abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 september 2014 @ 20:12:02 #211
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144902437
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Afgelopen weekend via Dubai terug gevlogen naar NL, maar dat viel ff tegen. Toestel parkeerde op een van de meest vergelegen parkeerterreinen in plaats van aan de terminal.
Ik had in Lima het tegenovergestelde toen we terugvlogen vanaf Puerto Maldonado. Vliegtuig landde, verliet de landingsbaan aan de linkerkant en reed zo regelrecht de gate in :D Nog nooit zo´n kort taxiritje gehad _O-
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144907875
Vandaag vloog de Airbus A320neo voor het eerst.

Van Airbus' eigen Twitter:
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 14:18:35 Live from our chase plane... Landing expected in a few minutes in Toulouse. #A320neoFF reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 16:58:32 Oh… By the way, what about an #AirbusTrivia to celebrate the #A320neoFF? :-) 1/3 reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 17:00:17 Tell us how long did the #A320neo first flight last and tag your answer with #AirbusTrivia 2/3 reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 15:27:51 And of course, a big thanks to you, our awesome fans for being with us on this special day! #A320neoFF reageer retweet
Airbus twitterde op donderdag 25-09-2014 om 13:38:38 #A320neo: unbeatable fuel efficiency by the numbers http://t.co/5wU9KytLQ4 [img]http://www.airbus.com/fileadmin/media_gallery/photogallery/big/800x600_1411547399_Airbus_A320neo_infographics_Sept_2014.jpg[/img] reageer retweet
En nog een van Scramble:


En vandaag was de roll-out van Etihad's eerste A380 en hiermee werd ook de nieuwe livery van Etihad onthuld. Weinig verrassend (de staart was allang bekend; de romp is nagenoeg gelijk gebleven).

Zaterdag volgt hun eerste Boeing 787-9 in Seattle.

(Vrij belabberde foto's maar kan zo geen betere vinden)






En bij de bombardementen op ISIS doen 2 opmerkelijke personen mee; Khaled bin Salman, de zoon van de troonsopvolger voor de Saudische troon en de eerste vrouwelijk piloot van luchtmacht van de Verenigde Arabische Emiraten:




Tevens is dinsdag daar de Lockheed Martin F-22 Raptor - het duurste gevechtsvliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht - voor het eerst ingezet tijdens een offensief:



Before and after van een ISIS commandocentrum in Ar-Raqqah, Syrië.



En nog een juweeltje van de PR-afdeling van KLM (dat einde _O- ) :


[ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 26-09-2014 00:27:03 ]
pi_144910007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2014 16:46 schreef The6thgate het volgende:
Vorige week vrijdag met AirAsia een vlucht gehad. Toen het toestel aan kwam rijden dacht ik "hey een 737 terwijl ze volgens mij alleen met Airbus vliegen". Tot ik ook Airbus op het toestel zag staan :?

[ afbeelding ]

Wist dus niet dat ze de winglets hadden veranderd :+
Ja, bij Airbus heten ze Sharklets :p Wordt o.a. een standaarddingetje op de A320neo, maar kunnen ook worden toegevoegd aan bestaande toestellen in de A320 familie.

Goed nieuws trouwens van Air Canada! Nieuwe buitenlandse carriers zijn altijd welkom. Al vraag ik me af of het dit keer wel een blijvertje is. Eerdere pogingen waren ook niet erg succesvol. Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
diseased rhinoceros pizzle
pi_144910485
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2014 23:05 schreef Flylib het volgende:
Het is verder erg stil rondom die ANA-geruchten...
Gaat geloof ik niet door.

Dus voorlopig even geen 2e 787 operator op Schiphol.
pi_144913328


Vlucht AF006 (Parijs - JFK) van vandaag is omgeleid naar Halifax. Halifax is een bekende uitwijkingsluchthaven maar het is voor het eerst dat er een A380 is geweest.

Helaas om een trieste reden:

Man dies on Air France flight diverted to Halifax
Dead passenger is a 58-year-old American man
quote:
An Air France Airbus A380 — the world's largest passenger airliner — was diverted to Halifax on Thursday after a passenger died on the plane.

The plane was travelling from Paris to New York when a 58-year-old American man was found dead, according to Nova Scotia RCMP.

Sgt. Alain LeBlanc said the man died of natural causes. Once RCMP determined the man was deceased, the medical examiner was called in.

Air France flight diverted to Halifax airport
The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world. (NovaCan Live Seafood/Twitter)

Officials at the Halifax Stanfield International Airport said it's the first time an aircraft of that size has ever stopped in Halifax.



The Airbus A380 is the largest passenger jet in the world.

The flight, AF006, arrived in Halifax at 3:59 p.m. AT, according to the airline's website.

The passengers were not taken off the plane, said airport spokesperson Peter Spurway.

The flight departed Halifax at 5:31 p.m. and was scheduled to arrive in New York at 6:31 p.m, said the website.
Een kleine 2 uur later vertrok het naar New York waar het zo'n kwartier geleden is geland.

Over de A380 gesproken; wat veel milimeters met je objectief een vertekening geeft:

  vrijdag 26 september 2014 @ 01:34:25 #216
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144914101
Op mijn vlucht Buenos Aires - Bariloche gisteren ook weer: "Ladies and gentleman, we have a passenger who needs medical attention. If there´s a doctor or nurse on board, please contact our crew" (of iets dergelijks, standaard mededeling want daarna speelden ze het bandje af in het Engels). Had ik op de vlucht in Peru ook al. Vliegen wordt toch steeds ongezonder :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144916694
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten). DXB - BKK met de 777-300ER. :{

Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.

Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
pi_144917634
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
pi_144919069
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.

Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen.
Ik ben het wel met je eens, ook net voor het eerst met Emirates gevlogen op AMS-DXB-KUL. Al moet ik zeggen dat de 777-300 voor mijn gevoel nog steeds net iets meer beenruimte had dan de KLM 777. Daar zat ik echt klem, waar ik hier nog net 1 of 2 cm extra had (ben 1.91m).
Qua service vond ik de KLM ook net zo goed eigenlijk, alleen de kwalieit van het eten vind ik ietsje minder. Maar zelfs bij Emirates blijft het vliegtuigvoedsel natuurlijk. De frequentie van langs komen en hoe aardig het personeel is vind ik vergelijkbaar. Wat ik nog wel fijn vond aan de Emirates toestellen is de verlichting die mooi geleidelijk instelbaar is (en de sterretjes op de het plafond :P) en het entertainment systeem. Voor een volgende reis zou ik Singapore Airlines nog wel eens willen proberen, maar toch ga ik denk ik gewoon eerder voor de voordeligste prijs dan een bepaalde maatschappij.
Too much is never enough!
pi_144919531
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?

Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mylene op 26-09-2014 11:40:06 ]
pi_144919731
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in?

Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
pi_144920223
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 09:30 schreef Alec690 het volgende:
Zo, terug van een paar weken Thailand. Gevlogen met Emirates, Economy: AMS - DXB - BKK en dezelfde route retour. AMS - DXB en retour met een splinternieuwe A380 (de jubileum versie, nr 50 voor Emirates, wel gaaf dat deze op AMS inzetten).
Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.

Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).
quote:
DXB - BKK met de 777-300ER. :{

Ik ben vrij lang (bijna 2 meter) en vooral de heenreis DXB - BKK viel tegen qua comfort. De A380 is veel comfortabeler en ruimer dan de 777-300. Als je dan de 1ste vlucht met een A380 hebt gehad en vervolgens in een 777-300 terechtkomt voelt dat als een regelrechte downgrade. Ik overwoog serieus om de terugreis te upgraden naar Business class, maar i.p.v. heb ik de laatste dag van de vakantie lekker aan het zwembad gelegen en me ingesteld op een krappe en oncomfortabele 6 uur vliegen.
De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.

Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.

Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:


quote:
Voor het eerst met Emirates gevlogen en qua service prima, hoewel ik volgende keer waarschijnlijk weer 'gewoon' met KLM vlieg. Ik merk weinig van de volgens sommige 'belabberde' service van KLM, en vind het verschil tussen een in dit geval Emirates en KLM wel meevallen. Sterker nog, op de terugreis DXB - AMS zat ik tegenover de keuken en vond de crew erg onprofessioneel met elkaar dollen. Niet dat ik daar zo veel last van had, maar als ik de purser was geweest had ik toch even ingegrepen. Sommige stewardessen waar zo druk met hun privé leven bespreken dat ze niet door hadden dat sommige passagiers iets wouden vragen. Nogmaals, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar na alle verhalen over Emirates en consorten verwachtte ik een groot verschil met de doorsnee Europese airline, maar dat verschil is er op basis van mijn eerste Emirates ervaring niet. Althans, in Economy.
Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 10:18 schreef Leatherface het volgende:
Hoe verhoudt Emirates zich qua service en zitcomfort eigenlijk met bijvoorbeeld Singapore Airlines en Cathay. In de economy dan?
Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
pi_144920704
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:54 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dan gaat het op A6-EEX. Die is inderdaad #50 voor Emirates. Ze hebben nu 52 stuks in service en de 53e gaat vandaag van Hamburg naar Dubai.

Emirates zet hun A380 gewoon overal in waar ze een A380 op inzetten. Ze hebben 2 versies; een heeft een grote crewrest op het main deck. Versie #2 heeft dat niet. Deze is dus bedoelt voor long-haul vluchten maar komt ook geregeld op Schiphol (wat met zo'n 6-6.5 uur geen long-haul is).

[..]

De 777-300 van Emirates staat dan ook bekend als veevervoer.

Ter vergelijking; stoelen staan bij hun -300's tussen de 81 en 86 centimeter van elkaar, bij de A380 ook maar daar is de breedte 2.5 centimeter meer. In KLM's 777-300ER (en dus straks ook de -200ER) is de breedte een halve inch meer.

Sterker nog; ik heb hier eerder gezegd dat Airbus het idee oppert om in hun A380's van 3-4-3 naar 3-5-3 te gaan. Dit door de vloer iets te verhogen. En zelfs dan zit je in een A380 qua breedte nog beter dan in een 777. Dit dus:

[ afbeelding ]

[..]

Helaas kan ik dus zelf geen eigen ervaring delen; maar Economy is misschien ook geen graadmeter voor zoiets. Dat zijn namelijk nou juist de personen die het minst interessant zijn voor een airline en dus eigenlijk ook de minste moeite moeten kosten. De business class (en in sommige gevallen first class) is waar het geld binnenkomt.
En je moet ook niet vergeten dat veel mensen bij Emirates die suites van de A380 in gedachten hebben en dan gaan automatisch gaan denken dat daarom Emirates zo goed is. Dat speelt ook zeer zeker mee.

[..]

Als ik seatguru moet geloven moet je bij zowel Singapore als Cathay qua ruimte het beter moeten hebben dan bij Emirates. En over het algemeen staan de Aziatische carriers qua service bovenaan aangeschreven.
Ik heb nog nooit met Emirates gevlogen, maar wel met Cathay en Singapore.

Qua beenruimte vond ik Cathay prima, alleen jammer dat die rugleuning in de stoel niet naar achteren kon. Maar ik begrijp dat ze dat al aan het ombouwen zijn.

Singapore vond ik prima qua beenruimte en die stoelen zijn wel verstelbaar. Qua bediening allebei prima. :)
pi_144920941
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:33 schreef Mylene het volgende:
Wat is nu eigenlijk de toegevoegde van Air Canada? Waar blinkt deze maatschappij nu eigenlijk in uit?

Ik hoop nog steeds dat Qatar Airways nu eindelijk op Schiphol gaat vliegen. Volgens mij is onze luchthaven zowat de enige waar ze niet op vliegen voor passagiers. Ik geloof dat ze op Brussel vliegen met een 787. Van Jet Airways van Brussel naar Schiphol hoor je ook niets meer.
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 11:39 schreef Leatherface het volgende:
Van Philippine Airlines ook niks meer gehoord. Toegevoegde waarde van Air Canada? Extra capaciteit op die route? (als daar vraag naar is)
Die eerdere nieuwsberichten van Air Canada (met de A319 vanuit London Heathrow) en Philippine Airlines waren waarschijnlijk puur om slots te behouden. In nu Air Canada dus een 767 in gaat zetten kan dat best kloppen.

En Air Canada gaat vanuit Amsterdam op Toronto vliegen, daar vliegen momenteel Air Transat en KLM op. En Air Canada staat toch wel wat hoger aangeschreven dan Air Transat.
Qua capaciteit zitten ze dus wel goed (KLM vliegt tot 3x p/dag van/naar Toronto)

Ben wel benieuwd hoe het gaat uitpakken; Air Canada heeft het geloof ik nooit echt lang volgehouden op Schiphol.
pi_144921060
Ik vond vooral Qatar in de lucht heel erg goed qua product, maar ergerde me kapot aan het personeel, vooral op de grond in Doha. Stelletje harteloze imbecielen bij elkaar die los van gatenummers weinig herseninhoud hebben. Ik kreeg daardoor een so-so gevoel bij Qatar en heb vooralsnog geen behoefte opnieuw met ze te vliegen.

Neemt niet weg dat het inderdaad opmerkelijk is dat ze nog steeds niet op AMS vliegen. Ze vragen elk seizoen slots aan, maar hebben deze tot nog toe nooit gebruikt behalve voor een handjevol cargo vluchten. Denk dat Emirates en Etihad hier wel een belangrijke rol in spelen.

Emirates moet ik nog een keer ervaren, wie weet volgend jaar :)
diseased rhinoceros pizzle
  vrijdag 26 september 2014 @ 12:42:31 #226
62913 Blik
The one and Only!
pi_144921650
MIjn ervaring met Emirates is precies hetzelfde als de anderen hier, niet heel veel bijzonders t.o.v. een KLM ofzo. Eten is gewoon gelijkwaardig en de service ook. Alleen de stewardessen van Emirates zijn wat leuker, vaak jong en allerlei verschillende nationaliteiten. Ander voordeel van Emirates is dat je zonder bij te betalen op de stoelen voorin terecht kunt komen. Dat is toch wel fijn als je met een baby vliegt. Bij KLM betaal je daar een forse meerprijs voor.

Cathay, rotstoelen die niet naar achter kunnen. Dat is verrekte irritant op een nachtvlucht van HongKong naar Amsterdam.

Singapore Airlines: Te lang geleden om er echt iets van te kunnen zeggen. Maar vond ik toen erg fijn in ieder geval
pi_144921772
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:22 schreef Flylib het volgende:
Ik vond vooral Qatar in de lucht heel erg goed qua product, maar ergerde me kapot aan het personeel, vooral op de grond in Doha. Stelletje harteloze imbecielen bij elkaar die los van gatenummers weinig herseninhoud hebben. Ik kreeg daardoor een so-so gevoel bij Qatar en heb vooralsnog geen behoefte opnieuw met ze te vliegen.

Neemt niet weg dat het inderdaad opmerkelijk is dat ze nog steeds niet op AMS vliegen. Ze vragen elk seizoen slots aan, maar hebben deze tot nog toe nooit gebruikt behalve voor een handjevol cargo vluchten. Denk dat Emirates en Etihad hier wel een belangrijke rol in spelen.

Emirates moet ik nog een keer ervaren, wie weet volgend jaar :)
Het zal dat laatste wel zijn, denk ik ja. Dat die dagelijks A380 en 777-300 van Emirates al het gras voor de voeten wegmaaide van Qatar.

Qatar vliegt dan wel op kleinere luchthavens als Brussel, Oslo en Kopenhagen, maar daar heeft Emirates minder capaciteit. En voor een A80/777 van Emirates, een A330 van Etihad en dan ook nog eens een widebody van Qatar is Amsterdam als markt net te klein. Dat kan op Heathrow of CDG, maar Amsterdam is daar misschien niet lucratief genoeg voor.
pi_144921934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2014 12:42 schreef Blik het volgende:

Singapore Airlines: Te lang geleden om er echt iets van te kunnen zeggen. Maar vond ik toen erg fijn in ieder geval
Singapore heeft op de route naar Amsterdam de cabines laten ombouwen. Moderne stoelen die best lekker zitten, veel beenruimte. Wel een klein formaat schermpje (voor zover dat er toe doet, ik hecht daar minder waarde aan).

Op het stuk naar Bali zat ik in een toestel met de oude cabine. Qua comfort maakte het eigenlijk geen verschil. Allebei 3-3-3 stoelindeling.
  zaterdag 27 september 2014 @ 04:08:36 #229
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_144948195
De 787 van Arke heeft hier (CUR) bijna een dag gestaan nadat hij in aanrijding was gekomen met een truck op Hato airport....
  zaterdag 27 september 2014 @ 04:09:21 #230
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_144948197
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737 :o
pi_144949424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737 :o
Haalt een 737 dat wel?
  zaterdag 27 september 2014 @ 11:26:53 #232
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_144950599
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 09:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Haalt een 737 dat wel?
Non-stop niet, maar met een tankstop op Kaapverdie wel.
pi_144950618
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 11:26 schreef OEM het volgende:

[..]

Non-stop niet, maar met een tankstop op Kaapverdie wel.
Lijkt me enorm oncomfortabel, zo'n lange zit in een 737. :X
pi_144965497
In Chicago heeft iemand bewust brand veroorzaakt in het control center als vermoedelijke zelfmoordpoging omdat hij herplaatst zou worden. Hiermee heeft hij het verkeer praktisch volledig platgelegd; vrijdag later op de middag waren er al 1950 vluchten geschrapt. Ook vandaag gaat het door, zo'n 600 vluchten zijn geschrapt. De verwachting is dat het nog wel een aantal dagen duurt voordat al het vliegverkeer weer is hersteld.

Zie o.a. http://www.huffingtonpost(...)-stop_n_5887606.html & http://www.breakingnews.c(...)delays-sept-26-2014/

pi_144969153
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 04:09 schreef Sunri5e het volgende:
Btw, ik kwam er laatst achter dat Arke haar vluchten naar Brazilie wekelijks uitvoert met een 737 :o
Amsterdam - Dubai met Arke ook met een 737; 6 uur non-stop. :P :X
Terugweg overigens een stop.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2014 20:58 schreef Viezze het volgende:
In Chicago heeft iemand bewust brand veroorzaakt in het control center als vermoedelijke zelfmoordpoging omdat hij herplaatst zou worden. Hiermee heeft hij het verkeer praktisch volledig platgelegd; vrijdag later op de middag waren er al 1950 vluchten geschrapt. Ook vandaag gaat het door, zo'n 600 vluchten zijn geschrapt. De verwachting is dat het nog wel een aantal dagen duurt voordat al het vliegverkeer weer is hersteld.

Zie o.a. http://www.huffingtonpost(...)-stop_n_5887606.html & http://www.breakingnews.c(...)delays-sept-26-2014/

[ afbeelding ]
Las het inderdaad, dit is apart om te zien:


pi_144969964
Foto die ik op Tweakers zag langskomen.
(KLM MD-11 PH-KCB, blijkbaar vanmorgen op Schiphol genomen; vlucht 692 uit Toronto)



quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2014 15:23 schreef Iemand91 het volgende:
Het is UR-82007 geworden en heeft ook een andere plek gekregen, namelijk hier.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En in navolging vandaag in Maastricht RA-82074.



En voor het eerst in vele, vele jaren kwam er vandaag een kist in American Airlines livery op Schiphol
(US Airways 757 in nieuwe livery voor de fusie met American Airlines)
Foto is van gisteren in Edingburgh.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- PH-KCE krijgt in de nacht van 5 op 6 oktober een '95 year KLM' sticker. Ze zal er niet lang mee vliegen; 27 oktober verdwijnt ze hangar 12 in voor phase-out ;( ...
Direct daarna volgt PH-KCB en direct dáár weer na PH-KCD.
PH-KCD zal dus hoogstwaarschijnlijk de allerlaatste KLM MD-11 zijn die vertrekt van Schiphol...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

- Gelijktijdig zal op 3 november PH-CKD (de jongste 747F van KLM) naar Singapore vertrekken voor C/D-check; hierna zal ze voor Air Bridge Cargo gaan vliegen (o.a. op Amsterdam).

  zondag 28 september 2014 @ 01:05:27 #237
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_144972275
Toen ik landde op Ezeiza afgelopen week, stonden er 3 kisten met die AA livery. Vond het raar dat er zoveel stonden en herkende in eerste instantie de maatschappij ook niet :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_144985712
In other news; just in:

Staking Air France voorbij
quote:
De staking bij Air France is voorbij. De piloten gaan weer aan het werk, ook al hebben ze niet hun zin gekregen. Vannacht zijn de gesprekken over een oplossing van het arbeidsconflict mislukt.

De staking begon veertien dagen geleden. De directie van Air France deed wel enkele concessies, maar de piloten zijn daar niet tevreden over. Woensdag kwam Air France de piloten nog tegemoet door de plannen voor een Europese prijsvechter te laten varen.

De luchtvaartmaatschappij houdt vast aan het plan om een flink deel van de vluchten binnen Europa door Transavia te laten uitvoeren.

Maatschappelijke druk
In een verklaring zeggen de piloten nu dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en weer gaan vliegen. Ook geven ze aan dat de gesprekken in de luwte worden voortgezet.

Volgens NOS-correspondent Ron Linker lijkt het erop dat de piloten zijn gezwicht voor maatschappelijke druk. "Uit peilingen blijkt dat 70 procent van de bevolking vindt dat de piloten weer aan het werk moeten gaan. Ook de regering is niet blij met de staking."

Concurrentie
De piloten vrezen voor hun baan als Air France bij een reorganisatie vluchten door Transavia laat uitvoeren. Op die manier wil Air France de concurrentie aangaan met bedrijven als EasyJet en Ryanair.

De stakers willen dat piloten bij Air France en Transavia hetzelfde contract krijgen. Zo willen ze voorkomen dat de twee groepen piloten binnen Air France tegen elkaar worden uitgespeeld. Piloten bij Transavia verdienen minder en werken meer uren dan de collega's bij Air France.

Drie dagen
De staking heeft de luchtvaartmaatschappij ruim 200 miljoen euro gekost. Het vliegverkeer zal binnen twee a drie dagen weer op gang komen.
Ruim ¤200 miljoen...daar hadden ze heel wat vliegtuigen mee kunnen kopen,
of even de operating results weer fors lager doen uitkomen (lees: nu nog meer in het rood).
Of ruim ¤70 miljoen meer dan de operationele winst van Air France-KLM in 2013...

[ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 28-09-2014 17:06:00 ]
pi_144985957
Tsja, aan de ene kant begrijpelijk dat je als piloot niet uitgeknepen wilt worden in de komende jaren, maar aan de andere kant ook weer niet heel slim om te gaan staken, wat 200 miljoen kost, bij een concern waar het de laatste jaren niet geweldig gaat.
pi_145006089
Vandaag in de geschiedenis:

2 vrij bizarre mid-air crashes.



- 29 september 1940: Boven New South Wales in Australie waren 2 Avro Anson vliegtuigen (N4876 en L9162) bezig met een oefeningsvlucht.
Toen ze op 300 meter hoogte boven Brocklesby vlogen deden ze een draai waarbij de bovenste Anson de onderste uit het zicht verloor. De 2 vliegtuigen vlogen op elkaar in en bleven aan elkaar vastzitten.
De 2 navigators en later de piloot van de onderste Anson wisten met behulp van parachutes te ontsnappen, maar de piloot van de bovenste kist bleef zitten. De motoren van zijn kist waren uitgevallen maar die van de onderste liepen nog op vol vermogen. Maar hij kwam erachter dat hij de 2 kisten nog kon besturen met behulp van zijn eigen ailerons en flaps.
Na nog zo'n 8 kilometer gevlogen te hebben wist hij de 2 vliegtuigen succesvol aan de grond te zetten.
Hierbij werd de onderste kist wel afgeschreven (en later gebruikt als bij instructies), maar de bovenste werd later weer in gebruik gesteld.

Het nieuws van het bizarre 'ongeluk' ging de hele wereld rond.





-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



- 29 september 2006 Gol Transportes Aéreos vlucht 1907, een amper 1 maand jonge en slechts 17 dagen eerder aan GOL geleverde Boeing 737-8EH (PR-GTD) is onderweg van Manaus naar Rio de Janeiro met een stop in Brasilia.
Tegelijkertijd was er een Embraer Legacy 600 (N600XL) op zijn deliveryflight van de Embraer fabriek naar de VS. Het zou voor ExcelAire gaan vliegen.

Beiden dus 2 zeer jonge vliegtuigen. Iets voor 17:00 uur crashten ze op 11.000 meter hoogte head-on.
De linkerwinglet van de Embraer sneed een groot deel van de linkervleugel van de Boeing door; de Boeing raakte onbestuurbaar en viel in de lucht uiteen. Deze crashte in dicht regenwoud gebied. Alle 6 crew en 154 passagiers van de 737 overleefden de crash niet.



De Embraer (met missende winglet en beschadigde horizontal stabilizer) kon doorvliegen en kon (met hulp van een Polar Air Cargo 747 N453PA freighter die in de buurt vloog, nadat bleek dat de noodfrequentie niet werd ontvangen op de grond) 160 kilometer verderop een noodlanding maken op de militaire basis op Cachimbo Airport.
Alle 7 inzittenden van de Embraer (2 crew, 2 Embraer medewerkers, 2 bestuurders van ExcelAire en een New York Times columnist) waren ongedeerd.



Het was op dat moment het dodelijke ongeval in de Braziliaanse luchtvaart, de dodelijkste crash met een 737 en de eerste hull-loss van een 737-800.

Later bleek dat de TCAS systeem in de Embraer niet functioneerde. Dit heeft de crew nooit opgemerkt.
Het ongeluk werd door zowel de Brazilianen (CENIPA) als de Amerikanen (NTSB) onderzocht.
Beiden kwamen tot conclusie dat er fouten lagen van bij de verkeersleiding en het niet functioneren van TCAS. Ze verschilden in mening over de mogelijke schuld van de Amerikaanse crew in de Embraer (CENIPA lag daar ook schuld bij, NTSB niet).

De Embraer heeft nog zo'n 4 jaar op de militaire basis gestaan waar het werd gerepareerd en vloog in 2010 naar de VS als N965LL. In januari 2013 werd het verkocht en vliegt nu voor een private eigenaar als XA-MHA.

Hier XA-MHA afgelopen woensdag in Zürich:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')