ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy met Zugzwang van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. (Brabant ). DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. (Brabant ). Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant. (Brabant ).
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen en gaarne een fraaie anaalplaat in de sluitpost.
[ Bericht 0% gewijzigd door James1988 op 17-08-2014 00:23:21 ]
Moest in Gouda toch overstappen omdat Prorail al weken in het weekeinde niet in staat is om rechtstreekse verbindingen naar Den Haag aan te bieden. Kon wel daardoor het koppelstel ff filmen.
Krijg ik nu een brief, op aangeven van de conducteur hoeft u de boete niet te betalen, alleen de ritprijs. Wat een logica toch weer.
Je had gewoon een kaartje moeten kopen, en deze achteraf kunnen declareren. Uiteraard is het nu terecht dat je moet dokken. Anders kan iedereen tegen de conducteur gaan zeggen "maar mijn abonnement ligt thuis"
Uiteraard heb je nu nog de mogelijkheid om een bezwaar in te dienen, en in de meeste gevallen wordt (tot 3x/jaar) de uitgeschreven UvB vernietigd, of je kaartje vergoed.
Moest in Gouda toch overstappen omdat Prorail al weken in het weekeinde niet in staat is om rechtstreekse verbindingen naar Den Haag aan te bieden. Kon wel daardoor het koppelstel ff filmen.
Was een leegmaterieelthalys, of althans erg leeg.
Klopt, leegmat-Thalys. Één van die 2 stellen gaat alweer vrij snel naar Parijs terug met reizigers.
Op zaterdag 16 augustus 2014 22:28 schreef dennistd het volgende: Zo, planning voor morgen is gemaakt, eindelijk weer een dagje achter wat treinen aan vangen
SPOILER: Afkortingen alert!
Voor die saaie zwarte 189? Ik ga richting Zevenaar eo voor de EETC, laatste keer waarschijnlijk via Emmerich.
Je had gewoon een kaartje moeten kopen, en deze achteraf kunnen declareren. Uiteraard is het nu terecht dat je moet dokken. Anders kan iedereen tegen de conducteur gaan zeggen "maar mijn abonnement ligt thuis"
Uiteraard heb je nu nog de mogelijkheid om een bezwaar in te dienen, en in de meeste gevallen wordt (tot 3x/jaar) de uitgeschreven UvB vernietigd, of je kaartje vergoed.
even los van het hoe of wat, want dat komt allemaal wel weer goed. Als we nou eens nadenken zou ik dus wel de boete moeten betalen, en niet het kaartje. Het kaartje heb ik gekocht, heb hem alleen niet bij me. Dus dan zou je zeggen betaal de boete, niet het kaartje.
Voor die saaie zwarte 189? Ik ga richting Zevenaar eo voor de EETC, laatste keer waarschijnlijk via Emmerich.
Het gaat me niet om de 189, maar om wat erachter hangt. Dat zie je niet weer denk ik, een 1200 met een autoslaaptrein zie je wel vaker, alleen niet meer daar, dat klopt. Als Emmerich beter te bereiken zou zijn met de trein zou ik daar wel heen gegaan zijn misschien, maar dat is vrij onmogelijk nu. En ik heb alsnog één autoslaaptrein in Duiven.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ja, oké. Dat is een goed excuus. Ik kijk wel wanneer ik uit een diep coma ontwaak (ik denk rond 8u), en ga dan eens op pad voor de 2e trein Gezien ik maandag weer mega-vroeg aan de bak mag, keer ik daarna weer huiswaarts, en laat ik die derde trein schieten.
Ik heb maandag gelukkig een wat latere dienst, dinsdag t/m vrijdag mag ik weer lekker vroeg op. De eerste drie dagen voor werk, en vrijdag om 5.15u de trein naar Roosendaal voor een dagje naar België met de NVBS Jongeren.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
05:15 pas de trein Dan ben ik al een halfuur aan het werk 03:45 gaat hier de wekker. Aanstaande week + de week erna.
Zaterdag gaat de wekker al om 03:30 (scheult niet veul ) om de gestoorden-trip te starten naar Parijs 05:54 de trein uit Antwerpen Berchem, en dan in Lille overstappen naar Amiens, alwaar de TER ingeruild wordt voor de Intercité, met een geplande aankomst van Paris Nord om 11:32. De Intercité terug vertrekt alweer om 17:01, en via dezelfde route is de geplande aankomst in Antwerpen Berchem om 23:06. Mijn reisgenoot moet uit Nootdorp komen, dus die mag nog vroeger als mij weg Hij mag eerst een halfuur fietsen naar Delft, dan met de nachttrein van 03:45 naar Dordrecht.
Weekje later even met de auto naar Luxemburg voor een weekend.
Ik ga zelden (zelfs in het weekend) na 23:30 nog slapen. Als ik een dienst 14-laat heb, is het afhankelijk hoelaat ik thuis ben. Soms is dat half 12, soms half 1 of half 3. Dat wisselt elke dag wel weer. Soms ook al om 10 uur thuis, bijvoorbeeld. Ik ben meer een ochtendmens Ik zet liever de wekker op 07u, en ga er lekker vroeg in.
Ik ga zelden (zelfs in het weekend) na 23:30 nog slapen. Als ik een dienst 14-laat heb, is het afhankelijk hoelaat ik thuis ben. Soms is dat half 12, soms half 1 of half 3. Dat wisselt elke dag wel weer. Soms ook al om 10 uur thuis, bijvoorbeeld. Ik ben meer een ochtendmens Ik zet liever de wekker op 07u, en ga er lekker vroeg in.
Tsja. Als je veel gaat stappen ofzo, dan is het leuk. Dat doe ik niet, en dan ben ik toch liever overdag wat meer actief.
Ik was vorig jaar met een paar vrienden in Engeland om treinen te spotten. Zij stonden om 7:30 op voor het full English breakfast, ik kwam rond 9:15 een keer naar beneden. Voor we op pad gingen gingen eerst even langs de Tesco's om een pakje sandwiches te halen. Dat was mijn ontbijt
Ik was vorig jaar met een paar vrienden in Engeland om treinen te spotten. Zij stonden om 7:30 op voor het full English breakfast, ik kwam rond 9:15 een keer naar beneden. Voor we op pad gingen gingen eerst even langs de Tesco's om een pakje sandwiches te halen. Dat was mijn ontbijt
Op zaterdag 16 augustus 2014 23:26 schreef greavy het volgende: Als ik een paar dagen weg ben, is de gemiddelde wektijd bij mij rond 06:30/07u. Dan heb je tenminste iets aan je dag
Als je dat bij mij zou flikken krijg je echt een paar scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.
Als je dat bij mij zou flikken krijg je echt een paar scheldwoorden naar je hoofd geslingerd.
Tijdens de laatste vakantie had ik een paar dagen dat ik wegging vóór het ontbijt in het hostel. En dat op een doordeweekse dag. All you can Eat-Ontbijt startte door de weeks om 06:30.
Nee die bonen krijg ik ook niet binnen, maar de bacon en scrambled eggs.. Bohh
Dat is nog wel te doen ja, maar de rest niet. Ik neem dan ook nog zo'n driehoekje met brood mee als lunch, die vrienden teren de hele middag nog op hun ontbijt.
De machineruimte doet pijn aan de ogen Van binnen is ie grotendeels gelijk, wat nieuwe aansluitingen voor diagnose e.d. Wel opvallend is het kijkgat naar de machineruimte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.D'r staat nu 1484 kilometer op
[ Bericht 8% gewijzigd door Maegrim op 17-08-2014 02:34:26 ]
even los van het hoe of wat, want dat komt allemaal wel weer goed. Als we nou eens nadenken zou ik dus wel de boete moeten betalen, en niet het kaartje. Het kaartje heb ik gekocht, heb hem alleen niet bij me. Dus dan zou je zeggen betaal de boete, niet het kaartje.
Die zou goed zijn!
Dan ga ik nu nog snel naar Lowlands. "Ja, ik heb een kaartje gekocht, maar die ligt thuis. Laat me er dus maar in."
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 17 augustus 2014 06:29 schreef Salatrel het volgende: het strafbare feit is dan ook het niet kunnen/willen tonen van een geldig vervoerbewijs en niet het niet hebben van een geldig vervoerbewijs
Precies. Als je een rijbewijs hebt, maar het niet kan tonen als je staande wordt gehouden, kun je ook een boete krijgen.
En zo zijn er nog wel honderd analogieën te bedenken.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zondag 17 augustus 2014 12:59 schreef DriekOplopers het volgende: De nieuwe Fyra, onder de schuilnaam IC Direct, valt steeds vaker uit. Mansveld heeft zich door de NS een oor laten aannaaien.
Op zondag 17 augustus 2014 06:29 schreef Salatrel het volgende: het strafbare feit is dan ook het niet kunnen/willen tonen van een geldig vervoerbewijs en niet het niet hebben van een geldig vervoerbewijs
Ja dat bedoel ik.
Ik kan hem niet laten zien, dus de boete an sich is terecht. Maar het kaartje had ik, dus om mij dan wel het kaartje laten betalen en niet de boete is onlogisch.
Ik kan hem niet laten zien, dus de boete an sich is terecht. Maar het kaartje had ik, dus om mij dan wel het kaartje laten betalen en niet de boete is onlogisch.
idd slechte conducteur die de moeite neemt achterop te pennen dat ze wat hem betreft de verhoging achterwege mogen laten.
Als ik jou was zou ik gewoon 35 euro overmaken. Dat zal hem leren
Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef dennistd het volgende: Wat een moeite net om weg te komen van Veenendaal De Klomp met tien bakken VIRM. Erg veel slippen met dit miezerige weer.
Ze kunnen echt helemaal niks meer tegenwoordig he.
Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef dennistd het volgende: Wat een moeite net om weg te komen van Veenendaal De Klomp met tien bakken VIRM. Erg veel slippen met dit miezerige weer.
Het spul heeft gewoon te weinig aangedreven assen. Slechts 1:4 is aangedreven, terwijl 1:3 al een stuk beter zou zijn.
Ik ben het spuugzat. Gister Dordrecht Rotterdam de 8746, in de avond wederom de 8746 naar Breda., om wat te drinken bij de Pint. Vanochtend de 8675 Dordrecht-Breda. Tussen Breda-Elst de 9544, en nu wederom de 9544 naar Tilburg vanaf Deventer (nu bij Oss). In Tilburg krijg ik alwéér VIRM6 gezien de melding van INFOPLUS. In Den Bosch maar ff halfuur bivakkeren.
[ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 17-08-2014 14:04:55 ]
een beetje??? Ik tref vandaag niks anders..... 4 omlopen VIRM tussen Den Haag-Deurne, terwijl daar geen IRM gepland is. Enkel DDZ en ICM.... En die 4 omlopen zitten gelijk achterelkaar, dus ontkomen lukt niet... zou ik 2u moeten wachten.
Op zondag 17 augustus 2014 13:58 schreef greavy het volgende: Ik ben het spuugzat. Gister Dordrecht Rotterdam de 8746, in de avond wederom de 8746 naar Breda., om wat te drinken bij de Pint. Vanochtend de 8675 Dordrecht-Breda. Tussen Breda-Elst de 9544, en nu wederom de 9544 naar Tilburg vanaf Deventer (nu bij Oss). In Tilburg krijg ik alwéér VIRM6 gezien de melding van INFOPLUS. In Den Bosch maar ff halfuur bivakkeren.
Zou er dan toch een god bestaan?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
een beetje??? Ik tref vandaag niks anders..... 4 omlopen VIRM tussen Den Haag-Deurne, terwijl daar geen IRM gepland is. Enkel DDZ en ICM.... En die 4 omlopen zitten gelijk achterelkaar, dus ontkomen lukt niet... zou ik 2u moeten wachten.
Dat is niet waar. DDZ zijn über relaxte treinen. Virm is, nou ja, als er niks anders rijdt pak ik hem wel. Zeker op stukken waar het spoor kut ligt zoals op de dikke veenpakketten in het westen. Trajecten als Utrecht - Gouda en Woerden - Leiden. Daar schommelt het als een boot op zee. Dat is echt niet tof.
Dat is niet waar. DDZ zijn über relaxte treinen. Virm is, nou ja, als er niks anders rijdt pak ik hem wel. Zeker op stukken waar het spoor kut ligt zoals op de dikke veenpakketten in het westen. Trajecten als Utrecht - Gouda en Woerden - Leiden. Daar schommelt het als een boot op zee. Dat is echt niet tof.
Ik vind die 2de klas stoeltjes in de DDZ een beetje net niet om eerlijk te zien. Ik weet niet wat het precies is, maar het zit gewoon net niet..
Zo, 5 topics bijgelezen. Ik tik vanavond wel een uitgebreider verhaaltje over mn 4 uur vertraging Marne la Vallee - Chessy -> Valence TGV met de 5110/5111 8-8-14 jl.
Op zondag 17 augustus 2014 14:57 schreef Salatrel het volgende: Geen treinen van Rotterdam naar vlaardingen c op last van brandweer. Zou gaan om een brand on de Wilhelmina haven met hevige rookontwikkeling.
Op zondag 17 augustus 2014 14:57 schreef Salatrel het volgende: Geen treinen van Rotterdam naar vlaardingen c op last van brandweer. Zou gaan om een brand on de Wilhelmina haven met hevige rookontwikkeling.
Op zondag 17 augustus 2014 15:46 schreef James1988 het volgende: Er gaan vanaf 2017 weer treinen rijden tussen Nijmegen (Heijendaal) en Kleef, zo zijn de SPD en PvdA overeengekomen.
Op zondag 17 augustus 2014 15:46 schreef James1988 het volgende: Er gaan vanaf 2017 weer treinen rijden tussen Nijmegen (Heijendaal) en Kleef, zo zijn de SPD en PvdA overeengekomen.