreigd om dingen te doen die bij de wet verboden zijn en zo een vader wil ik niet voor mijn kindje.

Ik heb overigens pas echt besloten dat ik hem niet als vader wil, nadat hij heeft gezegd dat hij volledig afstand zou doen omdat hij geen kind wil van mij etc.
pi_143514733
Hoi opzoeknaarraad. Ik al zo snel mogelijk contact met je opnemen. Sorry dat ik niks meer van mij heb laten horen. Ik zal lief zijn voor de kleine spruit als hij of zij ter wereld komt. Grr WcPot
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_143514753
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk, als ze hem niet als vader wil had ze moeten zorgen dat ze niet zwanger kon worden.

Als zij in bijstand komt wordt ze gedwongen hem alimentatie te laten betalen, en daarmee krijgt hij uiteraard ook een berg rechten. En terecht natuurlijk.
Als als als...
Zwakjes hoor.
Zij is zwanger van hem, en wil het kindje houden. Prima, lijkt mij haar goed recht.
Make my day!
pi_143514789
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:58 schreef agter het volgende:

[..]

Als als als...
Zwakjes hoor.
Zij is zwanger van hem, en wil het kindje houden. Prima, lijkt mij haar goed recht.
Klopt, maar het is net zo goed zijn recht een rol te krijgen als hij de vader is.
pi_143514803
Bijstand zal ik voorlopig niet in komen. Ik heb genoeg eigen vermogen om zeker 10 jaar werkloos te zijn en ik heb een goede baan. Bovendien weet ik zeker als ik mijn kindje alleen op wil voeden dat mijn ouders mij op alle gebieden zullen steunen.
pi_143514805
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Klopt, maar het is net zo goed zijn recht een rol te krijgen als hij de vader is.
Hij zegt dat niet te willen.
Make my day!
pi_143514813
quote:

[..]

Als als als...
Zwakjes hoor.
Dat is haar goed recht inderdaad, net als dat het zijn goed recht is om daar wel vader van te zijn. En niet als fokhengst gebruikt te worden.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_143514828
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:00 schreef agter het volgende:

[..]

Hij zegt dat niet te willen.
Nu.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
pi_143514843
Dus vlak voor het klaarkomen gaan jullie een condoom omdoen? Daar geloof ik echt niks van.
pi_143514863
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:00 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Hij wil er niks van weten zegt hij. Ik vind dat prima. Ik wil het alleen wel zwart op wit geregeld hebben. Waar ik bang voor ben, is dat hij straks van gedachten veranderd. Moet ik dan iemand die de eerste 10 jaar niet naar zijn kind omkijkt ineens een rol laten spelen in het leven van mijn kind? En dan nog wel een vaderrol?
pi_143514964
quote:

[..]

Godver, waarom neuk je dan zonder bescherming. En als die vent zo'n eikel is: mooie genen geef je je kind mee.

Kortom: beetje dom...
Whatever...
pi_143515063
quote:

[..]

Als als als...
Zwakjes hoor.
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:58 schreef opzoeknaarraad het volgende:
Wel condoom gebruikt maar idd pas vlak voordat hij klaar kwam. Ik weet dat ik dom ben geweest maar hij wil er nu niets van weten.

Ik heb hem leren kennen op een moment dat ik zelf in een hele zware emotionele periode zat. Ik zeg niet dat hij misbruik van mij heeft gemaakt. Ik was er tenslotte zelf bij maar ik heb hem dingen vergeven die ik hem anders nooit vergeven zou hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er destijds helemaal niet over na had gedacht dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn. Ik wilde geen kind, maar nu ik zwanger ben vind ik het wel heel moeilijk om abortus te laten plegen. Neemt niet weg als hij een rol wil spelen in het leven van mijn kind, dat ik nog liever abortus laat plegen. Hij heeft gedreigd om dingen te doen die bij de wet verboden zijn en zo een vader wil ik niet voor mijn kindje.

Ik heb overigens pas echt besloten dat ik hem niet als vader wil, nadat hij heeft gezegd dat hij volledig afstand zou doen omdat hij geen kind wil van mij etc.
Mensen zouden eens wat minder gefocust moeten zijn op waar ze wettelijk mee weg zouden kunnen komen/recht op zouden hebben en wat meer op de verstrekkende gevolgen die hun keuzes ook voor anderen, in dit geval het kind, zullen hebben. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_143515300
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:00 schreef opzoeknaarraad het volgende:
Bijstand zal ik voorlopig niet in komen. Ik heb genoeg eigen vermogen om zeker 10 jaar werkloos te zijn en ik heb een goede baan. Bovendien weet ik zeker als ik mijn kindje alleen op wil voeden dat mijn ouders mij op alle gebieden zullen steunen.
Heb je ook al een afbetaald huis? Van plan te kopen? Er zeker van dat je een goede baan zult houden? Je nooit iets zal overkomen? Invalide raken of erger? Wie zal het kind in dat laatste geval nog hebben?

Ik vraag het maar, kennelijk voorzag je ook geheel niet dat geslachtsgemeenschap wel eens zou kunnen resulteren in een zwangerschap. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_143515389
Hoe ga je, je goede baan trouwens combineren met alleenstaand ouderschap?
Je suis Charlie Sheen
pi_143515409
TS zelf is ook gewoon fucked nu, een kind schrikt mannen af.

En een kind zonder vaderfiguur eindig je met zoiets:

pi_143515439
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:16 schreef Zolder het volgende:
TS zelf is ook gewoon fucked nu, een kind schrikt mannen af.

En een kind zonder vaderfiguur eindig je met zoiets:

[ afbeelding ]
Nee joh, altijd wel een sul te vinden: R&P / Mijn vriendin vindt mij lelijk
Je suis Charlie Sheen
pi_143515517
Mijn huis is inderdaad afbetaald. Ik heb ook nog een afbetaald vakantiehuis en vermogen. Ik heb erover nagedacht en ik zou dan 3 dagen willen werken en de overige 2 dagen naar mijn ouders of naar de kinderdagopvang.

Ook heb ik juist in het belang van het kind gedacht. Ik ben van mening dat het een kind niet hoeft te schaden als een vader ontbreekt. Natuurlijk zou ik wel het liefste een vader en moeder willen voor mijn kindje maar ik denk dat het moeilijker is voor een kind als vader het 9 van de 10 keer laat afweten als hij iets heeft beloofd dan helemaal geen vader.
pi_143515631
Mag het kind de vader wel ontmoeten ooit als het kind daarom vraagt?
pi_143515779
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:19 schreef opzoeknaarraad het volgende:
Mijn huis is inderdaad afbetaald. Ik heb ook nog een afbetaald vakantiehuis en vermogen. Ik heb erover nagedacht en ik zou dan 3 dagen willen werken en de overige 2 dagen naar mijn ouders of naar de kinderdagopvang.

Ook heb ik juist in het belang van het kind gedacht. Ik ben van mening dat het een kind niet hoeft te schaden als een vader ontbreekt. Natuurlijk zou ik wel het liefste een vader en moeder willen voor mijn kindje maar ik denk dat het moeilijker is voor een kind als vader het 9 van de 10 keer laat afweten als hij iets heeft beloofd dan helemaal geen vader.
Wat ga je hem zeggen als hij naar zijn vader vraagt?
Je suis Charlie Sheen
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:35:05 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143516167
De vader heeft geen interesse in het kind, jij hebt geen interesse in de vader, noch voor jezelf, noch voor je kind.

Hem iets laten tekenen waardoor hij afziet van rechten/plichten gaat niet rechtsgeldig zijn, en bevestigt eigenlijk alleen maar zijn vaderschap als hij van mening verandert, dus je moet de gok nemen dat hij straks niet toch aan de deur staat om het vaderschap te laten vaststellen.
Dat je contact met hem hebt gezocht mbt deze zwangerschap is wat dat betreft niet in je voordeel.

Wat je overigens wel kunt doen, voor het geval meneer het wellicht toch aantrekkelijk zou vinden de vader te zijn van een kind met een moeder met 2 huizen, een Aston Martin, een boot en 3 paarden, is testamentair laten vastleggen dat hij nooit van jou kan erven, ook niet via je kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143516187
Ik ben pas 10 weken zwanger dus ik weet nog niet zeker wat ik ga zeggen maar ik denk dat ik het in de jongere jaren zal zeggen dat deze ziek is en niet goed voor ons kon zorgen dus weg is gegaan en mocht hij/zij ouder zijn wel zal vertellen hoe het is gegaan.

Als mijn kindje op een acceptabele leeftijd is mag hij/zij zeker de vader opzoeken. Dat is dan een keuze die hij/zij zelf kan maken. En zelfs dan, zal het me nog ontzettend veel pijn doen, als de vader mijn zoon of dochter zou afwijzen.
pi_143516328
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:35 schreef opzoeknaarraad het volgende:
Ik ben pas 10 weken zwanger dus ik weet nog niet zeker wat ik ga zeggen maar ik denk dat ik het in de jongere jaren zal zeggen dat deze ziek is en niet goed voor ons kon zorgen dus weg is gegaan en mocht hij/zij ouder zijn wel zal vertellen hoe het is gegaan.

Als mijn kindje op een acceptabele leeftijd is mag hij/zij zeker de vader opzoeken. Dat is dan een keuze die hij/zij zelf kan maken. En zelfs dan, zal het me nog ontzettend veel pijn doen, als de vader mijn zoon of dochter zou afwijzen.
Jij wijst hem nu al af en ontzegt hem bewust de kans een band op te bouwen met zijn kind. Vervolgens zou het jou pijn doen wanneer hij jouw kind af zou wijzen?

Ik begin zo onderhand wel benieuwd te worden naar die emotioneel zware periode. Heb je die wel vaker?
Je suis Charlie Sheen
pi_143516333
Hoe makkelijk (of moeilijk) is het eigenlijk voor een vader om het vaderschap af te dwingen?
Make my day!
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:39:05 #44
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143516374
Je wilt eigenlijk het kind houdeb, maar als de vader geen afstand doen, laat je alsnog abortus plegen?

Wat wil je nou...?
Beetje zielig voor t kind. Ja sorry ik wilde je nietgraag genoeg dus de pa had t voor t zegge..
pi_143516818
quote:

Zeggen dat hij ziek is? :N
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:54:01 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143517115
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:48 schreef KoningPils het volgende:

[..]

Zeggen dat hij ziek is? :N
Dat lijkt mij idd ook geen handige...
Je moet een kind iets vertellen dat geen leugen is, het wel min of meer verklaart en hem niet zwartmaakt.

Maar dat doet er nog niet toe, het duurt nog minimaal een jaar of 5 voor het kind er naar gaat vragen, en wie weet hoe de situatie dan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143517171
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:02 schreef opzoeknaarraad het volgende:

[..]

Hij wil er niks van weten zegt hij. Ik vind dat prima. Ik wil het alleen wel zwart op wit geregeld hebben. Waar ik bang voor ben, is dat hij straks van gedachten veranderd. Moet ik dan iemand die de eerste 10 jaar niet naar zijn kind omkijkt ineens een rol laten spelen in het leven van mijn kind? En dan nog wel een vaderrol?
Niet ideaal nee, maar het is wel gewoon zijn recht, als je hem zó vreselijk vindt dat je hem nooit in het leven van je kind wil had je moeten zorgen dat je zeker weten niet zwanger werd. Besef je dat je zelfs gedwongen kan worden hem erbij te betrekken als je bv in de bijstand komt?
  zondag 17 augustus 2014 @ 17:59:23 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143517375
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 17:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Niet ideaal nee, maar het is wel gewoon zijn recht, als je hem zó vreselijk vindt dat je hem nooit in het leven van je kind wil had je moeten zorgen dat je zeker weten niet zwanger werd. Besef je dat je zelfs gedwongen kan worden hem erbij te betrekken als je bv in de bijstand komt?
Hoe dan?
Als er bij de aangifte "vader onbekend" komt te staan, hoe gaat de sociale dienst je dan dwingen zijn naam te noemen en de genoemde persoon vervolgens ook nog aanspreken op het vaderschap, terwijl er juridisch geen band tussen vader en kind is?

Of kun je gewoon een stuk of wat namen noemen en dan zoeken zij het wel uit?
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:05:39 #49
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143517687
quote:

Bah bah bah...
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:10:07 #50
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143517910
Ben ik de enige die het raar vindt dat je op je 26e je hypotheek EBT afbetaald, een betaald vakantiehuis hebt en ook nog eens veel vermogen hebt? 10 jaar zonder werk kost je zo 1,5 ton als je zuinig leeft.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:19:45 #51
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_143518480
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:10 schreef Catch22- het volgende:
Ben ik de enige die het raar vindt dat je op je 26e je hypotheek EBT afbetaald, een betaald vakantiehuis hebt en ook nog eens veel vermogen hebt? 10 jaar zonder werk kost je zo 1,5 ton als je zuinig leeft.
Heel dit verhaal klopt van voor tot achter niet. Als je al haar verhalen door gaat lezen, zijn er zoveel tegenstrijdigheden te vinden, dat ik dit verhaal totaal niet serieus kan nemen en ook niet eens inhoudelijk op ga reageren. :)
World domination is my middle name.
pi_143518974
Niet dat mijn financiële status er voor dit vraagstuk op dit forum er toe doet maar ik zou dan natuurlijk het vakantiehuis verkopen en dan zou ik met mijn eigen vermogen 10 jaar kunnen leven zonder inkomen.

En ja mijn huis is afbetaald omdat ik het een aantal jaren geleden heb gekocht en diegene destijds is verongelukt. Huis kwam toen vrij. Om alvast de opmerkingen voor te zijn... ik had hem liever nog hier gehad met hypotheek.

Ik weet zelf ook niet goed hoe ik dit moet en zal gaan doen en ik weet heus wel dat ik dom bezig ben geweest. Het enige wat ik wilde weten hoe het juridisch zat.
Ik ga het morgen mijn ouders vertellen en hun advocaat hierover benaderen.
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:34:45 #53
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143519102
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:19 schreef Daklem het volgende:

[..]

Heel dit verhaal klopt van voor tot achter niet. Als je al haar verhalen door gaat lezen, zijn er zoveel tegenstrijdigheden te vinden, dat ik dit verhaal totaal niet serieus kan nemen en ook niet eens inhoudelijk op ga reageren. :)
Welke zijn er nog meer?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143519217
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:31 schreef opzoeknaarraad het volgende:
En ja mijn huis is afbetaald omdat ik het een aantal jaren geleden heb gekocht en diegene destijds is verongelukt
Logisch.
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:38:00 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143519266
Een vakantiehuis van meer dan 2 ton dat ook afbetaald is?

Het kan allemaal natuurlijk, maar het klinkt niet heel geloofwaardig.

Anyway, wat denk je dat de advocaat van je ouders (gespecialiseerd in familierecht?) er aan kan doen?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143519329
Overigens, als je op een paar ton zit op je 26e, mag ik toch aannemen dat je wel een vriendje hebt die je even kan bellen; al kost dat 250 het uur.
pi_143519346
Zolang hij het kind niet erkent en jij ook geen DNA test laat doen na de geboorte, kan hij toch helemaal niets, als hij dat zou willen? Dan kan het kind in principe van iedereen zijn. Een beetje vergelijkbare situatie als met een zaaddonor.

Verder zou ik denken: wacht tot er een man voorbij komt met wie je wel echt een kind wilt en die dat ook echt wil en aankan. Maar als je een abortus echt niet wilt of kunt, dan snap ik dat ook. Ik zou daar in deze situatie wel voor kiezen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_143519472
Ik ben een kind zonder vader en het is helemaal goed gekomen met me. Mijn moeder weet niet wie de vader is en in het bevolkingsregister staat 'onbekend' bij vader. Ze heeft natuurlijk wel ideeën en heeft me altijd gezegd dat ik bij haar terecht kan wanneer ik gegevens of namen wil.

De (mogelijke) papa's zijn destijds op de hoogte gebracht maar hebben me nooit benaderd. En ik heb daar ook nooit behoefte toe gehad.

De vader kan geen dnatest afdwingen, hooguit de bijstand idd als er geld moet komen. Je zegt dat dát geen probleem is. Als jij je kindje wil houden, je kan gewoon een gebalanceerd normaal kind opvoeden alléén.
And the druids turn to stone...
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:43:55 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143519578
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:39 schreef Franny_G het volgende:
Zolang hij het kind niet erkent en jij ook geen DNA test laat doen na de geboorte, kan hij toch helemaal niets, als hij dat zou willen? Dan kan het kind in principe van iedereen zijn. Een beetje vergelijkbare situatie als met een zaaddonor.
Tenzij hij het voor de rechter laat komen, dan zijn er wel mogelijkheden, en daar doet een verklaring dat hij afstand doet van zijn rechten niets aan af, dat maakt het voor de rechter alleen maar makkelijker.

De ouder heeft overigens geen recht op het kind, het kind heeft recht op de ouder, en op een of andere manier wordt dat recht van het kind vaak ondergeschikt geacht aan of het contact met die ouder wel goed is voor het kind.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:45:53 #60
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143519673
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:41 schreef Panthera1984 het volgende:

De vader kan geen dnatest afdwingen, hooguit de bijstand idd als er geld moet komen. Je zegt dat dát geen probleem is. Als jij je kindje wil houden, je kan gewoon een gebalanceerd normaal kind opvoeden alléén.
Het lijkt me sterk dat de sociale dienst een DNA-test kan afdwingen...
Wullie bin KOEL © Soneal
  Licht Ontvlambaar zondag 17 augustus 2014 @ 18:50:13 #61
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_143519851
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:38 schreef Leandra het volgende:
Een vakantiehuis van meer dan 2 ton dat ook afbetaald is?

Het kan allemaal natuurlijk, maar het klinkt niet heel geloofwaardig.

Anyway, wat denk je dat de advocaat van je ouders (gespecialiseerd in familierecht?) er aan kan doen?
ik vind het heel erg gebroeders Grimm... Eerlijk gezegd.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_143519932
Nou ja, als hij bij hoog en laag beweert dat hij de vader is, de gemeente wil bij hoog en bij laag zo weinig mogelijk kosten aan bijstand. Een officiële vader is wat nodig is voor een alimentatie (wat dus scheelt op hun conto).

Dat er daarna wellicht gesteggeld gaat worden over ouderschap is dan weer niet hun pakkie an.
pi_143519945
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:58 schreef opzoeknaarraad het volgende:
Lekker laag van je :')
Omdat hij geen kind van jou wil wil jij geen kind meer met hem? Beetje kinderachtig niet? :D

Hoe meer je hem er bij betrekt, hoe meer het 'bevestigd zal worden' dat hij de vader is.

Hoe dan ook IS hij de vader... Je kan het kind krijgen, bij de burgerlijke stand opgeven dat de vader onbekend is, allerlei dingen verzinnen om tegen je kind te vertellen...

Maar als hij op een gegeven moment tóch iets wil zal dat volgens mij altijd kunnen.

Dan kan je beter eerlijk tegen je kind zijn ('mama en je vader hebben besloten dat het voor iedereen beter zou zijn als we apart zouden leven' of zoiets) en erop rekenen dat er ooit contact gewenst zal zijn (vanuit je kind of vanuit de vader) en voor de rest je kind alleen opvoeden zo goed als je kan
^O^
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 17 augustus 2014 @ 18:56:10 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143520124
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:51 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja, als hij bij hoog en laag beweert dat hij de vader is, de gemeente wil bij hoog en bij laag zo weinig mogelijk kosten aan bijstand. Een officiële vader is wat nodig is voor een alimentatie (wat dus scheelt op hun conto).

Dat er daarna wellicht gesteggeld gaat worden over ouderschap is dan weer niet hun pakkie an.
Dan zou je je dus op die manier een kind kunnen "toe-eigenen" dat niet jouw kind is?
En daarna bij de rechter ook nog eens claimen voor het kind te hebben gezorgd en dus graag als vader geregistreerd worden?

Lijkt me sterk.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143520593
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 18:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dan zou je je dus op die manier een kind kunnen "toe-eigenen" dat niet jouw kind is?
En daarna bij de rechter ook nog eens claimen voor het kind te hebben gezorgd en dus graag als vader geregistreerd worden?

Lijkt me sterk.
Zie het zo, de overheid wil dat als je ergens anders (dan de belastingbetaler) geld vandaan kan halen, dat je die aanspreekt. Wanneer er geen contact is tussen vader en moeder, maar vader is wel bekend kan het zijn dat zij vader aanschrijven op het moment dat moeder aanspraak doet op bijstand. Ook al hebben moeder en vader eerder afgesproken daar afstand van te doen. De moeder (door haar afhankelijkheid) heeft niet langer het recht om daar zelf over te mogen beslissen.

Als vader niet bekend is, maar hij maakt zichzelf bekend, kan het zijn dat zij erop staan (misschien anders korten ofzo) dat je een dnatest laat doen, zodat zij op die manier ipv volledige bijstand slechts gedeeltelijke bijstand hoeven uit te geven.

Maar goed, deze discussie is eigenlijk niet van toepassing aangezien TS aangeeft een afbetaald huis, een tweede huis, een goede baan en waarschijnlijk welvarende ouders te hebben.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:13:10 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143520889
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:06 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Zie het zo, de overheid wil dat als je ergens anders (dan de belastingbetaler) geld vandaan kan halen, dat je die aanspreekt. Wanneer er geen contact is tussen vader en moeder, maar vader is wel bekend kan het zijn dat zij vader aanschrijven op het moment dat moeder aanspraak doet op bijstand. Ook al hebben moeder en vader eerder afgesproken daar afstand van te doen. De moeder (door haar afhankelijkheid) heeft niet langer het recht om daar zelf over te mogen beslissen.

Als vader niet bekend is, maar hij maakt zichzelf bekend, kan het zijn dat zij erop staan (misschien anders korten ofzo) dat je een dnatest laat doen, zodat zij op die manier ipv volledige bijstand slechts gedeeltelijke bijstand hoeven uit te geven.

Maar goed, deze discussie is eigenlijk niet van toepassing aangezien TS aangeeft een afbetaald huis, een tweede huis, een goede baan en waarschijnlijk welvarende ouders te hebben.
Als de vader bekend is zullen ze hem aanschrijven, als de vader niet bekend is kunnen ze niet iemand tot vader bombarderen omdat hij zelf claimt de vader te zijn terwijl de moeder dat ontkent.

En de sociale dienst zal ook geen DNA-test kunnen afdwingen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143521190
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als de vader bekend is zullen ze hem aanschrijven, als de vader niet bekend is kunnen ze niet iemand tot vader bombarderen omdat hij zelf claimt de vader te zijn terwijl de moeder dat ontkent.

En de sociale dienst zal ook geen DNA-test kunnen afdwingen.
Regels en wetten veranderen constant. Ik weet niet of het nu mag, maar ik denk dat er partijen zijn die willen dat het mag. Zolang er een publieke hetze is tegen mensen in de bijstand (graaiers, luie mensen) zijn politieke partijen ook meer geneigd om de stemmers tegemoet te komen. Wat nu niet mag, mag volgend jaar wellicht wel.

[edit] Ik ben een kind van een bijstandsmoeder, en zoals ik net al zei, met vader 'onbekend'. Ik weet dat destijds (in de rijke jaren) er al ontzettend veel druk was, dat ze toch maar de naam prijs moest geven. Dat zal met de jaren (crisis jaren) er niet minder om zijn geworden.
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:21:49 #68
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143521302
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:19 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Regels en wetten veranderen constant. Ik weet niet of het nu mag, maar ik denk dat er partijen zijn die willen dat het mag. Zolang er een publieke hetze is tegen mensen in de bijstand (graaiers, luie mensen) zijn politieke partijen ook meer geneigd om de stemmers tegemoet te komen. Wat nu niet mag, mag volgend jaar wellicht wel.
De overheid DNA laten afnemen bij iemand die geen strafbaar feit gepleegd heeft lijkt me voorlopig bij alle partijen nog een paar stappen te ver.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:26:48 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143521572
Overigens ben ik ook moeder van zo'n kind met "vader onbekend" op zijn geboorte aangifte, en toen 17/18 jaar geleden door de sociale dienst naar zijn vader gevraagd werd (in het kader van de toen op handen zijnde verhaalregeling) heb ik gezegd dat dat moeilijk was, omdat er een aantal personen waren die de vader konden zijn, ik heb ze vervolgens 3 namen gegeven die mogelijk de vader waren:
De naam van de burgemeester, de naam van de wethouder van sociale zaken en de naam van de directeur van de sociale dienst.
Met de mededeling dat ze het dan verder zelf wel konden uitzoeken.

Nooit meer wat van gehoord.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:37:49 #70
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_143522104

[ Bericht 100% gewijzigd door Cue_ op 17-08-2014 19:38:41 ]
pi_143522181
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:37 schreef Cue_ het volgende:

Mehehe, overigens staat die vraag nog wel voor het kind zonder vader wat hier reageerde :Y Helemaal super dat je er geen last van hebt, al lijkt het me toch ook wel een pietsie moeilijk als je moeder meerdere opties heeft wat betreft je vader :@
pi_143522239
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

De overheid DNA laten afnemen bij iemand die geen strafbaar feit gepleegd heeft lijkt me voorlopig bij alle partijen nog een paar stappen te ver.
True, al wordt er wel redelijk zwaar op ingezet door diverse gemeenten, maar echt dwingen kan inderdaad niet.

quote:
Grote steden jagen op vaders van niet-erkende kinderen, schrijft de Volkskrant. In Amsterdam, Rotterdam, Zwolle en Maastricht worden bijstandsmoeders onder druk gezet om de naam van de verwekker van hun kind te noemen, zodat de gemeenten een financiële bijdrage van hem kunnen eisen.

De gemeenten hopen met de actie te besparen op de uitkeringen. "Maar het gaat ons er vooral om dat vaders verantwoordelijkheid nemen voor hun kind", aldus een woordvoerder van de gemeente Rotterdam.

Man is onderhoudsplichtig
Ook wanneer een man zijn kind niet heeft erkend, is hij onderhoudsplichtig. Ontkent hij zelfs de vader te zijn, dan vraagt de gemeente toestemming aan de rechter om de bijstand toch te verhalen. Als het zover komt, krijgt de man de kans zijn kant van het verhaal geven.

In Rotterdam maakten vorig jaar 250 bijstandsmoeders alsnog de naam van de verwekker van hun kind bekend. In navolging daarvan gaan ook Amsterdam, Zwolle en Maastricht nu achter mogelijke vaders aan.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-niet-erkend-kind
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:41:41 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143522278
Nou ben ik benieuwd wat de vraag was...
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143522385
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:41 schreef Leandra het volgende:
Nou ben ik benieuwd wat de vraag was...
Of het als kind niet moeilijk is dat je moeder niet weet wie je vader is, en er diverse opties zijn.
pi_143522391
Volgens mij iets in de trant van 'en wat vind het kind ervan?' (dat hij/zij niet weet wie zijn/haar vader is).
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:44:56 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143522421
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:40 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

True, al wordt er wel redelijk zwaar op ingezet door diverse gemeenten, maar echt dwingen kan inderdaad niet.

[..]

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)oor-niet-erkend-kind
Waarbij het grootste verschil waarschijnlijk zit tussen vrouwen die wel graag de vader in hun leven of het leven van het kind willen (of zelfs de man een hak willen zetten) en de vrouwen die (soms zelfs in het belang van het kind) juist niets met vader te maken willen hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143522551
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:44 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarbij het grootste verschil waarschijnlijk zit tussen vrouwen die wel graag de vader in hun leven of het leven van het kind willen (of zelfs de man een hak willen zetten) en de vrouwen die (soms zelfs in het belang van het kind) juist niets met vader te maken willen hebben.
Jup, dat lijkt me ook, dus zal inderdaad niet voor TS op gaan.

Vraag me wel af waarom je hem voor ALTIJD eigenlijk het recht wil afnemen z'n kind te zien. Als hij er niks mee te maken wil hebben, en jij hem er niet bij wil, en je de financiele middelen hebt het zonder hem te redden is dat helemaal prima. Maar hij blijft wel gewoon de vader... mensen kunnen veranderen, zeker in 5 of 10 jaar tijd... Daarom denk ik persoonlijk niet dat je een onzinverhaal tegen je kind moet vertellen, en hem iets laten tekenen dat hij NOOIT zijn kind mag zien. Los van het feit of dat laatste überhaupt wel rechtsgeldig is...
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:48:15 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143522562
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:44 schreef Panthera1984 het volgende:
Volgens mij iets in de trant van 'en wat vind het kind ervan?' (dat hij/zij niet weet wie zijn/haar vader is).
Die vraag was dan ook voor mij...

Het kind is inmiddels 22, heeft op z'n 16de z'n vader één keer ontmoet en was toen gelijk klaar met hem.
Hij heeft mij iig nooit verweten hem zijn vader te hebben ontnomen, en heeft ook geen behoefte meer aan contact.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 17 augustus 2014 @ 19:51:16 #79
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_143522733
Wat een pareltje deze TS
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_143526117
quote:
2s.gif Op zondag 17 augustus 2014 19:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, dat lijkt me ook, dus zal inderdaad niet voor TS op gaan.

Vraag me wel af waarom je hem voor ALTIJD eigenlijk het recht wil afnemen z'n kind te zien. Als hij er niks mee te maken wil hebben, en jij hem er niet bij wil, en je de financiele middelen hebt het zonder hem te redden is dat helemaal prima. Maar hij blijft wel gewoon de vader... mensen kunnen veranderen, zeker in 5 of 10 jaar tijd... Daarom denk ik persoonlijk niet dat je een onzinverhaal tegen je kind moet vertellen, en hem iets laten tekenen dat hij NOOIT zijn kind mag zien. Los van het feit of dat laatste überhaupt wel rechtsgeldig is...
Sorry, maar als een vent 10 jaar lang niets van zijn kind wil weten, moet hij niet daarna aan komen kakken. Dan zijn, imo, je rechten als vader voorgoed verspeeld.
Tenzij het kind het graag zou willen als ie 15 ofzo is.

Liegen zou ik ook niet doen. Gewoon de waarheid vertellen: papa wil jou niet.
Make my day!
pi_143526288
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:44 schreef agter het volgende:

[..]

Sorry, maar als een vent 10 jaar lang niets van zijn kind wil weten, moet hij niet daarna aan komen kakken. Dan zijn, imo, je rechten als vader voorgoed verspeeld.
Tenzij het kind het graag zou willen als ie 15 ofzo is.

Mama eigenlijk ook niet, maar omdat papa niet wil nu mama ineens wel. En dat soort rechten verspeel je niet, kind kan altijd nieuwsgierig worden, vader kan tot inkeer komen, en hoe goed kent TS hem nu werkelijk?
pi_143526519
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:47 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mama eigenlijk ook niet, maar omdat papa niet wil nu mama ineens wel. En dat soort rechten verspeel je niet, kind kan altijd nieuwsgierig worden, vader kan tot inkeer komen, en hoe goed kent TS hem nu werkelijk?
Ik las het andersom: zij wil dat kindje juist graag houden, maar niet dat die vent zich ermee bemoeit / hun bedreigt. En hij wil dat kind sws niet.
Make my day!
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:52:43 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143526600
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:44 schreef agter het volgende:

Zo jong mogelijk mee beginnen? Zelfvertrouwen al afbreken voor het goed en wel opgebouwd is?

Als dat je modus operandi is kun je beter helemaal geen kinderen krijgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143526663
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zo jong mogelijk mee beginnen? Zelfvertrouwen al afbreken voor het goed en wel opgebouwd is?

Als dat je modus operandi is kun je beter helemaal geen kinderen krijgen.
Nee, heel jong zou ik ook de waarheid wat verzachten. Ben het met je eens.
Make my day!
  zondag 17 augustus 2014 @ 20:56:23 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143526856
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:53 schreef agter het volgende:

[..]

Nee, heel jong zou ik ook de waarheid wat verzachten. Ben het met je eens.
Je wilt het verhaal dus door de jaren heen veranderen?
Dat maakt je een lekker betrouwbare ouder :N
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143526996
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:56 schreef Leandra het volgende:

[..]

Je wilt het verhaal dus door de jaren heen veranderen?
Dat maakt je een lekker betrouwbare ouder :N
Wat dan? Je zult iets moeten vertellen, zo basic mogelijk, niet te ver van de waarheid vandaan. En tegen de tijd dat het kind oud genoeg is, een keer om tafel om het hele verhaal te vertellen.
Make my day!
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:01:57 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143527224
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 20:58 schreef agter het volgende:

[..]

Wat dan? Je zult iets moeten vertellen, zo basic mogelijk, niet te ver van de waarheid vandaan. En tegen de tijd dat het kind oud genoeg is, een keer om tafel om het hele verhaal te vertellen.
Dat ligt eraan wat het hele verhaal is...
Je kunt nou eenmaal niet stellen dat een kind altijd het hele verhaal moet weten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143527402
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt eraan wat het hele verhaal is...
Je kunt nou eenmaal niet stellen dat een kind altijd het hele verhaal moet weten.
dat moet iedere moeder zelf afwegen.
Het zou geen geheim zijn wat ik als moeder in mijn graf mee zou willen nemen. Persoonlijk vind ik dat een kind, vanaf een bepaalde leeftijd, recht heeft om te weten hoe het precies zit.

Mss moet je het ook niet zwaarder maken dan het is. Geen taboes, gewoon open zijn op een liefdevolle manier.
Maar goed, dat moet TS zelf weten.
Make my day!
pi_143527705
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 16:46 schreef opzoeknaarraad het volgende:

Hoi,

Even een gratis eye-opener:

*knip* hopelijk heeft het je opgelucht maar hou het netjes *knip*

Zo. Dat is eruit. Succes verder.

[ Bericht 20% gewijzigd door Kyara op 18-08-2014 19:17:05 ]
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143527896
Bizar dat sommigen hier beginnen te schelden. Die nemen het wel heel persoonlijk.
Mannen schijnen kennelijk ook te denken dat het per definitie vreselijk voor een kind is om zonder vader op te groeien.
Wat een onzin.
Make my day!
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:16:09 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143528096
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:04 schreef agter het volgende:

[..]

dat moet iedere moeder zelf afwegen.
Het zou geen geheim zijn wat ik als moeder in mijn graf mee zou willen nemen. Persoonlijk vind ik dat een kind, vanaf een bepaalde leeftijd, recht heeft om te weten hoe het precies zit.

Mss moet je het ook niet zwaarder maken dan het is. Geen taboes, gewoon open zijn op een liefdevolle manier.
Maar goed, dat moet TS zelf weten.
Zoals ik al zei, dat ligt er maar aan wat de waarheid is, of denk je dat een kind er iets aan heeft te weten dat hij bijvoorbeeld het gevolg van een verkrachting is? Is dat een verrijking voor zijn/haar leven denk je?

Of dat zijn/haar vader een moordenaar is bijvoorbeeld?

Zo zijn er nog wat dingen waarvan je als kind niet echt vrolijker wordt, en die geen positieve invloed op je leven zullen hebben, ongeacht het feit dat het "de waarheid" is waardoor je moeder het contact uitgesloten heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143528236
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, dat ligt er maar aan wat de waarheid is, of denk je dat een kind er iets aan heeft te weten dat hij bijvoorbeeld het gevolg van een verkrachting is? Is dat een verrijking voor zijn/haar leven denk je?

Of dat zijn/haar vader een moordenaar is bijvoorbeeld?

Zo zijn er nog wat dingen waarvan je als kind niet echt vrolijker wordt, en die geen positieve invloed op je leven zullen hebben, ongeacht het feit dat het "de waarheid" is waardoor je moeder het contact uitgesloten heeft.
Dat is jouw mening. Ik ben het daar persoonlijk mee oneens. Zeker als kinderen op een gegeven moment volwassen zijn, zou ik zoiets wel vertellen. Ik zou die informatie niet meenemen in mijn graf.
Maar ieder zijn afweging daarin.
Make my day!
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:26:13 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143528817
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:18 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Ik ben het daar persoonlijk mee oneens. Zeker als kinderen op een gegeven moment volwassen zijn, zou ik zoiets wel vertellen. Ik zou die informatie niet meenemen in mijn graf.
Wat wint wie daarmee?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143528954
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:13 schreef agter het volgende:
Bizar dat sommigen hier beginnen te schelden. Die nemen het wel heel persoonlijk.
Mannen schijnen kennelijk ook te denken dat het per definitie vreselijk voor een kind is om zonder vader op te groeien.
Wat een onzin.
Het gaat om het principe.
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:30:35 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143529143
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:28 schreef Antaris het volgende:

[..]

Het gaat om het principe.
En principes zijn een reden om zo tekeer te gaan?

Dan gelden je principes en fatsoensregels alleen voor een ander?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143529396
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:30 schreef Leandra het volgende:

[..]

En principes zijn een reden om zo tekeer te gaan?

Dan gelden je principes en fatsoensregels alleen voor een ander?
Ik kan wel inkomen met wat hij bedoeld, ok die scheldwoorden waren ook weer niet nodig.
Maar het gaat tegen alle logica in.
pi_143529453
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:26 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat wint wie daarmee?
Ik vind het bijna een soort recht om te weten wat je afkomst is, wie je vader/wie je moeder is.
In elk geval minimaal de naam, mocht het kind (dan wellicht volwassene) ooit zelf op onderzoek uit willen gaan.

Tevens zouden die dingen die jij opnoemt, verkrachting/moordenaar, niet tot een of andere schaamte moeten leiden dat je het niet durft/wil vertellen.
Ik kan het overigens wel begrijpen als je het niet wil vertellen. Maar zelf sta ik daar anders in. :)
Make my day!
pi_143530310
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:18 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ook. Heel erg oneens zelfs. Zou ik er op een gegeven moment achter komen dat mijn moeder allerlei informatie omtrent mijn geboorte/vader opzettelijk achtergehouden zou hebben, dan zou dat misschien zelfs reden voor een definitieve breuk zijn. Ik zou haar dat in ieder geval ontzettend kwalijk nemen. Ik vind dat ieder kind recht heeft op de waarheid, rooskleurig of niet.
Tails tell tales
  zondag 17 augustus 2014 @ 21:49:07 #99
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143530333
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:34 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vind het bijna een soort recht om te weten wat je afkomst is, wie je vader/wie je moeder is.
In elk geval minimaal de naam, mocht het kind (dan wellicht volwassene) ooit zelf op onderzoek uit willen gaan.

Tevens zouden die dingen die jij opnoemt, verkrachting/moordenaar, niet tot een of andere schaamte moeten leiden dat je het niet durft/wil vertellen.
Ik kan het overigens wel begrijpen als je het niet wil vertellen. Maar zelf sta ik daar anders in. :)
Maar denk je dat het voor een kind prettig is om te weten dat hij/zij het gevolg is van een verkrachting, dat zijn/haar vader een moordenaar of pedoseksueel is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143531190
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 21:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar denk je dat het voor een kind prettig is om te weten dat hij/zij het gevolg is van een verkrachting, dat zijn/haar vader een moordenaar of pedoseksueel is?
Verre van prettig natuurlijk, dat spreekt voor zich, maar uiteindelijk toch minder erg dan een moeder waarmee ik een sterke/liefdevolle/eerlijke band mee te denk te hebben, maar die ondertussen zulke belangrijke dingen voor me verzwijgt. Wat een ander wel/niet doet, daar ga ik natuurlijk niet over, maar dit is nou éénmaal wel hoe ík daar tegenover sta.
Tails tell tales
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')