ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 17-08-2014 00:23:21 ]
Moest in Gouda toch overstappen omdat Prorail al weken in het weekeinde niet in staat is om rechtstreekse verbindingen naar Den Haag aan te bieden. Kon wel daardoor het koppelstel ff filmen.
Krijg ik nu een brief, op aangeven van de conducteur hoeft u de boete niet te betalen, alleen de ritprijs. Wat een logica toch weer.
Je had gewoon een kaartje moeten kopen, en deze achteraf kunnen declareren. Uiteraard is het nu terecht dat je moet dokken. Anders kan iedereen tegen de conducteur gaan zeggen "maar mijn abonnement ligt thuis"
Uiteraard heb je nu nog de mogelijkheid om een bezwaar in te dienen, en in de meeste gevallen wordt (tot 3x/jaar) de uitgeschreven UvB vernietigd, of je kaartje vergoed.
Moest in Gouda toch overstappen omdat Prorail al weken in het weekeinde niet in staat is om rechtstreekse verbindingen naar Den Haag aan te bieden. Kon wel daardoor het koppelstel ff filmen.
Was een leegmaterieelthalys, of althans erg leeg.
Klopt, leegmat-Thalys. Één van die 2 stellen gaat alweer vrij snel naar Parijs terug met reizigers.
Op zaterdag 16 augustus 2014 22:28 schreef dennistd het volgende: Zo, planning voor morgen is gemaakt, eindelijk weer een dagje achter wat treinen aan vangen
SPOILER: Afkortingen alert!
Voor die saaie zwarte 189? Ik ga richting Zevenaar eo voor de EETC, laatste keer waarschijnlijk via Emmerich.
Je had gewoon een kaartje moeten kopen, en deze achteraf kunnen declareren. Uiteraard is het nu terecht dat je moet dokken. Anders kan iedereen tegen de conducteur gaan zeggen "maar mijn abonnement ligt thuis"
Uiteraard heb je nu nog de mogelijkheid om een bezwaar in te dienen, en in de meeste gevallen wordt (tot 3x/jaar) de uitgeschreven UvB vernietigd, of je kaartje vergoed.
even los van het hoe of wat, want dat komt allemaal wel weer goed. Als we nou eens nadenken zou ik dus wel de boete moeten betalen, en niet het kaartje. Het kaartje heb ik gekocht, heb hem alleen niet bij me. Dus dan zou je zeggen betaal de boete, niet het kaartje.
Voor die saaie zwarte 189? Ik ga richting Zevenaar eo voor de EETC, laatste keer waarschijnlijk via Emmerich.
Het gaat me niet om de 189, maar om wat erachter hangt. Dat zie je niet weer denk ik, een 1200 met een autoslaaptrein zie je wel vaker, alleen niet meer daar, dat klopt. Als Emmerich beter te bereiken zou zijn met de trein zou ik daar wel heen gegaan zijn misschien, maar dat is vrij onmogelijk nu. En ik heb alsnog één autoslaaptrein in Duiven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, oké. Dat is een goed excuus. Ik kijk wel wanneer ik uit een diep coma ontwaak (ik denk rond 8u), en ga dan eens op pad voor de 2e trein Gezien ik maandag weer mega-vroeg aan de bak mag, keer ik daarna weer huiswaarts, en laat ik die derde trein schieten.
Ik heb maandag gelukkig een wat latere dienst, dinsdag t/m vrijdag mag ik weer lekker vroeg op. De eerste drie dagen voor werk, en vrijdag om 5.15u de trein naar Roosendaal voor een dagje naar België met de NVBS Jongeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
05:15 pas de trein Dan ben ik al een halfuur aan het werk 03:45 gaat hier de wekker. Aanstaande week + de week erna.
Zaterdag gaat de wekker al om 03:30 (scheult niet veul ) om de gestoorden-trip te starten naar Parijs 05:54 de trein uit Antwerpen Berchem, en dan in Lille overstappen naar Amiens, alwaar de TER ingeruild wordt voor de Intercité, met een geplande aankomst van Paris Nord om 11:32. De Intercité terug vertrekt alweer om 17:01, en via dezelfde route is de geplande aankomst in Antwerpen Berchem om 23:06. Mijn reisgenoot moet uit Nootdorp komen, dus die mag nog vroeger als mij weg Hij mag eerst een halfuur fietsen naar Delft, dan met de nachttrein van 03:45 naar Dordrecht.
Weekje later even met de auto naar Luxemburg voor een weekend.
Ik ga zelden (zelfs in het weekend) na 23:30 nog slapen. Als ik een dienst 14-laat heb, is het afhankelijk hoelaat ik thuis ben. Soms is dat half 12, soms half 1 of half 3. Dat wisselt elke dag wel weer. Soms ook al om 10 uur thuis, bijvoorbeeld. Ik ben meer een ochtendmens Ik zet liever de wekker op 07u, en ga er lekker vroeg in.
Ik ga zelden (zelfs in het weekend) na 23:30 nog slapen. Als ik een dienst 14-laat heb, is het afhankelijk hoelaat ik thuis ben. Soms is dat half 12, soms half 1 of half 3. Dat wisselt elke dag wel weer. Soms ook al om 10 uur thuis, bijvoorbeeld. Ik ben meer een ochtendmens Ik zet liever de wekker op 07u, en ga er lekker vroeg in.
Tsja. Als je veel gaat stappen ofzo, dan is het leuk. Dat doe ik niet, en dan ben ik toch liever overdag wat meer actief.
Ik was vorig jaar met een paar vrienden in Engeland om treinen te spotten. Zij stonden om 7:30 op voor het full English breakfast, ik kwam rond 9:15 een keer naar beneden. Voor we op pad gingen gingen eerst even langs de Tesco's om een pakje sandwiches te halen. Dat was mijn ontbijt
Ik was vorig jaar met een paar vrienden in Engeland om treinen te spotten. Zij stonden om 7:30 op voor het full English breakfast, ik kwam rond 9:15 een keer naar beneden. Voor we op pad gingen gingen eerst even langs de Tesco's om een pakje sandwiches te halen. Dat was mijn ontbijt
Op zaterdag 16 augustus 2014 23:26 schreef greavy het volgende: Als ik een paar dagen weg ben, is de gemiddelde wektijd bij mij rond 06:30/07u. Dan heb je tenminste iets aan je dag
Als je dat bij mij zou flikken krijg je echt een paar scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.
Als je dat bij mij zou flikken krijg je echt een paar scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.
Tijdens de laatste vakantie had ik een paar dagen dat ik wegging vóór het ontbijt in het hostel. En dat op een doordeweekse dag. All you can Eat-Ontbijt startte door de weeks om 06:30.
Nee die bonen krijg ik ook niet binnen, maar de bacon en scrambled eggs.. Bohh
Dat is nog wel te doen ja, maar de rest niet. Ik neem dan ook nog zo'n driehoekje met brood mee als lunch, die vrienden teren de hele middag nog op hun ontbijt.
De machineruimte doet pijn aan de ogen Van binnen is ie grotendeels gelijk, wat nieuwe aansluitingen voor diagnose e.d. Wel opvallend is het kijkgat naar de machineruimte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D'r staat nu 1484 kilometer op
[ Bericht 8% gewijzigd door Maegrim op 17-08-2014 02:34:26 ]
even los van het hoe of wat, want dat komt allemaal wel weer goed. Als we nou eens nadenken zou ik dus wel de boete moeten betalen, en niet het kaartje. Het kaartje heb ik gekocht, heb hem alleen niet bij me. Dus dan zou je zeggen betaal de boete, niet het kaartje.
Die zou goed zijn!
Dan ga ik nu nog snel naar Lowlands. "Ja, ik heb een kaartje gekocht, maar die ligt thuis. Laat me er dus maar in."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 17 augustus 2014 06:29 schreef Salatrel het volgende: het strafbare feit is dan ook het niet kunnen/willen tonen van een geldig vervoerbewijs en niet het niet hebben van een geldig vervoerbewijs
Precies. Als je een rijbewijs hebt, maar het niet kan tonen als je staande wordt gehouden, kun je ook een boete krijgen.
En zo zijn er nog wel honderd analogieën te bedenken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 17 augustus 2014 12:59 schreef DriekOplopers het volgende: De nieuwe Fyra, onder de schuilnaam IC Direct, valt steeds vaker uit. Mansveld heeft zich door de NS een oor laten aannaaien.
Op zondag 17 augustus 2014 06:29 schreef Salatrel het volgende: het strafbare feit is dan ook het niet kunnen/willen tonen van een geldig vervoerbewijs en niet het niet hebben van een geldig vervoerbewijs
Ja dat bedoel ik.
Ik kan hem niet laten zien, dus de boete an sich is terecht. Maar het kaartje had ik, dus om mij dan wel het kaartje laten betalen en niet de boete is onlogisch.
Ik kan hem niet laten zien, dus de boete an sich is terecht. Maar het kaartje had ik, dus om mij dan wel het kaartje laten betalen en niet de boete is onlogisch.
idd slechte conducteur die de moeite neemt achterop te pennen dat ze wat hem betreft de verhoging achterwege mogen laten.
Als ik jou was zou ik gewoon 35 euro overmaken. Dat zal hem leren
Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef dennistd het volgende: Wat een moeite net om weg te komen van Veenendaal De Klomp met tien bakken VIRM. Erg veel slippen met dit miezerige weer.
Ze kunnen echt helemaal niks meer tegenwoordig he.
Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef dennistd het volgende: Wat een moeite net om weg te komen van Veenendaal De Klomp met tien bakken VIRM. Erg veel slippen met dit miezerige weer.
Het spul heeft gewoon te weinig aangedreven assen. Slechts 1:4 is aangedreven, terwijl 1:3 al een stuk beter zou zijn.
Ik ben het spuugzat. Gister Dordrecht Rotterdam de 8746, in de avond wederom de 8746 naar Breda., om wat te drinken bij de Pint. Vanochtend de 8675 Dordrecht-Breda. Tussen Breda-Elst de 9544, en nu wederom de 9544 naar Tilburg vanaf Deventer (nu bij Oss). In Tilburg krijg ik alwéér VIRM6 gezien de melding van INFOPLUS. In Den Bosch maar ff halfuur bivakkeren.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 17-08-2014 14:04:55 ]
een beetje??? Ik tref vandaag niks anders..... 4 omlopen VIRM tussen Den Haag-Deurne, terwijl daar geen IRM gepland is. Enkel DDZ en ICM.... En die 4 omlopen zitten gelijk achterelkaar, dus ontkomen lukt niet... zou ik 2u moeten wachten.
Op zondag 17 augustus 2014 13:58 schreef greavy het volgende: Ik ben het spuugzat. Gister Dordrecht Rotterdam de 8746, in de avond wederom de 8746 naar Breda., om wat te drinken bij de Pint. Vanochtend de 8675 Dordrecht-Breda. Tussen Breda-Elst de 9544, en nu wederom de 9544 naar Tilburg vanaf Deventer (nu bij Oss). In Tilburg krijg ik alwéér VIRM6 gezien de melding van INFOPLUS. In Den Bosch maar ff halfuur bivakkeren.
Zou er dan toch een god bestaan?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
een beetje??? Ik tref vandaag niks anders..... 4 omlopen VIRM tussen Den Haag-Deurne, terwijl daar geen IRM gepland is. Enkel DDZ en ICM.... En die 4 omlopen zitten gelijk achterelkaar, dus ontkomen lukt niet... zou ik 2u moeten wachten.
Dat is niet waar. DDZ zijn über relaxte treinen. Virm is, nou ja, als er niks anders rijdt pak ik hem wel. Zeker op stukken waar het spoor kut ligt zoals op de dikke veenpakketten in het westen. Trajecten als Utrecht - Gouda en Woerden - Leiden. Daar schommelt het als een boot op zee. Dat is echt niet tof.
Dat is niet waar. DDZ zijn über relaxte treinen. Virm is, nou ja, als er niks anders rijdt pak ik hem wel. Zeker op stukken waar het spoor kut ligt zoals op de dikke veenpakketten in het westen. Trajecten als Utrecht - Gouda en Woerden - Leiden. Daar schommelt het als een boot op zee. Dat is echt niet tof.
Ik vind die 2de klas stoeltjes in de DDZ een beetje net niet om eerlijk te zien. Ik weet niet wat het precies is, maar het zit gewoon net niet..
Zo, 5 topics bijgelezen. Ik tik vanavond wel een uitgebreider verhaaltje over mn 4 uur vertraging Marne la Vallee - Chessy -> Valence TGV met de 5110/5111 8-8-14 jl.
Op zondag 17 augustus 2014 14:57 schreef Salatrel het volgende: Geen treinen van Rotterdam naar vlaardingen c op last van brandweer. Zou gaan om een brand on de Wilhelmina haven met hevige rookontwikkeling.
Op zondag 17 augustus 2014 14:57 schreef Salatrel het volgende: Geen treinen van Rotterdam naar vlaardingen c op last van brandweer. Zou gaan om een brand on de Wilhelmina haven met hevige rookontwikkeling.
Op zondag 17 augustus 2014 15:46 schreef James1988 het volgende: Er gaan vanaf 2017 weer treinen rijden tussen Nijmegen (Heijendaal) en Kleef, zo zijn de SPD en PvdA overeengekomen.
Op zondag 17 augustus 2014 15:46 schreef James1988 het volgende: Er gaan vanaf 2017 weer treinen rijden tussen Nijmegen (Heijendaal) en Kleef, zo zijn de SPD en PvdA overeengekomen.
Mét fotoshop van een bus op de hellingbaan van het parkeerdek.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Dit is fantasties speelgoed, je gaat in de buurt van de kaartautomaat staan, en belt het nummer als er iemand anders staat te kloten. Moet je dan zn gezicht zien als de automaat uit zichelf even 100 euro op wil laden.
Op zondag 17 augustus 2014 16:28 schreef greavy het volgende: een kennis meldde mij dat de SHD 121 ff een ritje heeft gereden: Amersfoort - Rotterdam - Hoofddorp - Rotterdam - Amersfoort.
Zou ook krap worden denk ik, binnen nu en drie jaar een zak geld vinden, een meute procedures doorlopen en alle ouwe zooi weer bruikbaar maken.
Dit is fantasties speelgoed, je gaat in de buurt van de kaartautomaat staan, en belt het nummer als er iemand anders staat te kloten. Moet je dan zn gezicht zien als de automaat uit zichelf even 100 euro op wil laden.
Op zondag 17 augustus 2014 16:33 schreef greavy het volgende: Ja, dat stuk schroot. Daar is dat meuk alleen maar goed voor van de SHD. Zien de 114 en 115 er beter uit.
Op zondag 17 augustus 2014 16:33 schreef greavy het volgende: Ja, dat stuk schroot. Daar is dat meuk alleen maar goed voor van de SHD. Zien de 114 en 115 er beter uit.
Opknappen van de 115 is goed gelukt moet ik zeggen. Had ik niet verwacht van zo'n jonge ploeg.
Opknappen van de 115 is goed gelukt moet ik zeggen. Had ik niet verwacht van zo'n jonge ploeg.
Veel mensen hadden dit niet verwacht. Zelfs de vrijwilligers (waaronder ik) hadden er een heel hard hoofd in. Maar nu loopt alles vlotter, want er zijn meer sponsoren en donateurs gekomen, zeker sinds hij rijvaardig is. Dat maakt het voor de club een stuk makkelijker.
Op zondag 17 augustus 2014 14:58 schreef Darkwing_Duck het volgende: Is er eigenlijk al bekend wat er precies opgekalefatert gaat worden aan het dubbeldeks mottenballenmaterieel?
Ze gaan er even met de veger door en met de WD40 bij langs??
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
Herik Rail heeft vandaag de al eerder verkochte 5 rijtuigen (het ex-Lloyds Register meetrijtuig en 5 overige rijtuigen) met het leegmat van de Gamescom Express naar Duitsland meegestuurd. De nieuwe eigenaar is CentralBahn, maar wat ik wel weet, is dat Herik Rail niet veel eigen rijtuigen meer heeft. Gezien de gebruikte rijtuigen van de Gamescom Express ook van CentralBahn komen, is dit een begrijpelijke actie.
Edit: Vervoerd zijn oa de: ex-Lloyds meetrijtuig: 61 84 88-70 021-1 Buffetrijtuigen 61 84 88-70 022-9 en 61 84 88-70 026-0 Rijtuig ABm 51 80 03-70 106-8 Rijtuig Bm 51 80 02-40 110-8
Op zondag 17 augustus 2014 12:59 schreef DriekOplopers het volgende: De nieuwe Fyra, onder de schuilnaam IC Direct, valt steeds vaker uit. Mansveld heeft zich door de NS een oor laten aannaaien.
Hoezo? Er is qua concessie niets aangepast, en het aanbod is zelfs uitgebreid. En het zou netjes zijn om ook even de cijfers te publiceren waarin staat wat percentage uitval is dat te wijten is aan NSH, dat staat namelijk ook altijd in de rapportage.
HerikRail heeft de Rijtuigenloods in Amersfoort, waar men feesten en beurzen kan organiseren. Daarnaast kan (of beter gezegd: kon...) je een trein huren via HerikRail, en dan door het land rijden met een paar rijtuigen, inclusief buffet- en/of barrijtuig(en). HerikRail heeft enkel nog de Rijtuigenloods, en dan nu de nieuwe bedrijfstak: Herik Cargo, die nog geen succes is.
HerikRail heeft nu geen rijvaardige rijtuigen meer, maar bezit nog wel: Barrijtuig WG 61 80 09-90 002-7 Restauratierijtuig 61 84 88-70 015-3 (volledig uitgebrand) Vrachtrijtuigen 51 84 92-99 063-6, 064-4 en 065-1 (enkel als opslagruimte) Toiletrijtuig BCFV 19919 (niet dienstvaardig, enkel als statisch object)
Op zondag 17 augustus 2014 17:35 schreef Darkwing_Duck het volgende: Is er al wat bekend over de Brusselaar voor volgende Dienstregeling? Heb eigenlijk al de info nodig voor mn volgende tripjes
nog kutter dan het nu is wel is het dan al kut vanaf amsterdam
Op zondag 17 augustus 2014 17:34 schreef greavy het volgende: HerikRail heeft de Rijtuigenloods in Amersfoort, waar men feesten en beurzen kan organiseren.Daarnaast kan (of beter gezegd: kon...) je een trein huren via HerikRail, en dan door het land rijden met een paar rijtuigen, inclusief buffet- en/of barrijtuig(en). HerikRail heeft enkel nog de Rijtuigenloods, en dan nu de nieuwe bedrijfstak: Herik Cargo, die nog geen succes is.
Kan je uberhaubt nog ergens een prive trein ritselen (al dan niet Disco)
Ok, ik heb m nodig tot Roosendaal , kan je daar iets over zeggen?
ik kan er weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik heb gelezen dat ie dan via brussel luchthaven gaat rijden en ik meen dat ie daar ook kop moet maken? verder weet ik er niet zoveel van
ik kan er weinig zinnigs over zeggen behalve dat ik heb gelezen dat ie dan via brussel luchthaven gaat rijden en ik meen dat ie daar ook kop moet maken? verder weet ik er niet zoveel van
Dus dan MOET je ook nog eens de Diabolotoeslag betalen
Dus dan MOET je ook nog eens de Diabolotoeslag betalen
Nee. Reizigers die daar moeten overstappen of met dezelfde trein doorreizen (en dus het station niet verlaten) hoeven geen Diabolo-toeslag te betalen. Dat is enkel voor in- en uitstappende reizigers, die dat station als begin- en/of eindpunt hebben.
Kopmaken in de luchthaven van Brussel hoeft niet meer sinds de Diaboloverbinding open is.
Nee. Reizigers die daar moeten overstappen of met dezelfde trein doorreizen (en dus het station niet verlaten) hoeven geen Diabolo-toeslag te betalen. Dat is enkel voor in- en uitstappende reizigers, die dat station als begin- en/of eindpunt hebben.
Misschien hoeven ze daar niet zo nodig of zo. Als Dordrecht overgeslagen wordt schreeuwen ze moord en brand, terwijl Leiden er wat mij betreft minstens zo veel recht op heeft.
Maar ja, in Leiden wonen alleen maar mensen op stand, die hebben wel een auto allemaal. Bovendien, wat hebben mensen op stand in België te zoeken? In Dordrecht wonen alleen maar schooiers en paupers, dusjah.
Zodra je het station verlaat, moet je betalen voor de toeslag. Dus dan moet je betalen. Ik ben al een paar keer via de Diabolo gegaan inmiddels, en er staat ook overal duidelijk met borden aangegeven dat een toeslag alleen verplicht is bij het begin- of eindpunt met de trein, en niet bij overstappen op een andere trein.
Zodra je het station verlaat, moet je betalen voor de toeslag. Dus dan moet je betalen. Ik ben al een paar keer via de Diabolo gegaan inmiddels, en er staat ook overal duidelijk met borden aangegeven dat een toeslag alleen verplicht is bij het begin- of eindpunt met de trein, en niet bij overstappen op een andere trein.
Op zondag 17 augustus 2014 17:51 schreef Dr_Flash het volgende: Misschien hoeven ze daar niet zo nodig of zo. Als Dordrecht overgeslagen wordt schreeuwen ze moord en brand, terwijl Leiden er wat mij betreft minstens zo veel recht op heeft.
Maar ja, in Leiden wonen alleen maar mensen op stand, die hebben wel een auto allemaal. Bovendien, wat hebben mensen op stand in België te zoeken? In Dordrecht wonen alleen maar schooiers en paupers, dusjah.
Logisch dat ze hier gaan zeuren. Dan kan ik niet meer rechtstreeks naar de Belgen
Nee. Mobiele controles. Zeer regelmatig worden alle in- en uitgangen vergrendeld voor de controle. Maarja, NMBS móét wel controleren, want anders krijgen ze niet genoeg geld binnen om te betalen aan de Diabolo partner. Daar moet een x-bedrag euro per jaar worden betaald, dat in de miljoenen loopt. Zolang die controle er niet is, kan je gewoon doorlopen. Als de Treinbegeleider op je ticket begin- of eindpunt de Luchthaven ziet, moet hij jou de Diabolo-taks ook laten betalen.
Zolang die controle er niet is, kan je gewoon doorlopen. Als de Treinbegeleider op je ticket begin- of eindpunt de Luchthaven ziet, moet hij jou de Diabolo-taks ook laten betalen.
dat dat niet gewoon automagisch gaat wanneer je op de luchthaven een biljet koopt of een biljet naar de luchthaven koopt
Nee. Mobiele controles. Zeer regelmatig worden alle in- en uitgangen vergrendeld voor de controle. Maarja, NMBS móét wel controleren, want anders krijgen ze niet genoeg geld binnen om te betalen aan de Diabolo partner. Daar moet een x-bedrag euro per jaar worden betaald, dat in de miljoenen loopt. Zolang die controle er niet is, kan je gewoon doorlopen. Als de Treinbegeleider op je ticket begin- of eindpunt de Luchthaven ziet, moet hij jou de Diabolo-taks ook laten betalen.
Ja ja. Dus de regel is dat je moet betalen, maar een systeem om dat daadwerkelijk af te dwingen hebben ze niet, anders dan letterlijk ELKE reiziger handmatig achter zijn broek aan te gaan zitten Welkom in de 19e eeuw Stakkerland is het ook
dat dat niet gewoon automagisch gaat wanneer je op de luchthaven een biljet koopt of een biljet naar de luchthaven koopt
Volgens mij wel deels, maar er zijn ook best veel reizigers met een GoPass, RailPass of een ander vervoersbewijs. De Diabolo-taks kan je alleen in België kopen, dus Internationale reizigers moeten het ook bijkopen.
Volgens mij wel deels, maar er zijn ook best veel reizigers met een GoPass, RailPass of een ander vervoersbewijs. De Diabolo-taks kan je alleen in België kopen, dus Internationale reizigers moeten het ook bijkopen.
Dus als ik het bij de NS kaartautomaat koop dan zit het er niet in?
Op zondag 17 augustus 2014 18:01 schreef Darkwing_Duck het volgende: Zou je daarvoor dus dat gratis nummer kunnen bellen op het station? "Hallo kunt u mij helpen met de kaartautomaat? ik zoek de Diabolotaks"
Ja moet je doen, dan hangen ze gelijk op Denken ze dat jij gek bent
NS International zegt:Welkom bij de klantenservice van NS International. Waarmee kan ik u van dienst zijn? U zegt:Diabolo toeslag NS International zegt:Ik heb u niet goed begrepen. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt? U zegt:Diabolotoeslag kopen NS International zegt:Dat begreep ik even niet. Mag ik nog een keer vragen waar het over gaat? U zegt:Diabolotaks NS International zegt:Ik snap niet echt wat u bedoelt. Wilt u misschien contact opnemen met het NS International Service Center? U zegt:Brussel Luchthaven toeslag NS International zegt:Sorry, dat snapte ik even niet. Wilt u me nog een keer vertellen wat u bedoelt? U zegt:Brussel Luchthaven NS International zegt:Ik heb u niet goed begrepen. Wat bedoelt u?
Marne-la-Vallée-Chessy a.k.a. Gare du Mickey Mouse, gok ik zo.
Wauw. Na wat moeite vindt je wat informatie, maar die virtuele klantenservicemedewerk(st)er werkte niet mee.
Wauw. Online krijg je wel gelijk de Diabolo-taks geleverd:
quote:
Diabolotoeslag
Tot en met eind 2012 wordt er in België hard gewerkt aan een nieuw spoor. Dit spoor zorgt voor betere verbinding van Brussels Airport met Antwerpen en Luik. Om dit project te kunnen realiseren betalen reizigers met bestemming Brussel Airport een toeslag van ¤ 5,00. Als u online een ticket koopt, is de prijs inclusief de Diabolotoeslag.
Op zondag 17 augustus 2014 18:11 schreef greavy het volgende: Wauw. Na wat moeite vindt je wat informatie, maar die virtuele klantenservicemedewerk(st)er werkte niet mee.
Wauw. Online krijg je wel gelijk de Diabolo-taks geleverd:
Op zondag 17 augustus 2014 17:51 schreef Dr_Flash het volgende: Misschien hoeven ze daar niet zo nodig of zo. Als Dordrecht overgeslagen wordt schreeuwen ze moord en brand, terwijl Leiden er wat mij betreft minstens zo veel recht op heeft.
Wanneer dan, kan dat ook nog op de luchthaven zelf? want met krappe overstaps zie ik..nouja, je snapt me...
Contant bij de Belgische treinbegeleiders, en op het station van de luchthaven kan het ook. Daar staan zelfs speciale automaten waar men alleen een Diabolo-taks uit kan halen met één druk op de knop
En er zijn speciale automaten waar maar 4 drukknoppen opzitten (als ik het goed herinner), en enkel cash kan betalen met muntgeld en enkel vol-tarief: Enkeltje 1 persoon zone Brussel, enkeltje 2 personen zone Brussel, retour 1 persoon zone Brussel, retour 2 personen zone Brussel. De normale automaten staan daar uiteraard ook.
Contant bij de Belgische treinbegeleiders, en op het station van de luchthaven kan het ook. Daar staan zelfs speciale automaten waar men alleen een Diabolo-taks uit kan halen met één druk op de knop
Kan je nu met die ov-chipkaart maffia in de automaten nog steeds zo'n superdagretour naar België kopen? Ik reis gratis door Nederland, maar moet naar Antwerpen.. In België zelf ben je ook nog eens een euro of 6 toeslag kwijt als je een kaartje terug wil kopen, dus het liefst wil ik een retour kunnen krijgen..
Op zondag 17 augustus 2014 17:35 schreef Darkwing_Duck het volgende: Is er al wat bekend over de Brusselaar voor volgende Dienstregeling? Heb eigenlijk al de info nodig voor mn volgende tripjes
NMBS is al concept dienstregelingen aan het publiceren via een brakke offline planner. Nieuwe Benelux vertrekt steeds om .45 uit Brussel-Zuid en heeft een reistijd van 1:26 naar Roosendaal. Trein houdt in Nederland tussen Roosendaal en Den Haag het huidige pad, zie hier
NMBS is al concept dienstregelingen aan het publiceren via een brakke offline planner. Nieuwe Benelux vertrekt steeds om .45 uit Brussel-Zuid en heeft een reistijd van 1:26 naar Roosendaal. Trein houdt in Nederland tussen Roosendaal en Den Haag het huidige pad, zie hier
Ik heb een paar weken terug geprobeerd om de Benelux uit die planner te trekken, maar dat lukte toen niet.
Op zondag 17 augustus 2014 18:53 schreef Xetran het volgende: Kan je nu met die ov-chipkaart maffia in de automaten nog steeds zo'n superdagretour naar België kopen? Ik reis gratis door Nederland, maar moet naar Antwerpen.. In België zelf ben je ook nog eens een euro of 6 toeslag kwijt als je een kaartje terug wil kopen, dus het liefst wil ik een retour kunnen krijgen..
koop een e-ticket naar Antwerpen en vink aan NS traject gratis
Op zondag 17 augustus 2014 18:53 schreef Xetran het volgende: Kan je nu met die ov-chipkaart maffia in de automaten nog steeds zo'n superdagretour naar België kopen? Ik reis gratis door Nederland, maar moet naar Antwerpen.. In België zelf ben je ook nog eens een euro of 6 toeslag kwijt als je een kaartje terug wil kopen, dus het liefst wil ik een retour kunnen krijgen..
Ik weet niet hoe oud je bent, maar <26 jaar is de Go Pass Roosendaal veruit de goedkoopste optie doordeweeks. Twee enkeltjes, Roosendaal - Antwerpen en Antwerpen-Roosendaal, voor ¤14.80. Dat red je zelfs met een Superdagretour niet.
De regio wil inderdaad geen subsidie voor de museumlijn geven inderdaad. Er moest een paar miljoen extra subsidie komen om de spoorlijn in gebruik te houden, maar dat wilde de regio niet meer betalen.
Ik weet niet hoe oud je bent, maar <26 jaar is de Go Pass Roosendaal veruit de goedkoopste optie doordeweeks. Twee enkeltjes, Roosendaal - Antwerpen en Antwerpen-Roosendaal, voor ¤14.80. Dat red je zelfs met een Superdagretour niet.
Bijkomend probleem: Ik heb geen printer. Vroeger was je met een superdagretour, of jongerentarief altijd vrij goedkoop uit. DAn was het nog te overzien
Misschien een goederenlift die niet aan alle eisen voldoet, waardoor er verplicht begeleiding moet zijn? Volgens mij had Utrecht dat een tijd terug ook.
Ik kan gratis en weekje naar omgeving Wroclaw. Ik moet hier dan donderdag 28 augustus rond 16:30 zijn (want dan gaan we verder the middel of nowhere in met een bus)
Mijn skills met buitenlandse reisplanners zijn niet heel best, er zijn hier vast mensen die daar handiger mee zijn...
Aankomst dus 16:30 Wroclaw. Vertrek, het liefste 's ochtends vanaf station Haren (Ems)
Ik kan gratis en weekje naar omgeving Wroclaw. Ik moet hier dan donderdag 28 augustus rond 16:30 zijn (want dan gaan we verder the middel of nowhere in met een bus)
Mijn skills met buitenlandse reisplanners zijn niet heel best, er zijn hier vast mensen die daar handiger mee zijn...
Aankomst dus 16:30 Wroclaw. Vertrek, het liefste 's ochtends vanaf station Haren (Ems)
Kun je niet gewoon zelf HAFAS downloaden?
6:42 Haren (Ems) V RE 14103 7:26 x 7:35 Rheine IC 2243 11:15 x 12:44 Berlin Hbf (BUS 42152 HAHA een bus Fucked ) 16:58 Wroclaw Glówny A
Er is nog wel meer mogelijk hoor, maar geef even aan wat je grenzen zijn Ik neem aan dat overstappen als "0:17 x 5:07 Cottbus" niet je idee van pret zijn
17:17 Haren (Ems) 17:54 x 18:41 Leer (okee, prima, beetje lang, geen punt) 23:00 x 23:25 Magdeburg Hbf (prima, hopelijk heb je tot hier minstens 3 uur slaap kunnen sprokkelen) 01:14 x 02:35 Berlin Zoologischer Garten (kleine oogjes, meer dan 5 kwartier stilstaan in de nacht, en nou komtie ) 04:59 x 05:03 Lübbenau (Spreewald). Hier heb je na een behoorlijk verknetterde nacht VIER minuten om een overstap te halen, niet cross-platform En zelfs als je dat lukt, gaat het zo verder: 05:27 x 06:07 Cottbus (40 minuten, net als je omtieft van de slaap moet je je trein in voor een rit van nog geen 20 minuten) 6:26 x 6:35 Forst (Lausitz) 7:11 x 8:33 Zary (inmiddels brandende zon op je kanis en dan nog een overstap van ruim 5 kwartier op eoa gaar Pools station) 11:18 Wroclaw Glówny. En daar heb je mazzel dat het het eindpunt van de trein is want anders slaap je er finaal doorheen
Dat schiet op, vriendinlief had een kamer geregeld aan het strand in scheveningen voor haar studie in delft.
Dan kan ze tram 1 gebruiken, die rijdt rechtstreeks tussen Delft en Scheveningen Noorderstrand via Den Haag HS en het stadscentrum. Lijn 1 heeft geen last van deze werkzaamheden.
Dan kan ze tram 1 gebruiken, die rijdt rechtstreeks tussen Delft en Scheveningen Noorderstrand via Den Haag HS en het stadscentrum. Lijn 1 heeft geen last van deze werkzaamheden.
Haren 21:42 Münster 22:56 x 23:10 Hamm 23:37 x 00:14 (CNL) Dresden 06:59 x 8:09 Wroclaw 11:42
Edit: Kost wel meer dan 150 euro.
Wizzair vliegt niet op 28 augustus naar Wroclaw, maar wel op 27 augustus, voor 40 euro vanaf Dortmund, of voor 70 euro vanaf Eindhoven. Dat scheelt wel.
[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2014 22:51:22 ]
Wroclaw is echt gewoon de ferroviële hel van Europa. Ik was er in april beland, en kwam eigenlijk tot de conclusie dat er 3 fatsoenlijke treinen rijden; EC Wawel naar Hamburg (traagste EC verbinding van Europa ), EIC naar Szczecin en de laatste TLK van de dag naar Katowice wordt met superrelaxte Poolse rijtuigen gereden. De rest is allemaal zwaar verkrot en zowat alle kanten uit rijdt de trein 40 km/h.
dat wordt um niet. Ik keer weer huiswaarts zometeen. Wat een baggerweer.
Hier in de Breisgau is het goed toeven eergisteren wat buien in Konstanz verder niet, sterkte met de herfst zijn er al treinen uitgevallen door blaadjes op het spoor?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hier in de Breisgau is het goed toeven eergisteren wat buien in Konstanz verder niet, sterkte met de herfst zijn er al treinen uitgevallen door blaadjes op het spoor?
Dank allemaal voor het meedenken. Blijkbaar is het wel gelukt om zelf een goed advies te krijgen, want ik had zelf de opties van 6:42 en 8:42 ook al gevonden. Vertrek om 8:42 zou het mooiste zijn, heb zelf ook geen zin om zolang in en bus te zitten Ik ga even informeren hoe strak die deadline is.
Vliegen is ook geen optie, Wizzair vliegt niet op die dag van EHV en DUS. Vanaf AMS is duurder en bovendien vaak met lange overstap. Vluchtduur van ruim 7 uur, tel daarbij 2 uurtjes Emmen-Schiphol en 1 uur van te voren aanwezig en je bent net zolang onderweg als met de trein.
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 21:56 schreef Dr_Flash het volgende: Je hebt wel een mooie opdracht gevonden Ludolf, echt ALLE opties zitten compleet verknetterde overstaps in die je ECHT niet wilt
Hoezo, op die bus na toch verder geen hele beroerde reis toch? Of zie ik iets over het hoofd?
quote:
Op zondag 17 augustus 2014 23:01 schreef Dr_Flash het volgende: Wroclaw is gewoon te dichtbij. Naar Kraków zou het makkelijker zijn, daar is die nachttrein pas om 10:22.
Rijdt er vanuit NL een nachttrein naar Warschau? Zou NL/DE - Warschau en dan Warschau Wroclaw niet wat zijn?
[ Bericht 22% gewijzigd door derLudolf op 18-08-2014 02:00:37 ]
NS gaat met bankpas OV-chippen en geeft automaten update Nieuwe betaalvormen ov-chip na klachten over einde papieren kaartje.
Nu het papieren treinkaartje is verdwenen, gaat NS de ov-chipkaart snel verder verbeteren. Ook wordt woensdag de bediening van de kaartautomaten vereenvoudigt, om extra producten zoals samenreiskorting sneller op de chipkaart te laden. Per station wordt ook iets gedaan aan lastig te vinden chippalen.
Klanten van ABN Amro kunnen straks als eerste met hun bankpas in- en uitchecken. NS begint binnenkort een proef met contactloos betalen voor het reizen met de trein. Als deze nieuwe manier van reizen op saldo wordt geïntroduceerd, zullen vermoedelijk snel passen van andere banken volgen. Mogelijk is dan geen aparte ov-chipkaart meer nodig.
Ombudsman het OV Loket ontving in één maand in totaal 619 klachten over het einde van het papieren treinkaartje. Vooral incidentele reizigers klagen over de borg van 10 of 20 euro die nodig is voor een reis bij NS.
Het laden van een opstaptarief is met het ov-chippen met een bankpas niet nodig. Er is weliswaar minimaal 10 euro op de rekening nodig: “Maar als je uitcheckt wordt het restant van deze borg direct teruggestort. NS vraagt een hoger opstaptarief dan het stad- en streekvervoer, omdat je met de trein al snel voor 10 euro reist. Wij willen dat mensen met voldoende saldo snel kunnen uitchecken. En dat ze betalen voor hun reis.”
Bij het OV-Loket wordt veel geklaagd over moeite om het reizen in een andere klasse, samenreiskorting of een fietskaartje op de ov-chipkaart te plaatsen. Met een software-update komt woensdag een aparte knop op het startscherm voor samenreiskorting.
Ondertussen doet NS een proef met een speciale app, om met een smartphone speciale producten zoals een andere klasse op de chipkaart te plaatsen. Hier is wel een mobiele telefoon met een speciale NFC-chip voor nodig. Nog niet veel smartphones hebben deze chip, waarmee je ook contactloos kunt betalen met een mobieltje.
Aan de veelgehoorde klacht over de 1 euro toeslag op de nieuwe eenmalige ov-chipkaart zegt NS niets te kunnen doen: “Dit is nodig om de kaarten te ontwikkelen, produceren en te distribueren. Ook in het stad- en streekvervoer wordt een toeslag geheven. De 1 euro is precies noodzakelijk voor onze kosten; wij verdienen er echt niets op.”
Wie geen toeslag wil betalen, kan volgens NS online een e-ticket kopen en uitprinten of een dagkaart bij Blokker, Hema of Albert Heijn aanschaffen. Het aantal reizigers dat vergeet uit te checken neemt af. Deze klachten komen nog wel binnen bij het OV-Loket, maar volgens een woordvoerder lijkt er ‘sprake van gewenning’.
Sorry maar het is een gaapverhaal. Het klopt allemaal wel wat er geschreven wordt maar ohwmegod wat is het saai en uitgekauwd. En dat terwijl ik dacht dat komkommertijd dit jaar overgeslagen was.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Nou Stientje, dat betekent dus dat je over 4 maanden - wanneer de nieuwe NS-concessie van kracht is geworden - wel een keer een antwoord kunt verwachten van Mansveld. Met daarin veelzeggende woorden als "uit uitvoerig onderzoek blijkt dat het grootste deel van de verstoring blijkt door <blaat>. Dit valt niet aan NS toe te rekenen, want <blaat>. Om die reden zie ik geen reden om te handhaven."
Iets anders: is er een of ander wijzigingsblad in dienst getreden? In de 1900 (Den Haag - Venlo) heb ik vooralsnog alleen maar setjes ICM zien rondrijden terwijl dat de afgelopen maanden vrijwel altijd DDZ was.
Iets anders: is er een of ander wijzigingsblad in dienst getreden? In de 1900 (Den Haag - Venlo) heb ik vooralsnog alleen maar setjes ICM zien rondrijden terwijl dat de afgelopen maanden vrijwel altijd DDZ was.
Officieel niet (1 september eigenlijk) alleen lijkt NS het qua materiaal al wel te hebben gedaan. In de 8800 (Leiden - Utrecht) rijden nu bijvoorbeeld redelijk wat omlopen met DDZ. Zal er waarschijnlijk wel mee te maken hebben dat in het noorden de scholen weer beginnen en de vakanties zijn afgelopen
Dit jaar (tot 18 augustus dus) zijn er als ik even snel kijk iets meer dan 70 storingen geweest welke de HSL hebben beïnvloed hierbij niet kijkende naar de oorzaak volgens de statistieken van rijdendetreinen.nl. Dat komt ongeveer neer op iets minder dan één storing per 3 dagen.
Het totaal van de storingen op de HSL over het complete vorige jaar was ongeveer 70
Maakt niet uit voor de reiziger lijkt me, die krijgt keer op keer niet geleverd waarvoor hij betaalt.
Als blijkt dat 90% van de uitval komt door infraproblemen moet NS ProRail daarover aanspreken.
Nee, maar om NS aan te vallen op 3% uitgevallen treinen ipv 10% is nogal een verschil. En volgens mij is NS bij Prorail, aan het verkeerde adres, en moeten ze eerder bij Infraspeed zijn. En als die voldoet aan de eisen, want volgens mij is er meer stuk buiten de HSL dan er op. En ohja, dat stroomafnemer debacle was NS ook niet verantwoordelijk voor..
Op maandag 18 augustus 2014 09:55 schreef boriq het volgende: Dit jaar (tot 18 augustus dus) zijn er als ik even snel kijk iets meer dan 70 storingen geweest welke de HSL hebben beïnvloed hierbij niet kijkende naar de oorzaak volgens de statistieken van rijdendetreinen.nl. Dat komt ongeveer neer op iets minder dan één storing per 3 dagen.
Het totaal van de storingen op de HSL over het complete vorige jaar was ongeveer 70
Op rijdendetreinen.nl zie ik vooral 'defecte trein' voorbijkomen als reden voor een storing tussen Schiphol en Rotterdam via de HSL. Veel vaker dan infraproblemen.
Nee, maar om NS aan te vallen op 3% uitgevallen treinen ipv 10% is nogal een verschil. En volgens mij is NS bij Prorail, aan het verkeerde adres, en moeten ze eerder bij Infraspeed zijn. En als die voldoet aan de eisen, want volgens mij is er meer stuk buiten de HSL dan er op. En ohja, dat stroomafnemer debacle was NS ook niet verantwoordelijk voor..
Deels eens, maar ook 3% uitval is 6 keer zoveel als volgens de concessie is toegestaan. Misschien is die eis iets te strak (met het huidige bedieningspatroon betekent dat dat er een keer per 3 dagen één rit mag uitvallen), maar als NS dat niet kan leveren hadden ze dat niet moeten accepteren.
De HSL valt onder ProRail (o.a. verkeersleiding en verantwoordelijkheid), onderhoud valt onder Infraspeed. Infraspeed garandeert een beschikbaarheid van de infra van 99,46%. NS heeft echter niks te maken met Infraspeed, dat is een leverancier van ProRail.
Dat die Traxxen ineens aan de kant werden gezet valt NS wel aan te rekenen, zij rijden tenslotte met die locs en Bombardier besloot om ze allemaal terzijde te halen. Dat is geen probleem met het hele type (zoals bij V250 het geval was) maar een eigen keuze van vervoerder en onderhoudsbedrijf.
Op maandag 18 augustus 2014 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende: Het is gewoon treurig dat de politiek zich voor het karretje van Mansveld NS laat spannen.. Het houdt een keer op..
Op maandag 18 augustus 2014 10:54 schreef Frozen-assassin het volgende: Het is gewoon treurig dat de politiek zich voor het karretje van Mansveld laat spannen.. Het houdt een keer op..
Nee, want het kwam bij Bombardier vandaan. Die hadden iets ontdekt wat schade zou kunnen opleveren, terwijl dat niet in de documenten stond bij NS.
Nou jah, je hebt natuurlijk wel een bepaalde verplichting als vervoerder. Dat er factoren zijn waar je niets aan kan doen kan altijd gebeuren zoals ingestort ballastbed of kapotte bovenleidingen of dit maar als je treinen koopt waar je al een hele poos grote problemen mee hebt en die treinen vertonen geen grote verbetering in betrouwbaarheid na jaren, dan heb je gewoon een verantwoordelijkheid die je moet nemen. Natuurlijk kan je niet zomaar naar de speelgoedwinkel om de hoek gaan en nieuwe kopen maar er is vast wel een oplossing te verzinnen die minder zwakzinnig is dan wat er nu gedaan wordt.
Onwaarschijnlijke nonsense. Mijn ouders wonen nabij de HSL en zien deze treinen stipt op tijd rijden. Waarschijnlijk rekent de OV club ook uitval door geplande werkzaamheden mee? Het is gewoon een goed product en het spaart veel tijd. Ook zit er veel minder kind en studentenvolk in de trein.
Ja hoor antje, de observaties van jouw ouders wegen natuurlijk veel zwaarder dan keiharde metingen en puntualiteitscijfers.
Die 6.000 zitplaatsen extra in de spits moeten toch ergens vandaan komen;
quote:
Minder spitstreinen Maandag 18 Augustus 11:17 Oorzaak Tussen Breukelen en Veenendaal Centrum en tussen Rotterdam Centraal en Vlaardingen Centrum rijden minder treinen in de avondspits door beperkingen in de materieelinzet. Verwachting Dit duurt vanaf 16.00 tot ongeveer 19.00 uur. Houdt u rekening met 15-30 minuten extra reistijd. Reisadvies U kunt gebruik maken van overige treinen.
Zouden jullie eerst even het filmpje willen bekijken en daarna je berichten dusdanig willen bewerken dat het niet lijkt alsof de machinist een knop in zijn cabine heeft waarmee hij wissels kan omzetten? Alvast bedankt
Als je het mij vraagt sowieso onzin, je betaalt tegenwoordig bijna nergens extra als je met een creditcard betaalt.
Nee klopt maar je betaalt iets van 1-3% aan de maatschappij waar je bij pinnen een vast bedrag per transactie moet afdragen aan euh, hoe heet die tent tegenwoordig, Equens ofzo? InterPay ooit?
Nee klopt maar je betaalt iets van 1-3% aan de maatschappij waar je bij pinnen een vast bedrag per transactie moet afdragen aan euh, hoe heet die tent tegenwoordig, Equens ofzo? InterPay ooit?
Equens volgens mij. Maar klopt, en alsnog vind ik het onzin want bij normaal pinnen hoef je niks extra te betalen.
Dus als een toerist straks een kaartje koopt is hij al 1,50 kwijt aan niks
Op maandag 18 augustus 2014 12:44 schreef DeaDLocK2K het volgende: Zouden jullie eerst even het filmpje willen bekijken en daarna je berichten dusdanig willen bewerken dat het niet lijkt alsof de machinist een knop in zijn cabine heeft waarmee hij wissels kan omzetten? Alvast bedankt
Precies. De trein stond aan een perronloos spoor. Daar kun je als machinist weinig aan doen. De gekozen oplossing is de veiligste
Handig, zo'n bord waar op staat in welke volgorde de rijtuigen staan. Jammer dat de trein alleen in omgekeerde volgorde rijdt, en dit nergens stond aangegeven...
Op maandag 18 augustus 2014 13:26 schreef b2py het volgende: Handig, zo'n bord waar op staat in welke volgorde de rijtuigen staan. Jammer dat de trein alleen in omgekeerde volgorde rijdt, en dit nergens stond aangegeven...
Ook niet in de omroep? Of ben je aan het IC Defecten?