Ja hoor, dat snap ik heel goed. Maar zet het dan ook niet zo stellig neer. Maak ervan 'naar mijn overtuiging' enz.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:17 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Ik heb het over religie. Ik heb het niet over dat mens is goed of ik ben niet goed...
Wanneer ik schrijf op dit forum, schrijf ik uit mijn religieus denken. Mensen die niet geloven, zullen mijn denkwijze misschien niet snappen. Maar ik vraag dan ook niet om te geloven wat ik geloof, maar om een beetje begrip te tonen (al snap je er zelf geen snars van) dat er andersdenkenden zijn tussen de miljarden 'nuchtere' mensen.
Oh.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:21 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja hoor, dat snap ik heel goed. Maar zet het dan ook niet zo stellig neer. Maak ervan 'naar mijn overtuiging' enz.
Je maakt me niet kwaad hoor. Dan moet je eerst mijn kinderen schoppen of zo.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:22 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Oh.
Ik merk voor de zoveelste keer dat ik me vaak niet op de juiste manier uitdruk (en daarmee mensen kwaad maak)
Hehe. Neem het van een F&L-veteraan aan: in F&L is het essentieel om je nauwkeurig uit te drukken.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:22 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Oh.
Ik merk voor de zoveelste keer dat ik me vaak niet op de juiste manier uitdruk (en daarmee mensen kwaad maak)
Ik bedoel jou ook niet directquote:Op zondag 17 augustus 2014 17:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je maakt me niet kwaad hoor. Dan moet je eerst mijn kinderen schoppen of zo.
Goddeloze kinderen moet je sowieso schoppen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Je maakt me niet kwaad hoor. Dan moet je eerst mijn kinderen schoppen of zo.
Satanskinderen zijn het! Onthoofd ze! Snel! Halal snackbar!quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goddeloze kinderen moet je sowieso schoppen.
Mijn handicap, ik kan niet zo goed praten of zeggen wat ik denk. Ik baal daar erg van vaak en dan zeg ik gewoon niets meer.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:24 schreef Molurus het volgende:
[..]
Hehe. Neem het van een F&L-veteraan aan: in F&L is het essentieel om je nauwkeurig uit te drukken.Anders ben je pagina's lang aan het uitleggen dat je iets anders bedoelde dan mensen begrepen.
Kinderen zijn tot de puberteit sowieso moslim.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Satanskinderen zijn het! Onthoofd ze! Snel! Halal snackbar!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oké, dit is dan wel weer komisch.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kinderen zijn tot de puberteit sowieso moslim.
Hoezo, jij gaat dan misschien wel eeuwig lijden in de hel, je kinderen kunnen nog gered worden.quote:
Daar sta je niet alleen in. Het is niet voor niets dat ik al jaren ervoor pleit om debatteren een standaard onderdeel van het onderwijs te maken: de meeste mensen zijn hier namelijk slecht in.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:27 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Mijn handicap, ik kan niet zo goed praten of zeggen wat ik denk. Ik baal daar erg van vaak en dan zeg ik gewoon niets meer.
Nee, dat zou zielig zijn. In de hemel zit alleen maar sadistisch klotevolk.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoezo, jij gaat dan misschien wel eeuwig lijden in de hel, je kinderen kunnen nog gered worden.
Ook als het Hindu profeten zijnquote:Op zondag 17 augustus 2014 17:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kinderen zijn tot de puberteit sowieso moslim.
Egocentrisch klootvolk veel beter ja.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:30 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee, dat zou zielig zijn. In de hemel zit alleen maar sadistisch klotevolk.
que?quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:30 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Ook als het Hindu profeten zijn?
Haha, oke.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:29 schreef Molurus het volgende:
[..]
Daar sta je niet alleen in. Het is niet voor niets dat ik al jaren ervoor pleit om debatteren een standaard onderdeel van het onderwijs te maken: de meeste mensen zijn hier namelijk slecht in.
En voordat ik begon aan F&L was ik er een heel stuk slechter in dan ik nu ben, maar nog steeds maak ik ook de grootste fouten in argumenten, en heb ik ook last van diverse biases.
Het is de truc om je daar niet door te laten ontmoedigen, maar gewoon te blijven oefenen en eventueel gewoon voorzichtig te zijn met (stellige) uitspraken.
Sommige Hindoedorpjes hebben kinderorakels. Of denken dat er kinderen zijn die door een godheid wordt bestuurd, die vervolgens ook religieuze uitspraken doen.quote:
Juuuup.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:34 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Sommige Hindoedorpjes hebben kinderorakels. Of denken dat er kinderen zijn die door een godheid wordt bestuurd, die vervolgens ook religieuze uitspraken doen.
Zijn die kinderen ook moslims ?
Dat ging ook niet over specifieke opmerkingen van jou, meer een algemeen goed bedoeld advies.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:33 schreef Meliae. het volgende:
[..]
Haha, oke.
Maar nou weet ik ook niet wat ik dan zo 'stellig' heb uitgesproken. Soms ben ik wel fel in mijn schrijven, maar ik probeer me dan gewoon duidelijk te maken. (wat dan weer verkeerd wordt begrepen)
En moslimkinderen zijn ook katholiek, hindoe en Sikhquote:
De term 'moslimkind' lijkt me sowieso stupide. Alsof een kind weloverwogen een religie kan aanhangen. 'Kind van een moslim', oké, maar verder dan dat gaat het niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:37 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
En moslimkinderen zijn ook katholiek, hindoe en Sikh?
IIg tot hun pubertijd ?
Volgens mij snap jij niet helemaal wat ik bedoel met 'moslim'.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:37 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
En moslimkinderen zijn ook katholiek, hindoe en Sikh?
Ook jij begrijpt het niet helemaal.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
De term 'moslimkind' lijkt me sowieso stupide. Alsof een kind weloverwogen een religie kan aanhangen. 'Kind van een moslim', oké, maar verder dan dat gaat het niet.
Dus jij claimt dat de zielen van alle kinderen zich onderworpen hebben aan de wil van Allah ?quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens mij snap jij niet helemaal wat ik bedoel met 'moslim'.
'Moslim' staat niet voor actief deelnemer van Mohammed's boodschap, maar een ziel die zich heeft onderworpen aan de wil van Allah. Wanneer Jezus en Abraham bijv in de Koran moslims worden genoemd bedoelen ze onderworpen aan ZIJN wil, niet van Mohammedsboodschap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |