Nee, gaming is niet de doelgroep van Apple.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:10 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ja, want die crashen echt om de 2 seconden ofzoiets he?
Tot nu toe nog 0 bluescreens gehad of whatever. Denk ook dat het niets uitmaakte wat ik erop schreef, je had toch wel wat om op te happen. Maar een vergelijkbaar systeem van Apple kost hoeveel? Bestaat het uberhaupt?
ik was alles in totaal 1450 euro klaar, zelf assemblage (inclusief 1 monitor, keyboard en muis). Later nog 1 monitor erbij gehaald omdat ik veel poker speel en een headset aangeschaft. Maar jij hebt een iMac van rond de 1700 euro met dezelfde specs heb ik begrepen ("slechts een paar 100 euro meer, ik geef je 400 euro extra range")?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, gaming is niet de doelgroep van Apple.
Maar wat kost het dan?
Das toch best een aardige bak geldquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
ik was alles in totaal 1450 euro klaar, zelf assemblage (inclusief 1 monitor, keyboard en muis). Later nog 1 monitor erbij gehaald omdat ik veel poker speel en een headset aangeschaft.
nou...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das toch best een aardige bak geld.
Maar er is dus geen vergelijkbare Mac omdat Apple geen gamingkaarten levert idd. Maar neem een iMac van 1500 euro en je hebt iets dat vergelijkbaar snel is (behalve in gamen) met een goed scherm en een geluidsloze behuizing.
Een i7 16GB 250GB SSD model bijv. kost 2000 dollar ongeveer. En ja, dan kloppen de specs niet helemaal, maar de mac heeft een veel beter scherm dan jouw benq's bijv. Een GOED scherm kost best nog wat.
Dus zoveel scheelt het allemaal echt niet, echt wel wat, maar geen 2/3 ofzo zoals mensen beweren.
Dat is een Mac Pro.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:17 schreef remi1986 het volgende:
[..]
nou...
6-core en twee GPU's
3,5-GHz 6-core Intel Xeon E5-processor
16 GB 1866-MHz DDR3 ECC-geheugen
Twee stuks AMD FirePro D500 met elk 3 GB GDDR5 VRAM
256 GB PCIe-flashopslag1
Klaar voor verzending:
Binnen 24 uur Gratis bezorgd ¤ 4.049,00
En nog niet eens toetsenbord en muis
http://store.apple.com/nl/buy-mac/mac-pro
Als het buiten gamen om is, heb je aan veel minder al genoeg. Een i3 intel met mindere videokaart en 4gb RAM voldoet dan net zo goed. EN die heb je dus voor veel minder dan 1450, dan was je voor 500 euro al klaar met zelfassemblage (exclusief monitor).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:15 schreef HeatWave het volgende:
ts dat vergelijkbaar snel is (behalve in gamen) met een goed scherm en een geluidsloze behuizing.
4000 euroquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:17 schreef remi1986 het volgende:
[..]
nou...
6-core en twee GPU's
3,5-GHz 6-core Intel Xeon E5-processor
16 GB 1866-MHz DDR3 ECC-geheugen
Twee stuks AMD FirePro D500 met elk 3 GB GDDR5 VRAM
256 GB PCIe-flashopslag1
Klaar voor verzending:
Binnen 24 uur Gratis bezorgd ¤ 4.049,00
En nog niet eens toetsenbord en muis
http://store.apple.com/nl/buy-mac/mac-pro
Ja, maar dan kan je gewoon een mac mini kopen, of een instap iMac incl scherm voor 1050quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Als het buiten gamen om is, heb je aan veel minder al genoeg. Een i3 intel met mindere videokaart en 4gb RAM voldoet dan net zo goed. EN die heb je dus voor veel minder dan 1450, dan was je voor 500 euro al klaar met zelfassemblage (exclusief monitor).
Let wel , ik heb mijn BenQ enkel gekocht voor First person shooters en omdat ie 200hz is (ipv 60). Heb er een tweede bij gekocht omdat mijn vorige 2de monitor kleiner was en dat debiel uitzag
je hebt ook nog zoiets als graphic design en audio production etc.. t is niet alleen gaming wat veel vraagt van je computer. maar mac-pro was niet krachtig genoeg in onze audio studioquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Als het buiten gamen om is, heb je aan veel minder al genoeg. Een i3 intel met mindere videokaart en 4gb RAM voldoet dan net zo goed. EN die heb je dus voor veel minder dan 1450, dan was je voor 500 euro al klaar met zelfassemblage (exclusief monitor).
Let wel , ik heb mijn BenQ enkel gekocht voor First person shooters en omdat ie 200hz is (ipv 60). Heb er een tweede bij gekocht omdat mijn vorige 2de monitor kleiner was en dat debiel uitzagHet waren best prijzige monitoren, voor een BenQ betaal je al +-300
2 CPU's van 1350 per stuk, retail, ECC DDR3 RAM, koop je niet voor een paar tientjes, videokaarten zijn ongeveer 1300 dollar per stuk, retail.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
4000 eurorofl
t mooie is dat wij in onze audio studio die mac pros hebben overgeslagen omdat die niet konden brengen wat we nodig haddenZe trokken het niet en we hebben PC's staan van de helft minder die t wel trekken.
heb gekeken naar desbetreffende CPU. Het betreft een Intel Xeon e5 6 core (kan zijn dat ik fout gegoogled heb hoor, maar wel echt vette cpu!) en die koop je voor 600 dollar per stuk.. niet voor 1350 per stuk. 1350 voor twee is een stuk realistischer en dan is 4000+ wel vrij prijzig moet ik zeggenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
2 CPU's van 1350 per stuk, retail, ECC DDR3 RAM, koop je niet voor een paar tientjes, videokaarten zijn ongeveer 1300 dollar per stuk, retail.
Dan opeens is 4000 dollar niet zo gek meer he, voor alles wat er nog meer inzit.
Ik zie ze niet voor die prijs. maar ok, dan heb we de 2 Radeon FirePro's nog niet eens bijgeteld. Dat zijn rebranded W8000 modellen, zoek die ook nog even op danquote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:24 schreef Michielos het volgende:
[..]
heb gekeken naar desbetreffende CPU. Het betreft een Intel Xeon e5 6 core (kan zijn dat ik fout gegoogled heb hoor, maar wel echt vette cpu!) en die koop je voor 600 dollar per stuk.. niet voor 1350 per stuk. 1350 voor twee is een stuk realistischer en dan is 4000+ wel vrij prijzig moet ik zeggen
Jouw oma is er inderdaad te dom voor.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:57 schreef Michielos het volgende:
AppleJe bent sowieso al te incompetent om iets wat volgens iedereen "HEEEL INTUITIEF" werkt te kunnen verkloten.Claims als "GEMAKKELIJK IEDEREEN KAN HET" duiken geregeld de kop op wanneer wanhopige fanboys hun apple brand verdedigen.
ZELFS MIJN OMA KAN ERMEE OVERWEG! ONGELOOFLIJK![]()
Dat argument kan dus ook enigszins "down the drain" als je 10+ uur bezig bent met zoeken voor iets wat uber simpel behoort te zijn
Sowieso blinkt Apple wel uit in het ongelooflijk complex maken van basale taken die elke computerleek wel zou moeten kunnen (iTunes comes to mind).
Waarom geef je in godsvredesnaam 2000 euro uit aan iets waarvoor je gewoon nog te dom bent om te kunnen gebruiken?Nja, an sich is de reden duidelijk. Je kunt niet met computers overweg dus ben je een geboren sucker voor 2000 euro Facebook machines
Ik ben wel enorm nieuwsgierig wat jij in een audio studio doet wat een MacPro niet aankan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:19 schreef Flammie het volgende:
[..]
4000 eurorofl
t mooie is dat wij in onze audio studio die mac pros hebben overgeslagen omdat die niet konden brengen wat we nodig haddenZe trokken het niet en we hebben PC's staan van de helft minder die t wel trekken.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
galaxy en goed in 1 zin.
Bloated, laggy kutdingen zijn het, en ja, ik mag dat zeggen, ik heb er zelf 1 (s4 dan).
DITquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:17 schreef Eyip het volgende:
Je wou toch een apple? Lekker makkelijk klikken en geen gezeik?
En als het een beetje technisch gaat worden, gaan klagen.
LOL, voor 2*1350 dollar koop je de dikste Xeon met 12 cores.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
2 CPU's van 1350 per stuk, retail, ECC DDR3 RAM, koop je niet voor een paar tientjes, videokaarten zijn ongeveer 1300 dollar per stuk, retail.
Dan opeens is 4000 dollar niet zo gek meer he, voor alles wat er nog meer inzit.
Geef eens bronnetjes van die prijzen, want jij laat je wel erg hard pakken. 1300 voor een videokaart met 3GB RAM...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 17:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dit is geen video kaart a la ik wil de laatste hitgame op ultra mega godlike graphics settings spelen met 100 fps all day everyday; dat is een videokaart dat dagenlang stug doorblaast om de laatste kerncentrale, boeing, of wolkenkrabber door te rekenen, of om de laatste SF film te renderen. En dan gebruik je waarschijnlijk ook nog eens tientallen tot honderden van die kaarten tegelijkertijd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:43 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
LOL, voor 2*1350 dollar koop je de dikste Xeon met 12 cores.
[..]
Geef eens bronnetjes van die prijzen, want jij laat je wel erg hard pakken. 1300 voor een videokaart met 3GB RAM...
Ik heb zelf een 3D engine geschreven, dus ja ik weet wel waar ik het over heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:28 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Dit is geen video kaart a la ik wil de laatste hitgame op ultra mega godlike graphics settings spelen met 100 fps all day everyday; dat is een videokaart dat dagenlang stug doorblaast om de laatste kerncentrale, boeing, of wolkenkrabber door te rekenen, of om de laatste SF film te renderen. En dan gebruik je waarschijnlijk ook nog eens tientallen tot honderden van die kaarten tegelijkertijd.
NVidia equivalent is de Tesla, als dat je wat zegt. Nederlandse prijzen (waar je idd zwaar genaaid wordt want NL, maar toch in de juiste orde): http://tweakers.net/pricewatch/359465/sapphire-firepro-w9000.html
Ik heb het niet over graphics, maar over numerieke simulaties. Daar worden GPUs zeker goed gebruikt: http://www.top500.org/quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:25 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
Ik heb zelf een 3D engine geschreven, dus ja ik weet wel waar ik het over heb.
Saillant detail, kerncentrales, boeings of wolkenkrabbers maken nu net niet het gebruik van een GPU. Ook is film rendering nog steeds CPU based, maar begint het de laatste tijd wel te komen dat GPU rendering komt ipv CPU rendering.
En wat zie je op die sitequote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:48 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Ik heb het niet over graphics, maar over numerieke simulaties. Daar worden GPUs zeker goed gebruikt: http://www.top500.org/
Een was rendering ja; niet mijn specialiteit, maar het lijkt me raar als juist daar GPUs niet gebruikt worden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:22 schreef BlackStar2k het volgende:
[..]
En wat zie je op die siteCPU's.
Overigens had je het wel over graphics. SF movie rendering toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |