abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143725915
Ik heb het hoge droogrek met wielen. Zal dus de oude Antonius zijn. Heb nog niet gezien wat de voordelen van Algot zijn.

Hoe zijn de Ikea-winkels die up-to-date zijn op de benedenverdieping? Momenteel word ik van Ikea/Utrecht depressief. Is de belabberde verlichting tijdelijk of blijft dat zo?
pi_143729181
Wat bedoel je met up-to-date op de benedenverdieping?
pi_143734973
Werkt bij jullie deze pagina goed?
quote:
Bekijk de voorraadprognose van dit product en de locatie in de winkel
Als je op een productpagina daar op klikt krijg je normaal gesproken een pagina te zien met de voorraad verwachting voor de komende 4 dagen. Hier is die pagina praktisch leeg... :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:24:34 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143735033
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:20 schreef Bartjebart het volgende:
Werkt bij jullie deze pagina goed?

[..]

Als je op een productpagina daar op klikt krijg je normaal gesproken een pagina te zien met de voorraad verwachting voor de komende 4 dagen. Hier is die pagina praktisch leeg... :?
werkt prima hier.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_143735115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:24 schreef DJMO het volgende:

[..]

werkt prima hier.
Dus jij krijgt gewoon zo'n overzichtje met 4 groene balkjes en onderaan de pagina een verkooplocatie? :o :?
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:36:05 #81
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143735182
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:31 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Dus jij krijgt gewoon zo'n overzichtje met 4 groene balkjes en onderaan de pagina een verkooplocatie? :o :?
jup. Bij welk product ondervind je problemen dan? dan kan ik kijken of ik daar wel problemen mee heb.
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_143735246
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:36 schreef DJMO het volgende:

[..]

jup. Bij welk product ondervind je problemen dan? dan kan ik kijken of ik daar wel problemen mee heb.
Alle?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:41:09 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143735265
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:40 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Alle?
paar willekeurige dingen aangeklikt in verschillende groepen, krijg overal netjes de prognose te zien en de voorraadlocatie.

pi_143744115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:29 schreef loecje het volgende:
Wat bedoel je met up-to-date op de benedenverdieping?
Utrecht is in verbouwing. Bijvoorbeeld de kassa staat nu zo, dat je een lange gang door moet en dan in de parkeergarage terechtkomt. Dat is natuurlijk tijdelijk en verdwijnt weer.

De vraag is: die belabberde verlichting en die onoverzichtelijke indeling. Blijft dat, hebben andere filialen die up-to-date zijn (dus niet die achterlopen en aan verbouwing toe zijn) dat ook of is dit ook tijdelijk door de verbouwing? En die vreselijke plattegrond die uit een lijn bestaat, terwijl je alle kanten op gestuurd wordt. Een plattegrond is voor mij de situatieweergave zoals het is, zodat je ziet hoe je lopen kan en waar je bent - niet de volgorde van de artikelen waar je langs gedwongen wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 24-08-2014 02:09:17 ]
pi_143745757
in groningen nergens last van. maar groningen is qua indeling al een uitzondering.
het is maar net wat je gewent bent.
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 18:05:11 #86
3185 Adelante
To let it go now
pi_143746016
Volgens mij is de afdeling woonaccessoires klaar in Utrecht. De showroom, restaurant en garage wordt nog hard aan gewerkt.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_143747957
quote:
Uitbreiding IKEA Utrecht bereikt nieuwe mijlpaal
24-07-2014 08:00
|
Algemeen
[National] Na de opening van de parkeergarage, heeft de uitbreiding van IKEA Utrecht een nieuwe mijlpaal bereikt. De afdeling woonaccessoires is uitgebreid van 3.900 naar maar liefst 6.500 m2 wooninspiratie.
De gehele verbouwing wordt in januari 2015 afgerond. In totaal breidt de winkel uit van 18.000 naar 40.000 m2.

Nanda de Bruin is trots op de nieuwe afdeling: “We hebben nu veel meer ruimte waardoor we klanten een nog betere winkelbeleving en meer wooninspiratie kunnen bieden. Bovendien is nu het complete assortiment woonaccessoires verkrijgbaar. In de komende maanden wordt er hard gewerkt aan de uitbreiding van het zelfbedieningsmagazijn, het vergroten van het restaurant, het bouwen van het nieuwe uitgangsgebied en het toevoegen van 600 extra parkeerplaatsen onder de winkel.”

Uitbreiding en verbouwing
De uitbreiding van IKEA Utrecht ging in oktober 2012 van start. Zo is het aantal parkeerplaatsen inmiddels uitgebreid van 900 naar 1.300 en zijn op het dak van de nieuwe parkeergarage twee voetbalvelden aangelegd inclusief de bijbehorende accommodatie. Daarnaast is IKEA Småland geopend waar kinderen t/m 9 jaar onder begeleiding kunnen spelen.
Bron

Eind juli is de afdeling opgeleverd en daarmee dus klaar.
  zondag 24 augustus 2014 @ 12:28:48 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143767487
Heeft iemand een idee hoe Ikea met het volgende probleem omgaat:

Een van onze 90x220 Atna matrasbodems lijkt in het midden doorgezakt (gekocht in maart 2010, de andere was in december 2012 al vervangen wegens hetzelfde probleem), echter... Ikea voert die maat niet meer.

Nou snap ik wel wat het probleem is, en daar heb ik ze bij Ikea meermaals op gewezen, en gevraagd op wat voor manier het opgelost zou kunnen worden, want die lengte van 220 kan gewoon niet zonder een poot in het midden, waar Ikea bleef volhouden dat het daar sterk genoeg voor was, en ik dus niet in de rand wilde gaan boren om extra poten te bevestigen en op die manier m'n garantie te verspelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143770225
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 19:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Bron

Eind juli is de afdeling opgeleverd en daarmee dus klaar.
Dan hoop ik dat ze alsnog wat finishing touches gaan doen in termen van beter uitlichten en decoreren. Want ik vond de uitstraling van de afdeling accessoires behoorlijk deprimerend, kaal en grauw.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 16:56 schreef Teslynd het volgende:
En die vreselijke plattegrond die uit een lijn bestaat, terwijl je alle kanten op gestuurd wordt. Een plattegrond is voor mij de situatieweergave zoals het is, zodat je ziet hoe je lopen kan en waar je bent - niet de volgorde van de artikelen waar je langs gedwongen wordt.
Ik vond die plattegrond prima overzichtelijk anders met die schematische weergave. Makkelijker af te lezen, en vooral de doorsteekjes te vinden, dan de topografische die er vroeger was.

Het langs artikelen moeten lopen, dat is juist de essentie van het hele ikeaconcept.
pi_143770647
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat ze alsnog wat finishing touches gaan doen in termen van beter uitlichten en decoreren. Want ik vond de uitstraling van de afdeling accessoires behoorlijk deprimerend, kaal en grauw.
Geen idee. Ik ga er vanuit dat ze een maand na oplevering de zaken hebben zoals ze dit gepland hebben.
Bedoel je met accessoires het stuk met klokken, posters, kaarsen, bloemen en planten?
quote:
[..]

Ik vond die plattegrond prima overzichtelijk anders met die schematische weergave. Makkelijker af te lezen, en vooral de doorsteekjes te vinden, dan de topografische die er vroeger was.

Het langs artikelen moeten lopen, dat is juist de essentie van het hele ikeaconcept.
Eh inderdaad... _O-
pi_143770699
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:28 schreef Leandra het volgende:
Heeft iemand een idee hoe Ikea met het volgende probleem omgaat:

Een van onze 90x220 Atna matrasbodems lijkt in het midden doorgezakt (gekocht in maart 2010, de andere was in december 2012 al vervangen wegens hetzelfde probleem), echter... Ikea voert die maat niet meer.

Nou snap ik wel wat het probleem is, en daar heb ik ze bij Ikea meermaals op gewezen, en gevraagd op wat voor manier het opgelost zou kunnen worden, want die lengte van 220 kan gewoon niet zonder een poot in het midden, waar Ikea bleef volhouden dat het daar sterk genoeg voor was, en ik dus niet in de rand wilde gaan boren om extra poten te bevestigen en op die manier m'n garantie te verspelen.
Balen zeg!
Welke oplossing wil je graag zien?
pi_143772493
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 14:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Geen idee. Ik ga er vanuit dat ze een maand na oplevering de zaken hebben zoals ze dit gepland hebben.
Bedoel je met accessoires het stuk met klokken, posters, kaarsen, bloemen en planten?

Ik had het vooral bij de nieuwe papierwaren afdeling het gevoel dat ik door een work in progress liep. Het was donker, kaal en inspireerde totaal niet tot shoppen. Echt het idee dat daar het stylistenteam nog langs moest komen.
pi_143773808
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 12:28 schreef Leandra het volgende:
Nou snap ik wel wat het probleem is, en daar heb ik ze bij Ikea meermaals op gewezen, en gevraagd op wat voor manier het opgelost zou kunnen worden, want die lengte van 220 kan gewoon niet zonder een poot in het midden,
Laat maar weten als je een (goede) oplossing hebt. Ik zit met precies hetzelfde probleem. Alleen durf ik niet langs om garantie te claimen omdat ik iets "kucht" :') boven de officiële max zit kwa gewicht :+
Ik heb der nu gewoon een stapel boeken onder liggen in het midden. En 220 verkopen ze nieuw idd helaas niet meer

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2014 15:23:54 ]
pi_143784432
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 13:56 schreef Fixers het volgende:

[..]

[..]

Ik begrijp niet hoe je kans ziet om op de topografische kaart geen doorsteekjes te zien.
Met die rechte lijn heb ik totaal geen oriëntatie waar ik ben, hoe ver nog, hoe ik het gunstigste door de winkel kom, etc. Bij de laatste herindeling in de oude winkel was ik het overzicht totaal kwijt totdat die topografische kaart er kwam. Boven was het nog in te schatten, in elk geval relatief, maar beneden niet meer.

Het doorsteekje in de akelige nieuwe kelder is belachelijk. In mijn herinnering kan je één afdeling overslaan. Dus even naar Ikea om wat te halen is er niet meer bij, want je moet de hele zooi doorslingeren in de sterk vergrote winkel.

In de nieuwe winkel ben ik boven verdwaald (had het er snel gezien en keerde om om niet de hele ellenlange route door te moeten slingeren) en beneden moet je dus die kilometerslange route door zonder te weten waar je bent en hoe de weg verder gaat. Als dat zo blijft, blijft Ikea voor mij een nachtmerrie en zal dan veel mogelijk gemeden worden.

De laatste keer dat ik er was (misschien begin deze maand), kon je bij de entreehal op de 1e fysieke etage alleen met een smalle roltrap omhoog. Er was geen manier om vanaf de modelkameretage weer terug in die entreehal te komen. En dus betekende even ergens naar kijken, dat je weer die hele ellendige kelder door moest. Dus als er beneden geen snelle uitgang komt, rechtstreeks vanaf de trap&liftenruimte, kom ik niet meer bij Ikea.

Ikea is zeer slecht in informeren. In de winkel zelf zag ik pas op het laatst een ietsje informatie over de lopende verbouwing. Panelen dat het van 18.000 naar 40.000 ging en zo. Geen geschat tijdpad. Geen indicatie over de nieuwe indeling. Nog steeds moet je maar ruiken dat er een fatsoenslijke uitgang zal komen.

Ik vind het niet te geloven. De winkel is veel, veel groter geworden maar de showkamers/huisjes zijn veel voller gepropt - er was zelf een nog kleiner kamertje bij! De produkten beter kunnen bekijken of meer goede ideeën opdoen, is lelijk in het water gevallen.
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:39:44 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143784831
quote:
99s.gif Op zondag 24 augustus 2014 15:23 schreef CrashO het volgende:

[..]

Laat maar weten als je een (goede) oplossing hebt. Ik zit met precies hetzelfde probleem. Alleen durf ik niet langs om garantie te claimen omdat ik iets "kucht" :') boven de officiële max zit kwa gewicht :+
Ik heb der nu gewoon een stapel boeken onder liggen in het midden. En 220 verkopen ze nieuw idd helaas niet meer
Oh, is er een gewichtsmax? Voor een bed van 220?

Maar goed, foto gemaakt van onderkant, gezegd dat ik eerder gemeld heb dat 4 poten echt te weinig zijn, dat een bed van die lengte gewoon steun in het midden nodig heeft, en dat het vooral jammer is dat het uit het assortiment is.

Ze hebben overlegd, ik heb 4 poten meegekregen om beide bodems extra te ondersteunen en een tegoedpas ter waarde van de helft van de aanschafwaarde van degene die nu op breken staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143785060
Gebruiken ze in Utrecht serieus deze weer:
?
pi_143785343
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:44 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]?
Ja, ik zag hem beneden. Boven bij de showrooms heb ik niet omhoog gekeken.

Het kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar dan weer de klacht: waarom geen informatie daarover?
pi_143786127
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:50 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Ja, ik zag hem beneden. Boven bij de showrooms heb ik niet omhoog gekeken.

Het kan natuurlijk tijdelijk zijn, maar dan weer de klacht: waarom geen informatie daarover?
maar er zullen toch ook echt wel "normale" plattegrondjes in de winkel verkrijgbaar zijn... deze zitten aan de achterkant van het boodschappenlijstje.

Tja en waarom het informeren... informeren brengt verplichtingen met zich mee en die kan/wil IKEA niet altijd nakomen.

Overigens is het altijd de vraag of je aan de verwachtingen van iedere klant kunt voldoen. Tijdens de verbouwing van Hengelo werd er naar mijn idee afdoende geïnformeerd. Maar het is geen "openbaar bouwproject" waarvoor een complete tijdlijn afgegeven moet worden zoals bij wegaanleg en zo.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bartjebart op 24-08-2014 20:10:13 ]
pi_143787853
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:44 schreef Bartjebart het volgende:
[ afbeelding ]?
Nog simpeler dan dat zelfs. Een rechte horizontale lijn van ingang tot kassa is het. Met u-vormige boogjes zijn de verschillende doorsteken aangegeven. Op de boodschappenlijstjes staat dezelfde afgebeeld. Ik vind het duidelijk genoeg.
pi_143788066
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:39 schreef Leandra het volgende:
Oh, is er een gewichtsmax? Voor een bed van 220?
Ik dacht iets van 110kg oid ja. Is intussen ook alweer 3 jaar geleden dat ik hem gekocht heb dus weet het niet exact meer. weet alleen dat ik er ruim boven steek _O- Ik heb hem vorig jaar ook een periode zonder poten gehad, gewoon plat op de vloer. (toen was ik ook spontaan van enige vorm van kraken af, wat hij al sinds aankoop had). Maar de boel werd nogal muf door een gebrek aan ventilatie op die manier, dus hij staat intussen weer op poten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')