abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143408090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Een persoonlijke aanval? Is dat nou de christelijke naastenliefde?
Het is een vraag, in de taal die jij spreekt.
Dus kom maar op.. Waarom heb jij er zo'n sterke behoefte aan om mijn geloof te ontkrachten? at is jouw belang daar in?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:06:45 #177
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408128
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is een vraag, in de taal die jij spreekt.
Dus kom maar op.. Waarom heb jij er zo'n sterke behoefte aan om mijn geloof te ontkrachten? at is jouw belang daar in?
Lees dan de hele post even, vriend:

quote:
Dat is een gevolg van eerdere dingen in dit topic:
- ik zeg dat christenen bepaalde dingen geloven
- jij zegt van niet, want jij gelooft dat niet
- ik wil aantonen dat jouw geloof slecht christendom is, want niet in overeenstemming met Bijbel.
- jij zegt van wel, maar legt niet uit waarom
- ik vraag je dat uit te leggen
- jij wordt kwaad want ik moet je maar met rust laten.

Als je er zeker van bent dat het het enige goede christendom is, dan ben je ook niet bang om dat geloof bloot te stellen aan kritiek. En ik kan geen kritiek geven als ik (volgens jou) niet goed weet wat jij gelooft.
pi_143408155
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een persoonlijke aanval? Is dat nou de christelijke naastenliefde?

[..]

- ik wil aantonen dat jouw geloof slecht christendom is, want niet in overeenstemming met Bijbel.

Als je er zeker van bent dat het het enige goede christendom is, dan ben je ook niet bang om dat geloof bloot te stellen aan kritiek. En ik kan geen kritiek geven als ik (volgens jou) niet goed weet wat jij gelooft.
Sommige mensen kun je beter in de waan laten. ;)
pi_143408162
quote:
Waar claim ik dat? Tussen jouw oren? Je hebt kritiek en kritiek. Jouw soort kritiek is nogal... onaangenaam en zinloos om het heel netjes te zeggen.
Althans.. de zin ervan wil of kan je niet uitleggen, vandaar mijn vraag of je daar een stijve van krijgt.

Ik doe met mijn geloof niemand kwaad. Jij daarentegen haalt blijkbaar jouw voldoening uit het uithalen naar o.a. mij. Iets met pot en ketel of splinter en balk?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:11:27 #180
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:07 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waar claim ik dat? Tussen jouw oren?
Als je een geloof volgt, mag ik toch aannemen dat je denkt dat dat juist is. En aangezien je zo zeker weet hoe je de Bijbel moet interpreteren, zul je ook aannemen dat anderen dat verkeerd doen, dus is jouw geloof het enige goede.
quote:
Je hebt kritiek en kritiek. Jouw soort kritiek is nogal... onaangenaam en zinloos om het heel netjes te zeggen.
Ik denk ook niet dat ik jou kan bekeren. Daar ben je veel te koppig voor. Maar ik wil niet dat er hier iemand meeleest en denkt: ah, die Ser gaat zomaar akkoord met de Ouder1, dan zal Ouder1 wel een punt hebben. Dat heb je namelijk niet. :)
quote:
Althans.. de zin ervan wil of kan je niet uitleggen, vandaar mijn vraag of je daar een stijve van krijgt.
Ik heb je de zin ervan uit proberen te leggen:
quote:
quote:
Ik doe met mijn geloof niemand kwaad. Jij daarentegen haalt blijkbaar jouw voldoening uit het uithalen naar o.a. mij. Iets met pot en ketel of splinter en balk?
Oh ja, ik vind het leuk om te debatteren. Ik ben wat dat betreft nogal een querulant. Uithalen is het niet, het is gewoon dat ik mijn kritiek graag scherp formuleer. Sommige tere zieltjes kunnen daar niet tegen, maar och. We laten ons toch zeker niet beperken door de laagste gemene deler zeker?
pi_143408300
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je een geloof volgt, mag ik toch aannemen dat je denkt dat dat juist is. En aangezien je zo zeker weet hoe je de Bijbel moet interpreteren, zul je ook aannemen dat anderen dat verkeerd doen, dus is jouw geloof het enige goede.
De zoveelste aanname van jou dus.
pi_143408332
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:11 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ik denk ook niet dat ik jou kan bekeren. Daar ben je veel te koppig voor. Maar ik wil niet dat er hier iemand meeleest en denkt: ah, die Ser gaat zomaar akkoord met de Ouder1, dan zal Ouder1 wel een punt hebben.
Daar hoef je niet grof voor te worden, dat kan je ook gewoon zeggen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:13:48 #183
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408377
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

De zoveelste aanname van jou dus.
Je denkt dat er meerdere juiste geloven zijn dan?
pi_143408380
quote:
Ik heb je de zin ervan uit proberen te leggen:
Nee, daar verklaar je nog steeds niet waarom jij de behoefte hebt, wat jouw winst is, om mijn geloof te ontkrachten.
pi_143408416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:13 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Je denkt dat er meerdere juiste geloven zijn dan?
Ja. Waarom niet? Ik claim niet de waarheid te weten, mijn nick is geen Ser_Ciappelletto.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:18:44 #186
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408537
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:14 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ja. Waarom niet? Ik claim niet de waarheid te weten, mijn nick is geen Ser_Ciappelletto.
Dat is best wel een grote faal dan. Het is immers geen intellectueel houdbaar standpunt.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:20:31 #187
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408594
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, daar verklaar je nog steeds niet waarom jij de behoefte hebt, wat jouw winst is, om mijn geloof te ontkrachten.
Nou, nog maar eens dan:

Ik zeg dat christenen bepaalde dingen geloven. Jij probeert dat te ontkrachten door te zeggen dat jij christen bent en het niet gelooft. Ik probeer aan te tonen dat jouw opvatting in tegenspraak is met de Bijbel. Kortom, het ontkrachten van jouw geloof is onderdeel van de verdediging van de mijn stelling.
pi_143408632
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is best wel een grote faal dan. Het is immers geen intellectueel houdbaar standpunt.
Denk je? Een goede wetenschapper gaat er altijd vanuit dat nieuwe gegevens en nieuw onderzoek zijn eigen conclusies kan ontkrachten. Intellectueel dus een houdbaarder standpunt dan op zeer grove wijze geloof af doen als onzin en gelovigen neerzetten als geestelijk gestoorden.
pi_143408680
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nou, nog maar eens dan:

Ik zeg dat christenen bepaalde dingen geloven. Jij probeert dat te ontkrachten door te zeggen dat jij christen bent en het niet gelooft. Ik probeer aan te tonen dat jouw opvatting in tegenspraak is met de Bijbel. Kortom, het ontkrachten van jouw geloof is onderdeel van de verdediging van de mijn stelling.
:W

Je gaat in de negeer; ik ben je taalgebruik zat. Kom maar terug als je je excuses aan kunt bieden en normaal kunt communiceren over dit onderwerp.

donderdag 14 augustus 2014 @ 12:25:09 #190
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Denk je? Een goede wetenschapper gaat er altijd vanuit dat nieuwe gegevens en nieuw onderzoek zijn eigen conclusies kan ontkrachten. Intellectueel dus een houdbaarder standpunt dan op zeer grove wijze geloof af doen als onzin en gelovigen neerzetten als geestelijk gestoorden.
Geloven zijn wederzijds exclusief. Als je het ene juist vindt, kan een ander niet meer juist zijn. Dat je er rekening mee houdt dat je mogelijk achteraf ongelijk krijgt, doet niets af aan de stelling: je verdedigt een intellectueel onhoudbaar standpunt als je zegt dat meerdere geloven waar zijn.

Overigens is geloof afdoen als onzin juist gebaseerd op diezelfde wetenschap die je zojuist aanhaalde.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:28:04 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143408854
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je gaat in de negeer; ik ben je taalgebruik zat. Kom maar terug als je je excuses aan kunt bieden en normaal kunt communiceren over dit onderwerp.

Lol, er is helemaal niets mis met mijn taalgebruik in die post. Het taalgebruik in de post die je aanhaalt is zelfs nog mild vergeleken met het taalgebruik in andere posts.

Je laat je echt vreselijk kennen door dit te doen. Precies wat ik eerder al zei: typisch wegloopgedrag als ze het niet kunnen winnen.
pi_143408984
pi_143409073
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:25 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Geloven zijn wederzijds exclusief. Als je het ene juist vindt, kan een ander niet meer juist zijn. Dat je er rekening mee houdt dat je mogelijk achteraf ongelijk krijgt, doet niets af aan de stelling: je verdedigt een intellectueel onhoudbaar standpunt als je zegt dat meerdere geloven waar zijn.

Hm. Weet ik niet.

Even een voorbeeld:

- geloof A zegt: er is maar één god
- geloof B zegt: er zijn meerdere goden

Dan zou je zeggen: er kan er maar één gelijk hebben en louter op basis van die uitspraken zou dat ook zo moeten zijn.

Maar als je vervolgens kijkt naar het boek waar beide geloven zich op baseren, dan blijkt in dat boek zowel te staan dat er maar één god is als dat er meerdere goden zijn. Nu blijken beide geloven net zo waar te zijn, maar het boek aan de basis deugt niet.

Dan kun je zeggen: dan kloppen beide geloven niet en vanuit een atheïstisch perspectief heb je dan gelijk, maar binnen het perspectief van de beide geloven niet, want die gaan uit van hun boek. Daarom is het tenslotte een geloof.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:36:04 #194
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143409119
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:
Ik begrijp dat je nu denkt dat je de volwassene bent omdat je die grote gemene Ser_Ciappelletto met z'n gemene opmerkingen en zijn aanvallen en zo weet te negeren, maar dat ben je niet. Feitelijk ben je het kleine kind dat huilend wegrent op het moment dat iemand waarschuwt dat het geen gele sneeuw mag eten.

Het is die typische christelijke slavenmoraal. Dingen gelaten accepteren is voor hen een deugd. Projecteer jezelf in de slachtofferrol, en plots ben je een deugdzaam mens als je ervandoor gaat. Je trekt je volledig terug in een fantasiewereld. Om te kotsen, werkelijk.
pi_143409150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik begrijp dat je nu denkt dat je de volwassene bent omdat je die grote gemene Ser_Ciappelletto met z'n gemene opmerkingen en zijn aanvallen en zo weet te negeren, maar dat ben je niet. Feitelijk ben je het kleine kind dat huilend wegrent op het moment dat iemand waarschuwt dat het geen gele sneeuw mag eten.

Het is die typische christelijke slavenmoraal. Dingen gelaten accepteren is voor hen een deugd. Projecteer jezelf in de slachtofferrol, en plots ben je een deugdzaam mens als je ervandoor gaat. Je trekt je volledig terug in een fantasiewereld. Om te kotsen, werkelijk.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:38:42 #196
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143409187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:34 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Weet ik niet.

Even een voorbeeld:

- geloof A zegt: er is maar één god
- geloof B zegt: er zijn meerdere goden

Dan zou je zeggen: er kan er maar één gelijk hebben en louter op basis van die uitspraken zou dat ook zo moeten zijn.

Maar als je vervolgens kijkt naar het boek waar beide geloven zich op baseren, dan blijkt in dat boek zowel te staan dat er maar één god is als dat er meerdere goden zijn. Nu blijken beide geloven net zo waar te zijn, maar het boek aan de basis deugt niet.

Dan kun je zeggen: dan kloppen beide geloven niet en vanuit een atheïstisch perspectief heb je dan gelijk, maar binnen het perspectief van de beide geloven niet, want die gaan uit van hun boek. Daarom is het tenslotte een geloof.
Een geloof is meer dan hun heilig boek. Het is ook de interpretatie van dat heilige boek. Als het ene geloof dat boek interpreteert alsof er maar één god bestaat, terwijl het andere geloof het boek interpreteert alsof er meerdere goden bestaan, dan zijn beide geloven wederzijds exclusief. Als er slechts één god bestaat, kunnen er niet meerdere bestaan, en als er meerdere bestaan, kan er niet slechts één god bestaan.

Als ze allebei zeggen: ofwel één ofwel meerdere goden bestaan, dan zijn ze gewoon één geloof. Tenzij ze een ander standpunt hebben waarin ze verschillen.
pi_143409280
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:38 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Een geloof is meer dan hun heilig boek. Het is ook de interpretatie van dat heilige boek. Als het ene geloof dat boek interpreteert alsof er maar één god bestaat, terwijl het andere geloof het boek interpreteert alsof er meerdere goden bestaan, dan zijn beide geloven wederzijds exclusief. Als er slechts één god bestaat, kunnen er niet meerdere bestaan, en als er meerdere bestaan, kan er niet slechts één god bestaan.

Als ze allebei zeggen: ofwel één ofwel meerdere goden bestaan, dan zijn ze gewoon één geloof. Tenzij ze een ander standpunt hebben waarin ze verschillen.
Ik bedoelde het vanuit een soort onpartijdig perspectief dat rekening houdt met de basis van de beide geloven. Maar goed, doet er verder niet zoveel toe.

Sluiten het katholicisme en het protestantisme elkaar eigenlijk uit?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:44:34 #198
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143409347
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Precies, dit dus. De andere wang toekeren. Christenen hebben een moraal verzonnen waardoor ze zich superieur kunnen wanen terwijl ze feitelijk in een inferieure situatie zitten. Dat is de slavenmoraal waarover Nietzsche schreef.

Maar ach, dat wegloopgedrag is nog altijd beter dan wat christenen in de middeleeuwen met critici deden. Dan had ik allang op de brandstapel gestaan.
pi_143409382
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Precies, dit dus. De andere wang toekeren. Christenen hebben een moraal verzonnen waardoor ze zich superieur kunnen wanen terwijl ze feitelijk in een inferieure situatie zitten. Dat is de slavenmoraal waarover Nietzsche schreef.

Maar ach, dat wegloopgedrag is nog altijd beter dan wat christenen in de middeleeuwen met critici deden. Dan had ik allang op de brandstapel gestaan.
pi_143409474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:44 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

Dan kwam je er nog goed vanaf. Het is echt ongekend wat er in de christentijd met mensen werd gedaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')