abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143506353
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik zou niet weten hoe de angst van Breivik voor de islam precies luidt.
De beste man denkt dat een nieuwe kruistocht ophanden is en dat als er niets wordt gedaan, de islam de boel hier overneemt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_143506555
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De beste man denkt dat een nieuwe kruistocht ophanden is en dat als er niets wordt gedaan, de islam de boel hier overneemt.
Als dat het geval zou zijn, dan lijkt die angst me volkomen terecht. Het is natuurlijk nogal een kutreligie. Iets zegt me alleen dat de islam in landen als Noorwegen en Nederland nooit echt langdurig voet aan de grond kan krijgen. Daarvoor zijn die landen te goed ontwikkeld.

Maar anderzijds zou men er wel verstandig aan doen om de invloed van religies heel goed in de gaten te blijven houden en op het moment dat duidelijk wordt dat welke religie dan ook, meer in plaats van minder invloed krijgt, dan moeten daar direct maatregelen tegen genomen worden. Puur voor de zekerheid.
pi_143506582
van Wiki:

Op 24 augustus 2012 oordeelde de rechtbank Breivik toerekeningsvatbaar. Hij werd schuldig bevonden en veroordeeld tot 21 jaar gevangenisstraf, de maximumstraf in Noorwegen, met een minimum van tien jaar, de zogenaamde forvaring. Na tien jaar kan hij in theorie vrijkomen. Na 21 jaar wordt beoordeeld of hij nog een gevaar voor de samenleving vormt. Hij kan dan tot een maximum van vijf jaar additionele gevangenisstraf krijgen, waarna zijn situatie opnieuw beoordeeld wordt. In theorie kan dit neerkomen op een levenslange gevangenisstraf.[27][28][29] Zowel het openbaar ministerie als Breivik gaven vrij kort na het vonnis te kennen dat zij geen hoger beroep instelden, waarmee het vonnis definitief werd.''

Als iemand toerekeningsvatbaar wordt geacht betekent dit dan dat deze persoon gewoon psychisch gezond is ?
pi_143506657
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn, dan lijkt die angst me volkomen terecht. Het is natuurlijk nogal een kutreligie. Iets zegt me alleen dat de islam in landen als Noorwegen en Nederland nooit echt langdurig voet aan de grond kan krijgen. Daarvoor zijn die landen te goed ontwikkeld.

Maar anderzijds zou men er wel verstandig aan doen om de invloed van religies heel goed in de gaten te blijven houden en op het moment dat duidelijk wordt dat welke religie dan ook, meer in plaats van minder invloed krijgt, dan moeten daar direct maatregelen tegen genomen worden. Puur voor de zekerheid.
Ik vind het vooral erg paranoïde. Natuurlijk, bepaalde extremistische types zouden hier graag een kalifaat willen stichten. Heb echter niet het idee dat de shoarmaboer hier verderop nou heel erg mee bezig is.

De gekkies vormen een kleine minderheid.
pi_143506658
quote:
5s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:16 schreef Yasmin23 het volgende:
Als iemand toerekeningsvatbaar wordt geacht betekent dit dan dat deze persoon gewoon psychisch gezond is ?
Dat is wel heel kort door de bocht. Het betekent dat zijn daden hem aangerekend kunnen worden.
pi_143506703
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is wel heel kort door de bocht. Het betekent dat zijn daden hem aangerekend kunnen worden.
Hmmm ja snap dat niet zo goed. Als iemand deze daden doet is het toch duidelijk dat iemand niet spoort?

Hoop dat je het kan uitleggen :)
pi_143506718
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het vooral erg paranoïde. Natuurlijk, bepaalde extremistische types zouden hier graag een kalifaat willen stichten. Heb echter niet het idee dat de shoarmaboer hier verderop nou heel erg mee bezig is.

De gekkies vormen een kleine minderheid.
Precies.

Maar ja, dat zie je wel meer gebeuren. Dat gezanik over joden gaat bijvoorbeeld ook nergens over. Heb je weleens opgezocht hoeveel joden er eigenlijk in Nederland zijn? Dat gaat echt nergens over. En zo geldt dat wel voor meer groepen.
pi_143506762
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Precies.

Maar ja, dat zie je wel meer gebeuren. Dat gezanik over joden gaat bijvoorbeeld ook nergens over. Heb je weleens opgezocht hoeveel joden er eigenlijk in Nederland zijn? Dat gaat echt nergens over. En zo geldt dat wel voor meer groepen.
Zondebokken zoeken is bon ton.
  zondag 17 augustus 2014 @ 13:24:12 #159
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143506779
Joop.nl :')
Say what?
pi_143506784
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:20 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmmm ja snap dat niet zo goed. Als iemand deze daden doet is het toch duidelijk dat iemand niet spoort?

Hoop dat je het kan uitleggen :)
De grens tussen psychisch gestoord en gezond is dan ook extreem discutabel. Die mevrouw die denkt dat ISIS een zionistisch complot is, zou je die psychisch gezond noemen?
pi_143506828
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De grens tussen psychisch gestoord en gezond is dan ook extreem discutabel. Die mevrouw die denkt dat ISIS een zionistisch complot is, zou je die psychisch gezond noemen?
Nja geen idee
. Het gaat mij er om dat Breivik besloot 77 mensen van het leven te beroven. Hij had niet alleen zijn ideeën maar kwam ook tot deze daad. Dat gaat wel een stuk verder dan iemand die een bepaalde theorie geloofd.
pi_143506858
quote:
1s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zondebokken zoeken is bon ton.
En dat zal wel altijd zo blijven.

Wat in dit geval mijns inziens het ernstigst is, is dat kritiek op de islam bijna onmogelijk is geworden, omdat het verregaand besmet is door psychotisch extreemrechts.
pi_143506881
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nja geen idee
. Het gaat mij er om dat Breivik besloot 77 mensen van het leven te beroven. Hij had niet alleen zijn ideeën maar kwam ook tot deze daad. Dat gaat wel een stuk verder dan iemand die een bepaalde theorie geloofd.
Maar het zijn niet de daden, maar de gedachten die iemand gestoord maken.
pi_143506919
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar het zijn niet de daden, maar de gedachten die iemand gestoord maken.
Maar dan is Breivik dus gewoon gestoord. En ik zie echt niet hoe je Yasmina Haifa met dit kan vergelijken?
pi_143507022
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat zal wel altijd zo blijven.

Wat in dit geval mijns inziens het ernstigst is, is dat kritiek op de islam bijna onmogelijk is geworden, omdat het verregaand besmet is door psychotisch extreemrechts.
Hoe kom je bij dit soort onzin? Kritiek op de Islam is heel goed mogelijk en wordt ook heel breed geuit. Politiek gezien ook van links tot rechts.

Samen met andere extreemrechtse gekken naar een demonstratie gaan of domme dingen twitteren wordt iets minder geaccepteerd door het beschaafde deel van dit land maar vind je zoiets vreemd? Dergelijke acties tegen bv Joden kan men terecht ook niet erg waarderen.
pi_143507031
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:29 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Maar dan is Breivik dus gewoon gestoord. En ik zie echt niet hoe je Yasmina Haifa met dit kan vergelijken?
Net zoals je 25 kilometer per uur fietsen kunt vergelijken met 300 kilometer per uur op een motor rijden.

Bij mijn weten heten waanbeelden pas 'gestoord' op het moment dat ze problemen opleveren. In beide gevallen is dat zo, hoewel ze natuurlijk wat betreft ernst absoluut niet te vergelijken zijn. En daar gaan we dus weer: wat mensen geloven moeten ze zelf maar weten, zolang ze zich maar aan de wet houden.
pi_143507073
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Net zoals je 25 kilometer per uur fietsen kunt vergelijken met 300 kilometer per uur op een motor rijden.

Bij mijn weten heten waanbeelden pas 'gestoord' op het moment dat ze problemen opleveren. In beide gevallen is dat zo, hoewel ze natuurlijk wat betreft ernst absoluut niet te vergelijken zijn. En daar gaan we dus weer: wat mensen geloven moeten ze zelf maar weten, zolang ze zich maar aan de wet houden.
Op welke manier heeft Yasmina Haifa zich niet aan de wet gehouden dan ?
pi_143507081
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:33 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En wanneer openbare figuren zoiets op openbare media de lucht in slingeren dan worden ze daar terecht op aangesproken.
pi_143507103
quote:
14s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:35 schreef 99.999 het volgende:

[..]

En wanneer openbare figuren zoiets op openbare media de lucht in slingeren dan worden ze daar terecht op aangesproken.
Nja alleen jammer dat de ophef die er nu is niet bij andere tweets is geweest.
pi_143507174
quote:
5s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Op welke manier heeft Yasmina Haifa zich niet aan de wet gehouden dan ?
In mijn optiek?

Joden 'zionisten' noemen maakt een uitspraak niet minder antisemitisch.

Maar als ze zich wél aan de wet heeft gehouden, dan heeft ze ongetwijfeld binnenkort haar functie terug, met een flinke schadevergoeding daarbij.
pi_143507202
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Kun je een paar voorbeelden noemen?
pi_143507213
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:35 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Tja, eigenlijk zou iedereen die twittert gewoon geschorst moeten worden.
pi_143507240
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

In mijn optiek?

Joden 'zionisten' noemen maakt een uitspraak niet minder antisemitisch.

Maar als ze zich wél aan de wet heeft gehouden, dan heeft ze ongetwijfeld binnenkort haar functie terug, met een flinke schadevergoeding daarbij.
Ze heeft toch niks gezegd over joden? Alleen het woord zionisten heeft ze gebruikt.

Nja de situatie is zo verstoord denk ik dat ze niet meer in haar oude functie kan werken.
Maar het moet idd nog blijken of dit allemaal rechtsgeldig was.
pi_143507285
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:38 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kun je een paar voorbeelden noemen?
Staat al twee op de eerste page in deze topic. Tenminste die naar mijn idee veelte ver gaan.
pi_143507317
quote:
0s.gif Op zondag 17 augustus 2014 13:39 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ze heeft toch niks gezegd over joden? Alleen het woord zionisten heeft ze gebruikt.

Nja de situatie is zo verstoord denk ik dat ze niet meer in haar oude functie kan werken.
Maar het moet idd nog blijken of dit allemaal rechtsgeldig was.
In haar functie dergelijke uitspraken doen is gewoon te achterlijk voor woorden. Ze heeft zichzelf onhoudbaar gemaakt. Dat zal de kantonrechter ongetwijfeld meenemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')