Een hulpkonvooi van pantservoertuigen en raketinstallaties. Gaan ze daarmee de waterflessen afschieten. Volgens mij zitten de Russen nu vast in hun eigen propaganda.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:25 schreef DeJori het volgende:
[..]
Rusland gooit het erop dat het hulpkonvooi wordt aangevallen,
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 17:19:46#BREAKING Britain says summons Russian envoy over Ukraine incursion reports reageer retweet
Dan kan het ook niet aangevallen zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:19 schreef J.B. het volgende:
[..]
Volgens mij staat dat hulpkonvooi nog steeds aan de grens, op Russisch grondgebied.
Daar lijkt het wel op, maar onze media is soms ook nogal vrij in het vertalen van Russische persberichten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dan kan het ook niet aangevallen zijn.
Opvallend dat Rusland het over voertuigen heeft, en niet legervoertuigen of hulpkonvooi. Bewust weer die verwarring laten om het altijd naar hen toe te kunnen spinnen. Toegegeven, ze weten wat ze doen.
Maar Rusland ontkent dat er troepen op Oekraïense bodem zijn, terwijl dit op beeld is, en zegt tegelijkertijd dat ze in Oekraïne worden aangevallen?
Misinformatie, het beste wapen van de NKVD/KGB/FSB sinds WW2.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar Rusland ontkent dat er troepen op Oekraïense bodem zijn, terwijl dit op beeld is, en zegt tegelijkertijd dat ze in Oekraïne worden aangevallen?
Ja dat maakt het wel lastig, want Rusland speelt echt vaak een semantische discussie via de media.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, maar onze media is soms ook nogal vrij in het vertalen van Russische persberichten.
twitter:BreakingNews twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 17:22:41Ukraine destroyed significant part of Russian armored column entering country, President Poroshenko says - statement https://t.co/hNFjD9yNAi reageer retweet
Ik ook niet. Nu.nl meldt:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:31 schreef betyar het volgende:
[..]
Kan geen linkje van Kremlin vinden
Maar alles dat ik kan vinden is dit:quote:Volgens het Russische ministerie van Buitenlandse Zaken valt Oekraïene Russische voertuigen aan om humanitaire hulp aan het oosten van het land te verhinderen.
Dat bedoelde ik dus met:quote:Echter, er zijn krachten die niet alleen zijn gebogen ontnemen de mensen van het Zuid-Oosten van Oekraïne, zodat zij nu steunen, maar ook om te verrichten open provocaties die tot verdere complicatie van de situatie in de conflictzone leiden kunnen. En als een spaak in de wielen "van de humanitaire acties werden ingevoegd door middel van de dun organisatorische en procedurele claims, nu hoorzitting verslagen van directe bedreigingen voor het gebruik van geweld tegen onze konvooien. Er zijn rapporten dat subversieve groep bestraffende bataljon "Aydar" plannen om delen van de wegen in de Loehansk regio te vernietigen voertuigen met humanitaire hulp en het begeleidende personeel de mijne, en dan de schuld van de terroristische milities.
http://t.co/1Li2sh9zby
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:29 schreef DeJori het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, maar onze media is soms ook nogal vrij in het vertalen van Russische persberichten.
quote:RUSSIAN FOREIGN MINISTRY SAYS UKR ENGAGING IN INTENSE FIGHTING IN EASTERN UKRAINE TO STOP HUMANITARIAN AID: RTRS
quote:Oekraïne valt Russische militairen aan
Toegevoegd: vrijdag 15 aug 2014, 17:30
Het Oekraïense leger heeft langs de grens met Rusland Russische voertuigen aangevallen. De De Oekraïense president Porosjenko zegt dat voertuigen en militaire apparatuur zijn uitgeschakeld door Oekraïens artillerievuur. Meer details gaf Porosjenko niet.
Mogelijk heeft de beschieting te maken met de aankomst van Russische voertuigen in Oekraïne. Westerse journalisten zagen gisteravond hoe pantser- en tankwagens met Russische nummerplaten de grens overstaken.
Bij het deze voertuigen gaat het zeker niet om het hulpkonvooi voor inwoners van de Oekraïense stad Loegansk. Dat konvooi van witte wagens komt ook uit Rusland, maar staat nog steeds aan de Russische kans van de grens.
Die Pososhenko geloof ik net zo goed als berichten van Speld.nlquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:34 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik ook niet. Nu.nl meldt:
[..]
Maar alles dat ik kan vinden is dit:
[..]
Dat bedoelde ik dus met:
[..]
twitter:McFaul twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 17:26:41Remember how the Russian-Georgian war started in August 2008 -- a Kremlin "response" to an attack on Russian soldiers in South Ossetia. reageer retweet
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 17:28:54#BREAKING Russia warns against Ukrainian attempt to derail aid convoy reageer retweet
twitter:AFP twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 17:37:13#BREAKING EU ministers urge Russia to put 'immediate stop' to border hostilities reageer retweet
Wie gaat ze bombarderen dan?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:39 schreef speknek het volgende:
Hulpvrachtwagens zijn grotendeels leeg. Gaat het het Kremlin alleen om het propagandaplaatje, is het de bedoeling dat de vrachtwagens straks allemaal een andere kant oprijden zodat ze in de chaos dingen kunnen doen, of zijn ze leeg zodat niet al te veel spullen gebombardeerd worden (arme chauffeurs).
Er was grote tegenstand tegen de oorlog in Irak.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:24 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Voor ons wel ja. Ik weet niet hoe ik zou zijn als ik Rus was. Alleen maar die boodschap om je heen. Soms gewoon echt niet beter weten. Zelfs in het Westen ging men vrij massaal overstag in de Irak oorlog. Als je die speeches, berichten en presentaties nu terugziet.![]()
Rusland is de steeds in het initiatief. Het westen vooral reactief en lijkt nog niet heel erg voorruit te denken. Want dit scenario zoals het nu gaat komt niet echt als een verrassing.
Economisch gaat Rusland dit niet overleven als ze doorzetten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:43 schreef Automatisch het volgende:
Ik denk dat Rusland niet direct iets doet nu. Ze roepen op tot een wapenstilstand.
twitter:samgadjones twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 17:37:44Nato's @AndersFoghR also keeping relatively cool on it: "What we saw last night is just the continuation of what we have seen for some time" reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |