quote:Tweede Kamerleden Joram van Klaveren en Louis Bontes willen weten of minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) maatregelen neemt tegen de ambtenaar die woensdagochtend twitterde dat IS niets met de islam te maken heeft.
"ISIS heeft niets met Islam te maken.. is vooropgezet plan van zionisten die bewust Islam willen zwart maken'', twitterde de PvdA-ambtenaar Yasmina Haifi.
"Een persoon die zulke denkbeelden uitdraagt en werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Center, en dus ook met staatsgeheimen, kan een gevaar voor de staatsveiligheid zijn'', vinden Van Klaveren en Bontes volgens het ANP.
http://www.powned.tv/nieu(...)istweet_pvdaamb.html
Er zijn natuurlijk complottheorieën die proberen te bewijzen dat wij door een stel buitenaardsen in een bepaalde richting worden geduwd ten einde hun doelen te dienen.... maar eerlijk gezegd... ik geloof dat dat soort theorieën niet verankerd liggen in de realiteit. Joden als verschoppelingen overal in de christelijke wereld hebben een wereldbeeld geschapen waarbij we als mens juist afstand doen van dat clan-denken dat jij aanhaalt en waarbij we iedereen als mens op waarde schatten....quote:Al zou Hollywood een universeel menselijke boodschap hebben, wie profiteert van dit zogenaamde universalisme? Wie lijdt eronder? Juist. Zou het kunnen dat een bepaald idee of een bepaalde boodschap tegelijkertijd universeel is qua inhoud, maar qua materieel optreden het belang van een bepaalde groep dient? Zou het kunnen dat alle zogenaamd universalisme dat karakter heeft, dat zodra universalisme belichaamd wordt, het per definitie niet meer universeel is?
Universeel denkenden vormen een clan op zich. Met vele schisma's.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
aanhaalt en waarbij we iedereen als mens op waarde schatten....
Waarom? Dat is toch een logische uitspraak? Soortgelijke dingen hoorde je toch ook over de daders van de metro-aanslagen in London, die mensen hadden ook niets met de islam te maken omdat de daden niet in overeenstemming met de islam zouden zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:25 schreef NotYou het volgende:
Wat ik overigens zeer stuitend vind is hoe gemakkelijk, verbazingwekkend veel mensen voorbij dat eerste deel: "ISIS heeft niets met Islam te maken" stappen..
Het observeren van het eigene blijkt en blijft voor velen een onontgonnen terrein.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 19:52 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ja. Hij merkt waarschijnlijk ook niet op dat ik alleen een sociologische observatie maakte, en hoogstens twijfel heb geuit aangaande de waarheid van man made global warming.
Mwoah, het is wel zo dat men zowel in Azië als in de islamitische wereld de mensenrechten niet onverkort overnemen. M.n. de islamitische wereld wil een soort eigen mensenrechten bij de VN neerleggen, wat ik begrepen heb. Tja, als je rakettenwerpers stationeert bij een kleuterspeelplaats bwvs dan heb je wrs ook een ander concept van mensen rechten.... maar dat is dan weer een politieke uitspraak.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:26 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Universeel denkenden vormen een clan op zich. Met vele schisma's.
De makkelijkste manier van negeren, gewoon ontkennen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom? Dat is toch een logische uitspraak? Soortgelijk dingen hoorde je toch ook over de daders van de metro-aanslagen in London, die mensen hadden ook niets met de islam te maken omdat de daden niet in overeenstemming met de islam zouden zijn.
Geloof/vind je dit echt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom? Dat is toch een logische uitspraak? Soortgelijk dingen hoorde je toch ook over de daders van de metro-aanslagen in London, die mensen hadden ook niets met de islam te maken omdat de daden niet in overeenstemming met de islam zouden zijn.
En daarom is de UN ook een kansloze molochquote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, het is wel zo dat men zowel in Azië als in de islamitische wereld de mensenrechten niet onverkort overnemen. M.n. de islamitische wereld wil een soort eigen mensenrechten bij de VN neerleggen, wat ik begrepen heb. Tja, als je rakettenwerpers stationeert bij een kleuterspeelplaats bwvs dan heb je wrs ook een ander concept van mensen rechten.... maar dat is dan weer een politieke uitspraak.
Is dat relevant? Waar het om gaat is dat die uitspraak van haar nog niet zo vreemd is, afhankelijk van hoe je het interpreteert.quote:
Je begint op het spoor te komen van wat ik bedoel. Denk ik aan zogenaamd universele mensenrechten, denk ik aan Hillary Clinton-types. Een clique van wereldvreemde en kwaadwillende jetsetters die vooral zichzelf goed verzorgt, maar waar de rest van de wereld niets aan heeft. Hoeft ook niet, maar doe dan ook niet alsof dat wel zo is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:30 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwoah, het is wel zo dat men zowel in Azië als in de islamitische wereld de mensenrechten niet onverkort overnemen. M.n. de islamitische wereld wil een soort eigen mensenrechten bij de VN neerleggen, wat ik begrepen heb. Tja, als je rakettenwerpers stationeert bij een kleuterspeelplaats bwvs dan heb je wrs ook een ander concept van mensen rechten.... maar dat is dan weer een politieke uitspraak.
Ze staan er welhaast letterlijk met de koran in de hand, verzen reciterend, hun interpretatie van islam op te leggen aan een gebied ter grootte van een land.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is dat relevant? Waar het om gaat is dat die uitspraak van haar nog niet zo vreemd is, afhankelijk van hoe je het interpreteert.
dan niet volkomen bizar? Hoe kom je erbij dit logisch te noemen?quote:ISIS heeft niets met Islam te maken.
Met elke humanitaire ramp zoals nu met ISIS is het weer een leerproces, denk ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:31 schreef Proximo het volgende:
[..]
En daarom is de UN ook een kansloze moloch
Het conflict in die regio ettert al sinds de *lente*... de VN leert wel heel erg traagquote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Met elke humanitaire ramp zoals nu met ISIS is het weer een leerproces, denk ik.
Dat denk ik niet, ik denk dat op gegeven moment alle neuzen wel dezelfde richting in staan toch. Ook in Azië en in de islamitische wereld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Je begint op het spoor te komen van wat ik bedoel. Denk ik aan zogenaamd universele mensenrechten, denk ik aan Hillary Clinton-types. Een clique van wereldvreemde en kwaadwillende jetsetters die vooral zichzelf goed verzorgt, maar waar de rest van de wereld niets aan heeft. Hoeft ook niet, maar doe dan ook niet alsof dat wel zo is.
Jij interpreteert haar tweet ander dan ik.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:34 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ze staan er welhaast letterlijk met de koran in de hand, verzen reciterend, hun interpretatie van islam op te leggen aan een gebied ter grootte van een land.
Hoe is de uitspraak:
[..]
dan niet volkomen bizar? Hoe kom je erbij dit logisch te noemen?![]()
Men heeft te "kampen"" met Rusland en China.... toch gaat dat veranderen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:35 schreef Proximo het volgende:
[..]
Het conflict in die regio ettert al sinds de *lente*... de VN leert wel heel erg traag
Jij vergoeilijkt en maakt er zelf iets van waar je wél begrip voor op kunt brengen. Niet doen, direct erna wijst ze nota bene naar de joden, die moeten er wel achter zitten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:37 schreef Ludd het volgende:
[..]
Jij interpreteert haar tweet ander dan ik.
Maar dat is speculeren. In de tussentijd nemen Hillary Clinton en de haren het er goed van. Op het walhalla dat misschien wel nooit gaat komen. Sante!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat denk ik niet, ik denk dat op gegeven moment alle neuzen wel dezelfde richting in staan toch. Ook in Azië en in de islamitische wereld.
Nee, jij leest haar tweet anders dan mij. Je moet het niet te letterlijk nemen, meer als uitdrukking. Ik probeer het uit te leggen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:38 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij vergoeilijkt en maakt er zelf iets van waar je wél begrip voor op kunt brengen. Niet doen, direct erna wijst ze nota bene naar de joden, die moeten er wel achter zitten.
Joh, dat is toch een onrealistische beef?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:39 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Maar dat is speculeren. In de tussentijd nemen Hillary Clinton en de haren het er goed van. Op het walhalla dat misschien wel nooit gaat komen. Sante!
Ik snap niet wat je zegt. Zaak is wel dat het een niet recht te praten paradox is dat mensen die menen er universele waarden op na te houden, dat gebruiken om neer te kijken op mensen die er andere waarden op nahouden. Een mens KAN geen universele boodschap hebben. Bedoeld of niet, de uitwerking zal altijd sommigen ten goede komen en andere benadelen. Als iemand zegt dat we allemaal vriendjes moeten zijn, kan dat nog zo goed bedoeld zijn, de uitwerking ervan zal niet iedereen ten goede komen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Joh, dat is toch een onrealistische beef?
Jouw interpretatie is verkeerd, kijk naar de context.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:43 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, jij leest haar tweet anders dan mij. Je moet het niet te letterlijk nemen, meer als uitdrukking. Ik probeer het uit te leggen.
Slecht voorbeeld maar soit; soms zit je naar een hele slechte voetbalwedstrijd te kijken. Rene van der Gijp zou dan zeggen "dit heeft niets met voetbal te maken".
Daarmee bedoelt hij dat het heel slecht is. Je moet dit niet letterlijk nemen. Want natuurlijk heeft het alles met voetbal te maken, want voetbal, stadion etc.
Fuck, wat een slecht voorbeeld.![]()
Anyway, zij bedoelt dat dit niets met islam te maken heeft in de zin van het dat het niet de echte islam is zoals deze volgens haar is.
Snap je het verschil tussen de letterlijke interpretatie en de andere?
Die universele boodschap komt toch iedereen ten goede?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:47 schreef Louis22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat je zegt. Zaak is wel dat het een niet recht te praten paradox is dat mensen die menen er universele waarden op na te houden, dat gebruiken om neer te kijken op mensen die er andere waarden op nahouden. Een mens KAN geen universele boodschap hebben. Bedoeld of niet, de uitwerking zal altijd sommigen ten goede komen en andere benadelen. Als iemand zegt dat we allemaal vriendjes moeten zijn, kan dat nog zo goed bedoeld zijn, de uitwerking ervan zal niet iedereen ten goede komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |