quote:Tweede Kamerleden Joram van Klaveren en Louis Bontes willen weten of minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) maatregelen neemt tegen de ambtenaar die woensdagochtend twitterde dat IS niets met de islam te maken heeft.
"ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken'', twitterde de PvdA-ambtenaar Yasmina Haifi.
"Een persoon die zulke denkbeelden uitdraagt en werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Center, en dus ook met staatsgeheimen, kan een gevaar voor de staatsveiligheid zijn'', vinden Van Klaveren en Bontes volgens het ANP.
http://www.powned.tv/nieu(...)istweet_pvdaamb.html
Het radio-interview dat volgde op de tweets en de ophef erover: http://www.denieuwsbv.nl/media/318909quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:41 schreef NotYou het volgende:
Deze mevrouw kennen we trouwens al!
"En je gaat verdiepen, met die mensen in gesprek raakt en je gaat navragen van wat is er nou precies met je zoon aan de hand dan gaat het om iemand die verdacht wordt van vernielingen en brandjes stichten, en een politie auto bijvoorbeeld te hebben vernield en dan gaat het niet om grote misdaad.."
http://pauwenwitteman.vara.nl/media/308432
Van het Actiecomité Herstel van Vertrouwen!
De AIVD krijgt ze op een presenteerblaadje aangereikt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:28 schreef SeLang het volgende:
Het wordt echt steeds grappiger. Een facebook pagina met mensen die Yasmina Haifi steunen in haar opvatting dat IS een zionistisch complot is heeft al meer dan 4000 likes!
Hier valt dus het masker af van een hoop "gematigde goed geïntegreerde moslims".
Ik heb daarom een nieuwe complottheorie bedacht: Yashmina Haifi is zelf een agent van de Mossad die erop uit is om een aantal zogenaamd "gematigde goed geïntegreerde moslims" in deze val te lokken zodat zij hun masker afwerpen en het voor iedereen duidelijk is hoe zij werkelijk denken. Complot of niet, tot nu toe werkt het!
Aparte conclusie die jij trekt. Jij weet niet waarom mensen dat liken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:28 schreef SeLang het volgende:
Het wordt echt steeds grappiger. Een facebook pagina met mensen die Yasmina Haifi steunen in haar opvatting dat IS een zionistisch complot is heeft al meer dan 4000 likes!
Hier valt dus het masker af van een hoop "gematigde goed geïntegreerde moslims".
Straks gaat ze beweren dat joden het bloed van kinderen gebruiken om matzes mee te bakken. Mag dat ook?quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Aparte conclusie die jij trekt. Jij weet niet waarom mensen dat liken.
Er zijn genoeg mensen die niet per definitie een opvatting steunen, maar wel vinden dat iedereen het recht heeft op wat voor mening dan ook.
Op die manier worden ze wel het lekkerst natuurlijk, klinkt plausibel.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Straks gaat ze beweren dat joden het bloed van kinderen gebruiken om matzes mee te bakken. Mag dat ook?
quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:05 schreef Loekie1 het volgende:
(...) Maar gelukkig. Bronnen binnen de Vara en BNN hebben mij nu beloofd dat Yasmina en Willemijn naar het Isisfront op reportage mogen gaan. Daar kunnen ze de strijders dan zelf vragen: 'Zeg, vertel eens, jullie zijn toch eigenlijk geen islamieten? Jullie zijn toch zionisten? Wat jullie hier doen - dat verkrachten en dat moorden en zo - doen jullie toch eigenlijk om de islam juist zwart te maken?' Ik ben benieuwd wat de strijders zullen zeggen en vooral wat ze zullen doen. Misschien willen die strijders dat even twitteren.
http://www.parool.nl/paro(...)-de-ambtenaren.dhtml
quote:Ze werkt bij het Nationaal Cyber Security Center van het Ministerie van Justitie en Veiligheid. Haar taak is u en mij te beschermen als op internet weer eens bedreigingen worden geuit.
Als ze dat zou zeggen en daarom ontslagen zou worden, wat zegt jou dat dan over de 4000 mensen die vinden dat mensen niet om een dergelijke opvatting ontslagen mogen worden?quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Straks gaat ze beweren dat joden het bloed van kinderen gebruiken om matzes mee te bakken. Mag dat ook?
Projectleider van het Nationaal Cyber Security Centrum is natuurlijk niet zomaar een functie.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:57 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als ze dat zou zeggen en daarom ontslagen zou worden, wat zegt jou dat dan over de 4000 mensen die vinden dat mensen niet om een dergelijke opvatting ontslagen mogen worden?
Zijn dat allemaal IS(IS)-aanhangers? Allemaal Neo-nazi's? Valt er een masker af van een hoop "gematigde goed geintegreerde moslims"?
Punt is natuurlijk dat die 4000 likers geen homogene groep zijn en dat er diverse redenen zijn waarom iemand dat kan liken.
Van mij mag iemand zeggen dat IS(IS) een zionistisch complot is, net zo goed als dat iemand van mij mag zeggen dat alle moslims het land uit moeten. Beiden neem ik niet serieus, maar ik zie geen enkele reden voor ontslag. In dat geval zou de helft van de FOK!kers zonder werk zitten.
Jij kunt mij vast wel uitleggen wat die functie precies inhoudt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Projectleider van het Nationaal Cyber Security Centrum is natuurlijk niet zomaar een functie.
Eens. Velen die deze complottheorie als ontslagreden valide vinden, geloven zelf in theorieën en samenzweringen als "islamisering", "Eurabië", "Sharia is nabij" etc.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:57 schreef Kingstown het volgende:
Van mij mag iemand zeggen dat IS(IS) een zionistisch complot is, net zo goed als dat iemand van mij mag zeggen dat alle moslims het land uit moeten. Beiden neem ik niet serieus, maar ik zie geen enkele reden voor ontslag. In dat geval zou de helft van de FOK!kers zonder werk zitten.
Ze was betrokken bij personeelszaken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:58 schreef NotYou het volgende:
[..]
Projectleider van het Nationaal Cyber Security Centrum is natuurlijk niet zomaar een functie.
quote:Hij zei dat ze op Personeelszaken niet betrokken was bij beleidsmatige of inhoudelijke zaken, maar wel mensen moest aannemen.
Ik kan je in ieder geval via een moeiteloze copy/paste van wikipedia uitleggen waar het nationaal cyber security centrum zich mee bezighoudt:quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:00 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Jij kunt mij vast wel uitleggen wat die functie precies inhoudt.
quote:Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) is een publiek-private Nederlandse organisatie die sinds 1 januari 2012 de weerbaarheid van de Nederlandse samenleving in het digitale domein tracht te vergroten. Het wil daarmee een veilige, open en stabiele informatiesamenleving creëren. De doelgroepen zijn voornamelijk bedrijven en overheidsdiensten. Het centrum valt onder de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
Taken
Binnen het Nationaal Cyber Security Centrum worden tactische en operationele kennis zoals expertise, uit zowel publieke als private sectoren bij elkaar gebracht. Zo kan meer inzicht worden verkregen over ontwikkelingen, dreigingen, trends en kan er meer ondersteuning worden geboden op vlak van digitale veiligheid.
Publicaties
Het NCSC verzamelt informatie over cyberveiligheid vanuit de overheid, bedrijven, universiteiten en internationale contacten. Aan de hand van deze informatie formuleert het NCSC adviezen voor de aanpak van ICT-kwetsbaarheden en voorziet in mogelijke technische maatregelen voor het beheer van ICT-systemen. Ook beschrijft men wat er precies aan de hand is, op welke systemen het impact heeft en hoe de schade voorkomen kan worden. Om de kennis te verspreiden publiceren ze factsheets, whitepapers, trendrapporten en dossiers over actuele zaken rond de digitale veiligheid.
Waar zij allemaal niet betrokken bij was, aangezien Opstelten al bevestigde dat ze niet bij beleidsmatige of inhoudelijke zaken betrokken was.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan je in ieder geval via een moeiteloze copy/paste van wikipedia uitleggen waar het nationaal cyber security centrum zich mee bezighoudt:
[..]
Prachtig, maar wat was haar functie precies, aangezien jij dat als argument naar voren brengt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:05 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik kan je in ieder geval via een moeiteloze copy/paste van wikipedia uitleggen waar het nationaal cyber security centrum zich mee bezighoudt:
[..]
Wanneer je als (bekend) kok van een restaurant, online je opvatting dat rundvlees in werkelijkheid rattenvlees is wereldkundig maakt zal de werkgever daar ook niet blij mee zijn. Raakt de core business en kan het vertrouwen in/imago van je zaak flink schaden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:03 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ze was betrokken bij personeelszaken.
http://www.omroepwest.nl/(...)et-naar-oude-functie
[..]
Vergelijking loopt voor geen meter is nogal vergezocht. Allereerst heeft een kok een veel belangrijkere functie in het restaurant. Ten tweede is het punt dat zij aansnijdt niet een punt dat klanten weg zou jagen (wat rattenvlees wel zou doen). Ten derde haal je nu haar belang voor diversiteit aan, wat los staat van haar uitspraak.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je als (bekend) kok van een restaurant, online je opvatting dat rundvlees in werkelijkheid rattenvlees is wereldkundig maakt zal de werkgever daar ook niet blij mee zijn. Raakt de core business en kan het vertrouwen in je zaak flink schaden.
Los daarvan lijkt ze me, met haar constante focus op diversiteit en blinde vlek wanneer t islam aangaat, allerminst de juiste persoon voor die positie.
Was te voorspellen. Al betreft het een keukenhulpje of serveester.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vergelijking loopt voor geen meter is nogal vergezocht. Allereerst heeft een kok een veel belangrijkere functie in het restaurant. Ten tweede is het punt dat zij aansnijdt niet een punt dat klanten weg zou jagen (wat rattenvlees wel zou doen). Ten derde haal je nu haar belang voor diversiteit aan, wat los staat van haar uitspraak.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:12 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Vergelijking loopt voor geen meter is nogal vergezocht. Allereerst heeft een kok een veel belangrijkere functie in het restaurant. Ten tweede is het punt dat zij aansnijdt niet een punt dat klanten weg zou jagen (wat rattenvlees wel zou doen). Ten derde haal je nu haar belang voor diversiteit aan, wat los staat van haar uitspraak.
No shit.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:09 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wanneer je als (bekend) kok van een restaurant, online je opvatting dat rundvlees in werkelijkheid rattenvlees is wereldkundig maakt zal de werkgever daar ook niet blij mee zijn. Raakt de core business en kan het vertrouwen in/imago van je zaak flink schaden.
Los daarvan lijkt ze me, met haar constante focus op diversiteit en blinde vlek wanneer t islam aangaat, allerminst de juiste persoon voor die positie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |