Partner niet mooi vinden,
Kan er helaas over meepraten ben ik bang.
Ongeveer een half jaar geleden ben ik (na een breuk met mijn ex) de meest geweldige vrouw tegengekomen.
Ze sluit in alle opzichten volledig aan op mijn wensen en zo ook qua uiterlijk.
Ik vind haar prachtig om naar te kijken en iedere dag besef ik mij goed dat ik heel veel geluk heb gehad wat dat betreft.
Op de een of andere manier heeft ze mij de kans gegeven om elkaar beter te leren kennen. Ze zat nog in een soort van relatie met een andere man maar die was voor nog onbepaalde tijd naar het buitenland verhuist. Omdat ze zelf een kindje heeft is ze er niet achteraan gegaan denk ik.
Ik weet wel dat ze heel erg gek op hem was maar ik twijfel sterk aan zijn gevoel voor haar.
Maar doordat hij er een tijd geleden vandoor is gegaan heb ik kennelijk de kans gekregen om haar te leren kennen en nog belangrijker is dat ze mij heeft leren kennen.
Op het moment wonen we gezellig samen en alles loopt op rolletjes.
Met haar kindje en met mij botert het ook super en hij is helemaal weg van mij ;-)
Mijn vriendin zegt regelmatig dat ze me aantrekkelijk vindt en dat ze dol gelukkig is omdat ze mij heeft leren kennen en heel blij met me is.
Nu komt het verhaal:
Een paar weken geleden heb ik bij toeval de (schriftelijke) gesprekken van haar en haar bff tegen gekomen die terug gaan naar net voor dat we elkaar leerde kennen.
Omdat ik ergens heel nieuwsgierig was naar wat ze echt van me vond heb ik (met mijn stomme kop) in het gesprek op zoeken geklikt en mijn naam ingevoerd.
Tot mijn grote verbazing was het eerste wat ik las niet echt positief. Ze had me bij haar bff omschreven als een lelijke aardige dude.
Daarin vertelde ze ook dat ik flaporen heb en dat ze daar nogal moeite mee had.
Doordat ik best schrok van wat er stond, ben ik verder gaan klikken op mijn naam en kwam eigenlijk geen positief woord tegen. Het maakte me steeds verdrietiger wat ik las.
Hoe verder ik las hoe recenter de tijd van schrijven werd.
Ik las daarin dat ze me wel heel aardig vond maar zich niet tot mij aangetrokken voelde maar dat ze wel merkte dat ze mijn uiterlijk meer gedoogde dan voorheen. De exacte bewoording was dat ik wat minder irritant was om naar te kijken maar hey, heb ik dit echt verdiend, wat heb ik in hemelsnaam verkeerd gedaan.
Leuk als je zoiets over jezelf te lezen krijgt.
Het ergste wat ik las was dat ik zo’n goed hart had en dat het zo goed klikte tussen mij en haar zoontje en dat ze niet wist waarom ze bij me was en dat ze bang was dat het kwam omdat ik zo goed voor haar zoontje was.
Ook schreef ze dat als die andere (verhuisde) dude voor de deur stond dat ze (flappie ik dus) keihard zou laten vallen.
We zijn nu al ongeveer twee maanden verder en ik weet wel dat de gesprekken van haar en haar vriendin niet van nu zijn maar het doet me ongelofelijk veel verdriet dat ze mij duidelijk anders ziet dan ze tegen mij zegt.
Ik heb haar met haar teksten geconfronteerd en laten zien wat dit met mij deed. Natuurlijk had ze enorm veel spijt, maar ik vraag me af of de spijt is omdat ik het gelezen heb of dat ze het geschreven had.
Ze geeft als reden aan dat het een gesprek is tussen vriendinnen en dat er niks van waar is en dat het voor de gein was.
Ik las het natuurlijk anders en in de tekst was geen lach te ontdekken op het uitlachen van mij na.
Ik heb het een beetje van mij afgezet en haar vergeven voor wat en hoe ze het schreef maar het heeft me enorm onzeker gemaakt.
Ik weet niet zo goed of ik er nu verstandig aan doe om voor haar te vechten omdat ik me afvraag of het überhaupt wel mogelijk is om bij een man te blijven die je niet aantrekkelijk vindt en wanneer de verliefdheid over is.
Over de verliefdheid maak ik me geen zorgen want ze is wat dat betreft heel dol op me.
Ze is best onzeker over zichzelf wat totaal niet terecht is omdat ze echt prachtig is. Maar ze geeft aan dat ze bang is dat ik haar verlaat omdat ze het allemaal niet waar kan maken en ze niet goed voor mij is.
Of dit een houding is weet ik niet maar ik zie wel dat ze nu haar best doen en dat ze heel verdrietig was toen ik aangaf dat ik bij haar weg zou gaan om wat ze over mij had geschreven.
Dit heb ik uiteindelijk niet gedaan omdat we het zo leuk hebben buiten dit verhaal.
Ook de seks is fantastisch en ikzelf heb dit ook nog niet zo meegemaakt als met haar.
Zij zelf zegt ook niet te weten wat ze meemaakt en in bed stijgt ze zowat op als we bezig zijn. Ze gaat er helemaal in op en geniet er echt verschrikkelijk veel van. Kan dat bij een man die je niet aantrekkelijk vindt? Ik weet het niet.
Is het nu mijn onzekerheid die hierin de leiding neemt en was het echt allemaal lariekoek wat ze tegen haar vriendin vertelde en wilde ze zich gewoon veel beter voordoen dat dat ik ben tegenover die vriendin?
Ik ben erg benieuwd wat jullie advies hierin is en of jullie misschien zelf zoiets hebben meegemaakt?
Op het moment ben ik nog bij haar en wonen we samen en heb ik het heel erg naar mijn zin met alles wat ze me te bieden heeft. Ben echt dol op die meid, maar iets in mij zegt dat ik mezelf misschien wel voor de gek houd.