De ballen zijn dan weer goed te nassen heb k gehoordquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 10:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
Er gaat niets boven stierenlullen.
Een oom van me is daarmee weleens nat gegaan, toen had de stier niet verloren.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 10:55 schreef regnavetto het volgende:
[..]
De ballen zijn dan weer goed te nassen heb k gehoord
Van die kilo hou je als je mazzel hebt 4 ons over, zoveel moet je wegsnijdenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 10:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zie nu op een website varkenswangetjes 4,90 de kilo. Da's toch wel heel erg goedkoop zeg
Vroeger waren koeien carnivoren. Hazenvlees had een bijzonder gunstige werking op de malsheid van het rundvlees. Daarom wordt het malste stukje vlees ook wel de ossenhaas genoemd.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vraag me weleens af wat een haas nu met een rund te maken heeft?
Ik geloof er geen koeienkut van.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:30 schreef habitue het volgende:
[..]
Vroeger waren koeien carnivoren. Hazenvlees had een bijzonder gunstige werking op de malsheid van het rundvlees. Daarom wordt het malste stukje vlees ook wel de ossenhaas genoemd.
Gehakt van makenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:22 schreef Erasmo het volgende:
Afsnijsels zijn geen verloren vlees, daar kun je bv. nog prima soep van trekken.
Ik kan niets zeggen voor andere leveranciers, maar als ik wangen bij de Hanos haal gaat alles de pan in, gewoon heel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 11:05 schreef Sorella het volgende:
[..]
Van die kilo hou je als je mazzel hebt 4 ons over, zoveel moet je wegsnijden
Ik kom niet bij jou eten.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik kan niets zeggen voor andere leveranciers, maar als ik wangen bij de Hanos haal gaat alles de pan in, gewoon heel.
Ik heb sowieso het idee dat er nogal een cultuurprobleem in Nederland heerst wat betreft het eten van vlees. Mensen willen vlees zonder enig zichtbaar spoor van vet of rijping, waarvan je vooral niet kan zien dat het van een ooit levend beest afkomstig is. Daarom zijn slagers hier ook meer 'vleesverwerkers' geworden, met vitrines vol salades en gemarineerde spiezen, dan ambachtslieden die de mooie stukken vlees uit een koe kunnen halen. Paar weken terug in Frankrijk bij de lokale slager een Cote de Boeuf besteld, dan komen ze voor je neus een gehele ribbenkast opsnijden, inclusief zaag en grof gereedschap. Hier in NL doen ze dit allemaal achter de schermen en komen ze terug met een vacuum verpakt stukje vlees. Toch jammer.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:39 schreef sigme het volgende:
[..]
Goedkoop stoofvlees: zoek een adresje waar schotse hooglanders verkocht worden. Ik koop hier in de omgeving (Groningen) stoofvlees van hooglanders voor 8 euro/kilo. Diepgevroren, en het gaat wel per pakket, dus er is wat diepvriesruimte nodig.
Koeien die eerst doorgaan als melkkoe voordat ze geslacht worden, dacht ik.quote:
Dit is toch echt 'werkvlees' en heeft een redelijk lange bereidingstijd nodig, toch? En wat is hiervan ongeveer de kiloprijs?quote:
Nee hoor, gewoon lekker rood grillen en je gebit in doen. Als je een hele koopt moet je hem even trimmen maar dat wijst zich wel. Moet wel voor iets van 15 euro kunnen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:33 schreef Knuck-les het volgende:
Dit is toch echt 'werkvlees' en heeft een redelijk lange bereidingstijd nodig, toch? En wat is hiervan ongeveer de kiloprijs?
Klinkt goedquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee hoor, gewoon lekker rood grillen en je gebit in doen. Als je een hele koopt moet je hem even trimmen maar dat wijst zich wel. Moet wel voor iets van 15 euro kunnen.
Die conclusie is niet correct, door het rijpen breek het bindweefsel af dat het vlees taai maakt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:08 schreef Sorella het volgende:
.
Conclusie: rijpen is niet geschikt voor vlees wat moet sudderen.
Het viel mij op dat het gerijpte vlees taaier en droger was als het verse stuk borststuk na 4,5 uur in de oven, dus ik nam aan dat het aan het rijpings proces lagquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die conclusie is niet correct, door het rijpen breek het bindweefsel af dat het vlees taai maakt.
Kan dat hij taai en droog was, maar rijpen maakt hem malser, zonder rijpen was het waarschijnlijk bij dit stuk vlees nog taaier geweest.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:29 schreef Sorella het volgende:
[..]
Het viel mij op dat het gerijpte vlees taaier en droger was als het verse stuk borststuk na 4,5 uur in de oven, dus ik nam aan dat het aan het rijpings proces laghet enige wat ik mee gekregen heb is dat door het rijpen er meer vocht uit het vlees getrokken word, wat er nog meer gebeurt met het vlees dat weet ik dus niet. Qua smaak zat het wel goed, was wel een leuke proef
Een dda entrecote kan ik beter links laten liggen dan ?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |