Oneens. Schoenen, dassen, overhemden en de pakken zelf zijn prima geschikt om de eigen stijl weer te geven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een pak is juist het ultieme middle of the road, eenheidsworst, geen ruimte voor eigen expressie, iedereen hetzelfde.
Nee, sorry. Ook pakken heb je in vele soorten en maten en er is ruimte zat voor expressie (al gaat dat meestal fout, want ik moet al meteen denken aan een volwassen persoon met een "leuke" tekst op zijn/haar t-shirt).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:46 schreef HeatWave het volgende:
Een pak is juist het ultieme middle of the road, eenheidsworst, geen ruimte voor eigen expressie, iedereen hetzelfde.
Niets mis met kledingvoorschriften.quote:Er zijn echt wel tijden voor een mooi pak hoor, maar om er dagelijks in te moeten lopen is echt een soort moderne slavernij.
Gelukkig ben jij lekker uniek.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zijn echt wel tijden voor een mooi pak hoor, maar om er dagelijks in te moeten lopen is echt een soort moderne slavernij.
Oh nee, maar mijn werkgever draagt mij niet op wat ik aan moetquote:
Ik zou het niet per se willen toedichten aan de werkgever. Punt is dat we tegenwoordig nog steeds in een tijd leven waarin vooral cliënten het idee hebben dat ze je te veel betalen als je in een wolvenshirt rondloopt. Als een cliënt hier binnenloopt wil hij of zij vooral weten waarom hij of zij een paar honderd EUR per uur moet betalen. Dat menen zij te kunnen zien aan, onder andere, de kleding die gedragen wordt. Representatief etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh nee, maar mijn werkgever draagt mij niet op wat ik aan moet.
Dat is natuurlijk ook weer zo, het is een gewoonte instand gehouden door oude zakken en tradities. Maar je ziet steeds meer enorme techgiants bijvoorbeeld met een veel relaxtere werksfeer, casual en vol "afleiding" op de vloer en dat geeft echt velen malen betere resultaten dan keurslijven in pak blijkbaar.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zou het niet per se willen toedichten aan de werkgever. Punt is dat we tegenwoordig nog steeds in een tijd leven waarin vooral cliënten het idee hebben dat ze je te veel betalen als je in een wolvenshirt rondloopt.
Bovendien is het natuurlijk niet per definitie iets van werk, maar is het nog een mooi stukje oud mos.
Verder kan ik natuurlijk niet op tegen de eenheidsworstopmerkingen als moderne slavernij en zulks. Het dragen van een das is natuurlijk ook net zoiets als een strop om je nek.
Ik ga niet met je in discussie over bovenstaande, omdat ik weet dat het ook waar is. Punt is dat ik ook weet dat TS als fiscalist aan de slag gaat (al dan niet als toekomstig advocaat). De meeste personen die hier reageren (DS4, DJ, Eriksd) werken allemaal ongeveer in dat wereldje en reageren dan ook vanuit dat referentiekader. Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar het is nog steeds (vooral de advocatuur) een traditioneel wereldje met een hoop oude mores, waaronder kleding.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook weer zo, het is een gewoonte instand gehouden door oude zakken en tradities. Maar je ziet steeds meer enorme techgiants bijvoorbeeld met een veel relaxtere werksfeer, casual en vol "afleiding" op de vloer en dat geeft echt velen malen betere resultaten dan keurslijven in pak blijkbaar.
Kijk naar Google en facebook bijv. Werkspeeltuinen en om nou te zeggen dat die producten niet lopen.
ja, dat weet ik wel hoorquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik ga niet met je in discussie over bovenstaande, omdat ik weet dat het ook waar is. Punt is dat ik ook weet dat TS als fiscalist aan de slag gaat (al dan niet als toekomstig advocaat). De personen die hier reageren werken allemaal ongeveer in dat wereldje en reageren dan ook vanuit dat referentiekader. Je kunt ervan zeggen wat je wilt, maar het is nog steeds (vooral de advocatuur) een traditioneel wereldje met een hoop oude mores, waaronder kleding.
Ach, ook al was het wel een keuze zou ik m'n pakken wel iets vaker dragen. Ik vind het ook wel mooi.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ja, dat weet ik wel hoor. En ik snap ook best dat je dan weinig keuze hebt opzich.
Maar dan ben ik gewoon blij dat ik nog nooit in pak heb moeten werken in mijn sector.
Oh, er is ook niets mis met een mooi pak, maar dan juist voor leuke gelegenheden, niet je dagelijkse sleurquote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:38 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ach, ook al was het wel een keuze zou ik m'n pakken wel iets vaker dragen. Ik vind het ook wel mooi.
Al laat ik de das steeds vaker achterwege.
Tegen die tijd heb ik er vast wel meer.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:12 schreef SpamNinja het volgende:
Los van deze boeiende discussie mis ik nog de vraag waar je stage gaat lopen dat het verwacht wordt dat je in pak verschijnt en hoe je in dat geval rondkomt met slechts één pak?
Moderne slavernij is 5 dagen per week moeten werken. Mensen met een mooi pak kiezen daar doorgaans voor.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er zijn echt wel tijden voor een mooi pak hoor, maar om er dagelijks in te moeten lopen is echt een soort moderne slavernij.
Ben van plan om het te gaan proberen bij Loyens&Loeffquote:Op maandag 25 augustus 2014 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:
Een pak nodig voor je stage ja? Ben wel benieuwd waar je stage loopt dan, of je loopt stage voor een leidinggevende functie.
Zelf heb ik er nog nooit een nodig gehad. Geen trouwerijen gehad en Geen sollicitaties waar een pak de gewenste kledingstijl is.
Wel leuk om er gewoon een te hebben, mocht je er natuurlijk ooit een nodig hebben.
Let niet op Snoepje, hij kan geen werk vinden.quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ben van plan om het te gaan proberen bij Loyens&Loeff
En ja wou altijd al een pak hebben voor de fun
Daar zou ik zeker in pak solliciteren inderdaad, maar als ik het zo zie is de kledingstijl op kantoor ook in pak. Heb je dan wel genoeg aan 1 pak?quote:Op maandag 25 augustus 2014 21:59 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Ben van plan om het te gaan proberen bij Loyens&Loeff
En ja wou altijd al een pak hebben voor de fun
Het vinden van je droombaan is inderdaad geen makkie. Die vind je niet zomaar 1, 2, 3.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:00 schreef eriksd het volgende:
[..]
Let niet op Snoepje, hij kan geen werk vinden.
Vast niet maar tegen die tijd heb ik er vast wel meer. Wil nou alvast een pak gewoon om de kosten te spreiden en omdat ik er nu geen heb. Eind dit jaar heb ik ook een verplichte stage bij de belastingdienst maar daar hoef je volgens mij niet in pak.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:20 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Daar zou ik zeker in pak solliciteren inderdaad, maar als ik het zo zie is de kledingstijl op kantoor ook in pak. Heb je dan wel genoeg aan 1 pak?
Nee. Minstens twee voor om de dag. Op vrijdag is het casual friday.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:20 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Daar zou ik zeker in pak solliciteren inderdaad, maar als ik het zo zie is de kledingstijl op kantoor ook in pak. Heb je dan wel genoeg aan 1 pak?
Draag je nog vaak riemen? Ik wil juist zo min mogelijk riemen dragen, omdat dat voor mij een beetje afbreuk doet aan de lijnen van een pak. Geen riemen, soms zelfs geen lusjes (wel side adjusters af en toe).quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:19 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben gek op pakken, en heb er dan ook redelijk wat, maar dat is allemaal op maat gemaakt. Ook overhemden op maat gemaakt. Niet dat ik nou afwijkende maten heb ofzo, helemaal niet zelfs, maar ik hou van maatpakken en daar hoort voor mij ook een op maat gemaakt overhemd.
Ik heb geen pakken met streepjes of dergelijk gedoe, allemaal gewoon effen zeg maar. Daarnaast heb ik ook tig paar schoenen, zwart, donkerblauw, bruin...maar eigenlijk vooral Van Bommel en Santoni.
Riemen geldt hetzelfde voor, in allerlei kleuren omdat dat moet matchen met de kleur van de schoenen. Dassen in meerdere kleuren, etc.
Zoals ik zei, ik hou van pakken maar ik heb er geen van SS. Ik denk dat je inderdaad met 500 euro voor een 'standaard combinatie' (klinkt oneerbiedig maar zo bedoel ik t zeker niet) wel klaar moet zijn.
Altijd. Zowel bij een pak als bij vrijetijdskleding. Maar bij een pak helemaal. Ik vind dat een riem het afmaakt, dus die hoort er voor mij per definitie bij. Die heb ik dan ook behoorlijk veel. In verscheidene kleuren omdat het moet matchen met je schoenen. Riem en schoenen in een andere kleur is een no go voor mijquote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Draag je nog vaak riemen? Ik wil juist zo min mogelijk riemen dragen, omdat dat voor mij een beetje afbreuk doet aan de lijnen van een pak. Geen riemen, soms zelfs geen lusjes (wel side adjusters af en toe).
geen riem dragen in een kostuumsbroek?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 10:50 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Draag je nog vaak riemen? Ik wil juist zo min mogelijk riemen dragen, omdat dat voor mij een beetje afbreuk doet aan de lijnen van een pak. Geen riemen, soms zelfs geen lusjes (wel side adjusters af en toe).
Ja, mijn op maat gemaakte broeken hebben doorgaans niet eens riemlussen.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:40 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
geen riem dragen in een kostuumsbroek?
Je doet wellicht ook geen sokken aan in je geklede schoenen of loopt zo nu en dan topless onder je vest?
Een riem dragen heeft toch helemaal niks meer te maken met het feit dat je broek al dan niet perfect zou passenquote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:45 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, mijn op maat gemaakte broeken hebben doorgaans niet eens riemlussen.
Verder wat DJ hierboven zegt.
Dank voor deze aandoenlijke toevoeging.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:47 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Een riem dragen heeft toch helemaal niks meer te maken met het feit dat je broek al dan niet perfect zou passen
De helft van mijn broeken zijn quasi te klein omdat ik gewoon te vet geworden ben, daar draag ik dan nog steeds een riem in.
Iemand in een kostuum, laat het dan een maatpak of gewoon confectie zijn, zonder broeksriem, dat vind ik maar een bijzonder knullig zicht.
Gek die ga ik kopen!quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:48 schreef Mylene het volgende:
Even geplukt van SuitSupply, zijn er nou die dit soort handschoenen dragen van de winter?
http://eu.suitsupply.com/nl_NL/gloves
[ afbeelding ]
Een riem is een poor man's solution oorspronkelijk. Een broek met zijtrekkers is gewoon cleaner dan een riem. Dat het moet matchen met je schoenen is goed, maar liever geen dan dat het er te matchy matchy uitziet. Less is more etc.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 13:47 schreef Chilliewillie88 het volgende:
[..]
Een riem dragen heeft toch helemaal niks meer te maken met het feit dat je broek al dan niet perfect zou passen
De helft van mijn broeken zijn quasi te klein omdat ik gewoon te vet geworden ben, daar draag ik dan nog steeds een riem in.
Iemand in een kostuum, laat het dan een maatpak of gewoon confectie zijn, zonder broeksriem, dat vind ik maar een bijzonder knullig zicht.
Side adjusters inderdaadquote:Op donderdag 28 augustus 2014 21:26 schreef bezemsteeltaart het volgende:
[..]
Een riem is een poor man's solution oorspronkelijk. Een broek met zijtrekkers is gewoon cleaner dan een riem. Dat het moet matchen met je schoenen is goed, maar liever geen dan dat het er te matchy matchy uitziet. Less is more etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |